Messages In This Digest (2 Messages)
- 1.
- Fw: Cas iPhone guna haba badan From: ::-eSpAcE 9808-::
- 2a.
- Re: Fw: Kenapa Kereta Sekarang Mudah Kemek? From: bashah
Messages
- 1.
-
Fw: Cas iPhone guna haba badan
Posted by: "::-eSpAcE 9808-::" rienacom@yahoo.com.sg rienacom
Tue Feb 28, 2012 7:01 am (PST)
----- Original Message -----
From: ::-eSpAcE 9808-::
Cas iPhone guna haba badan
warkahdaily.blogspot
Diterbitkan oleh: Editor@WD
RALEIHG: Penyelidik dari Pusat Teknologi Nano dan Molekul di Universiti Wake Forest telah membangunkan ciptaan sejenis fabrik yang boleh menyerap haba badan lalu menukarkannya kepada kuasa elektrik untuk digunakan sebagai pengecas telefon pintar, iPhone atau komputer riba.
Dengan hanya menggunakan sentuhan jari, Power Felt boleh mengalirkan kuasa dengan sendiri untuk mengecas alat elektronik.
Ia berfungsi apabila fabrik itu mengesan perubahan suhu dan haba dari tubuh si pemakai yang kemudiannya akan menghasilkan elektron.
Salah seorang penyelidik, Corey Hewitt berkata, Power Felt mungkin boleh dijadikan sebagai salah satu alat kelengkapan kecemasan pada masa hadapan.
"Selagi tubuh manusia mengeluarkan haba, ia akan menghasilkan voltan secara berterusan," menurutnya.
- 2a.
-
Re: Fw: Kenapa Kereta Sekarang Mudah Kemek?
Posted by: "bashah" bwasi@yahoo.com bwasi
Tue Feb 28, 2012 5:10 pm (PST)
Kemek ada 2 jenis:
1)kemek zon yang mengubah haluan tenaga dari terus ke penumpang - apa yg terjadi ialah biasanya tulang rangka kereta tak kemek tapi yang kemek cuma badan....kereta mahal biasanya pakai konsep ni.
2) kemek semua - ni kalau kemek teruk, makna badan dan tulangrangka dari tin milo - kereta murah ....atau mahal tapi ciput pakai konsep ni. - total loss
_____________________ _________ __
From: Quwarrizxmy Qurraizy <qurraizy@gmail.com >
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, February 28, 2012 8:24 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot. com - Fw: Kenapa Kereta Sekarang Mudah Kemek?
mmg bagus dari segi keselamatan
saya sendiri langgar kerbau,kereta kemek,cermin hancur
airbags tak tembak pun
On 28/02/2012, anuar talha <anuar_talha@yahoo.com > wrote:
> kos kurang harga mahal..tau nk untung jerr
>
>
>
> _____________________ _________ __
> From:
> To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups. >com
> Sent: Monday, 27 February 2012, 23:24
> Subject: www.groupautomobil.blogspot. com - Fw: Kenapa Kereta Sekarang Mudah
> Kemek?
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: ::-eSpAcE 9808-::
>
> Kenapa Kereta Sekarang Mudah Kemek?
> Koleksi AutomatifMelayukini.net
> Jika berlakunya kemalangan
> jalan raya, bahagian sisi hadapan kereta kebiasaanya akan mengalami hentakan
> dan
> mengakibatkan kereta mudah kemek. Tahukah anda ia merupakan salah satu
> sistem
> yang dikenali sebagai crumple zone.
> By Shah
> Kenapa Kereta Sekarang Mudah
> Kemek?
> Banyak yang bertanya, marah, ada juga yang mengamuk bila kereta kemek, kan?
> Memang mahal kos bagi membaiki kenderaan kemek. Tapi, kita juga
> perlu sedar bahawa nyawa adalah anugerah yang paling bernilai. Kita ada
> insuran
> untuk kos membaiki kenderaan, tapi tidak nyawa. Jika dilihat, pembuatan
> kereta pada zaman
> 90-an seperti proton saga, bahagian bumper hadapan pun turut menggunakan
> besi
> aluminium. Tetapi kini, untuk mengurangkan kos, Proton telah menggunakan
> bahan fiber dan apabila berlakunya hentakan, bumper tersebut akan pecah
> seakan-akan plastik keras.
> Mungkin ada yang tidak tahu, bahawa
> bahagian depan kenderaan sememangnya direka untuk kemek. Kawasan ini
> dipanggil zon kemek (crumple zone) yang berfungsi sebagai penyerap
> sebanyak mungkin hentakan sebelum tenaga hentakan ini dipindahkan kepada
> penumpang kenderaan.
> Contoh ujian yang dapat dilakukan bagi
> membuktikan teori ini adalah dengan menghentak tangan anda kepada tilam
> spring dan kayu. Sudah pasti menghentak tangan pada kayu adalah
> menyakitkan daripada memukul tilam bukan? Dalam kes ini, tilam telah
> menyerap
> semua tenaga dengan "mengemekkan" dirinya. Jangan cuba menghentakkan tangan
> pada
> kayu.
> Melayukini.net
> - Admin dulu pernah mengalami kemalangan yang mana keretatelah melanggar
> bumper
> kereta di hadapan. Maka, berlaku satu hentakan kuat dan mengakibatkan kereta
> menjadi kemek. Cuma seperti artikel di atas sebut, ia adalah bertujuan untuk
> mengurangkan dan menyerap tenaga hentakan.
> Sumber: Info Kenderaan |
>
--------------------- --------- ------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot. com
Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot. com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/ Automobil/ 191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group. php?gid=31020667 8640
Web: Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com
Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz
Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com
OILYMAN - http://oilyman.com.myYahoo ! Groups Links
http://docs.yahoo.com/ info/terms/
Need to Reply?
Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
Web: Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com
Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz
Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
Web: Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com
Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz
Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Individual | Switch format to Traditional
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe
No comments:
Post a Comment