Wednesday, February 6, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3503

7 New Messages

Digest #3503

Messages

Tue Feb 5, 2013 5:47 pm (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Salam,

InsyaAllah lepas tersebar cerita ni di merata tempat, mudah2an En.
Mustaffa akan dapat balik wangnya.

On 01/02/2013 9:09 AM, Zaiedishaq wrote:
>
> MLM terkena bank mana la agaknya.
>
> Saya terkena di ATM bank rakyat, account RHB.
> Alhamdulillah RHB bayar tapi ambil masa 14 hari bekerja.
> 3 minggu juga la..
>
>
> 2013/1/31 Quwarrizxmy Qurraizy qurraizy@gmail.com
> qurraizy@gmail.com>>
>
> sebenarnya "KEPENGGUNAAN" kita agak lemah
>
> kalau kita semua bersatu menjadi ahli persatuan pengguna
>
> dan memboikot bank2 mereka tidak buat mudah pada kita semua
>
> conton yg paling simple kita yang simpan wang dalam bank kita yang
> kena bayar service
>
> kita yg bagi duit kt dia kita yang kena bayar
>
> On 31/01/2013, bashah bwasi@yahoo.com bwasi@yahoo.com>>
> wrote:
> > MKM ni keluarkan wang dekat 12mlm...pencelok2 di dalam tu dah
> tahu program
> > sistem ATM ni..
> > pengajarannya: Elok keluarkan pada waktu siang dan lebih cantik
> pada waktu
> > pejabat dan keluarkan dg mesin yg sama bank dg kad.
> >
> >
> > ________________________________
> > From: Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com
> zaiedishaq@gmail.com>>
> > To: automobil@yahoogroups.com automobil@yahoogroups.com>
> > Sent: Thursday, January 31, 2013 4:19 PM
> > Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
> http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Bank Enggan Bayar Wang
> > Hilang Dari Akaun
> >
> >
> >
> > Hmm.. saya pernah terkena.. tapi RM1000. Kad keluar lepas tu ATM
> restart.
> > Duit tadak..
> >
> >
> > /1/31 -::eSpAcE9808::- rienacom@yahoo.com.sg
> rienacom@yahoo.com.sg>>
> >
> >>
> >>
> >>[KES ANIAYA] Bank Enggan Bayar Walaupun Wang Mustafa Hilang Dari
> Akaun
> >>Posted by greenboc
> >>Kuala Lipis - Seorang kakitangan kerajaan di sini mendakwa
> > kerugian RM1,500 apabila wang yang disimpan dalam akaun sebuah
> bank lesap
> > setelah mesin juruwang automatik (ATM) gagal berfungsi ketika dia
> > mengeluarkan wang.
> >>
> >>Mangsa, Mustafa Kamal Kamarudin, 51, berkata, kejadian berkenaan
> > berlaku di sebuah bank di Raub pada 27 November tahun lalu
> kira-kira jam
> > 11.45
> > malam apabila dia berhasrat untuk mengeluarkan sejumlah wang
> daripada akaun
> > miliknya.
> >>
> >>"Ketika itu, mesin ATM terbabit berfungsi
> > seperti biasa namun setelah saya memasukkan jumlah pengeluaran,
> tiba-tiba
> > perkhidmatan mesin terbabit tergendala.
> >>
> >>"Kad ATM saya keluar seperti
> > biasa namun wang tunai sejumlah RM1,500 bersama resit
> pengeluaran tidak
> > dapat dikeluarkan. Saya mula bingung dan menanti untuk beberapa
> minit namun
> > wang
> > terbabit masih tidak dikeluarkan," katanya semalam.
> >>
> >>Mustafa Kamal
> > berkata, pada keesokan harinya dia yang sedang dalam perjalanan
> ke Negeri
> > Sembilan berhenti di sebuah bank di Bentong untuk mengeluarkan
> wang simpanan
> >
> > terkejut apabila melihat baki wang di dalam akaun hanya RM513
> sahaja.
> >>
> >>Menurutnya, selepas pulang dari Negeri Sembilan, dia kemudiannya
> > membuat laporan kepada bank berkenaan kehilangan wang terbabit
> namun pihak
> > bank
> > meminta tempoh sebulan untuk melakukan siasatan.
> >>
> >>"Minggu lalu saya terima
> > laporan daripada bank dan dalam laporan itu tertera wang
> sejumlah RM1,500
> > dikeluarkan pada 27 November kira-kira jam 8.49 malam. Saya
> hairan kerana
> > waktu
> > di dalam laporan terbabit tidak sama dengan waktu saya
> mengeluarkan wang.
> >>
> >>"Saya kemudian meminta kebenaran pihak bank melihat kamera litar
> > tertutup (CCTV) bagi membuktikan saya tidak menerima wang
> berkenaan namun
> > pihak
> > bank minta saya buat laporan polis dahulu," katanya.
> >>
> >>Mustafa Kamal
> > berkata, setelah membuat laporan polis, pihak bank kemudiannya
> membenarkan
> > dia
> > melihat CCTV berkenaan dan pegawai bank terbabit mengesahkan
> bahawa dia
> > tidak
> > menerima wang simpanan berjumlah RM1,500 itu.
> >>
> >>"Saya kemudiannya menuntut pihak bank agar memulangkan kembali wang
> >> terbabit namun saya terkejut
> > apabila pegawai bank berkenaan memberitahu bahawa tiada ganti
> rugi dalam kes
> > seperti ini," katanya.
> >>
> >>Dia melahirkan rasa kecewa kerana pihak bank
> > terbabit seolah-olah lepas tangan dan tidak mahu
> bertanggungjawab dengan
> > kejadian yang berlaku padanya. -SH
> >>
> >>Ulasan GB
> >>
> >>GB merasakan pihak polis perlu jalankan siasatan ke atas bank
> berkenaan.
> >>
> >>Ini kerana
> > laporan daripada bank dan tertera wang sejumlah RM1,500
> dikeluarkan pada 27
> >
> > November kira-kira jam 8.49 malam.
> >>
> >>Sedangkan En Mustafa, pemilik
> > akaun berkenaan membuat pengeluaran pada 27 November jam 11.45 malam
> >>
> >>Siapa "hantu" yang telah mengeluarkan wang hampir tiga jam
> > sebelum Mustafa tiba di ATM?
> >>
> >>Ini mengingatkan kita kes Lisa Surihani yang
> > kehilangan wang sebanyak RM50,000 dari akaun banknya yang juga
> terletak di
> > negeri yang sama. (Baca berita lampiran)
> >>
> >>Nampak gayanya ia seperti menggunakan modus operandi yang
> serupa. Persoalan
> >> kini, berapa ramai lagi bakal
> > jadi mangsa dan berapa banyak lagi jumlah wang pelanggan di bank
> akan hilang
> >
> > akibat sikap bank yang lepas tangan dan enggan bertanggungjawab,
> seperti
> > didakwa
> > oleh Mustafa di atas?
> >>
> >>
> >>Laporan sebelum ini
> >>
> >>
> >>comments:
> >>Along said...
> >>Sefaham saya, transaksi pengeluaran dari mesin ATM yang tidak
> keluar
> >> wangnya, tidak sepatutnya hilang. Ini kerana wang yang sudah
> dikira oleh
> >> mesin tetapi tidak keluar dari mesin akan diasingkan kedalam
> satu tempat
> >> lain dalam mesin tersebut dan ianya akan dicetak didalam repot yang
> >> berada didalam mesin tersebut.
> >>
> >>Jika pegawai bank mengatakan tiada gantian untuk duit yang tidak
> keluar
> >> itu, saya rasa bagi penampor jer kat muka dia. Repot transaksi
> boleh
> >> diminta untuk mengesahkan berlakunya transaksi.
> >>Anonymous said...
> >>dah banyak kali kes macam ni tak kan pihak bank tak buat
> langsung kaedah
> >> untuk mencegah kejadian seperti ini berulang.sebelum atm
> diguna pakai
> >> kita kena buat ujian penggunaan dan ujiaan untuk kenal pasti
> kelemahan
> >> tujuan nya untuk menyenangkan ke 2 pihak pelanggan n bank.ini
> apa punya
> >> jawapan pihak bank tak bertanggung jawab ai senangnya buat
> keja.apa dah
> >> jadi dengan sikap tanggungjawab kita yang menyediakan kemudahan
> untuk
> >> awam.kita tahu kelemahan setiap sistem pasti ada tapi kita juga ada
> >> sediakan kaedah penyelesaiannya.jangan jadi hidup nak senang
> kita aja.
> >>Anonymous said...
> >>Nampaknya simpan di bank pun tak selamat. Mungkin orang dalam
> sendiri yang
> >> terlibat. Saya mengatakan demikian kerana saya sendiri mengalami
> >> kehilangan wang sebanyak RM2,600 beberapa tahun lepas. Ini
> akibat kad ATM
> >> hilang. Yang pasti bukan kakitangan bank tidak tahu nombor PIN
> orang
> >> lain.
> >>Anonymous said...
> >>Mangkok hayun punya pegawai bank ! Bertanggungjawab la woi,
> geram aku
> >> mendengarnya. Tak kira la walaupun RM10. Dah la menyusahkan
> pelanggan.
> >> Saya harap Tribunal Pengguna, Persatuan Pengguna dan lain2
> pertubuhan yang
> >> berkaitan sila ambil perhatian.
> >>Harimau-Menaip said...
> >>Assalamualaikum.
> >>
> >>Saya juga pernah mengalami perkara sama. Saya kena jam 5.50
> petang di bank
> >> Hong Leong. Situasi yang sama dengan mangsa. Slip sahaja yg
> keluar..duit
> >> tidak keluar. Saya buat pengeluaran sekali lagi dan slip
> menunjukkan wang
> >> telah shortage rm3k. Maknanya, pengeluaran yang pertama
> (walaupun tak
> >> keluar duit) adalah dikira. Saya terus ketuk cermin bank sebab
> nampak ada
> >> staff yg belum balik. Terkial2 dia bila saya tinggikan suara.
> Dia check di
> >> skreen dan dapati memang ada pengeluaran kali pertama. Saya
> terus isi
> >> borang aduan. Hari berikutnya, mereka refund dalam akaun.
> >>
> >>Nasihat saya, sentiasa simpan slip. Pedulikan green future ke
> hapa ke.
> >>Anonymous said...
> >>nak tahu nama bank itu , supaya kita sama sama boikot. Takut
> juga bila
> >> simpan lagi di bank bank, elok simpan tempat lebeh
> selamat.Dunia akhir
> >> zaman apa apa boleh berlaku........
> >>Anonymous said...
> >>stelah baca kisah ni..
> >>xhairan la aku.. berlaku kes2 mesin ATM dilarikan/diletupkan..
> >>kemungkinan kes2 sbegini dilakukan oleh pelanggan bank tu
> sendiri.. hahaha
> >> !!
> >>ZULFIDESIGN said...
> >>Report kat PIDM je...
> >>Anonymous said...
> >>Apabila institusi kewangan tidak selamat dalam menjaga amanah
> >> pelanggan....nampaknya rakyat akan kembali menyimpan wang di dalam
> >> bantal.
> >
> >
>
>
> ------------------------------------
>
> Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
> http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069
>
> Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
> Facebook: Fanpage Automobil -
> http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
> Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640
>
> Web:
> OILYMAN - http://oilyman.com.my
> Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
> Kataloh - http://kataloh.com
> Cari Mudah - http://carimudah.com
> Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
> Enplegu.com - http://enplegu.com
> Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info
> Blog Soccers - http://blogsoccers.com
> Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
> Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
> Din Apartment - http://dinapartment.com
> University College Online - http://universitycollegeonline.info
> Kad Niaga - http://kadniaga.com
> Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
> K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info
> Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com
> Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.comYahoo! Groups Links
>
>
> automobil-fullfeatured@yahoogroups.com
> automobil-fullfeatured@yahoogroups.com>
>
>
>
>

Tue Feb 5, 2013 6:14 pm (PST) . Posted by:

"Muaz CK" azz95

Salam

Perhatian semua warga KL (utara, timur dan selatan), Selangor (timur dan
selatan), dan Seremban (area Ampangan)

Marilah kita mencuci karbon sebelum balik kampung sempena Raya Cina yang
akan menjelang.

Saya akan berada di KL sehingga Jumaat. Sabtu saya sudah berada di Seremban.

Sesiapa di KL yang ingin mencuci karbon, saya available sehingga Jumaat
lah.

Di KL, saya akan melalui jalan MRR2 bermula Wangsa Melawati sehingga Sungai
Besi. Sesiapa yang berada di sepanjang jalan ini jemput2 lah call saya.
Selepas Sungai Besi, saya samada melalui KL-Putrajaya Highway atau Besraya
Highway. Kemudian Lebuh Silikon. Kemudian masuk Putrajaya. Sampai lah ke
Dengkil. Nombor saya 010-902-9909.

Untuk yang berada di Seremban, saya available Sabtu dan Ahad. Jadi yang
bertolak ke kampung dari Seremban tu, luangkan lah waktu sedikit untuk
datang ke Stadium Paroi, cuci karbon anda. Nombor seperti di atas. Kalau
engaged ke, sms sahaja.

Jadi kenapa cuci karbon? Saya sertakan di sini kes2 yang berbeza2 untuk
sebab2 melakukan ini.

-Seorang pemilik Kancil mengalami enjin mati tiba2 di setiap lampu trafik.
Mencuci karbon menyelesaikan masalah ini.

-Enjin sebuah Mercedes E200 terasa agak lembab. Mencuci karbon menumpaskan
kelembaban enjin.

-Kereta Wira tersengguk2 semasa memecut sambil menggunakan aircon. Mencuci
karbon mengembalikan kelancaran Wira tersebut.

-Kereta Lexus IS250 terasa kurang pickup. Mencuci karbon mengembalikan
pickup dan enjin juga kembali senyap.

-Enjin kereta Myvi terasa kembali ketat dan senyap setelah dicuci
karbonnya.

-Kereta Kelisa pulih semula setelah hanya satu botol digunakan.

-Sebuah moto Honda C100 yang siksa untuk sampai 80kph, kali ini dengan
mudah mencapai 90kph.

Itu antara testimoni pelanggan2 Professor.

Kesan2 sampingan? Saya sertakan di sini side effect nya.

-Side effect utama, pickup terasa semula

-Side effect utama, minyak terasa kembali jimat

-Side effect sampingan, enjin terasa lancar, senyap, bunyi kasar berkurangan

-Side effect negatif, tiada Insyallah. Dah lama saya pakai, since 2006,
kereta Mini. Since 2007, kereta Warrior (read: Wira). Since 2012, Ex-Aura.

Kepada yang baru mengguna, disyorkan 2 botol untuk kali pertama. Sebotol
boleh, tapi mungkin kurang mencapai prestasi yang diharapkan.

Untuk motosikal, gunakan 1/3 botol. Harga pun 1/3 lah.

Sebotol RM78, untuk moto RM26. Kalau moto high mileage, pakai 2/3 pun
boleh. Harga 2/3 lah.

Itu sahaja serba sedikit mengenai Professor Xpress Decarbonizer. Harap
maklum dan terima kasih atas perhatian tetuan dan pepuan. Hubungi saya
010-902-9909

Tue Feb 5, 2013 6:37 pm (PST) . Posted by:

"Muaz CK" azz95

(bila baca balik reply saya ni, saya rasa macam kurang atau tak berkait pun
dengan topik yang bakal dibincangkan. harap maaf ya suhaimi)

Slm

Pengalaman saya di JPJ, untuk kedua2 kereta Mini saya, mula2 tahun 2002
(Mini A), kemudian 2004 (Mini B).

Untuk kedua2 kes, pertukaran nama memerlukan kedua2 pihak hadir bersama2 di
JPJ yang memegang fail kenderaan tersebut.

Jadi saya perlu mengheret pemilik asal kedua2 kereta Mini tersebut. Mini A
ini tak pernah tukar nama, tak diketahui pemilik2 selepas yang asal.
Workshop mula2 nak buat, tapi runner tak boleh melakukannya. JPJ mungkin
dah sekat prosedur ini. Jadi saya cari sendiri di
www.yellowpages.com.myuntuk pemilik asal Mini A. Kebetulan search
result keluar, nombor yang
pertama dipaparkan adalah nama pemilik tersebut. Bukan susah sangat kalau
buat sendiri rupanya. Tapi tu lah, kena bayar sedikit untuk mengambil masa
pemilik Mini A. Tapi ini menunjukkan tak susah nak mencari sendiri pemilik,
cuma harapnya dia mendaftar di Telekom lah. Tapi itu tahun 2002. Buat di
JPJ Setapak

So Mini B, saya rasa saya boleh pergi buat sendiri tanpa kehadiran pemilik.
Tapi tak boleh juga. Antara alasan yang tak dapat diterima, Mini yang
umurnya 32 tahun masa tu, dikatakan masih ada instalment payment yang belum
habis.

Bila dibawa pemilik, terus boleh siap. Macam kes Mini A lah. Ini di JPJ
Padang Jawa.

Zaman tu komputer dah ada bagai, tapi tetap nak menyusahkan orang (or so I
thought)

Moral of the story adalah, bawa siap2 kedua2 pemilik dan pembeli.

Puspakom saya tak boleh komen. Saya tak pernah dah berjual beli kereta
terpakai sejak 2004. Saya aware akan prosedur tambahan ini, kewajipan pergi
Puspakom sebelum transaksi used car, tapi itu sahaja lah, awareness.

2013/2/5 suhaimi ibrahim designplanet78@yahoo.com>

>
>
> saya fowardkan soalan ni dari blog saya, sebab saya tak arif bab jual
> beli. harap ade rakan bleh membantu
>
> Salam smua.. nk mintak pandangan sikit, sy jual perdana v6 2003 dengan
> harga rm24k (dah abis baya). Buyer dari terengganu n saya dari ampang, so
> die dh submit loan.. sy dah buat puspakom and kereta tu atas nama ayh saya.
> Ayh sy dah sign borang tukar nama surat pesuruhjaya sumpah pon dah ready..
> Puspakom saya dah buat dan tggu masa loan approve untuk pass ke buyer
> bersama borang tukar nama(atau tggu bank bg duit dulu baru saya bagi borang
> tukar nama?).
>
> Bila loan buyer tu lulus mnggu ni, ade soalan bermain di fikiran sy: 1.
> boleh ke buat cara ni (buyer & seller berlainan kawasan?) apply loan tmpt
> lain, puspakom tmpt lain. 2. ayah saya akan ke mekah 3 mnggu dari khamis
> ni, so adakah sy mmg kene bagi no akaun ayah saya utk bank letak nama kat
> check. (betul?
>
>

Tue Feb 5, 2013 10:01 pm (PST) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Guru Wanita Mati Kemalangan, Terkejut Tengok Katak Dalam Kereta!
Posted by greenboc

Rawang â€" Akibat terperanjat melihat seekor katak dalam keretanya, seorang guru yang memandu panik menyebabkan kenderaannya hilang kawalan, lalu merempuh sebatang pokok menyebabkan dia maut, seorang anaknya parah manakala seorang lagi anaknya patah kaki.

Dalam kejadian jam 5.30 petang di Jalan Kota Puteri berhadapan kolam pancing Batu Arang, Jumaat lalu itu, guru berkenaan yang memandu Proton Exora dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas tamat sesi mengajar.

Mangsa, Moey Yin, 36, maut di tempat kejadian akibat parah di dada manakala dua anaknya termasuk seorang parah.

Anak perempuan mangsa, Lee Jet Yu, berusia sembilan tahun, belum sedarkan diri dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sungai Buloh, manakala adik lelakinya, Lee Jet Yang, berusia lapan tahun, dilaporkan stabil, tetapi patah kaki kiri.

Difahamkan, anak lelaki mangsa yang baru tersedar dari koma pagi semalam memaklumkan ibunya gagal mengawal kenderaan selepas terkejut melihat seekor katak berada dalam kereta -hm

KATAK yang ditemui dalam kereta mangsa.

comments:

Amuraria said...

INI MESTI BARUA BRAHING ALI PUNYA GENG!ABU JANGAN LUPA!

gengster melayu alaf baru. said...
Katak itu harus d bw ke balai dan ke mahkamah untuk d adili mnybkan kematian mnusia...

Ammy Hassan said...
Sebelum baca artikel penuh, saya sudah sedeqahkan Al-Fatihah kepada mangsa... Masya Allah rupanya Cikgu Tionghua. My deepest condolence to the deceased family! Harap-harap ini bukan perbuatan anak murid atau sesiapa yang gemar melihat katak melompat dari satu parti ke satu parit (silap parti lak!) yang lain...

muzium padi gunung kheyang said...
spesis katak ni baik,bukan yang spesis braheng ali alkataki wal munafikun!

Anonymous said...
Katak dilanda masalah. Sedang cari peguambela bg mewakili dirinya di mahkamah.

fuh.my said...
listen! listen! listen! see..saya dah kata binatang pon ada masalah..tengok katak ni ada masalah dan buat masalah..haha

batu pelangi said...
Katak pun ada masalah so Listen! listen! listen! Kena rujuk dengan
betina tu.

Anonymous said...
IC jual tara salah ,cincin beli tara salah,air curi duit tara salah katak mesti salah

Anonymous said...
Maha Besar Allah takutlah kepadaNya dengan melakukan taat dan perintahNya tengok dijadikan se ekor katak kecil dalam kereta penyebab maut menjemput manusia.ingatlah 30 minit di akhirat seperti 2o tahun didunia.selalulah kita bertaubat akan segala dosa kita sementara sempat.insyaallah.

Anonymous said...
IC jual tara salah ,cincin beli tara salah,air curi duit tara salah katak mesti salah.kasi itu Ghani perkilo JATUH HUKUM

Pelatuk said...

Kenapa perlu kita mengaitkan orang lain, sedangkan ALLAH Maha Mengetahui dan Maha mendengar dan janganlah seolah-olah memperkecilkan dan mempersendakan sesuatu kejadian yang telah ditetapkan oleh ALLAH....Auzubillah.
Sepatutnya ia menjadi pengajaran kepada kita bahawa ajal maut tetap pada ALLAH.

Anonymous said...
saya pernah alami lagi teruk tapi berpantang mati sebelum bertaubat
spiderman dalam kereta biso bonar
mengerabatku stop kereta,no panik
adakah pindaan law utk kodok

kodok2 o kodok napa engkau masuk
gaimana aku tak masuk
aku nak tumpang duduk
lari dari ular senduk
pokoknya jgn panik
istedy ba kita...

Tue Feb 5, 2013 10:29 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

bukan macam movie ' snakes in the plane yg beratus ekor ular berbisa , .
kalau aku dikatakkan dalam kereta, aku pun terkejut,
kalau dah ajal, macam2 cara

________________________________
From: -::eSpAcE9808::- rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, February 6, 2013 12:35 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kemalangan, Terkejut Tengok Katak


 

Guru Wanita Mati Kemalangan, Terkejut Tengok Katak Dalam
Kereta!
Posted by greenboc

Rawang â€" Akibat terperanjat melihat seekor katak dalam
keretanya, seorang guru yang memandu panik menyebabkan kenderaannya hilang
kawalan, lalu merempuh sebatang pokok menyebabkan dia maut, seorang anaknya
parah manakala seorang lagi anaknya patah kaki.

Dalam kejadian jam 5.30 petang di Jalan Kota Puteri berhadapan
kolam pancing Batu Arang, Jumaat lalu itu, guru berkenaan yang memandu Proton
Exora dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas tamat sesi
mengajar.

Mangsa, Moey Yin, 36, maut di tempat kejadian akibat parah di
dada manakala dua anaknya termasuk seorang parah.

Anak perempuan mangsa,
Lee Jet Yu, berusia sembilan tahun, belum sedarkan diri dan kini dirawat di Unit
Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sungai Buloh, manakala adik lelakinya, Lee Jet
Yang, berusia lapan tahun, dilaporkan stabil, tetapi patah kaki
kiri.

Difahamkan, anak lelaki mangsa yang baru tersedar dari koma pagi
semalam memaklumkan ibunya gagal mengawal kenderaan selepas terkejut melihat
seekor katak berada dalam kereta -hm

KATAK yang ditemui dalam kereta mangsa.

comments:
Amuraria said...
INI MESTI BARUA BRAHING ALI PUNYA GENG!ABU JANGAN LUPA!
gengster melayu alaf baru. said...
Katak itu harus d bw ke balai dan ke mahkamah untuk d adili mnybkan kematian mnusia...
Ammy Hassan said...
Sebelum baca artikel penuh, saya sudah sedeqahkan Al-Fatihah kepada mangsa... Masya Allah rupanya Cikgu Tionghua. My deepest condolence to the deceased family! Harap-harap ini bukan perbuatan anak murid atau sesiapa yang gemar melihat katak melompat dari satu parti ke satu parit (silap parti lak!) yang lain...
muzium padi gunung kheyang said...
spesis katak ni baik,bukan yang spesis braheng ali alkataki wal munafikun!
Anonymous said...
Katak dilanda masalah. Sedang cari peguambela bg mewakili dirinya di mahkamah.
fuh.my said...
listen! listen! listen! see..saya dah kata binatang pon ada masalah..tengok katak ni ada masalah dan buat masalah..haha
batu pelangi said...
Katak pun ada masalah so Listen! listen! listen! Kena rujuk dengan
betina tu.
Anonymous said...
IC jual tara salah ,cincin beli tara salah,air curi duit tara salah katak mesti salah
Anonymous said...
Maha Besar Allah takutlah kepadaNya dengan melakukan taat dan perintahNya tengok dijadikan se ekor katak kecil dalam kereta penyebab maut menjemput manusia.ingatlah 30 minit di akhirat seperti 2o tahun didunia.selalulah kita bertaubat akan segala dosa kita sementara sempat.insyaallah.
Anonymous said...
IC jual tara salah ,cincin beli tara salah,air curi duit tara salah katak mesti salah.kasi itu Ghani perkilo JATUH
HUKUM
Pelatuk said...

Kenapa perlu kita mengaitkan orang lain, sedangkan ALLAH Maha Mengetahui dan Maha mendengar dan janganlah seolah-olah memperkecilkan dan mempersendakan sesuatu kejadian yang telah ditetapkan oleh ALLAH....Auzubillah.
Sepatutnya ia menjadi pengajaran kepada kita bahawa
ajal maut tetap pada ALLAH.
Anonymous said...
saya pernah alami lagi teruk tapi berpantang mati sebelum bertaubat
spiderman dalam kereta biso bonar
mengerabatku stop
kereta,no panik
adakah pindaan law utk kodok

kodok2 o kodok napa
engkau masuk
gaimana aku tak masuk
aku nak tumpang duduk
lari dari
ular senduk
pokoknya jgn panik
istedy ba
kita...

Wed Feb 6, 2013 3:45 am (PST) . Posted by:

"ML" budubedet

Since ni kes langgar pokok, terfikir.. Mana AIRBAG nya???

On 6 Feb, 2013, at 2:29 PM, bashah bwasi@yahoo.com> wrote:

> bukan macam movie ' snakes in the plane yg beratus ekor ular berbisa , .
> kalau aku dikatakkan dalam kereta, aku pun terkejut,
> kalau dah ajal, macam2 cara
>
> From: -::eSpAcE9808::- rienacom@yahoo.com.sg>
> To: zzxmelayucyber melayucyber@yahoogroups.com>
> Sent: Wednesday, February 6, 2013 12:35 AM
> Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kemalangan, Terkejut Tengok Katak
>
> 
> Guru Wanita Mati Kemalangan, Terkejut Tengok Katak Dalam Kereta!
>
> Posted by greenboc
>
>
> Rawang â€" Akibat terperanjat melihat seekor katak dalam keretanya, seorang guru yang memandu panik menyebabkan kenderaannya hilang kawalan, lalu merempuh sebatang pokok menyebabkan dia maut, seorang anaknya parah manakala seorang lagi anaknya patah kaki.
>
> Dalam kejadian jam 5.30 petang di Jalan Kota Puteri berhadapan kolam pancing Batu Arang, Jumaat lalu itu, guru berkenaan yang memandu Proton Exora dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas tamat sesi mengajar.
>
> Mangsa, Moey Yin, 36, maut di tempat kejadian akibat parah di dada manakala dua anaknya termasuk seorang parah.
>
> Anak perempuan mangsa, Lee Jet Yu, berusia sembilan tahun, belum sedarkan diri dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sungai Buloh, manakala adik lelakinya, Lee Jet Yang, berusia lapan tahun, dilaporkan stabil, tetapi patah kaki kiri.
>
> Difahamkan, anak lelaki mangsa yang baru tersedar dari koma pagi semalam memaklumkan ibunya gagal mengawal kenderaan selepas terkejut melihat seekor katak berada dalam kereta -hm
>
> KATAK yang ditemui dalam kereta mangsa.
>
>
>
> comments:
> Amuraria said...
> INI MESTI BARUA BRAHING ALI PUNYA GENG!ABU JANGAN LUPA!
> gengster melayu alaf baru. said...
> Katak itu harus d bw ke balai dan ke mahkamah untuk d adili mnybkan kematian mnusia...
> Ammy Hassan said...
> Sebelum baca artikel penuh, saya sudah sedeqahkan Al-Fatihah kepada mangsa... Masya Allah rupanya Cikgu Tionghua. My deepest condolence to the deceased family! Harap-harap ini bukan perbuatan anak murid atau sesiapa yang gemar melihat katak melompat dari satu parti ke satu parit (silap parti lak!) yang lain...
> muzium padi gunung kheyang said...
> spesis katak ni baik,bukan yang spesis braheng ali alkataki wal munafikun!
> Anonymous said...
> Katak dilanda masalah. Sedang cari peguambela bg mewakili dirinya di mahkamah.
> fuh.my said...
> listen! listen! listen! see..saya dah kata binatang pon ada masalah..tengok katak ni ada masalah dan buat masalah..haha
> batu pelangi said...
> Katak pun ada masalah so Listen! listen! listen! Kena rujuk dengan
> betina tu.
> Anonymous said...
> IC jual tara salah ,cincin beli tara salah,air curi duit tara salah katak mesti salah
> Anonymous said...
> Maha Besar Allah takutlah kepadaNya dengan melakukan taat dan perintahNya tengok dijadikan se ekor katak kecil dalam kereta penyebab maut menjemput manusia.ingatlah 30 minit di akhirat seperti 2o tahun didunia.selalulah kita bertaubat akan segala dosa kita sementara sempat.insyaallah.
> Anonymous said...
> IC jual tara salah ,cincin beli tara salah,air curi duit tara salah katak mesti salah.kasi itu Ghani perkilo JATUH HUKUM
> Pelatuk said...
>
> Kenapa perlu kita mengaitkan orang lain, sedangkan ALLAH Maha Mengetahui dan Maha mendengar dan janganlah seolah-olah memperkecilkan dan mempersendakan sesuatu kejadian yang telah ditetapkan oleh ALLAH....Auzubillah.
> Sepatutnya ia menjadi pengajaran kepada kita bahawa ajal maut tetap pada ALLAH.
> Anonymous said...
> saya pernah alami lagi teruk tapi berpantang mati sebelum bertaubat
> spiderman dalam kereta biso bonar
> mengerabatku stop kereta,no panik
> adakah pindaan law utk kodok
>
> kodok2 o kodok napa engkau masuk
> gaimana aku tak masuk
> aku nak tumpang duduk
> lari dari ular senduk
> pokoknya jgn panik
> istedy ba kita...
>
>

Wed Feb 6, 2013 6:51 am (PST) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Gambar Menarik Dan Pelik Sukan Olimpik di India
aiyangdisayang.blogspot.
Posted by Aiyang Disayang

Ahahhhh...... pengsan gue kalau betul ada acara begini dalam sukan Olimpik.
Sebenarnya ini adalah acara sukan kampung je..... hehe

fuyohhh

errkkk......

tak sakit ke.... selamba je muka depa nih

angkat bata pakai gigi jeee..... kau bolehhh???

GROUP FOOTER MESSAGE
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: