Tuesday, March 14, 2017

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4702

1 Message

Digest #4702

Message

Tue Mar 14, 2017 8:28 am (PDT) . Posted by:

"~:eSpAcE9808:~" rienacom



Islam Bukan Agama Keamanan – ADUN Batu Uban

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

DAKWAAN seorang wakil rakyat dari parti pembangkang yang menggambarkan 'Islam bukan agama keamanan' ternyata memakan diri apabila kenyataan tidak berasas itu dipersoalkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Menerusi perkongsian di Twitter, Khalid meminta individu berkenaan, Raveentharan Subramaniam yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR Batu Uban agar tampil untuk menjelaskan apakah maksud dan tujuan sebenar dia mengeluarkan kenyataan berbaur provokasi agama itu.

"Panggil penama di bawah dan minta dia jelaskan apa yang dimaksudkan dengan kenyataan 'Islam was never a religion of PEACE'," tulisnya.

Gerun dengan kenyataan Khalid, ADUN Batu Uban itu dengan segera memadam status berkenaan dan segera menggeluarkan kenyataan permohonan maaf secara terbuka di laman Facebook.

Menurutnya, beliau tidak bermaksud untuk menuduh dan menyinggung sahabat-sahabat Islamnya namun sebagai mengecam kenyataan yang dikeluarkan oleh pendakwah antarabangsa, Dr. Zakir Naik, berhubung kenyataan "pengkritik saya adalah pengganas" yang diutarakan Zakir menerusi artikel yang dikeluarkan Malaymail Online.

Terdahulu, Raveentharan mengeluarkan satu kenyataan dalam berbahasa Inggeris berbunyi "Firstly Islam was never a religion of PEACE" kira-kira dua jam yang lalu.

Kenyataan itu mengundang kecaman orang ramai di mana Raveentharan dilihat sebagai mengambil kesempatan untuk melakukan provokasi agama dan bersifat memecah belahkan keharmonian penduduk di Malaysia.

Malah, segelintir pemerhati politik turut melabelkan ia sebagai kenyataan dari 'puak' Pakatan Harapan yang diketuai DAP untuk meneruskan agenda dalam menghasut rakyat.

- mynewshub.cc

----- Original Message -----
From: ~:eSpAcE9808:~
To:
Sent: Monday, March 13, 2017 11:21 PM
Subject: Fw: Buktikan jika saya pengganas: Zakir Naik

'Saya Tidak Berdebat Dengan Orang Islam' - Zakir

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net


SHAH ALAM: Pendakwah terkenal dunia, Dr Zakir Naik menegaskan, beliau tidak akan berdebat dengan orang Islam.

Beliau berkata demikian berikutan cadangan Pegawai Khas Pejabat Penasihat Perdana Menteri, Datuk Dr Fathul Bari Mat Jahaya, menawarkan diri untuk mengatur pertemuan antaranya dengan peguam, Siti Kasim.

"Saya boleh berdebat, tetapi bukan dengan orang Islam. Saya sedia berdebat dengan orang bukan Islam atau orang Islam yang jelas munafik.

"Ramai mahu berdebat dengan saya, tetapi saya tegaskan prinsip saya adalah tidak akan berdebat dengan orang Islam," katanya, semalam.

Dr Zakir berkata, beliau tidak mengenali Siti Kasim, tetapi percaya wanita itu seagama dengannya.

Terdahulu, Siti Kasim, menerusi status laman sosial Facebooknya berkata, debat yang diusulkan itu hanyalah satu cabaran yang tidak sepatutnya dikeluarkan.

Menurutnya, mengapa hanya dia dan Asiah Abdul Jalil disebut untuk berdebat sedangkan, dalam saman itu terdapat 19 orang mengutarakan perkara sama.

Sementara itu, Asiah dalam satu komen Facebooknya menolak berdebat dengan Dr Zakir kerana katanya, ia akan sub judice terhadap kes sivil saman dikemukakan pihaknya bersama-sama 19 individu yang lain.

Siti Kasim bersama 18 orang, termasuk Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy, fail saman terhadap Kerajaan Malaysia kerana mendakwa melindungi Dr Zakir.

- Sinar Harian

Buktikan jika saya pengganas: Zakir Naik

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

SHAH ALAM, 13 Jamadilakhir 1438H, Ahad – "Saya minta mereka yang tuduh saya pengganas, sila sebut demikian di hadapan khalayak," kata pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik.

Menafikan segala tohmahan yang menganggap dirinya sebagai pengganas, beliau pelik dituduh sedemkian, sedang beliau tidak pernah melakukan apa-apa aktiviti keganasan.
"Saya tidak pernah lakukan pemberontakan atau keganasan terhadap manusia sepanjang hidup. Saya hanya sampaikan mesej kedamaian kepada seluruh manusia

"Ada beberapa pihak yang tidak mahukan kedamaian wujud di dunia ini. Jadi, untuk merealisasikan perkara tersebut, pihak terbabit membuat tuduhan tidak berasas terhadap saya," katanya dalam temu bual eksklusif bersama Sinar Harian.

Bagaimanapun Zakir Naik percaya mereka yang membuat tuduhan terhadap beliau mempunyai agenda tersendiri, demi kepentingan diri atau organisasi.

Katanya, berdasarkan tuduhan yang dilemparkan itu, tidak mustahil pihak yang menggelarnya sebagai pengganas mungkin seorang pengganas.

"Umumnya, ramai mengetahui ribuan penonton yang akan hadir jika saya mengadakan sesi ceramah dan ramai menerima mesej tersebut untuk diaplikasikan dalam kehidupan mereka.

"Ada pihak yang tidak senang dengan tindakan saya, lantas mereka buat tuduhan tidak berasas terhadap saya, sedangkan saya menyampaikan mesej kedamaian kerana Allah SWT.

"Saya tidak hiraukan apa yang dilakukan mereka dan saya akan terus sampaikan mesej ini," katanya.

Di sebalik tuduhan itu, Zakir Naik bersyukur kerana banyak negara Islam menyokong usahanya .

"Jika ditakdir masuk penjara pun saya tidak menyesal bahkan lega kerana menyampaikan mesej untuk kebaikan manusia sejagat," katanya.

----- Original Message -----
From: ~:eSpAcE9808:~
To:
Sent: Monday, March 06, 2017 10:57 PM
Subject: Fw: Siti Kassim tak berani debat dengan Zakir

Kerajaan perlu bertindak segera

bloglist-malaysia.blogspot.

wak-labu

Posted by Mohd Sulaiman

NINA FARZUIN MD SHAROM

 

Dr Fadlan

KUALA LUMPUR - Gabungan Ahli Sunnah Malaysia (Gasma) menggesa kerajaan mengambil tindakan undang-undang terhadap 19 individu yang memfailkan saman mendakwa negara ini melindungi pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik.

Presidennya, Dr Fadlan Mohd Othman berkata, semua individu itu boleh didakwa di bawah seksyen 504 Kanun Keseksaan iaitu dengan sengaja mengaibkan dengan niat hendak membangkitkan pecah keamanan.

"Kami mohon agar PDRM ambil tindakan berdasarkan peruntukan tersebut kerana mereka sengaja lakukan perkara menyebabkan ketegangan hidup beragama.

"Tindakan mereka juga hanyalah fitnah tanpa bukti kukuh dan hanya merosakkan hubungan masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini," katanya pada sidang media Gasma menyokong dan mempertahankan kerajaan Malaysia dan Dr Zakir Naik, semalam.

Baru-baru ini, 19 individu termasuk pengerusi kumpulan Hindraf P Waythamoorthy dan peguam Siti Kasim memfailkan saman terhadap kerajaan Malaysia kerana mendakwa ia melindungi Dr Zakir.

Mereka mendakwa pendakwah dari India itu boleh mengancam keselamatan dan keharmonian negara.

Mengulas lanjut, Fadlan berkata, tindakan itu juga satu bentuk penghinaan ke atas Yang di-Pertuan Agong.

"Pada 2013, beliau (Dr Zakir) telah diangkat sebagai tokoh Maal Hijrah oleh Yang di-Pertuan Agong dan sudah tentu tindakan mereka ini juga dilihat sebagai satu penghinaan kepada baginda.

"Adakah mereka ingin katakan Yang di-Pertuan Agong beri penghormatan kepada individu digelar ekstremis," katanya.

Menurutnya, pihaknya bukan hanya menyatakan sokongan terhadap Dr Zakir dalam isu ini malah sentiasa bersama memperjuangkan Islam berteraskan prinsip nasihat yang baik dan perdebatan dengan cara diajar Islam.

"Mereka dakwa beliau (Dr Zakir) beri ancaman kepada keselamatan negara kerana penyeru kepada kebencian.

"Hakikatnya, beliau pendakwah bersikap wassatiyah, menyampaikan Islam dan menegakkan tauhid berlandaskan prinsip kesederhanaan. Bahkan, apa yang diajarkan adalah inti pati ajaran Islam yang sebenar berlandaskan Rukun Islam dan Rukun Iman," ujarnya.  

----- Original Message -----
From: ~:eSpAcE9808:~
To:
Sent: Sunday, March 05, 2017 8:20 PM
Subject: Fw: mahu Zakir Naik ditangkap, diusir & Siti Kassim

Tiga Nama Melayu Fail Fail Permohonan Isytihar Zakir Naik 'Ancaman Kepada Keselamatan Negara'

Dilulus untuk paparan oleh AbdullahOthman
tranungkite.net

Tiga nama Melayu memulakan prosiding undang-undang terhadap kerajaan dan empat yang lain untuk mendapatkan perintah mahkamah bagi mengisytiharkan pendakwah Dr Zakir Naik sebagai ancaman kepada keselamatan negara.
Mereka adalah Siti Zabedah Kassim, Asiah Abd Jalil dan Mujahidin Zulkifli.

Permohonan saman yang diketuai P. Waytha Moorthy dan juga pengerusi Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) di Mahkamah Tinggi menuntut perisytiharan bahawa Dr Zakir adalah satu ancaman kepada ketenteraman awam, moral, ekonomi, keharmonian sosial dan pendidikan negara.

Mereka memohon kepada mahkamah untuk segera mengusir Dr Zakir dan untuk mendapat satu perintah sekatan bagi menghalang beliau daripada memasuki Malaysia sebagai pelancong atau melalui apa-apa cara lain.

Mereka mahu perintah mahkamah mengarahkan Ketua Polis Negara untuk menangkap Dr Zakir serta-merta.

Selain itu, mereka menamakan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Jabatan Ketua Pengarah Imigresen, Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara, Ketua Polis Negara dan kerajaan sebagai defendan.

19 aktivis fail tuntutan mahkamah mahu Zakir Naik ditangkap, diusir

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

Sekumpulan aktivis dengan diketuai oleh Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy, hari ini memfailkan tuntutan mahkamah menuntut antara lain, satu perintah penangkapan dan pengusiran pendakwah Zakir Naik.

Saman itu difailkan olehnya bersama 18 yang lain, termasuk ADUN Bingkor Jeffrey Kitingan, peguam Siti Kassim dan Pengarah Center for Policy Initiatives, Lim Teck Ghee.
"(Kami memohon) satu perintah bagi ketua Polis Negara (IGP) untuk segera menangkap Zakir Naik.

"(Juga), satu perintah untuk membatalkan status Zakir sebagai seorang pemastautin tetap Malaysia, jika ada diberikan (dan) satu perintah untuk mengusirnya dengan segera dari Malaysia," katanya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur selepas memfailkan tuntutan mahkamah itu, hari ini.

Plaintif juga memohon deklarasi bahawa Zakir adalah ancaman kepada keselamatan, keharmonian dan perpaduan negara ini.

Dalam dokumen mahkamah itu, mereka mendakwa bahawa ajaran Zakir menggalakkan keganasan dan akan merosakkan perpaduan berbilang kaum dan keamanan di Malaysia.

Waythamoorthy berkata, Zakir juga telah diharamkan di beberapa negara, termasuk Kanada dan United Kingdom.

Defendan yang dinamakan dalam saman itu adalah Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dan kerajaan Malaysia.

Waythamoorthy berkata, mereka telah mengutus surat kepada Kementerian Dalam Negeri, Ketua Pengarah Jabatan Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara serta Jabatan Perdana Menteri mengenai status imigresen Zakir dan kedudukannya di negara ini namun usaha mereka tidak mendapat sebarang maklumbalas.

Bagaimanapun, beliau berkata, mereka percaya bahawa Zakir masih berada di Malaysia ketika ini.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: