Thursday, March 15, 2012

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3230

Messages In This Digest (1 Message)

1.
Fw: Van, Kereta Bertembung From: -::eSpAcE9808::-

Message

1.

Fw: Van, Kereta Bertembung

Posted by: "-::eSpAcE9808::-" rienacom@yahoo.com.sg   rienacom

Wed Mar 14, 2012 8:58 am (PDT)



----- Original Message -----
From: -::eSpAcE9808::-

Van, Kereta Bertembung, 10 cedera
Posted by greenboc

Jeli - Seramai 10 cedera apabila van dan kereta jenis Honda bertembung dekat Kilometer 2 Jalan Jeli Dabong, dalam kejadian jam 8.30 pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah Jeli, Deputi Superintendan Sheik Azhar Sheik Omar berkata, kejadian berlaku apabila van yang datang dari arah Dabong hendak membelok masuk untuk mengisi minyak dekat stesen berdekatan.

"Pemandu van tidak menyedari ada sebuah kereta jenis Honda dari arah pekan Jeli menuju ke Belahat ketika sedang membelok, menyebabkan dua kenderaan tersebut bertembung.

"Kesan pelanggaran itu menyebabkan 10 mangsa yang berada dalam van tersebut cedera parah di mana penumpang dan pemandunya tersepit, manakala pemandu kereta Honda Mohd Farizi Mohd Shakri ,19, cedera parah di kepala," katanya.

Antara yang cedera, pemandu van Abdul Majid Awang, 55, penumpang, Faridah Said. 50, Fatimah Yusof, 82, Esah Salleh, 67, Che Som Ab Rahman, 77, Dalila Diana Nik Shamsuddin, 20, Hasiah Husin, 52, Mek Yah Samad, 68, Jah Awang, 83, Rafiah Ab Rahman,70.

Sheik Azhar berkata, kesemua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Kuala Krai dan Tanah Merah untuk menerima rawatan lanjut.

"Difahamkan ketika cuba membelok untuk mengisi minyak, pemandu van tersebut tidak menyedari ada sebuah kereta sedang meluncur laju dari arah bertentangan.

"Saya minta supaya semua pengguna jalan raya berhati-hati ketika memandu dan sentiasa peka dengan keadaan lalu lintas di sekitar," katanya .

Tambahnya, kes itu disiasat di bawah seksyen 43 (1) akta pengangkutan jalan 1987.

Tiga Sekeluarga Maut Dalam Kemalangan Dengan Sebuah Treler Dekat 'LPT' Awal Pagi Tadi !
PDO
KUANTAN 9 Mac - Tiga sekeluarga maut, manakala seorang lagi anggota keluarga itu cedera selepas kereta yang dinaiki mereka dikatakan merempuh belakang sebuah treler di KM210.4 Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) berhampiran Gambang awal pagi tadi. Mangsa yang maut dikenali sebagai Norazman Ibrahim, 43, iaitu seorang Eksekutif Proton di Shah Alam; isterinya, Norhayati Ibrahim, 42; dan anak lelaki mereka Akif Iskandar, 17. Anak perempuan mereka Nur Rudiana, 12, dilaporkan cedera dan sedang dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) dekat sini. Pegawai Penguat Kuasa Tadbir/Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, ASP Zainalabidin Othman berkata, kejadian berlaku pada 1.30 pagi ketika keluarga berkenaan yang menetap di Taman Puchong Perdana, Selangor dalam perjalanan dari Shah Alam menuju Kemasik, Terengganu untuk menghadiri majlis kenduri kahwin. Beliau berkata, Norazman yang memandu kereta itu merempuh treler yang membawa muatan bijih besi. "Akibat rempuhan itu, pemandunya mati di tempat kejadian akibat cedera teruk di kepala dan badan, isterinya meninggal di Klinik Kesihatan Gambang kira-kira 3.30 pagi akibat kecederaan dalaman," katanya kepada pemberita di sini. Beliau berkata anak lelaki mangsa pula disahkan meninggal pada 4.18 pagi ketika terima rawatan di HTAA akibat parah di kepala. Pemandu treler yang berumur 46 tahun itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

[PDO ucapkan salam takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat. Sesungguhnya semua pihak tidak mahu sesuatu kemalangan berlaku. Namun, ramai juga yang berkata keadaan jalanraya di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) yang tidak rata dan berlekuk-lekuk menyebabkan banyak kemalangan yang sepatutnya tidak berlaku akhirnya terjadi. Malah, tidak pernah pengguna jalanraya yang melalui LPT akan berasa selesa dengan lebuhraya itu. Ada saja kerosakan jalan yang sedang diperbaiki di sana sini. Ia cukup berbeza dengan lebuhraya PLUS. Biar pun jumlah kenderaaan yang melaluinya lebih banyak dari LPT, namun jarang sekali kita melihat kerosakan jalanraya terjadi. Apakah kesilapan yang sebenarnya?. Mungkin ada sesuatu yang tidak kena kepada LPT lantaran masalah ini terjadi. Apapun berhati-hatilah ketika anda memandu di Lebuhraya Pantai Timur].
Recent Activity
Visit Your Group
Health Zone

Look your best!

Groups to help you

look & feel great.

Yahoo! Search

Start Searching

Find everything

you're looking for.

Y! Groups blog

The place to go

to stay informed

on Groups news!

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
        Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot.com

Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
        Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:         Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com  
        The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com     
        Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz     
        Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com  
        OILYMAN - http://oilyman.com.my

No comments: