Monday, October 18, 2010

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2763

Messages In This Digest (5 Messages)

1a.
Espace tiba2 enjin mati From: :: eSpAcE 9808 ::
1b.
Re: Espace tiba2 enjin mati From: Nazri Ahtar
1c.
METER MINYAK TIDAK TEPAT From: agai@017
1d.
Re: METER MINYAK TIDAK TEPAT From: bashah
2.
TOYOTA PROMOTION - CALL NOW-DEEPAVALI SPECIAL !!! From: TOYOTA DEALER

Messages

1a.

Espace tiba2 enjin mati

Posted by: ":: eSpAcE 9808 ::" rienacom@yahoo.com.sg   rienacom

Mon Oct 18, 2010 12:21 am (PDT)



Salam.

Plan memang nak join pergi Ulu Yam baru2 ni, tapi espace saya pula problem.
Semasa sedang tunggu anak masukkan barang di asrama, saya onkan enjin + air cond + radio,
adalah dalam setengah jam. Anak memang nak ikut jika ada program macam ni.
Kemudian jalan dalam 100 meter, tiba2 cahaya lampu kat LED display tu, nampak malap2 (blurr)
dan tiba2 aje enjin mati. Nak start semula tak boleh - macam start tapi gear di kedudukan D
- tak ada bunyi.

Kemudian baru perasan ada sign

Saya check minyak hitam dan sebagainya ok. Lagipun dah buat semua ni sebelum raya dulu.
Saya juga check semua connector dan fius, semuanya ok.

Lepas tu perasan lagi lampu indicator "abs" tu menyala aje, tak padam2.

Sepatutnya lampu abs tu akan padam selepas beberapa saat switch on.
Saya on semua lampupun ok dan hon pun berbunyi kuat lagi. Jadi, saya tak expectlah
bateri problem. Umur bateri (maintenance free) baru setahun 3 bulan aje.

Saya call member saya (mekanik peugeot) kerana dia yang dekat. Dia kata mungkin
alternator. Oleh kerana dah nak maghrib, diapun bawa 3 biji bateri supaya kalau
alternator problem, tentu tak boleh cas, nanti tukar bateri lain pula. Janji boleh
sampai ke rumah dulu.

Bila dia sampai, dia check bateri voltage dalam 12 volts aje. Gunakan jumping start
dari bateri yang dia bawa, espace saya boleh hidup. Lega rasanya. Dia check
alternator, dia kata ada cas.

Sayapun bawa balik ke rumah dalam perjalanan lebih kurang sejam, dan tak ada
apa2 problem. Sampai rumah, on semua lampu, on air cond, on radio, dan start
enjin, tak ada problem. Sampai sekarangpun ok.

Sign oil level tupun tak keluar lagi dan lampu abs tupun macam biasa aje. Saya plan
nak tukar bateri, member saya tu kata tak perlu kerana ok. Diapun tak tahu actual
problem. Apa pendapat kawan2? Apa perlu saya buat lagi?
1b.

Re: Espace tiba2 enjin mati

Posted by: "Nazri Ahtar" littlenoti@yahoo.com   littlenoti

Mon Oct 18, 2010 2:04 am (PDT)



Salam,
mungkin ada a few contact point yg ke sensor longgar kot. pada ECU nya ke, pada sensornya ka. bawak pi wireman, suruh dia check tengok connector2 semua ok lagi ka...atau ada locking pada penyambung yg dah patah2 ke....
mungkin la kan....

rgds,Nazri Ahtar

--- On Mon, 10/18/10, :: eSpAcE 9808 :: <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:

From: :: eSpAcE 9808 :: <rienacom@yahoo.com.sg>
Subject: www.auto.pdniaga.com - Espace tiba2 enjin mati
To: "zzxrenaultmalaysia" <renaultmalaysia@yahoogroups.com>
Date: Monday, October 18, 2010, 3:20 PM

 

Salam.
 
Plan memang nak join pergi
Ulu Yam baru2 ni, tapi espace saya pula problem.
Semasa sedang tunggu anak
masukkan barang di asrama, saya onkan enjin + air cond + radio,
adalah dalam setengah
jam.  Anak memang nak ikut jika ada program macam ni.
Kemudian jalan dalam 100
meter, tiba2 cahaya lampu kat LED display tu, nampak malap2 (blurr)
dan tiba2 aje enjin mati.
Nak start semula tak
boleh - macam start tapi gear di kedudukan D
 - tak ada
bunyi.
 
Kemudian baru perasan ada
sign

Saya check minyak hitam dan
sebagainya ok. Lagipun dah buat semua ni sebelum raya dulu.
Saya juga check semua
connector dan fius, semuanya ok.
 
Lepas tu perasan lagi lampu
indicator "abs" tu menyala aje, tak padam2.

Sepatutnya lampu abs tu
akan padam selepas beberapa saat switch on.
Saya on semua lampupun ok
dan hon pun berbunyi kuat lagi. Jadi, saya tak expectlah
bateri problem. Umur bateri
(maintenance free) baru setahun 3 bulan aje.
 
Saya call member saya
(mekanik peugeot) kerana dia yang dekat. Dia kata mungkin
alternator. Oleh kerana dah
nak maghrib, diapun bawa 3 biji bateri supaya kalau
alternator problem, tentu
tak boleh cas, nanti tukar bateri lain pula. Janji boleh
sampai ke rumah
dulu.
 
Bila dia sampai, dia check
bateri voltage dalam 12 volts aje. Gunakan jumping start
dari bateri yang dia bawa,
espace saya boleh hidup. Lega rasanya. Dia check
alternator, dia kata ada
cas.
 
Sayapun bawa balik ke rumah
dalam perjalanan lebih kurang sejam, dan tak ada
apa2 problem. Sampai rumah,
on semua lampu, on air cond, on radio, dan start
enjin, tak ada problem.
Sampai sekarangpun ok.
 
Sign oil level tupun tak
keluar lagi dan lampu abs tupun macam biasa aje. Saya plan
nak tukar bateri, member
saya tu kata tak perlu kerana ok. Diapun tak tahu actual
problem. Apa pendapat
kawan2? Apa perlu saya buat lagi?
 

1c.

METER MINYAK TIDAK TEPAT

Posted by: "agai@017" agai_disini@yahoo.com.my

Mon Oct 18, 2010 4:56 am (PDT)



Salam semua

Mohon kerjasama semua untuk memberitahu saya mana2 KEDAI WIRING yang mempunyai
wireman
yang betul2 bagus dan dapat menyelesaikan masalah di sekitar Gombak, Keramat,
Wangsa Maju atau Melawati.

Keta wira saya mempunyai bacaan minyak yang amat tidak tepat (meter wira 1.3).
Selepas isi minyak tak kiralah berapa RM pun, bacaannya sentiasa tidak tepat.
kalau diisi penuh
jarum akan menunjukkan satu takuk kurang. Begitulah seterusnya apa jarum sampai
di tahap minimum.
Kalau isi dalam RM20, meter warning tetap menyala kerana jarum tidak menunjukkan
takuk yang

selepas takuk pertama (hampir setengah). Pendek kata, klu nak tau bacaan tepat,
ikena baca setakuk atas dari jarum
tu duduk kat mana. Masalahnya mata sakit setiap kali bawak keta,meter warning
menyala tak henti2 walaupun baru lepas isi
RM20.

Saya pernah bawak gi satu kedai...dia kata pelampung yg rosak. Dah tuka, tapi
still masalah yang sama.
Apa sebenarnya yg rosak agaknya? Mintak bantuan kenalkan sy dengan wireman yang
boleh selesaikan masalah
meter minyak gila ni.

terima kasih

1d.

Re: METER MINYAK TIDAK TEPAT

Posted by: "bashah" bwasi@yahoo.com   bwasi

Mon Oct 18, 2010 6:12 am (PDT)



Brader agai..meter proton MEMANG macam tu..orang kata tukar 'kabel' ...kabel yg mana aku tak pasti ...masalah meter teman tu cuma selesai bila teman jual balik kereta tu keseluruhannya.. lepas seminggu..pembeli tu tanya teman..kenapa meter tak naik.. isi penuh...''jentik sikit" ..bila dia jentik di cermin terus naik mencanak..aku cakap meter proton memang macam tu..'iyer ke?" iyer....ish ish ish...jenis tongkat ali..:-)

--- In automobil@yahoogroups.com, "agai@..." <agai_disini@...> wrote:
>
> Salam semua
>
> Mohon kerjasama semua untuk memberitahu saya mana2 KEDAI WIRING yang mempunyai
> wireman
> yang betul2 bagus dan dapat menyelesaikan masalah di sekitar Gombak, Keramat,
> Wangsa Maju atau Melawati.
>
> Keta wira saya mempunyai bacaan minyak yang amat tidak tepat (meter wira 1.3).
> Selepas isi minyak tak kiralah berapa RM pun, bacaannya sentiasa tidak tepat.
> kalau diisi penuh
> jarum akan menunjukkan satu takuk kurang. Begitulah seterusnya apa jarum sampai
> di tahap minimum.
> Kalau isi dalam RM20, meter warning tetap menyala kerana jarum tidak menunjukkan
> takuk yang
>
> selepas takuk pertama (hampir setengah). Pendek kata, klu nak tau bacaan tepat,
> ikena baca setakuk atas dari jarum
> tu duduk kat mana. Masalahnya mata sakit setiap kali bawak keta,meter warning
> menyala tak henti2 walaupun baru lepas isi
> RM20.
>
> Saya pernah bawak gi satu kedai...dia kata pelampung yg rosak. Dah tuka, tapi
> still masalah yang sama.
> Apa sebenarnya yg rosak agaknya? Mintak bantuan kenalkan sy dengan wireman yang
> boleh selesaikan masalah
> meter minyak gila ni.
>
> terima kasih
>

2.

TOYOTA PROMOTION - CALL NOW-DEEPAVALI SPECIAL !!!

Posted by: "TOYOTA DEALER" get_toyota_today@yahoo.com   get_toyota_today

Mon Oct 18, 2010 3:36 am (PDT)



Dear friends,

Warm greetings and Vanakam to all club members!

I'm an authorised TOYOTA dealer sells all types of TOYOTA cars would like to
share our monthly PROMOTION details with everyone.

TOYOTA DISCOUNTZ GRAB IT NOW

TOYOTA VIOS - RM 3200.00

TOYOTA ALTIS - RM 2000.00

TOYOTA CAMRY - RM 2000.00

TOYOTA AVANZA - RM 3500.00

TOYOTA RUSH - RM 3000.00

TOYOTA INNOVA - RM 1300.00

TOYOTA HILUX - RM2200.00

***BOOKING OPEN FOR NEW TOYOTA HIACE / ALTIS FACE LIFT
***
We also accept used cars with HIGH TRADE-IN VALUE and hassle free transaction.

Thank you for your time and look forward for your support. If you have any
friends or relatives who is having an intention to buy TOYOTA cars, I would
appreciate if you could this forward this email for their reference and support.

-Fast loan approval
-ready stock
-fast delivery
Call / SMS / Email now for more details.

Thanks again & have a blessed day!

With warm regards,

Suresh Raj

Mobile : 016-878-8681

Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
�      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
�      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
�      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
�      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
�      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
�      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
�      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
�      Jana Iklan � http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan

No comments: