6 Messages
Digest #3871
Messages
Thu Mar 20, 2014 8:23 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat RM33, MH370 gagal hantar data penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi setiap penerbangan, yang akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari penerbangan MH370 yang hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila membeli pesawat, The Sydney Morning Herald melaporkan.
Seorang pegawai industri satelit dipetik sebagai berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift, akan menyediakan arah, kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas komunikasi lain daripada pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat mengenai prestasi enjin, penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak kira sama ada transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan (ACARS) berfungsi, katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama seperti cara bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala ACARS adalah serupa dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya kepada Sydney Morning Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan data enjin, data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat itu. Ia akan berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan pakej naik taraf tersebut, ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit walaupun selepas transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi tersebut yang dikira berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu Sydney Morning Herald, "Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan penggunaan petrol. Oleh itu semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih untuk memuat turun semua data pada pemacu USB sebaik pesawat mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines memilih pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di Penerbangan Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang pesawat yang hilang dan mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan penyiasat mengecilkan kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik dalam kes hempasan 2009 pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines terpampang di muka depan akhbar kerana tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian MH370.
Bloomberg melaporkan minggu lepas bahawa syarikat penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing yang mengumpul data prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370 yang penting dalam penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju daratan di utara dari Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui Lautan Hindi dari kepulauan Sumatra Indonesia ke barat Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai 26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini semakin berkurangan, tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang menumpukan perhatian kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat mencari kesan pesawat tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat di bahagian sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika Syarikat.
Kawasan mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan satelit dan analisis cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang 600,000 batu persegi, lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda orang yang nak jadi orang tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300 dalam negara ni. Sekadar sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh terlibat, yang nak masuk poket tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg lebih murah hanya Rm1 je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk msyukk sgt.
Byk mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari kecil....duit pulak habis i beli cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni belum kes hospital yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru yang melibatkan dunia.....namapk sangat rakyat didahulukan.
Thu Mar 20, 2014 6:36 pm (PDT) . Posted by:
"bashah" bwasi
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300 dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.......
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300 dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.
Thu Mar 20, 2014 6:53 pm (PDT) . Posted by:
"adlinrotu" adlinrotu
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x nak citer ke?
Sent from Samsung Mobile
<div>-------- Original message --------</div><div>From: bashah <bwasi@yahoo.com> </div><div>Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00) </div><div>To: automobil@yahoogroups.com </div><div>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan </div><div>
</div>malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300 dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.......
Sent from Samsung Mobile
<div>-------- Original message --------</div><div>From: bashah <bwasi@yahoo.com> </div><div>Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00) </div><div>To: automobil@yahoogroups.com </div><div>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan </div><div>
</div>malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300 dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.
Thu Mar 20, 2014 8:01 pm (PDT) . Posted by:
"bashah" bwasi
Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman, org jugak akan kaTa itu jugak punca Anwarlah..
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun ?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com> wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.......
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun ?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com> wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.
Thu Mar 20, 2014 8:05 pm (PDT) . Posted by:
"Nazri Ahtar" littlenoti
i lost you at 'katakan katakan katakan...'
rgds,
Nazri Ahtar
On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah <bwasi@yahoo.com> wrote:
Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman, org jugak akan kaTa itu jugak punca Anwarlah..
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun ?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com> wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.......
rgds,
Nazri Ahtar
On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah <bwasi@yahoo.com> wrote:
Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman, org jugak akan kaTa itu jugak punca Anwarlah..
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun ?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com> wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.
Thu Mar 20, 2014 8:16 pm (PDT) . Posted by:
"Zaiedishaq" zaiedishaq
Ni pulak pendapat yang 15 sen aku je la..
kat Malaysia ni ramai orang bodoh, tapi aku tak rasa si abg pilot tu cukup
bodoh nak nak bunuh beratus-ratus orang sebab nak dapatkan attention.
2014-03-21 11:03 GMT+08:00 Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>:
>
>
> i lost you at 'katakan katakan katakan...'
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
>
> On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah <bwasi@yahoo.com> wrote:
>
> Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman, org jugak akan kaTa itu
> jugak punca Anwarlah..
> tak heran
> cuba pikir..katalah katalah katalah
> 3x katalah ;)
> katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT Dg PLANE**
> kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
> pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
> kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
> soalan what iF
> IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng pasal POliTK..
> apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa atAu Zero ?
> adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun ?
>
> **the plane the plane is Automotif subject
>
> --------------------------------------------
> On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com> wrote:
>
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
> Pesawat Gagal Dikesan
> To: automobil@yahoogroups.com
> Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
> nak citer ke?
>
> Sent
> from Samsung Mobile
>
> -------- Original message --------From:
> bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
> To: automobil@yahoogroups.com Subject:
> Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
> Pesawat Gagal Dikesan
>
>
>
>
>
>
>
>
> malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
> Tenggara..malah di dunia.
>
> tidak perlu swift
>
> omtih apa tau..komplen jer..
>
> tak suka keluarlah dok luar
>
> --------------------------------------------
>
> On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
> <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
>
>
>
> Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
> Sebab Pesawat Gagal Dikesan
>
> To: "zzxmelayucyber"
> <melayucyber@yahoogroups.com>
>
> Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
>
> Sehingga Kini
>
>
>
> greenboc.blogspot
>
> Posted by greenboc
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Kerana ingin jimat
>
> RM33, MH370 gagal hantar data
>
> penting, kata pakar
>
>
>
> Penerbangan Malaysia gagal menaik
>
> taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
>
> setiap penerbangan, yang
>
> akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
>
> penerbangan MH370 yang
>
> hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
>
> membeli pesawat, The
>
> Sydney Morning Herald
>
> melaporkan.
>
>
>
>
>
> Seorang pegawai industri
>
> satelit dipetik sebagai
>
> berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
>
> akan menyediakan arah,
>
> kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
>
> komunikasi lain daripada
>
> pesawat hilang daripada radar.
>
>
>
> Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
>
> pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
> mengenai
>
> prestasi enjin,
>
> penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
>
> kira sama ada
>
> transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
>
> (ACARS) berfungsi,
>
> katanya.
>
>
>
> Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
>
> disiarkan
>
> memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
>
> seperti cara
>
> bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
>
> ACARS adalah serupa
>
> dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
>
>
>
> "Apabila
>
> ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
>
> kepada Sydney Morning
>
> Herald.
>
>
>
> "Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
> data
>
> enjin,
>
> data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
>
> itu. Ia akan
>
> berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
>
>
>
> Laporan tersebut
>
> menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
> pakej
>
> naik taraf tersebut,
>
> ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
>
> walaupun selepas
>
> transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
>
>
>
> Ditanya mengapa
>
> penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
>
> tersebut yang dikira
>
> berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
>
> Sydney Morning Herald,
>
> "Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
>
> penggunaan petrol. Oleh itu
>
> semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
>
>
>
> Daripada
>
> menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
>
> untuk memuat turun
>
> semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
>
> mendarat.
>
>
>
> Disebabkan Malaysia Airlines
>
> memilih
>
> pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
>
> dirakam."
>
>
>
>
>
> Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
>
> Penerbangan
>
> Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
>
> bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
>
> pesawat yang hilang dan
>
> mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
>
> penerbangan di Malaysia.
>
>
>
>
>
> Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
> Herald tidak berjaya.
>
>
>
> Menurut laporan tersebut, data
>
> daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
>
> penyiasat mengecilkan
>
> kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
>
> dalam kes hempasan 2009
>
> pesawat AirFrance.
>
>
>
> Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
>
> daripada hempasan itu.
>
>
>
> Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
>
> terpampang di muka depan akhbar kerana
>
> tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
> MH370.
>
>
>
>
>
> Bloomberg melaporkan
>
> minggu lepas bahawa syarikat
>
> penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
> yang
>
> mengumpul data
>
> prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
>
> yang penting dalam
>
> penyelenggaraan pesawat.
>
>
>
> Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
>
> kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
>
> daratan di utara dari
>
> Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
>
> Lautan Hindi dari
>
> kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
>
>
>
> Australia.
>
>
>
> Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
>
>
> 26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
>
> semakin berkurangan,
>
> tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
>
> menumpukan perhatian
>
> kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
>
> mencari kesan pesawat
>
> tersebut di kawasan utara.
>
>
>
> "Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
>
> itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
>
> Hishammuddin Hussein.
>
>
>
>
>
> Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat
> di
>
> bahagian
>
> sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
> Syarikat.
>
>
>
>
>
> Kawasan
>
> mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
>
> satelit dan analisis
>
> cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
>
> 600,000 batu persegi,
>
> lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
>
>
>
>
>
>
>
> comments:
>
> zab said...
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Bukan taknak beli, tapi takda
>
> orang yang nak jadi orang
>
> tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
> dalam
>
> negara ni. Sekadar
>
> sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
>
> Anonymous said...
>
>
>
> Bukan saja takde org tgh
>
> terlibat, yang nak masuk poket
>
> tu sikit sangat.
>
> BaDiN said...
>
>
>
> Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
>
> lebih murah hanya Rm1
>
> je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
>
> Anonymous said...
>
>
>
> Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
>
> msyukk sgt.
>
> Byk
>
> mulut nk kena suap, margin kecik haha
>
>
>
> FreadRm
>
> Anonymous said...
>
>
>
> kena simpan duit dari
>
> kecil....duit pulak habis i beli
>
> cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
>
> belum kes hospital
>
> yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
>
> yang melibatkan
>
> dunia.....namapk sangat rakyat
>
> didahulukan.......
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
kat Malaysia ni ramai orang bodoh, tapi aku tak rasa si abg pilot tu cukup
bodoh nak nak bunuh beratus-ratus orang sebab nak dapatkan attention.
2014-03-21 11:03 GMT+08:00 Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>:
>
>
> i lost you at 'katakan katakan katakan...'
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
>
> On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah <bwasi@yahoo.com> wrote:
>
> Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman, org jugak akan kaTa itu
> jugak punca Anwarlah..
> tak heran
> cuba pikir..katalah katalah katalah
> 3x katalah ;)
> katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT Dg PLANE**
> kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
> pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
> kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
> soalan what iF
> IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng pasal POliTK..
> apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa atAu Zero ?
> adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun ?
>
> **the plane the plane is Automotif subject
>
> --------------------------------------------
> On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com> wrote:
>
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
> Pesawat Gagal Dikesan
> To: automobil@yahoogroups.com
> Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
> nak citer ke?
>
> Sent
> from Samsung Mobile
>
> -------- Original message --------From:
> bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
> To: automobil@yahoogroups.com Subject:
> Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab
> Pesawat Gagal Dikesan
>
>
>
>
>
>
>
>
> malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
> Tenggara..malah di dunia.
>
> tidak perlu swift
>
> omtih apa tau..komplen jer..
>
> tak suka keluarlah dok luar
>
> --------------------------------------------
>
> On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
> <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
>
>
>
> Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
> Sebab Pesawat Gagal Dikesan
>
> To: "zzxmelayucyber"
> <melayucyber@yahoogroups.com>
>
> Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
>
> Sehingga Kini
>
>
>
> greenboc.blogspot
>
> Posted by greenboc
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Kerana ingin jimat
>
> RM33, MH370 gagal hantar data
>
> penting, kata pakar
>
>
>
> Penerbangan Malaysia gagal menaik
>
> taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
>
> setiap penerbangan, yang
>
> akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari
>
> penerbangan MH370 yang
>
> hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah apabila
>
> membeli pesawat, The
>
> Sydney Morning Herald
>
> melaporkan.
>
>
>
>
>
> Seorang pegawai industri
>
> satelit dipetik sebagai
>
> berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil Swift,
>
> akan menyediakan arah,
>
> kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
>
> komunikasi lain daripada
>
> pesawat hilang daripada radar.
>
>
>
> Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
>
> pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
> mengenai
>
> prestasi enjin,
>
> penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah, tidak
>
> kira sama ada
>
> transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan Pelaporan
>
> (ACARS) berfungsi,
>
> katanya.
>
>
>
> Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
>
> disiarkan
>
> memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah sama
>
> seperti cara
>
> bagaimana telefon pintar menghantar data satelit, manakala
>
> ACARS adalah serupa
>
> dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
>
>
>
> "Apabila
>
> ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi," katanya
>
> kepada Sydney Morning
>
> Herald.
>
>
>
> "Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
> data
>
> enjin,
>
> data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari pesawat
>
> itu. Ia akan
>
> berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
>
>
>
> Laporan tersebut
>
> menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
> pakej
>
> naik taraf tersebut,
>
> ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
>
> walaupun selepas
>
> transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
>
>
>
> Ditanya mengapa
>
> penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli aplikasi
>
> tersebut yang dikira
>
> berpatutan harganya, seorang pagawai industri memberitahu
>
> Sydney Morning Herald,
>
> "Setiap yang ada dalam kapal terbang akan melibatkan
>
> penggunaan petrol. Oleh itu
>
> semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
>
>
>
> Daripada
>
> menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan memilih
>
> untuk memuat turun
>
> semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
>
> mendarat.
>
>
>
> Disebabkan Malaysia Airlines
>
> memilih
>
> pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang dapat
>
> dirakam."
>
>
>
>
>
> Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
>
> Penerbangan
>
> Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
>
> bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
>
> pesawat yang hilang dan
>
> mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
>
> penerbangan di Malaysia.
>
>
>
>
>
> Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
> Herald tidak berjaya.
>
>
>
> Menurut laporan tersebut, data
>
> daripada sistem naik taraf yang hampir serupa membolehkan
>
> penyiasat mengecilkan
>
> kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan Atlantik
>
> dalam kes hempasan 2009
>
> pesawat AirFrance.
>
>
>
> Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
>
> daripada hempasan itu.
>
>
>
> Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
>
> terpampang di muka depan akhbar kerana
>
> tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
> MH370.
>
>
>
>
>
> Bloomberg melaporkan
>
> minggu lepas bahawa syarikat
>
> penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
> yang
>
> mengumpul data
>
> prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti MH370
>
> yang penting dalam
>
> penyelenggaraan pesawat.
>
>
>
> Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
>
> kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu menuju
>
> daratan di utara dari
>
> Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan, melalui
>
> Lautan Hindi dari
>
> kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
>
>
>
> Australia.
>
>
>
> Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang disertai
>
>
> 26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
>
> semakin berkurangan,
>
> tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
>
> menumpukan perhatian
>
> kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak dapat
>
> mencari kesan pesawat
>
> tersebut di kawasan utara.
>
>
>
> "Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
>
> itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri
>
> Hishammuddin Hussein.
>
>
>
>
>
> Australia sedang mengetuai operasi mencari dan menyelamat
> di
>
> bahagian
>
> sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
> Syarikat.
>
>
>
>
>
> Kawasan
>
> mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
>
> satelit dan analisis
>
> cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
>
> 600,000 batu persegi,
>
> lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
>
>
>
>
>
>
>
> comments:
>
> zab said...
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Bukan taknak beli, tapi takda
>
> orang yang nak jadi orang
>
> tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
> dalam
>
> negara ni. Sekadar
>
> sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
>
> Anonymous said...
>
>
>
> Bukan saja takde org tgh
>
> terlibat, yang nak masuk poket
>
> tu sikit sangat.
>
> BaDiN said...
>
>
>
> Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
>
> lebih murah hanya Rm1
>
> je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
>
> Anonymous said...
>
>
>
> Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
>
> msyukk sgt.
>
> Byk
>
> mulut nk kena suap, margin kecik haha
>
>
>
> FreadRm
>
> Anonymous said...
>
>
>
> kena simpan duit dari
>
> kecil....duit pulak habis i beli
>
> cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat. ni
>
> belum kes hospital
>
> yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru biru
>
> yang melibatkan
>
> dunia.....namapk sangat rakyat
>
> didahulukan.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
No comments:
Post a Comment