Monday, August 5, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3670

13 New Messages

Digest #3670
1a
Fw: CUBA TEKA APA MANUSIA NI TENGAH BUAT? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
2a
5c
Selamat Hari Raya by "Nazri Ahtar" littlenoti
5d
Re: Selamat Hari Raya by "Mohd Syaril Matsali" nesta41

Messages

Sun Aug 4, 2013 9:32 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

CUBA TEKA APA MANUSIA NI TENGAH BUAT?
telokbakong.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Sun Aug 4, 2013 5:58 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

dia menjalankan tugas dia. menurut perintah.

cuba perhati mana2 surat rasmi dari kerajaan.... pada tandatangan....'Yang menurut perintah'....

 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Monday, August 5, 2013 12:32 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: CUBA TEKA APA MANUSIA NI TENGAH BUAT?


 


CUBA TEKA APA MANUSIA NI TENGAH BUAT? 
 telokbakong.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Sun Aug 4, 2013 6:18 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Ni macam polis tengah buat speed trap..

On 05/08/2013 12:32 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>
> 
>
>
> CUBA TEKA APA MANUSIA NI TENGAH BUAT?
> <http://naimnikmat.blogspot.com/2013/08/cuba-teka-apa-manusia-ni-tengah-buat.html>
>
> telokbakong.blogspot
> naimnikmat.blogspot
> Dicatat oleh Na'im Nikmat
>

Sun Aug 4, 2013 6:21 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Setuju.. biarlah dia buat kerja dia.. melainkan dia tak amanah dengan
kerja dia barulah kita kritik.

On 05/08/2013 8:58 AM, Nazri Ahtar wrote:
> dia menjalankan tugas dia. menurut perintah.
>
> cuba perhati mana2 surat rasmi dari kerajaan.... pada
> tandatangan....'Yang menurut perintah'....
>
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
> *To:* zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
> *Sent:* Monday, August 5, 2013 12:32 AM
> *Subject:* www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: CUBA TEKA APA MANUSIA
> NI TENGAH BUAT?
>
> 
>
>
> CUBA TEKA APA MANUSIA NI TENGAH BUAT?
> <http://naimnikmat.blogspot.com/2013/08/cuba-teka-apa-manusia-ni-tengah-buat.html>
>
> telokbakong.blogspot
> naimnikmat.blogspot
> Dicatat oleh Na'im Nikmat
>
>

Sun Aug 4, 2013 9:32 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kelajuan Bukan Faktor Utama Kemalangan, Rakyat Terus Diperangkap!
telokbakong.blogspot
milosuam.blogspot

Kelajuan Bukan Faktor Utama Kemalangan, Rakyat Terus Diperangkap!

Syukurlah, walaupun sedikit demi sedikit kesabaran di bulan puasa ini tergugat, dek kenaikkan harga ayam, kenaikkan harga sayur, kenaikkan harga gas dan sebelum itu kenaikkan harga tiket bas, akhirnya ada juga penurunan yang diumumkan baru-baru ini. Daripada 110 turun menjadi 100, dari 90 turun menjadi 80, ini cukup bermakna buat semua pengguna jalanraya sempena musim perayaan.

Kononnya, demi mengurangkan statistik kadar kemalangan jalanraya di musim raya, halaju kebangsaan diberi diskaun oleh pihak kerajaan. Hanya seratus kilometer sejam sahaja kelajuan maksimum di seluruh rangkaian lebuhraya seantero Malaya, rangkaian lebuhraya yang dikatakan terbaik di dunia. Hanya 100km/j untuk semua jenama kereta.

Persoalannya, benarkah kelajuan itu faktor utama kemalangan jalanraya di Malaysia? Atau sebenarnya penurunan hadlaju kebangsaan ini sebuah skim cepat saman?

Dalam pengamatan saya, kesusahan dan kesengsaraan rakyat adalah sebenarnya antara faktor utama kemalangan jalanraya, bukan faktor kelajuan semata-mata. Tipikal rakyat Malaysia khususnya yang telah berkahwin dan punyai anak, walau macamana susah dan sempitnya kehidupan, hari raya wajib disambut. Hari raya tidak bermakna tanpa balik kampung, tidak kira samada kampung suami ataupun isteri. Biasanya dua-dua kampung menjadi destinasi, yang kerap menjadi titik perbalahan adalah untuk memilih kampung siapa di malam dan pagi raya pertama.

Bila ekonomi rakyat tidak seberapa, kenaikkan kos sara hidup tidak terkawal, maka rakyat perlu memilih risiko balik kampung dalam keadaan kondisi kenderaan yang 'longgar&#39;. Jika selenggara sekalipun, lazimnya rakyat akan tanya apa yang murah untuk tayarnya, untuk minyak hitamnya, untuk keperluan 'spare-part&#39;nya demi menjimatkan kos. Jika ada bahagian yang perlu ditukar atau diperbaiki, maka tangguhlah dulu kerana rakyat nak balik raya, banyak kosnya. Ketika ini juga tayar terpakai cukup laris di pasaran. Ori atau lokal, untuk jimat kos, ambillah lokal. Kalau ada tiruan, ambil tiruan.

Risiko ini diambil bukan memperjudikan keselamatan sendiri sahaja, tetapi juga nasib pengguna jalanraya yang lain. Akibat penyelenggaraan kenderaan yang sangat tidak sempurna, jalanraya menjadi medan bahana biarpun tanpa kelajuan.

Rakyat yang tertekan dengan sosial kehidupan seperti masalah kewangan yang membawa kepada masalah rumahtangga, akan lebih banyak berkhayal ketika memandu. Tidak fokus ketika memandu dan boleh menyebabkan kecelakaan.

Skop penyelenggaraan kenderaan secara tidak selamat ini juga bukan dipraktik dari kalangan individu sahaja, malah pengusaha bas, pengusaha lori juga akan memilih jalan penjimatan yang sama demi mengurangkan kos untuk menjana sedikit lebihan keuntungan. Tayar celup pun tidak mengapa, asal barang boleh jalan.

Berapakah banyaknya kenderaan yang tidak berada dalam kondisi yang baik di atas jalanraya ketika ini?

Dalam masa yang sama, rakyat mencari duit lebih untuk sambut Aidilfitri, maka kerja pun lebih masa. Bagi pemandu bas dan lori, trip juga perlu lebih dari biasa dan untuk ambil trip lebih dari biasa, perlukan tenaga tahan mengantuk yang luar biasa. Di sini juga jalanraya terdedah kepada bahaya akibat pemandu yang mengantuk dan tidak cukup kuderat kerana telah mengulang trip dalam hari yang sama. Ini lebih seram, lori dan bas bergerak secara automatik sekali sekala tanpa pemandu.

Rakyat mencari sesuap nasi, mana-mana kontraktor kelas rendah perlu belajar rasuah untuk dapat sub-projek, projek tampal jalan seumpamanya. Tetapi oleh kerana sudah keluar kos luar jangka untuk dapat projek, maka kos tar berkualiti untuk menampal jalan juga terpaksa dikurangkan. Akhirnya jalan kembali berlubang juga dalam tempoh masa yang tidak dijangka, jauh lebih awal dari sepatutnya. Lihatlah bagaimana jalanraya di negara ini banyak berlubang, walaupun telah ditampal, jalan tetap kembali berlubang.

Cuma lebuhraya menjadi pilihan yang lebih selamat berbanding jalan biasa. Lebuhraya tidak berlubang, hanya berlendut dan kurang rata. Namun bagi rakyat yang menghargai masa dan wang ringgit, apakah berbaloi untuk membayar tol dalam keadaan kesesakkan lebuhraya yang melampau? Jika duit bukan soal, pasti tiada masalah untuk bayar tol walaupun lalulintasnya tidak lancar sepanjang jalan.

Percayalah, jika rakyat tidak susah, 'spare-part&#39; tiruan dan tayar terpakai tidak akan laku di pasaran maka jalanraya lebih selamat. Jika rakyat ada kemampuan, pemandu bas dan lori tidak ambil trip lebih dari sepatutnya, lebih baik duduk rumah rehat dan bermain dengan anak, maka jalanraya lebih selamat.

Bukan sahaja jalanraya lebih selamat, malah jalanraya akan lebih berkualiti, mampu dicengkam oleh tayar dan tidak berlubang sekiranya rakyat tidak memberi dan menerima rasuah, yang juga berpunca dari kehidupan yang sempit. Tiada lagi rakyat yang tertekan ketika memandu, jika kehidupan berjalan baik tanpa masalah kewangan dan seterusnya rumahtangga aman.

Kerana itu saya katakan, kesusahan dan kesengsaraan rakyat menjadi punca utama mengapa jumlah kemalangan jalanraya di negara ini meninggi setiap tahun. Statistik kemalangan tidak mampu dikurangkan melainkan berlaku revolusi rakyat, di mana ketika itu rakyat senang dan tenang dengan kualiti kehidupan yang baik. Hidup ketika itu juga tidak dalam tergesa-gesa seperti hari ini, malah rakyat tidak perlu diugut supaya dikurangkan kelajuan. AES juga tidak perlu ketika itu.

Justeru itu, saya menilai bahawa tindakan kerajaan menurunkan halaju kebangsaan sebenarnya untuk perangkap rakyat, bukan untuk mengurangkan statistik kemalangan jalanraya. Tiada hujah kukuh yang mengatakan kelajuan faktor utama kemalangan.

Apakah dalam notis yang singkat, semua pemandu akan menyedari bahawa halaju kebangsaan telah dikurangkan bermula hari ini? Apakah ada papantanda sementara di sepanjang jalan? Bukan semua orang tengok berita, dan bukan semua orang maklum penurunan ini, ia perangkap!

Bermula hari ini hingga 18 ogos, semua mesin kamera AES akan menjalankan operasi 'menjala&#39; dan 'memukat&#39;, tidak lagi memancing. Inilah yang dinamakan Skim Cepat Saman, kita sangka kita patuh halaju kebangsaan, rupa-rupanya kita terlebih 10km/j. Maka penuhlah kantung kerajaan untuk bayar BRIM tahun hadapan.

EDY NOOR REDUAN
Aktivis Blogger
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2013/08/kelajuan-bukan-faktor-utama-kemalangan.html#ixzz2atJkZyNV

Sun Aug 4, 2013 6:20 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

memang kelajuan bukan faktor utama, tetapi tetap satu faktor
kemalangan.. oleh itu janganlah kita abaikan fakta ini.

On 05/08/2013 12:32 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>
> 
>
>
> _Kelajuan Bukan Faktor Utama Kemalangan, Rakyat Terus Diperangkap! _
>
> telokbakong.blogspot
> milosuam.blogspot
>
> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://4.bp.blogspot.com/-4eQB_QYGuR0/UfuPOYpNHuI/AAAAAAAAH98/vk8pHwm7rTU/s1600/speedometer-796225.jpg>
> *_Kelajuan Bukan Faktor Utama Kemalangan, Rakyat Terus Diperangkap!_*
>
> Syukurlah, walaupun sedikit demi sedikit kesabaran di bulan puasa ini
> tergugat, dek kenaikkan harga ayam, kenaikkan harga sayur, kenaikkan
> harga gas dan sebelum itu kenaikkan harga tiket bas, akhirnya ada juga
> penurunan yang diumumkan baru-baru ini. Daripada 110 turun menjadi
> 100, dari 90 turun menjadi 80, ini cukup bermakna buat semua pengguna
> jalanraya sempena musim perayaan.
>
> Kononnya, demi mengurangkan statistik kadar kemalangan jalanraya di
> musim raya, halaju kebangsaan diberi diskaun oleh pihak kerajaan.
> Hanya seratus kilometer sejam sahaja kelajuan maksimum di seluruh
> rangkaian lebuhraya seantero Malaya, rangkaian lebuhraya yang
> dikatakan terbaik di dunia. Hanya 100km/j untuk semua jenama kereta.
>
> Persoalannya, benarkah kelajuan itu faktor utama kemalangan jalanraya
> di Malaysia? Atau sebenarnya penurunan hadlaju kebangsaan ini sebuah
> skim cepat saman?
>
> Dalam pengamatan saya, kesusahan dan kesengsaraan rakyat adalah
> sebenarnya antara faktor utama kemalangan jalanraya, bukan faktor
> kelajuan semata-mata. Tipikal rakyat Malaysia khususnya yang telah
> berkahwin dan punyai anak, walau macamana susah dan sempitnya
> kehidupan, hari raya wajib disambut. Hari raya tidak bermakna tanpa
> balik kampung, tidak kira samada kampung suami ataupun isteri.
> Biasanya dua-dua kampung menjadi destinasi, yang kerap menjadi titik
> perbalahan adalah untuk memilih kampung siapa di malam dan pagi raya
> pertama.
>
> Bila ekonomi rakyat tidak seberapa, kenaikkan kos sara hidup tidak
> terkawal, maka rakyat perlu memilih risiko balik kampung dalam keadaan
> kondisi kenderaan yang 'longgar&#39;. Jika selenggara sekalipun, lazimnya
> rakyat akan tanya apa yang murah untuk tayarnya, untuk minyak
> hitamnya, untuk keperluan 'spare-part&#39;nya demi menjimatkan kos. Jika
> ada bahagian yang perlu ditukar atau diperbaiki, maka tangguhlah dulu
> kerana rakyat nak balik raya, banyak kosnya. Ketika ini juga tayar
> terpakai cukup laris di pasaran. Ori atau lokal, untuk jimat kos,
> ambillah lokal. Kalau ada tiruan, ambil tiruan.
>
> Risiko ini diambil bukan memperjudikan keselamatan sendiri sahaja,
> tetapi juga nasib pengguna jalanraya yang lain. Akibat penyelenggaraan
> kenderaan yang sangat tidak sempurna, jalanraya menjadi medan bahana
> biarpun tanpa kelajuan.
>
> Rakyat yang tertekan dengan sosial kehidupan seperti masalah kewangan
> yang membawa kepada masalah rumahtangga, akan lebih banyak berkhayal
> ketika memandu. Tidak fokus ketika memandu dan boleh menyebabkan
> kecelakaan.
>
> Skop penyelenggaraan kenderaan secara tidak selamat ini juga bukan
> dipraktik dari kalangan individu sahaja, malah pengusaha bas,
> pengusaha lori juga akan memilih jalan penjimatan yang sama demi
> mengurangkan kos untuk menjana sedikit lebihan keuntungan. Tayar celup
> pun tidak mengapa, asal barang boleh jalan.
>
> Berapakah banyaknya kenderaan yang tidak berada dalam kondisi yang
> baik di atas jalanraya ketika ini?
>
> Dalam masa yang sama, rakyat mencari duit lebih untuk sambut
> Aidilfitri, maka kerja pun lebih masa. Bagi pemandu bas dan lori, trip
> juga perlu lebih dari biasa dan untuk ambil trip lebih dari biasa,
> perlukan tenaga tahan mengantuk yang luar biasa. Di sini juga
> jalanraya terdedah kepada bahaya akibat pemandu yang mengantuk dan
> tidak cukup kuderat kerana telah mengulang trip dalam hari yang sama.
> Ini lebih seram, lori dan bas bergerak secara automatik sekali sekala
> tanpa pemandu.
>
> Rakyat mencari sesuap nasi, mana-mana kontraktor kelas rendah perlu
> belajar rasuah untuk dapat sub-projek, projek tampal jalan
> seumpamanya. Tetapi oleh kerana sudah keluar kos luar jangka untuk
> dapat projek, maka kos tar berkualiti untuk menampal jalan juga
> terpaksa dikurangkan. Akhirnya jalan kembali berlubang juga dalam
> tempoh masa yang tidak dijangka, jauh lebih awal dari sepatutnya.
> Lihatlah bagaimana jalanraya di negara ini banyak berlubang, walaupun
> telah ditampal, jalan tetap kembali berlubang.
>
> Cuma lebuhraya menjadi pilihan yang lebih selamat berbanding jalan
> biasa. Lebuhraya tidak berlubang, hanya berlendut dan kurang rata.
> Namun bagi rakyat yang menghargai masa dan wang ringgit, apakah
> berbaloi untuk membayar tol dalam keadaan kesesakkan lebuhraya yang
> melampau? Jika duit bukan soal, pasti tiada masalah untuk bayar tol
> walaupun lalulintasnya tidak lancar sepanjang jalan.
>
> Percayalah, jika rakyat tidak susah, 'spare-part&#39; tiruan dan tayar
> terpakai tidak akan laku di pasaran maka jalanraya lebih selamat. Jika
> rakyat ada kemampuan, pemandu bas dan lori tidak ambil trip lebih dari
> sepatutnya, lebih baik duduk rumah rehat dan bermain dengan anak, maka
> jalanraya lebih selamat.
>
> Bukan sahaja jalanraya lebih selamat, malah jalanraya akan lebih
> berkualiti, mampu dicengkam oleh tayar dan tidak berlubang sekiranya
> rakyat tidak memberi dan menerima rasuah, yang juga berpunca dari
> kehidupan yang sempit. Tiada lagi rakyat yang tertekan ketika memandu,
> jika kehidupan berjalan baik tanpa masalah kewangan dan seterusnya
> rumahtangga aman.
>
> Kerana itu saya katakan, kesusahan dan kesengsaraan rakyat menjadi
> punca utama mengapa jumlah kemalangan jalanraya di negara ini meninggi
> setiap tahun. Statistik kemalangan tidak mampu dikurangkan melainkan
> berlaku revolusi rakyat, di mana ketika itu rakyat senang dan tenang
> dengan kualiti kehidupan yang baik. Hidup ketika itu juga tidak dalam
> tergesa-gesa seperti hari ini, malah rakyat tidak perlu diugut supaya
> dikurangkan kelajuan. AES juga tidak perlu ketika itu.
>
> Justeru itu, saya menilai bahawa tindakan _kerajaan menurunkan halaju
> kebangsaan sebenarnya untuk perangkap rakyat, bukan untuk mengurangkan
> statistik kemalangan jalanraya. _Tiada hujah kukuh yang mengatakan
> kelajuan faktor utama kemalangan.
>
> Apakah dalam notis yang singkat, semua pemandu akan menyedari bahawa
> halaju kebangsaan telah dikurangkan bermula hari ini? Apakah ada
> papantanda sementara di sepanjang jalan? Bukan semua orang tengok
> berita, dan bukan semua orang maklum penurunan ini, ia perangkap!
>
> Bermula hari ini hingga 18 ogos, semua mesin kamera AES akan
> menjalankan operasi 'menjala&#39; dan 'memukat&#39;, tidak lagi memancing.
> Inilah yang dinamakan Skim Cepat Saman, kita sangka kita patuh halaju
> kebangsaan, rupa-rupanya kita terlebih 10km/j. Maka penuhlah kantung
> kerajaan untuk bayar BRIM tahun hadapan.
>
> *EDY NOOR REDUAN*
> Aktivis Blogger
> Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
>
> Read more:
> http://milosuam.blogspot.com/2013/08/kelajuan-bukan-faktor-utama-kemalangan.html#ixzz2atJkZyNV
>

Sun Aug 4, 2013 5:42 pm (PDT) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Sun Aug 4, 2013 5:42 pm (PDT) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Sun Aug 4, 2013 6:08 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

ciss.. menyesal aku tak kawen dgn anak makcik kedai runcit kat kampung
aku hari tu.. kalau tak selesai masalah gas dapur aku..

On 02/08/2013 4:24 PM, Zaiedishaq wrote:
> tak jugak.. mertua jual gas.. so balik kampung, tukar tong aje.. hehe
> aku hulur duit, dia marah.. rezeki jangan ditolak.. heheh
>
>
>
> 2013/8/2 MHZ <cekelatgetah@gmail.com <mailto:cekelatgetah@gmail.com>>
>
> tiada alternatif.. tutup mulut, pejam mata, seluk poket & bayar
> aje berapa harganya..
> kalau tak mampu.. sape suruh kamu jadi orang miskin.. hehe
>
> On 02/08/2013 12:09 PM, bashah wrote:
>> kenapa lah nak tunggu time raya jugak utk naik harga.. boleh tak
>> naikkan time krismas ka, time CNY ka, birthday agung ka, time
>> undi ka....oops
>>
>> ----------------------------------------------------------
>> *From:* "rezal_sapuan@amtek.my" <mailto:rezal_sapuan@amtek.my>
>> <rezal_sapuan@amtek.my> <mailto:rezal_sapuan@amtek.my>
>> *To:* automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
>> *Sent:* Friday, August 2, 2013 11:56 AM
>> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Tembak sana..
>> Syiah sini...tup tup gas masak naik
>>
>> Guna dapur arang??? Kalau rumah teres 2-3 minggu rumah dah hitam
>> legam
>>
>> Bini aku, kalau panggang ikan sekejap je pun penuh rumah dengan asap
>>
>> Kena cari alternatif lain untuk tampung kenaikan ...
>>
>>
>>
>>
>>
>> From: noorazlimdali@gmail.com <mailto:noorazlimdali%40gmail.com>
>> To: automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil%40yahoogroups.com>,
>> Date: 02/08/2013 11:52 AM
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Tembak sana.. Syiah
>> sini...tup tup gas masak naik
>> Sent by: automobil@yahoogroups.com
>> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Betul tu masak guna induction cooker! Lepas nanti tariff TNB
>> pulak naik!
>> Kalau nak kurangkan kos guna balik cara lama..... Guna dapur kayu
>> arang
>> Sent from my BlackBerry� wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
>>
>> -----Original Message-----
>> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com <mailto:cekelatgetah%40gmail.com>>
>> Sender: automobil@yahoogroups.com
>> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
>> Date: Fri, 02 Aug 2013 11:39:40
>> To: <automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil%40yahoogroups.com>>
>> Reply-To: automobil@yahoogroups.com
>> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Tembak sana.. Syiah
>> sini...tup
>> tup gas masak naik
>>
>> Apa susah.. masak jgn pakai gas... itu pun tak reti ke..
>>
>> On 02/08/2013 12:20 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > Tembak sana.. Syiah sini...tup tup gas masak naik harga...syukur
>> > kita masih aman..!
>> > <
>> http://www.kedahlanie.info/2013/07/tembak-sana-syiah-sinitup-tup-gas-masak.html
>>
>> >
>> >
>> > Posted by Kedah Lanie
>> > <
>> http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-IG91D6UlzTE/UfkppTEBI3I/AAAAAAAARsk/0nPyWxPHxFM/s1600/capture_424.jpg
>>
>> >
>> > senyum tak perlu kata apa-apa.....!
>> >
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>
>
>

Sun Aug 4, 2013 6:09 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

ni apa pembangkang2 kerajaan2 ni.. politik oooo...
anyway selamat balik kampung.. rancanglah perjalanan kita dgn baik.

On 04/08/2013 9:31 AM, ML wrote:
> Strategi terbaik pembangkang memang mcm tu..
>
> Tokey teh tarik naik harga ke, tokey bas naik harga ke,
> Tokey gas naik harga ke, tokey ayam naik harga ke
> Semua nak salahkan kerajaan je..
>
> Orang lain yg untung, yg kena yg lain
>
> Lama2 dgr mcm org membebel cakap sorang2 :-)
>
> Dapat a fakta tu dulu baru cakap.. Best sikit mndengornye
>
> Selamat hari raya maaf zahir batin.
>
> On 3 Aug, 2013, at 10:48 AM, fuzzyinn@yahoo.com
> <mailto:fuzzyinn@yahoo.com> wrote:
>
>> Ni dAh lebih kurang dengan ungkapan yg biasA didengar ... "saya tarak
>> jatuh ..itu kain jugak ada jatuh"...
>>
>> Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
>> ----------------------------------------------------------
>> *From: * bashah <bwasi@yahoo.com <mailto:bwasi@yahoo.com>>
>> *Sender: * automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
>> *Date: *Fri, 2 Aug 2013 16:44:30 -0700 (PDT)
>> *To: *automobil@yahoogroups.com
>> <mailto:automobil@yahoogroups.com><automobil@yahoogroups.com
>> <mailto:automobil@yahoogroups.com>>
>> *ReplyTo: * automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
>> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Tembak sana.. Syiah
>> sini...tup tup gas masak naik
>>
>> surat tu dari Potensi Cerah Perak......ikut Utsuan harga gas naik di
>> Perak...sebab kos penghantaran naik atas dasar gaji minimum...kira
>> total naik jugaklah......tapi oklah, at least depa akan pikiaq 2 3
>> kali utk naikkan lagi, kat UK bila harga gas panas rumah naik, depa
>> terus demo gila tu...err..kira most org malaysia ni baik hati
>> derr.....bising2 camtu jer tapi bayar juga..hehehe
>>
>> Fuel-Poverty-Action-Group
>> http://johnnyvoid.wordpress.com/2013/05/10/turn-up-the-heat-on-british-gas-protest-at-the-british-gas-agm-on-monday-13th-may/
>>
>>
>>
>> KUALA LUMPUR 1 Ogos - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi
>> dan Kepenggunaan (KPDNKK) menafikan berlakunya kenaikan harga gas
>> petroleum cecair (LPG) bersubsidi seperti didakwa oleh beberapa laman
>> blog dan laman sosial.
>> Pengarah Bahagian Perdagangan Dalam Negeri KPDNKK, Dr. Noor Zari
>> Hamat berkata, tidak berlaku sebarang kenaikan harga untuk gas
>> memasak kerana ia merupakan barangan kawalan.
>> "Perkara sebenar yang berlaku ialah apabila kadar bayaran dikenakan
>> ke atas perkhidmatan penghantaran tong gas LPG dari kedai ke rumah
>> pengguna.
>> "Walau bagaimanapun, kadar bayaran ini adalah hak individu dan
>> pengguna boleh memilih untuk menggunakan perkhidmatan tersebut atau
>> tidak," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
>> Kelmarin, beberapa laman blog dikesan menyebarkan surat notis
>> daripada Potensi Cerah Sdn. Bhd. iaitu stokis gas Petronas Perak
>> tentang harga baharu jualan gas Petronas.
>> Kandungan surat itu jelas menyatakan bahawa harga gas memasak adalah
>> harga kawalan kerajaan dan hanya upah penghantaran sahaja dikenakan.
>> Sementara itu, Pengurus Jualan Stokis Gas Petronas Perak, Khor Kien
>> Hua berkata, dakwaan beberapa buah blog yang mengatakan kenaikan
>> harga gas bermula hari ini adalah tidak benar.
>> "Gas memasak yang dijual pada harga RM1.90 bagi setiap kilogram
>> adalah kekal sama seperti harga gas memasak di negeri lain.
>> "Hanya kos upah penghantaran sahaja dinaikkan oleh pihak kami dan
>> negeri Perak adalah negeri terakhir yang menguatkuasakan kos upah
>> ini," katanya.
>> Kien Hua berkata, kenaikan harga itu adalah disebabkan pelaksanaan
>> gaji minimum RM900 untuk setiap pekerja swasta seperti diumumkan
>> pihak kerajaan.
>>
>>
>> ----------------------------------------------------------
>> *From:* "adlinrotu@yahoo.com <mailto:adlinrotu@yahoo.com>"
>> <adlinrotu@yahoo.com <mailto:adlinrotu@yahoo.com>>
>> *To:* automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>;
>> automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
>> *Sent:* Thursday, January 1, 1970 8:00 AM
>> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Tembak sana.. Syiah
>> sini...tup tup gas masak naik [1 Attachment]
>>
>> Tak abis2 nak berdakyah...surat layang gitu tukang kaki penyebar
>> fitnah ajer yg suka buat dan menyebarkannya pun serupa. Mana ada gas
>> naik harga....mesti ceduk kat fb kat internet pastu X check pastu
>> tanam rasa kemarahan...ramadhan pun X reti hormat apatah lagi bulan
>> lain....
>> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
>> *From: *Zaiedishaq
>> *Sent: *Jumaat, 2 Ogos 2013 16:34 PM
>> *To: *automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
>> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
>> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Tembak sana.. Syiah
>>
>> sini...tup tup gas masak naik
>>
>>
>> tak jugak.. mertua jual gas.. so balik kampung, tukar tong aje.. hehe
>> aku hulur duit, dia marah.. rezeki jangan ditolak.. heheh
>>
>>
>>
>> 2013/8/2 MHZ <cekelatgetah@gmail.com <mailto:cekelatgetah@gmail.com>>
>>
>> tiada alternatif.. tutup mulut, pejam mata, seluk poket & bayar
>> aje berapa harganya..
>> kalau tak mampu.. sape suruh kamu jadi orang miskin.. hehe
>>
>> On 02/08/2013 12:09 PM, bashah wrote:
>>> kenapa lah nak tunggu time raya jugak utk naik harga.. boleh tak
>>> naikkan time krismas ka, time CNY ka, birthday agung ka, time
>>> undi ka....oops
>>>
>>> ----------------------------------------------------------
>>> *From:* "rezal_sapuan@amtek.my" <mailto:rezal_sapuan@amtek.my>
>>> <rezal_sapuan@amtek.my> <mailto:rezal_sapuan@amtek.my>
>>> *To:* automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
>>> *Sent:* Friday, August 2, 2013 11:56 AM
>>> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com/> - Fw: Tembak sana..
>>> Syiah sini...tup tup gas masak naik
>>>
>>> Guna dapur arang??? Kalau rumah teres 2-3 minggu rumah dah hitam
>>> legam
>>>
>>> Bini aku, kalau panggang ikan sekejap je pun penuh rumah dengan
>>> asap
>>>
>>> Kena cari alternatif lain untuk tampung kenaikan ...
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> From: noorazlimdali@gmail.com <mailto:noorazlimdali%40gmail.com>
>>> To: automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil%40yahoogroups.com>,
>>> Date: 02/08/2013 11:52 AM
>>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com/> - Fw: Tembak sana.. Syiah
>>> sini...tup tup gas masak naik
>>> Sent by: automobil@yahoogroups.com
>>> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Betul tu masak guna induction cooker! Lepas nanti tariff TNB
>>> pulak naik!
>>> Kalau nak kurangkan kos guna balik cara lama..... Guna dapur
>>> kayu arang
>>> Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom
>>> Mobile.
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com
>>> <mailto:cekelatgetah%40gmail.com>>
>>> Sender: automobil@yahoogroups.com
>>> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
>>> Date: Fri, 02 Aug 2013 11:39:40
>>> To: <automobil@yahoogroups.com
>>> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>>
>>> Reply-To: automobil@yahoogroups.com
>>> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
>>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
>>> <http://www.groupautomobil.blogspot.com/> - Fw: Tembak sana.. Syiah
>>> sini...tup
>>> tup gas masak naik
>>>
>>> Apa susah.. masak jgn pakai gas... itu pun tak reti ke..
>>>
>>> On 02/08/2013 12:20 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> > Tembak sana.. Syiah sini...tup tup gas masak naik harga...syukur
>>> > kita masih aman..!
>>> > <
>>> http://www.kedahlanie.info/2013/07/tembak-sana-syiah-sinitup-tup-gas-masak.html
>>>
>>> >
>>> >
>>> > Posted by Kedah Lanie
>>> > <
>>> http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-IG91D6UlzTE/UfkppTEBI3I/AAAAAAAARsk/0nPyWxPHxFM/s1600/capture_424.jpg
>>>
>>> >
>>> > senyum tak perlu kata apa-apa.....!
>>> >
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>>
>>
>

Sun Aug 4, 2013 7:25 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

As salam semua muslimin & muslimat,

setahun dah kan ? 
Saya nak ambil kesempatan ini untuk mohon ampun maaf zahir dan batin.
Mana tersalah cakap, tersalah buat, kecik hati, besor hati, terkurang, terlebih. harap dimaafkan.

InsyaAllah, saya balik akan balik ke kampung di Taiping pada sahur hari Selasa (esok). Takut tak sempat nak mohon maaf masa raya, almaklum, bila dah balik kampung, dah sibuk benda lain pula.

Pada yang akan balik kampung, selamat memandu, pastikan rehat secukupnya sebelum memulakan perjalanan.

sedikit tips panduan sebelum memulakan perjalanan jauh.

1. periksa air tangki spare dan radiator.
2. periksa tekanan udara dalam tayar dan juga tayar spare.
3. periksa tahap minyak hitam enjin.
4. periksa lampu hadapan, dan juga brek berfungsi
5. periksa handbrake berfungsi
6. periksa brake berfungsi
7. periksa minyak brake.
8. bagi yang ada anak2 kecil, aktifkan childlock bagi pintu belakang kenderaan.
9. kalau pandu malam, bawa bersama lampu picit.
10. tidur secukupnya sebelum mula perjalanan
11. dan yg utama.... doa naik kenderaan. :)

Doa Naik Kendaraan
NAIK KENDARAAN

سُبْحَانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هذَاSUB_HAANAL LADZII SAKH-KHORO LANAA HAADZAA
Maha Suci Tuhan yang telah menundukkan semua ini

وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَWAMAA KUNNAA LAHUU MUQRINIIN
Bagi kami padahal kami sebelumnya tidak mampu menguasainya,

وَإِنَّا إِلى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَWA INNAA ILAAA ROBBINAA LAMUNQOLIBUUN.

dan sesungguhnya kami akan kembali kepada Tuhan kami
سورة الزخرف﴿١٣﴾﴿١٤﴾
(QS. AZZUKHRUF j;25 a;13-14 s;43)
 
CCNP - Certified Copy & Paste ;)

wallahualam.

rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Monday, August 5, 2013 9:08 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah sini...tup tup gas masak naik


 
ciss.. menyesal aku tak kawen dgn anak makcik kedai runcit kat kampung aku hari tu.. kalau tak selesai masalah gas dapur aku..

On 02/08/2013 4:24 PM, Zaiedishaq wrote:

 
>tak jugak.. mertua jual gas.. so balik kampung, tukar tong aje.. hehe
>aku hulur duit, dia marah.. rezeki jangan ditolak.. heheh
>
>
>
>
>
>2013/8/2 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>

>>tiada alternatif.. tutup mulut, pejam mata, seluk poket & bayar aje berapa harganya..
>>kalau tak mampu.. sape suruh kamu jadi orang
miskin.. hehe
>>
>>On 02/08/2013 12:09 PM, bashah wrote:
>>
>> 
>>>kenapa lah nak tunggu time raya jugak utk naik harga.. boleh tak naikkan time krismas ka, time CNY ka, birthday agung ka, time undi ka....oops
>>>
>>>
>>>
>>>________________________________
>>> From: "rezal_sapuan@amtek.my" <rezal_sapuan@amtek.my>
>>>To: automobil@yahoogroups.com
>>>Sent: Friday, August 2, 2013 11:56 AM
>>>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah sini...tup tup gas masak naik
>>>
>>>
>>>
>>> 
>>>Guna dapur arang??? Kalau rumah teres 2-3 minggu rumah dah hitam legam
>>>
>>>Bini aku, kalau panggang ikan sekejap je pun penuh rumah dengan asap
>>>
>>>Kena cari alternatif lain untuk tampung kenaikan ...
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>From: noorazlimdali@gmail.com
>>>To: automobil@yahoogroups.com,
>>>Date: 02/08/2013 11:52
AM
>>>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah
>>>sini...tup tup gas masak naik
>>>Sent by: automobil@yahoogroups.com
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>Betul tu masak guna induction cooker! Lepas nanti tariff TNB pulak naik!
>>>Kalau nak kurangkan kos guna balik cara lama..... Guna dapur kayu arang
>>>Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
>>>
>>>-----Original
Message-----
>>>From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>>>Sender: automobil@yahoogroups.com
>>>Date: Fri, 02 Aug 2013
11:39:40
>>>To: <automobil@yahoogroups.com>
>>>Reply-To: automobil@yahoogroups.com
>>>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah
>>>sini...tup
>>>tup gas masak naik
>>>
>>>Apa susah.. masak jgn pakai gas... itu pun tak reti ke..
>>>
>>>On 02/08/2013 12:20
AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Tembak sana.. Syiah sini...tup tup gas masak naik harga...syukur
>>>> kita masih aman..!
>>>> <
>>>http://www.kedahlanie.info/2013/07/tembak-sana-syiah-sinitup-tup-gas-masak.html
>>>>
>>>>
>>>> Posted by Kedah Lanie
>>>> <
>>>http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-IG91D6UlzTE/UfkppTEBI3I/AAAAAAAARsk/0nPyWxPHxFM/s1600/capture_424.jpg
>>>>
>>>> senyum tak perlu kata apa-apa.....!
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>
>

Sun Aug 4, 2013 8:20 pm (PDT) . Posted by:

"Mohd Syaril Matsali" nesta41

complete bro Nazri... terbaik
saya pun sama... terkasar bahasa harap dimaafkan
biar pun x kenal satu sama lain... tapi kita se-agama...
selamat hari raya, maaf zahir & batin



From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
Date: 08/05/2013 10:26 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Selamat Hari Raya
Sent by: automobil@yahoogroups.com




As salam semua muslimin & muslimat,

setahun dah kan ?
Saya nak ambil kesempatan ini untuk mohon ampun maaf zahir dan batin.
Mana tersalah cakap, tersalah buat, kecik hati, besor hati, terkurang,
terlebih. harap dimaafkan.

InsyaAllah, saya balik akan balik ke kampung di Taiping pada sahur hari
Selasa (esok). Takut tak sempat nak mohon maaf masa raya, almaklum, bila
dah balik kampung, dah sibuk benda lain pula.

Pada yang akan balik kampung, selamat memandu, pastikan rehat secukupnya
sebelum memulakan perjalanan.

sedikit tips panduan sebelum memulakan perjalanan jauh.

1. periksa air tangki spare dan radiator.
2. periksa tekanan udara dalam tayar dan juga tayar spare.
3. periksa tahap minyak hitam enjin.
4. periksa lampu hadapan, dan juga brek berfungsi
5. periksa handbrake berfungsi
6. periksa brake berfungsi
7. periksa minyak brake.
8. bagi yang ada anak2 kecil, aktifkan childlock bagi pintu belakang
kenderaan.
9. kalau pandu malam, bawa bersama lampu picit.
10. tidur secukupnya sebelum mula perjalanan
11. dan yg utama.... doa naik kenderaan. :)

Doa Naik Kendaraan
NAIK KENDARAAN
��������� ������� ������� ����� ����
SUB_HAANAL LADZII SAKH-KHORO LANAA HAADZAA
Maha Suci Tuhan yang telah menundukkan semua ini
����� ������ ���� �����������
WAMAA KUNNAA LAHUU MUQRINIIN
Bagi kami padahal kami sebelumnya tidak mampu menguasainya,
�������� ���� �������� ��������������
WA INNAA ILAAA ROBBINAA LAMUNQOLIBUUN.
dan sesungguhnya kami akan kembali kepada Tuhan kami
���� ������?13??14?

(QS. AZZUKHRUF j;25 a;13-14 s;43)

CCNP - Certified Copy & Paste ;)

wallahualam.


rgds,
Nazri Ahtar

From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Monday, August 5, 2013 9:08 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah
sini...tup tup gas masak naik


ciss.. menyesal aku tak kawen dgn anak makcik kedai runcit kat kampung aku
hari tu.. kalau tak selesai masalah gas dapur aku..
On 02/08/2013 4:24 PM, Zaiedishaq wrote:

tak jugak.. mertua jual gas.. so balik kampung, tukar tong aje.. hehe
aku hulur duit, dia marah.. rezeki jangan ditolak.. heheh



2013/8/2 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>

tiada alternatif.. tutup mulut, pejam mata, seluk poket & bayar aje berapa
harganya..
kalau tak mampu.. sape suruh kamu jadi orang miskin.. hehe

On 02/08/2013 12:09 PM, bashah wrote:

kenapa lah nak tunggu time raya jugak utk naik harga.. boleh tak naikkan
time krismas ka, time CNY ka, birthday agung ka, time undi ka....oops

From: "rezal_sapuan@amtek.my" <rezal_sapuan@amtek.my>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Friday, August 2, 2013 11:56 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah
sini...tup tup gas masak naik


Guna dapur arang??? Kalau rumah teres 2-3 minggu rumah dah hitam legam

Bini aku, kalau panggang ikan sekejap je pun penuh rumah dengan asap

Kena cari alternatif lain untuk tampung kenaikan ...





From: noorazlimdali@gmail.com
To: automobil@yahoogroups.com,
Date: 02/08/2013 11:52 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah
sini...tup tup gas masak naik
Sent by: automobil@yahoogroups.com






Betul tu masak guna induction cooker! Lepas nanti tariff TNB pulak naik!
Kalau nak kurangkan kos guna balik cara lama..... Guna dapur kayu arang
Sent from my BlackBerry� wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

-----Original Message-----
From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
Sender: automobil@yahoogroups.com
Date: Fri, 02 Aug 2013 11:39:40
To: <automobil@yahoogroups.com>
Reply-To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tembak sana.. Syiah
sini...tup
tup gas masak naik

Apa susah.. masak jgn pakai gas... itu pun tak reti ke..

On 02/08/2013 12:20 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>
>
>
>
> Tembak sana.. Syiah sini...tup tup gas masak naik harga...syukur
> kita masih aman..!
> <
http://www.kedahlanie.info/2013/07/tembak-sana-syiah-sinitup-tup-gas-masak.html

>
>
> Posted by Kedah Lanie
> <
http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-IG91D6UlzTE/UfkppTEBI3I/AAAAAAAARsk/0nPyWxPHxFM/s1600/capture_424.jpg

>
> senyum tak perlu kata apa-apa.....!
>













Sun Aug 4, 2013 10:10 pm (PDT) . Posted by:

"Syahril Riz" syahril_riz



Asslmkum wrb. Saban tahun setiap kali menjelang hari raya, lagu raya akan dimainkan di radio (ini yang menaikkan semangat nak raya ni :) ). Tapi tahukah tuan-tuan ada lagi lagu-lagu raya yang langsung tidak pernah dimainkan di radio. Di antara lagu-lagu raya yang biasa dimainkan
1. Seloka Hari Raya – Hail Amir & Uji Rashid
2. Menjelang Hari Raya – DJ Dave
3. Dendang Perantau – P Ramlee
4. Musafir Di Aidilfitri – S Jibeng
5. Dari Jauh Ku Pohon Maaf – Sudirman Hj Arshad
6. Selamat Berhari Raya - Rahimah Rahim
7. Selamat Hari Raya – Sanisah Huri
8. Hari Raya Hari Bahagia - Ramlah Ram
9. Satu Hari Di Hari Raya - M. Nasir
10. Suasana Hari Raya – Anuar Zain & Elina

Senarai lagu-lagu raya yang radio tak pernah mainkan di radio.. 1. Suara Takbir - A Ramlie
2. Aidilfitri - Ahmadi Hassan
3. Selamat Berhari Raya - Al-Mizan
4. Bisikan Hati Di Pagi Raya – Datuk Sharifah Aini & Hail Amir 5. Dendang Perantau - 50an – P Ramlee
6. Manusia Miskin Kaya – Saloma
7. Selamat Hari Raya –50an – Saloma
8. Gema Takbir - Uji Rashid
9. Pengertian Hari Raya - Uji Rashid & Hail Amir.

Tidak dapat dipastikan kenapa DJ radio kita tidak 'memutarkan&#39; lagu-lagu raya ini. Mungkin ianya tiada dalam koleksi atau simpanan mereka.

Syahril_riz

GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: