Wednesday, June 16, 2010

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2666[5 Attachments]

Messages In This Digest (8 Messages)

1.1.
Re: Naza Citra From: azam shah
1.2.
Re: Naza Citra From: lan loqius
1.3.
Re: Naza Citra From: Nazri Ahtar
1.4.
Re: Naza Citra From: almustaqeem
1.5.
Re: Naza Citra From: Shahrul Izwan
1.6.
Re: Naza Citra From: Harris Bin Haron
1.7.
Re: Naza Citra From: lan loqius
2.1.
Cover trunk Lid From: zordaq

Messages

1.1.

Re: Naza Citra

Posted by: "azam shah" shah_wish@yahoo.com.my   shah_wish

Tue Jun 15, 2010 4:32 pm (PDT)



Salam semua
 
Cerita tentang Naza Citra ni memang gaak kuat minyaknya
Kereta Korea agak makan minyak tak kira model apa pun
Tapi saya cerita pengalaman saya sepanjang saya mengenalkan
produk i-charge(doktor kereta) kepada rakan yang naik kereta korea
ni. Saya dapat bantu jimatkan kos petrol & diesel mereka jadi
tak ada masalah lagi minyak kuat. Lebih lebih lagi Naza Ria
Ini pengalaman peribadi sayalah..
 
 

----------------------------------------------

Rahsia Duit Harian Terbongkar...
http://www.igetworld.com/shah69

--- On Tue, 15/6/10, fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo.com> wrote:

From: fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo.com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Naza Citra
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Tuesday, 15 June, 2010, 4:37 PM

 

Apakah fulltank exora sama nilai dengan fulltank avanza..apakah tangki sama besar???? maaf lari tajuk sikit.

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tue, June 15, 2010 12:30:11 PM
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

 

salam,

exora 1.6 auto baru yang belum cecah 1000KM perjalanan, full tank @ 600KM sahaja. harap maklum

avanza 1.3 manual. - full tank ron95 @ 600KM juga.

rgds,
Nazri Ahtar

--- On Tue, 6/15/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:

From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, June 15, 2010, 9:22 AM

 

benar... kalau ikutkan selera, pastinya saya lebih gemar memilih jenama jepun berbanding jenama korea.
dalam masa yg sama juga saya harus mengukur baju di badan sendiri. maka bajet menjadi faktor utama di sini.
namun antara wish, grand livina, mazda 5, stream, rondo mahu pun segmen mid-MPV yg lain, nampaknya citra yg paling murah dgn teknologi dan rekabentuk yang yang saya kira masih kompetitif. jgn cerita pasal avanza / alza / exora sbb tak minat!

atau ada sesiapa nak jual wish dgn harga sekitar 70K? :-)

namun begitu, masalah radiator yg masih berterusan agak mengecewakan.
fuel consumption saya tidak pasti kalau dibandingkan dgn mid-mpv yg lain. komen yg diterima setakat ini hanya membandingkan citra dengan kelisa :-p

kalo terlalu banyak cerita yg tidak best tentang citra, harus saya terpaksa melupakan saja hasrat murni itu.

--- On Mon, 6/14/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com> wrote:

From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Monday, June 14, 2010, 10:33 AM

 

Salam,
Biasanya org yg guna mpv ni mmg dah ada kenderaan lain,sekurang- kurangnya moto utk support utk pi keja/kedai misalnya…kalau dah minat ngan mpv nie beli jer..lagi berbaloi beli mpv drpd beli keta sedan nie…Cuma pendapat saya adalah lebih baik diperbanyakkan lagi calon mpv tu…bukan setakat citra jer…teliti dahulu setiap kelebihan @ kekurangan sesuatu model tu sebelum buat pilihan…nak keluar duit beribu tuuu…
 

From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf Of almustaqeem
Sent: Monday, June 14, 2010 9:18 AM
To: automobil@yahoogrou ps.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
 
 

setuju dgn nazri... setiap kenderaan dicipta mengikut objektif yg berbeza2.
nak jimat lagi ulang alik tempat kerja, naik motor... macam saye... :-)

 

--- On Fri, 6/11/10, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com> wrote:

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 11:07 PM

 

salam,

 

pendapat sekupang saya.

 

nak beli kereta lasak ari ari ulang alik tempat kerja takat sorang nak naik. beli kancil. jimat minyak.

 

nak confort sikit, jimat minyak, dan family car utk family kecil... beli la vios ke....city ke.

 

nak beli kereta utk cruise bawak family jalan2... beli la mpv....

 

rgds,

Nazri Ahtar

--- On Fri, 6/11/10, Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com> wrote:

From: Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 5:52 PM

 

saya pakai naza citra daripada tahun 2007 sampai sekarang..

masalah yang sama..tahun ke dua pakai..radiator bocor...tp sebab masih dalam warranty..

so boleh claim lagi..lepas tukar sampai sekarang radiator masih ok..

sekarang mileage baru 65k>..ingat weekend ni nak tukar timing belt..

 

bagi saya citra ni utk perjalanan jauh memang selesa..

cornering memang mantap.sama macam kereta..

daya pecutan pula x berapa pickup..naik bukit pun masalah..

 

saya tukar spark plug pakai NGK Irridium n pakai voltage stabilizer..

so ada effect sedikit..pickup n jimat minyak sikit..

 

itu saje..

 

2010/6/11 almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>

 

janganlah di compare citra dengan kelisa
citra itu kuasanya 2.0 jauh bezanya dengan kelisa
sila lah compare citra dgn kereta2 yg sewaktu dengannya...
terima kasih.

!shoot aje lah!

--- On Fri, 6/11/10, lan loqius <rxzabd@yahoo. com> wrote:

From: lan loqius <rxzabd@yahoo. com>

Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 2:38 PM

 

Salam,

Citra lama mmg kuat minyak. Kalau yg rondo tu x tahu lah. Member ofic saya pakai citra lama ulang alik kerja UIA - Bukit Jalil sebulan minyak cecah RM550. Sudahnya beli kelisa monthly byr RM300, minyak ulang alik RM250 je sebulan. Dapat 2 biji kereta.

Huhuu...

 

 

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com

Sent: Fri, June 11, 2010 2:18:18 PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

 

salam,

 

saya dengar cerita la....bukan ke FC citra boleh dikatakan tinggi ?  teringin juga nak dengar dari pemilik citra kat sini....

 

rgds,

Nazri Ahtar

--- On Fri, 6/11/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:

From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
Subject: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 10:21 AM

 

Berdasarkan harga dan keupayaannya, saya memasang niat untuk memiliki sebuah naza citra suatu hari nanti.

Pun begitu, mengikut beberapa maklumat yang saya terima, naza citra sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang sentiasa menimpa pemilik citra terdahulu, iaitu masalah RADIATOR yang seringkali retak dan leaking kerana gegaran, akibat tindak balas compressor yang berdekatan dengan unit radiator.

Persoalannya. .. adakah masalah ini masih wujud sehingga ke hari ini? Jika masalah ini terlalu biasa, tiadakah tindakan yang diambil oleh pihak naza untuk menangani isu ini?

Adakah penyakit2 lain yang seringkali menimpa naza citra?
Sila berkongsi pendapat anda di sini.

Terima kasih.

 
 
 
 

 

1.2.

Re: Naza Citra

Posted by: "lan loqius" rxzabd@yahoo.com   rxzabd

Wed Jun 16, 2010 12:27 am (PDT)



Ada pulak yg mengatakan Hyundai Starex adalah jimat minyak dikalangan MPV yg bersaing dengan dia.
Tapi mahal sikit lah harga dia.

________________________________
From: azam shah <shah_wish@yahoo.com.my>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tue, June 15, 2010 7:07:58 PM
Subject:Re: www.auto.pdniaga.com - Naza Citra

Salam semua

Cerita tentang Naza Citra ni memang gaak kuat minyaknya
Kereta Korea agak makan minyak tak kira model apa pun
Tapi saya cerita pengalaman saya sepanjang saya mengenalkan
produk i-charge(doktor kereta) kepada rakan yang naik kereta korea
ni. Saya dapat bantu jimatkan kos petrol & diesel mereka jadi
tak ada masalah lagi minyak kuat. Lebih lebih lagi Naza Ria
Ini pengalaman peribadi sayalah..



------------ --------- --------- --------- -------

Rahsia Duit Harian Terbongkar.. .
http://www.igetworl d.com/shah69

--- On Tue, 15/6/10, fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com> wrote:

>From: fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com>
>Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>To: automobil@yahoogrou ps.com
>Date: Tuesday, 15 June, 2010, 4:37 PM
>
>
>
>Apakah fulltank exora sama nilai dengan fulltank avanza..apakah tangki sama besar???? maaf lari tajuk sikit.
>
>
>
>
________________________________
From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
>To: automobil@yahoogrou ps.com
>Sent: Tue, June 15, 2010 12:30:11 PM
>Subject:RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>
>
>salam,
>
>
>
>exora 1.6 auto baru yang belum cecah 1000KM perjalanan, full tank @ 600KM sahaja. harap maklum
>
>
>avanza 1.3 manual. - full tank ron95 @ 600KM juga.
>
>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>--- On Tue, 6/15/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:
>
>
>>From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
>>Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>To: automobil@yahoogrou ps.com
>>Date: Tuesday, June 15, 2010, 9:22 AM
>>
>>
>>
>>benar... kalau ikutkan selera, pastinya saya lebih gemar memilih jenama jepun berbanding jenama korea.
>>dalam masa yg sama juga saya harus mengukur baju di badan sendiri. maka bajet menjadi faktor utama di sini.
>>namun antara wish, grand livina, mazda 5, stream, rondo mahu pun segmen mid-MPV yg lain, nampaknya citra yg paling murah dgn teknologi dan rekabentuk yang yang saya kira masih kompetitif. jgn cerita pasal avanza / alza / exora sbb tak minat!
>>
>>atau ada sesiapa nak jual wish dgn harga sekitar 70K? :-)
>>
>>namun begitu, masalah radiator yg masih berterusan agak mengecewakan.
>>fuel consumption saya tidak pasti kalau dibandingkan dgn mid-mpv yg lain. komen yg diterima setakat ini hanya membandingkan citra dengan kelisa :-p
>>
>>kalo terlalu banyak cerita yg tidak best tentang citra, harus saya terpaksa melupakan saja hasrat murni itu.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>--- On Mon, 6/14/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com> wrote:
>>
>>
>>>From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com>
>>>Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>>To: automobil@yahoogrou ps.com
>>>Date: Monday, June 14, 2010, 10:33 AM
>>>
>>>
>>>
>>>Salam,
>>>Biasanya org yg guna mpv ni mmg dah ada kenderaan lain,sekurang- kurangnya moto utk support utk pi keja/kedai misalnyaÃÆ'¢â‚¬Â¦kalau dah minat ngan mpv nie beli jer..lagi berbaloi beli mpv drpd beli keta sedan nieÃÆ'¢â‚¬Â¦Cuma pendapat saya adalah lebih baik diperbanyakkan lagi calon mpv tuÃÆ'¢â‚¬Â¦bukan setakat citra jerÃÆ'¢â‚¬Â¦teliti dahulu setiap kelebihan @ kekurangan sesuatu model tu sebelum buat pilihanÃÆ'¢â‚¬Â¦nak keluar duit beribu tuuuÃÆ'¢â‚¬Â¦
>>>
>>>
________________________________

>>>From:automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf Of almustaqeem
>>>Sent: Monday, June 14, 2010 9:18 AM
>>>To: automobil@yahoogrou ps.com
>>>Subject:Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>
>>
>>setuju dgn nazri... setiap kenderaan dicipta mengikut objektif yg berbeza2.
>>nak jimat lagi ulang alik tempat kerja, naik motor... macam saye... :-)
>>
>>
>>--- On Fri, 6/11/10, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com> wrote:
>>
>>From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
>>Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>To: automobil@yahoogrou ps.com
>>Date: Friday, June 11, 2010, 11:07 PM
>>
>>salam,
>>
>>pendapat sekupang saya.
>>
>>nak beli kereta lasak ari ari ulang alik tempat kerja takat sorang nak naik. beli kancil. jimat minyak.
>>
>>nak confort sikit, jimat minyak, dan family car utk family kecil... beli la vios ke....city ke.
>>
>>nak beli kereta utk cruise bawak family jalan2... beli la mpv....
>>
>>rgds,
>>Nazri Ahtar
>>
>>
>>--- On Fri, 6/11/10, Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com> wrote:
>>
>>From: Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>
>>Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>To: automobil@yahoogrou ps.com
>>Date: Friday, June 11, 2010, 5:52 PM
>>
>>saya pakai naza citra daripada tahun 2007 sampai sekarang..
>>masalah yang sama..tahun ke dua pakai..radiator bocor...tp sebab masih dalam warranty..
>>so boleh claim lagi..lepas tukar sampai sekarang radiator masih ok..
>>sekarang mileage baru 65k>..ingat weekend ni nak tukar timing belt..
>>
>>bagi saya citra ni utk perjalanan jauh memang selesa..
>>cornering memang mantap.sama macam kereta..
>>daya pecutan pula x berapa pickup..naik bukit pun masalah..
>>
>>saya tukar spark plug pakai NGK Irridium n pakai voltage stabilizer..
>>so ada effect sedikit..pickup n jimat minyak sikit..
>>
>>itu saje..
>>
>>2010/6/11 almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
>>
>>janganlah di compare citra dengan kelisa
>>citra itu kuasanya 2.0 jauh bezanya dengan kelisa
>>sila lah compare citra dgn kereta2 yg sewaktu dengannya...
>>terima kasih.
>>
>>
>>
>>
>>
>>!shoot aje lah!
>>
>>
>>--- On Fri, 6/11/10, lan loqius <rxzabd@yahoo. com> wrote:
>>
>>From: lan loqius <rxzabd@yahoo. com>
>>
>>Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>To: automobil@yahoogrou ps.com
>>Date: Friday, June 11, 2010, 2:38 PM
>>
>>Salam,
>>
>>Citra lama mmg kuat minyak. Kalau yg rondo tu x tahu lah. Member ofic saya pakai citra lama ulang alik kerja UIA - Bukit Jalil sebulan minyak cecah RM550. Sudahnya beli kelisa monthly byr RM300, minyak ulang alik RM250 je sebulan. Dapat 2 biji kereta.
>>
>>Huhuu...
>>
>>
>>
________________________________

>>From:Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
>>To:automobil@yahoogrou ps.com
>>
>>Sent: Fri, June 11, 2010 2:18:18 PM
>>Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>
>>
>>salam,
>>
>>saya dengar cerita la....bukan ke FC citra boleh dikatakan tinggi ? teringin juga nak dengar dari pemilik citra kat sini....
>>
>>rgds,
>>Nazri Ahtar
>>
>>
>>--- On Fri, 6/11/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:
>>
>>From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
>>Subject: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
>>To: automobil@yahoogrou ps.com
>>Date: Friday, June 11, 2010, 10:21 AM
>>
>>Berdasarkan harga dan keupayaannya, saya memasang niat untuk memiliki sebuah naza citra suatu hari nanti.
>>
>>Pun begitu, mengikut beberapa maklumat yang saya terima, naza citra sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang sentiasa menimpa pemilik citra terdahulu, iaitu masalah RADIATOR yang seringkali retak dan leaking kerana gegaran, akibat tindak balas compressor yang berdekatan dengan unit radiator.
>>
>>Persoalannya. .. adakah masalah ini masih wujud sehingga ke hari ini? Jika masalah ini terlalu biasa, tiadakah tindakan yang diambil oleh pihak naza untuk menangani isu ini?
>>
>>Adakah penyakit2 lain yang seringkali menimpa naza citra?
>>Sila berkongsi pendapat anda di sini.
>>
>>Terima kasih.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>
>

1.3.

Re: Naza Citra

Posted by: "Nazri Ahtar" littlenoti@yahoo.com   littlenoti

Wed Jun 16, 2010 12:30 am (PDT)

[Attachment(s) from Nazri Ahtar included below]

Salam,
alamak. sorry2. statement saya tu bukan nak buat perbandingan FC ke ape ke.. cuma nak inform kat brader al mustaqeem ttg pengalaman saya.
apa pun, disertakan specifications bagi exora dan juga toyota avanza 1.3MT utk tatapan semua.
terima kasih.

rgds,Nazri Ahtar

--- On Tue, 6/15/10, fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo.com> wrote:

From: fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo.com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Naza Citra
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Tuesday, June 15, 2010, 4:37 PM

 

Apakah fulltank exora sama nilai dengan fulltank avanza..apakah tangki sama besar???? maaf lari tajuk sikit.

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tue, June 15, 2010 12:30:11 PM
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza
Citra

 

salam,
exora 1.6 auto baru yang belum cecah 1000KM perjalanan, full tank @ 600KM sahaja. harap maklum
avanza 1.3 manual. - full tank ron95 @ 600KM juga.

rgds,Nazri Ahtar

--- On Tue, 6/15/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:

From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, June 15, 2010, 9:22 AM

 

benar... kalau ikutkan selera, pastinya saya lebih gemar memilih jenama jepun berbanding jenama korea.
dalam masa yg sama juga saya harus mengukur baju di badan sendiri. maka bajet menjadi faktor utama di sini.
namun antara wish, grand livina, mazda 5, stream, rondo mahu pun segmen mid-MPV yg lain, nampaknya citra yg paling murah dgn teknologi dan rekabentuk yang yang saya kira masih kompetitif. jgn cerita pasal avanza / alza / exora sbb tak minat!

atau ada sesiapa nak jual wish dgn harga sekitar 70K? :-)

namun begitu, masalah radiator yg masih berterusan agak mengecewakan.
fuel consumption saya tidak pasti kalau dibandingkan dgn mid-mpv yg lain. komen yg diterima setakat ini hanya membandingkan citra dengan kelisa :-p

kalo terlalu banyak cerita yg tidak best tentang citra,
harus
saya
terpaksa melupakan saja hasrat murni itu.

--- On Mon, 6/14/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com> wrote:

From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Monday, June 14, 2010, 10:33 AM

 

Salam,

Biasanya org yg guna mpv ni mmg dah ada
kenderaan lain,sekurang- kurangnya moto utk support utk pi keja/kedai misalnya…kalau
dah minat ngan mpv nie beli jer..lagi berbaloi beli mpv drpd beli keta sedan
nie…Cuma pendapat saya adalah lebih baik diperbanyakkan lagi calon mpv tu…bukan
setakat citra jer…teliti dahulu setiap kelebihan @ kekurangan sesuatu
model tu sebelum buat pilihan…nak keluar duit beribu tuuu…

 

From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf Of almustaqeem

Sent: Monday, June 14, 2010 9:18
AM

To: automobil@yahoogrou ps.com

Subject: Re: www.auto.pdniaga. com
- Naza Citra

 

 

setuju dgn nazri...
setiap kenderaan dicipta mengikut objektif yg berbeza2.

nak jimat lagi ulang alik tempat kerja, naik motor... macam saye... :-)


 




--- On Fri, 6/11/10, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
wrote:


From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>

Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

To: automobil@yahoogrou ps.com

Date: Friday, June 11, 2010, 11:07 PM

 




salam,

 


pendapat sekupang saya.


 


nak beli kereta lasak ari ari ulang alik tempat
kerja takat sorang nak naik. beli kancil. jimat minyak.


 


nak confort sikit, jimat minyak, dan family car
utk family kecil... beli la vios ke....city ke.


 


nak beli kereta utk cruise bawak family jalan2...
beli la mpv....


 

rgds,


Nazri Ahtar



--- On Fri, 6/11/10, Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>
wrote:


From: Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>

Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

To: automobil@yahoogrou ps.com

Date: Friday, June 11, 2010, 5:52 PM

 

saya
pakai naza citra daripada tahun 2007 sampai sekarang..

masalah yang sama..tahun ke dua pakai..radiator
bocor...tp sebab masih dalam warranty..


so boleh claim lagi..lepas tukar sampai sekarang
radiator masih ok..


sekarang mileage baru 65k>..ingat weekend ni
nak tukar timing belt..


 


bagi saya citra ni utk perjalanan jauh memang
selesa..


cornering memang mantap.sama macam kereta..


daya pecutan pula x berapa pickup..naik bukit pun
masalah..


 


saya tukar spark plug pakai NGK Irridium n pakai
voltage stabilizer..


so ada effect sedikit..pickup n jimat minyak
sikit..


 


itu saje..


 

2010/6/11 almustaqeem <almustaqeem@
yahoo.com>

 






janganlah di
compare citra dengan kelisa

citra itu kuasanya 2.0 jauh bezanya dengan kelisa

sila lah compare citra dgn kereta2 yg sewaktu dengannya...

terima kasih.




!shoot aje lah!




--- On Fri, 6/11/10, lan loqius <rxzabd@yahoo. com>
wrote:


From: lan loqius <rxzabd@yahoo. com>



Subject: Re: www.auto.pdniaga.
com - Naza Citra

To:
automobil@yahoogrou ps.com

Date: Friday, June 11, 2010, 2:38 PM

 



Salam,

Citra lama mmg kuat minyak. Kalau yg rondo tu x tahu lah. Member ofic
saya pakai citra lama ulang alik kerja UIA - Bukit Jalil sebulan minyak
cecah RM550. Sudahnya beli kelisa monthly byr RM300, minyak ulang alik
RM250 je sebulan. Dapat 2 biji kereta.

Huhuu...

 



 





From:
Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>

To:
automobil@yahoogrou ps.com



Sent: Fri, June 11, 2010
2:18:18 PM

Subject: Re: www.auto.pdniaga. com
- Naza Citra




 




salam,

 


saya dengar cerita la....bukan ke FC citra
boleh dikatakan tinggi ?  teringin juga nak dengar dari pemilik
citra kat sini....

 

rgds,


Nazri Ahtar



--- On Fri, 6/11/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:


From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>

Subject: www.auto.pdniaga.
com - Naza Citra

To: automobil@yahoogrou ps.com

Date: Friday, June 11, 2010, 10:21 AM

 




Berdasarkan harga dan keupayaannya, saya
memasang niat untuk memiliki sebuah naza citra suatu hari nanti.

Pun begitu, mengikut beberapa maklumat yang saya terima, naza citra
sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang sentiasa menimpa pemilik
citra terdahulu, iaitu masalah RADIATOR yang seringkali retak dan
leaking kerana gegaran, akibat tindak balas compressor yang
berdekatan dengan unit radiator.

Persoalannya. .. adakah masalah ini masih wujud sehingga ke hari ini?
Jika masalah ini terlalu biasa, tiadakah tindakan yang diambil oleh
pihak naza untuk menangani isu ini?

Adakah penyakit2 lain yang seringkali menimpa naza citra?

Sila berkongsi pendapat anda di sini.

Terima kasih.











 





 





 





 













 

Attachment(s) from Nazri Ahtar

2 of 2 File(s)

1.4.

Re: Naza Citra

Posted by: "almustaqeem" almustaqeem@yahoo.com   almustaqeem

Wed Jun 16, 2010 1:09 am (PDT)



hyundai starex??? hahahaha teringat BMW - bas mini wilayah!

--- On Wed, 6/16/10, lan loqius <rxzabd@yahoo.com> wrote:

From: lan loqius <rxzabd@yahoo.com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Naza Citra
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Wednesday, June 16, 2010, 8:57 AM

 

Ada pulak yg mengatakan Hyundai Starex adalah jimat minyak dikalangan MPV yg bersaing dengan dia.
Tapi mahal sikit lah harga dia.

From: azam shah <shah_wish@yahoo. com.my>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tue, June 15, 2010 7:07:58 PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

 

Salam semua
 
Cerita tentang Naza Citra ni memang gaak kuat minyaknya
Kereta Korea agak makan minyak tak kira model apa pun
Tapi saya cerita pengalaman saya sepanjang saya mengenalkan
produk i-charge(doktor kereta) kepada rakan yang naik kereta korea
ni. Saya dapat bantu jimatkan kos petrol & diesel mereka jadi
tak ada masalah lagi minyak kuat. Lebih lebih lagi Naza Ria
Ini pengalaman peribadi sayalah..
 
 

------------ --------- --------- --------- -------

Rahsia Duit Harian Terbongkar.. .
http://www.igetworl d.com/shah69

--- On Tue, 15/6/10, fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com> wrote:

From: fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, 15 June, 2010, 4:37 PM

 

Apakah fulltank exora sama nilai dengan fulltank avanza..apakah tangki sama besar???? maaf lari tajuk sikit.

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tue, June 15, 2010 12:30:11 PM
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

 

salam,

exora 1.6 auto baru yang belum cecah 1000KM perjalanan, full tank @ 600KM sahaja. harap maklum

avanza 1.3 manual. - full tank ron95 @ 600KM juga.

rgds,
Nazri Ahtar

--- On Tue, 6/15/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:

From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, June 15, 2010, 9:22 AM

 

benar... kalau ikutkan selera, pastinya saya lebih gemar memilih jenama jepun berbanding jenama korea.
dalam masa yg sama juga saya harus mengukur baju di badan sendiri. maka bajet menjadi faktor utama di sini.
namun antara wish, grand livina, mazda 5, stream, rondo mahu pun segmen mid-MPV yg lain, nampaknya citra yg paling murah dgn teknologi dan rekabentuk yang yang saya kira masih kompetitif. jgn cerita pasal avanza / alza / exora sbb tak minat!

atau ada sesiapa nak jual wish dgn harga sekitar 70K? :-)

namun begitu, masalah radiator yg masih berterusan agak mengecewakan.
fuel consumption saya tidak pasti kalau dibandingkan dgn mid-mpv yg lain. komen yg diterima setakat ini hanya membandingkan citra dengan kelisa :-p

kalo terlalu banyak cerita yg tidak best tentang citra, harus saya terpaksa melupakan saja hasrat murni itu.

--- On Mon, 6/14/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com> wrote:

From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Monday, June 14, 2010, 10:33 AM

 

Salam,
Biasanya org yg guna mpv ni mmg dah ada kenderaan lain,sekurang- kurangnya moto utk support utk pi keja/kedai misalnyaÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦kalau dah minat ngan mpv nie beli jer..lagi berbaloi beli mpv drpd beli keta sedan nieÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦Cuma pendapat saya adalah lebih baik diperbanyakkan lagi calon mpv tuÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦bukan setakat citra jerÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦teliti dahulu setiap kelebihan @ kekurangan
sesuatu model tu sebelum buat pilihanÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦nak keluar duit beribu
tuuuÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦
 

From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf Of almustaqeem
Sent: Monday, June 14, 2010 9:18 AM
To: automobil@yahoogrou ps.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
 
 

setuju dgn nazri... setiap kenderaan dicipta mengikut objektif yg berbeza2.
nak jimat lagi ulang alik tempat kerja, naik motor... macam saye... :-)

 

--- On Fri, 6/11/10, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com> wrote:

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 11:07 PM

 

salam,

 

pendapat sekupang saya.

 

nak beli kereta lasak ari ari ulang alik tempat kerja takat sorang nak naik. beli kancil. jimat minyak.

 

nak confort sikit, jimat minyak, dan family car utk family kecil... beli la vios ke....city ke.

 

nak beli kereta utk cruise bawak family jalan2... beli la mpv....

 

rgds,

Nazri Ahtar

--- On Fri, 6/11/10, Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com> wrote:

From: Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 5:52 PM

 

saya pakai naza citra daripada tahun 2007 sampai sekarang..

masalah yang sama..tahun ke dua pakai..radiator bocor...tp sebab masih dalam warranty..

so boleh claim lagi..lepas tukar sampai sekarang radiator masih ok..

sekarang mileage baru 65k>..ingat weekend ni nak tukar timing belt..

 

bagi saya citra ni utk perjalanan jauh memang selesa..

cornering memang mantap.sama macam kereta..

daya pecutan pula x berapa pickup..naik bukit pun masalah..

 

saya tukar spark plug pakai NGK Irridium n pakai voltage stabilizer..

so ada effect sedikit..pickup n jimat minyak sikit..

 

itu saje..

 

2010/6/11 almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>

 

janganlah di compare citra dengan kelisa
citra itu kuasanya 2.0 jauh bezanya dengan kelisa
sila lah compare citra dgn kereta2 yg sewaktu dengannya...
terima kasih.

!shoot aje lah!

--- On Fri, 6/11/10, lan loqius <rxzabd@yahoo. com> wrote:

From: lan loqius <rxzabd@yahoo. com>

Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 2:38 PM

 

Salam,

Citra lama mmg kuat minyak. Kalau yg rondo tu x tahu lah. Member ofic saya pakai citra lama ulang alik kerja UIA - Bukit Jalil sebulan minyak cecah RM550. Sudahnya beli kelisa monthly byr RM300, minyak ulang alik RM250 je sebulan. Dapat 2 biji kereta.

Huhuu...

 

 

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com

Sent: Fri, June 11, 2010 2:18:18 PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

 

salam,

 

saya dengar cerita la....bukan ke FC citra boleh dikatakan tinggi ?  teringin juga nak dengar dari pemilik citra kat sini....

 

rgds,

Nazri Ahtar

--- On Fri, 6/11/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:

From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
Subject: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 10:21 AM

 

Berdasarkan harga dan keupayaannya, saya memasang niat untuk memiliki sebuah naza citra suatu hari nanti.

Pun begitu, mengikut beberapa maklumat yang saya terima, naza citra sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang sentiasa menimpa pemilik citra terdahulu, iaitu masalah RADIATOR yang seringkali retak dan leaking kerana gegaran, akibat tindak balas compressor yang berdekatan dengan unit radiator.

Persoalannya. .. adakah masalah ini masih wujud sehingga ke hari ini? Jika masalah ini terlalu biasa, tiadakah tindakan yang diambil oleh pihak naza untuk menangani isu ini?

Adakah penyakit2 lain yang seringkali menimpa naza citra?
Sila berkongsi pendapat anda di sini.

Terima kasih.

 
 
 
 

 

1.5.

Re: Naza Citra

Posted by: "Shahrul Izwan" Shahrul.Izwan@wdc.com

Wed Jun 16, 2010 1:10 am (PDT)



Hyundai starex guna enjin turbodiesel, rear wheeldrive,4wheel disc
brake,kalau x salah 5 speed auto..cc enjin tak sure tapi rasanya 2.5 liter
kot…saya cukup minat model nie…besor gedabak…



________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
Of lan loqius
Sent: Wednesday, June 16, 2010 8:58 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Naza Citra





Ada pulak yg mengatakan Hyundai Starex adalah jimat minyak dikalangan MPV yg
bersaing dengan dia.
Tapi mahal sikit lah harga dia.





________________________________

From: azam shah <shah_wish@yahoo.com.my>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tue, June 15, 2010 7:07:58 PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com <http://www.auto.pdniaga.com> - Naza
Citra



Salam semua



Cerita tentang Naza Citra ni memang gaak kuat minyaknya

Kereta Korea agak makan minyak tak kira model apa pun

Tapi saya cerita pengalaman saya sepanjang saya mengenalkan

produk i-charge(doktor kereta) kepada rakan yang naik kereta korea
ni. Saya dapat bantu jimatkan kos petrol & diesel mereka jadi

tak ada masalah lagi minyak kuat. Lebih lebih lagi Naza Ria

Ini pengalaman peribadi sayalah..






------------ --------- --------- --------- -------


Rahsia Duit Harian Terbongkar.. .
http://www.igetworl d.com/shah69 <http://www.igetworld.com/shah69>



--- On Tue, 15/6/10, fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com> wrote:


From: fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, 15 June, 2010, 4:37 PM



Apakah fulltank exora sama nilai dengan fulltank avanza..apakah
tangki sama besar???? maaf lari tajuk sikit.




________________________________


From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tue, June 15, 2010 12:30:11 PM
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com <http://www.auto.pdniaga.com/> -
Naza Citra



salam,



exora 1.6 auto baru yang belum cecah 1000KM perjalanan, full tank @ 600KM
sahaja. harap maklum



avanza 1.3 manual. - full tank ron95 @ 600KM juga.

rgds,

Nazri Ahtar



--- On Tue, 6/15/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:


From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, June 15, 2010, 9:22 AM



benar... kalau ikutkan selera, pastinya saya lebih gemar memilih jenama
jepun berbanding jenama korea.
dalam masa yg sama juga saya harus mengukur baju di badan sendiri. maka
bajet menjadi faktor utama di sini.
namun antara wish, grand livina, mazda 5, stream, rondo mahu pun segmen
mid-MPV yg lain, nampaknya citra yg paling murah dgn teknologi dan
rekabentuk yang yang saya kira masih kompetitif. jgn cerita pasal avanza /
alza / exora sbb tak minat!

atau ada sesiapa nak jual wish dgn harga sekitar 70K? :-)

namun begitu, masalah radiator yg masih berterusan agak mengecewakan.
fuel consumption saya tidak pasti kalau dibandingkan dgn mid-mpv yg lain.
komen yg diterima setakat ini hanya membandingkan citra dengan kelisa :-p

kalo terlalu banyak cerita yg tidak best tentang citra, harus saya terpaksa
melupakan saja hasrat murni itu.







<http://nukilancahaya.blogspot.com/>



--- On Mon, 6/14/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com> wrote:


From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Monday, June 14, 2010, 10:33 AM



Salam,

Biasanya org yg guna mpv ni mmg dah ada kenderaan lain,sekurang- kurangnya
moto utk support utk pi keja/kedai misalnyaÃÆ'¢â‚
¬Â¦kalau dah minat ngan mpv nie beli jer..lagi berbaloi beli mpv
drpd beli keta sedan nieÃÆ'¢â‚¬Â¦Cuma pendapat saya
adalah lebih baik diperbanyakkan lagi calon mpv tuÃÆ'¢â‚
¬Â¦bukan setakat citra jerÃÆ'¢â‚¬Â¦teliti
dahulu setiap kelebihan @ kekurangan sesuatu model tu sebelum buat
pilihanÃÆ'¢â‚¬Â¦nak keluar duit beribu tuuuÃÆ'¢
€¦



________________________________

From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On
Behalf Of almustaqeem
Sent: Monday, June 14, 2010 9:18 AM
To: automobil@yahoogrou ps.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra





setuju dgn nazri... setiap kenderaan dicipta mengikut objektif yg berbeza2.
nak jimat lagi ulang alik tempat kerja, naik motor... macam saye... :-)




--- On Fri, 6/11/10, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com> wrote:


From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 11:07 PM



salam,



pendapat sekupang saya.



nak beli kereta lasak ari ari ulang alik tempat kerja takat sorang nak naik.
beli kancil. jimat minyak.



nak confort sikit, jimat minyak, dan family car utk family kecil... beli la
vios ke....city ke.



nak beli kereta utk cruise bawak family jalan2... beli la mpv....



rgds,

Nazri Ahtar



--- On Fri, 6/11/10, Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com> wrote:


From: Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 5:52 PM



saya pakai naza citra daripada tahun 2007 sampai sekarang..

masalah yang sama..tahun ke dua pakai..radiator bocor...tp sebab masih dalam
warranty..

so boleh claim lagi..lepas tukar sampai sekarang radiator masih ok..

sekarang mileage baru 65k>..ingat weekend ni nak tukar timing belt..



bagi saya citra ni utk perjalanan jauh memang selesa..

cornering memang mantap.sama macam kereta..

daya pecutan pula x berapa pickup..naik bukit pun masalah..



saya tukar spark plug pakai NGK Irridium n pakai voltage stabilizer..

so ada effect sedikit..pickup n jimat minyak sikit..



itu saje..



2010/6/11 almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>



janganlah di compare citra dengan kelisa
citra itu kuasanya 2.0 jauh bezanya dengan kelisa
sila lah compare citra dgn kereta2 yg sewaktu dengannya...
terima kasih.






!shoot aje lah! <http://nukilancahaya.blogspot.com/>



--- On Fri, 6/11/10, lan loqius <rxzabd@yahoo. com> wrote:


From: lan loqius <rxzabd@yahoo. com>


Subject: Re: www.auto.pdniaga. com <http://www.auto.pdniaga.com/> - Naza
Citra

To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 2:38 PM



Salam,

Citra lama mmg kuat minyak. Kalau yg rondo tu x tahu lah. Member ofic saya
pakai citra lama ulang alik kerja UIA - Bukit Jalil sebulan minyak cecah
RM550. Sudahnya beli kelisa monthly byr RM300, minyak ulang alik RM250 je
sebulan. Dapat 2 biji kereta.

Huhuu...





________________________________

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>

To: automobil@yahoogrou ps.com <http://ps.com/>


Sent: Fri, June 11, 2010 2:18:18 PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com <http://www.auto.pdniaga.com/> - Naza
Citra




salam,



saya dengar cerita la....bukan ke FC citra boleh dikatakan tinggi ?
teringin juga nak dengar dari pemilik citra kat sini....



rgds,

Nazri Ahtar



--- On Fri, 6/11/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com <http://yahoo.com/>
> wrote:


From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com <http://yahoo.com/> >
Subject: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com <http://ps.com/>
Date: Friday, June 11, 2010, 10:21 AM



Berdasarkan harga dan keupayaannya, saya memasang niat untuk memiliki sebuah
naza citra suatu hari nanti.

Pun begitu, mengikut beberapa maklumat yang saya terima, naza citra
sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang sentiasa menimpa pemilik citra
terdahulu, iaitu masalah RADIATOR yang seringkali retak dan leaking kerana
gegaran, akibat tindak balas compressor yang berdekatan dengan unit
radiator.

Persoalannya. .. adakah masalah ini masih wujud sehingga ke hari ini? Jika
masalah ini terlalu biasa, tiadakah tindakan yang diambil oleh pihak naza
untuk menangani isu ini?

Adakah penyakit2 lain yang seringkali menimpa naza citra?
Sila berkongsi pendapat anda di sini.

Terima kasih.



















1.6.

Re: Naza Citra

Posted by: "Harris Bin Haron" Harris@maa.com.my

Wed Jun 16, 2010 1:11 am (PDT)



STAR-TREX NI MMG BESAR…. SELESA… TAPI 2.5 TURBO DIESEL…. TAKUT SIKIT LA….



H
MAAB
LCM



________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of lan loqius
Sent: Wednesday, June 16, 2010 8:58 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Naza Citra





Ada pulak yg mengatakan Hyundai Starex adalah jimat minyak dikalangan MPV yg bersaing dengan dia.
Tapi mahal sikit lah harga dia.





________________________________

From: azam shah <shah_wish@yahoo.com.my>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tue, June 15, 2010 7:07:58 PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com <http://www.auto.pdniaga.com> - Naza Citra



Salam semua



Cerita tentang Naza Citra ni memang gaak kuat minyaknya

Kereta Korea agak makan minyak tak kira model apa pun

Tapi saya cerita pengalaman saya sepanjang saya mengenalkan

produk i-charge(doktor kereta) kepada rakan yang naik kereta korea
ni. Saya dapat bantu jimatkan kos petrol & diesel mereka jadi

tak ada masalah lagi minyak kuat. Lebih lebih lagi Naza Ria

Ini pengalaman peribadi sayalah..






------------ --------- --------- --------- -------


Rahsia Duit Harian Terbongkar.. .
http://www.igetworl d.com/shah69 <http://www.igetworld.com/shah69>



--- On Tue, 15/6/10, fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com> wrote:


From: fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, 15 June, 2010, 4:37 PM



Apakah fulltank exora sama nilai dengan fulltank avanza..apakah tangki sama besar???? maaf lari tajuk sikit.




________________________________


From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tue, June 15, 2010 12:30:11 PM
Subject: RE: www.auto.pdniaga. com <http://www.auto.pdniaga.com/> - Naza Citra



salam,



exora 1.6 auto baru yang belum cecah 1000KM perjalanan, full tank @ 600KM sahaja. harap maklum



avanza 1.3 manual. - full tank ron95 @ 600KM juga.

rgds,

Nazri Ahtar



--- On Tue, 6/15/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> wrote:


From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Tuesday, June 15, 2010, 9:22 AM



benar... kalau ikutkan selera, pastinya saya lebih gemar memilih jenama jepun berbanding jenama korea.
dalam masa yg sama juga saya harus mengukur baju di badan sendiri. maka bajet menjadi faktor utama di sini.
namun antara wish, grand livina, mazda 5, stream, rondo mahu pun segmen mid-MPV yg lain, nampaknya citra yg paling murah dgn teknologi dan rekabentuk yang yang saya kira masih kompetitif. jgn cerita pasal avanza / alza / exora sbb tak minat!

atau ada sesiapa nak jual wish dgn harga sekitar 70K? :-)

namun begitu, masalah radiator yg masih berterusan agak mengecewakan.
fuel consumption saya tidak pasti kalau dibandingkan dgn mid-mpv yg lain. komen yg diterima setakat ini hanya membandingkan citra dengan kelisa :-p

kalo terlalu banyak cerita yg tidak best tentang citra, harus saya terpaksa melupakan saja hasrat murni itu.







<http://nukilancahaya.blogspot.com/>



--- On Mon, 6/14/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com> wrote:


From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Monday, June 14, 2010, 10:33 AM



Salam,

Biasanya org yg guna mpv ni mmg dah ada kenderaan lain,sekurang- kurangnya moto utk support utk pi keja/kedai misalnyaÃÆ'¢â‚¬Â¦kalau dah minat ngan mpv nie beli jer..lagi berbaloi beli mpv drpd beli keta sedan nieÃÆ'¢â‚¬Â¦Cuma pendapat saya adalah lebih baik diperbanyakkan lagi calon mpv tuÃÆ'¢â‚¬Â¦bukan setakat citra jerÃÆ'¢â‚¬Â¦teliti dahulu setiap kelebihan @ kekurangan sesuatu model tu sebelum buat pilihanÃÆ'¢â‚¬Â¦nak keluar duit beribu tuuuÃÆ'¢â‚¬Â¦



________________________________

From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf Of almustaqeem
Sent: Monday, June 14, 2010 9:18 AM
To: automobil@yahoogrou ps.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra





setuju dgn nazri... setiap kenderaan dicipta mengikut objektif yg berbeza2.
nak jimat lagi ulang alik tempat kerja, naik motor... macam saye... :-)




--- On Fri, 6/11/10, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com> wrote:


From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 11:07 PM



salam,



pendapat sekupang saya.



nak beli kereta lasak ari ari ulang alik tempat kerja takat sorang nak naik. beli kancil. jimat minyak.



nak confort sikit, jimat minyak, dan family car utk family kecil... beli la vios ke....city ke.



nak beli kereta utk cruise bawak family jalan2... beli la mpv....



rgds,

Nazri Ahtar



--- On Fri, 6/11/10, Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com> wrote:


From: Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 5:52 PM



saya pakai naza citra daripada tahun 2007 sampai sekarang..

masalah yang sama..tahun ke dua pakai..radiator bocor...tp sebab masih dalam warranty..

so boleh claim lagi..lepas tukar sampai sekarang radiator masih ok..

sekarang mileage baru 65k>..ingat weekend ni nak tukar timing belt..



bagi saya citra ni utk perjalanan jauh memang selesa..

cornering memang mantap.sama macam kereta..

daya pecutan pula x berapa pickup..naik bukit pun masalah..



saya tukar spark plug pakai NGK Irridium n pakai voltage stabilizer..

so ada effect sedikit..pickup n jimat minyak sikit..



itu saje..



2010/6/11 almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>



janganlah di compare citra dengan kelisa
citra itu kuasanya 2.0 jauh bezanya dengan kelisa
sila lah compare citra dgn kereta2 yg sewaktu dengannya...
terima kasih.






!shoot aje lah! <http://nukilancahaya.blogspot.com/>



--- On Fri, 6/11/10, lan loqius <rxzabd@yahoo. com> wrote:


From: lan loqius <rxzabd@yahoo. com>


Subject: Re: www.auto.pdniaga. com <http://www.auto.pdniaga.com/> - Naza Citra

To: automobil@yahoogrou ps.com
Date: Friday, June 11, 2010, 2:38 PM



Salam,

Citra lama mmg kuat minyak. Kalau yg rondo tu x tahu lah. Member ofic saya pakai citra lama ulang alik kerja UIA - Bukit Jalil sebulan minyak cecah RM550. Sudahnya beli kelisa monthly byr RM300, minyak ulang alik RM250 je sebulan. Dapat 2 biji kereta.

Huhuu...





________________________________

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>

To: automobil@yahoogrou ps.com <http://ps.com/>


Sent: Fri, June 11, 2010 2:18:18 PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com <http://www.auto.pdniaga.com/> - Naza Citra




salam,



saya dengar cerita la....bukan ke FC citra boleh dikatakan tinggi ? teringin juga nak dengar dari pemilik citra kat sini....



rgds,

Nazri Ahtar



--- On Fri, 6/11/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com <http://yahoo.com/> > wrote:


From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com <http://yahoo.com/> >
Subject: www.auto.pdniaga <http://www.auto.pdniaga/> . com - Naza Citra
To: automobil@yahoogrou ps.com <http://ps.com/>
Date: Friday, June 11, 2010, 10:21 AM



Berdasarkan harga dan keupayaannya, saya memasang niat untuk memiliki sebuah naza citra suatu hari nanti.

Pun begitu, mengikut beberapa maklumat yang saya terima, naza citra sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang sentiasa menimpa pemilik citra terdahulu, iaitu masalah RADIATOR yang seringkali retak dan leaking kerana gegaran, akibat tindak balas compressor yang berdekatan dengan unit radiator.

Persoalannya. .. adakah masalah ini masih wujud sehingga ke hari ini? Jika masalah ini terlalu biasa, tiadakah tindakan yang diambil oleh pihak naza untuk menangani isu ini?

Adakah penyakit2 lain yang seringkali menimpa naza citra?
Sila berkongsi pendapat anda di sini.

Terima kasih.




















DISCLAIMER:-

This email is confidential and intended only for the use of the
individual or entity named above and may contain information that
is privileged.

If you are not the intended recipient, you are notified that any
dissemination, distribution or copying of this email is strictly prohibited.
If you have received this email in error, please notify us immediately by return email or telephone and destroy the original message.

Thank you.
1.7.

Re: Naza Citra

Posted by: "lan loqius" rxzabd@yahoo.com   rxzabd

Wed Jun 16, 2010 4:36 am (PDT)



Memang besor betul, 11 org bleh naik. Ooo pakai diesel ke, igtkan petrol. Rtax mahal lah tu.

________________________________
From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@wdc.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Wed, June 16, 2010 3:42:35 PM
Subject:RE: www.auto.pdniaga.com - Naza Citra

Hyundai starex guna enjin turbodiesel,
rear wheeldrive,4wheel disc brake,kalau x salah 5 speed auto..cc enjin tak sure
tapi rasanya 2.5 liter kot…saya cukup minat model nie…besor gedabak…


________________________________

From:automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf Of lan loqius
Sent: Wednesday, June 16, 2010
8:58 AM
To: automobil@yahoogrou ps.com
Subject:Re: www.auto.pdniaga. com
- Naza Citra


Adapulak yg mengatakan Hyundai Starex
adalah jimat minyak dikalangan MPV yg bersaing dengan dia.
Tapi mahal sikit lah harga dia.



________________________________

From:azam shah
<shah_wish@yahoo. com.my>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tue, June 15, 2010 7:07:58
PM
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Naza Citra

Salam semua

Cerita tentang Naza Citra ni memang gaak kuat minyaknya
Kereta Korea agak makan minyak tak kira model apa pun
Tapi saya cerita pengalaman saya sepanjang saya mengenalkan
produk i-charge(doktor kereta) kepada rakan yang naik kereta korea
ni. Saya dapat bantu jimatkan kos petrol & diesel mereka jadi
tak ada masalah lagi minyak kuat. Lebih lebih lagi Naza Ria
Ini pengalaman peribadi sayalah..



------------ --------- --------- --------- -------

Rahsia Duit Harian Terbongkar.. .
http://www.igetworl d.com/shah69

--- On Tue, 15/6/10, fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com> wrote:

>> From: fuzzy 1 <fuzzyinn@yahoo. com>
>> Subject: Re: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>> To: automobil@yahoogrou ps.com
>> Date: Tuesday, 15 June, 2010, 4:37 PM
>
>Apakah fulltank exora sama nilai dengan fulltank
> avanza..apakah tangki sama besar???? maaf lari tajuk sikit.
>
>
________________________________

>From:Nazri Ahtar
> <littlenoti@yahoo. com>
>To: automobil@yahoogrou ps.com
>Sent: Tue, June 15, 2010
> 12:30:11 PM
>Subject: RE: www.auto.pdniaga. com > - Naza Citra
>
>>
>salam,
>
>exora 1.6 auto baru yang belum cecah 1000KM
> perjalanan, full tank @ 600KM sahaja. harap maklum
>
>avanza 1.3 manual. -
> full tank ron95 @ 600KM juga.
>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>
>> --- On Tue, 6/15/10, almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> > wrote:
>
>> From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
>> Subject: RE: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>> To: automobil@yahoogrou ps.com
>> Date: Tuesday, June 15, 2010, 9:22 AM
>
>benar... kalau
> ikutkan selera, pastinya saya lebih gemar memilih jenama jepun berbanding
> jenama korea .
>> dalam masa yg sama juga saya harus mengukur baju di badan sendiri. maka
> bajet menjadi faktor utama di sini.
>> namun antara wish, grand livina, mazda 5, stream, rondo mahu pun segmen mid-MPV yg lain, nampaknya citra yg
> paling murah dgn teknologi dan rekabentuk yang yang saya kira masih
> kompetitif. jgn cerita pasal avanza / alza / exora sbb tak minat!
>
>> atau ada sesiapa nak jual wish dgn harga sekitar 70K? :-)
>
>> namun begitu, masalah radiator yg masih berterusan agak mengecewakan.
>> fuel consumption saya tidak pasti kalau dibandingkan dgn mid-mpv yg lain.
> komen yg diterima setakat ini hanya membandingkan citra dengan kelisa :-p
>
>> kalo terlalu banyak cerita yg tidak best tentang citra, harus saya
> terpaksa melupakan saja hasrat murni itu.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>> --- On Mon, 6/14/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com> > wrote:
>
>> From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@ wdc.com>
>> Subject: RE: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>> To: automobil@yahoogrou ps.com
>> Date: Monday, June 14, 2010, 10:33 AM
>
>Salam,
>Biasanya org yg guna mpv ni mmg dah ada
> kenderaan lain,sekurang- kurangnya moto utk support utk pi keja/kedai
> misalnyaÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦kalau dah minat ngan mpv nie beli
> jer..lagi berbaloi beli mpv drpd beli keta sedan
> nieÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦Cuma pendapat saya adalah lebih baik
> diperbanyakkan lagi calon mpv tuÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦bukan
> setakat citra jerÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦teliti dahulu setiap
> kelebihan @ kekurangan sesuatu model tu sebelum buat
> pilihanÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦nak keluar duit beribu
> tuuuÃÆ'ƒÂ¢ÃÆ'¢â€šÂ¬ÃÆ'‚¦
>
>
________________________________

>From:> automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf Of almustaqeem
>Sent: Monday, June 14, 2010
> 9:18 AM
>To: automobil@yahoogrou
> ps.com
>Subject: Re: www.auto.pdniaga. com
> - Naza Citra
>
>
>
>
>setuju
> dgn nazri... setiap kenderaan dicipta mengikut objektif yg berbeza2.
>> nak jimat lagi ulang alik tempat kerja, naik motor... macam saye... :-)
>
>
>
>> --- On Fri, 6/11/10, Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com> > wrote:
>
>> From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
>> Subject: Re: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>> To: automobil@yahoogrou ps.com
>> Date: Friday, June 11, 2010, 11:07 PM
>
>
>salam,
>
>pendapat sekupang saya.
>
>nak beli kereta lasak ari ari ulang alik tempat kerja takat
> sorang nak naik. beli kancil. jimat minyak.
>
>nak confort sikit, jimat minyak, dan family car utk family
> kecil... beli la vios ke....city ke.
>
>nak beli kereta utk cruise bawak family jalan2... beli la
> mpv....
>
>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>
>> --- On Fri, 6/11/10, Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com> > wrote:
>
>> From: Nik MazdaBG <nikmazda@gmail. com>
>> Subject: Re: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>> To: automobil@yahoogrou ps.com
>> Date: Friday, June 11, 2010, 5:52 PM
>
>saya pakai naza citra daripada tahun 2007
> sampai sekarang..
>masalah yang sama..tahun ke dua pakai..radiator bocor...tp
> sebab masih dalam warranty..
>so boleh claim lagi..lepas tukar sampai sekarang radiator
> masih ok..
>sekarang mileage baru 65k>..ingat weekend ni nak tukar
> timing belt..
>
>bagi saya citra ni utk perjalanan jauh memang selesa..
>cornering memang mantap.sama macam kereta..
>daya pecutan pula x berapa pickup..naik bukit pun masalah..
>
>saya tukar spark plug pakai NGK Irridium n pakai voltage
> stabilizer..
>so ada effect sedikit..pickup n jimat minyak sikit..
>
>itu saje..
>
>2010/6/11 almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
>
>janganlah di compare citra dengan kelisa
>> citra itu kuasanya 2.0 jauh bezanya dengan kelisa
>> sila lah compare citra dgn kereta2 yg sewaktu dengannya...
>> terima kasih.
>
>
>
>
>
>!shoot aje lah!
>
>
>> --- On Fri, 6/11/10, lan loqius <rxzabd@yahoo. com> > wrote:
>
>> From: lan loqius <rxzabd@yahoo. com>
>
>> Subject: Re: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>To: automobil@yahoogrou ps.com
>> Date: Friday, June 11, 2010, 2:38 PM
>
>Salam,
>
>> Citra lama mmg kuat minyak. Kalau yg rondo tu x tahu lah. Member
> ofic saya pakai citra lama ulang alik kerja UIA - Bukit Jalil
> sebulan minyak cecah RM550. Sudahnya beli kelisa monthly byr RM300,
> minyak ulang alik RM250 je sebulan. Dapat 2 biji kereta.
>
>> Huhuu...
>
>
>
________________________________

>From:> Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo. com>
>To:> automobil@yahoogrou ps.com
>
>Sent: Fri, June 11,
> 2010 2:18:18 PM
>Subject: Re: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>
>>
>salam,
>
>saya dengar cerita la....bukan ke FC citra boleh
> dikatakan tinggi ? teringin juga nak dengar dari pemilik
> citra kat sini....
>
>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>
>> --- On Fri, 6/11/10,
> almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com> > wrote:
>
>> From: almustaqeem <almustaqeem@ yahoo.com>
>> Subject: www.auto.pdniaga.
> com - Naza Citra
>> To: automobil@yahoogrou ps.com
>> Date: Friday, June 11, 2010, 10:21 AM
>
>Berdasarkan harga dan keupayaannya,
> saya memasang niat untuk memiliki sebuah naza citra suatu hari
> nanti.
>
>> Pun begitu, mengikut beberapa maklumat yang saya terima, naza
> citra sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang sentiasa
> menimpa pemilik citra terdahulu, iaitu masalah RADIATOR yang
> seringkali retak dan leaking kerana gegaran, akibat tindak
> balas compressor yang berdekatan dengan unit radiator.
>
>> Persoalannya. .. adakah masalah ini masih wujud sehingga ke
> hari ini? Jika masalah ini terlalu biasa, tiadakah tindakan
> yang diambil oleh pihak naza untuk menangani isu ini?
>
>> Adakah penyakit2 lain yang seringkali menimpa naza citra?
>> Sila berkongsi pendapat anda di sini.
>
>> Terima kasih.
>
>
>
>
>




2.1.

Cover trunk Lid

Posted by: "zordaq" zordaq   zordaq

Tue Jun 15, 2010 4:35 pm (PDT)

[Attachment(s) from zordaq included below]

Hide ID yer tokmod..

Kawan- kawan saya ada cover trunk lid untuk kereta persona... New Saga ... dan waja..

Harga RM100.00 per pc.. pos Free..

Plug and play jerr..

Tq
Mohd Badri Ibrahim - Badd
0123556142
Zordaq Sdn Bhd
G01 02 Jalan SM02 Taman Subang Mas,
47260 Subang Jaya, Selangor, Malaysia.
http://www.ezordaq.com
Spare Part - High Performance - Accessories Car

Attachment(s) from zordaq

3 of 3 Photo(s)

Recent Activity
Visit Your Group
Stay on top

of your group

activity with

Yahoo! Toolbar

Yahoo! Search

Start Searching

Find everything

you're looking for.

Yahoo! Groups

Do More For Cats Group

Connect and share with

cat owners like you

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
�      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
�      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
�      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
�      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
�      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
�      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
�      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
�      Jana Iklan � http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

No comments: