Friday, May 14, 2010

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2641[8 Attachments]

Messages In This Digest (7 Messages)

Messages

1a.

Re: Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah,  Kelantan Ke Bukit Jawi Gol

Posted by: "nwafdi" nwafdi@gmail.com   nwafdi09

Thu May 13, 2010 8:07 pm (PDT)



Salam semua

Saya agak tersentap membaca komen sebegitu..alahai cukup mudah menjatuhkan hukum loyar buruk kpd orang..

Tak pernah terdetik di hati ini apabila reply ingin mempermainkan/memperkecilkan org lain apatah lagi dgn kalimah "insyaallah"..

Apa yg saya sarankan adalah cara yg tercepat yg boleh diperolehi sebagai penunjuk jalan (dapatkan tak bererti beli,boleh juga pinjam dr kawan..) sekiranya tidak ada rujukan/pertolongan dari kawan2 terdekat..

Walaubagaimanapun saya cadangkan jika berkemampuan & juga utk long term belilah satu gps (harga dlm 300-400 pun sudah cukup).. tak rugi jika memiliki gps ni..even driver teksi di KL pun semakin ramai yg dah menggunakan GPS utk mencari jalan2 yg agak tak "familiar"..

Akhir kata dgn komen di atas diharap dpt menangkis label yg diberikan sebelum ini...dan sekali lagi diharap JANGAN lah mengeluarkan kenyataan yg berbaur hasutan..kita hanya sama-sama ingin berkongsi ilmu pengetahuan di sini..

Renung-renungkan & Selamat Beramal..

Wassalam

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of Zul Khairi (ZK)
Sent: Wednesday, 12 May, 2010 4:26 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang

Salam dan Maafkan saya Tuan Moderator, Saya cukup tak mengerti dengan sikap sebilangan ahli kita yang kerap memberikan jawapan berbentuk " loyar buruk" apabila ada kawan2 yang meminta pertolongan seperti Nu Hairi. Jawapan berbentuk " loyar buruk adalah seperti diberi n wafdi. jika saudara kita Nu Hairi ini berkemampuan untuk memiliki atau telah memiliki GPS, tak mungkin dia nak tanya di ruangan ini. jadi fikirkanlah sikit jawapan anda tu sebelum tulis. Banyak lagi cara untuk bergurau atau menghiburkan hati. Tak perlulah berbuat sebegitu. Tuan Moderator fikirkanlah apa yang diperkatakan saya ini jangan sampai nanti group ini di Chop sebagai Group Loyar Buruk aje nanti. Wassalam. Haji Zulkhairi Haji Osman --- On Tue, 5/11/10, n wafdi wrote: From: n wafdi Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang To: automobil@yahoogroups.com Date: Tuesday, May 11, 2010, 11:44 PM Dapatkan satu gps pin point lps tu trus jln insyaallah jumpa On 5/12/10, Nu Hairi wrote: > Assalamualaikum, > > Saya ingin memohon pertolongan kepada sahabat2 dan kengkawan2 yang tahu > tunjuk arah dari Tanah Merah, Kelantan menuju ke Bukit Jawi Golf Resort, > Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang. > Ada org ckp saya kena kuar ke tol jawi.. > > Saya ada function kat sana Isnin depan. Saya ni tak biasa sgt jalan dari > pantai timur menuju ke sebelah utara sana. > Dah laa kena drive sorang2 ni. Function tu pulak kul 10 pg. Ntah kul brapa > nak kena bertolak dari Tanah Merah tu. > > Harap2.. kawan2 yang tahu dapat kasi tunjuk arah sedetail yang mungkin. > > Contohnya dari Tanah Merah ke tempat A, brapa km, brapa lama tempoh > perjalanan. > > Tolong ye... dan nanti emailkan pada saya.. > > Sekian dan ribuan terima kasih kepada yang membantu. > > Wassalam. > -- wafdi

1b.

Re: Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf

Posted by: "Abdul Rahman bin Johari" arahman@newhoongfatt.com.my   man_apache

Thu May 13, 2010 11:50 pm (PDT)



xde la bro, dah org minta jalan nye mcmtu. kalau mcmtu better dia tukar
tajuk je, "GPS dicari untuk dipinjam, untuk perjalanan Tanah Merah ke
Seberang Perai PP". ok bro, wa minta maap la kalau wa ada salah silap
kat u bro. apa yang aku praktikkan skrg, kalau nak pergi mana2 jalan
yang tak familiar untuk jumpa client. aku google map dulu, then baru
tawakal kepada Allah.

nwafdi wrote:
>
>
> Salam semua
>
> Saya agak tersentap membaca komen sebegitu..alahai cukup mudah
> menjatuhkan hukum loyar buruk kpd orang..
>
> Tak pernah terdetik di hati ini apabila reply ingin
> mempermainkan/memperkecilkan org lain apatah lagi dgn kalimah
> "insyaallah"..
>
> Apa yg saya sarankan adalah cara yg tercepat yg boleh diperolehi
> sebagai penunjuk jalan (*_dapatkan_* tak bererti beli,boleh juga
> pinjam dr kawan..) sekiranya tidak ada rujukan/pertolongan dari kawan2
> terdekat..
>
> Walaubagaimanapun saya cadangkan jika berkemampuan & juga utk long
> term belilah satu gps (harga dlm 300-400 pun sudah cukup).. tak rugi
> jika memiliki gps ni..even driver teksi di KL pun semakin ramai yg dah
> menggunakan GPS utk mencari jalan2 yg agak tak "familiar"..
>
> Akhir kata dgn komen di atas diharap dpt menangkis label yg diberikan
> sebelum ini...dan sekali lagi diharap JANGAN lah mengeluarkan
> kenyataan yg berbaur hasutan..kita hanya sama-sama ingin berkongsi
> ilmu pengetahuan di sini..
>
>
>
> Renung-renungkan & Selamat Beramal..
>
> Wassalam
>
>
>
>
>
>
>
> *From:* automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com]
> *On Behalf Of *Zul Khairi (ZK)
> *Sent:* Wednesday, 12 May, 2010 4:26 PM
> *To:* automobil@yahoogroups.com
> *Subject:* Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah
> Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan,
> Pulau Pinang
>
>
>
>
>
> Salam dan Maafkan saya Tuan Moderator, Saya cukup tak mengerti
> dengan sikap sebilangan ahli kita yang kerap memberikan jawapan
> berbentuk " loyar buruk" apabila ada kawan2 yang meminta pertolongan
> seperti Nu Hairi. Jawapan berbentuk " loyar buruk adalah seperti
> diberi n wafdi. jika saudara kita Nu Hairi ini berkemampuan untuk
> memiliki atau telah memiliki GPS, tak mungkin dia nak tanya di ruangan
> ini. jadi fikirkanlah sikit jawapan anda tu sebelum tulis. Banyak
> lagi cara untuk bergurau atau menghiburkan hati. Tak perlulah berbuat
> sebegitu. Tuan Moderator fikirkanlah apa yang diperkatakan saya ini
> jangan sampai nanti group ini di Chop sebagai Group Loyar Buruk aje
> nanti. Wassalam. Haji Zulkhairi Haji Osman --- On Tue, 5/11/10, n
> wafdi wrote: From: n wafdi Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon
> Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort,
> Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang To: automobil@yahoogroups.com
> Date: Tuesday, May 11, 2010, 11:44 PM *_Dapatkan_* satu gps pin
> point lps tu trus jln insyaallah jumpa On 5/12/10, Nu Hairi wrote: >
> Assalamualaikum, > > Saya ingin memohon pertolongan kepada sahabat2
> dan kengkawan2 yang tahu > tunjuk arah dari Tanah Merah, Kelantan
> menuju ke Bukit Jawi Golf Resort, > Seberang Perai Selatan, Pulau
> Pinang. > Ada org ckp saya kena kuar ke tol jawi.. > > Saya ada
> function kat sana Isnin depan. Saya ni tak biasa sgt jalan dari >
> pantai timur menuju ke sebelah utara sana. > Dah laa kena drive
> sorang2 ni. Function tu pulak kul 10 pg. Ntah kul brapa > nak kena
> bertolak dari Tanah Merah tu. > > Harap2.. kawan2 yang tahu dapat kasi
> tunjuk arah sedetail yang mungkin. > > Contohnya dari Tanah Merah ke
> tempat A, brapa km, brapa lama tempoh > perjalanan. > > Tolong ye...
> dan nanti emailkan pada saya.. > > Sekian dan ribuan terima kasih
> kepada yang membantu. > > Wassalam. > -- wafdi
>
>
1c.

Re: Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf

Posted by: "Nu Hairi" nmryie@gmail.com

Thu May 13, 2010 11:52 pm (PDT)



Salam semua,

Kepada yang memberi bantuan pandu arah, saya ucapkan jutaan terima kasih
diatas bantuan anda. Ianya amatlah membantu.

Dan dikesempatan ini saya mohon maaf sekiranya email pertanyaan saya
mengenai
bantuan pandu arah ini mencetuskan isu perbalahan pula.

Saya mmg takde niat langsung nak menjadikannya kearah itu.

Akhir sekali, terima kasih sekali lagi kepada yang membantu.

Terima kasih.

Wassalam.

2010/5/14 nwafdi <nwafdi@gmail.com>

>
>
> Salam semua
>
> Saya agak tersentap membaca komen sebegitu..alahai cukup mudah menjatuhkan
> hukum loyar buruk kpd orang..
>
> Tak pernah terdetik di hati ini apabila reply ingin
> mempermainkan/memperkecilkan org lain apatah lagi dgn kalimah �insyaallah�..
>
> Apa yg saya sarankan adalah cara yg tercepat yg boleh diperolehi sebagai
> penunjuk jalan (*dapatkan* tak bererti beli,boleh juga pinjam dr kawan..)
> sekiranya tidak ada rujukan/pertolongan dari kawan2 terdekat..
>
> Walaubagaimanapun saya cadangkan jika berkemampuan & juga utk long term
> belilah satu gps (harga dlm 300-400 pun sudah cukup).. tak rugi jika
> memiliki gps ni..even driver teksi di KL pun semakin ramai yg dah
> menggunakan GPS utk mencari jalan2 yg agak tak �familiar�..
>
> Akhir kata dgn komen di atas diharap dpt menangkis label yg diberikan
> sebelum ini...dan sekali lagi diharap JANGAN lah mengeluarkan kenyataan yg
> berbaur hasutan..kita hanya sama-sama ingin berkongsi ilmu pengetahuan di
> sini..
>
>
>
> Renung-renungkan & Selamat Beramal..
>
> Wassalam
>
>
>
>
>
>
>
> *From:* automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] *On
> Behalf Of *Zul Khairi (ZK)
> *Sent:* Wednesday, 12 May, 2010 4:26 PM
> *To:* automobil@yahoogroups.com
>
> *Subject:* Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah,
> Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang
>
>
>
>
>
> Salam dan Maafkan saya Tuan Moderator, Saya cukup tak mengerti dengan
> sikap sebilangan ahli kita yang kerap memberikan jawapan berbentuk " loyar
> buruk" apabila ada kawan2 yang meminta pertolongan seperti Nu Hairi.
> Jawapan berbentuk " loyar buruk adalah seperti diberi n wafdi. jika
> saudara kita Nu Hairi ini berkemampuan untuk memiliki atau telah
> memiliki GPS, tak mungkin dia nak tanya di ruangan ini. jadi fikirkanlah
> sikit jawapan anda tu sebelum tulis. Banyak lagi cara untuk bergurau atau
> menghiburkan hati. Tak perlulah berbuat sebegitu. Tuan Moderator
> fikirkanlah apa yang diperkatakan saya ini jangan sampai nanti group ini di
> Chop sebagai Group Loyar Buruk aje nanti. Wassalam. Haji Zulkhairi Haji
> Osman --- On Tue, 5/11/10, n wafdi wrote: From: n wafdi Subject: Re:
> www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke
> Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang To:
> automobil@yahoogroups.com Date: Tuesday, May 11, 2010, 11:44 PM *
> Dapatkan* satu gps pin point lps tu trus jln insyaallah jumpa On 5/12/10,
> Nu Hairi wrote: > Assalamualaikum, > > Saya ingin memohon pertolongan kepada
> sahabat2 dan kengkawan2 yang tahu > tunjuk arah dari Tanah Merah, Kelantan
> menuju ke Bukit Jawi Golf Resort, > Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang. >
> Ada org ckp saya kena kuar ke tol jawi.. > > Saya ada function kat sana
> Isnin depan. Saya ni tak biasa sgt jalan dari > pantai timur menuju ke
> sebelah utara sana. > Dah laa kena drive sorang2 ni. Function tu pulak kul
> 10 pg. Ntah kul brapa > nak kena bertolak dari Tanah Merah tu. > > Harap2..
> kawan2 yang tahu dapat kasi tunjuk arah sedetail yang mungkin. > > Contohnya
> dari Tanah Merah ke tempat A, brapa km, brapa lama tempoh > perjalanan. > >
> Tolong ye... dan nanti emailkan pada saya.. > > Sekian dan ribuan terima
> kasih kepada yang membantu. > > Wassalam. > -- wafdi
>
>
>
1d.

Re: Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah,  Kelantan Ke Bukit Jawi Gol

Posted by: "shidan shidan" syid_dan@yahoo.com   syid_dan

Fri May 14, 2010 12:24 am (PDT)



ok ikut je plan yg asmadi beri td di bawah..highway yg bayar RM1.60 td tu highway BKE kulim....ambik highway PLUS meghala ke selatan...IPOH-Kuala Lumpur...keluar tol jawi RM2.80...tgok plan yg saya beri td...

--- On Thu, 5/13/10, wan.asmadi@parkson.com.my <wan.asmadi@parkson.com.my> wrote:

From: wan.asmadi@parkson.com.my <wan.asmadi@parkson.com.my>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Thursday, May 13, 2010, 12:58 AM

 

Salam, Rasa terpanggil untuk berkongsi pengalaman. kebetulan, saya juga berasal dari Tanah Merah, Kelantan, dan baru membuat perjalanan dari Tanah Merah ke Seberang Prai, Penang kerana menghantar adik yang dapat melanjutkan pelajaran ke Kolej Matrukulasi Pulau Pinang, Kepala Batas pada 10 Mei 2010. Cuma nak berkongsi pengalaman, penggunaan googlemaps tidak banyak membantu, kerana struktur atau penunjuk jalan tidak lengkap. Banyak tempat pada peta ini tiada tanda / nama kampung / tempat sepanjang perjalanan. inilah yang saya hadapi. Jikalau saudara dari Tanah Merah, tuju sahaja ke Utara melalui Jeli. Nanti saudara akan bertemu satu simpang 4 iaitu jika ke Kanan, saudara akan menuju ke Grik, manakala ke Kiri pula akan ke Pengkalan Hulu,Saudara terus sahaja. Ini ialah Lebuhraya baru. Jalan ini baru, oleh itu susah nak jumpa perkampungan orang, tapi jangan bimbang. Saudara terus sahaja. jangan belok kemana -mana. Sehingga saudara akan bertemu tol ( lupa
nama tol ni ) dan ken bayar RM1.60. saudara terus lagi dan akan jumpa satu lgi tol, bayar lagi RM1.60, bila sampai sini, saudara sebenaranya hampir sampai Lebuhraya PLUS, Kena tanya juru tol. kat sini sebab saya tak tahu nak ke Jawi. Dari sini saya ambil kanan dan masuk PLUS untuk ke Kolej Matrikulasi Pulau Pinang. Nasihat saya, jikalau function saudara bermula 10 pagi, saya nasihatkan saudara bertolah sehari lebih awal kerana perjalanan hampir 5 jam. fikir juga keselamatan saudara yang memandu seorang diri. Perjalanan Highway Timur Barat sedikit bahaya kerana jalannya berbukit bukau dan silap haribulan, akan bertemu dengan gajah. Tempatnya juga berkabus jika bertolak malam atau awal pagi.  SEMOGA SELAMAT PERJALANAN 
-----automobil@ yahoogroups. com wrote: -----

To: automobil@yahoogrou ps.com
From: Mas Fawzi <masfawzi@gmail. com>
Sent by: automobil@yahoogrou ps.com
Date: 05/13/2010 09:55AM
Subject: Re: www.auto.pdniaga. com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang [1 Attachment]

 
Salam. Saya rasa terpanggil untuk berkongsi cara mudah merancang perjalanan, iaitu dengan menggunakan Googlemap. Di sini saya sertakan skrin yang berkaitan. Merurut Googlemap, dari Tanah Merah ke Bukit Jawi dengan menaiki kereta jaraknya ialah 332km dan masa yang diambil ialah 5jam 49min. Untuk menggunakan Googlemap dari satu tempat ke tempat lain cuma perlu taipkan nama tempat A dan nama tempat B. Googlemap akan bantu dengan autofill. Harap maklumat ini berguna untuk semua. Selamat mencuba. Mas Fawzi 2010/5/12 Nu Hairi > > > Assalamualaikum, > > Saya ingin memohon pertolongan kepada sahabat2 dan kengkawan2 yang tahu > tunjuk arah dari Tanah Merah, Kelantan menuju ke Bukit Jawi Golf Resort, > Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang. > Ada org ckp saya kena kuar ke tol jawi.. > > Saya ada function kat sana Isnin depan. Saya ni tak biasa sgt jalan dari > pantai timur menuju ke sebelah utara sana. > Dah laa kena drive sorang2 ni. Function tu pulak kul 10 pg.
Ntah kul brapa > nak kena bertolak dari Tanah Merah tu. > > Harap2.. kawan2 yang tahu dapat kasi tunjuk arah sedetail yang mungkin. > > Contohnya dari Tanah Merah ke tempat A, brapa km, brapa lama tempoh > perjalanan. > > Tolong ye... dan nanti emailkan pada saya.. > > Sekian dan ribuan terima kasih kepada yang membantu. > > Wassalam. > > > > > > > >



____________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _____

PARKSON Website: www.parkson. com.my              E-Mail: enquirymaster@ parkson.com. my               Helpline: 1-300-880-828

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
E-MAIL DISCLAIMER: This email and any attachment(s) contain confidential information and are privileged. If you are not the intended recipient,
dissemination or copying of this communication is prohibited and may be in breach of the applicable law. Please notify the sender and delete this
email from your system. Thank you for your co-operation.

PARKSON RETAIL GROUP: Level 5, Klang Parade, 2112, Jalan Meru, 41050 Klang, Selangor Darul Ehsan, MALAYSIA
Tel: 603-33442882, 3344 9889    Fax: 603-3344 2889    E-Mail: admincomm@parkson. com.my

2a.

Re: Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf

Posted by: "Lutsinar" lutsinar@gmail.com   membiru

Thu May 13, 2010 8:10 pm (PDT)

[Attachment(s) from Lutsinar included below]

Pada 2010 Mei 14 00:26, Lutsinar <lutsinar@gmail.com> menulis:

> Memandangkan function pada hari isnin masih belum terlewat untuk saya
> sertakan maklumat ini,
>
> Anggaran masa dengan mematuhi halaju jalaraya aalah 6: 36 minit (tidak
> termasuk lampu isyarat).
>
> 1.
>
> Head *west* toward *Jalan Tasek*
>
> 210 m
>
> 2.
>
> Take the 2nd *left* onto *Jalan Tasek*
>
> 87 m
>
> 3.
>
> Take the 1st *right* onto *Jalan Hulu Pasar*
>
> 180 m
>
> 4.
>
> Turn *left* at *Jalan Pasir Mas - Tanah Merah*
>
> 4.5 km
>
> 5.
>
> Turn *right* at *Jalan Grik - Pasir Puteh*
>
> 58.8 km
>
> 6.
>
> Turn *left* to stay on *Jalan Grik - Pasir Puteh*
>
> 107 km
>
> 7.
>
> Slight *right* at *Jalan Baling - Gerik*
>
> 40.4 km
>
> 8.
>
> Continue onto *K173*
>
> 6.7 km
>
> 9.
>
> Continue onto *K171*
>
> 2.2 km
>
> 10.
>
> Turn *right* to stay on *K171*
>
> 1.8 km
>
> 11.
>
> Take the 1st *right* toward *K171*
>
> 120 m
>
> 12.
>
> Take the 1st *left* onto *K171*
>
> 900 m
>
> 13.
>
> Turn *left* at *Route 67*
>
> 2.3 km
>
> 14.
>
> Turn *right* to stay on *Route 67*
>
> 6.3 km
>
> 15.
>
> Continue onto *K12*
>
> 7.0 km
>
> 16.
>
> Continue onto *Route 67*
>
> 25.1 km
>
> 17.
>
> Continue onto *Lebuhraya Kulim - Butterworth*
>
> 1.7 km
>
> 18.
>
> Turn *left* at *Jalan Perusahaan*
>
> 450 m
>
> 19.
>
> Take the 1st *right* onto *K812*
>
> 9.7 km
>
> 20.
>
> Turn *right* at *Jalan Bukit Awi*
>
> 650 m
>
> 21.
>
> Continue onto *Jalan Kulim*
>
> 2.3 km
>
> 22.
>
> Sharp *left* at *Jalan Gajah Mati*
>
> 5.9 km
>
> 23.
>
> Turn *right* at *P145*
>
> 8.0 km
>
> 24.
>
> Take the ramp onto *Route 1*
>
> 4.0 km
>
> 25.
>
> Turn *left* at *Jalan Krian Kedah*
>
> 1.6 km
>
> 26.
>
> Take the 3rd *right* onto *P156*
>
> 1.4 km
>
> 27 Bukit Jawi Golf Resort, 691 Road Main, Sungai Jawi, Pulau Pinang,
> Malaysia
>

Jika tuan Mod benarkan saya sertakan gambar screenshot bagi memudahkan anda.
Harap dapat membantu.

>
> Pada 2010 Mei 13 17:21, Abdul Rahman bin Johari <
> arahman@newhoongfatt.com.my> menulis:
>
>
>>
>> ntahnye, aku pun pernah gak tanya pasal jalan ni. yela gps takde, so aku
>> tanya la kat ygroups yg aku join. dgn senang hati kawan2 bg aku guide sampai
>> aku jumpa jalan yg aku maksudkan. antara soklan aku, jalan nak balik dari
>> tv3 sripentas nak balik ke meru. sbb aku dah 2 kali ikut jalan jauh, sampai
>> mmg sampai ke destinasi tp rugi minyak, duit dan masa la.
>>
>> Zul Khairi (ZK) wrote:
>>
>>
>>
>> Salam dan Maafkan saya Tuan Moderator,
>>
>> Saya cukup tak mengerti dengan sikap sebilangan ahli kita yang kerap
>> memberikan jawapan berbentuk " loyar buruk" apabila ada kawan2 yang meminta
>> pertolongan seperti Nu Hairi.
>> Jawapan berbentuk " loyar buruk adalah seperti diberi n wafdi.
>>
>> jika saudara kita Nu Hairi ini berkemampuan untuk memiliki atau telah
>> memiliki GPS, tak mungkin dia nak tanya di ruangan ini. jadi fikirkanlah
>> sikit jawapan anda tu sebelum tulis.
>>
>> Banyak lagi cara untuk bergurau atau menghiburkan hati. Tak perlulah
>> berbuat sebegitu.
>>
>> Tuan Moderator fikirkanlah apa yang diperkatakan saya ini jangan sampai
>> nanti group ini di Chop sebagai Group Loyar Buruk aje nanti.
>>
>> Wassalam.
>> Haji Zulkhairi Haji Osman
>>
>> --- On *Tue, 5/11/10, n wafdi <nwafdi@gmail.com>* wrote:
>>
>>
>> From: n wafdi <nwafdi@gmail.com>
>>
>> Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah,
>> Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang
>> To: automobil@yahoogroups.com
>> Date: Tuesday, May 11, 2010, 11:44 PM
>>
>>
>> Dapatkan satu gps pin point lps tu trus jln insyaallah jumpa
>>
>>
>> On 5/12/10, Nu Hairi <nmryie@gmail. com<http://us.mc656.mail.yahoo.com/mc/compose?to=nmryie%40gmail.com>>
>> wrote:
>> > Assalamualaikum,
>> >
>> > Saya ingin memohon pertolongan kepada sahabat2 dan kengkawan2 yang tahu
>> > tunjuk arah dari Tanah Merah, Kelantan menuju ke Bukit Jawi Golf Resort,
>> > Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang.
>> > Ada org ckp saya kena kuar ke tol jawi..
>> >
>> > Saya ada function kat sana Isnin depan. Saya ni tak biasa sgt jalan dari
>> > pantai timur menuju ke sebelah utara sana.
>> > Dah laa kena drive sorang2 ni. Function tu pulak kul 10 pg. Ntah kul
>> brapa
>> > nak kena bertolak dari Tanah Merah tu.
>> >
>> > Harap2.. kawan2 yang tahu dapat kasi tunjuk arah sedetail yang mungkin.
>> >
>> > Contohnya dari Tanah Merah ke tempat A, brapa km, brapa lama tempoh
>> > perjalanan.
>> >
>> > Tolong ye... dan nanti emailkan pada saya..
>> >
>> > Sekian dan ribuan terima kasih kepada yang membantu.
>> >
>> > Wassalam.
>> >
>>
>> --
>> wafdi
>>
>>
>>
>>
>
>
>
> --
> admin of http://www.pelbagai.com
>

--
admin of http://www.pelbagai.com

Attachment(s) from Lutsinar

8 of 8 Photo(s)

2b.

Re: Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf

Posted by: "bAd mood" moodysega@hotmail.com

Thu May 13, 2010 11:52 pm (PDT)




cadangan je...
aku kalaau nak ke mana2, dan takde gps, aku bukak google map je.
pastu print map ngan direction dia.

To: automobil@yahoogroups.com
From: lutsinar@gmail.com
Date: Fri, 14 May 2010 00:33:36 +0800
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang [8 Attachments]

[Attachment(s) from Lutsinar included below]


Memandangkan function pada hari isnin masih belum terlewat untuk saya sertakan maklumat ini,

Anggaran masa dengan mematuhi halaju jalaraya aalah 6: 36 minit (tidak termasuk lampu isyarat).

1.

Head west toward Jalan Tasek

210 m




2.


Take the 2nd left onto Jalan Tasek

87 m




3.


Take the 1st right onto Jalan Hulu Pasar

180 m




4.


Turn left at Jalan Pasir Mas - Tanah Merah

4.5 km




5.


Turn right at Jalan Grik - Pasir Puteh

58.8 km




6.


Turn left to stay on Jalan Grik - Pasir Puteh

107 km




7.


Slight right at Jalan Baling - Gerik

40.4 km




8.


Continue onto K173


6.7 km




9.


Continue onto K171


2.2 km




10.


Turn right to stay on K171


1.8 km




11.


Take the 1st right toward K171

120 m




12.


Take the 1st left onto K171

900 m




13.


Turn left at Route 67


2.3 km




14.


Turn right to stay on Route 67

6.3 km




15.


Continue onto K12


7.0 km




16.


Continue onto Route 67


25.1 km




17.


Continue onto Lebuhraya Kulim - Butterworth

1.7 km




18.


Turn left at Jalan Perusahaan

450 m




19.


Take the 1st right onto K812

9.7 km




20.


Turn right at Jalan Bukit Awi

650 m




21.


Continue onto Jalan Kulim


2.3 km




22.


Sharp left at Jalan Gajah Mati

5.9 km




23.


Turn right at P145


8.0 km




24.


Take the ramp onto Route 1


4.0 km




25.


Turn left at Jalan Krian Kedah

1.6 km




26.


Take the 3rd right onto P156

1.4 km



27 Bukit Jawi Golf Resort, 691 Road Main, Sungai
Jawi, Pulau Pinang, Malaysia

Jika tuan Mod benarkan saya sertakan gambar screenshot bagi memudahkan anda. Harap dapat membantu.

Pada 2010 Mei 13 17:21, Abdul Rahman bin Johari <arahman@newhoongfatt.com.my> menulis:

ntahnye, aku pun pernah gak tanya pasal jalan ni. yela gps takde, so
aku tanya la kat ygroups yg aku join. dgn senang hati kawan2 bg aku
guide sampai aku jumpa jalan yg aku maksudkan. antara soklan aku, jalan
nak balik dari tv3 sripentas nak balik ke meru. sbb aku dah 2 kali ikut
jalan jauh, sampai mmg sampai ke destinasi tp rugi minyak, duit dan
masa la.

Zul Khairi (ZK) wrote:

Salam dan Maafkan saya Tuan Moderator,

Saya cukup tak mengerti dengan sikap sebilangan ahli kita
yang kerap memberikan jawapan berbentuk " loyar buruk" apabila ada
kawan2 yang meminta pertolongan seperti Nu Hairi.
Jawapan berbentuk " loyar buruk adalah seperti diberi n
wafdi.

jika saudara kita Nu Hairi ini berkemampuan untuk memiliki
atau telah memiliki GPS, tak mungkin dia nak tanya di ruangan ini. jadi
fikirkanlah sikit jawapan anda tu sebelum tulis.

Banyak lagi cara untuk bergurau atau menghiburkan hati.
Tak perlulah berbuat sebegitu.

Tuan Moderator fikirkanlah apa yang diperkatakan saya ini
jangan sampai nanti group ini di Chop sebagai Group Loyar Buruk aje
nanti.

Wassalam.

Haji Zulkhairi Haji Osman

--- On Tue, 5/11/10, n wafdi <nwafdi@gmail.com>
wrote:

From: n wafdi <nwafdi@gmail.com>

Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Mohon Pandu Arah : Dari Tanah
Merah, Kelantan Ke Bukit Jawi Golf Resort, Seberang Perai Selatan,
Pulau Pinang

To: automobil@yahoogroups.com

Date: Tuesday, May 11, 2010, 11:44 PM

Dapatkan satu gps pin point lps tu trus jln insyaallah
jumpa

On 5/12/10, Nu Hairi <nmryie@gmail.
com> wrote:

> Assalamualaikum,

>

> Saya ingin memohon pertolongan kepada sahabat2 dan kengkawan2 yang
tahu

> tunjuk arah dari Tanah Merah, Kelantan menuju ke Bukit Jawi Golf
Resort,

> Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang.

> Ada org ckp saya kena kuar ke tol jawi..

>

> Saya ada function kat sana Isnin depan. Saya ni tak biasa sgt
jalan dari

> pantai timur menuju ke sebelah utara sana.

> Dah laa kena drive sorang2 ni. Function tu pulak kul 10 pg. Ntah
kul brapa

> nak kena bertolak dari Tanah Merah tu.

>

> Harap2.. kawan2 yang tahu dapat kasi tunjuk arah sedetail yang
mungkin.

>

> Contohnya dari Tanah Merah ke tempat A, brapa km, brapa lama tempoh

> perjalanan.

>

> Tolong ye... dan nanti emailkan pada saya..

>

> Sekian dan ribuan terima kasih kepada yang membantu.

>

> Wassalam.

>

--

wafdi

--
admin of http://www.pelbagai.com

--
admin of http://www.pelbagai.com


__________________________________________________________
Hotmail: Free, trusted and rich email service.
https://signup.live.com/signup.aspx?id=60969
3.

[WTB]: Motorsikal secondhand dicari

Posted by: "Abdul Rahman bin Johari" arahman@newhoongfatt.com.my   man_apache

Thu May 13, 2010 8:13 pm (PDT)



Salam, saje nak cari motor dalam ni pulak. Dah try cari kat Mudah.my
tapi tak banyak pilihan, kalau ade pun mahal.

Motor bajet bawah 1k, terlebih sikit mungkin boleh juga.
Jenis motor dicari, 1st rank Kips la, 2nd honda dan lain-lain
Lokasi biarlah dekat sekitar Klang and Shah Alam sahaja, jauh2 tak
terlarat den nak ambil
Keadaan motor, masih berfungsi dengan baik tiada accident dan mempunyai
geran. takut la motor panas ke ape.

Hubungi email or sms no ni 019-4620854, better email sekali dengan
gambar lagi cantik.
Recent Activity
Visit Your Group
Stay on top

of your group

activity with

Yahoo! Toolbar

Yahoo! Search

Start Searching

Find exactly

what you want.

Check out the

Y! Groups blog

Stay up to speed

on all things Groups!

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
�      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
�      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
�      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
�      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
�      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
�      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
�      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
�      Jana Iklan � http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

No comments: