Messages In This Digest (6 Messages)
- 1.
- Fw: HATI2 DENGAN CAMERA 'SPEED TRAP' SEPERTI INI From: -::eSpAcE9808::-
- 2.
- Fw: Ni bukan pasai Najib... kahkahkah... From: -::eSpAcE9808::-
- 3.
- Fw: Wanita Tersepit, Diheret Monorel From: -::eSpAcE9808::-
- 4a.
- Re: AWAS PENIPUAN KREDIT KAD MELALUI TELEFON!!!!!!!! From: Mohd Roslan
- 4b.
- Re: AWAS PENIPUAN KREDIT KAD MELALUI TELEFON!!!!!!!! From: rojai68@yahoo.com.my
- 5.
- PEMASANGAN SISTEM ELV From: rezal_sapuan@amtek.my
Messages
- 1.
-
Fw: HATI2 DENGAN CAMERA 'SPEED TRAP' SEPERTI INI
Posted by: "-::eSpAcE9808::-" rienacom@yahoo.com.sg rienacom
Wed Apr 25, 2012 8:22 am (PDT)
HATI-HATI DENGAN CAMERA 'SPEED TRAP' SEPERTI INI:
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat
Berhati-hati dijalanraya jalanlah anda menjadi mangsa 'speed trap'....
- 2.
-
Fw: Ni bukan pasai Najib... kahkahkah...
Posted by: "-::eSpAcE9808::-" rienacom@yahoo.com.sg rienacom
Wed Apr 25, 2012 8:23 am (PDT)
TERHOT: Ni bukan pasai Najib... kahkahkah...
shalehudin.blogspot
Posted by Shalehudin
Malang tidak berbau!
Inilah Proton Prevé yang pertama mengalami kemalangan jalan raya sebentar tadi. Kejadian berlaku di lebuhraya DUKE, dari Jalan Sentul menghala ke Gombak pada jam 4.45 petang. Menurut sumber dalaman Proton, kereta ini dipandu oleh SA showroom Sentul dengan kelajuan 120 kmh namun ketika cuba mengelakkan sebuah kereta lain, kereta ini terlanggar pembahagi jalan dan terkena bahagian tayar mengakibatkan kereta tersebut melambung.
Ketika kereta ini mendarat, hentakan yang kuat menyebabkan kerosakan pada lower arm, bumper & fender. Ini bermakna ia tiada kena mengena dengan defect parts dari Proton. Ini adalah kecuaian manusia dan diharapkan berita ini akan memberi gambaran sebenar kejadian tersebut, supaya tiada andaian yang bukan-bukan dibuat. -Funtastickodesign
- 3.
-
Fw: Wanita Tersepit, Diheret Monorel
Posted by: "-::eSpAcE9808::-" rienacom@yahoo.com.sg rienacom
Wed Apr 25, 2012 8:52 am (PDT)
Wanita Tersepit, Diheret Monorel
Posted by greenboc
Kuala Lumpur - Seorang eksekutif pemasaran cedera di badan, tangan dan patah gigi selepas mendakwa tersepit di pintu monorel dan diseret tujuh meter, di hentian Bukit Bintang, 9 Februari lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu, mangsa dikenali Cui, 24, menggunakan perkhidmatan awam itu untuk pulang ke rumah selepas tamat waktu bekerja.
Katanya, dia cuba masuk ke dalam monorel dan keluar semula kerana gerabak sesak dengan penumpang.
"Ketika keluar, tangan kiri saya tersepit di pintu monorel. Petugas di situ cuba menolong dengan mengarahkan pemandu menghentikan monorel, tetapi gagal.
"Saya kemudiannya jatuh di landasan dan cedera di beberapa bahagian badan dan patah tiga batang gigi," katanya di Bangunan MCA Jalan Ampang di sini, semalam.
Menurutnya, dia dibantu kakitangan syarikat tersebut dan dihantar ke hospital berdekatan untuk rawatan.
"Saya dirawat sebagai pesakit luar dan jumlah bayaran rawatan sebanyak RM1,000. Rawatan gigi tidak dilakukan kerana kos perbelanjaan yang tinggi mencecah RM4,700," katanya.
Cui berkata, dia menerima surat dari syarikat pengangkutan itu pada 10 Februari lalu yang memintanya menuntut ganti rugi sebagai kos rawatan.
Menurutnya, pada 20 Mac lalu, dia membalas surat tersebut, tetapi tiada maklum balas diterimanya sehingga hari ini.
Katanya, dia akan mengambil tindakan undang-undang sekiranya syarikat tersebut tidak memberi maklum balas dalam tempoh seminggu dan mendakwa syarikat itu cuai sehingga menyebabkan dia cedera.
Cui juga membuat laporan polis di Balai Polis Kajang berhubung kejadian itu.
Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong berkata, pihaknya akan meneliti aduan tersebut dan sekiranya tiada maklum balas, peguamnya akan mengambil tindakan selanjutnya. -SH
- 4a.
-
Re: AWAS PENIPUAN KREDIT KAD MELALUI TELEFON!!!!!!!!
Posted by: "Mohd Roslan" rxzabd@yahoo.com rxzabd
Wed Apr 25, 2012 11:00 am (PDT)
Good info. Saya punye experience plak selalu dapat call dari card credit service centre. Dia bagi tau syarikat dia bertujuan untuk protect pengguna credit card daripada penipuan disamping ade diskaun lah & supaya kita tak over limit lah, bla bla bla... Dalam hati saya fikir kita tau lah berapa credit limit kita & berapa yang kita guna. Bila nak buat pengesahan dia tanye kita pakai kad ape,expired bile,nombor card credit. Jadi bila dia tanye macam tu saya cakap lah kalau awak dari card credit service center mesti awak tau semua details tu.and then dia bagi tau nak sah kan semula. Lepas tu saya cakap, ok awak sebut dulu biar saya yang sah kan. So dia sebut nama betul, jenis kad yg di pakai betul, tarikh expired betul & last no credit card. Dia sebut 12 no pertama betul tetapi 4 yang terakhir tu dia tak sebut and terus letak telefon. Maybe dia feedup dengan saya sebab dia kena mainkan balik.Masa dia letak phone tu masih dengar suara dia cakap "bodoh lah ini orang". Angin jugak lah dia cakap macam tu, padahal dia yang kena perbodoh dengan aku. Dia ingat senang2 ke nak tipu. Saya memang dah set dalam mind yang tak akan bagi no credit card dalam perbualan telefon. Itu yang pihak bank bagi tau jangan layan panggilan phone atau email berkenaan akaun bank atau credit card. Itu saja pengalaman yang boleh dijadikan ikhtibar. Sekian...
Sent from my iPad
On 25/04/2012, at 2:30 PTG, bashah <bwasi@yahoo.com > wrote:
> Kroni aku dapat pangilan dari insuran dari sebuah bank, dia cakap semua betul - nama, alamat, kemudian dia minta no kad kredit ?
> sampai sini aku yg tengah drive terus mencelah...kalau dia dari bank yg jual insuran kenapa pulak
>
> 1. Kroni aku tak pernah request insuran tu , tapi dia kata ada request...biasanya bank insuran akan offer dulu
> 2. call utk bukak akaun , bukankah biasanya semua bersurat
> 3. tanya no kredit kad, suka hati kitalah nak bayar pakai aper
>
>
> Aku cakap, kalau dia betul insuran dan urusan tu rasmi, dia akan call balik...haram tak call.
> Kalau taadi bagi no cc, siaplah bayar bil beribu
>
>
>
> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com >
> To: melayu-trade@yahoogroups. ; Auto <automobil@yahoogroucom ps.com >; SahabatInteraktif@yahoogroups. ; melayucyber@com yahoogroups. com
> Sent: Wednesday, April 25, 2012 12:34 PM
> Subject: www.groupautomobil.blogspot. com - AWAS PENIPUAN KREDIT KAD MELALUI TELEFON!!!!! !!!
>
>
> Salam,
>
> Sekadar nak berkongsi cerita agar kita semua lebih berhati2 tak kena tipu..
>
> Baru sebentar tadi (10:30am 25/4/2012) saya dapat satu panggilan telefon
> dari nombor 0060321677722. Pemanggil adalah seorang lelaki bercakap
> dalam bahasa melayu dengan loghat cina/sabah/sarawak. Semasa perbualan
> saya dapat bayangkan suasana di tempat pemanggil tersebut seolah2 satu
> bilik penuh dengan operator telefon yang sedang sibuk membuat panggilan.
>
> Pemanggil memperkenalkan diri sebagai seorang pegawai yang bertugas di
> MBF cawangan Sibu. Tujuan menelefon adalah untuk bertanya sama ada saya
> ingin menambah kredit limit. Saya nyatakan bahawa saya tak pernah pun
> mempunyai atau apply kredit kad MBF. Pemanggil tersebut mendakwa saya
> ada apply Kad MBF di cawangan Sibu pada 15/3/2012, kredit limit 10k dan
> pada 17/3/2012 ada transaction di Singapore 9K+. Pemanggil ni siap buat
> pengesahan IC & address lagi. Mana dia dapat info ni pun saya kurang pasti.
>
> Bila saya menafikan semua yang dia cakap tu, disinilah time dia nak
> cucuk jarum. Dia minta saya buat laporan pada bank negara dengan segera,
> dapatkan surat dari bank negara bahawa saya tidak pernah apply kad
> tersebut dan faxkan ke MBF Hq KL. Jika saya gagal, segala transaction
> yang telah dibuat sebanyak 9K+ tu saya yang kena tanggung.
>
> Masa ni saya rasa ada juga kebenaran dia tapi masih lagi rasa syak, jadi
> saya terus aje layan apa lagi yang dia nak cakap. Seterusnya pemanggil
> ni memberi segala detail tentang kad yang kononnya saya telah apply tu
> (nombor kad, tempat apply, tarikh apply dsb..) utuk kegunaan bank
> negara. Dia juga memberi satu nombor telefon bank negara (03-27884722
> siap dengan extension 1128) dan berurusan dengan pegawai bertugas di
> pusat kad palsu.
>
> Disini saya dapat hidu ini satu penipuan kerana mujurlah saya ada
> pengalaman berurusan dengan Bank Negara sebelum ini. Bank Negara tidak
> akan berurusan berkenaan maklumat peribadi pelanggan melalui telefon
> melainkan wajib hadir sendiri ke Bank Negara.
>
> Untuk kepastian saya call Bank Negara tapi bukan guna nombor yang
> diberi, tetapi saya dapat dari laman web www.bnm.gov.my. Setelah
> mendapat penjelasan dari BNM memang sah lah panggilan yang saya terima
> itu satu penipuan dan ada yang sudah terkena.
>
> selepas itu saya cuba call nombor yang diberi oleh si penipu. Memang
> professional taktik mereka. Nombor yang dihubungi siap ada auto
> attendance "terima kasih kerana menghubungi bank negara malaysia.. bla
> bla bla.." dan boleh masukkan extension yang diberi. Kalau kita tak
> hati-hati memang akan terkena tak kiralah cerdik macam mana pun kita ni.
>
> Kesimpulannya berhati-hatilah dan sentiasa ada rasa was-was kalau dapat
> call dari orang yang tak dikenali walaupun dari company2 besar.
>
>
>
- 4b.
-
Re: AWAS PENIPUAN KREDIT KAD MELALUI TELEFON!!!!!!!!
Posted by: "rojai68@yahoo.com.my" rojai68@yahoo.com.my rojai68
Wed Apr 25, 2012 11:04 am (PDT)
Mcm2 cara nak menipu. Syabas saudara berjaya mengatasinya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
-----Original Message-----
From: Mohd Roslan <rxzabd@yahoo.com >
Sender: automobil@yahoogroups.com
Date: Thu, 26 Apr 2012 02:00:01
To: automobil@yahoogroups.com <automobil@yahoogroups.com >
Reply-To: automobil@yahoogroups.com
Cc: automobil@yahoogroups.com <automobil@yahoogroups.com >
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot. com - AWAS PENIPUAN KREDIT KAD MELALUI TELEFON!!!!! !!!
Good info. Saya punye experience plak selalu dapat call dari card credit service centre. Dia bagi tau syarikat dia bertujuan untuk protect pengguna credit card daripada penipuan disamping ade diskaun lah & supaya kita tak over limit lah, bla bla bla... Dalam hati saya fikir kita tau lah berapa credit limit kita & berapa yang kita guna. Bila nak buat pengesahan dia tanye kita pakai kad ape,expired bile,nombor card credit. Jadi bila dia tanye macam tu saya cakap lah kalau awak dari card credit service center mesti awak tau semua details tu.and then dia bagi tau nak sah kan semula. Lepas tu saya cakap, ok awak sebut dulu biar saya yang sah kan. So dia sebut nama betul, jenis kad yg di pakai betul, tarikh expired betul & last no credit card. Dia sebut 12 no pertama betul tetapi 4 yang terakhir tu dia tak sebut and terus letak telefon. Maybe dia feedup dengan saya sebab dia kena mainkan balik.Masa dia letak phone tu masih dengar suara dia cakap "bodoh lah ini orang". Angin jugak lah dia cakap macam tu, padahal dia yang kena perbodoh dengan aku. Dia ingat senang2 ke nak tipu. Saya memang dah set dalam mind yang tak akan bagi no credit card dalam perbualan telefon. Itu yang pihak bank bagi tau jangan layan panggilan phone atau email berkenaan akaun bank atau credit card. Itu saja pengalaman yang boleh dijadikan ikhtibar. Sekian...
Sent from my iPad
On 25/04/2012, at 2:30 PTG, bashah <bwasi@yahoo.com > wrote:
> Kroni aku dapat pangilan dari insuran dari sebuah bank, dia cakap semua betul - nama, alamat, kemudian dia minta no kad kredit ?
> sampai sini aku yg tengah drive terus mencelah...kalau dia dari bank yg jual insuran kenapa pulak
>
> 1. Kroni aku tak pernah request insuran tu , tapi dia kata ada request...biasanya bank insuran akan offer dulu
> 2. call utk bukak akaun , bukankah biasanya semua bersurat
> 3. tanya no kredit kad, suka hati kitalah nak bayar pakai aper
>
>
> Aku cakap, kalau dia betul insuran dan urusan tu rasmi, dia akan call balik...haram tak call.
> Kalau taadi bagi no cc, siaplah bayar bil beribu
>
>
>
> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com >
> To: melayu-trade@yahoogroups. ; Auto <automobil@yahoogroucom ps.com >; SahabatInteraktif@yahoogroups. ; melayucyber@com yahoogroups. com
> Sent: Wednesday, April 25, 2012 12:34 PM
> Subject: www.groupautomobil.blogspot. com - AWAS PENIPUAN KREDIT KAD MELALUI TELEFON!!!!! !!!
>
>
> Salam,
>
> Sekadar nak berkongsi cerita agar kita semua lebih berhati2 tak kena tipu..
>
> Baru sebentar tadi (10:30am 25/4/2012) saya dapat satu panggilan telefon
> dari nombor 0060321677722. Pemanggil adalah seorang lelaki bercakap
> dalam bahasa melayu dengan loghat cina/sabah/sarawak. Semasa perbualan
> saya dapat bayangkan suasana di tempat pemanggil tersebut seolah2 satu
> bilik penuh dengan operator telefon yang sedang sibuk membuat panggilan.
>
> Pemanggil memperkenalkan diri sebagai seorang pegawai yang bertugas di
> MBF cawangan Sibu. Tujuan menelefon adalah untuk bertanya sama ada saya
> ingin menambah kredit limit. Saya nyatakan bahawa saya tak pernah pun
> mempunyai atau apply kredit kad MBF. Pemanggil tersebut mendakwa saya
> ada apply Kad MBF di cawangan Sibu pada 15/3/2012, kredit limit 10k dan
> pada 17/3/2012 ada transaction di Singapore 9K+. Pemanggil ni siap buat
> pengesahan IC & address lagi. Mana dia dapat info ni pun saya kurang pasti.
>
> Bila saya menafikan semua yang dia cakap tu, disinilah time dia nak
> cucuk jarum. Dia minta saya buat laporan pada bank negara dengan segera,
> dapatkan surat dari bank negara bahawa saya tidak pernah apply kad
> tersebut dan faxkan ke MBF Hq KL. Jika saya gagal, segala transaction
> yang telah dibuat sebanyak 9K+ tu saya yang kena tanggung.
>
> Masa ni saya rasa ada juga kebenaran dia tapi masih lagi rasa syak, jadi
> saya terus aje layan apa lagi yang dia nak cakap. Seterusnya pemanggil
> ni memberi segala detail tentang kad yang kononnya saya telah apply tu
> (nombor kad, tempat apply, tarikh apply dsb..) utuk kegunaan bank
> negara. Dia juga memberi satu nombor telefon bank negara (03-27884722
> siap dengan extension 1128) dan berurusan dengan pegawai bertugas di
> pusat kad palsu.
>
> Disini saya dapat hidu ini satu penipuan kerana mujurlah saya ada
> pengalaman berurusan dengan Bank Negara sebelum ini. Bank Negara tidak
> akan berurusan berkenaan maklumat peribadi pelanggan melalui telefon
> melainkan wajib hadir sendiri ke Bank Negara.
>
> Untuk kepastian saya call Bank Negara tapi bukan guna nombor yang
> diberi, tetapi saya dapat dari laman web www.bnm.gov.my. Setelah
> mendapat penjelasan dari BNM memang sah lah panggilan yang saya terima
> itu satu penipuan dan ada yang sudah terkena.
>
> selepas itu saya cuba call nombor yang diberi oleh si penipu. Memang
> professional taktik mereka. Nombor yang dihubungi siap ada auto
> attendance "terima kasih kerana menghubungi bank negara malaysia.. bla
> bla bla.." dan boleh masukkan extension yang diberi. Kalau kita tak
> hati-hati memang akan terkena tak kiralah cerdik macam mana pun kita ni.
>
> Kesimpulannya berhati-hatilah dan sentiasa ada rasa was-was kalau dapat
> call dari orang yang tak dikenali walaupun dari company2 besar.
>
>
>
- 5.
-
PEMASANGAN SISTEM ELV
Posted by: "rezal_sapuan@amtek.my" rezal_sapuan@amtek.my
Thu Apr 26, 2012 1:46 am (PDT)
Salam,
Nak tanya member dalam group ni tentang PEMASANGAN SISTEM ELV
Sesiapa yang ada pengalaman amat dialu-alukan.
Ada baik punya projek
Note: Reply terus ke email saya
Need to Reply?
Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
Web: Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com
Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz
Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
Web: Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com
Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz
Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Individual | Switch format to Traditional
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe
No comments:
Post a Comment