2 Messages
Digest #3872
Messages
Fri Mar 21, 2014 8:10 am (PDT) . Posted by:
"bashah" bwasi
Dont worry bro..lost me perkara kecik..heheh
apalah sgt kalau compare kita dah LOST ***JUmbo jet 777 + 239 nyawa..
kat BODY MH370 tu tulih MALAYSIA
tak bolh bayangkan kalau Negara yg real pulakk yg hilang
***Jumbo jet adalah automotif
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com> bro...wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blMogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:03 PM
i lost you at
'katakan katakan
katakan...' rgds,Nazri
Ahtar
On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah
<bwasi@yahoo.com> wrote:
Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman,
org jugak akan kaTa itu jugak punca Anwarlah..
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT
Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng
pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa
atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun
?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com>
wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar
Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar
Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu
mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah
apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil
Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah,
tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan
Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah
sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit,
manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi,"
katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari
pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli
aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri
memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan
melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan
memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang
dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa
membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan
Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti
MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu
menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan,
melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang
disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak
dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk
Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan
menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat.
ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru
biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.......
apalah sgt kalau compare kita dah LOST ***JUmbo jet 777 + 239 nyawa..
kat BODY MH370 tu tulih MALAYSIA
tak bolh bayangkan kalau Negara yg real pulakk yg hilang
***Jumbo jet adalah automotif
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com> bro...wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blMogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:03 PM
i lost you at
'katakan katakan
katakan...' rgds,Nazri
Ahtar
On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah
<bwasi@yahoo.com> wrote:
Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman,
org jugak akan kaTa itu jugak punca Anwarlah..
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT
Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng
pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa
atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun
?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com>
wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar
Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui
Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar
Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu
mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah
apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil
Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah,
tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan
Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah
sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit,
manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi,"
katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari
pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli
aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri
memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan
melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan
memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang
dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa
membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan
Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti
MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu
menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan,
melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang
disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak
dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk
Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan
menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat.
ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru
biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.
Fri Mar 21, 2014 8:39 am (PDT) . Posted by:
"bashah" bwasi
Betul......interview TV3 dg pilot MAS lain kata dia ni is one of the bestt dan yg paling terer/pandai bawak 777, dia enjoy jadi pilot....dia tak perlu kuasa atau publisiti utk dptkan attention mcm org lain.
Aku pikir Dia ni dah jadi mcm Hang Nadim dlm kes Singapore dilanggar todak. Hang Nadim akhirnya kena korban sebab dia pandai sangat...kes Mahsuri di Langkawi pulak pasal lawa sangat..
ceciter http://ms.wikipedia.org/wiki/Singapura_Dilanggar_Todak
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com> wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:15 PM
Ni pulak pendapat yang 15 sen aku je
la..kat Malaysia ni ramai orang bodoh, tapi aku tak
rasa si abg pilot tu cukup bodoh nak nak bunuh beratus-ratus
orang sebab nak dapatkan attention.
2014-03-21 11:03
GMT+08:00 Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>:
i lost you at 'katakan katakan
katakan...'
rgds,Nazri
Ahtar
On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah
<bwasi@yahoo.com>
wrote:
Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman,
org jugak akan kaTa itu jugak punca Anwarlah..
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT
Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng
pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa
atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun
?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com>
wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com
Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Pakar Temui Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg>
wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Pakar Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu
mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah
apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil
Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah,
tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan
Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah
sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit,
manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi,"
katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari
pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli
aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri
memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan
melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan
memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang
dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa
membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan
Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti
MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu
menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan,
melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang
disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak
dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk
Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan
menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat.
ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru
biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.......
Aku pikir Dia ni dah jadi mcm Hang Nadim dlm kes Singapore dilanggar todak. Hang Nadim akhirnya kena korban sebab dia pandai sangat...kes Mahsuri di Langkawi pulak pasal lawa sangat..
ceciter http://ms.wikipedia.org/wiki/Singapura_Dilanggar_Todak
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com> wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:15 PM
Ni pulak pendapat yang 15 sen aku je
la..kat Malaysia ni ramai orang bodoh, tapi aku tak
rasa si abg pilot tu cukup bodoh nak nak bunuh beratus-ratus
orang sebab nak dapatkan attention.
2014-03-21 11:03
GMT+08:00 Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>:
i lost you at 'katakan katakan
katakan...'
rgds,Nazri
Ahtar
On Friday, March 21, 2014 11:01 AM, bashah
<bwasi@yahoo.com>
wrote:
Aku tau... selain org kata Malaysia tetap Aman,
org jugak akan kaTa itu jugak punca Anwarlah..
tak heran
cuba pikir..katalah katalah katalah
3x katalah ;)
katalah motif pilot ialah dia berani rampas dan terjun LAUT
Dg PLANE** kerana dia PEMINAT fanatIK/sokong Anwar
pendekata kerana politiklah dia jadi mereng/FANAtIK
kita tau jadi pilot kena pandai, score periksa sekolah
soalan what iF
IF ORG PANDAI, IQ tinggi...TERER ELAK RADAR pun boleh meReng
pasal POliTK..
apa kesannya pula pd majority PUBLIC /org biasa yg IQ biasa
atAu Zero ?
adakah benda tak patut/ zalim yg terjadi? jadi *bala turun
?
**the plane the plane is Automotif subject
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, adlinrotu <adlinrotu@yahoo.com>
wrote:
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 20, 2014, 6:50 PM
Daily mail kabor pilot peminat fanatik PR x
nak citer ke?
Sent
from Samsung Mobile
-------- Original message --------From:
bashah Date:03/21/2014 09:37 (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com
Subject:
Re: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Pakar Temui Sebab
Pesawat Gagal Dikesan
malaysia AmAN....negara yg paling selamat di Asia
Tenggara..malah di dunia.
tidak perlu swift
omtih apa tau..komplen jer..
tak suka keluarlah dok luar
--------------------------------------------
On Thu, 3/20/14, -:eSpAcE9808:-
<rienacom@yahoo.com.sg>
wrote:
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: Pakar Temui
Sebab Pesawat Gagal Dikesan
To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Thursday, March 20, 2014, 8:24 AM
MH370: Pakar Temui Sebab Pesawat Gagal Dikesan
Sehingga Kini
greenboc.blogspot
Posted by greenboc
Kerana ingin jimat
RM33, MH370 gagal hantar data
penting, kata pakar
Penerbangan Malaysia gagal menaik
taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi
setiap penerbangan, yang
akan menyediakan maklumat penting untuk membantu
mencari
penerbangan MH370 yang
hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah
apabila
membeli pesawat, The
Sydney Morning Herald
melaporkan.
Seorang pegawai industri
satelit dipetik sebagai
berkata bahawa menaik taraf sistem yang dipanggil
Swift,
akan menyediakan arah,
kelajuan dan ketinggian pesawat MH370 walaupun selepas
komunikasi lain daripada
pesawat hilang daripada radar.
Jika sistem Swift dinaik taraf, termasuk
pakej penuh aplikasi, ia boleh menghantar maklumat
mengenai
prestasi enjin,
penggunaan bahan api, kelajuan, ketinggian dan arah,
tidak
kira sama ada
transponder dan Sistem Menangani Komunikasi dan
Pelaporan
(ACARS) berfungsi,
katanya.
Pakar yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya
disiarkan
memberitahu harian Australia yang sistem Swift adalah
sama
seperti cara
bagaimana telefon pintar menghantar data satelit,
manakala
ACARS adalah serupa
dengan aplikasi untuk telefon bimbit.
"Apabila
ACARS ditutup, Swift masih lagi berfungsi,"
katanya
kepada Sydney Morning
Herald.
"Jika sistem Swift diselenggarakan untuk mengesan
data
enjin,
data tersebut akan dapat dihantar (streaming) dari
pesawat
itu. Ia akan
berfungsi selagi pesawat tersebut berjalan."
Laporan tersebut
menunjukkan bahawa jika Malaysia Airlines mendapatkan
pakej
naik taraf tersebut,
ia akan terus menghantar data penerbangan dari satelit
walaupun selepas
transponder pesawat dan komunikasi ACARS dimatikan.
Ditanya mengapa
penerbangan tersebut memilih untuk tidak membeli
aplikasi
tersebut yang dikira
berpatutan harganya, seorang pagawai industri
memberitahu
Sydney Morning Herald,
"Setiap yang ada dalam kapal terbang akan
melibatkan
penggunaan petrol. Oleh itu
semua perlu dikira, untuk mengurangkan kos."
Daripada
menghantar data, katanya, sesetengah penerbangan
memilih
untuk memuat turun
semua data pada pemacu USB sebaik pesawat
mendarat.
Disebabkan Malaysia Airlines
memilih
pilihan yang murah, katanya, "tidak banyak yang
dapat
dirakam."
Zainul Zawawi, naib presiden untuk Amerika Utara di
Penerbangan
Malaysia memberitahu Sydney Morning Herald
bahawa beliau tidak diberi kuasa untuk bercakap tentang
pesawat yang hilang dan
mengarahkan soalan tersebut ditanya kepada pegawai
penerbangan di Malaysia.
Usaha menghubungi pegawai tersebut oleh Sydney Morning
Herald tidak berjaya.
Menurut laporan tersebut, data
daripada sistem naik taraf yang hampir serupa
membolehkan
penyiasat mengecilkan
kawasan pencarian kepada 64 kilometer di Lautan
Atlantik
dalam kes hempasan 2009
pesawat AirFrance.
Dalam masa lima hari mereka dapat menjumpai serpihan
daripada hempasan itu.
Ini bukannya kali pertama Malaysia Airlines
terpampang di muka depan akhbar kerana
tidak melanggan program yang dapat membantu pencarian
MH370.
Bloomberg melaporkan
minggu lepas bahawa syarikat
penerbangan itu tidak memasang satu perkhidmatan Boeing
yang
mengumpul data
prestasi secara langsung untuk penerbangan seperti
MH370
yang penting dalam
penyelenggaraan pesawat.
Pencarian Boeing 777-200ER (9M-MRO) kini fokus
kepada dua sudut kawasan pencarian yang luas, satu
menuju
daratan di utara dari
Laos ke Lautan Caspian, dan kedua ke arah selatan,
melalui
Lautan Hindi dari
kepulauan Sumatra Indonesia ke barat
Australia.
Reuters mengatakan bahawa jangkaan pencarian yang
disertai
26-negara ini akan dapat membawa hasil yang cepat kini
semakin berkurangan,
tetapi para penyiasat mengesahkan bahawa mereka sedang
menumpukan perhatian
kepada kawasan terpencil Lautan Hindi selepas tidak
dapat
mencari kesan pesawat
tersebut di kawasan utara.
"Kepentingan kita sedang diberi pada kawasan
itu," kata Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk
Seri
Hishammuddin Hussein.
Australia sedang mengetuai operasi mencari dan
menyelamat
di
bahagian
sudut selatan, dengan bantuan tentera laut Amerika
Syarikat.
Kawasan
mencari sudah diperkecilkan mengikut data yang dikesan
satelit dan analisis
cuaca dan arus, tetapi kawasan itu masih lebih kurang
600,000 batu persegi,
lebih kurang saiz Sepanyol dan Belanda. -TMI
comments:
zab said...
Bukan taknak beli, tapi takda
orang yang nak jadi orang
tengah. Maklumlah, benda RM33 pun boleh jadi RM3300
dalam
negara ni. Sekadar
sindiran untuk MAS dan ehem-ehem.
Anonymous said...
Bukan saja takde org tgh
terlibat, yang nak masuk poket
tu sikit sangat.
BaDiN said...
Mahal sangat tu RM33 nak cari yg
lebih murah hanya Rm1
je.Tanya PM ada ke barang Rm1.
Anonymous said...
Rm 33 markup cmna pun tak bleh nk
msyukk sgt.
Byk
mulut nk kena suap, margin kecik haha
FreadRm
Anonymous said...
kena simpan duit dari
kecil....duit pulak habis i beli
cincin beg cermin mata kain baju......nampak sangat.
ni
belum kes hospital
yang tercanggih di malaysia ada masalah yang haru
biru
yang melibatkan
dunia.....namapk sangat rakyat
didahulukan.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
No comments:
Post a Comment