Tuesday, July 27, 2010

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2696

Messages In This Digest (9 Messages)

1.
Festival season promotion for Proton new car -Cash Discount From: Jagathies Kannasan
2.
Berkenaan Motosikal Lama From: Nu Hairi
3a.
Enjin kereta kadang-kadang tak boleh start From: Mohd Zamri Abd Rahman
3b.
Re: Enjin kereta kadang-kadang tak boleh start From: lan loqius
4.
mohon moderator abaikan email sebelum ini From: Fairuz Mohamad
5a.
hilang kereta -minta tolong From: Fairuz Mohamad
5b.
Re: hilang kereta -minta tolong From: rezal_sapuan@amtek.my
6.
INFO KEDAI From: Harris Bin Haron
7.
FW: My Honda Tak Guna. From: Hazli Izwan Ghazali

Messages

1.

Festival season promotion for Proton new car -Cash Discount

Posted by: "Jagathies Kannasan" vishnu_vd@yahoo.com   vishnu_vd

Mon Jul 26, 2010 8:16 pm (PDT)





Hi friends,

Cash discount for All model Proton Exora 1.6 RM1000
Cash discount for All model Proton Persona 1.6 Rm 500
Cash discount for All model Proton Saga 1.3 Rm300

Zero down payment available

***just summit document only for car with zero down payment scheme-available for
all type of customer.

Special promotion
Proton savvy discount Rm3500
Proton Waja discount Rm3000


PROTON SAGA 1.3 AT & MT

P.Saga B-Line 1.3MT RM36998
P.Saga B-Line 1.3AT RM39998

P.Saga M-Line 1.3MT RM39498
P.Saga M-Line 1.3 AT RM41998

Price for new Proton Persona Elegance 1.6 AT & MT


Proton Persona Elegance 1.6 MT B-LINE RM46499
Proton Persona Elegance 1.6 AT B-LINE RM49499


Proton Persona Elegance 1.6 MT M-LINE RM52999
Proton Persona Elegance 1.6 AT M-LINE RM55999

Proton Persona Elegance 1.6 AT H-LINE RM59499

PROTON EXORA 1.6MT
P.Exora B-Line 1.6MT Rm 58998.00


PROTON EXORA 1.6 AT OR MT
1.P.Exora H-Line 1.6AT Rm 76998.00
2.P.Exora M-Line 1.6AT Rm 70998.00
3.P.Exora M-Line 1.6MT Rm 65998.00

P.Waja 1.6 MT Rm56,888.00
P.Waja 1.6 AT Rm 59,888.00


For more information please call me jega at012-3332230.

Regards,
Jega
Authorised Proton Edar Sdn Bhd

2.

Berkenaan Motosikal Lama

Posted by: "Nu Hairi" nmryie@gmail.com

Mon Jul 26, 2010 8:16 pm (PDT)



Salam semua,

Nak minta pandangan kwn2 yg tahu berkenaan permasalahan saya.

Saya ada sebiji moto. Moto lama laa .. beli tahun 90-an.
Skrg ni moto tu tgh repair kat kedai sbb tak leh start.
tak leh start tu sbb saya tak pedulikan motor tu ( tak start selalu
menyebabkan enjin dia jem)..

Roadtax motor tu dah lama expired, bulan sept 2009.
Maknanya jika saya tak renew roadtax motor tu pada sept tahun ni,
maka genaplah setahun motor tu takde roadtax.
Saya malas laa nak renew sbb dah ada motor lain, pakai adik
punya ( tp skrg dah tukar ke nama saya dah )..sbb adik kena posting
ke s'wak. Lagipun motor yg tgh repair tu mmg jarang sekali saya pedulikan.
Ni pun pedulikan sbb bini dok membebel pasal motor lama tu, dia bising dok
suruh jual walhal motor lama tu byk kenangan silam. :)

Skrg ni saya plan, abis repair motor tu ingat nak jual laa..
Cuma saya belum ada buyer lg sbb motor tu masih dlm proses repair
dan saya belum cari buyer nya lg.

Soalan saya:

1. Jika saya dpt buyer motor tu dan buyer tu nak beli motor sebelum sept
2010
perlu ke saya bawak motor tu masuk puspakom memandangkan dah dekat setahun
( tp masih belum cukup setahun ) roadtax dia mati?

2. Jika saya dpt buyer motor tu dan buyer tu nak beli motor dlm bulan
oktober 2010,
perlu ke saya bawak motor tu masuk puspakom memandangkan dah lebih setahun
roadtax mati?

Saya dapat tahu, skrg ni jika kita nak beli keta 2nd hand ke atas, keta tu
kena
masuk puspakom dulu. Tu yg saya pening tu kot2 undang2 ni applicable jgk
utk motor lama.

Harap mereka2 yg tahu dapat tolong saya dan bleh berkongsi maklumat dlm
group.

Sekian, terima kasih.
3a.

Enjin kereta kadang-kadang tak boleh start

Posted by: "Mohd Zamri Abd Rahman" a.mohdzamri@yahoo.com.my   a.mohdzamri

Mon Jul 26, 2010 10:56 pm (PDT)




 
 salam sejahtera. saya ada satu masalah, enjin kereta wira saya 1.5mt
kadang-kadang tak hidup bila saya start. bila enjin dah hidup saya bawa
jalan-jalan kemudian saya berhenti dan matikan enjin dan hidupkan enjin semula
dah tak boleh. ada yang cakap sebab starter, ada yang suruh tambah relay starter
dan ada yang cakap sebab tapak suis kunci. semua tu saya dah buat tapi
kadang-kadang jadi macam tu juga. kadang kadang kena main-main kan gear baru
boleh start enjin. kenapa terjadi macam tu. diharap pihak automobil dapat
memberikan jawapannya. terima kasih.

zamri

3b.

Re: Enjin kereta kadang-kadang tak boleh start

Posted by: "lan loqius" rxzabd@yahoo.com   rxzabd

Tue Jul 27, 2010 2:44 am (PDT)



Masa start tu ade bunyi ape2 x?

________________________________
From: Mohd Zamri Abd Rahman <a.mohdzamri@yahoo.com.my>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tue, July 27, 2010 1:21:36 PM
Subject:www.auto.pdniaga.com - Enjin kereta kadang-kadang tak boleh start

salam sejahtera. saya ada satu masalah, enjin kereta wira saya 1.5mt
kadang-kadang tak hidup bila saya start. bila enjin dah hidup saya bawa
jalan-jalan kemudian saya berhenti dan matikan enjin dan hidupkan enjin semula
dah tak boleh. ada yang cakap sebab starter, ada yang suruh tambah relay starter
dan ada yang cakap sebab tapak suis kunci. semua tu saya dah buat tapi
kadang-kadang jadi macam tu juga. kadang kadang kena main-main kan gear baru
boleh start enjin. kenapa terjadi macam tu. diharap pihak automobil dapat
memberikan jawapannya. terima kasih.

zamri

4.

mohon moderator abaikan email sebelum ini

Posted by: "Fairuz Mohamad" jcf7589@rocketmail.com   jcf7589

Mon Jul 26, 2010 10:58 pm (PDT)



kereta berkenaan telah dijumpai... lihat disini
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/2beradikperempuandilarikanlelakiditemuiselamat/Article

maaf atas kesilapan

A journey of thousand miles starts with one step.
Good judgement comes from experience and experience comes from bad
judgement.."pacat"

5a.

hilang kereta -minta tolong

Posted by: "Fairuz Mohamad" jcf7589@rocketmail.com   jcf7589

Mon Jul 26, 2010 11:00 pm (PDT)





dapat message melaui FB

From Mej Dzul! Tolong saya orang telah melarikan kereta Honda Accord dan anak
perempuan saya 2 orang didalam kereta tersebut. AHA 8968 WARNA HITAM' MOHON
HEBAHKAN'TOLONG SAYA ! Kejadian brlaku d kuala kangsar bru 30 mnit.hubongi
0194008968 0124248588 mej zul.message tidak menyatakan pukul berapa ia berlaku..

A journey of thousand miles starts with one step.
Good judgement comes from experience and experience comes from bad
judgement.."pacat"

5b.

Re: hilang kereta -minta tolong

Posted by: "rezal_sapuan@amtek.my" rezal_sapuan@amtek.my

Tue Jul 27, 2010 2:44 am (PDT)



Salam,

Dah selamat dah ....





2 beradik perempuan dilarikan lelaki ditemui selamat


2010/07/27
KUALA KANGSAR: Dua beradik perempuan berusia enam dan 16 tahun yang dilarikan tiga lelaki bersama kereta ditinggalkan ibu
bapa mereka dalam keadaan enjin dihidupkan di sini jam 9.20 malam tadi, ditemui di tepi jalan setengah jam kemudian.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Ghaffar Muhammad, berkata dua beradik itu yang ditinggalkan ibu bapa
mereka yang memasuki sebuah kedai, ditemui dalam keadaan selamat berdekatan Kati, kira-kira 25 kilometer dari tempat
mereka dilarikan.

Katanya, polis juga menemui kereta Honda yang baru sebulan dibeli keluarga berkenaan di Rantau Panjang, Kelantan, jam 4
pagi tadi.









From: Fairuz Mohamad <jcf7589@rocketmail.com>
To: automobil group <automobil@yahoogroups.com>
Date: 27/07/2010 01:59 PM
Subject: www.auto.pdniaga.com - hilang kereta -minta tolong
Sent by: automobil@yahoogroups.com







dapat message melaui FB
From Mej Dzul! Tolong saya orang telah melarikan kereta Honda Accord dan
anak perempuan saya 2 orang didalam kereta tersebut. AHA 8968 WARNA HITAM'
MOHON HEBAHKAN'TOLONG SAYA ! Kejadian brlaku d kuala kangsar bru 30
mnit.hubongi 0194008968 0124248588 mej zul.


message tidak menyatakan pukul berapa ia berlaku..

A journey of thousand miles starts with one step.
Good judgement comes from experience and experience comes from bad
judgement.."pacat"




6.

INFO KEDAI

Posted by: "Harris Bin Haron" Harris@maa.com.my

Mon Jul 26, 2010 11:58 pm (PDT)



SALAM..... JUST NK BG INFO KEDAI BOLEH TUKAR BEARING ALTERNATOR

SEMALAM REPAIR KETA HONDA CIVIC SAYA....

PROSES REPAIR LEBIH KURANG SEJAM...

KOS RM 58 (HARGA BEARING) + RM 40 (UPAH)

KEDAI PERNIAGAAN LETRIK KWONG WENG

BATU 4, JALAN IPOH

(DEKAT SIMPANG MASUK KEM BATU KANTOMEN)

SEKIAN

DISCLAIMER:-

This email is confidential and intended only for the use of the
individual or entity named above and may contain information that
is privileged.

If you are not the intended recipient, you are notified that any
dissemination, distribution or copying of this email is strictly prohibited.
If you have received this email in error, please notify us immediately by return email or telephone and destroy the original message.

Thank you.
7.

FW: My Honda Tak Guna.

Posted by: "Hazli Izwan Ghazali" hazli@rhb.com.my

Tue Jul 27, 2010 2:42 am (PDT)



Tok Mode hide id pls....

Asam garam pakai kereta....

----- Forwarded by /Life/Etiqa/Maybank on 07/27/2010 04:29 PM ----

cian mamat ni........

DISCLAIMER

This message may contain confidential and privileged information for its intended
recipient(s) only. If you are not an intended recipient, you are hereby notified that
any review, dissemination and distribution, printing or copying of this message or
any part thereof is strictly prohibited. Please delete the entire message and inform
the sender of the error. Any opinions, conclusions and other information in this
message that are unrelated to official business of RHB Banking Group are those of
the individual sender and shall be understood as neither explicitly given nor
endorsed by RHB Banking Group. RHB Banking Group shall not be liable for any
loss or damage caused by viruses transmitted by this e-mail or its attachments.
Further, RHB Banking Group is also not responsible for any unauthorised changes
made to the information or the effect thereto.
Recent Activity
Visit Your Group
Stay on top

of your group

activity with

Yahoo! Toolbar

Yahoo! Search

Start Searching

Find exactly

what you want.

Yahoo! Groups

Mental Health Zone

Bi-polar disorder

Find support

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
•      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
•      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
•      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
•      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
•      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
•      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
•      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
•      Jana Iklan – http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

No comments: