Wednesday, April 7, 2010

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2610

Messages In This Digest (5 Messages)

Messages

1a.

Kelab 'Starclub'

Posted by: "Nu Hairi" nmryie@gmail.com

Tue Apr 6, 2010 7:04 pm (PDT)



Assalamualaikum,

Ada satu kelab yang disertai oleh beberapa sahabat saya.
Difahamkan ada laa manfaat tertentu jika sertai kelab ini.

Saya difahamkan kelab itu namanya 'Starclub' dan ada bersangkutan
dengan org2 yang pakai keta2 mahal2.

Sahabat saya ni promote kelab tu pada saya tetapi bila saya cuba tanya
detail pasal kelab tu, dia ajak saya kuar minum2 dengan ahli2 kelab tu
yang lain, konon ahli yang lain tu lebih tahu dan boleh menceritakan
apa2 yang berkenaan dengan kelab tu, aktivitinya dan sebagainya.

Dah puas saya cuba paksa sahabat saya beritahu apa maklumat berkenaan
dengan kelab tu namun jawapannya sama, kata sahabat saya dia dulu pun
diperkenalkan dengan kelab itu dengan cara mcm ini, kena kuar minum2
dgn ahli2 lain baru boleh tahu.

Prinsip saya kalau nak sertai satu kelab yang boleh memberikan apa bentuk
manfaat atau pulangan samada dalam bentuk kewangan atau apa jua cara,
biasanya
saya study dulu perjalanan kelab tu, apa kelab tu buat, apa aktiviti kelab
itu
sehingga boleh menarik ramai org menyertainya. Tetapi maklumat tu saya tak
dapat,
samada dari sahabat saya sendiri atau org lain. Pada saya kalau kelab tu
boleh
memberikan pulangan lumayan sekalipun dia, mesti ada daftar dgn mana2 badan
bertauliah. Bukan apa, saya takut menjadi mangsa skim2 cepat kaya yang
menggunakan
nama lain tetapi cara aktivitinya sama spt skim cepat kaya.

Nak dipendekkan cerita, semlm sahabat saya ni ajak laa kuar minum. Saya
ingatkan
kuar minum biasa, rupa dia bawa saya jumpa dengan ahli2 lain yang sertai
kelab tu.
Kata janji dalam pukul 9 mlm lebih nak jumpa ahli2 dan ada sorg ketuanya, tp
batang hidung
ketua tu pun ntah kemana. Tp ada laa salah sorg ahli tu mcm bertindak sbg
ketua.
Dan dari perbualan semlm tu lah saya dapat nama kelab tu iaitu 'Starclub'

Khabarnya kelab tu ada nak buat majlis 'Lucky Draw' kat area2 samada Sunway
atau PICC, Putrajaya pada hari Sabtu dan Ahad ni.Tetapi saya tak pasti sgt
sbb saya
ambil langkah berdiam diri utk permulaan. Takde sorg pun antara ahli yg dtg
semlm
cuba nak terangkan kepada saya secara detail apa kebenda kelab 'Starclub' ni
buat.

Last2 sekali, setelah tunggu dari pukul 9.30 mlm sampai pukul 10.45mlm,
saya berikan isyarat kpd sahabat saya nak baliklah, sbb saya pun dtg dgn
diaorg.
Mmg saya kecewa sekali dan rasa spt buang masa sekadar dtg hanya utk
berbual2 kosong
dan minum air ( walaupun air tu ada org yg bayarkan).

Soalan saya disini, nak tanya kot2 ada dikalangan ahli group ni yang pernah
join 'Starclub' ni agar dapatlah memberikan maklumat sbb pada saya kalau
kelab tu nak meramaikan ahli dia, maklumatnya mesti terbuka. Ini tidak, nak
kena
pergi ke majlis anjuran kelab itu baru boleh tahu. Even sahabat saya sendiri
pun
tak dapat beri maklumat yang tepat.

Harap mereka yang tahu dapatlah berkongsi maklumat, kalau yang tahu
tanak berkongsi dalam group ni pun, bleh private email saya.

Kepada sahabat2 saya yang ajak saya kuar minum semlm terbaca email ini, saya
mohon
maaf sbb saya dah cuba tanya pada anda, tp jawapan anda tidak memberikan
maklumat
yang cukup untuk saya buat penilaian.

Saya mohon maaf sbb email ni pjg, tp saya perlu cerita seluruhnya sbb kalau
tidak org
takkan faham apa yang saya nak tahu tu.

Sekian, jasa baik kepada yang memberikan maklumat saya ucapkan terima kasih.

Sekian.
1b.

Re: Kelab 'Starclub'

Posted by: "Mokhtar.MohdRidzuan@emerson.com" Mokhtar.MohdRidzuan@emerson.com

Wed Apr 7, 2010 3:37 am (PDT)



Saye nasihat kan x yah la join starclub nih... same je ngan family club,
frenz club ntah ape lg kelab ntah la...

Mmg menyusah kan je... mmg pulangannye agak lumayan tp tu pun kalo
sedara dpt carik org... pas tu modal nak join bukan main mahal lak...
kene buat loan... mmg dah kawtim ngan org bank... selalunye diorang ni
target org2 kerajaan... dan alasan yg slalu diorang ayat kat mangsa2
diorang nih ( polis, doktor, org jpj dan sewaktunye dgn nye ramai yg
join... rugi kalo x join.. ) tu ayat diorang la tu...

Pastu 1 lg kalo join dpt la tiket melancong naik star cruise 4 hari 3
mlm... padehal duit tiket tu sume dtg nye dr modal kite gak yg beribu2
kita bayar...

Jd saya nasihat sahabat jgn la join bende2 cam nih... cukup la dgn
rezeki yg kite ade... jgn dengar ayat2 manis diorang tu... sebelum masuk
kate akan suppport lah ape lah... tp bile dah join pandai2 la carik
org... diorang cume support dgn citer2 berlagak diorang yg org ni dpt
duit bnyk nih... org ni lak bnyk nih.. org ni dah pakai keta sport ni
lah...tu yg lepak minum sampai 2-3 pagi tu... sume ayat je tu... jgn la
join....

Mohd Ridzuan Mokhtar | Change Order Coordinator, Value Stream Medium

Emerson Process Management | Lot 13111, Mukim Labu,

Kawasan Perindustrian Nilai | 71807Nilai |

Negeri Sembilan | Malaysia

mokhtar.mohdridzuan@emerson.com

________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On
Behalf Of Nu Hairi
Sent: Tuesday, April 06, 2010 4:33 PM
Subject: www.auto.pdniaga.com - Kelab 'Starclub'

Assalamualaikum,

Ada satu kelab yang disertai oleh beberapa sahabat saya.

Difahamkan ada laa manfaat tertentu jika sertai kelab ini.

Saya difahamkan kelab itu namanya 'Starclub' dan ada bersangkutan

dengan org2 yang pakai keta2 mahal2.

Sahabat saya ni promote kelab tu pada saya tetapi bila saya cuba tanya

detail pasal kelab tu, dia ajak saya kuar minum2 dengan ahli2 kelab tu

yang lain, konon ahli yang lain tu lebih tahu dan boleh menceritakan

apa2 yang berkenaan dengan kelab tu, aktivitinya dan sebagainya.

Dah puas saya cuba paksa sahabat saya beritahu apa maklumat berkenaan

dengan kelab tu namun jawapannya sama, kata sahabat saya dia dulu pun

diperkenalkan dengan kelab itu dengan cara mcm ini, kena kuar minum2

dgn ahli2 lain baru boleh tahu.

Prinsip saya kalau nak sertai satu kelab yang boleh memberikan apa
bentuk

manfaat atau pulangan samada dalam bentuk kewangan atau apa jua cara,
biasanya

saya study dulu perjalanan kelab tu, apa kelab tu buat, apa aktiviti
kelab itu

sehingga boleh menarik ramai org menyertainya. Tetapi maklumat tu saya
tak dapat,

samada dari sahabat saya sendiri atau org lain. Pada saya kalau kelab tu
boleh

memberikan pulangan lumayan sekalipun dia, mesti ada daftar dgn mana2
badan

bertauliah. Bukan apa, saya takut menjadi mangsa skim2 cepat kaya yang
menggunakan

nama lain tetapi cara aktivitinya sama spt skim cepat kaya.

Nak dipendekkan cerita, semlm sahabat saya ni ajak laa kuar minum. Saya
ingatkan

kuar minum biasa, rupa dia bawa saya jumpa dengan ahli2 lain yang sertai
kelab tu.

Kata janji dalam pukul 9 mlm lebih nak jumpa ahli2 dan ada sorg
ketuanya, tp batang hidung

ketua tu pun ntah kemana. Tp ada laa salah sorg ahli tu mcm bertindak
sbg ketua.

Dan dari perbualan semlm tu lah saya dapat nama kelab tu iaitu
'Starclub'

Khabarnya kelab tu ada nak buat majlis 'Lucky Draw' kat area2 samada
Sunway

atau PICC, Putrajaya pada hari Sabtu dan Ahad ni.Tetapi saya tak pasti
sgt sbb saya

ambil langkah berdiam diri utk permulaan. Takde sorg pun antara ahli yg
dtg semlm

cuba nak terangkan kepada saya secara detail apa kebenda kelab
'Starclub' ni buat.

Last2 sekali, setelah tunggu dari pukul 9.30 mlm sampai pukul 10.45mlm,

saya berikan isyarat kpd sahabat saya nak baliklah, sbb saya pun dtg dgn
diaorg.

Mmg saya kecewa sekali dan rasa spt buang masa sekadar dtg hanya utk
berbual2 kosong

dan minum air ( walaupun air tu ada org yg bayarkan).

Soalan saya disini, nak tanya kot2 ada dikalangan ahli group ni yang
pernah

join 'Starclub' ni agar dapatlah memberikan maklumat sbb pada saya kalau

kelab tu nak meramaikan ahli dia, maklumatnya mesti terbuka. Ini tidak,
nak kena

pergi ke majlis anjuran kelab itu baru boleh tahu. Even sahabat saya
sendiri pun

tak dapat beri maklumat yang tepat.

Harap mereka yang tahu dapatlah berkongsi maklumat, kalau yang tahu

tanak berkongsi dalam group ni pun, bleh private email saya.

Kepada sahabat2 saya yang ajak saya kuar minum semlm terbaca email ini,
saya mohon

maaf sbb saya dah cuba tanya pada anda, tp jawapan anda tidak memberikan
maklumat

yang cukup untuk saya buat penilaian.

Saya mohon maaf sbb email ni pjg, tp saya perlu cerita seluruhnya sbb
kalau tidak org

takkan faham apa yang saya nak tahu tu.

Sekian, jasa baik kepada yang memberikan maklumat saya ucapkan terima
kasih.

Sekian.

2.

TOYOTA PROMO-CALL NOW-->BUY BEFORE THE INTEREZ RATE GOEZ HIGH AGAIN

Posted by: "TOYOTA DEALER" get_toyota_today@yahoo.com   get_toyota_today

Tue Apr 6, 2010 7:04 pm (PDT)



Dear friends,

Warm greetings and Vanakam to all club members!

I'm an authorised TOYOTA dealer sells all types of TOYOTA cars would like to share our monthly PROMOTION details with everyone.

TOYOTA VIOS - RM 1000.00

TOYOTA ALTIS - RM 1000.00

TOYOTA CAMRY - RM 1000.00

TOYOTA AVANZA - RM 1000.00

TOYOTA RUSH - RM 1500.00

TOYOTA INNOVA - RM 1500.00

TOYOTA HILUX - RM1500.00

***BOOKING OPEN FOR NEW TOYOTA VIOS FACE LIFT

 
Fast loan approval, ready stock and fast delivery!

Thanks again & have a blessed day!

With warm regards,

Suresh Raj

 
Mobile :  016-878-8681 

Email : sureshraj@hotmail. co.uk

We also accept used cars with HIGH TRADE-IN VALUE and hassle free transaction.

Thank you for your time and look forward for your support. If you have any friends or relatives who is having an intention to buy Perodua cars, I would appreciate if you could this forward this email for their reference and support.

Call / SMS / Email now for more details.

3a.

Re: NISSAN MARCH TURBO FOR SALE [1 Attachment]

Posted by: "Nona Kistina" nona_kistina@yahoo.com   nona_kistina

Wed Apr 7, 2010 3:36 am (PDT)



hai...

I kenal owner keta ni..
keta ni mmg dah nak barai..
so u all sume x payah la nak beli kereta dia ni..
warna putih..
dulu cermin belakang pernah pecah...
spare part pun susah nak carik...
buat besi buruk je la..

--- On Sat, 4/3/10, syed@yahoogroups.com <syed@yahoogroups.com> wrote:

From: syed@yahoogroups.com <syed@yahoogroups.com>
Subject: www.auto.pdniaga.com - NISSAN MARCH TURBO FOR SALE [1 Attachment]
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Saturday, April 3, 2010, 9:12 AM

 

[Attachment(s) from syed@yahoogroups.com included below]




 

HIDE ID PLS,

 

Kepada peminat2   kereta old skool nissan ,  peminat
keta antik atau tengah cari keta nk wat drag atau owner yang nk wat sparepart keta,
 saye ade sebiji kete old skool nissan march utk dijual,

jenis:nissan march K10 super turbo 2Door(limited nih)

tahun:1984

enjin:1000cc turbo intercooler bawah(supercharger dah bukak)

additional:ade pki microtech system(engine management)

warna:putih

ekzos:Apexi

seat:mazda miata

rim sukan:black racing 13’

geran:ade lagi tapi kene renew

hege:4.5K nego.

lokasi:Balakong, sgor

owner hp:012-2710547

Reason nak jual: dah bersara  bawak kete turbo n kuar malam2 dan
malas nak kuar duit repair  kete ni tapi sayang lak terbiar je.

Condition kete: AS IS, enjin ok tapi nak lagi power pasang balik supercharge
dan tune balik, kena repair body balik ,bateri dah

kong kena beli baru,brek belakang jem,kena repair,clutch plate and
gearbox masih elok.Berminat datang tgk sendiri.

Save the environment
Reuse any bag at Tesco
and collect Green Clubcard Points!
Please consider the environment before printing this e-mail

----Disclaimer ---
This email and any files transmitted with it (â€Å"Message�) are confidential. Tesco may monitor and record all Messages. The views expressed in this Message are those of the sender and not Tesco. Tesco does not accept liability for any damage, corruption caused by virus in this Message.
Tesco Stores (Malaysia) Sdn. Bhd (521419K) Mezzanine Floor, No. 8, Jalan PJU 7/4, Mutiara Damansara, 47800 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

4a.

Re: SATRIA NEO R3 LOTUS RACING [34 Attachments]

Posted by: "derwyn wyn" dzwynn@yahoo.com.my   dzwynn

Wed Apr 7, 2010 3:39 am (PDT)



saya nak tanya,berapa harga headlamp projector myvi??

________________________________
From: Harris Bin Haron <Harris@maa.com.my>
To: Rasdi Bin Abdul Rahman <Rasdi@maa.com.my>; Che Azman Ibrahim <Jemay@maa.com.my>; Mohamad Othman <MohamadOthman@maa.com.my>; Mahayudin Abdullah <MahayudinAbdullah@maa.com.my>; automobil@yahoogroups.com; Khairul Azuwar Mokhtar <Khairul@maa.com.my>
Sent: Wednesday, 31 March 2010 13:30:30
Subject: www.auto.pdniaga.com - SATRIA NEO R3 LOTUS RACING [34 Attachments]

 
[Attachment(s) from Harris Bin Haron included below]
 
 
H
MAAB
LCM
 
  DISCLAIMER:- This email is confidential and intended only for the use of the individual or entity named above and may contain information that is privileged. If you are not the intended recipient, you are notified that any dissemination, distribution or copying of this email is strictly prohibited. If you have received this email in error, please notify us immediately by return email or telephone and destroy the original message. Thank you.

__________________________________________________________
Join the fun on Yahoo! Messenger with all your friends. Simply add them from your email or social networks today!
http://malaysia.messenger.yahoo.com/invite/
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Search

Start Searching

Find everything

you're looking for.

Group Charity

GiveWell.net

Identifying the

best non-profits

Yahoo! Groups

Dog Group

Connect and share with

dog owners like you

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
•      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
•      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
•      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
•      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
•      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
•      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
•      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
•      Jana Iklan – http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan
MARKETPLACE

Do More for Dogs Group. Connect with other dog owners who do more.


Welcome to Mom Connection! Share stories, news and more with moms like you.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

No comments: