7 Messages
Digest #4193
Messages
Mon Apr 27, 2015 8:46 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
INILAH KESUDAHANNYA JIKA DUA LOT PARKIR DIKEBAS OLEH SATU KERETA
Posted by OMAK KAU!!!
Dua-dua salah ... tuan punya kereta ini pun salah mangkuk ayun .. tukang simbah cat merah lagi salah akibat ikut perasaan amarah dan melakukan kesalahan jenayah.
Melakukan perkara yang salah demi mengajar pesalah tidak menjadikan ianya betul.
Posted by OMAK KAU!!!
Dua-dua salah ... tuan punya kereta ini pun salah mangkuk ayun .. tukang simbah cat merah lagi salah akibat ikut perasaan amarah dan melakukan kesalahan jenayah.
Melakukan perkara yang salah demi mengajar pesalah tidak menjadikan ianya betul.
Mon Apr 27, 2015 8:47 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
PADAH!! INILAH AKIBAT KALAU PAKAI TERLALU KETAT DI TEMPAT UMUM. MELELEH AIR LIUR
bloglist-malaysia.blogspot
btmmari.blogspot
Written By canang
Posted by canang
Berpakaian seperti ini memang sedap dipandang oleh lelaki gatal.namun berhati2 lah wahai wanita bila berpakain sebelom kena troll macam ni..malu beb.....
PADAH!! INILAH AKIBAT KALAU PAKAI TERLALU KETAT DI TEMPAT UMUM. MELELEH AIR LIUR
mynewshub.org
Posted by mohd azam
Berpakaian seperti ini memang sedap dipandang oleh lelaki gatal.namun berhati2 lah wahai wanita bila berpakain sebelom kena troll macam ni..malu beb
bloglist-malaysia.
btmmari.blogspot
Written By canang
Posted by canang
Berpakaian seperti ini memang sedap dipandang oleh lelaki gatal.namun berhati2 lah wahai wanita bila berpakain sebelom kena troll macam ni..malu beb.....
PADAH!! INILAH AKIBAT KALAU PAKAI TERLALU KETAT DI TEMPAT UMUM. MELELEH AIR LIUR
mynewshub.org
Posted by mohd azam
Berpakaian seperti ini memang sedap dipandang oleh lelaki gatal.namun berhati2 lah wahai wanita bila berpakain sebelom kena troll macam ni..malu beb
Mon Apr 27, 2015 8:47 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
Guru putus jari akibat anak murid cuai tutup pintu kereta
bloglist-malaysia.blogspot
milosuam.blogspot
.
SEORANG guru putus bahagian hujung jari telunjuk dikatakan akibat salah seorang anak muridnya yang cuai menutup pintu kereta dengan kuat sehingga menyebabkan jari guru tersepit dan putus.
Guru malang bernama Sharipuddin Jaafar yang bertugas di Sekolah Menengah Bukit Mercu Kuala Kangsar itu bagaimanapun dikatakan telah memaafkan anak muridnya kerana faham perbuatan itu tidaklah disengajakan.
Sayu hati mengetahui kejadian ini, betapa mulia hati seorang pendidik, dengan mudah memaafkan kesilapan anak muridnya. Kesakitan di jari tidak pernah mengatasi kasih sayang dan amanah di hatinya di dalam mendidik anak bangsa.
"Bayangkan jika jari anak murid yang putus..."
Read more: http://milosuam.blogspot.com/2015/04/guru-putus-jari-akibat-anak-murid-cuai.html#ixzz3YVSnbvy6
bloglist-malaysia.blogspot
milosuam.blogspot
.
SEORANG guru putus bahagian hujung jari telunjuk dikatakan akibat salah seorang anak muridnya yang cuai menutup pintu kereta dengan kuat sehingga menyebabkan jari guru tersepit dan putus.
Guru malang bernama Sharipuddin Jaafar yang bertugas di Sekolah Menengah Bukit Mercu Kuala Kangsar itu bagaimanapun dikatakan telah memaafkan anak muridnya kerana faham perbuatan itu tidaklah disengajakan.
Sayu hati mengetahui kejadian ini, betapa mulia hati seorang pendidik, dengan mudah memaafkan kesilapan anak muridnya. Kesakitan di jari tidak pernah mengatasi kasih sayang dan amanah di hatinya di dalam mendidik anak bangsa.
"Bayangkan jika jari anak murid yang putus..."
Read more: http://milosuam.blogspot.com/2015/04/guru-putus-jari-akibat-anak-murid-cuai.html#ixzz3YVSnbvy6
Mon Apr 27, 2015 9:36 am (PDT) . Posted by:
cirit3
Kesian cikgu ni...udahlah dia pun ada masalah pendengaran
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]Sent:
Monday, 27 April 2015 23:48To: zzxmelayucyberReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Guru putus jari akibat anak murid cuai tutup pintu kereta
Guru putus jari akibat anak murid cuai tutup pintu kereta
bloglist-malaysia.blogspot
milosuam.blogspot
. <http://on.fb.me/k4Q4Ku>
SEORANG guru putus bahagian hujung jari telunjuk
dikatakan akibat salah seorang anak muridnya yang cuai
menutup pintu kereta dengan kuat sehingga menyebabkan jari guru
tersepit dan putus.
Guru malang bernama Sharipuddin Jaafar yang bertugas di
Sekolah Menengah Bukit Mercu Kuala Kangsar itu bagaimanapun
dikatakan telah memaafkan anak muridnya kerana faham perbuatan
itu tidaklah disengajakan.
<http://on.fb.me/k4Q4Ku> Sayu hati mengetahui kejadian ini,
betapa mulia hati seorang pendidik, dengan mudah memaafkan
kesilapan anak muridnya. Kesakitan di jari tidak pernah
mengatasi kasih sayang dan amanah di hatinya di dalam mendidik
anak bangsa.
<http://on.fb.me/k4Q4Ku> "Bayangkan jika jari anak
murid yang putus..."
Read more:
http://milosuam.blogspot.com/2015/04/guru-putus-jari-akibat-anak-\
murid-cuai.html#ixzz3YVSnbvy6
<http://milosuam.blogspot.com/2015/04/guru-putus-jari-akibat-anak\
-murid-cuai.html#ixzz3YVSnbvy6>
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]Sent:
Monday, 27 April 2015 23:48To: zzxmelayucyberReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Guru putus jari akibat anak murid cuai tutup pintu kereta
Guru putus jari akibat anak murid cuai tutup pintu kereta
bloglist-malaysia.blogspot
milosuam.blogspot
. <http://on.fb.me/k4Q4Ku>
SEORANG guru putus bahagian hujung jari telunjuk
dikatakan akibat salah seorang anak muridnya yang cuai
menutup pintu kereta dengan kuat sehingga menyebabkan jari guru
tersepit dan putus.
Guru malang bernama Sharipuddin Jaafar yang bertugas di
Sekolah Menengah Bukit Mercu Kuala Kangsar itu bagaimanapun
dikatakan telah memaafkan anak muridnya kerana faham perbuatan
itu tidaklah disengajakan.
<http://on.fb.me/k4Q4Ku> Sayu hati mengetahui kejadian ini,
betapa mulia hati seorang pendidik, dengan mudah memaafkan
kesilapan anak muridnya. Kesakitan di jari tidak pernah
mengatasi kasih sayang dan amanah di hatinya di dalam mendidik
anak bangsa.
<http://on.fb.me/k4Q4Ku> "Bayangkan jika jari anak
murid yang putus..."
Read more:
http://milosuam.blogspot.com/2015/04/guru-putus-jari-akibat-anak-\
murid-cuai.html#ixzz3YVSnbvy6
<http://milosuam.blogspot.com/2015/04/guru-putus-jari-akibat-anak\
-murid-cuai.html#ixzz3YVSnbvy6>
Attachment(s) from
3 of 3 Photo(s)
Mon Apr 27, 2015 8:50 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
GST PUNYA PENANGAN ... PAPAN IKLAN ELEKTRONIK PUN KENA GODAM.
Posted by OMAK KAU!!!
Punyalah rakyat berang dan bengang dengan penangan GST sampaikan papan iklan elektronik pun kena godam ... SEKSYEN 13 MAKAN MAHAL KAPITALIS.
Perkara sebegini tidak sepatutnya dilakukan sebab sudah melanggar undang-undang tetapi jika dilihat pada suatu sudut lain ianya lebih merupakan maklum balas rakyat tentang pelaksanaan GST kesan dan impaknya kepada rakyat marhean.
Rungutan pemandu teksi dengan beban GST
bloglist-malaysia.blogspot
pendapatanda.com
Semalam pergi hantar kereta Toyota Hilux servis di Shah Alam. Temujanji pukul 10 dan Toyota service centre sendiri yang call bertanya samada kereta itu dah cukup tempohnya untuk diservis.
Menerima panggilan daripada Toyota Servis Centre adalah satu perkara baru. Selama lebih dari setahun telah menggunakan khidmat servis centre yang sama sejak dari mula beli kereta pickup tersebut, itulah kali pertama mereka buat panggilan.
Selama ini saya sendiri yang terlaksa telefon minta di masukkan dalam jadual tempahan untuk hantar kereta servis. Toyota servis centre itu sentiasa penuh dari pagi sampai petang. Kalau sengaja nak walk-in membuta tulis memang tak dapat.
Teringat pada rungutan semua kawan-kawan yang jalankan perniagaan bengkel kenderaan. Mereka semua merungut bahawa hasil jualan perniagaan merosot teruk sejak GST di kuat kuasakan. Hampir semua orang kata begitu.
Malah, sebelum itu, ketika pergi hantar servis kereta Nissan di Nissan Servis Centre, kelihatan tempat itu sunyi dan kosong. Saya buat panggilan untuk tempah jadual servis, dan mereka kata boleh datang terus walk in sebab ada anyak kosong. Bila tanya pada servis consultant kenapa sunyi... "sebab GST !" jawabnya pendek.
Semua merungut beban GST
Samada betul atau tidak, alasan penurunan hasil jualan kebanyakan perniagaan sekarang berpunca daripada rakyat risau dengan beban GST, tidak dapat dikenal pasti. Rakyat kita lebih pegang persepsi berbanding fakta statistik. Amat sukar nak ubah perangai sebegitu.
Bersambung pada kisah saya hantar kereta Toyota Hilux di atas tadi. Sesampai di sana, nampak macam biasa kemeriahan orang ramai pergi hantar servis kenderaan Toyota mereka. Rasanya hasil jualan servis centre itu masih kekal macam biasa.
Mungkin mereka lebih bertindak bijak awal dengan membuat panggilan peringatan pada semua pelanggan setia dan tak setia mereka. Bila dah kena peringat, mahu tak mahu pergi hantar servis juga. Macam kes kereta Hilux saya, dah terlajak lebih seribu kilometer. Jadi bila tahu ada kosong terus saja hantar.
Bagi perkara yang wajib, samada ada GST atau tidak pengguna tak ada pilihan lain. Macam servis kenderaan atau baiki kenderaan yang rosak. Samada anda suka bayar GST atau tidak suka, kena dapatkan perkhidmatan baikpulih juga di bengkel kenderaan. Jadi tak timbul masalah hasil jualan menurun sebab GST. Itu pendapat saya.
Pemandu teksi merungut beban GST
Setelah kereta dilepaskan pada Toyota Servis Centre, saya keluar ke kawasan deretan kedai makan tak jauh dari situ. Perut rasa lapar sebab masih belum sarapan pagi. Saya masuk sebuah kedai makan dan belasah Lontong.
Niat di hati nak berjalan kaki saja balik ke pejabat dari Seksyen 15 Shah Alam sampai ke Pusat Perniagaan Worldwide di Seksyen 13 Shah Alam. Boleh bersenam sambil makan angin sepanjang jalan. Tapi bila nak keluar saya lihat ada sebuah teksi depan restoran, datang otak malas.
Saya masuk ke dalam semula dan perhatikan semua pelanggan di dalam kedai makan itu. Terlihat sebuah meja dengan dua orang lelaki seorang berbangs aIndia dan seorang lagi Melayu. Saya teka mungkin salah seorang dari mereka merupakan pemilik teksi di depan kedai makan itu.
Tak salah tekaan saya bila lelaki India itu mengaku bahawa itu teksinya. Saya minta dia hantar saya ke Worldwide dan dia kata boleh selepas selesai dia minum dan makan dengan rakannya itu yang juga seorang pemandu teksi. Saya duduk semula, minta secawan Teh O dan tunggu pemandu teksi bersedia.
Tak mampu menabung akibat GST
Bila pemandu teksi berbangsa India itu sedia untuk berangkat, saya segera buat bayaran minuman dan terus ikutnya masuk dalam teksi. Duduk di bangku belakang dan teksi terus bergerak perlahan menuju ke destinasi.
Macam biasa saya terus temubual pemandu itu apa kesan GST pada perkhidmatan teksinya. Dia menjawab dengan tenang tak ada apa-apa kesan terhadap hasil jualan. Pendapatannya masih sama macam sebelum kena GST.
Wah! cool saja pemandu teksi ini!, kata saya dalam hati sebab dia tak melompat marah terus macam pemandu teksi lain yang saya jumpa. Saya cuit lagi degan berkan maklumat mengatakan semua orang merungut hasil jualan turn dalam kebanyakan perniagaan akibat beban GST, sedangkan dia ok saja!.
Dengan perlahan dia mula berikan maklumat terperinci. Dia kata kos sewa beli teksinya adalah seanyak RM52 sehari dulu, sekarang disebabkan GST dia terpaksa buat bayaran sebanyak lebih kurang RM55.10 Ertinya ada peningkatan sebanyak RM3 sehari. kalau sepuluh hari daj jadi RM30, sebulan dah jadi RM90. Gedebuk gedebak dah hampir RM100 kos penambahan akibat GST.
Pemandu teksi itu semakin laju memberikan penerangan. Dia nampaknya makin ghairah dan bersemangat untuk kongsikan rungutan terhadap bebanan GST. Tambahnya lagi, dulu dia perlu bayar broadband sebanyak RM110 sebulan, dengan GST sekarang dia terpaksa bayar RM116.60. Dah ada penambahan kos RM16.60
Dia juga bayar astro, bil elektrik, dan lain-lain bil. Kesemuanya naik dan ada kos tambahan. Ringkasnya dulu semua kos tambahan itu masuk dalam tabung simpanannya untuk masa susah. Tapi akibat GST, dia sudah tidak boleh manabung lagi. Memang GST membebankannya.
Dia kutuk sebab Menteri CGPA 3.85 kata GST hanya untuk orang kaya, "Tapi saya bukan kaya bang !" jerit pemandu teksi itu lagi. Saya mula rasa ngeri bila dia bersemangat lebih dari waktu awal saya mulakan perbualan.
"Kita bayar GST tarak masalah bang, tapi apa dia buat sama itu wang GST?", satu lagi persoalan dikemukakan pada saya oleh pemandu teksi tersebut.
"Apa pasal dia mahu beli itu satu lagi jet ?", tanya pemandu teksi itu lagi.
Saya diam mendengar semua persoalan yang dikemukakan oleh pemandu teksi itu. Mungkin dia dapat semua berita itu dari sumber internet. Sebab kalau dalam media utama tak ada sangat kesemua persoalan yang dikemukakannya.
Nasib baik dah sampai. Saya rasa lega dan keluarkan RM8 untuk diberikan pada pemandu teksi itu lalu ucapkan terima kasih padanya. Sekian kemas kini rungutan pemandu teksi dengan beban GST.
Apa pendapat anda pula...?
Posted by OMAK KAU!!!
Punyalah rakyat berang dan bengang dengan penangan GST sampaikan papan iklan elektronik pun kena godam ... SEKSYEN 13 MAKAN MAHAL KAPITALIS.
Perkara sebegini tidak sepatutnya dilakukan sebab sudah melanggar undang-undang tetapi jika dilihat pada suatu sudut lain ianya lebih merupakan maklum balas rakyat tentang pelaksanaan GST kesan dan impaknya kepada rakyat marhean.
Rungutan pemandu teksi dengan beban GST
bloglist-malaysia.
pendapatanda.
Semalam pergi hantar kereta Toyota Hilux servis di Shah Alam. Temujanji pukul 10 dan Toyota service centre sendiri yang call bertanya samada kereta itu dah cukup tempohnya untuk diservis.
Menerima panggilan daripada Toyota Servis Centre adalah satu perkara baru. Selama lebih dari setahun telah menggunakan khidmat servis centre yang sama sejak dari mula beli kereta pickup tersebut, itulah kali pertama mereka buat panggilan.
Selama ini saya sendiri yang terlaksa telefon minta di masukkan dalam jadual tempahan untuk hantar kereta servis. Toyota servis centre itu sentiasa penuh dari pagi sampai petang. Kalau sengaja nak walk-in membuta tulis memang tak dapat.
Teringat pada rungutan semua kawan-kawan yang jalankan perniagaan bengkel kenderaan. Mereka semua merungut bahawa hasil jualan perniagaan merosot teruk sejak GST di kuat kuasakan. Hampir semua orang kata begitu.
Malah, sebelum itu, ketika pergi hantar servis kereta Nissan di Nissan Servis Centre, kelihatan tempat itu sunyi dan kosong. Saya buat panggilan untuk tempah jadual servis, dan mereka kata boleh datang terus walk in sebab ada anyak kosong. Bila tanya pada servis consultant kenapa sunyi... "sebab GST !" jawabnya pendek.
Semua merungut beban GST
Samada betul atau tidak, alasan penurunan hasil jualan kebanyakan perniagaan sekarang berpunca daripada rakyat risau dengan beban GST, tidak dapat dikenal pasti. Rakyat kita lebih pegang persepsi berbanding fakta statistik. Amat sukar nak ubah perangai sebegitu.
Bersambung pada kisah saya hantar kereta Toyota Hilux di atas tadi. Sesampai di sana, nampak macam biasa kemeriahan orang ramai pergi hantar servis kenderaan Toyota mereka. Rasanya hasil jualan servis centre itu masih kekal macam biasa.
Mungkin mereka lebih bertindak bijak awal dengan membuat panggilan peringatan pada semua pelanggan setia dan tak setia mereka. Bila dah kena peringat, mahu tak mahu pergi hantar servis juga. Macam kes kereta Hilux saya, dah terlajak lebih seribu kilometer. Jadi bila tahu ada kosong terus saja hantar.
Bagi perkara yang wajib, samada ada GST atau tidak pengguna tak ada pilihan lain. Macam servis kenderaan atau baiki kenderaan yang rosak. Samada anda suka bayar GST atau tidak suka, kena dapatkan perkhidmatan baikpulih juga di bengkel kenderaan. Jadi tak timbul masalah hasil jualan menurun sebab GST. Itu pendapat saya.
Pemandu teksi merungut beban GST
Setelah kereta dilepaskan pada Toyota Servis Centre, saya keluar ke kawasan deretan kedai makan tak jauh dari situ. Perut rasa lapar sebab masih belum sarapan pagi. Saya masuk sebuah kedai makan dan belasah Lontong.
Niat di hati nak berjalan kaki saja balik ke pejabat dari Seksyen 15 Shah Alam sampai ke Pusat Perniagaan Worldwide di Seksyen 13 Shah Alam. Boleh bersenam sambil makan angin sepanjang jalan. Tapi bila nak keluar saya lihat ada sebuah teksi depan restoran, datang otak malas.
Saya masuk ke dalam semula dan perhatikan semua pelanggan di dalam kedai makan itu. Terlihat sebuah meja dengan dua orang lelaki seorang berbangs aIndia dan seorang lagi Melayu. Saya teka mungkin salah seorang dari mereka merupakan pemilik teksi di depan kedai makan itu.
Tak salah tekaan saya bila lelaki India itu mengaku bahawa itu teksinya. Saya minta dia hantar saya ke Worldwide dan dia kata boleh selepas selesai dia minum dan makan dengan rakannya itu yang juga seorang pemandu teksi. Saya duduk semula, minta secawan Teh O dan tunggu pemandu teksi bersedia.
Tak mampu menabung akibat GST
Bila pemandu teksi berbangsa India itu sedia untuk berangkat, saya segera buat bayaran minuman dan terus ikutnya masuk dalam teksi. Duduk di bangku belakang dan teksi terus bergerak perlahan menuju ke destinasi.
Macam biasa saya terus temubual pemandu itu apa kesan GST pada perkhidmatan teksinya. Dia menjawab dengan tenang tak ada apa-apa kesan terhadap hasil jualan. Pendapatannya masih sama macam sebelum kena GST.
Wah! cool saja pemandu teksi ini!, kata saya dalam hati sebab dia tak melompat marah terus macam pemandu teksi lain yang saya jumpa. Saya cuit lagi degan berkan maklumat mengatakan semua orang merungut hasil jualan turn dalam kebanyakan perniagaan akibat beban GST, sedangkan dia ok saja!.
Dengan perlahan dia mula berikan maklumat terperinci. Dia kata kos sewa beli teksinya adalah seanyak RM52 sehari dulu, sekarang disebabkan GST dia terpaksa buat bayaran sebanyak lebih kurang RM55.10 Ertinya ada peningkatan sebanyak RM3 sehari. kalau sepuluh hari daj jadi RM30, sebulan dah jadi RM90. Gedebuk gedebak dah hampir RM100 kos penambahan akibat GST.
Pemandu teksi itu semakin laju memberikan penerangan. Dia nampaknya makin ghairah dan bersemangat untuk kongsikan rungutan terhadap bebanan GST. Tambahnya lagi, dulu dia perlu bayar broadband sebanyak RM110 sebulan, dengan GST sekarang dia terpaksa bayar RM116.60. Dah ada penambahan kos RM16.60
Dia juga bayar astro, bil elektrik, dan lain-lain bil. Kesemuanya naik dan ada kos tambahan. Ringkasnya dulu semua kos tambahan itu masuk dalam tabung simpanannya untuk masa susah. Tapi akibat GST, dia sudah tidak boleh manabung lagi. Memang GST membebankannya.
Dia kutuk sebab Menteri CGPA 3.85 kata GST hanya untuk orang kaya, "Tapi saya bukan kaya bang !" jerit pemandu teksi itu lagi. Saya mula rasa ngeri bila dia bersemangat lebih dari waktu awal saya mulakan perbualan.
"Kita bayar GST tarak masalah bang, tapi apa dia buat sama itu wang GST?", satu lagi persoalan dikemukakan pada saya oleh pemandu teksi tersebut.
"Apa pasal dia mahu beli itu satu lagi jet ?", tanya pemandu teksi itu lagi.
Saya diam mendengar semua persoalan yang dikemukakan oleh pemandu teksi itu. Mungkin dia dapat semua berita itu dari sumber internet. Sebab kalau dalam media utama tak ada sangat kesemua persoalan yang dikemukakannya.
Nasib baik dah sampai. Saya rasa lega dan keluarkan RM8 untuk diberikan pada pemandu teksi itu lalu ucapkan terima kasih padanya. Sekian kemas kini rungutan pemandu teksi dengan beban GST.
Apa pendapat anda pula...?
Mon Apr 27, 2015 8:51 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
8 REMAJA DI CEKUP POLIS SETELAH MELAKUKAN ROMPAKAN DI KEDAI SERBANIKA 7 ELEVEN DI INANAM, KOTA KINABALU SABAH
Posted by OMAK KAU!!!!
Kejadian berlaku awal pagi semalam apabila 8 remaja 4 lelaki dan 4 perempuan dipercayai pasangan kekasih yang menaiki kereta Proton Wira telah berjaya dicekup pihak polis setelah berlaku kejar mengejar sebaik sahaja dimaklumkan berlakunya suatu rompakan kedai serbanika 7 Eleven di Taman BDC, Inanam, Kota Kinabalu, Sabah.
Kesemua mereka kini ditahan di Ibu Pejabat polis Daerah Kota Kinabalu dan akan ditahan reman demi membantu siasatan.
Polis Tahan Lapan Orang Remaja Kerana Kes Samun Kedai Serbaneka
siakapkeli.com.
KOTA KINABALU: Seramai lapan orang remaja berusia 14-17 tahun telah berjaya ditahan selepas merompak kedai serbaneka di Bandaraya ini pagi tadi.
Mereka dikatakan merompak kedai sebaneka tersebut menggunakan dua bilah pisau sebagai senjata di 7 Eleven Jalan Padang, Kota Kinabalu pada pukul 5.47 pagi.
Mereka dikatakan melarikan diri menggunakan sebuah Proton Wira warna merah no. pendaftaran SAA 4774 A selepas melakukan rompakan.
Hasil maklumat orang ramai, kedudukan suspek telah berjaya dikesan di Jalan Bukit Bendera, Kota Kinabalu. Telah berlaku kejar mengejar antara pihak polis dan suspek di mana akhirnya kenderaan suspek telah hilang kawalan dan terbabas ke dalam parit di simpang masuk Taman BDC, Kolombong.
Pihak polis berjaya menahan kesemua mereka dan berjaya merampas sebuah kereta Wira warna merah No. Pendaftaran SAA4764A, wang tunai RM46, 4 keping coklat, 11 jenis telefon bimbit dan beberapa lagi barang kes.
Hasil soal siasat pihak polis berjaya membuat rampasan susulan iaitu sebuah Produa Myvi warna silver yang dipercayai digunakan merompak dua buah kedai serbaneka Orange di Lido dan Penampang sebelum ini.
Kes di siasat dibawah seksyen 395/397. - Siakapkeli.com.
Mon Apr 27, 2015 8:52 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
Pendedahan Berani !!! GADIS CINA DEDAH 90% KEDAI HANDPHONE CINA PENIPU
telokbakong.blogspot
kachipemas.blogspot
Posted by Abu Luqman
GADIS CINA DEDAH 90% KEDAI HANDPHONE CINA PENIPU
Susulan dari kejadian lelaki warga asing dibelasah peniaga Cina di The Mines, Serdang semalam, seorang lelaki gadis cina, Stephanie Tan, tampil mendedahkan peniaga telko Cina seringkali menipu pelanggan.
Stephanie, bekas pekerja kedai telefon itu berkata, hampir 90% kedai telefon yang dimiliki oleh Cina menipu pelanggan mereka.
"I must say 90% kedai handset dimiliki oleh Cina memang penipu. I sendiri kerja di kedai handset dan saya tahu taktik bos I untuk menipu customer.
"I pun tak faham, kenapa perlu tipu? Nak untung tapi cari duit yang tak halal buat apa? I sedih kaum Cina saya sendiri buat macam tu," katanya dengan nada yang kesal dengan tindakan majikannya yang tidak bertanggungjawab.
Kenyataannya itu mendapat 215 likes di Facebook pada ketika berita ini ditulis.
"I give you all some tips. Next time if nak beli fon (hanphone) Lenovo, nak tahu dia original atau tidak, tengok pada kotaknya. If just putih kosong tulis Lenovo and what model, itu 'AP'. Original Lenovo, kotak dia ada gambar handset sekali. iPhone pula jgan beli AP set kat kedai. Kebanyakannya dah mati expired dengan Apple Store. That's why warranty kedai," dedahnya.
Tindakan gadis itu mendapat tentangan dari beberapa individu yang juga bertugas di bidang yang sama. Mereka menyelar tindakan Stephanie berbohong dan memintanya mengemukakan bukti yang mendakwa 90% kedai jual telefon bimbit yang dimiliki Cina itu menipu para pelanggan mereka.
Bagaimanapun, Stephanie meminta individu terbabit membuktikan kepadanya terlebih dahulu 90% kedai jual handset milik Cina tidak menipu selain dari mendakwa dia tidak gentar mendedahkan perkara itu kepada orang ramai.
"I don't give a f*ck if no one like me. At least I didn't lie to myself and other people," tegasnya yang juga mendedahkan Low Yat bukan tempat yang selamat untuk melabur duit membeli telefon bimbit berikutan sudah banyak aduan dari orang ramai.
Kes penipuan penjualan telefon bimbit sudah kerap berlaku dan ramai yang telah menjadi mangsa kepada para peniaga yang tamak ini. Meskipun telah banyak aduan yang dilaporkan, hanya sebilangan kecil saja yang telah dikenakan tindakan. Selebihnya, masih meneruskan operasi seperti biasa kerana para peniaga ini mempunyai 'cable39; mereka sendiri.
comment:
faqqirulkhoir said...
Tn.q. Stephanie. Orang Cina sendiri biasa kasi tau gue, peniaga Cina sering menipu dlm jual beli. Tapi gue nampak kebanyakkan yg mencuri atau menipu duit masjid, surau atau zakat adalah terdiri dari orang melayu. Wallahua'lam.
telokbakong.
kachipemas.blogspot
Posted by Abu Luqman
GADIS CINA DEDAH 90% KEDAI HANDPHONE CINA PENIPU
Susulan dari kejadian lelaki warga asing dibelasah peniaga Cina di The Mines, Serdang semalam, seorang lelaki gadis cina, Stephanie Tan, tampil mendedahkan peniaga telko Cina seringkali menipu pelanggan.
Stephanie, bekas pekerja kedai telefon itu berkata, hampir 90% kedai telefon yang dimiliki oleh Cina menipu pelanggan mereka.
"I must say 90% kedai handset dimiliki oleh Cina memang penipu. I sendiri kerja di kedai handset dan saya tahu taktik bos I untuk menipu customer.
"I pun tak faham, kenapa perlu tipu? Nak untung tapi cari duit yang tak halal buat apa? I sedih kaum Cina saya sendiri buat macam tu," katanya dengan nada yang kesal dengan tindakan majikannya yang tidak bertanggungjawab.
Kenyataannya itu mendapat 215 likes di Facebook pada ketika berita ini ditulis.
"I give you all some tips. Next time if nak beli fon (hanphone) Lenovo, nak tahu dia original atau tidak, tengok pada kotaknya. If just putih kosong tulis Lenovo and what model, itu 'AP'
Tindakan gadis itu mendapat tentangan dari beberapa individu yang juga bertugas di bidang yang sama. Mereka menyelar tindakan Stephanie berbohong dan memintanya mengemukakan bukti yang mendakwa 90% kedai jual telefon bimbit yang dimiliki Cina itu menipu para pelanggan mereka.
Bagaimanapun, Stephanie meminta individu terbabit membuktikan kepadanya terlebih dahulu 90% kedai jual handset milik Cina tidak menipu selain dari mendakwa dia tidak gentar mendedahkan perkara itu kepada orang ramai.
"I don't give a f*ck if no one like me. At least I didn't lie to myself and other people," tegasnya yang juga mendedahkan Low Yat bukan tempat yang selamat untuk melabur duit membeli telefon bimbit berikutan sudah banyak aduan dari orang ramai.
Kes penipuan penjualan telefon bimbit sudah kerap berlaku dan ramai yang telah menjadi mangsa kepada para peniaga yang tamak ini. Meskipun telah banyak aduan yang dilaporkan, hanya sebilangan kecil saja yang telah dikenakan tindakan. Selebihnya, masih meneruskan operasi seperti biasa kerana para peniaga ini mempunyai 'cable
comment:
faqqirulkhoir said...
Tn.q. Stephanie. Orang Cina sendiri biasa kasi tau gue, peniaga Cina sering menipu dlm jual beli. Tapi gue nampak kebanyakkan yg mencuri atau menipu duit masjid, surau atau zakat adalah terdiri dari orang melayu. Wallahua'
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
No comments:
Post a Comment