Wednesday, May 20, 2009

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2347[4 Attachments]

Messages In This Digest (8 Messages)

1a.
Re: Nak abis bayar kete From: Perwira bin Osman
1b.
Re: Nak abis bayar kete From: almustaqeem
1c.
Re: Nak abis bayar kete From: Kamarul
1d.
Re: Nak abis bayar kete From: eastrex_icf@tm.net.my
1e.
Re: Nak abis bayar kete From: Harris Bin Haron
1f.
Re: Nak abis bayar kete From: Fhazly Yusop
2a.
KERETA WIRA UNTUK DIJUAL (2NDHAND) From: Ahmad Iqbal
3.
saga 1.5A 4g91 for sale !! From: All Seeing Eyes

Messages

1a.

Re: Nak abis bayar kete

Posted by: "Perwira bin Osman" perwira.osman@gmail.com   perwira_osman

Tue May 19, 2009 6:09 pm (PDT)



Kalau habis dlm masa yg ditetapkan tak ada la rebat. Tuanpunya kereta call
bank kata nak ambil geran tapi wakil yg akan dtg ambilkan. Bank akan prepare
surat utk tukar hakmilik. Bwk surat tu ke JPJ utk kemaskini maklumat dlm
geran tu. Selamat bebas dari hutang.
Jgn lupa lepas ni tangkap kereta baru utk tambah hutang utk selama 7-9 tahun
lagi...hahahahhah..

2009/5/19 Nash Nash <mymusang@yahoo.com>

>
>
> Assalamu'alaikum dan Salam Hormat ..
>
> Lagi 2 bulan saya nak abih bayar kete [AMBANK]. Alhamdulillah ..
> Ada apa2 perkara / prosedur yg perlu saya tau?
> Kereta guna nama isteri, saya bayar bulan2.
> Nanti nak amik geran, husband boleh amikkan on behalf?
> Ada apa2 bayaran ke nanti?
>
>
>
1b.

Re: Nak abis bayar kete

Posted by: "almustaqeem" almustaqeem@yahoo.com   almustaqeem

Tue May 19, 2009 6:10 pm (PDT)



alhamduillah....
hutang kereta saya juga sudah sampai ke penghujung tidak lama lagi...walau pun kata orang out of date dan tidak secanggih & se cun model2 terkini, yang pasti saya akan punya lebihan wang untuk digunakan bagi tujuan lain yang lebih berfaedah. lagipun kereta tidak banyak ragam dan masih kuat untuk dibawa hatta menjelajah satu malaysia sekali pun... yang penting kami sekeluarga dapat berlindung dari panas & hujan ketika dalam perjalanan ke sesuatu destinasi.
seperti saudara nash, saya juga ingin tahu apakah langkah2 yg perlu diambil dengan pihak bank, dari segi pertukaran hak milik dan sebagainya... adakah apa2 bayaran yang dikenakan mungkin?
saya sudah pun memiliki geran original 2 tahun lepas. apa2 lagi yang perlu saya tahu?


!shoot aje lah!

--- On Tue, 5/19/09, Nash Nash <mymusang@yahoo.com> wrote:

From: Nash Nash <mymusang@yahoo.com>
Subject: www.auto.pdniaga.com - Nak abis bayar kete
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Tuesday, May 19, 2009, 6:56 PM

Assalamu'alaikum dan Salam Hormat ..

Lagi 2 bulan saya nak abih bayar kete [AMBANK]. Alhamdulillah ..
Ada apa2 perkara / prosedur yg perlu saya tau?
Kereta guna nama isteri, saya bayar bulan2.
Nanti nak amik geran, husband boleh amikkan on behalf?
Ada apa2 bayaran ke nanti?














1c.

Re: Nak abis bayar kete

Posted by: "Kamarul" b.kamarl@sem.sharp-world.com

Tue May 19, 2009 6:11 pm (PDT)



seelok-eloknya tuan punya pergi sendiri.
kalau taknak pegi tanya dgn bank hantar wakil boleh tak.
Buat surat yg menyatakan seseorang tu wakil isteri anda.
bila pegi bank minta loan statement.
Pastu minta geran dan surat pembatalan tuntutan hakmilik oleh ambank.
pegi jpj serahkan geran dan pembatalan tuntutan hakmilik oleh bank.rasanya kena isi borang dulu kat jpj tu.
pastu jpj akan cop utk membatalkan tuntutan hakmilik oleh bank pada muka depan bahagian bawah.
Dan yess...baru lah boleh cakap "ini kereta bini aku yg punya"... sebelum ni kita rasa je kita yg punya...pantang tertunggak skit..dah ada org jeling2 nak tarik..hehe.
seingat saya semua free..kalau kena bayar pun kat jpj bwh rm 50 kot...lupa lah dulu penah buat.

dan nasihat saya bila dah abis bayar tu....jgn lah abang dan akak dok jeling2 keta lain...lalu depan showroom pun kalau boleh elak..elakkanlah.
monthly installment dulu tu masuk ke asb atau mana2 saving....
insyallah dlm 7~9 thn (kereta pun biasanya tempoh macam ni) abang dan akak sekeluarga akan berbahagia...amin..amin ya rabbal alamin.

----- Original Message -----
From: Nash Nash
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, May 19, 2009 6:56 PM
Subject: www.auto.pdniaga.com - Nak abis bayar kete

Assalamu'alaikum dan Salam Hormat ..

Lagi 2 bulan saya nak abih bayar kete [AMBANK]. Alhamdulillah ..
Ada apa2 perkara / prosedur yg perlu saya tau?
Kereta guna nama isteri, saya bayar bulan2.
Nanti nak amik geran, husband boleh amikkan on behalf?
Ada apa2 bayaran ke nanti?


1d.

Re: Nak abis bayar kete

Posted by: "eastrex_icf@tm.net.my" east_icf@tm.net.my   jongosmy

Tue May 19, 2009 6:47 pm (PDT)





Aku sokong sungguh kenyataan tu.Aku dulu pun camtu jugak.Bila dah habis
bayar, hilang la satu "Burden" kat bahu aku.Boleh senyum tahap dewa
lagi.Hehehehhehee.Pada aku klu dah habis bayar, tak payah ler amik keta baru
yang lain,cuma maintain keta yang ada.alah beb kita nak tinggal dlm umah
yang selesa bkn dlm keta yang selesa.bikin keta lama tu, upgrade sikit sikit
pun dah jadi selesa dah.Tak payah nak laju laju. Nak kemana pun. Tayar
blakang bukan boleh potong tayar depan pun.

heheheheh

-----Original Message-----
From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com]On Behalf
Of Kamarul
Sent: Wednesday, May 20, 2009 9:05 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Nak abis bayar kete

seelok-eloknya tuan punya pergi sendiri.
kalau taknak pegi tanya dgn bank hantar wakil boleh tak.
Buat surat yg menyatakan seseorang tu wakil isteri anda.
bila pegi bank minta loan statement.
Pastu minta geran dan surat pembatalan tuntutan hakmilik oleh ambank.
pegi jpj serahkan geran dan pembatalan tuntutan hakmilik oleh bank.rasanya
kena isi borang dulu kat jpj tu.
pastu jpj akan cop utk membatalkan tuntutan hakmilik oleh bank pada muka
depan bahagian bawah.
Dan yess...baru lah boleh cakap "ini kereta bini aku yg punya"... sebelum
ni kita rasa je kita yg punya...pantang tertunggak skit..dah ada org jeling2
nak tarik..hehe.
seingat saya semua free..kalau kena bayar pun kat jpj bwh rm 50 kot...lupa
lah dulu penah buat.

dan nasihat saya bila dah abis bayar tu....jgn lah abang dan akak dok
jeling2 keta lain...lalu depan showroom pun kalau boleh elak..elakkanlah.
monthly installment dulu tu masuk ke asb atau mana2 saving....
insyallah dlm 7~9 thn (kereta pun biasanya tempoh macam ni) abang dan akak
sekeluarga akan berbahagia...amin..amin ya rabbal alamin.

----- Original Message -----
From: Nash Nash
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, May 19, 2009 6:56 PM
Subject: www.auto.pdniaga.com - Nak abis bayar kete

Assalamu'alaikum dan Salam Hormat ..

Lagi 2 bulan saya nak abih bayar kete [AMBANK]. Alhamdulillah ..
Ada apa2 perkara / prosedur yg perlu saya tau?
Kereta guna nama isteri, saya bayar bulan2.
Nanti nak amik geran, husband boleh amikkan on behalf?
Ada apa2 bayaran ke nanti?

1e.

Re: Nak abis bayar kete

Posted by: "Harris Bin Haron" Harris@maa.com.my

Tue May 19, 2009 7:06 pm (PDT)



Salam... betol tu.....

insyaAllah kalau tahun dpt arrears banyak...igt pun nk setle hutang keta
yg tinggal lagi 2 tahun lebih2.... Senang sikit.....

H
MAAB
LCM

________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On
Behalf Of eastrex_icf@tm.net.my
Sent: Wednesday, May 20, 2009 9:27 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - Nak abis bayar kete

Aku sokong sungguh kenyataan tu.Aku dulu pun camtu jugak.Bila dah habis
bayar, hilang la satu "Burden" kat bahu aku.Boleh senyum tahap dewa
lagi.Hehehehhehee.Pada aku klu dah habis bayar, tak payah ler amik keta
baru yang lain,cuma maintain keta yang ada.alah beb kita nak tinggal dlm
umah yang selesa bkn dlm keta yang selesa.bikin keta lama tu, upgrade
sikit sikit pun dah jadi selesa dah.Tak payah nak laju laju. Nak kemana
pun. Tayar blakang bukan boleh potong tayar depan pun.

heheheheh

-----Original Message-----
From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com]On
Behalf Of Kamarul
Sent: Wednesday, May 20, 2009 9:05 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Nak abis bayar kete

seelok-eloknya tuan punya pergi sendiri.

kalau taknak pegi tanya dgn bank hantar wakil boleh tak.

Buat surat yg menyatakan seseorang tu wakil isteri anda.

bila pegi bank minta loan statement.

Pastu minta geran dan surat pembatalan tuntutan hakmilik oleh ambank.

pegi jpj serahkan geran dan pembatalan tuntutan hakmilik oleh
bank.rasanya kena isi borang dulu kat jpj tu.

pastu jpj akan cop utk membatalkan tuntutan hakmilik oleh bank pada
muka depan bahagian bawah.

Dan yess...baru lah boleh cakap "ini kereta bini aku yg punya"...
sebelum ni kita rasa je kita yg punya...pantang tertunggak skit..dah ada
org jeling2 nak tarik..hehe.

seingat saya semua free..kalau kena bayar pun kat jpj bwh rm 50
kot...lupa lah dulu penah buat.

dan nasihat saya bila dah abis bayar tu....jgn lah abang dan akak dok
jeling2 keta lain...lalu depan showroom pun kalau boleh
elak..elakkanlah.

monthly installment dulu tu masuk ke asb atau mana2 saving....

insyallah dlm 7~9 thn (kereta pun biasanya tempoh macam ni) abang dan
akak sekeluarga akan berbahagia...amin..amin ya rabbal alamin.

----- Original Message -----

From: Nash Nash <mailto:mymusang@yahoo.com>

To: automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>

Sent: Tuesday, May 19, 2009 6:56 PM

Subject: www.auto.pdniaga.com <http://www.auto.pdniaga.com> -
Nak abis bayar kete



Assalamu'alaikum dan Salam Hormat ..

Lagi 2 bulan saya nak abih bayar kete [AMBANK]. Alhamdulillah ..
Ada apa2 perkara / prosedur yg perlu saya tau?
Kereta guna nama isteri, saya bayar bulan2.
Nanti nak amik geran, husband boleh amikkan on behalf?
Ada apa2 bayaran ke nanti?



DISCLAIMER:-

This email is confidential and intended only for the use of the
individual or entity named above and may contain information that
is privileged.

If you are not the intended recipient, you are notified that any
dissemination, distribution or copying of this email is strictly prohibited.
If you have received this email in error, please notify us immediately by return email or telephone and destroy the original message.

Thank you.
1f.

Re: Nak abis bayar kete

Posted by: "Fhazly Yusop" neoli18@yahoo.com   neoli18

Tue May 19, 2009 8:26 pm (PDT)



saya baru buat bulan lepas.
saya kasi surat pada kawan (buat surat simple je, mcm authorization letter). bila kawan sy kasi surat tu kat kaunter, org bank tu call saya, sahkan saya memang ada bagi surat tu, lepas tu baru dia bagi geran tu kat kawan saya.
bank - CIMB.

--- On Wed, 5/20/09, Kamarul <b.kamarl@sem.sharp-world.com> wrote:

From: Kamarul <b.kamarl@sem.sharp-world.com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Nak abis bayar kete
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Wednesday, May 20, 2009, 9:05 AM

seelok-eloknya tuan punya pergi
sendiri.
kalau taknak pegi tanya dgn bank hantar wakil boleh
tak.
Buat surat yg menyatakan seseorang tu wakil isteri
anda.
bila pegi bank minta loan statement.
Pastu minta geran dan surat pembatalan tuntutan
hakmilik oleh ambank.
pegi jpj serahkan geran dan pembatalan tuntutan
hakmilik oleh bank.rasanya kena isi borang dulu kat jpj tu.
pastu jpj akan cop utk membatalkan  tuntutan
hakmilik oleh bank pada muka depan bahagian bawah.
Dan yess...baru lah boleh cakap  "ini
kereta bini aku yg punya"... sebelum ni kita rasa je kita yg
punya...pantang tertunggak skit..dah ada org jeling2 nak
tarik..hehe.
seingat saya semua free..kalau kena bayar pun kat
jpj  bwh rm 50 kot...lupa lah dulu penah buat.
 
dan nasihat saya bila dah abis bayar tu....jgn lah
abang dan akak dok jeling2 keta lain...lalu depan showroom pun kalau boleh
elak..elakkanlah.
monthly installment dulu tu masuk ke asb atau mana2
saving....
insyallah dlm 7~9 thn (kereta pun biasanya tempoh
macam ni) abang dan akak sekeluarga akan berbahagia.. .amin..amin  ya rabbal
alamin.
 
 

----- Original Message -----
From:
Nash Nash

To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tuesday, May 19, 2009 6:56 PM
Subject: www.auto.pdniaga. com - Nak abis bayar
kete


Assalamu'alaikum dan Salam Hormat ..

Lagi 2 bulan
saya nak abih bayar kete [AMBANK]. Alhamdulillah ..
Ada apa2 perkara
/ prosedur yg perlu saya tau?
Kereta guna nama isteri, saya bayar
bulan2.
Nanti nak amik geran, husband boleh amikkan on behalf?
Ada
apa2 bayaran ke nanti?











2a.

KERETA WIRA UNTUK DIJUAL (2NDHAND)

Posted by: "Ahmad Iqbal" secbizinfo@yahoo.com   secbizinfo

Tue May 19, 2009 6:09 pm (PDT)

[Attachment(s) from Ahmad Iqbal included below]


KERETA WIRA 1.5i (A) 2001

HARGA RM 19,000.00 (NEGO)

ACCIDENT FREE

ROADTAX DECEMBER 2009

REASON: BUYING NEW CAR..

INTERESTED CALL : 0126543307 - RUSLI (JETLI)

Attachment(s) from Ahmad Iqbal

3 of 3 Photo(s)

3.

saga 1.5A 4g91 for sale !!

Posted by: "All Seeing Eyes" pisonearth@yahoo.com   pisonearth

Wed May 20, 2009 1:27 am (PDT)

[Attachment(s) from All Seeing Eyes included below]

salam tok mod.. mintak lalu untuk iklan

behalf my friend. thn 92,
Just month engine transplant,mileage 80000, need endorse,
Engine 4g91A, good conditon,all document complete.
all seat, desboard hafkat like new,
Japan rim 16" with tyre,
Just need endorsment and little touch up.

Call 012 6385262 - sham. puchong-. view after office hour or weekend.

Attachment(s) from All Seeing Eyes

1 of 1 Photo(s)

Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Search

Try a shortcut

Get local weather

faster.

Yahoo! Groups

Dog Lovers Group

Connect and share with

dog owners like you

Get in Shape

on Yahoo! Groups

Find a buddy

and lose weight.

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
�      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
�      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
�      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
�      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
�      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
�      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
�      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
�      Jana Iklan � http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan

No comments: