9 New Messages
Digest #3735
Messages
Tue Oct 8, 2013 8:42 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
Kereta Jimmy Shanley Kena Bakar
greenboc.blogspot.
Posted by greenboc
Kampar: Kereta milik pelakon dan pengacara program Trek Selebriti, Jimmy Shanley Norjahan Saleh, 33, ditemui dibakar hingga rentung hanya selepas beberapa jam kenderaan itu dilaporkan hilang di Simpang Pulai, di sini.
Kereta model Chevrolet Optra itu didakwa dilarikan penjenayah malam kelmarin, ketika artis berkenaan pulang ke Ipoh untuk menghadiri majlis pengebumian seorang saudara terdekatnya.
Ketua Polis Daerah Kampar Superintendan Ng Kong Soon berkata, penemuan kereta hanya disedari orang ramai sekitar jam 7.30 pagi semalam apabila kenderaan itu ditemui terbakar berhampiran Batu 5 1/2, ladang kelapa sawit Kota Bahru, di sini.
Menurutnya, orang awam yang mengesyaki ia ada kaitan dengan perbuatan jenayah lalu segera menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Kampar untuk memaklumkan kejadian itu.
"Berikutan itu, anggota peronda bergegas ke lokasi kejadian sebelum mendapati kereta model Chevrolet berwarna hitam hangus dibakar.
"Anggota polis menjalankan siasatan terhadap nombor casis pada kereta dibakar itu bagi mengenal pasti pemiliknya dan melakukan semakan susulan dengan pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sebelum mengenal pasti kenderaan itu milik seorang selebriti tanah air, Jimmy Shanley," katanya, semalam.
Menurutnya, kereta itu sebelum ini dilaporkan hilang di Simpang Pulai, sebelum laporan dibuat pemiliknya, Jimmy di Balai Polis Simpang Pulai.
"Polis tidak menemui sebarang objek yang digunakan suspek untuk membakar kereta itu. Malah, tiada satu pun barang milik mangsa di dalam kenderaan itu yang terselamat.
"Kes itu kini diambil alih pihak polis Ipoh untuk siasatan lanjut dan Jimmy dipanggil untuk memberi keterangan berhubung kes berkenaan. Bagaimanapun, saya anggap kes ini pelik kerana kereta itu dibakar selepas dicuri," katanya.
Beliau berkata, anggota Unit Polis Forensik turut dipanggil ke lokasi kejadian bagi menjalankan siasatan dan mengesan sekiranya terdapat mangsa di kawasan berhampiran.
"Bagaimanapun, tiada mangsa ditemui dan kereta itu baru saja dibakar beberapa jam sebelum ditemui. Polis menyiasat sebarang kemungkinan dan kaitan perbuatan jenayah itu dengan unsur khianat atau sebagainya," katanya.
Sementara itu, Jimmy yang dihubungi wartawan enggan memberikan sebarang ulasan berhubung kejadian itu berikutan masih dalam pihak polis.
Jimmy sebelum ini pernah mendapat liputan meluas media apabila kes penceraian dan tuntutan penjagaan anaknya berlarutan selama hampir dua tahun.
Dia sebelum ini mendirikan rumah tangga dengan Nursuhaila Eliani Suhaimy pada 1 Oktober 2010 sebelum tinggal berasingan sejak 21 Oktober 2010, iaitu 20 hari selepas bernikah sebelum bercerai pada 10 Oktober 2012.
Pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Zahrah Rania Shanley yang kini berusia dua tahun. -hm
comments:
Anonymous said...
malaysia masih aman!
greenboc.blogspot.
Posted by greenboc
Kampar: Kereta milik pelakon dan pengacara program Trek Selebriti, Jimmy Shanley Norjahan Saleh, 33, ditemui dibakar hingga rentung hanya selepas beberapa jam kenderaan itu dilaporkan hilang di Simpang Pulai, di sini.
Kereta model Chevrolet Optra itu didakwa dilarikan penjenayah malam kelmarin, ketika artis berkenaan pulang ke Ipoh untuk menghadiri majlis pengebumian seorang saudara terdekatnya.
Ketua Polis Daerah Kampar Superintendan Ng Kong Soon berkata, penemuan kereta hanya disedari orang ramai sekitar jam 7.30 pagi semalam apabila kenderaan itu ditemui terbakar berhampiran Batu 5 1/2, ladang kelapa sawit Kota Bahru, di sini.
Menurutnya, orang awam yang mengesyaki ia ada kaitan dengan perbuatan jenayah lalu segera menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Kampar untuk memaklumkan kejadian itu.
"Berikutan itu, anggota peronda bergegas ke lokasi kejadian sebelum mendapati kereta model Chevrolet berwarna hitam hangus dibakar.
"Anggota polis menjalankan siasatan terhadap nombor casis pada kereta dibakar itu bagi mengenal pasti pemiliknya dan melakukan semakan susulan dengan pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sebelum mengenal pasti kenderaan itu milik seorang selebriti tanah air, Jimmy Shanley," katanya, semalam.
Menurutnya, kereta itu sebelum ini dilaporkan hilang di Simpang Pulai, sebelum laporan dibuat pemiliknya, Jimmy di Balai Polis Simpang Pulai.
"Polis tidak menemui sebarang objek yang digunakan suspek untuk membakar kereta itu. Malah, tiada satu pun barang milik mangsa di dalam kenderaan itu yang terselamat.
"Kes itu kini diambil alih pihak polis Ipoh untuk siasatan lanjut dan Jimmy dipanggil untuk memberi keterangan berhubung kes berkenaan. Bagaimanapun, saya anggap kes ini pelik kerana kereta itu dibakar selepas dicuri," katanya.
Beliau berkata, anggota Unit Polis Forensik turut dipanggil ke lokasi kejadian bagi menjalankan siasatan dan mengesan sekiranya terdapat mangsa di kawasan berhampiran.
"Bagaimanapun, tiada mangsa ditemui dan kereta itu baru saja dibakar beberapa jam sebelum ditemui. Polis menyiasat sebarang kemungkinan dan kaitan perbuatan jenayah itu dengan unsur khianat atau sebagainya," katanya.
Sementara itu, Jimmy yang dihubungi wartawan enggan memberikan sebarang ulasan berhubung kejadian itu berikutan masih dalam pihak polis.
Jimmy sebelum ini pernah mendapat liputan meluas media apabila kes penceraian dan tuntutan penjagaan anaknya berlarutan selama hampir dua tahun.
Dia sebelum ini mendirikan rumah tangga dengan Nursuhaila Eliani Suhaimy pada 1 Oktober 2010 sebelum tinggal berasingan sejak 21 Oktober 2010, iaitu 20 hari selepas bernikah sebelum bercerai pada 10 Oktober 2012.
Pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Zahrah Rania Shanley yang kini berusia dua tahun. -hm
comments:
Anonymous said...
malaysia masih aman!
Tue Oct 8, 2013 8:42 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
DUA BERANAK MATI LEMAS, BOT DINAIKI DIPUKUL ANGIN KUAT
Bernama Media –
a.. KUALA LANGAT, 7 Okt (Bernama) -- Seorang bapa dan anak lelakinya maut
apabila bot yang dinaiki mereka bersama tiga anggota keluarga yang lain dipukul
angin kuat ketika sedang bersiar-siar di Sungai Telok Mengkuang dekat sini dalam
kejadian kira-kira pukul 6.40 petang semalam.
Ketua Polis Daerah Kuala Langat Supt Nordin Manan berkata mangsa pertama
Hisham Hizir, 42, ditemui terapung berhampiran lokasi kejadian kira-kira
setengah jam selepas insiden, dan disahkan meninggal dunia sebaik dibawa ke jeti
Jalan Bandar Lama di sini.
Beliau berkata mayat anak lelaki mangsa berumur tiga tahun, Muhammad
Shammirul pula ditemui kira-kira pukul 2.45 petang ini.
"Mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Banting di sini untuk dibedah
siasat dan kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut," katanya kepada
pemberita di sini hari ini.
Mengulas mengenai kejadian itu, beliau berkata kedua-dua mangsa bersama tiga
lagi anggota keluarga sedang menaiki bot berkenaan apabila secara tiba-tiba ia
menyenget akibat dipukul angin kuat.
Hisham, katanya, cuba menyelamatkan anak bongsunya itu namun kedua-duanya
terjatuh ke dalam sungai.
Nordin berkata ekoran kejadian itu satu operasi dijalankan namun dihentikan
pada pukul 10.30 malam semalam dan disambung semula kira-kira pukul 8 pagi ini
sebelum menjumpai mayat Muhammad Shammirul.
Sementara itu, isteri mangsa Rohaya Mohd Yusuf, 37, berkata ketika kejadian
kesemua mereka berada di dalam bot untuk bersiar-siar dan ia merupakan kebiasaan
bagi keluarga berkenaan setiap kali mempunyai masa lapang.
"Kejadian berlaku terlalu cepat, suami terjun bagi menyelamatkan anak bongsu
kami yang terjatuh ke dalam air ketika bot tiba-tiba beralun dan senget tetapi
keadaan air yang deras menyebabkan mereka hilang dari pandangan dengan terlalu
pantas.
"Saya menenangkan diri sebelum menghubungi talian kecemasan 999. Saya
kemudian berpatah balik bagi mencari suami dan anak sementara menunggu bantuan
tiba dan menemui badan suami yang sudah terapung namun anak bongsu saya gagal
ditemui," katanya.
-- BERNAMA
SYA HK ROS
Comments
Popular Now
im •
a.. Inna lillahi wainna ilaihi rojiiun..takziah bt ahli keluarga pn rohaya.
b.. Guru •
Inna Lilla wainna ilaihi roji un.
c.. Lisha Hana •
Innalillahiwainailaihi rojiun... semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka berdua... Takziah pada keluarga mangsa
d..
Md •
takziah .. alfatihah..simpati ..
e.. armanie h •
Kita ada anak yg sebaya dengan aruah Mohammad, saya tidak dapat nak merasa apa perasaan ibu aruah yg kehilangan 2 org yg disayang..dlm masa yg sama saya pernah terimpikan untuk membuat PUBLIC SAFETY untuk yg memikirkan keselamatan keluarga apa bila naik bot, pergi beach,pergi sungai, pergi hutan, naik kapal, naik kapal terbang, kebakaran, hanya insan yg kerdil tidak mampu membuat sorang2,..insyallah
f.. a guy'z •
moga roh mereka di tempat bersama mereka yg beriman...Amin..
g.. abdul •
inilah yg kita perlu terima akibat sindiran segelintir masyarakat melayu yg memandang serong terhadap mrk-mrk yg ingin belajar berenang dgn pakaian renang
h.. Mohd •
Alfatihah..
i.. Zulkifli •
semuga roh mereka bersama mereka yg beriman......amin..
j.. Hussin •
Dari ALLAH mereka datang kepada ALLAH mereka kembali...takziah buat keluarga Rohaya
k.. Zulkifli bin jaafar Zul •
smoga dtemptkan bsama owng beriman
l.. A Yahoo User •
kalau boleh elakkan pergi ke tempat2 yang merbahaya kerana tubuh badan kita ini Allah s.w.t yang punya kita mesti pulangkan dalam keadaan baik nanti..
m.. Mbngbn •
Apa yang berlaku dah tak dapat di ubah, kita hanya dapat menangis.. Kepada yang suka berkhelah sediakan lah pelampung, kita boleh elakkan kejadian begini, anak2 belum puas hidup...... Atau ajar le ahli keluarga berenang sekurang-kurangnya mereka boleh terapung sementara pertolongan tiba ataupun terapung hanyut ke tepi di keadaan begini.....
n.. kottasamy •
Bala mula turun akibat pembunuhan 5 lelaki india disyaki gangster. Berok coklat Zahid (mata sepet dan hidung kemek) telah dedah bahawa, dia mengarahkan polis tembak sahaja sesiapa india yang disyaki gangster. 2 hari lepas 4 melayu mati dalam kemalangan, dan 4 budak melayu mati lemas dalam kolam. ibu kepada lelaki india yang ditembak mati mesti telah sumpah laknat. TUHAN ITU MAHA ADIL---NYAWA DIBALAS NYAWA
o.. armanie h •
Al fatihah kepada keluarga yang terbabit, semoga roh kedua beranak bersama2 org yang beriman..
p.. Hani •
Innalillahi Wainna ilaihi rojiun....Takziah buat ahli keluarga mangsa
q.. MAIL KARAOKE •
Inna lillahi wainna ilaihi rojiiun..takziah bt ahli keluarga pn rohaya.
r.. A Yahoo User •
setiap kemalangan boleh dielakkan sekiranya kita mengambil langkah berjaga2, kalau sudah berikhtiar pun kena juga itu baru takdir namanya, jadi jgn terlalu cepat menyalahkan takdir.......
s.. M.A. •
Kenapa tak ada pakai jaket keselamatan kalau dah tau tak pandai berenang? Ini mangsa kelalaian sendiri. Jangan salahkan Tuhan pula.
Bernama Media –
a.. KUALA LANGAT, 7 Okt (Bernama) -- Seorang bapa dan anak lelakinya maut
apabila bot yang dinaiki mereka bersama tiga anggota keluarga yang lain dipukul
angin kuat ketika sedang bersiar-siar di Sungai Telok Mengkuang dekat sini dalam
kejadian kira-kira pukul 6.40 petang semalam.
Ketua Polis Daerah Kuala Langat Supt Nordin Manan berkata mangsa pertama
Hisham Hizir, 42, ditemui terapung berhampiran lokasi kejadian kira-kira
setengah jam selepas insiden, dan disahkan meninggal dunia sebaik dibawa ke jeti
Jalan Bandar Lama di sini.
Beliau berkata mayat anak lelaki mangsa berumur tiga tahun, Muhammad
Shammirul pula ditemui kira-kira pukul 2.45 petang ini.
"Mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Banting di sini untuk dibedah
siasat dan kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut," katanya kepada
pemberita di sini hari ini.
Mengulas mengenai kejadian itu, beliau berkata kedua-dua mangsa bersama tiga
lagi anggota keluarga sedang menaiki bot berkenaan apabila secara tiba-tiba ia
menyenget akibat dipukul angin kuat.
Hisham, katanya, cuba menyelamatkan anak bongsunya itu namun kedua-duanya
terjatuh ke dalam sungai.
Nordin berkata ekoran kejadian itu satu operasi dijalankan namun dihentikan
pada pukul 10.30 malam semalam dan disambung semula kira-kira pukul 8 pagi ini
sebelum menjumpai mayat Muhammad Shammirul.
Sementara itu, isteri mangsa Rohaya Mohd Yusuf, 37, berkata ketika kejadian
kesemua mereka berada di dalam bot untuk bersiar-siar dan ia merupakan kebiasaan
bagi keluarga berkenaan setiap kali mempunyai masa lapang.
"Kejadian berlaku terlalu cepat, suami terjun bagi menyelamatkan anak bongsu
kami yang terjatuh ke dalam air ketika bot tiba-tiba beralun dan senget tetapi
keadaan air yang deras menyebabkan mereka hilang dari pandangan dengan terlalu
pantas.
"Saya menenangkan diri sebelum menghubungi talian kecemasan 999. Saya
kemudian berpatah balik bagi mencari suami dan anak sementara menunggu bantuan
tiba dan menemui badan suami yang sudah terapung namun anak bongsu saya gagal
ditemui," katanya.
-- BERNAMA
SYA HK ROS
Comments
Popular Now
im •
a.. Inna lillahi wainna ilaihi rojiiun..takziah bt ahli keluarga pn rohaya.
b.. Guru •
Inna Lilla wainna ilaihi roji un.
c.. Lisha Hana •
Innalillahiwainaila
d..
Md •
takziah .. alfatihah..simpati ..
e.. armanie h •
Kita ada anak yg sebaya dengan aruah Mohammad, saya tidak dapat nak merasa apa perasaan ibu aruah yg kehilangan 2 org yg disayang..dlm masa yg sama saya pernah terimpikan untuk membuat PUBLIC SAFETY untuk yg memikirkan keselamatan keluarga apa bila naik bot, pergi beach,pergi sungai, pergi hutan, naik kapal, naik kapal terbang, kebakaran, hanya insan yg kerdil tidak mampu membuat sorang2,..insyallah
f.. a guy'z •
moga roh mereka di tempat bersama mereka yg beriman...Amin.
g.. abdul •
inilah yg kita perlu terima akibat sindiran segelintir masyarakat melayu yg memandang serong terhadap mrk-mrk yg ingin belajar berenang dgn pakaian renang
h.. Mohd •
Alfatihah..
i.. Zulkifli •
semuga roh mereka bersama mereka yg beriman.....
j.. Hussin •
Dari ALLAH mereka datang kepada ALLAH mereka kembali...takziah buat keluarga Rohaya
k.. Zulkifli bin jaafar Zul •
smoga dtemptkan bsama owng beriman
l.. A Yahoo User •
kalau boleh elakkan pergi ke tempat2 yang merbahaya kerana tubuh badan kita ini Allah s.w.t yang punya kita mesti pulangkan dalam keadaan baik nanti..
m.. Mbngbn •
Apa yang berlaku dah tak dapat di ubah, kita hanya dapat menangis.. Kepada yang suka berkhelah sediakan lah pelampung, kita boleh elakkan kejadian begini, anak2 belum puas hidup...... Atau ajar le ahli keluarga berenang sekurang-kurangnya mereka boleh terapung sementara pertolongan tiba ataupun terapung hanyut ke tepi di keadaan begini.....
n.. kottasamy •
Bala mula turun akibat pembunuhan 5 lelaki india disyaki gangster. Berok coklat Zahid (mata sepet dan hidung kemek) telah dedah bahawa, dia mengarahkan polis tembak sahaja sesiapa india yang disyaki gangster. 2 hari lepas 4 melayu mati dalam kemalangan, dan 4 budak melayu mati lemas dalam kolam. ibu kepada lelaki india yang ditembak mati mesti telah sumpah laknat. TUHAN ITU MAHA ADIL---NYAWA DIBALAS NYAWA
o.. armanie h •
Al fatihah kepada keluarga yang terbabit, semoga roh kedua beranak bersama2 org yang beriman..
p.. Hani •
Innalillahi Wainna ilaihi rojiun....Takziah buat ahli keluarga mangsa
q.. MAIL KARAOKE •
Inna lillahi wainna ilaihi rojiiun..takziah bt ahli keluarga pn rohaya.
r.. A Yahoo User •
setiap kemalangan boleh dielakkan sekiranya kita mengambil langkah berjaga2, kalau sudah berikhtiar pun kena juga itu baru takdir namanya, jadi jgn terlalu cepat menyalahkan takdir......
s.. M.A. •
Kenapa tak ada pakai jaket keselamatan kalau dah tau tak pandai berenang? Ini mangsa kelalaian sendiri. Jangan salahkan Tuhan pula.
Tue Oct 8, 2013 8:45 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
Trak rempuh penonton, ramai terbunuh
revolusifikiran.
idahsalam.blogspot.
Posted by indah.com
myMetro
Chihuahua: Sebuah trak raksasa hilang kawalan merempuh penonton satu pertunjukan membunuh 13 orang dan mencederakan 70 yang lain di di Mexico, semalam.
Enam mangsa terbunuh di tempat kejadian, tiga lagi mati ketika menjalani rawatan. Empat lagi mayat ditemui di bawah tayar kenderaan itu.
Datuk Bandar Chihuahua Marco Quezda berkata, pada awalnya 47 cedera tetapi bilangan itu meningkat 70 orang.
Pemandu trak terselamat tetapi ditahan selepas kejadian.
ORANG ramai melarikan diri selepas trak raksasa yang mengadakan pertunjukan merempuh penonton di Mexico, semalam.
Kejadian berlaku ketika pertunjukan Extreme Aeroshow berlangsung tiga hari di Chihuahua dibatal sejurus selepas nahas itu pada hari kedua pertunjukan itu.
Pihak berkuasa menyiasat sama ada berlaku kerosakan mekanikal berpunca daripada brek trak itu.
Menurut saksi, kejadian itu berlaku ketika trak itu 'terbang' atas susunan beberapa kereta.
"Pemandu kenderaan itu hilang kawalan lalu merempuh penonton yang dilihat bertempiran menyelamatkan diri," kata saksi itu.
Menurutnya, kepala pemandu trak itu terhantuk kenderaannya menyebabkannya terbabas.
"Topi keledar pemandu itu dilihat jatuh melayang." kata seorang penonton, Daniel Dominguez, 18.
Kata Dominguez, adik perempuannya berusia 11 tahun cedera di kaki dan menjalani pembedahan Ibunya pula dirawat kerana gegaran otak.
Seorang lagi penonton, Jesus Manuel Ibarra, 41, cedera di tangan dan pinggang.
"Saya terjatuh. Bila melihat di belakang saya nampak tayar trak itu meluncur dan merempuh saya," katanya. - AFP
Tue Oct 8, 2013 8:45 am (PDT) . Posted by:
"-:eSpAcE9808:-" rienacom
Bil sarapan pagi 6k?
malaysiaberih.blogspot
gigitankerengga.blogspot.
Dr Azman Ibrahim,
Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100 orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan. Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai kategori warung serta restoran.
Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah suatu kebenaran.
Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu. Biasanya saya jawab dengan lembut, "Apa sahaja yang bukan hak kita, haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam hal sebegini."
Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil 'pelanggan malang' tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin peribahasa 'untung semangkuk rugi sebelanga'.
Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya. Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
-harakahdaily-
malaysiaberih.
gigitankerengga.
Dr Azman Ibrahim,
Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100 orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan. Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai kategori warung serta restoran.
Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah suatu kebenaran.
Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu. Biasanya saya jawab dengan lembut, "Apa sahaja yang bukan hak kita, haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam hal sebegini."
Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil 'pelanggan malang' tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin peribahasa 'untung semangkuk rugi sebelanga'.
Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya. Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
-harakahdaily-
Tue Oct 8, 2013 4:25 pm (PDT) . Posted by:
"Badrul Hisham Mohd Ramly" cirit3
Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
> **
>
>
> **
> Bil sarapan pagi 6k?<http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/10/bil-sarapan-pagi-6k.html>
> malaysiaberih.blogspot
> gigitankerengga.blogspot.
> *Dr Azman Ibrahim, *
> **
>
> Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang mengenakan
> caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100 orang ahli
> rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
>
> Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik restoran
> tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan. Apatah lagi saya
> telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun lepas, biasa menikmati
> sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai kategori warung serta restoran.
>
> Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja untuk
> seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa Kelantan adalah
> syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah suatu kebenaran.
>
> Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu kepala
> adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli rombongan
> berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu kepala adalah RM60.
> Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj RM6,000 yang dikenakan masih
> tersangat mahal kerana ianya hanya sebuah restoran, bukannya hotel lima
> bintang.
>
> Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan minta
> tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan dibuat tuntutan
> atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar adalah jauh lebih sedikit
> dari yang tercatat. Orang panggil mark up harga. Di klinik saya pun biasa
> ada pelanggan yang minta begitu. Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa
> sahaja yang bukan hak kita, haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak
> dapat membantu dalam hal sebegini.�
>
> Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat Perdagangan
> Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak cepat membuat
> serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar harian, tuan punya
> restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir 30 kali ganda dari apa
> yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang� tersebut. Entah apa
> peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin peribahasa �untung semangkuk
> rugi sebelanga�.
>
> Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari tindak-tanduk
> sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang dilaporkan dalam Laporan
> Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang harga pasarannya cuma RM100 tetapi
> dibeli dengan harga lebih RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang
> begitu cepat dikenakan terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini
> bagaimana pula?
>
> Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan sarapan
> pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu saja saya akan
> mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya. Bimbang nanti saya
> terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci pinggan mangkuk di restoran
> itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> -harakahdaily-<http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/22611-bil-sarapan-pagi-6k>
>
>
ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:
> **
>
>
> **
> Bil sarapan pagi 6k?<http://gigitankeren
> malaysiaberih.
> gigitankerengga.
> *Dr Azman Ibrahim, *
> **
>
> Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang mengenakan
> caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100 orang ahli
> rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
>
> Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik restoran
> tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan. Apatah lagi saya
> telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun lepas, biasa menikmati
> sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai kategori warung serta restoran.
>
> Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja untuk
> seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa Kelantan adalah
> syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah suatu kebenaran.
>
> Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu kepala
> adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli rombongan
> berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu kepala adalah RM60.
> Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj RM6,000 yang dikenakan masih
> tersangat mahal kerana ianya hanya sebuah restoran, bukannya hotel lima
> bintang.
>
> Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan minta
> tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan dibuat tuntutan
> atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar adalah jauh lebih sedikit
> dari yang tercatat. Orang panggil mark up harga. Di klinik saya pun biasa
> ada pelanggan yang minta begitu. Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa
> sahaja yang bukan hak kita, haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak
> dapat membantu dalam hal sebegini.�
>
> Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat Perdagangan
> Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak cepat membuat
> serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar harian, tuan punya
> restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir 30 kali ganda dari apa
> yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang� tersebut. Entah apa
> peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin peribahasa �untung semangkuk
> rugi sebelanga�.
>
> Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari tindak-tanduk
> sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang dilaporkan dalam Laporan
> Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang harga pasarannya cuma RM100 tetapi
> dibeli dengan harga lebih RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang
> begitu cepat dikenakan terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini
> bagaimana pula?
>
> Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan sarapan
> pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu saja saya akan
> mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya. Bimbang nanti saya
> terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci pinggan mangkuk di restoran
> itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> -harakahdaily-
>
>
Tue Oct 8, 2013 7:29 pm (PDT) . Posted by:
"MHZ" mohamad_hadi
Harga sarapan tu adalah ketentuan Allah.. ooppsss..
On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
>
> On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg
> <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>> wrote:
>
> __
>
> __
>
>
> Bil sarapan pagi 6k?
> <http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/10/bil-sarapan-pagi-6k.html>
>
> malaysiaberih.blogspot
> gigitankerengga.blogspot.
> *Dr Azman Ibrahim, *
> **
> Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
>
> Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> kategori warung serta restoran.
>
> Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> suatu kebenaran.
>
> Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
>
> Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa sahaja yang bukan hak kita,
> haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> hal sebegini.�
>
> Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang�
> tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> peribahasa �untung semangkuk rugi sebelanga�.
>
> Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
>
> Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> -harakahdaily-
> <http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/22611-bil-sarapan-pagi-6k>
>
>
On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
>
> On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:
> <mailto:rienacom@yahoo.
>
> __
>
> __
>
>
> Bil sarapan pagi 6k?
> <http://gigitankeren
>
> malaysiaberih.
> gigitankerengga.
> *Dr Azman Ibrahim, *
> **
> Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
>
> Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> kategori warung serta restoran.
>
> Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> suatu kebenaran.
>
> Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
>
> Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa sahaja yang bukan hak kita,
> haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> hal sebegini.�
>
> Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang�
> tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> peribahasa �untung semangkuk rugi sebelanga�.
>
> Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
>
> Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> -harakahdaily-
> <http://bm.harakahda
>
>
Tue Oct 8, 2013 7:52 pm (PDT) . Posted by:
"Zaiedishaq" zaiedishaq
Huih.. RM6K untuk 50 orang?
Sarapan apa tu? *Alternator?
2013/10/9 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
> Harga sarapan tu adalah ketentuan Allah.. ooppsss..
>
>
>
>
> On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> > Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> > ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
> >
> > On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg
> > <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>> wrote:
> >
> > __
> >
> > __
> >
> >
> > Bil sarapan pagi 6k?
> > <
> http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/10/bil-sarapan-pagi-6k.html>
> >
> > malaysiaberih.blogspot
> > gigitankerengga.blogspot.
> > *Dr Azman Ibrahim, *
> > **
> > Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> > mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> > orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
> >
> > Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> > restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> > Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> > lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> > kategori warung serta restoran.
> >
> > Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> > untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> > Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> > suatu kebenaran.
> >
> > Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> > menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> > rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> > RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> > sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
> >
> > Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> > minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> > dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> > adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> > harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> > Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa sahaja yang bukan hak kita,
> > haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> > hal sebegini.�
> >
> > Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> > Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> > cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> > harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> > 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang�
> > tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> > peribahasa �untung semangkuk rugi sebelanga�.
> >
> > Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> > tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> > dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> > harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> > RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> > terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
> >
> > Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> > sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> > saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> > Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> > pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> > -harakahdaily-
> > <
> http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/22611-bil-sarapan-pagi-6k>
> >
> >
>
>
> ------------------------------------
>
> Anda mempunyai masalah dibawah:
> 1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
> 2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
> 3. Kena Ban ?
> 4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
> 5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
> Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
>
> ----------------------------------------
>
> Post message:
> automobil@yahoogroups.com
> Subscribe:
> automobil-subscribe@yahoogroups.com
>
> ----------------------------------------
>
> Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
> http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
>
> ----------------------------------------
>
> Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
> Facebook: Fanpage Automobil -
> http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
> Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
>
> ----------------------------------------
>
> Weblist:
> OILYMAN - http://oilyman.com.my
> Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
> Kataloh - http://kataloh.com
> Cari Mudah - http://carimudah.com
> Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
> Enplegu.com - http://enplegu.com
> Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
> Blog Soccers - http://blogsoccers.com
> Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
> Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
> Din Apartment - http://dinapartment.com
> University College Online - http://universitycollegeonline.info
> Kad Niaga - http://kadniaga.com
> Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
> K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
> Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
> Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.comYahoo! Groups Links
>
>
>
>
Sarapan apa tu? *Alternator?
2013/10/9 MHZ <cekelatgetah@
> Harga sarapan tu adalah ketentuan Allah.. ooppsss..
>
>
>
>
> On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> > Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> > ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
> >
> > On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:
> > <mailto:rienacom@yahoo.
> >
> > __
> >
> > __
> >
> >
> > Bil sarapan pagi 6k?
> > <
> http://gigitankeren
> >
> > malaysiaberih.
> > gigitankerengga.
> > *Dr Azman Ibrahim, *
> > **
> > Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> > mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> > orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
> >
> > Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> > restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> > Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> > lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> > kategori warung serta restoran.
> >
> > Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> > untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> > Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> > suatu kebenaran.
> >
> > Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> > menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> > rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> > RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> > sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
> >
> > Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> > minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> > dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> > adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> > harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> > Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa sahaja yang bukan hak kita,
> > haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> > hal sebegini.�
> >
> > Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> > Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> > cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> > harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> > 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang�
> > tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> > peribahasa �untung semangkuk rugi sebelanga�.
> >
> > Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> > tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> > dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> > harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> > RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> > terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
> >
> > Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> > sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> > saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> > Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> > pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> > -harakahdaily-
> > <
> http://bm.harakahda
> >
> >
>
>
> ------------
>
> Anda mempunyai masalah dibawah:
> 1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
> 2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
> 3. Kena Ban ?
> 4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
> 5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
> Hubungi: automobil-owner@
>
> ------------
>
> Post message:
> automobil@yahoogrou
> Subscribe:
> automobil-subscribe
>
> ------------
>
> Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
> http://autos.
>
> ------------
>
> Blogspot: Group Automobil - http://groupautomob
> Facebook: Fanpage Automobil -
> http://www.facebook
> Group Automobil - http://www.facebook
>
> ------------
>
> Weblist:
> OILYMAN - http://oilyman.
> Blog In Malaysia - http://bloginmalays
> Kataloh - http://kataloh.
> Cari Mudah - http://carimudah.
> Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelrev
> Enplegu.com - http://enplegu.
> Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelrev
> Blog Soccers - http://blogsoccers.
> Google Adsense Program - http://googleadsens
> Azami Entertainment - http://azamienterta
> Din Apartment - http://dinapartment
> University College Online - http://universityco
> Kad Niaga - http://kadniaga.
> Google Adsense Program Info - http://googleadsens
> K-Pop Music Download - http://k-popmusicdo
> Health Care Definition - http://healthcarede
> Laptop Skin Sticker - http://laptopskinst
>
>
>
>
Tue Oct 8, 2013 7:55 pm (PDT) . Posted by:
"Muhammad Rusydan Hashim"
Mungkin sup gear box special...... CVT.....DVVT.....Tiptronix...... :)
Ada kaitan dgn automobil
From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of Zaiedishaq
Sent: 09 October 2013 10:52 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Bil sarapan pagi 6k?
Huih.. RM6K untuk 50 orang?
Sarapan apa tu? *Alternator?
2013/10/9 MHZ <cekelatgetah@gmail.com<mailto:cekelatgetah@gmail.com>>
Harga sarapan tu adalah ketentuan Allah.. ooppsss..
On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
>
> On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg<mailto:rienacom@yahoo.com.sg>
> <mailto:rienacom@yahoo.com.sg<mailto:rienacom@yahoo.com.sg>>> wrote:
>
> __
>
> __
>
>
> Bil sarapan pagi 6k?
> <http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/10/bil-sarapan-pagi-6k.html>
>
> malaysiaberih.blogspot
> gigitankerengga.blogspot.
> *Dr Azman Ibrahim, *
> **
> Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
>
> Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> kategori warung serta restoran.
>
> Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> suatu kebenaran.
>
> Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
>
> Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> Biasanya saya jawab dengan lembut, "Apa sahaja yang bukan hak kita,
> haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> hal sebegini."
>
> Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil 'pelanggan malang'
> tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> peribahasa 'untung semangkuk rugi sebelanga'.
>
> Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
>
> Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> -harakahdaily-
> <http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/22611-bil-sarapan-pagi-6k>
>
>
------------------------------------
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com<mailto:automobil-owner@yahoogroups.com>
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com<mailto:automobil@yahoogroups.com>
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com<mailto:automobil-subscribe@yahoogroups.com>
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.comYahoo! Groups Links
Ada kaitan dgn automobil
From: automobil@yahoogrou
Sent: 09 October 2013 10:52 AM
To: automobil@yahoogrou
Subject: Re: www.groupautomobil.
Huih.. RM6K untuk 50 orang?
Sarapan apa tu? *Alternator?
2013/10/9 MHZ <cekelatgetah@
Harga sarapan tu adalah ketentuan Allah.. ooppsss..
On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
>
> On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:
> <mailto:rienacom@yahoo.
>
> __
>
> __
>
>
> Bil sarapan pagi 6k?
> <http://gigitankeren
>
> malaysiaberih.
> gigitankerengga.
> *Dr Azman Ibrahim, *
> **
> Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
>
> Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> kategori warung serta restoran.
>
> Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> suatu kebenaran.
>
> Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
>
> Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> Biasanya saya jawab dengan lembut, "Apa sahaja yang bukan hak kita,
> haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> hal sebegini."
>
> Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil 'pelanggan malang'
> tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> peribahasa 'untung semangkuk rugi sebelanga'
>
> Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
>
> Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> -harakahdaily-
> <http://bm.harakahda
>
>
------------
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@
------------
Post message:
automobil@yahoogrou
Subscribe:
automobil-subscribe
------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.
------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomob
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook
Group Automobil - http://www.facebook
------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.
Blog In Malaysia - http://bloginmalays
Kataloh - http://kataloh.
Cari Mudah - http://carimudah.
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelrev
Enplegu.com - http://enplegu.
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelrev
Blog Soccers - http://blogsoccers.
Google Adsense Program - http://googleadsens
Azami Entertainment - http://azamienterta
Din Apartment - http://dinapartment
University College Online - http://universityco
Kad Niaga - http://kadniaga.
Google Adsense Program Info - http://googleadsens
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdo
Health Care Definition - http://healthcarede
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinst
Tue Oct 8, 2013 11:46 pm (PDT) . Posted by:
"Sukri Farah"
....ape masalah lah diaorg ni......kan charge murah...nanti ckp ade agenda
rasuah.............charge mahal....tak boleh pulak.....dah makan tanggung
je la........nak mudah tanye dulu sblm makan......kalau repair kete boleh
pulak tanye dulu............sblm repair....ke main repair...
2013/10/9 Muhammad Rusydan Hashim <muhammadrusydan.hashim@nxp.com>
> **
>
>
> Mungkin sup gear box special�� CVT�..DVVT�..Tiptronix�� J****
>
> Ada kaitan dgn automobil****
>
> ** **
>
> *From:* automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] *On
> Behalf Of *Zaiedishaq
> *Sent:* 09 October 2013 10:52 AM
> *To:* automobil@yahoogroups.com
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Bil sarapan pagi 6k?*
> ***
>
> ** **
>
> ****
>
> Huih.. RM6K untuk 50 orang?****
>
> Sarapan apa tu? *Alternator?****
>
> ****
>
> ****
>
> ** **
>
> 2013/10/9 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>****
>
> Harga sarapan tu adalah ketentuan Allah.. ooppsss..
>
>
>
>
> On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> > Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> > ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
> >
> > On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg
> > <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>> wrote:
> >
> > __
> >
> > __
> >
> >
> > Bil sarapan pagi 6k?
> > <
> http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/10/bil-sarapan-pagi-6k.html>
> >
> > malaysiaberih.blogspot
> > gigitankerengga.blogspot.
> > *Dr Azman Ibrahim, *
> > **
> > Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> > mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> > orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
> >
> > Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> > restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> > Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> > lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> > kategori warung serta restoran.
> >
> > Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> > untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> > Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> > suatu kebenaran.
> >
> > Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> > menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> > rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> > RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> > sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
> >
> > Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> > minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> > dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> > adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> > harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> > Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa sahaja yang bukan hak kita,
> > haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> > hal sebegini.�
> >
> > Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> > Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> > cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> > harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> > 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang�
> > tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> > peribahasa �untung semangkuk rugi sebelanga�.
> >
> > Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> > tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> > dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> > harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> > RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> > terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
> >
> > Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> > sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> > saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> > Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> > pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> > -harakahdaily-
> > <
> http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/22611-bil-sarapan-pagi-6k>
> >
> >
>
>
> ------------------------------------
>
> Anda mempunyai masalah dibawah:
> 1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
> 2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
> 3. Kena Ban ?
> 4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
> 5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
> Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
>
> ----------------------------------------
>
> Post message:
> automobil@yahoogroups.com
> Subscribe:
> automobil-subscribe@yahoogroups.com
>
> ----------------------------------------
>
> Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
> http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
>
> ----------------------------------------
>
> Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
> Facebook: Fanpage Automobil -
> http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
> Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
>
> ----------------------------------------
>
> Weblist:
> OILYMAN - http://oilyman.com.my
> Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
> Kataloh - http://kataloh.com
> Cari Mudah - http://carimudah.com
> Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
> Enplegu.com - http://enplegu.com
> Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
> Blog Soccers - http://blogsoccers.com
> Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
> Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
> Din Apartment - http://dinapartment.com
> University College Online - http://universitycollegeonline.info
> Kad Niaga - http://kadniaga.com
> Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
> K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
> Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
> Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.comYahoo! Groups Links
>
>
>
> ** **
>
> ****
>
>
>
rasuah......
je la........nak mudah tanye dulu sblm makan......kalau repair kete boleh
pulak tanye dulu........
2013/10/9 Muhammad Rusydan Hashim <muhammadrusydan.
> **
>
>
> Mungkin sup gear box special�� CVT�..DVVT�..Tiptroni
>
> Ada kaitan dgn automobil***
>
> ** **
>
> *From:* automobil@yahoogrou
> Behalf Of *Zaiedishaq
> *Sent:* 09 October 2013 10:52 AM
> *To:* automobil@yahoogrou
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.
> ***
>
> ** **
>
> ****
>
> Huih.. RM6K untuk 50 orang?****
>
> Sarapan apa tu? *Alternator?
>
> ****
>
> ****
>
> ** **
>
> 2013/10/9 MHZ <cekelatgetah@
>
> Harga sarapan tu adalah ketentuan Allah.. ooppsss..
>
>
>
>
> On 09/10/2013 7:25 AM, Badrul Hisham Mohd Ramly wrote:
> > Sbb kena tang vvip...laju aje depa serbu...kena tang rakyat biasa
> > ni...pandai pulak cakap...JANGAN MAKAN KAT KEDAI TU
> >
> > On 8 Oct 2013 23:45, "-:eSpAcE9808:
> > <mailto:rienacom@yahoo.
> >
> > __
> >
> > __
> >
> >
> > Bil sarapan pagi 6k?
> > <
> http://gigitankeren
> >
> > malaysiaberih.
> > gigitankerengga.
> > *Dr Azman Ibrahim, *
> > **
> > Membaca berita seorang pemilik restoran di Pengkalan Chepa yang
> > mengenakan caj melampau sehingga 6k untuk menu sarapan pagi bagi 100
> > orang ahli rombongan, pelbagai andaian bermain di fikiran saya.
> >
> > Yang pertama, kalau benarlah ini yang dilakukan oleh pemilik
> > restoran tersebut, jelas ianya satu penganiayaan kepada pelanggan.
> > Apatah lagi saya telah bermastautin di Kelantan sejak lebih 13 tahun
> > lepas, biasa menikmati sarapan pagi di serata tempat dan pelbagai
> > kategori warung serta restoran.
> >
> > Hakikatnya, paling mahal pun, ianya cuma sekitar RM5 atau RM6 sahaja
> > untuk seorang. Ianya sudah lebih dari mengenyangkan. Fakta bahawa
> > Kelantan adalah syurga dengan makanan yang beraneka dan murah adalah
> > suatu kebenaran.
> >
> > Yang kedua, laporan berita berkenaan insiden ini pelbagai. Ada yang
> > menyatakan ahli rombongan seramai 50 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM120. Media yang lain pula melaporkan bahawa, ahli
> > rombongan berjumlah seramai 100 orang. Bermakna kos untuk satu
> > kepala adalah RM60. Sama ada seramai 50 orang atau 100 orang, caj
> > RM6,000 yang dikenakan masih tersangat mahal kerana ianya hanya
> > sebuah restoran, bukannya hotel lima bintang.
> >
> > Yang ketiga, maaf kalau saya sebutkan, biasa berlaku kes pelanggan
> > minta tuan kedai tulis jumlah yang besar dalam bil untuk tujuan
> > dibuat tuntutan atau claim walaupun jumlah sebenar yang dibayar
> > adalah jauh lebih sedikit dari yang tercatat. Orang panggil mark up
> > harga. Di klinik saya pun biasa ada pelanggan yang minta begitu.
> > Biasanya saya jawab dengan lembut, �Apa sahaja yang bukan hak kita,
> > haram untuk kita makan. Maafkan saya kerana tak dapat membantu dalam
> > hal sebegini.�
> >
> > Yang keempat, tahniah saya ucapkan kepada Penguatkuasa Pejabat
> > Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang bertindak
> > cepat membuat serbuan. Mengikut yang dilaporkan dalam sebuah akhbar
> > harian, tuan punya restoran tersebut dikenakan kompaun 175k. Hampir
> > 30 kali ganda dari apa yang telah dicaj dalam bil �pelanggan malang�
> > tersebut. Entah apa peribahasa yang tepat untuk kes ini. Mungkin
> > peribahasa �untung semangkuk rugi sebelanga�.
> >
> > Yang kelima, apakah tuan punya restoran ini belajar dari
> > tindak-tanduk sebahagian dari Jabatan Kerajaan sebagaimana yang
> > dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara, ada jam dinding yang
> > harga pasarannya cuma RM100 tetapi dibeli dengan harga lebih
> > RM3,000. Kalau penguatkuasaan undang-undang begitu cepat dikenakan
> > terhadap tuan punya restoran ini, yang beli jam ini bagaimana pula?
> >
> > Yang keenam, saya juga ingin sekali singgah dan merasai kelazatan
> > sarapan pagi di restoran yang menjadi kontroversi ini. Tetapi tentu
> > saja saya akan mempastikan dulu harga makanan sebelum menikmatinya.
> > Bimbang nanti saya terpaksa buat kerja part time sebagai pencuci
> > pinggan mangkuk di restoran itu sebab tak cukup duit nak bayar.
> > -harakahdaily-
> > <
> http://bm.harakahda
> >
> >
>
>
> ------------
>
> Anda mempunyai masalah dibawah:
> 1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
> 2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
> 3. Kena Ban ?
> 4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
> 5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
> Hubungi: automobil-owner@
>
> ------------
>
> Post message:
> automobil@yahoogrou
> Subscribe:
> automobil-subscribe
>
> ------------
>
> Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
> http://autos.
>
> ------------
>
> Blogspot: Group Automobil - http://groupautomob
> Facebook: Fanpage Automobil -
> http://www.facebook
> Group Automobil - http://www.facebook
>
> ------------
>
> Weblist:
> OILYMAN - http://oilyman.
> Blog In Malaysia - http://bloginmalays
> Kataloh - http://kataloh.
> Cari Mudah - http://carimudah.
> Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelrev
> Enplegu.com - http://enplegu.
> Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelrev
> Blog Soccers - http://blogsoccers.
> Google Adsense Program - http://googleadsens
> Azami Entertainment - http://azamienterta
> Din Apartment - http://dinapartment
> University College Online - http://universityco
> Kad Niaga - http://kadniaga.
> Google Adsense Program Info - http://googleadsens
> K-Pop Music Download - http://k-popmusicdo
> Health Care Definition - http://healthcarede
> Laptop Skin Sticker - http://laptopskinst
>
>
>
> ** **
>
> ****
>
>
>
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com
----------------------------------------
Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com
----------------------------------------
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
----------------------------------------
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
----------------------------------------
Weblist:
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com
No comments:
Post a Comment