Hmm kesimpulannya jgnla taksub tak memasal pada sesebuah jenama. Dulu
aku pun mcm tu gak. tp skarang ni balun je yg mana ada. Yg penting
kereta aku dpt bergerak. Dari segi prestasi minyak ni klau kerap tukar
jenama tak begitu terasa sgt. tp klau dh lama pakai brand A pastu tukar
ke brand B, baru la dpt notice perbezaan.. begitulah seterusnya ke brand
C & D.
bashah wrote:
>
>
> berbeza isipadu ikut brand minyak ni susahlah nak cakap atau buktikan.
> terpulanglah kepada masing-masing.
>
> satu cara lagi... kita banding satu stesen lokasi A dg satu stesen
> (brand sama atau lain)
> lokasi B, memang nampak bezanya.
>
> contoh, dulu aku tolong mak aku berniaga makan di Ipoh Garden, bila
> balik driver abg
> aku, mesti singgah satu stesen Caltex dkt roundabout isi RM 10 ,
> hari-hari...
> 80an)...
>
> aku tengok meter minyak tu naik sejemput jer, hari-hari mcm tu..aku
> bagitau abg aku
> kenapa meter naik sikit sangat, dia diam jer...esok singgah lagi, esok
> lagi, dah sampai 3, 4
> tahun, naik sejemput macam tu lah..
>
> sekali tu, singgah di stesen ESSO (masa ni ESSO tgh buat kempen ESSO
> Rimau berlari -
> check stesen minyak), isi RM 10 jugak ( org miskin..), aku tengok meter
> tu naik 2x ganda
> dari stesen A tu..aku bagi tau abang aku...HAH, baru padan muka dia dah
> bertahun-
> tahun kena tipu dg stesen fav dia tu....banyangkan bertahun-tahun,
> hari-hari rugi pasal
> sukatan tak cukup.... meter minyak tulis betul tapi yg isi tu tak betul.
>
> sekarang, aku isi Petronas, tapi tukar2 stesen Ptronas. Sekali tu aku
> isi minyak Petronas di
> stesen dekat supermarket GOLD dkt bulatan Ipoh Jalan Ipoh, meter naik
> lebih banyak dari
> stesn Petronas yg lain..bagus taukeh dia ni, jujur.....malangnya aku
> jarang lalu kat situ.
> Sebulan sekali dua, aku tukar brand lain..tak kisah lah Shell ka, BP ka,
> Esso ka. Caltexka.
> Baru boleh compare mana yg lebih bagus. Kalau aku rasa minyak lebih
> banyak atau enjut
> lebih sedap, sure aku tukaq.
>
> Setakat ni aku rasa minyak Petronas, Caltex (techron) dan BP ok. Dulu
> Caltex (bukan
> techron..tak ok). Minyak ESSO dan Mobil dari segi enjut, aku rasa
> samajer. Shell dah lama
> aku tak cuba, so aku tak boleh nak komen. Ni disegi enjut lah, bukan
> banyak sikit
> volume...
> Minyak Projet best tapi depa dah tutup kedai pulak. (Barang bagus tapi
> bisnes hancus,
> heran aku...)
>
> So, kena tukaqla minyak tu sekali sekala, kalau nak kumpul point
> bertahun2 setakat nak
> dapat payung free, lupakanlah..
> selamanya asik yg
> sama jer, macam mana nak compare? Betultak ?
>
> Juga.... Jangan tengok brand saja, tengok juga siapa tauke stesen tu.
>
>
Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz
Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com
Kad Nama Online - http://www.kadnama.com
Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com
Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com
Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
Jana Iklan http://www.janaiklan.com
Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1. automobil-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/automobil
2. HitZ-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3. pdniaga-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga
4. dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik
5. bolasepak-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak
6. auto-chat-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat
7. ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC
8. pd-net-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/pd-net
9. interniaga-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch format to Traditional
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe
__,_._,___
No comments:
Post a Comment