Saturday, January 17, 2009

Re: Kereta Berbau Gas..

salam semua..

saya ada 1 pertanyaan mengenai aircond wira 1.5 manual saya ni.

bila speed melebihi 120km/j aircond akan jadi panas dan nak bagi sejuk balik kene turunkan speed jadi 90km/j

ecu enjin dah di 'tune'(dah cuci throttle body,tukar plug,minyak hitam)..radiator saya dah servis dan tekanan gas dalam pipe aircond saya nak

cek..semuanya normal..dan saya dah tukar gas aircond tu sekali..kipas saya pun berjalan mengikut timing yang betul..

masalah ni makin teruk bila saya mendaki bukit terutama bukit kat highway jelapang dan cameron highland.

saya harap ada otai2 yang dapat membantu saya atau memberi pendapat apa yang patut saya buat utk settlekan masalah saya ni..


terima kasih..

Daripada: suehailis Ismail
Kepada: automobil@yahoogroups.com
Dihantar: Selasa, 16 Disember, 2008 9:05:19
Subjek: www.auto.pdniaga.com - Kereta berbau gas..

Salam.. saya nak tanya skit, saya dah pakai setahun proton persona.. tapi sejak 4 bulan ni.. bila saya bawa kereta dalam cuaca panas, dalam kereta mesti berbau macam gas.. bila keluar dari kereta bau minyak amat ketara,.. saya dah banyak kali pergi komplen di pusat proton, tapi diaorg pun tak dapat kesan puncanya.. harap sesiapa dapat membantu.

No comments: