Friday, July 18, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3964[1 Attachment]

9 Messages

Digest #3964

Messages

Thu Jul 17, 2014 4:55 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kiki #CDM25 Akhirnya Memohon Maaf

Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
telokbakong.blogspot.
tranungkite.net/


2 jam yang lalu, Kiki Kamaruddin atau lebih dikenali dengan nama gelaran Kiki CDM25 mula mengemaskini status pagenya dengan kata-kata seperti berikut:

"What happened to me? So sad! Will change my plate number soon."

Statusnya itu mendapat respon 201 pengguna Facebook. Ada yang menyarankan tidak perlu menukar nombor pendaftaran, sebalik tukar cara dan adab bila berdepan dengan orang lain.

Dalam page itu juga, Kiki menegaskan insiden yang terjadi tiada kaitan dengan syarikat Kerja Kahwinan SDN BHD, tempatnya mencari sesuap nasi. Dalam masa yang sama dia turut memohon maaf di atas tindakannya tempoh hari.

Kiki juga memohon agar orang ramai memberikan ruang dan menyatakan dia juga manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan. Disamping itu Kiki memohon agar page-page yang diwujudkan semata-mata untuk menjadikannya sebagai bahan lawak dihentikan serta merta.

Berkenaan dengan kata-katanya yang berbaur perkauman dalam video yang tersebar meluas di laman sosial, Kiki menjelaskan dia tidak tahu bahawa jika memanggil seseorang itu 'cina' akan dianggap sebagai perkauman. Kiki sebelum ini pernah mengalami pengalaman yang buruk dengan cina dimana dia telah ditipu dalam bentuk wang ringgit.

Kiki sekali lagi merayu pada orang ramai agar tidak mengancam dirinya dan anak-anaknya di masa akan datang. Dia juga merayu agar videonya dibuang serta merta dan dia mengakui apa yang terjadi adalah kesilapan yang datang dari dirinya.

Biarpun ada yang menyarankan Kiki membuat satu video pemohonan maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia terutamanya uncle yang menjadi mangsa bulinya itu, Kiki terpaksa menolak. Ini kerana dalam saat ini, dia tidak berupaya membuat sebarang kenyataan. Ditambah pula dengan pelbagai persoalan dari pihak keluarganya sendiri, jiran dan juga rakan-rakannya. Namun dia tidak menolak berkemungkinan dalam masa akan datang dia akan berbuat demikian.

Berkenaan dengan insiden yang dialami oleh ibu Azizul sebelum kejadian pelanggaran dengan uncle cina terbabit, Kiki berkata dia mengakui kesilapannya jika perkara itu benar.

Walau bagaimanapun, Kiki tidak teragak-agak membuat laporan polis jika ada sebarang pihak yang mengugut mengancam keselamatannya. Pada masa ini, sebaik-baiknya orang ramai memberikan sokongan dan nasihat yang membina, bukannya caci maki yang diperlukan.

57 minit yang lalu, pegawai penyiasat IPD Puchong telah menghubungi beliau untuk diambil keterangan.

Namun amarah orang ramai masih belum reda dan menyerang page Kiki bertalu-talu dengan sindiran Steering Lock. - My Media Hub

p/s: Kiki dah minta maaf, terimalah kemaafannya dengan hati yang terbuka.

http://mymediahubonline.blogspot.com

#CDM25 : Selain DIGI, Bung Mokhtar turut tawar untuk baiki kereta wanita itu..
telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Digi Telecommunications telah menawarkan untuk membayar kos baik pulih kenderaan lelaki warga emas yang dikatakan telah melanggar kereta seorang wanita, di mana video insiden wanita mengamuk terbabit kemudiannya menjadi viral di laman sosial.

Pemandu wanita terbabit dilihat hilang sabar dan menggunakan pengunci stereng untuk memarahi sambil menghentak-hentak kereta milik warga emas terbabit.

Digi melalui laman Facebook rasminya berkata, mereka akan membayar kos baik pulih kereta lelaki terbabit kerana sifat empati yang ditunjukkannya.

Syarikat telekomunikasi itu juga menawarkan untuk membayar gantirugi kepada wanita terbabit sekiranya dia "dapat memaafkan lelaki warga emas itu".

Muat naik oleh Digi itu berjaya menarik perhatian ramai secara positif tatkala pelbagai cemuhan negatif dilempar kepada wanita tersebut, yang hampir boleh disifatkan sebagai membuli secara siber lapor AstroAwani

Manakala melalui lama mikro blog Twitter pula seorang individu yang menggunakan nama Bung Mokhtar Radin telah menyatakan kesanggupannya untuk membaiki kereta wanita tersebut.

Katanya "Tengok video orang share, kesian gadis bawak #peugot208 plate #CDM25 . mari abang Bung tulong repairkan kereta kamu.

Tapi sayang... individu tersebut bukanlah Bung Mokhtar MP Kinabatangan itu.. ianya adalah 'fake account' yang menggunakan nama Bung Mokhtar.

Bung Mokhtar mana berani... kalau dia yang tweet ayat tu.. pakai tidur diruang tamu laa... ha..ha..
Comments
Hentam Habis ·

Sebagai pengguna Digi aku bangga dengan kebaikan hati telco aku ni.

mohd ·
Video Penuh Di sini http://www.youtube.com/watch?v=3i-nfxKH_6k

Uncle Yang Dimangsakan Lebih Beperkerti Muslim!
telokbakong.blogspot
mountdweller.blogspot
Posted by mountdweller

'Uncle dah maafkan'

Oleh Raja Norain Hidayah Raja Abdul Aziz

Kuantan: Warga emas yang menjadi mangsa seorang wanita bertindak ganas ketika kemalangan di parkir Pusat Transformasi Bandar (UTC) pada Isnin lalu tidak akan mengambil tindakan undang-undang terhadapnya malah bersedia memaafkan wanita itu.
Pesara kerajaan, Sim Siak Hong, 68, berkata, dia hanya membuat laporan polis berhubung kemalangan itu namun enggan melaporkan kejadian wanita itu bertindak ganas terhadapnya walaupun diminta pihak berkuasa untuk berbuat demikian.

Sim Siak Hong ketika ditemu bual.

SIAK Heong menunjukan kesan kemek di keretanya akibat dipukul wanta berkenaan dengan menggunakan pengunci stereng.
Kemalangan kecil yang berlaku kira-kira jam 1 petang itu menyebabkan wanita berusia 30 tahun itu naik darah dan bertindak memaki Siak Heong dengan perkataan kasar serta berbaur perkauman.
Malah wanita itu turut bertindak memukul kenderaan Siak Heong menggunakan pengunci stereng.

#CDM25 Peugeot: Gambar & Meme Kejadian
By AH Mohd | Daunpisang –
Dalam masa kurang 24 jam video seorang wanita memegang pengunci stereng kenderaan yang dikatakan membuli seorang pakcik tersebar meluas di internet tidak kira YouTube, Facebook atau Twitter.

Dalam Twitter saja, trending #CDM25 menduduki tangga teratas. Video tersebut menunjukkan wanita memukul kereta pakcik yang dikatakan melanggar kereta jenis Peugeot berwarna putih yang baru dibeli. Berang dengan kemalangan tersebut, wanita itu keluar dari kenderaannya dengan memegang pengunci stereng sebelum memukul kereta pakcik tersebut beberapa kali.

2
3
4
5
6
7
8
9

Thu Jul 17, 2014 10:24 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Harga lesen Kenderaan TIDAK dinaikkan & KEKAL Seperti Yang Ada.
telokbakong.blogspot
kachipemas.blogspot.
Posted by Abu Luqman

Nak share dengan rakan2 Menteri Pengangkutan, Dato' Seri Liow Tiong Lai, mengesahkan melalui Twitter beliau, harga lesen kenderaan TIDAK dinaikkan & KEKAL seperti yang ada.

Thu Jul 17, 2014 10:25 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

APA YANG TERJADI PADA ORGAN TUBUH BADAN KITA SEMASA KITA BERPUASA..? JANTUNG & DARAH:-
telokbakong.blogspot
btmmari.blogspot
Written By canang

APA YANG TERJADI PADA ORGAN TUBUH BADAN KITA SEMASA KITA BERPUASA..?
JANTUNG & DARAH:-

Darah akan kurang dipamkan ke sistem pencernaan badan. Oleh itu ia akan dihantar ke tisu-tisu badan yang lain.Selain itu, badan akan menggunakan tempoh berpuasa ini untuk mengeluarkan kolesterol yang tersumbat pada dinding-dinding saluran darah.

PARU-PARU:-
Paru-paru akan menyerap beribu-ribu jenis toksin semasa kita bernafas. Puasa dapat membantu paru-paru menyingkirkan toksin yang berbahaya kepada tubuh badan kita.

PERUT & USUS:-
Perut dan usus akan menggunakan masa berpuasa ini untuk mencuci dan menyingkarkan bahan-bahan buangan untuk memastikan sistem percernaan badan kembali efisien.Hati - hati menyediakan badan dengan glikogen iaitu sumber tenaga kedua badan dan menukarkan lemak kepada gliserol ketika tiada glukosa (daripada makanan).

GINJAL:-
Semasa kita berpuasa, ginjal akan meningkatkan kadar dialisis iaitu proses penyingkiran garam dan air untuk menurunkan tekanan darah.
Dengan berpuasa, ia memberikan manfaat secara fizikal dan meningkatkan kesihatan badan kita ke tahap optimum...!

Info By Dr Romzey.com
Amin Ya Rabbaalamin..!

Thu Jul 17, 2014 10:26 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Empat kanak-kanak Palestin menjadi mangsa serangan udara Israe" di pantai Gaza
telokbakong.blogspot
alhusseyn51.blogspot
Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn

PALESTINA (Arrahmah.com) – Empat kanak-kanak Palestin dibunuh dalam serangan udara penjajah "Israel" di barat Kota Gaza pada Rabu (16/7/2014), ungkap juru bicara Departemen Kesehatan, seperti dilansir MEMO.

"Empat anak berusia antara 9 dan 12 tahun terbunuh dan beberapa lainnya terluka dalam serangan 'Israel'," kata Ashraf Al-Qodra kepada Anadolu Agency.

Menurut saksi mata, serangan itu menargetkan sekelompok anak-anak yang sedang bermain di pantai Gaza.

Al-Qodra mengatakan jasad anak-anak malang itu tersebar di seluruh pantai setelah serangan itu.

Gambar yang dirilis media setempat menunjukkan bom pertama "Israel" awalnya dijatuhkan jauh dari anak-anak itu (gambar bawah). Keempat anak malang itu segera berlarian untuk menyelamatkan diri saat mereka melihat penjajah "Israel" melakukan serangan udara di sana. Namun penjajah biadab "Israel" malah sengaja menjadikan anak-anak malang itu sebagai target serangan udara dan membunuh mereka semua, innalillahi wa inna ilaihi raji'un.

Anak-anak Palestin tersebut diketahui bernama Ahad Atif Bakar (10), Zakaria Ahed Bakar (10), Muhammad Ramiz Bakar (110), dan Ismail Muhammad Bakar (9). Jatuhnya korban kali ini menambah jumlah korban kebiadaban penjajah "Israel" menjadi 213 warga Palestin yang terbunuh dalam serangan udara tanpa henti di Jalur Gaza sejak 7 Julai lalu.

Sedikitnya 1552 warga Gaza telah terluka dalam serangan itu, sementara penjajah "Israel" malah mengklaim serangan mereka ditujukan untuk menghentikan serangan roket dari wilayah pesisir Gaza.


NEGARA2 ISLAM PATUT MALU DENGAN NEGARA CHILE
telokbakong.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Chile hentikan seketika hubungan ekonomi dengan negara haram israel kerana kekejaman terhadap GAZA...Mana negara Islam???

PESAWAT KAWALAN JAUH (DRONE) HAMAS MEMASUKI ISRAEL
bloglist-malaysia.blogspot
depalma-sp.blogspot

Amaran dikeluarkan pihak berkuasa Israel di Ashdod(bandar kelima terbesar di Israel) selepas mengesan sebuah pesawat kawalan jauh memasuki ruang udara Israel. Pesawat dipercayai datang dari arah Gaza.

Amaran berjaga-jaga ini dikeluarkan untuk semua pasukan polis dan unit pengesan bom bagi mencari pesawat tersebut yang disyaki telah mendarat di suatu tempat dalam Ashdod.

Nota kaki: Tau pon takot , israel..

Salah seorang anggota Al-Qassam melancarkan pesawat tanpa pemandu

pesawat Ababil membawa peluru berpandu dihasilkan jurutera al- Qassam yang mengerunkan israel
bloglist-malaysia.blogspot
btmmari.blogspot
Posted by canang
Written By canang
Dipos oleh ‎شهاب‎.

Thu Jul 17, 2014 10:28 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


KEROSAKKAN YANG DIALAMI OLEH KERETA PEUGEOT CDM 25 YANG TERLANGGAR DARI BELAKANG OLEH WARGA EMAS YANG MAU DIBAYAR DENGAN HARGA RM2,000..
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!!

Lihat sendiri kerosakkan yang dialami oleh kereta CDM 25 sampai naik angin satu badan meroyan macam kena rasuk hantu polong minta ganti rugi sampai RM2,000 selain memukul kereta dan cermin kereta warga emas itu, kunci keretanya dirampas dan siap maki hamun dalam bahasa kasar dan rasis sekali.

Perlukan beliau menuntut sehingga RM2,000????

Wajarkah warga emas itu enggan membayarnya kerana kata beliau keretanya dilindungi insuran.

Nah sekarang apa dapat??? .... Kena herdik dan maki hamun lagi dari warga siber sambil polis akan menyiasat dibawah kesalahn pembuli jalanraya.

Mohon pihak berkenaan memberikan pengesahan tentang kesahihan kerosakan dengan rakaman gambar yang dikirimkan ini... Yang pasti kerosakan yang dialami adalah lebih kurang serupa.

KAK LONG CDM 25 YANG DITAHAN PIHAK POLIS KERANA KES BULI JALAN RAYA DAN UGUTAN JENAYAH.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!

Siti Fairrah Asyikin, 30 atau lebih dikenali sebagai Kiki @ Kak Long CDM 25, yang dirakam membuli seorang warga emas di kawasan tempat letak kereta di Kuantan Isnin lalu ditahan polis bagi membantu siasatan berhubung kes tersebut.

Dilaporkan, Kiki hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan pada pukul 4.00 petang bersama ibu, ayah dan keluarganya sebelum ditahan.

Wanita pemilik kereta Peugeot 208 yang mengamuk dan merosakkan kereta seorang lelaki warga emas menggunakan pengunci stereng di tempat meletak kenderaan di Pusat Tranformasi Bandar (UTC) Kuantan telah ditahan untuk membantu siasatan.

Difahamkan, Kak Long CDM 25 ditahan bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana perbuatan khianat dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan atas kesalahan ugutan jenayah.

GARA-GARA CUBA AMBIL KESEMPATAN DENGAN MENJEMPUT KAK LONG CDM 25 KE STUDIO, ERA FM KENA BELASAH CUKUP KAW-KAW SAMPAI LUMAT LUNYAI TIDAK BERNAFAS!!!!
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!!

Bila buat kerja bangang maka inilah akibatnya .. cuba ambil kesempatan diatas kemarahan meluap-meluap rakyat .. Akhirnya stesen radio swasta ini kena tibai cukup teruk dalam sejarah . dianggap mengagung-agungkan penjenayah (pembuli jalan raya) dan mangsa buli terus teraniaya. .. menjadikan suatu precedent agar rakyat jika nak terkenal buatlah kerja jijik macam Kak Long CDM 25.

Perlu ingat Uncle Sim sudah pun dikeluarkan saman oleh PDRM kerana kesalahan terlagar bontot kereta Kak Long CDM 25 .. Kak Long CDM 25 hentak kereta Uncle Sim 3-4 tempat sampai bocor apa ceritanya .. boleh selesai dan tutup kes sekadar mohon maaf kosong kosong?????

Hebat kalau gitu .. apakah Era FM cuba mewujudkan budaya baru bahawa setiap penjenayah akan dimaafkan dan tiada sebarang tindakan diambil hanya perlu ke studio radio mohon maaf kosong kosong dengan nada sedih dan keluarkan sedikit air mata buaya??? ... BEGITU????

Motto ERA FM kini patut di ubah ke ... MAKI CACI KAMI ANGKAT SEBAGAI SELEBRITI.
Oopps terlupa .. bukankah Astro Awani bayar upah ribuan ringgit kepada adik Azmin Ali, Azwan Ali hanya untuk buat kerja maki hamun sahaja???? .. AMBOI .. AMBOI ... AMBOI...

Pelayar laman sosial menjadikan Facebook stesen radio swasta utama negara, Era.fm sebagai medium serangan terbaru meluahkan rasa tidak puas hati selepas stesen radio berkenaan menjemput Kiki CDM25 membuat permohonan maaf secara terbuka.

Kebanyakan mereka bengang dengan tindakan berkenaan kerana didakwa cuba untuk mempopularkan Kiki walaupun sudah bertindak kasar membuli pesara kerajaan.

Rusydan Badawi dalam reaksinya mencadangkan supaya stesen radio Era.fm menjemput seorang warga Myanmar yang popular dengan video bacaan al-Quran yang kini ditahan pihak berkuasa Malaysia

"Apa kata jemput pulak budak Burma (Myanmar) yang sedang ditahan 6 bulan di jel sebab duduk Malaysia lebih tempoh. Sedap sikit dengar corong radio orang mengaji," katanya

Pemilik akaun Facebook, Nur Fatin dalam reaksinya meminta Era.fm menghentikan tindakan mengangkat individu tidak bermoral dan ditolak sebagai 'artis popular segera'.

"Stop making immoral & ignorant person into some famous instant-artist. She doesnt deserve this Era Fm," katanya.

Sementara itu, Rohaya Adam yang juga antara pelayar laman sosial itu meminta menghentikan perkara terbabit supaya tidak terus diperbesar dan memberikan semula tumpuan terhadap isu Gaza dan Palestin.

"Sudah-udahlah tu..isu dah selesaikan…media please (tolong) jangan besar-besarkan lagi. Isu Palestin, Syria lebih penting kot… media macam ambil kesempatan pulak," katanya.

Selain Era.fm, laman facebook Hitz.fm juga turut menjadi mangsa kecaman kerana menjemput Kiki untuk memberikan penjelasan sebenar berkenaan kejadian sebenar.

Mereka membidas tindakan stesen radio berkenaan yang sepatutnya menjemput Uncle Lim yang bertindak memaafkan Kiki dan bukannya si 'pembuli jalanan' itu.

Thu Jul 17, 2014 8:42 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

buli.fm :)

On 18/07/2014 1:27 AM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> 
>
>
> KEROSAKKAN YANG DIALAMI OLEH KERETA PEUGEOT CDM 25 YANG TERLANGGAR
> DARI BELAKANG OLEH WARGA EMAS YANG MAU DIBAYAR DENGAN HARGA
> RM2,000..
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/07/gambar-kerosakkan-yang-dialami-oleh.html>
>
> omakkau.blogspot.
> Posted by OMAK KAU!!! <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
> <http://1.bp.blogspot.com/-wWBAyX8eB4Y/U8YhHbOGGpI/AAAAAAAA298/m6BzqKwq-VM/s1600/CDM+25+rosak.jpg>
> <http://1.bp.blogspot.com/-7HZ5x4sdnEc/U8YhOp9LUFI/AAAAAAAA2-E/PKJkDBW8Tkw/s1600/cdm+25+pukul+kereta.jpg>
> *
> Lihat sendiri kerosakkan yang dialami oleh kereta CDM 25 sampai naik
> angin satu badan meroyan macam kena rasuk hantu polong minta ganti rugi
> sampai RM2,000 selain memukul kereta dan cermin kereta warga emas itu,
> kunci keretanya dirampas dan siap maki hamun dalam bahasa kasar dan
> rasis sekali.
>
> Perlukan beliau menuntut sehingga RM2,000????
>
> Wajarkah warga emas itu enggan membayarnya kerana kata beliau keretanya
> dilindungi insuran.
>
> Nah sekarang apa dapat??? .... Kena herdik dan maki hamun lagi dari
> warga siber sambil polis akan menyiasat dibawah kesalahn pembuli jalanraya.
>
> Mohon pihak berkenaan memberikan pengesahan tentang kesahihan kerosakan
> dengan rakaman gambar yang dikirimkan ini... Yang pasti kerosakan yang
> dialami adalah lebih kurang serupa.*
>
>
> KAK LONG CDM 25 YANG DITAHAN PIHAK POLIS KERANA KES BULI JALAN
> RAYA DAN UGUTAN JENAYAH.
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/07/inilah-rakaman-gambar-kak-long-cdm-25.html>
>
> omakkau.blogspot
> Posted by OMAK KAU!! <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
> <http://3.bp.blogspot.com/-h377heBKlW4/U8fAWzBPEbI/AAAAAAAA3Hk/grw5_sFJ8ug/s1600/kiki+balai+polis+kuantan.jpg>
> <http://1.bp.blogspot.com/-DSvw2IPQb9w/U8fWm9Pr-MI/AAAAAAAA3H0/CQM86u0_UNU/s1600/kiki+balai+polis+kuantan1.jpg>
> <http://2.bp.blogspot.com/-iSXLdRKTTis/U8fnlV9yfHI/AAAAAAAA3IY/JMdSbAoyFV8/s1600/kiki+balai+polis+kuantan3.jpg>
> *
> Siti Fairrah Asyikin, 30 atau lebih dikenali sebagai Kiki @ Kak Long CDM
> 25, yang dirakam membuli seorang warga emas di kawasan tempat letak
> kereta di Kuantan Isnin lalu ditahan polis bagi membantu siasatan
> berhubung kes tersebut.
>
> Dilaporkan, Kiki hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan pada pukul
> 4.00 petang bersama ibu, ayah dan keluarganya sebelum ditahan.
>
> Wanita pemilik kereta Peugeot 208 yang mengamuk dan merosakkan kereta
> seorang lelaki warga emas menggunakan pengunci stereng di tempat meletak
> kenderaan di Pusat Tranformasi Bandar (UTC) Kuantan telah ditahan untuk
> membantu siasatan.**
>
> Difahamkan, Kak Long CDM 25 ditahan bagi membantu siasatan di bawah
> Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana perbuatan khianat dan Seksyen 506
> Kanun Keseksaan atas kesalahan ugutan jenayah.*
>
>
> GARA-GARA CUBA AMBIL KESEMPATAN DENGAN MENJEMPUT KAK LONG CDM 25
> KE STUDIO, ERA FM KENA BELASAH CUKUP KAW-KAW SAMPAI LUMAT LUNYAI
> TIDAK BERNAFAS!!!!
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/07/gara-gara-cuba-ambil-kesempatan-dengan.html>
>
> omakkau.blogspot
> Posted by OMAK KAU!!!! <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
> <http://4.bp.blogspot.com/-qqx6Ajao3Vk/U8dzhSjAcdI/AAAAAAAA3GU/zpS-Cow1gIk/s1600/kiki+era+marah.jpg>
> <http://3.bp.blogspot.com/-IBXaJy0h0B4/U8dzqNH7TFI/AAAAAAAA3Gc/pjZbvmDHoiY/s1600/kiki+era+marah1.jpg>
> <http://2.bp.blogspot.com/--kaQGDfOBKY/U8dzvVELssI/AAAAAAAA3Gk/84PcGVYDEpc/s1600/kiki+era+marah2.jpg>
> <http://3.bp.blogspot.com/-0unYZlBpLFM/U8dz3grqcvI/AAAAAAAA3Gs/hr7am7BknpY/s1600/kiki+fm1.jpg>
> *Bila buat kerja bangang maka inilah akibatnya .. cuba ambil kesempatan
> diatas kemarahan meluap-meluap rakyat .. Akhirnya stesen radio swasta
> ini kena tibai cukup teruk dalam sejarah . dianggap mengagung-agungkan
> penjenayah (pembuli jalan raya) dan mangsa buli terus teraniaya. ..
> menjadikan suatu precedent agar rakyat jika nak terkenal buatlah kerja
> jijik macam Kak Long CDM 25.
>
> Perlu ingat Uncle Sim sudah pun dikeluarkan saman oleh PDRM kerana
> kesalahan terlagar bontot kereta Kak Long CDM 25 .. Kak Long CDM 25
> hentak kereta Uncle Sim 3-4 tempat sampai bocor apa ceritanya .. boleh
> selesai dan tutup kes sekadar mohon maaf kosong kosong?????
>
> Hebat kalau gitu .. apakah Era FM cuba mewujudkan budaya baru bahawa
> setiap penjenayah akan dimaafkan dan tiada sebarang tindakan diambil
> hanya perlu ke studio radio mohon maaf kosong kosong dengan nada sedih
> dan keluarkan sedikit air mata buaya??? ... BEGITU????
>
> Motto ERA FM kini patut di ubah ke ... MAKI CACI KAMI ANGKAT SEBAGAI
> SELEBRITI.
> Oopps terlupa .. bukankah Astro Awani bayar upah ribuan ringgit kepada
> adik Azmin Ali, Azwan Ali hanya untuk buat kerja maki hamun sahaja????
> .. AMBOI .. AMBOI ... AMBOI...
>
> Pelayar laman sosial menjadikan Facebook stesen radio swasta utama
> negara, Era.fm sebagai medium serangan terbaru meluahkan rasa tidak puas
> hati selepas stesen radio berkenaan menjemput Kiki CDM25 membuat
> permohonan maaf secara terbuka.
>
> Kebanyakan mereka bengang dengan tindakan berkenaan kerana didakwa cuba
> untuk mempopularkan Kiki walaupun sudah bertindak kasar membuli pesara
> kerajaan.
>
> Rusydan Badawi dalam reaksinya mencadangkan supaya stesen radio Era.fm
> menjemput seorang warga Myanmar yang popular dengan video bacaan
> al-Quran yang kini ditahan pihak berkuasa Malaysia
>
> "Apa kata jemput pulak budak Burma (Myanmar) yang sedang ditahan 6 bulan
> di jel sebab duduk Malaysia lebih tempoh. Sedap sikit dengar corong
> radio orang mengaji," katanya
>
> Pemilik akaun Facebook, Nur Fatin dalam reaksinya meminta Era.fm
> menghentikan tindakan mengangkat individu tidak bermoral dan ditolak
> sebagai 'artis popular segera'.
>
> "Stop making immoral & ignorant person into some famous instant-artist.
> She doesnt deserve this Era Fm," katanya.
>
> Sementara itu, Rohaya Adam yang juga antara pelayar laman sosial itu
> meminta menghentikan perkara terbabit supaya tidak terus diperbesar dan
> memberikan semula tumpuan terhadap isu Gaza dan Palestin.
>
> "Sudah-udahlah tu..isu dah selesaikan…media please (tolong) jangan
> besar-besarkan lagi. Isu Palestin, Syria lebih penting kot… media macam
> ambil kesempatan pulak," katanya.
>
> Selain Era.fm, laman facebook Hitz.fm juga turut menjadi mangsa kecaman
> kerana menjemput Kiki untuk memberikan penjelasan sebenar berkenaan
> kejadian sebenar.
>
> Mereka membidas tindakan stesen radio berkenaan yang sepatutnya
> menjemput Uncle Lim yang bertindak memaafkan Kiki dan bukannya si
> 'pembuli jalanan' itu.*
>
>

Thu Jul 17, 2014 9:03 pm (PDT) . Posted by:

cirit3

Ni group automobil...si kalau nak tipu gambo pun tengok
tengoklah...gamb‎o tu terang terang dari jenama lain...
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]Sent:
Friday, 18 July 2014 01:28To: zzxmelayucyberReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: www.groupautomobil.blogspot.com
- Fw: KEROSAKKAN KERETA PEUGEOT CDM 25


KEROSAKKAN YANG DIALAMI OLEH KERETA PEUGEOT CDM 25 YANG
TERLANGGAR DARI BELAKANG OLEH WARGA EMAS YANG MAU DIBAYAR DENGAN
HARGA RM2,000..
<http://omakkau.blogspot.com/2014/07/gambar-kerosakkan-yang-diala\
mi-oleh.html> omakkau.blogspot. Posted by OMAK KAU!!!
<http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
<http://1.bp.blogspot.com/-wWBAyX8eB4Y/U8YhHbOGGpI/AAAAAAAA298/m6\
BzqKwq-VM/s1600/CDM+25+rosak.jpg>
<http://1.bp.blogspot.com/-7HZ5x4sdnEc/U8YhOp9LUFI/AAAAAAAA2-E/PK\
JkDBW8Tkw/s1600/cdm+25+pukul+kereta.jpg>
Lihat sendiri kerosakkan yang dialami oleh kereta CDM 25 sampai
naik angin satu badan meroyan macam kena rasuk hantu polong
minta ganti rugi sampai RM2,000 selain memukul kereta dan cermin
kereta warga emas itu, kunci keretanya dirampas dan siap maki
hamun dalam bahasa kasar dan rasis sekali.

Perlukan beliau menuntut sehingga RM2,000????

Wajarkah warga emas itu enggan membayarnya kerana kata beliau
keretanya dilindungi insuran.

Nah sekarang apa dapat??? .... Kena herdik dan maki hamun lagi
dari warga siber sambil polis akan menyiasat dibawah kesalahn
pembuli jalanraya.

Mohon pihak berkenaan memberikan pengesahan tentang kesahihan
kerosakan dengan rakaman gambar yang dikirimkan ini... Yang
pasti kerosakan yang dialami adalah lebih kurang serupa.
KAK LONG CDM 25 YANG DITAHAN PIHAK POLIS KERANA KES BULI JALAN
RAYA DAN UGUTAN JENAYAH.
<http://omakkau.blogspot.com/2014/07/inilah-rakaman-gambar-kak-lo\
ng-cdm-25.html> omakkau.blogspot Posted by OMAK KAU!!
<http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
<http://3.bp.blogspot.com/-h377heBKlW4/U8fAWzBPEbI/AAAAAAAA3Hk/gr\
w5_sFJ8ug/s1600/kiki+balai+polis+kuantan.jpg>
<http://1.bp.blogspot.com/-DSvw2IPQb9w/U8fWm9Pr-MI/AAAAAAAA3H0/CQ\
M86u0_UNU/s1600/kiki+balai+polis+kuantan1.jpg>
<http://2.bp.blogspot.com/-iSXLdRKTTis/U8fnlV9yfHI/AAAAAAAA3IY/JM\
dSbAoyFV8/s1600/kiki+balai+polis+kuantan3.jpg>
Siti Fairrah Asyikin, 30 atau lebih dikenali sebagai Kiki @ Kak
Long CDM 25, yang dirakam membuli seorang warga emas di kawasan
tempat letak kereta di Kuantan Isnin lalu ditahan polis bagi
membantu siasatan berhubung kes tersebut.

Dilaporkan, Kiki hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan pada
pukul 4.00 petang bersama ibu, ayah dan keluarganya sebelum
ditahan.

Wanita pemilik kereta Peugeot 208 yang mengamuk dan merosakkan
kereta seorang lelaki warga emas menggunakan pengunci stereng di
tempat meletak kenderaan di Pusat Tranformasi Bandar (UTC)
Kuantan telah ditahan untuk membantu siasatan.

Difahamkan, Kak Long CDM 25 ditahan bagi membantu siasatan di
bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana perbuatan khianat dan
Seksyen 506 Kanun Keseksaan atas kesalahan ugutan jenayah.
GARA-GARA CUBA AMBIL KESEMPATAN DENGAN MENJEMPUT KAK LONG CDM 25
KE STUDIO, ERA FM KENA BELASAH CUKUP KAW-KAW SAMPAI LUMAT LUNYAI
TIDAK BERNAFAS!!!!
<http://omakkau.blogspot.com/2014/07/gara-gara-cuba-ambil-kesempa\
tan-dengan.html> omakkau.blogspot Posted by OMAK KAU!!!!
<http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
<http://4.bp.blogspot.com/-qqx6Ajao3Vk/U8dzhSjAcdI/AAAAAAAA3GU/zp\
S-Cow1gIk/s1600/kiki+era+marah.jpg>
<http://3.bp.blogspot.com/-IBXaJy0h0B4/U8dzqNH7TFI/AAAAAAAA3Gc/pj\
ZbvmDHoiY/s1600/kiki+era+marah1.jpg>
<http://2.bp.blogspot.com/--kaQGDfOBKY/U8dzvVELssI/AAAAAAAA3Gk/84\
PcGVYDEpc/s1600/kiki+era+marah2.jpg>
<http://3.bp.blogspot.com/-0unYZlBpLFM/U8dz3grqcvI/AAAAAAAA3Gs/hr\
7am7BknpY/s1600/kiki+fm1.jpg> Bila buat kerja bangang maka inilah
akibatnya .. cuba ambil kesempatan diatas kemarahan
meluap-meluap rakyat .. Akhirnya stesen radio swasta ini kena
tibai cukup teruk dalam sejarah . dianggap mengagung-agungkan
penjenayah (pembuli jalan raya) dan mangsa buli terus teraniaya.
.. menjadikan suatu precedent agar rakyat jika nak terkenal
buatlah kerja jijik macam Kak Long CDM 25.

Perlu ingat Uncle Sim sudah pun dikeluarkan saman oleh PDRM
kerana kesalahan terlagar bontot kereta Kak Long CDM 25 .. Kak
Long CDM 25 hentak kereta Uncle Sim 3-4 tempat sampai bocor apa
ceritanya .. boleh selesai dan tutup kes sekadar mohon maaf
kosong kosong?????

Hebat kalau gitu .. apakah Era FM cuba mewujudkan budaya baru
bahawa setiap penjenayah akan dimaafkan dan tiada sebarang
tindakan diambil hanya perlu ke studio radio mohon maaf kosong
kosong dengan nada sedih dan keluarkan sedikit air mata buaya???
... BEGITU????

Motto ERA FM kini patut di ubah ke ... MAKI CACI KAMI ANGKAT
SEBAGAI SELEBRITI.
Oopps terlupa .. bukankah Astro Awani bayar upah ribuan ringgit
kepada adik Azmin Ali, Azwan Ali hanya untuk buat kerja maki
hamun sahaja???? .. AMBOI .. AMBOI ... AMBOI...

Pelayar laman sosial menjadikan Facebook stesen radio swasta
utama negara, Era.fm sebagai medium serangan terbaru meluahkan
rasa tidak puas hati selepas stesen radio berkenaan menjemput
Kiki CDM25 membuat permohonan maaf secara terbuka.

Kebanyakan mereka bengang dengan tindakan berkenaan kerana
didakwa cuba untuk mempopularkan Kiki walaupun sudah bertindak
kasar membuli pesara kerajaan.

Rusydan Badawi dalam reaksinya mencadangkan supaya stesen radio
Era.fm menjemput seorang warga Myanmar yang popular dengan video
bacaan al-Quran yang kini ditahan pihak berkuasa Malaysia

"Apa kata jemput pulak budak Burma (Myanmar) yang sedang
ditahan 6 bulan di jel sebab duduk Malaysia lebih tempoh. Sedap
sikit dengar corong radio orang mengaji," katanya

Pemilik akaun Facebook, Nur Fatin dalam reaksinya meminta Era.fm
menghentikan tindakan mengangkat individu tidak bermoral dan
ditolak sebagai 'artis popular segera'.

"Stop making immoral & ignorant person into some famous
instant-artist. She doesnt deserve this Era Fm," katanya.

Sementara itu, Rohaya Adam yang juga antara pelayar laman sosial
itu meminta menghentikan perkara terbabit supaya tidak terus
diperbesar dan memberikan semula tumpuan terhadap isu Gaza dan
Palestin.

"Sudah-udahlah tu..isu dah selesaikan…media please
(tolong) jangan besar-besarkan lagi. Isu Palestin, Syria lebih
penting kot… media macam ambil kesempatan pulak,"
katanya.

Selain Era.fm, laman facebook Hitz.fm juga turut menjadi mangsa
kecaman kerana menjemput Kiki untuk memberikan penjelasan sebenar
berkenaan kejadian sebenar.

Mereka membidas tindakan stesen radio berkenaan yang sepatutnya
menjemput Uncle Lim yang bertindak memaafkan Kiki dan bukannya
si 'pembuli jalanan' itu.


Attachment(s) from
1 of 1 Photo(s)

Thu Jul 17, 2014 9:14 pm (PDT) . Posted by:

"Fhazly Yusop" neoli18

jauh beza dengan bumper 208

________________________________
From: "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Friday, July 18, 2014 12:03 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEROSAKKAN KERETA PEUGEOT CDM 25 [1 Attachment]


 
[Attachment(s) from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
Ni group automobil...si kalau nak tipu gambo pun tengok tengoklah...gamb‎o tu terang terang dari jenama lain...

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]
Sent: Friday, 18 July 2014 01:28
To: zzxmelayucyber
Reply To: automobil@yahoogroups.com
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEROSAKKAN KERETA PEUGEOT CDM 25

 

 
KEROSAKKAN YANG DIALAMI OLEH KERETA PEUGEOT CDM 25 YANG TERLANGGAR DARI
BELAKANG OLEH WARGA EMAS YANG MAU DIBAYAR DENGAN HARGA RM2,000..
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!!
 

Lihat
sendiri kerosakkan yang dialami oleh kereta CDM 25 sampai naik angin satu badan
meroyan macam kena rasuk hantu polong minta ganti rugi sampai RM2,000 selain
memukul kereta dan cermin kereta warga emas itu, kunci keretanya dirampas dan
siap maki hamun dalam bahasa kasar dan rasis sekali.

Perlukan beliau
menuntut sehingga RM2,000????

Wajarkah warga emas itu enggan membayarnya
kerana kata beliau keretanya dilindungi insuran.

Nah sekarang apa
dapat??? ....  Kena herdik dan maki hamun lagi dari warga siber sambil
polis akan menyiasat dibawah kesalahn pembuli jalanraya.

Mohon pihak
berkenaan memberikan pengesahan tentang kesahihan kerosakan dengan rakaman
gambar yang dikirimkan ini... Yang pasti kerosakan yang dialami adalah lebih
kurang serupa.
 
 
KAK LONG CDM 25 YANG DITAHAN PIHAK POLIS KERANA KES BULI
JALAN RAYA DAN UGUTAN JENAYAH.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!
 

Siti Fairrah Asyikin, 30 atau lebih dikenali sebagai Kiki @ Kak
Long CDM 25, yang dirakam membuli seorang warga emas di kawasan tempat letak
kereta di Kuantan Isnin lalu ditahan polis bagi membantu siasatan berhubung kes
tersebut.

Dilaporkan, Kiki hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan pada
pukul 4.00 petang bersama ibu, ayah dan keluarganya sebelum
ditahan.

Wanita pemilik kereta Peugeot 208 yang mengamuk dan merosakkan
kereta seorang lelaki warga emas menggunakan pengunci stereng di tempat meletak
kenderaan di Pusat Tranformasi Bandar (UTC) Kuantan telah ditahan untuk membantu
siasatan.

Difahamkan, Kak Long CDM 25
ditahan bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana
perbuatan khianat dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan atas kesalahan ugutan
jenayah.
 
 
GARA-GARA CUBA AMBIL KESEMPATAN DENGAN MENJEMPUT KAK LONG CDM 25 KE
STUDIO, ERA FM KENA BELASAH CUKUP KAW-KAW SAMPAI LUMAT LUNYAI TIDAK
BERNAFAS!!!!
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!!
 
Bila buat kerja bangang maka inilah akibatnya .. cuba ambil
kesempatan diatas kemarahan meluap-meluap rakyat .. Akhirnya stesen radio swasta
ini kena tibai cukup teruk dalam sejarah . dianggap mengagung-agungkan
penjenayah (pembuli jalan raya) dan mangsa buli terus teraniaya. .. menjadikan
suatu precedent agar rakyat jika nak terkenal buatlah kerja jijik macam Kak Long
CDM 25.

Perlu ingat Uncle Sim sudah pun dikeluarkan saman oleh PDRM
kerana kesalahan terlagar bontot kereta Kak Long CDM 25 .. Kak Long CDM 25
hentak kereta Uncle Sim 3-4 tempat sampai bocor apa ceritanya .. boleh selesai
dan tutup kes sekadar mohon maaf kosong kosong?????

Hebat kalau gitu ..
apakah Era FM cuba mewujudkan budaya baru bahawa setiap penjenayah akan
dimaafkan dan tiada sebarang tindakan diambil hanya perlu ke studio radio mohon
maaf kosong kosong dengan nada sedih dan keluarkan sedikit air mata buaya???
...  BEGITU????

Motto ERA FM kini patut di ubah ke ... MAKI CACI KAMI ANGKAT SEBAGAI SELEBRITI.
Oopps terlupa .. bukankah Astro Awani bayar upah ribuan ringgit
kepada adik Azmin Ali, Azwan Ali hanya untuk buat kerja maki hamun sahaja???? ..
AMBOI .. AMBOI ... AMBOI...

Pelayar laman sosial menjadikan Facebook
stesen radio swasta utama negara, Era.fm sebagai medium serangan terbaru
meluahkan rasa tidak puas hati selepas stesen radio berkenaan menjemput Kiki
CDM25 membuat permohonan maaf secara terbuka.

Kebanyakan mereka bengang
dengan tindakan berkenaan kerana didakwa cuba untuk mempopularkan Kiki walaupun
sudah bertindak kasar membuli pesara kerajaan.

Rusydan Badawi dalam
reaksinya mencadangkan supaya stesen radio Era.fm menjemput seorang warga
Myanmar yang popular dengan video bacaan al-Quran yang kini ditahan pihak
berkuasa Malaysia

"Apa kata jemput
pulak budak Burma (Myanmar) yang sedang ditahan 6 bulan di jel sebab duduk
Malaysia lebih tempoh. Sedap sikit dengar corong radio orang mengaji," katanya

Pemilik akaun Facebook, Nur Fatin dalam
reaksinya meminta Era.fm menghentikan tindakan mengangkat individu tidak
bermoral dan ditolak sebagai 'artis popular segera'.

"Stop making immoral & ignorant person into some
famous instant-artist. She doesnt deserve this Era Fm," katanya.

Sementara itu, Rohaya Adam yang juga antara
pelayar laman sosial itu meminta menghentikan perkara terbabit supaya tidak
terus diperbesar dan memberikan semula tumpuan terhadap isu Gaza dan
Palestin.

"Sudah-udahlah tu..isu dah
selesaikan…media please (tolong) jangan besar-besarkan lagi. Isu Palestin, Syria
lebih penting kot… media macam ambil kesempatan pulak," katanya.

Selain Era.fm, laman facebook Hitz.fm juga turut
menjadi mangsa kecaman kerana menjemput Kiki untuk memberikan penjelasan sebenar
berkenaan kejadian sebenar.

Mereka membidas tindakan stesen radio
berkenaan yang sepatutnya menjemput Uncle Lim yang bertindak memaafkan Kiki dan
bukannya si 'pembuli jalanan' itu.
 
 

Thu Jul 17, 2014 10:28 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

#MH17: Malaysia Airlines Flight MH17 Crash - Live Report
Yahoo Newsroom –
a..
12.58am:
12.40am: MAS says it lost contact with MH17 at 1415GMT (10.15pm Malaysian time); the Boeing 777 was carrying 280 passengers and 15 crew members.

12.31am: A Ukrainian official said a plane carrying 295 people was shot down over a town in the east of the country. Malaysia Airlines said on its Twitter feed that it "has lost contact of MH17 from Amsterdam. The last known position was over Ukrainian airspace. More details to follow.". Details here.
12:15am: Ukraine's Interior Minister says a Malaysia Airlines passenger jet has been shot down over Eastern Ukraine. PM Najib says he's shocked over the news and that Malaysia is investigating the matter. The plane was allegedly carrying 295 passengers when the incident occurred.

The flight was en route to Kuala Lumpur from Amsterdam and was flying over the area that's the scene of fierce fighting between Russia and Ukraine. Early reports here.

Malaysian airliner crashes in east Ukraine
By Max Delany and Dmitry Zaks | AFP News

a.. Malaysia Airlines airliners at Kuala Lumpur Airport in Sepang on June 17, 2014

A Malaysian passenger liner flying from Amsterdam to Kuala Lumpur has crashed in insurgency-wracked east Ukraine, regional officials said Thursday, as Ukraine's president said the jet may have been shot down.
Malaysia Airlines said it had "lost contact" with the Boeing passenger liner, which Ukrainian officials said had come down in a rebel-held zone in the Donetsk region.

"Malaysia Airlines has lost contact of MH17 from Amsterdam," the airline, still reeling from the disappearance of flight MH370, said on its Twitter account.

"The last known position was over Ukrainian airspace," it said, promising more details soon.

Ukrainian President Petro Poroshenko said the jet may have been shot down.

"We do not exclude that the plane was shot down and confirm that the Ukraine Armed Forces did not fire at any targets in the sky," Poroshenko said in a statement posted on the president's website.

Regional officials in Donetsk confirmed the plane had come down near the town of Shaktarsk.

"The number of dead is not yet known," the administration said in a statement.

Emergency services were rushing to the scene, a security source told Interfax-Ukraine.

US stocks fell sharply following reports the Malaysia Airlines plane had been shot down, while Britain's Foreign Office said it was "working urgently to find out what's happened."

The incident comes just months after Malaysia's Flight MH370 disappeared on March 8 with 239 on board. The plane diverted from its Kuala Lumpur to Beijing flight path and its fate remains a mystery despite a massive aerial and underwater search.

- Ukrainian jet 'downed&#39; -

The reported crash came after Kiev accused Russia of downing a Ukrainian military plane on a mission over the east of the country, stoking tensions in the growing conflict on the edges of Europe that has claimed over 600 lives.

The allegation came a day after the US and EU bolstered sanctions against Russia over its perceived support of the separatist insurgency in the ex-Soviet state.

Moscow condemned the punitive measures against it as "blackmail&quot; and warned of retaliatory actions against Washington.

In the first direct claim of a Russian attack on Ukrainian forces, Kiev said a Russian airforce jet shot down a Ukrainian warplane Wednesday evening -- before the fresh round of Western sanctions were announced -- as it was carrying out its duties.

The pilot of the Su-25 plane managed to eject and was rescued by Kiev forces, Ukraine's National Security and Defence Council said.

Russia's defence ministry -- which NATO claims has massed some 12,000 troops along Ukraine's porous border -- dismissed the claim as "absurd", Russian news agencies reported.

- Sanctions hit Russian stocks -

The dramatic developments on the ground came alongside a major diplomatic fallout over fresh Western sanctions that Washington and Brussels hope will force Moscow to help halt the conflict.

In a tough move that left the EU trailing in his wake, US President Barack Obama took a swipe at major players in Russia's finance, military and energy sectors in sanctions imposed Wednesday.

The Russian foreign ministry reacted in a furious statement: "We do not intend to tolerate blackmail and reserve the right to take retaliatory measures" against the US.

Russian President Vladimir Putin earlier warned that sanctions would inflict "very serious damage" on the already tattered US-Russia relationship.

- Talks promised -

In eastern Ukraine fierce fighting between government forces and pro-Moscow rebels has intensified in recent days with some 55 civilians killed since the weekend.

The fighting forced more than a dozen Ukrainian border guards to flee into Russia seeking medical help with one dying from his injuries, the Russian authorities said.

Germany and France have been spearheading a push to revive talks between Kiev and the rebels over a potential ceasefire but attempts to hold a Skype videoconference fell through Tuesday.

Ukrainian forces made a string of major gains after Poroshenko tore up an unsuccessful ceasefire earlier this month, but progress has slowed since rebels retreated into two major regional centres where they have pledged to fight to the end.

Kerajaan Ukraine sahkan tembak pesawat, Najib umum siasatan sedang berjalan
The Malaysian Insider –

Kerajaan Ukraine mengesahkan menembak sebuah pesawat pada ketinggian 40,000 kaki di ruang udara mereka, sementara itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan siasatan segera ke atas khabar angin kehilangan pesawat dikhuatiri penerbangan MH17.
Bagaimanapun pihak berkuasa Ukraine tidak mengesahkan penerbangan yang ditembak tersebut.

Najib dalam akaun Twitter miliknya berkata siasatan sedang dijalankan untuk mengesahkan perkara tersebut.

"Saya terkejut dengan laporan MH terhempas. Siasatan sedang dijalankan," kata Najib.

Pegawai kementerian kecemasan di Ukraine berkata anggota badan kira-kira 100 orang kelihatan bertaburan 15km dari tempat kejadian.

Sebelum itu, laporan mengatakan pesawat membawa 295 penumpang Malaysia terhempas di sempadan Ukraine-Russia, menurut laporan agensi berita Reuters lewat malam ini.

Reuters memetik laporan agensi berita Interfax menyebut, pesawat it dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.

Laporan tersebut memetik sumber industri penerbangan, bagaimanapun usaha mengesahkan insiden masih sedang diusahakan pihak agensi.

Sementara itu syarikat penerbangan Malaysian Airlines (MAS) dalam akaun Twitter berkata mereka terputus hubungan dengan penerbangan MH17.

Lokasi terakhir menurut MAS adalah di ruang udara Ukraine.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: