Wednesday, June 3, 2009

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2360

Messages In This Digest (4 Messages)

1.
[Fwd: Nak tanya sikit] From: Abdul Rahman bin Johari
2a.
Re: Minta Tolong: Bermalam di Bandar Permaisuri, Setiu From: hisyam@yahoogroups.com
3a.
Re: minyak petrons vs shell From: mohd ridzuan rahman
4a.
Re: Fwd: www.auto.pdniaga.com - Re: minyak petrons vs shell From: almustaqeem

Messages

1.

[Fwd: Nak tanya sikit]

Posted by: "Abdul Rahman bin Johari" arahman@newhoongfatt.com.my   man_apache

Wed Jun 3, 2009 10:33 am (PDT)



Salam,

Ni saya nak tanya sikit pasal motorsikal KIPS 150, nak tahu kalau kat
KIPS warna hitam, tepi belah kanan blok enjin(bulatan merah) tu ada dia
punya power valve sistem. Kat KIPS hijau atau tepi belah kiri blok enjin
KIPS thn 92~94 pulak ada apa? Saje je tanya, jom layan motor² retro...

2a.

Re: Minta Tolong: Bermalam di Bandar Permaisuri, Setiu

Posted by: "hisyam@yahoogroups.com" hisyam@yahoogroups.com   hisyam_ahmad

Wed Jun 3, 2009 10:34 am (PDT)



Tok mod, mintak tlg hide ID. TQ.

Salam,

Terima kasih kepada semua yg memberi maklum balas.

Kepada En Mad & En Ahmad Shah, terima kasih utk penerangan yg detail tu.
Plan utk bertolak awal pagi 8 jun dari kedah. Saya cari dalam Google
map, memang pantai penarik tu tak jauh dari kolej tu. Semalam saya dah
call Penarik Inn tu, dah book bilik yg RM45/night. Sebenarnya tak kisah
nak bermalam kat mana pun, asalkan selamat utk anak2 kecik.. Harap2
Penarik Inn tu tak ada masalah ler.. kalau ada sesapa yg penah menginap
di Penarik Inn tu, apa pendapat anda? Bak kata En almustaqeem, sambil
hantar adik, boleh cuti2 malaysia.. hehehehe...

Tarima kasih

Hisyam

_____

From: Ahmad Shah [mailto:sahabatku_z@yahoo.com]
Sent: Tuesday, June 02, 2009 6:31 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Minta Tolong: Bermalam di Bandar
Permaisuri, Setiu

Phone number for Penarik Inn
0123687240 @ 0126267947
rate 1 mlm 40 rggt

_____

Daripada: "mad@yahoogroups.com" <mad@yahoogroups.com>
Kepada: automobil@yahoogroups.com
Dihantar: Selasa, 2 Jun, 2009 5:34:13
Subjek: Re: www.auto.pdniaga.com <http://www.auto.pdniaga.com> - Minta
Tolong: Bermalam di Bandar Permaisuri, Setiu

Mod, Pls hide ID. TQ.

Salam,

Bila tarikh nak pergi Setiu? U nak low budget ke? Atau tak kisah? Dekat
area Permaisuri mmg takde

hotel atau resort. Kalau nak low budget, kat area Penarik(tepi pantai)
ada la, tapi maaf nombor tel

tak tau. Jarak lbh kurang 20KM ke Permaisuri. Kalau nak hotel, jauh
sikit kat area Merang. Ada Merang

Suria Resort dan Sutra Beach Resort, Jarak ke permaisuri lbh kurang
35-40KM.

Kalau u guna jln Gua Musang, u akan lalui Jertih sblm sampai ke
Permaisuri. Tak pasti ada hotel etc, Tapi jarak

lbh kurang 40KM kot.

Lastly, pandu cermat ye.

_____

From: "hisyam@yahoogroups .com" <hisyam@yahoogroups. com>
To: automobil@yahoogrou ps.com
Sent: Tuesday, June 2, 2009 2:36:40 PM
Subject: www.auto.pdniaga. com - Minta Tolong: Bermalam di Bandar
Permaisuri, Setiu

Salam (tolong sembunyikan ID, tokmod)

Minggu depan ada plan nak pegi hantar adik ipar daftar di Kolej
Teknologi Bestari, berdekatan dengan Bandar Permaisuri, Terengganu. Tapi
saya tak biasa ngn Terengganu nih..

So nak mintak tolong kawan2 nasihat, kalau saya nak bermalam, kat mana
yg sesuai utk dua famili? Kami akan bertolak dari Kedah dengan dua buah
kereta.. Saya try google, tapi tak der plak maklumat hotel ke, resort
ke, rumah tumpangan ke kat Setiu tuh.. homestay tu ader la, tapi yg
jenis sewakan bilik jer.. kalau kat kedah nih, homestay memang sewa
sebijik rumah..

Harap dapat membantu dan cadangan/komen anda didahului dgn ucapan terima
kasih.

Hisyam

_____

Mencari semua rakan di Yahoo! Messenger?
<http://sg.rd.yahoo.com/id/messenger/trueswitch/mailtagline/*http:/malay
sia.messenger.yahoo.com/invite/>
Anda boleh dengan mudah menjemput rakan anda dari Hotmail, Gmail ke
Yahoo! Messenger hari ini!

3a.

Re: minyak petrons vs shell

Posted by: "mohd ridzuan rahman" reezoneuitm@yahoo.com   reezoneuitm

Wed Jun 3, 2009 10:52 am (PDT)



Perbezaan antara dua gergasi minyak tu sebenarnya terletak pada satu faktor besar yang sangat jarang korang semua pikirkan dan ambil iktibar. Petronas adalah syarikat Konglomerat yang pasti tiap-tiap tahun bayar ZAKAT pada pihak berwajib, manakala SHELL tak pernah mengeluarkannya sebab yang empunya syarikat ialah orang asing yang hanya mengaut keuntungan dan hantar balik ke negara asalnya,Belanda.Macam nak melawan Komunis...kita semua kena ada semangat Patriotik dan cintakan Malaysia.

Best Regards,
Ang Wan

--- On Mon, 6/1/09, idea_um idea_um07 <idea_um07@yahoo.com> wrote:

From: idea_um idea_um07 <idea_um07@yahoo.com>
Subject: www.auto.pdniaga.com - minyak petrons vs shell
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Monday, June 1, 2009, 10:48 AM

aku ada bt skit ujikaji tentang perbezaan minyak petrons ngn shell, ak dapat rasa bila aku isi minyak petronas ak bw motor tu rasa lebih pikap dan rasa smooth je enjin nye xdela kasar, mean the performance is very good jika dibandingkan bila aku isi minyak shell , aku rasa enjim motor rasa rough jer dan sangat kasar bunyi enjin motor tu. ni experience aku la masa aku blaja dulu . ak xpuas ati gak dan aku repeat ujian ni tp the result is still same. minatk ulsan member sume.
 
 
menurut member aku, ms kj dulu, die ckp minyak petronas klu dari segi performance mmg bgs coz lebih pikap tp klu save minyak shell lbh save.
so, aku ada bt experiment mengenai perkara ni, tp sebelum tu ak bersetuju la dgn die bahawa minyak petronas lbh pikat dan smooth coz ak dapat rasai nye before this. yang mengenai save tu ak bt la skit kajian dan result nye petronas lbh kilometer yan ak dapt tp the result can be question la coz the parameter  is not properly well. ak bt dlam tiga replicate. mintak ulasan sume pihak demi kebaikan bersama.
 
nnti ak nk bli minyak ltk dlam botol plak, ak sampi skang still xpuas ati coz ramai yang ckp minyak petrons skit je dapt.jika bnr nk tukar minyak lain lak .
 
 











4a.

Re: Fwd: www.auto.pdniaga.com - Re: minyak petrons vs shell

Posted by: "almustaqeem" almustaqeem@yahoo.com   almustaqeem

Wed Jun 3, 2009 11:09 am (PDT)



saya pernah guna petronas, caltex, esso & shell... takde rase apa beza pon dari segi performance.dari segi penjimatan rasanya shell ada sikit jimat... tak tahu lah mungkin perasaan aje kot... gaya pemanduan juga tak sama... so susah nak buat perbandingan.walau apa pun, saya kerap isi shell sebab petrol pump dekat ngan rumah.... bukan sebab performance ke, jimat ke, ferrari ke....

!shoot aje lah!

--- On Tue, 6/2/09, omar@yahoogroups.com <omar@yahoogroups.com> wrote:

From: omar@yahoogroups.com <omar@yahoogroups.com>
Subject: RE: Fwd: www.auto.pdniaga.com - Re: minyak petrons vs shell
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Tuesday, June 2, 2009, 6:28 PM

Salam. Tok Mod sorok ID yeeeĆ¢EUR¦
Saya dah pakai Petronas dan skrg pengguna tetap Shell sejak berbelas tahun dahuluĆ¢EUR¦
Bukan tak nak guna Petronas tapi performance kete tak memuaskan. Pikap lembap satu hal,tapi  bila speeding jerking semacam je.
Lagipun guna Shell boleh kumpul model kete Ferrari  he he he
 

From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto:automobil@ yahoogroups. com]
On Behalf Of awie533

Sent: Tuesday, June 02, 2009 3:36 PM

To: automobil@yahoogrou ps.com

Subject: Re: Fwd: www.auto.pdniaga. com - Re: minyak petrons vs shell

 

aku pun setuju sbb aku dah test pakai petronas langsung takda pickup dan juga berat gila...shell best!!!!!!!! !!

tak percaya kau org test sendiri tp kat unser aku perbezaan ketara sangat.mengapa eek??

 

From: Abdul Rahman bin Johari <arahman@newhoongfat t.com.my>

To: automobil@yahoogrou ps.com

Sent: Monday, June 1, 2009 11:48:27 PM

Subject: Re: Fwd: www.auto.pdniaga. com - Re: minyak petrons vs shell

ntahla, pada aku minyak petronas kalau pakai..pickup takde, berat tapi asap sikit...berbanding kalau pakai shell, pickup mmg pickup tp asap banyak...minyak petronas ni awal2 dulu je kata bersihla, mmg awal2 pakai bersih tapi lama2 dah tak bersih

m wrote:

Petronas vs Shell, mana paling bagus? Errr paling best oil price below RM1.50 seliter, ha ha hah! sorry melawak lak! Pada aku Shell best la! Pickup dan penjimatan ada la sket,


---------- Forwarded message ----------

From: wan <reduanhanif@ yahoo.com>

Date: 2009/6/2

Subject: www.auto.pdniaga. com - Re: minyak petrons vs shell

To: automobil@yahoogrou ps.com

 
salam,

aku pun ade jugak buat ujikaji petronas dgn shell nih.aku try kat moto aku gak.dan aku dapati mmg petronas lagi pikap,power dan lebih jimat.top speed pun lebih kepada petronas.shell bile gune enjin mmg kasar dan pikap takde.enjin motor aku bunyi bising.dari
segi jimat.klu pegi balik keje setiap ari, aku leh dpt extra lebih sehari kalau guna minyak petronas compare dgn shell. kesimpulannye, petronas lebih pikap,power dan jimat dari shell.petronas mmg boleh pegi lebih jauh...shell lebih kilometer je.jauh2 tak leh
pegi.keke

--- In automobil@yahoogrou ps.com, idea_um idea_um07 <idea_um07@.. .> wrote:

>

> aku ada bt skit ujikaji tentang perbezaan minyak petrons ngn shell, ak dapat rasa bila aku isi minyak petronas ak bw motor tu rasa lebih pikap dan rasa smooth je enjin nye xdela kasar, mean the performance is very good jika dibandingkan bila aku isi minyak
shell , aku rasa enjim motor rasa rough jer dan sangat kasar bunyi enjin motor tu. ni experience aku la masa aku blaja dulu . ak xpuas ati gak dan aku repeat ujian ni tp the result is still same. minatk ulsan member sume.

>  

>  

> menurut member aku, ms kj dulu, die ckp minyak petronas klu dari segi performance mmg bgs coz lebih pikap tp klu save minyak shell lbh save.

> so, aku ada bt experiment mengenai perkara ni, tp sebelum tu ak bersetuju la dgn die bahawa minyak petronas lbh pikat dan smooth coz ak dapat rasai nye before this. yang mengenai save tu ak bt la skit kajian dan result nye petronas lbh kilometer yan ak dapt
tp the result can be question la coz the parameter   is not properly well. ak bt dlam tiga replicate. mintak ulasan sume pihak demi kebaikan bersama.

>  

> nnti ak nk bli minyak ltk dlam botol plak, ak sampi skang still xpuas ati coz ramai yang ckp minyak petrons skit je dapt.jika bnr nk tukar minyak lain lak .

>

 

 

This email is confidential and intended only for the use of the individual or entity named above and may contain information that is privileged. If you are not the intended recipient, you are notified that any dissemination,
distribution or copying of this email is strictly prohibited. If you have received this email in error, please notify us immediately by return email or telephone and destroy the original message. - This mail is sent via Sony Asia Pacific Mail Gateway..














Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Search

Find it now

Everything you

need in one place.

Yahoo! Green

Make It Green

Submit ideas to

better our planet

Everyday Wellness

on Yahoo! Groups

Find groups that will

help you stay fit.

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
•      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
•      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
•      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
•      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
•      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
•      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
•      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
•      Jana Iklan – http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan

No comments: