Thursday, August 20, 2009

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2422[1 Attachment]

Messages In This Digest (8 Messages)

1a.
Re: Ruang Tangki Hilang? From: mohdmat
1b.
Re: Ruang Tangki Hilang? From: Nazri Ahtar
2a.
IKLAN: ACESSORIES KERETA From: syed mohd syamsi
2b.
Re: IKLAN: ACESSORIES KERETA [1 Attachment] From: A. Nordin
3.
[Fwd: Iklan Honda CRV untuk di Jual SEGERA] From: Abdul Rahman bin Johari
4a.
Refinance keta aku... From: Another Shah
4b.
Re: Refinance keta aku... From: hisyam@yahoogroups.com
4c.
claim insurans motor. From: Nazri Ahtar

Messages

1a.

Re: Ruang Tangki Hilang?

Posted by: "mohdmat" kedai_tayar@yahoo.com   kedai_tayar

Wed Aug 19, 2009 6:20 pm (PDT)



tak berapa faham la maksud anda ni? anyway, indication dekat fuel gage @ instrument cluster is given by signal dekat float dlm FSU dlm fuel tank. gage yg dekat float tu mcm rheostat dan bagi discrete signal utk each level of fuel volume dlm fuel tank. kemungkinan contact dekat tu dah worn out so signal yg diantar terlangkah satu step. bole faham ka? case yg macam ni byk terjadi, i x pernah witness tapi frm report yg i baca. case utk tank ada kolesterol terlalu remote (my opinion). depend on yr wira model, kemungkinan tank utk berkarat ada. sorry klu x faham, i pun reply email ni tgh mlm. selamat menyambut puasa.
 
--- On Tue, 8/18/09, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com> wrote:

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Ruang Tangki Hilang?
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Tuesday, August 18, 2009, 11:21 PM

 

salam,

macam nak kene masuk ICU je tu bang. hehehe, tak la.... mintak simpang! Tapi,  almaklum, sekarang nih musim influenza H1N1 (sesak nafas, batuk, demam, sempit poket (dah nak raya nih..baju budak2 tak beli lagik!!) dan macam2 lagi penyakit berkaitan.

ada mungkin juga urat2 jadi tak betul telah berlaku, mungkin ubatan kampung (mengurut/mengekjas ) boleh dicuba gunapakai. 

mungkin juga ubat minuman tradisional (supaya kolestrol dalam kebuk hilang) dapat membantu. silalah berjumpa tabib encik azmi kita ye ?

mungkin kereta tu pun hendak beraya bersama2 encik muaz kot ?

selamat berpuasa ! :)

rgds,
Nazri Ahtar

ps: jenguk2 juga encik penapis petrol tu.

From: Muaz CK <muazck@gmail. com>
To: automobil <automobil@yahoogrou ps.com>
Sent: Wednesday, August 19, 2009 9:52:19 AM
Subject: www.auto.pdniaga. com - Ruang Tangki Hilang?

 

Salam semua.

Setelah dua tahun memerhati (lama sangat ni), saya boleh la menyatakan, tangki Wira saya, dah hilang sebahagian ruangnya.

Tabiat saya ketika mengisi, saya akan mengisi penuh, sehingga saya nampak minyak berhenti di hujung mulut paip tangki. Dan tiada lagi penurunan paras.

Dan selalunya, jarum meter paras tangki takkan menyentuh takuk paling atas kecuali saya telah berjalan sejauh 150-180km.

Tapi 2 tahun kebelakangan ini, jarum bergerak terlalu awal. Pada jarak 40-60km, telah disentuh takuk atas yang sama.

Adakah ini masalah kalibrasi?

Apakah yang mungkin menjadi penyebab? Atau pun paip tangki minyak Wira saya telah ditumbuhi kolesterol? Makin sempit, mungkin? Tak lama lagi, kena serangan tangki, mungkin (serangan jantung)?

Terima kasih semua.

1b.

Re: Ruang Tangki Hilang?

Posted by: "Nazri Ahtar" littlenoti@yahoo.com   littlenoti

Wed Aug 19, 2009 8:24 pm (PDT)



kolestrol (kerak karbon) dalam carburator/manifold/enjin pun boleh juga ada......bila banyak karbon.... petrol akan cepat meresap dalam karbon... ... fc pun jadik la tinggi :)..... adjust tappet (sorry bahasa kampung) pun boleh juga kalau nak bagi enjin perform tip top semula .....

________________________________
From: mohdmat <kedai_tayar@yahoo.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Thursday, August 20, 2009 12:00:39 AM
Subject:Re: www.auto.pdniaga.com - Ruang Tangki Hilang?

tak berapa faham la maksud anda ni? anyway, indication dekat fuel gage @ instrument cluster is given by signal dekat float dlm FSU dlm fuel tank. gage yg dekat float tu mcm rheostat dan bagi discrete signal utk each level of fuel volume dlm fuel tank. kemungkinan contact dekat tu dah worn out so signal yg diantar terlangkah satu step. bole faham ka? case yg macam ni byk terjadi, i x pernah witness tapi frm report yg i baca. case utk tank ada kolesterol terlalu remote (my opinion). depend on yr wira model, kemungkinan tank utk berkarat ada. sorry klu x faham, i pun reply email ni tgh mlm. selamat menyambut puasa.

--- On Tue, 8/18/09, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com> wrote:

>From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
>Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Ruang Tangki Hilang?
>To: automobil@yahoogrou ps.com
>Date: Tuesday, August 18, 2009, 11:21 PM
>
>
>
>salam,
>
>
>macam nak kene masuk ICU je tu bang. hehehe, tak la.... mintak simpang! Tapi, almaklum, sekarang nih musim influenza H1N1 (sesak nafas, batuk, demam, sempit poket (dah nak raya nih..baju budak2 tak beli lagik!!) dan macam2 lagi penyakit berkaitan.
>
>
>ada mungkin juga urat2 jadi tak betul telah berlaku, mungkin ubatan kampung (mengurut/mengekjas ) boleh dicuba gunapakai.
>
>
>mungkin juga ubat minuman tradisional (supaya kolestrol dalam kebuk hilang) dapat membantu. silalah berjumpa tabib encik azmi kita ye ?
>
>
>mungkin kereta tu pun hendak beraya bersama2 encik muaz kot ?
>
>
>selamat berpuasa ! :)
>
>
>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>
>ps: jenguk2 juga encik penapis petrol tu.
>
>
>
>
>
________________________________
From: Muaz CK <muazck@gmail. com>
>To: automobil <automobil@yahoogrou ps.com>
>Sent: Wednesday, August 19, 2009 9:52:19 AM
>Subject:www.auto.pdniaga. com - Ruang Tangki Hilang?
>
>
>Salam semua.
>
>Setelah dua tahun memerhati (lama sangat ni), saya boleh la menyatakan, tangki Wira saya, dah hilang sebahagian ruangnya.
>
>Tabiat saya ketika mengisi, saya akan mengisi penuh, sehingga saya nampak minyak berhenti di hujung mulut paip tangki. Dan tiada lagi penurunan paras.
>
>Dan selalunya, jarum meter paras tangki takkan menyentuh takuk paling atas kecuali saya telah berjalan sejauh 150-180km.
>
>Tapi 2 tahun kebelakangan ini, jarum bergerak terlalu awal. Pada jarak 40-60km, telah disentuh takuk atas yang sama.
>
>Adakah ini masalah kalibrasi?
>
>Apakah yang mungkin menjadi penyebab? Atau pun paip tangki minyak Wira saya telah ditumbuhi kolesterol? Makin sempit, mungkin? Tak lama lagi, kena serangan tangki, mungkin (serangan jantung)?
>
>Terima kasih semua.
>
>

2a.

IKLAN: ACESSORIES KERETA

Posted by: "syed mohd syamsi" sya881@yahoo.com   sya881

Wed Aug 19, 2009 8:25 pm (PDT)

[Attachment(s) from syed mohd syamsi included below]



salam n sejahtera semua warga group..

tumpang lepaskan iklan nie yer tuan moderator...

saya menjual acessories kereta...
sebelum nie pernah saya iklankan..
tapi disini saya ada membuat pernambahan..
sesiapa yang berminat boleh ler telefon saya

syed 0132622181.
lokasi shah alam..
pos pun boleh tapi kena buat penambahan pos..

terima kasih....

Attachment(s) from syed mohd syamsi

1 of 1 File(s)

2b.

Re: IKLAN: ACESSORIES KERETA [1 Attachment]

Posted by: "A. Nordin" no_dynz81@yahoo.com   nodynzs

Wed Aug 19, 2009 10:51 pm (PDT)



Bro.. tak leh nak bukak file yg di attachkan tue ler... tlg antar semula file attachment tue...

________________________________
Daripada: syed mohd syamsi <sya881@yahoo.com>
Kepada: respeks_group@yahoogroups.com; mahligai@yahoogroups.com; Belalang@yahoogroups.com; automobil@yahoogroups.com
Dihantar: Khamis, 20 Ogos, 2009 10:02:07
Subjek:www.auto.pdniaga.com - IKLAN: ACESSORIES KERETA [1 Attachment]

[Attachment(s) from syed mohd syamsi included below]

salam n sejahtera semua warga group..

tumpang lepaskan iklan nie yer tuan moderator...

saya menjual acessories kereta...
sebelum nie pernah saya iklankan..
tapi disini saya ada membuat pernambahan. .
sesiapa yang berminat boleh ler telefon saya

syed 0132622181.
lokasi shah alam..
pos pun boleh tapi kena buat penambahan pos..

terima kasih....

Nama E-mel baru untuk anda!
Dapatkan nama E-mel yang telah lama anda mahukan pada @ymail dan @rocketmail yang baru.
Cepat sebelum orang lain mendapatkannya!
http://mail.promotions.yahoo.com/newdomains/my/
3.

[Fwd: Iklan Honda CRV untuk di Jual SEGERA]

Posted by: "Abdul Rahman bin Johari" arahman@newhoongfatt.com.my   man_apache

Wed Aug 19, 2009 10:50 pm (PDT)





Honda CRV untuk dijual SEGERA!

~Register tahun 2001
~Enjin Tiptop
~Warna biru gelap
~Auto transmission
~Power steering
~Sunroof
~Sport Rim's 17'inch
~DVD Player + Display Screen
~Dalaman bersih & kemas
~Kereta ada di Muar, Johore
~Perlu Tunai Segera, Loan urus sendiri.

Dijual pada harga Rm 36,000 sehingga/pada 21 Ogos 2001. Lepas tarikh tu
kalau belum jual juga, nak tolak kat used car jer.
(Diorg amik Rm 36,000 juga daaaaaaa)

Sila Hubungi aDam
010 2010609

Minta laluan drpd Tuan/Puan Moderator utk sampaikan berita ini kepada member

___
4a.

Refinance keta aku...

Posted by: "Another Shah" knowshah75@yahoo.com   knowshah75

Wed Aug 19, 2009 10:51 pm (PDT)



Salam..
aku nak refinance keta aku.. sapa boleh tolong...
Rate terbaik, mudah urusan dan cepat...
 
Wira GLi 1.5 Manual Injection 2003. Dah abis hutang bank. Geran ada pada aku.
 
Sila sms, call 019-3510653...
 
atau
 
email terus kepada email personal aku nih... knowshah75@yahoo.com.. takyah hantar ke group...
 
Tq,
Norshah

4b.

Re: Refinance keta aku...

Posted by: "hisyam@yahoogroups.com" hisyam@yahoogroups.com   hisyam_ahmad

Thu Aug 20, 2009 12:28 am (PDT)



Hide ID tokmod,

Bro, apsal nak refinance kalau dah abis utang? Sori ler, tak berapa
faham...

Hisyam

_____

From: Another Shah [mailto:knowshah75@yahoo.com]
Sent: Thursday, August 20, 2009 1:49 PM
To: AutoMore Bills; RSM Gen5; xtahap
Subject: www.auto.pdniaga.com - Refinance keta aku...

Salam..

aku nak refinance keta aku.. sapa boleh tolong...

Rate terbaik, mudah urusan dan cepat...

Wira GLi 1.5 Manual Injection 2003. Dah abis hutang bank. Geran ada pada
aku.

Sila sms, call 019-3510653...

atau

email terus kepada email personal aku nih... knowshah75@yahoo.com
<mailto:knowshah75@yahoo.com> .. takyah hantar ke group...

Tq,

Norshah

4c.

claim insurans motor.

Posted by: "Nazri Ahtar" littlenoti@yahoo.com   littlenoti

Thu Aug 20, 2009 12:29 am (PDT)



mod, mohon pelepasan.

nak mintak tolong sesaper sini runner/adjustor claim insurans motor ? motor saya terlibat kemalangan, police report semua dah buat (pihak yg salah pun dah kene saman), semua documentation ada. tinggal nak menguruskan je lagik.....sesaper berani, sila hubungi saya melalui email address ini

area : kajang/bangi/semenyih. (kalau yg jauh pun sanggup...tarak hal)

brader shah, sorry ha....selit sikit :)

mod, tqvm.

rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: Another Shah <knowshah75@yahoo.com>
To: AutoMore Bills <automobil@yahoogroups.com>; RSM Gen5 <rsm_gen5@yahoogroups.com>; xtahap <xtahap@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, August 20, 2009 1:49:05 PM
Subject:www.auto.pdniaga.com - Refinance keta aku...

Salam..
aku nak refinance keta aku.. sapa boleh tolong...
Rate terbaik, mudah urusan dan cepat...

Wira GLi 1.5 Manual Injection 2003. Dah abis hutang bank. Geran ada pada aku.

Sila sms, call 019-3510653. ..

atau

email terus kepada email personal aku nih... knowshah75@yahoo. com.. takyah hantar ke group...

Tq,
Norshah

Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Search

Start Searching

Find everything

you're looking for.

Y! Groups blog

The place to go

to stay informed

on Groups news!

Support Group

Lose lbs together

Share your weight-

loss successes.

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
�      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
�      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
�      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
�      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
�      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
�      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
�      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
�      Jana Iklan � http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan

No comments: