TQ tok mod,
To Mr HIDE ID,
Utk diesel engine compression ratio nya tinggi >20:1
jadi blok yang digunakan mampu menghadapi tekanan tinggi berbanding
dengan blok petrol
tentang samada blok surface material ade treatment ke tak kurang pasti
berdasarkn study pade pendapat En HIDE ID camner nagn
enjin diesel sesuai guna H atau x ?
wassalam
2009/1/3 Azmi OilyMan
Salam,
Dulu saya amat beria-ia benor nak buat HHO ni. Tapi lps study saya jadi kurang yakin pulak.
Kenapa?
Yes ia boleh menjimatkan minyak sb pembakaran jadi lebih efektif
Tapi pembakaran yg terlalu efektif akan menyebakan kwsn ruang pembakaran menjadi terlalu "lean" atau bahasa melayu ckp kering (nipis) yg mana keadaan ini tidak baik utk material piston tu sendiri. Perlu ada lembapan sikit utk mengawak suhu piston tadi.
Mcm juga kete racing, mrk mesti lebihkan minyak petrol supaya piston sentiasa basah dan tahan lama terutama jika race seperti endurance 12 jam kat sepang tu. Sb tu kete racing tak pakai fuel saver. Kalau ada gak penjual fuel saver buh gambar kete racing tak tahu la...hehehe
Lebihan petrol juga tak boleh terlalu banyak krn ia akan menyebabkan kerak karbon. Tapi kete racing mrk akan buka enjin dan polish semula sblm race. Kalo kete biasa boleh gunakan produk oilyman je..heheh
------
Azmi Abdullah
OILYMAN TECHNOLOGY
Shah Alam, Selangor, MALAYSIA
Tel: +60192764645 or +60176930306
E-Mail: azmi@oilyman.com.my
Web: www.oilyman.com.my
Video: http://www.youtube.com/user/mienyak
Forum: http://oilyman.com.my/forum
WE SUPPLY BEST QUALITY OF ENGINE CARBON CLEANER (DECARBONIZER)
No comments:
Post a Comment