Saturday, March 28, 2009

RE: engine mounting

aku pernah tukar enjin mounting dua tahun lepas,
aku tanya kat serdang dia cakap rm800 untuk satu set, 4 bijik lah.
tapi aku tukar kat kg je, rm 200. sekali upah
murah sebab yang original tak dapat carik masa tuh, jadi pakai yang tak original lah.
yang depan original rm120, kiri kanan bukan ori-murah sikit rm30X2=rm60. belakang dia cakap elok lg.
aku pakai kete seg.
mounting rosak-tak jalan pun enjin gegar.
kalu korner bunyi-bearing rosak.
kalau dah speed, mungkin balancing tayar, kalau bearing tak rosak/ drive shaft tak rosak.
kete aku bila 100kmj gegar gak arituu, tapi dah ok bila g buat balancing,
cari kedai yang buat balancing manual, kalau pakai machine tak jadik gak.
yang aku tau tempat yang pandai balancing manual ni
1. seri serdang-depan sekolah seri indah. kedai korner lot.
2. nilai - member aku selalu pegi, aku tak penah pegi.
ok.

No comments: