Monday, August 9, 2010

www.auto.pdniaga.com - Digest Number 2708[2 Attachments]

Messages In This Digest (15 Messages)

Messages

1a.

kereta lama x start

Posted by: "anuar talha" anuar_talha@yahoo.com   thalz142s

Sun Aug 8, 2010 6:16 pm (PDT)



salam lps minyak naik aritu saya dah mls nk guna sgt kereta(toyota se)...ada lah
1 bln tak start kereta tapi bateri cabut........ke better jual jer?nk jual syg
sbb enjin smooth lg tp x guna takut ada rosak benda lain ...emm tah lah

soalan..:minta pandangan otai2 lamo...ok ke yek lama x start kereta tp bateri
cabut...ada effect benda lain x contoh minyak itam ke...yela mileage klu x guna
mau 1/2 thn skali je tuka ehehee.....benda2 lain ke??...thx wslm

1b.

Proton bonus 4 Bulan

Posted by: "Mohmad Abdullah" mbabest@hotmail.com   matdollahmy

Sun Aug 8, 2010 9:11 pm (PDT)




Dengar khabar Proton dapat bonus 4 bulan gaji, tahniah lah untuk warga proton , walau ekonomi meleset, jualan tetap membanggakan

1c.

Re: kereta lama x start

Posted by: "Nazri Ahtar" littlenoti@yahoo.com   littlenoti

Sun Aug 8, 2010 9:45 pm (PDT)



salam,
minyak hitam mineral based (5000KM), kalau ikut buku rasanya 3bln sekali harus tukar tanpa kira cukup atau tidak 5000KM tu.
bateri kalau nak simpan pun ok. pesan orang tua2 jangan letak bateri atas lantai simen. lapik dengan kayu ke, kertas ke... alasannya, supaya bateri tahan lama. tapi tak tahu la pulak dari segi sains macam-mana.
rgds,Nazri Ahtar

--- On Sun, 8/8/10, anuar talha <anuar_talha@yahoo.com> wrote:

From: anuar talha <anuar_talha@yahoo.com>
Subject: www.auto.pdniaga.com - kereta lama x start
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Sunday, August 8, 2010, 10:10 PM

 

salam lps minyak naik aritu saya dah mls nk guna sgt kereta(toyota se)...ada lah 1 bln tak start kereta tapi bateri cabut....... .ke better jual jer?nk jual syg sbb enjin smooth lg tp x guna takut ada rosak benda lain ...emm tah lah

soalan..:minta pandangan otai2 lamo...ok ke yek lama x start kereta tp bateri cabut...ada effect benda lain x contoh minyak itam ke...yela mileage klu x guna mau 1/2 thn skali je tuka ehehee.....benda2 lain ke??...thx wslm

1d.

Re: kereta lama x start

Posted by: "Shahrul Izwan" Shahrul.Izwan@wdc.com

Mon Aug 9, 2010 2:50 am (PDT)



Salam,

Kalau sedara syg nak jual keta tu,ada baiknya sedara amalkan menghidupkan
enjin dan bagi keta tu berjalan sekurang-kurangnya seminggu
skali...kebaikkannya ialah beteri keta sentiasa top-up dan pada masa enjin
keta sedara lebih terjaga...enjin kalau dah lama tak stat,akan berlaku acid
build up dlm enjin yg diakibatkan oleh campuran minyak hitam dan bahan
buangan hasil pembakaran enjin..acid ni yg akan makan balik enjin.samping tu
kalau enjin lama x idup,bahagian atas enjin seperti camshaft,piston ring dan
sbgnya akan kekeringan minyak...

Tukar minyak ikut schedule tapi kalau dlm masa 3-4bulan keta masih belum
sampai mileage limit,tuka jer terus minyak hitam...nak sep guna minyak
mineral biasa..xla rugi sgt..

Keta ni pun macam org gak..cuba dlm sebulan makan tido jer..tgk la apa yg
terjadik lepas tu hehe...

________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
Of anuar talha
Sent: Sunday, August 08, 2010 10:10 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: www.auto.pdniaga.com - kereta lama x start

salam lps minyak naik aritu saya dah mls nk guna sgt kereta(toyota se)...ada
lah 1 bln tak start kereta tapi bateri cabut........ke better jual jer?nk
jual syg sbb enjin smooth lg tp x guna takut ada rosak benda lain ...emm tah
lah

soalan..:minta pandangan otai2 lamo...ok ke yek lama x start kereta tp
bateri cabut...ada effect benda lain x contoh minyak itam ke...yela mileage
klu x guna mau 1/2 thn skali je tuka ehehee.....benda2 lain ke??...thx wslm

1e.

Re: kereta lama x start

Posted by: "Rahman" man_apache@yahoo.com   man_apache

Mon Aug 9, 2010 6:43 am (PDT)



juai je la bro, boleh gak buat sedekah or apa2 yang patut...

nak jaga dua tiga bini bukan senang, kena adil dan saksama...

huhu, abang saya dulu pun nak bela dua...

satu honda civic(telur 2 pintu) pastu amik plak honda prelude, igt nk simpan
dua2...

last2 kete lama mcm merajuk, pi tukar bateri baru and then jual je...

________________________________
From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@wdc.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Mon, August 9, 2010 5:28:00 PM
Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - kereta lama x start

 
Salam,
Kalau sedara syg nak jual keta tu,ada baiknya sedara amalkan menghidupkan enjin
dan bagi keta tu berjalan sekurang-kurangnya seminggu skali…kebaikkannya ialah
beteri keta sentiasa top-up dan pada masa enjin keta sedara lebih terjaga…enjin
kalau dah lama tak stat,akan berlaku acid build up dlm enjin yg diakibatkan oleh
campuran minyak hitam dan bahan buangan hasil pembakaran enjin..acid ni yg akan
makan balik enjin.samping tu kalau enjin lama x idup,bahagian atas enjin seperti
camshaft,piston ring dan sbgnya akan kekeringan minyak…
Tukar minyak ikut schedule tapi kalau dlm masa 3-4bulan keta masih belum sampai
mileage limit,tuka jer terus minyak hitam…nak sep guna minyak mineral biasa..xla
rugi sgt..
Keta ni pun macam org gak.. cuba dlm sebulan makan tido jer..tgk la apa yg
terjadik lepas tu hehe…
 

________________________________

From:automobil@yahoogrou ps.com [mailto: automobil@yahoogrou ps.com ] On Behalf
Of anuar talha
Sent: Sunday, August 08, 2010 10:10 PM
To: automobil@yahoogrou ps.com
Subject: www.auto.pdniaga. com - kereta lama x start
 
 
salam lps minyak naik aritu saya dah mls nk guna sgt kereta( toyota se)...ada
lah 1 bln tak start kereta tapi bateri cabut....... .ke better jual jer?nk jual
syg sbb enjin smooth lg tp x guna takut ada rosak benda lain ...emm tah lah

soalan..:minta pandangan otai2 lamo...ok ke yek lama x start kereta tp bateri
cabut...ada effect benda lain x contoh minyak itam ke...yela mileage klu x guna
mau 1/2 thn skali je tuka ehehee.....benda2 lain ke??...thx wslm
 

2.1.

Re: BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCED

Posted by: "Shahrul Izwan" Shahrul.Izwan@wdc.com

Sun Aug 8, 2010 6:18 pm (PDT)



Salam,

Straight 6 = inline 6...istilah straight 6 biasa digunakan oleh majalah keta
dari eropah...dari segi konfigurasi enjin plak,setiap satu mempunyai
kelebihan masing2..pemilihan sesuatu konfigurasi sebenarnya byk bergantung
pada design packaging sesuatu model..penggunaan boxer enjin akan membolehkan
design keta dibuat dgn lebih aerodinamik sebab bahagian depan enjin x perlu
dibuat terlalu tebal,dlm erti kata lain lebih 'low-slung'...enjin V plak
membolehkan penggunan enjin 6silinder keatas tanpa perlu memanjangkan
bahagian bonet enjin...enjin inline plak lebih low cost sebab hanya perlu
menggunakan satu block,satu set camshaft,satu set inlet/exhaust manifold dan
satu set ignition/fueling module tapi hanya sesuai utk 6silinder kebawah...

Dari segi performance plak,ianya akan byk bergantung pada design sesuatu
enjin...x semestinya konfigurasi sesuatu enjin akan lebih power dari
konfigurasi yg lain...amik cth enjin Subaru impreza...enjin 2.0 boxer enjin
yg digunakan mampu menghasilkan 280++HP bila digabungkan dgn turbo tapi
tanpa turbo,ianya hanya mampu menghasilkan setakat 125HP...jauh beza dari
enjin 2.0 normal aspirated yg digunakan oleh model seperti
Honda,Toyota,Hyundai dan BMW yg rata2 bule menghasilkan 150HP
keatas...tetapi enjin boxer mmg ada beberapa kelebihan yg xder pada
konfigurasi enjin yg lain...

Torque - merujuk pada daya kilasan yg dikenakan oleh enjin pada drive shaft
@ tayar. Diukur dlm unit Nm (unit metric) @ lb/ft(unit imperial,biasa
digunakan di US)

HP - Jumlah maksima kuasa yg dihasilkan oleh enjin..diukur dlm unit
horsepower (HP) @ kilowatt(KW)..1KW = 1.36HP dari segi pertukaran unit..

Torque dan horsepower adalah seiring..takde pros and cons..

Nak citer dgn detail pasal enjin ni mmg panjang...takut boring plak kang
hehe...

________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
Of Black_Canary
Sent: Friday, August 06, 2010 12:15 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG
DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ

Hide ID, just black_canary

Ri..hang bukan otai ke...

Yg aku tahu, engine ada 3 kedudukan

1. inline
2. v engine
3. boxer engine

dari segi teori boxer engine ialah engine yg terbaik dari segi performance
(model yg selalu guna ialah alfa dan Subaru) tapi dari segi nak maintain mmg
sakit sbb nak bukak spark plug pun leceh

utk V6 atau V8 mahu pun V12 utk mendapatkan power yg lebih tanpa perlu
menggunakan pendesak (turbo)

inline selalunya 4 atau 5 piston dan kalau nak horse power yg lebih, mereka
akan bagi turbo...kalau mereka buat inline sampai 6 keatas...bayangkanlah
berapa panjang ruang engine diperlukan...

tapi ni pendapat bodoh aku ajelah...sbb aku pun tak pandai sangat...yg
belajo dulu pun byk dah lupa.....harap org aje otai...dgn otak-otak aku pun
dah otai (mudah lupa)

Rasanya Tuan Shahrul boleh jelaskan dgn lebih detail lagi kot

________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
Of Nazri Ahtar
Sent: 05 August, 2010 10:48 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG
DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ

Salam,

apa beza antara straight 6 dengan V6 ? (piston).

saya agak itu ada kena mengena dengan positioning piston dalam enjin. betul
ke ?

apa beza torque ? hp ? mana lebih bagus ? pros & cons ?

minta tunjuk ajar dari otai2.

didahulukan dengan ribuan terima kasih.

rgds,

Nazri Ahtar

--- On Tue, 8/3/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@wdc.com> wrote:

From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@wdc.com>
Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG
DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Tuesday, August 3, 2010, 6:36 PM

Salam,

Kompressor - merujuk pada sistem supercharger + intercooler yg digunakan
oleh model petrol Mercedes.

CDI - merujuk pada sistem direct injection turbodiesel yg digunakan oleh
model diesel Mercedes.

CGI - sama macam Kompressor tapi menggunakan turbocharger + intercooler utk
menggantikan supercharger mekanikal dlm Kompressor. Didapati dlm model
terbaru E dan C-class

AMG - Syarikat modifikasi Mercedes..mulanya independent tapi telah dibeli
secara formal oleh Mercedes.Brabus masih lagi independent.

Bekenaan saiz enjin @ cc enjin keta, model @ badge terbaru Mercedes xbule
dijadikan indication tentang saiz enjin keta. Amik contoh:-

C/E180,C/E200 & C/E230 Kompressor/CGI - semua guna enjin 1.8liter.Bezanya
tang output power.C/E230 output power lebih tinggi berbanding C/E180.

C/E240 - guna enjin V6 2.6 liter

S350 - enjin V6 3.5 liter

S500 - enjin V8 5.5 liter

S600 - enjin V8 5.5 liter twin turbo

BMW pun camtu gak:-

118/318 - 1.8liter

318 2.0 - 2.0liter

120/520 - 2.2 liter straight six; horsepower 156HP

523/323 - 2.5 liter straight six;horsepower 170HP

525 - 2.5 liter straight six;horsepower 218HP

530/330/130 - 3.0 liter straight six;horsepower 286HP

535/335/135 - 3.0 liter straight six turbocharged; horsepower 300++HP

740 - 4.4liter V8

750 - 4.8liter V8 twin turbo

________________________________

From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto:automobil@ yahoogroups. com] On
Behalf Of agai@017
Sent: Tuesday, August 03, 2010 9:34 AM
To: automobil@yahoogrou ps.com
Subject: www.auto.pdniaga. com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG DAN
MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ

Salam

Saya nak tanya sikit beza antara kesemua yg dalam tajuk di atas tu untuk
keta mercedez.

Saya tak bawak merc...sebab tu tak tau...yang taunya bila kita drive tgk
keta merc kat depan

kita tu tulis mcm2...sebijik tulis kompressor.. .sebijik lagi tulis
cdi....cgi pun ada...

amg pun memang ada la kan...

apa beza benda2 tu sume? sistem nyalaan api ke...injection ke...atau yg
lain?

Yang ni sekadar ilmu pengetahuan je....klu ada yg nak berkongsi

diucapkan terima kasih

__________________________________________________________
This email has been scanned by the MessageLabs Email Security System.
For more information please visit http://www.messagelabs.com/email
__________________________________________________________

DISCLAIMER:-
This email and any attachments are confidential and intended only for the
use of the individual or entity named above and may contain information that
is privileged. If you are not the intended recipient, you are notified that
any dissemination, distribution or copying of this email is strictly
prohibited. If you have received this email in error, please notify us
immediately by return email, delete the original message and destroy all
copies made. Any views expressed are those of the individual sender, and not
necessarily the views of Cycle Carriage Bintang Bhd and/or any of its
related corporations. Although reasonable precautions have been taken to
scan incoming and outgoing emails and attachments for viruses, Cycle
Carriage Bintang Group can not guarantee this communication to be free of
all viruses nor accept any responsibility for any consequences caused by
viruses.
__________________________________________________________
This email has been scanned by the MessageLabs Email Security System.
For more information please visit http://www.messagelabs.com/email
__________________________________________________________

2.2.

Re: BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCED

Posted by: "Quwarrizxmy Qurraizy" qurraizy@gmail.com

Sun Aug 8, 2010 9:11 pm (PDT)



terima kasi atas info

klo citer lebih2 sikit x apa

On 09/08/2010, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@wdc.com> wrote:
> Salam,
>
> Straight 6 = inline 6...istilah straight 6 biasa digunakan oleh majalah keta
> dari eropah...dari segi konfigurasi enjin plak,setiap satu mempunyai
> kelebihan masing2..pemilihan sesuatu konfigurasi sebenarnya byk bergantung
> pada design packaging sesuatu model..penggunaan boxer enjin akan membolehkan
> design keta dibuat dgn lebih aerodinamik sebab bahagian depan enjin x perlu
> dibuat terlalu tebal,dlm erti kata lain lebih 'low-slung'...enjin V plak
> membolehkan penggunan enjin 6silinder keatas tanpa perlu memanjangkan
> bahagian bonet enjin...enjin inline plak lebih low cost sebab hanya perlu
> menggunakan satu block,satu set camshaft,satu set inlet/exhaust manifold dan
> satu set ignition/fueling module tapi hanya sesuai utk 6silinder kebawah...
>
> Dari segi performance plak,ianya akan byk bergantung pada design sesuatu
> enjin...x semestinya konfigurasi sesuatu enjin akan lebih power dari
> konfigurasi yg lain...amik cth enjin Subaru impreza...enjin 2.0 boxer enjin
> yg digunakan mampu menghasilkan 280++HP bila digabungkan dgn turbo tapi
> tanpa turbo,ianya hanya mampu menghasilkan setakat 125HP...jauh beza dari
> enjin 2.0 normal aspirated yg digunakan oleh model seperti
> Honda,Toyota,Hyundai dan BMW yg rata2 bule menghasilkan 150HP
> keatas...tetapi enjin boxer mmg ada beberapa kelebihan yg xder pada
> konfigurasi enjin yg lain...
>
>
>
> Torque - merujuk pada daya kilasan yg dikenakan oleh enjin pada drive shaft
> @ tayar. Diukur dlm unit Nm (unit metric) @ lb/ft(unit imperial,biasa
> digunakan di US)
>
> HP - Jumlah maksima kuasa yg dihasilkan oleh enjin..diukur dlm unit
> horsepower (HP) @ kilowatt(KW)..1KW = 1.36HP dari segi pertukaran unit..
>
> Torque dan horsepower adalah seiring..takde pros and cons..
>
>
>
> Nak citer dgn detail pasal enjin ni mmg panjang...takut boring plak kang
> hehe...
>
>
>
> ________________________________
>
> From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
> Of Black_Canary
> Sent: Friday, August 06, 2010 12:15 PM
> To: automobil@yahoogroups.com
> Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG
> DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ
>
>
>
>
>
> Hide ID, just black_canary
>
>
>
> Ri..hang bukan otai ke...
>
>
>
> Yg aku tahu, engine ada 3 kedudukan
>
> 1. inline
> 2. v engine
> 3. boxer engine
>
>
>
> dari segi teori boxer engine ialah engine yg terbaik dari segi performance
> (model yg selalu guna ialah alfa dan Subaru) tapi dari segi nak maintain mmg
> sakit sbb nak bukak spark plug pun leceh
>
> utk V6 atau V8 mahu pun V12 utk mendapatkan power yg lebih tanpa perlu
> menggunakan pendesak (turbo)
>
> inline selalunya 4 atau 5 piston dan kalau nak horse power yg lebih, mereka
> akan bagi turbo...kalau mereka buat inline sampai 6 keatas...bayangkanlah
> berapa panjang ruang engine diperlukan...
>
>
>
> tapi ni pendapat bodoh aku ajelah...sbb aku pun tak pandai sangat...yg
> belajo dulu pun byk dah lupa.....harap org aje otai...dgn otak-otak aku pun
> dah otai (mudah lupa)
>
>
>
> Rasanya Tuan Shahrul boleh jelaskan dgn lebih detail lagi kot
>
>
>
> ________________________________
>
> From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
> Of Nazri Ahtar
> Sent: 05 August, 2010 10:48 PM
> To: automobil@yahoogroups.com
> Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG
> DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ
>
>
>
>
>
> Salam,
>
>
>
> apa beza antara straight 6 dengan V6 ? (piston).
>
>
>
> saya agak itu ada kena mengena dengan positioning piston dalam enjin. betul
> ke ?
>
> apa beza torque ? hp ? mana lebih bagus ? pros & cons ?
>
>
>
> minta tunjuk ajar dari otai2.
>
>
>
> didahulukan dengan ribuan terima kasih.
>
>
>
> rgds,
>
> Nazri Ahtar
>
>
>
> --- On Tue, 8/3/10, Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@wdc.com> wrote:
>
>
> From: Shahrul Izwan <Shahrul.Izwan@wdc.com>
> Subject: RE: www.auto.pdniaga.com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG
> DAN MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ
> To: automobil@yahoogroups.com
> Date: Tuesday, August 3, 2010, 6:36 PM
>
>
>
> Salam,
>
> Kompressor - merujuk pada sistem supercharger + intercooler yg digunakan
> oleh model petrol Mercedes.
>
> CDI - merujuk pada sistem direct injection turbodiesel yg digunakan oleh
> model diesel Mercedes.
>
> CGI - sama macam Kompressor tapi menggunakan turbocharger + intercooler utk
> menggantikan supercharger mekanikal dlm Kompressor. Didapati dlm model
> terbaru E dan C-class
>
> AMG - Syarikat modifikasi Mercedes..mulanya independent tapi telah dibeli
> secara formal oleh Mercedes.Brabus masih lagi independent.
>
>
>
> Bekenaan saiz enjin @ cc enjin keta, model @ badge terbaru Mercedes xbule
> dijadikan indication tentang saiz enjin keta. Amik contoh:-
>
> C/E180,C/E200 & C/E230 Kompressor/CGI - semua guna enjin 1.8liter.Bezanya
> tang output power.C/E230 output power lebih tinggi berbanding C/E180.
>
> C/E240 - guna enjin V6 2.6 liter
>
> S350 - enjin V6 3.5 liter
>
> S500 - enjin V8 5.5 liter
>
> S600 - enjin V8 5.5 liter twin turbo
>
>
>
> BMW pun camtu gak:-
>
> 118/318 - 1.8liter
>
> 318 2.0 - 2.0liter
>
> 120/520 - 2.2 liter straight six; horsepower 156HP
>
> 523/323 - 2.5 liter straight six;horsepower 170HP
>
> 525 - 2.5 liter straight six;horsepower 218HP
>
> 530/330/130 - 3.0 liter straight six;horsepower 286HP
>
> 535/335/135 - 3.0 liter straight six turbocharged; horsepower 300++HP
>
> 740 - 4.4liter V8
>
> 750 - 4.8liter V8 twin turbo
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> ________________________________
>
> From: automobil@yahoogrou ps.com [mailto:automobil@ yahoogroups. com] On
> Behalf Of agai@017
> Sent: Tuesday, August 03, 2010 9:34 AM
> To: automobil@yahoogrou ps.com
> Subject: www.auto.pdniaga. com - BEZA ANTARA KOMPRESSOR, CDI, CGI, AMG DAN
> MCM2 LAGI UNTUK MERCEDEZ
>
>
>
> Salam
>
>
>
> Saya nak tanya sikit beza antara kesemua yg dalam tajuk di atas tu untuk
> keta mercedez.
>
> Saya tak bawak merc...sebab tu tak tau...yang taunya bila kita drive tgk
> keta merc kat depan
>
> kita tu tulis mcm2...sebijik tulis kompressor.. .sebijik lagi tulis
> cdi....cgi pun ada...
>
> amg pun memang ada la kan...
>
> apa beza benda2 tu sume? sistem nyalaan api ke...injection ke...atau yg
> lain?
>
> Yang ni sekadar ilmu pengetahuan je....klu ada yg nak berkongsi
>
> diucapkan terima kasih
>
>
>
>
>
> __________________________________________________________
> This email has been scanned by the MessageLabs Email Security System.
> For more information please visit http://www.messagelabs.com/email
> __________________________________________________________
>
>
> DISCLAIMER:-
> This email and any attachments are confidential and intended only for the
> use of the individual or entity named above and may contain information that
> is privileged. If you are not the intended recipient, you are notified that
> any dissemination, distribution or copying of this email is strictly
> prohibited. If you have received this email in error, please notify us
> immediately by return email, delete the original message and destroy all
> copies made. Any views expressed are those of the individual sender, and not
> necessarily the views of Cycle Carriage Bintang Bhd and/or any of its
> related corporations. Although reasonable precautions have been taken to
> scan incoming and outgoing emails and attachments for viruses, Cycle
> Carriage Bintang Group can not guarantee this communication to be free of
> all viruses nor accept any responsibility for any consequences caused by
> viruses.
> __________________________________________________________
> This email has been scanned by the MessageLabs Email Security System.
> For more information please visit http://www.messagelabs.com/email
> __________________________________________________________
>
>
>
>
>
>

3.

Musim Cuci Karbon Enjin Tiba Lagi

Posted by: "Azmi OilyMan" mr.oilyman@gmail.com   oilymantech

Sun Aug 8, 2010 9:05 pm (PDT)

[Attachment(s) from Azmi OilyMan included below]

Salam,

Musim cuci karbon enjin tiba lagi. Pastikan tuan/puan cuci karbon enjin
kenderaan sebelum balik beraya. Pemanduan menjadi lebih lancar & menjimatkan
bahanapi.

*Siapa Yang Perlu Menggunakan Produk Ini*
Untuk enjin kenderaan yang telah melepasi 20,000km (biasanya usia lebih
setahun).
Enjin Petrol / Diesel.

*Bila Perlu Servis Karbon?
*Apabila melebihi 20,000km.
Sebelum atau selepas servis minyak hitam, tak kisah sebab ia tiada kaitan.
*
**Berapa harga?*
RM68 sebotol (350ml).
Diskaun untuk pembelian 2 botol ke atas, sila jumpa saya di Shah Alam.
Pemasangan PERCUMA.

------
Azmi Abdullah
*OILYMAN TECHNOLOGY*
Shah Alam, Selangor, MALAYSIA
Tel: +60192764645 or +60176930306
E-Mail: azmi@oilyman.com.my
Web: www.oilyman.com.my
Video: http://www.youtube.com/user/mienyak
Forum: http://oilyman.com.my/forum
FaceBook: http://www.facebook.com/azmi-oilyman
WE SUPPLY BEST QUALITY OF ENGINE CARBON CLEANER (DECARBONIZER)

Attachment(s) from Azmi OilyMan

2 of 2 Photo(s)

4.

TOYOTA---> HARI RAYA PROMO FASTER GRAB IT !!! VIOS / ALTIS / CAMRY

Posted by: "TOYOTA DEALER" get_toyota_today@yahoo.com   get_toyota_today

Sun Aug 8, 2010 9:09 pm (PDT)



Dear friends,

Warm greetings and Vanakam to all club members!

I'm an authorised TOYOTA dealer sells all types of TOYOTA cars would like to
share our monthly PROMOTION details with everyone.
 
TOYOTA DISCOUNTZ GRAB IT NOW
 
TOYOTAVIOS - RM 3000.00

TOYOTA ALTIS - RM 4000.00
 
TOYOTACAMRY- RM 2000.00
 
TOYOTAAVANZA- RM 3500.00
 
TOYOTARUSH - RM 3000.00
 
TOYOTAINNOVA- RM 1300.00
 
TOYOTAHILUX- RM2200.00
 
***BOOKING OPEN FOR NEW TOYOTA HIACE FACE LIFT
 
We also accept used cars with HIGH TRADE-IN VALUE and hassle free transaction.

Thank you for your time and look forward for your support. If you have any
friends or relatives who is having an intention to buy TOYOTA cars, I would
appreciate if you could this forward this email for their reference and support.
 
-Fast loan approval
-ready stock
-fast delivery

Call / SMS / Email now for more details.

Thanks again & have a blessed day!

With warm regards,
 
Suresh Raj
 
Mobile:  016-878-8681 
Email : 
 
 sureshrajnaidu@ovi.com

5.

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK (*_*)

Posted by: "Harris Bin Haron" Harris@maa.com.my

Sun Aug 8, 2010 9:10 pm (PDT)





Sent: Thursday, August 20, 2009 10:18 AM
Subject: SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK (*_*)

Dengan segala kekurangan dan kerendahan hati serta rasa keinsafan,

atas semua kekhilafan dan kelalaian yang pernah saya lakukan,

di sepanjang perjalanan kehidupan kita,

baik secara langsung maupun melalui dunia maya,

jauh didalam hati yang senantiasa di dalam genggaman ALLAH,

Saya mengucapkan :

" Marhabban Ya Ramadhan,
Mohon Maaf Zahir dan Bathin. "

Semoga ALLAH mengampuni semua dosa-dosa kita dan memberikan barkahNya di
bulan penuh hikmah ini.

Semoga Ramadhan membawa keberkatan kepada semua dan mengukuhkan ukhwah
yang terbina

Wassamu'alaikum Wr. Wb..

DISCLAIMER:-

This email is confidential and intended only for the use of the
individual or entity named above and may contain information that
is privileged.

If you are not the intended recipient, you are notified that any
dissemination, distribution or copying of this email is strictly prohibited.
If you have received this email in error, please notify us immediately by return email or telephone and destroy the original message.

Thank you.
6a.

Re: budak baru.

Posted by: "Nazri Ahtar" littlenoti@yahoo.com   littlenoti

Sun Aug 8, 2010 9:45 pm (PDT)



salam,
pendapat saya, semua tu modifikasi yg akan menyumbang kepada Fuel Consumption yg lebih tinggi.
melainkan kalau kita dah tukar enjin, mmg patut kita tukar extractor, bullet (Catalytic converter) and/or silencer (exzos).
piping size bergantung pada output power enjin tu sendiri. kalau CC 2.4 tapi pakai piping 1".. mau sebu je enjin tu sebab angin lepasan dari enjin tak sempat nak keluar dari piping, tapi piston dah masuk second cycle dah.
kalau enjin 1.3 tapi pakai piping sampai 3", (boleh sumbat masuk kasut), angin dari karburato
kiraan yg betul saya tak pasti, mungkin ada otai2 kat sini yg boleh bantu.
rgds,Nazri
Ahtar

--- On Sat, 8/7/10, ijatjazz <ijatjazz@yahoo.com.sg> wrote:

From: ijatjazz <ijatjazz@yahoo.com.sg>
Subject: www.auto.pdniaga.com - budak baru.
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Saturday, August 7, 2010, 6:11 PM

 

nk tny sket,btul ke tuka air filter,extractor,piping,bullet,boleyh buat kete move faster?

aq mazda 323 astina 1.6,kete lame.tataw nk stat dr mane bikin.any idea?

n tlg bg type extractor n perbezaanyer.

tq.=)

6b.

Re: budak baru.

Posted by: "Shahrul Izwan" Shahrul.Izwan@wdc.com

Mon Aug 9, 2010 2:51 am (PDT)



Salam,

Cara yg paling mudah nak tambah power tanpa tuko enjin ialah buat balik
ekzos paip dari depan sampai belakang...kengkadang keta dah lama, walaupun
ekzos paip tu Nampak ok lagi, tapi blah dlm tu mungkin dah berkerak..penuh
ngan karbon..catalytic converter mungkin dah sumbat cthnya...mekanik ekzos
yg terrer biasa nya bule identify masalah dlm ekzos dan bule rekemen
kombinasi system ekzos yg sesuai...tapi kena survey btul2 la..jgn dapat
mekanik yg pakai belasah je janji bule buat sales...

Apa yg penting dlm proses nak upgrade enjin keta nie ialah kita perlu paham
konsep @ cara sesuatu komponen tu berfungsi...dari situ baru kita bule
decide apa yg perlu ditukar dan apa yg bule dikekalkan...kalau kena
kombinasi yg betul,bukan setakat kita dapat power lebih,minyak pun mungkin
lebih jimat...

________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
Of ijatjazz
Sent: Saturday, August 07, 2010 6:12 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: www.auto.pdniaga.com - budak baru.

nk tny sket,btul ke tuka air filter,extractor,piping,bullet,boleyh buat kete
move faster?
aq mazda 323 astina 1.6,kete lame.tataw nk stat dr mane bikin.any idea?
n tlg bg type extractor n perbezaanyer.
tq.=)

6c.

Re: budak baru.

Posted by: "ijatjazz" ijatjazz@yahoo.com.sg   ijatjazz

Mon Aug 9, 2010 6:30 am (PDT)



thanks bro for d info,lg satu nk tny,bru2 lepas acident nih,stereng kete mesti keras mase bru2 nk jlb,bile dah lme parking.tataw ape problem.dah hanta kedai,btolkn pump power stereng ade laeking,tp still ade lg rase keras tuh.tu problem drive shaft ke?

--- In automobil@yahoogroups.com, "Shahrul Izwan" <Shahrul.Izwan@...> wrote:
>
> Salam,
>
> Cara yg paling mudah nak tambah power tanpa tuko enjin ialah buat balik
> ekzos paip dari depan sampai belakang...kengkadang keta dah lama, walaupun
> ekzos paip tu Nampak ok lagi, tapi blah dlm tu mungkin dah berkerak..penuh
> ngan karbon..catalytic converter mungkin dah sumbat cthnya...mekanik ekzos
> yg terrer biasa nya bule identify masalah dlm ekzos dan bule rekemen
> kombinasi system ekzos yg sesuai...tapi kena survey btul2 la..jgn dapat
> mekanik yg pakai belasah je janji bule buat sales...
>
> Apa yg penting dlm proses nak upgrade enjin keta nie ialah kita perlu paham
> konsep @ cara sesuatu komponen tu berfungsi...dari situ baru kita bule
> decide apa yg perlu ditukar dan apa yg bule dikekalkan...kalau kena
> kombinasi yg betul,bukan setakat kita dapat power lebih,minyak pun mungkin
> lebih jimat...
>
>
>
> ________________________________
>
> From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
> Of ijatjazz
> Sent: Saturday, August 07, 2010 6:12 PM
> To: automobil@yahoogroups.com
> Subject: www.auto.pdniaga.com - budak baru.
>
>
>
>
>
> nk tny sket,btul ke tuka air filter,extractor,piping,bullet,boleyh buat kete
> move faster?
> aq mazda 323 astina 1.6,kete lame.tataw nk stat dr mane bikin.any idea?
> n tlg bg type extractor n perbezaanyer.
> tq.=)
>

7a.

Re: Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR

Posted by: "shidan shidan" syid_dan@yahoo.com   syid_dan

Mon Aug 9, 2010 2:52 am (PDT)



Sakit ati tol...atas jambatan penang aku kena ....70kilo..aku bwk 84kilo...yg panas ati sekali...xplak dia letak papan tanda 70kilo...yg ada 80kilo je ...yg 70 ni kt tengah2 jambatan tu......aku x puas ati aku p cek toi ka ada papan 70km/j ni....confirm xda..yg ada 80km/j sebelum tengah2 jambatan.....la ni baru dia org letak 70km/j ni ..tu pon masa nk turun tengah2 jambatan br ada papan....haram toi..aku haramkan duit aku depa pekena aku camnih...tp aku x bayar lagi..hehe pasai van syarikat...lantak la kou ..

--- On Wed, 7/28/10, MHZ <cekelatgetah@gmail.com> wrote:

From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Wednesday, July 28, 2010, 7:12 PM

 

Salam,

muahahaha.. welcome to the club. Jumlah saman aku start dari tahun 2005

RM880. Ada 3 saman ekor berjumlah RM750. Aku bawak keta bukan lajumana

pun. Paling kuat pun kat highway masa overtake 120km.

wira aku 120km/j pun kena RM300, BMW bawak 200km pun sama gak kena

RM300. Member aku bawak viva 70km/j kat zone 60km/j pun kena hahahah..

Lain kali kalau nak bawak keta laju2 tak nak kena saman jadilah menteri.

siap ada polis escort lagi suruh orang lain ke tepi. tol & petrol pun

tak kena bayar muahahaha.

On 28/07/2010 6:13 PM, abgmad wrote:

>

>

> Ala-ala undang2 gangster .. "main pakai ugut2 pulak..hang tak bayar

> Saman .. Hang tak boleh sambung cukai Jalan .. Memang zalim punya

> undeng2..kalau kerajaan betul2 anak jantan .. Saman tu Saman la .. Tu

> bab lain .. Jgn pulak halang rakyat nak ambil cukai Jalan.. Bagi saya

> memang mereka2 yg meluluskan akta ini memang zalim dan jahat.

>

> Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

>

> ----------------------------------------------------------

> *From: * "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my>

> *Sender: * automobil@yahoogroups.com

> *Date: *Wed, 28 Jul 2010 14:50:47 +0800 (SGT)

> *To: *<automobil@yahoogroups.com>

> *ReplyTo: * automobil@yahoogroups.com

> *Subject: *Re: www.auto.pdniaga.com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR

>

> Saya baru hadapi masalah yg sama bulan lepas

> nak tenew road tax...tak boleh...JPJ ckp ada saman

> pegi cek kat dalam My Eg...ikut no plat keta...takde plak saman

> ikut ic...baru ada...sama untuk second car saya yang ada kat

> kampung...org lain pakai

> tempoh saman...dari tahun 2005-2009...mana la nak ingat kena saman ke tak

> surat pun tak sampai...alih2 dpt checklist ada saman

> bila gi Jalan Bandar...print..sume sekali ada 5 saman

> nak renew road tax...kita kena bayar yang blacklist dulu (1

> saman)...tinggal lagi 4 saman

> so bayar la yg speedtrap tu dulu...RM300 hangus aritu

> 2 minggu lepas tu...nak renew road tax keta yg lagi satu yg kt kampung tu

> sama gak...tak boleh renew...gi check...kali ni kena bayar 2 saman yg

> black list...

> dua2 tu speed trap RM300x2...perrgghh....dalam masa 2 bulan hangus

> RM900...untuk saman je

> sy bukan la banyak duit nak bayar saman...duit tu ada la klu nak bayar

> tp...klu dah kena saman tu...anta la cepat...senang nak bayar lepas tu...

> ini tak...tunggu 5 tahun baru nak kena bayar...

> klu tak tak boleh renew road tax...apa cer ni?

> kena klu org kampung....orang tua ke yang hanya harap pencen untuk sara

> hidup

> orang susah ke...camana? tak pasal org tua tu padam...

> apa la...saman ekor pun tak boleh renew road tax

> lain la klu saman sign depan2...

> klu kuar sebulan lepas kena saman xpela gak

> ini tunggu bertahun baru nak anta selepuk...

> kita rakyat marhain ni...bayar je la...

> tp rasa mcm tak adil la....rasa mcm kena paksa bayar untuk kesalahan yg

> tak pasti

> wallahuaklam...

>

>

> ----------------------------------------------------------

> *From:* Mohmad Abdullah <mbabest@hotmail.com>

> *To:* group krerta <automobil@yahoogroups.com>;

> renaultmalaysia@yahoogroups.com

> *Sent:* Wednesday, 28 July 2010 9:21:13

> *Subject:* RE: www.auto.pdniaga.com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR

>

> Ada rakan rakan peguam disini tak? Bilakah time bar untuk saman? Kalau

> TORT 6 tahun .

>

> ----------------------------------------------------------

> To: renaultmalaysia@ yahoogroups. com

> From: rienacom@yahoo. com.sg

> Date: Tue, 27 Jul 2010 22:59:17 +0800

> Subject: www.auto.pdniaga. com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR

>

>

> Luahan Marhaen Pasai Saman Ekoq

> <http://kedahlanie.blogspot.com/2010/07/luahan-marhaen-pasai-saman-ekoq.html>

>

>

>

> _LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR_

>

> <http://kedahlanie.blogspot.com/>SAYA baru saja mendapat surat notis

> saman ekor dari Bukit Aman. Terkejut saya, bukan satu saman tetapi enam

> saman dari tahun 2003 hingga 30 Ogos 2009. Oleh itu jumlahnya pun banyak

> - beratus-ratus ringgit.

>

> Maaf bukan tujuan saya hendak mengutuk Polis Diraja Malaysia (PDRM)

> tetapi soal kelemahan pada sistem saman ekor yang dilaksanakan sekarang.

> Lama sangat baru dapat notis. Kalau dinilai dari segi prestasi,

> kecekapan, produktiviti, kualiti dan kepuasan pelanggan, berapa markah

> hendak diberikan.

>

> Saya kira saman ekor yang berkesan adalah sekiranya saya melakukan

> kesalahan memandu melampaui had laju pada tujuh hari lalu dan kemudian

> saya menerima notis pada hari ini. Bukannya selepas tujuh tahun saya

> melakukan kesalahan, baru hari ini saya menerima notis tersebut.

>

> Mujur juga belum ada sakit jantung. Kalau tidak, tak mustahil jandalah

> isteri saya dan yatimlah anak-anak saya yang sedang bersekolah sekarang

> sebab terkejut menerima notis saman dari PDRM.

>

> DANG RANI

>

> Kuala Lumpur

>

>

>

>

7b.

Re: Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR

Posted by: "Shahrul Izwan" Shahrul.Izwan@wdc.com

Mon Aug 9, 2010 6:34 am (PDT)



Salam,

Saya buat masa ni alhamdulillah belum jadik mangsa...tapi mmg saya dah lama
tau kawasan tgh jambatan PP tu kawasan hitam..byk kali dah terserempak polis
trefik tgh dok teropong kat tgh jambatan tu...biasa depa lepak kat tepi
tiang yg ada cage...hiway BKE pun sama gak ada kawasan hitam...ramai member
dah kena tapi x pasti area mana...lagi satu jln Sultan Azlan Syah antara
Glugor dan Simpang trefik light sungai 2...biasa depa akan lepak kat depan
gate USM..antara jam 9 pagi - tghari dan time ptg antara 3-5...

________________________________

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf
Of shidan shidan
Sent: Monday, August 09, 2010 4:41 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR

Sakit ati tol...atas jambatan penang aku kena ....70kilo..aku bwk
84kilo...yg panas ati sekali...xplak dia letak papan tanda 70kilo...yg ada
80kilo je ...yg 70 ni kt tengah2 jambatan tu......aku x puas ati aku p cek
toi ka ada papan 70km/j ni....confirm xda..yg ada 80km/j sebelum tengah2
jambatan.....la ni baru dia org letak 70km/j ni ..tu pon masa nk turun
tengah2 jambatan br ada papan....haram toi..aku haramkan duit aku depa
pekena aku camnih...tp aku x bayar lagi..hehe pasai van syarikat...lantak la
kou ..

--- On Wed, 7/28/10, MHZ <cekelatgetah@gmail.com> wrote:

From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
Subject: Re: www.auto.pdniaga.com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR
To: automobil@yahoogroups.com
Date: Wednesday, July 28, 2010, 7:12 PM

Salam,

muahahaha.. welcome to the club. Jumlah saman aku start dari tahun 2005
RM880. Ada 3 saman ekor berjumlah RM750. Aku bawak keta bukan lajumana
pun. Paling kuat pun kat highway masa overtake 120km.

wira aku 120km/j pun kena RM300, BMW bawak 200km pun sama gak kena
RM300. Member aku bawak viva 70km/j kat zone 60km/j pun kena hahahah..

Lain kali kalau nak bawak keta laju2 tak nak kena saman jadilah menteri.
siap ada polis escort lagi suruh orang lain ke tepi. tol & petrol pun
tak kena bayar muahahaha.

On 28/07/2010 6:13 PM, abgmad wrote:
>
>
> Ala-ala undang2 gangster .. "main pakai ugut2 pulak..hang tak bayar
> Saman .. Hang tak boleh sambung cukai Jalan .. Memang zalim punya
> undeng2..kalau kerajaan betul2 anak jantan .. Saman tu Saman la .. Tu
> bab lain .. Jgn pulak halang rakyat nak ambil cukai Jalan.. Bagi saya
> memang mereka2 yg meluluskan akta ini memang zalim dan jahat.
>
> Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
>
> ----------------------------------------------------------
> *From: * "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my>
> *Sender: * automobil@yahoogroups.com
> *Date: *Wed, 28 Jul 2010 14:50:47 +0800 (SGT)
> *To: *<automobil@yahoogroups.com>
> *ReplyTo: * automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.auto.pdniaga.com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN
EKOR
>
> Saya baru hadapi masalah yg sama bulan lepas
> nak tenew road tax...tak boleh...JPJ ckp ada saman
> pegi cek kat dalam My Eg...ikut no plat keta...takde plak saman
> ikut ic...baru ada...sama untuk second car saya yang ada kat
> kampung...org lain pakai
> tempoh saman...dari tahun 2005-2009...mana la nak ingat kena saman ke tak
> surat pun tak sampai...alih2 dpt checklist ada saman
> bila gi Jalan Bandar...print..sume sekali ada 5 saman
> nak renew road tax...kita kena bayar yang blacklist dulu (1
> saman)...tinggal lagi 4 saman
> so bayar la yg speedtrap tu dulu...RM300 hangus aritu
> 2 minggu lepas tu...nak renew road tax keta yg lagi satu yg kt kampung tu
> sama gak...tak boleh renew...gi check...kali ni kena bayar 2 saman yg
> black list...
> dua2 tu speed trap RM300x2...perrgghh....dalam masa 2 bulan hangus
> RM900...untuk saman je
> sy bukan la banyak duit nak bayar saman...duit tu ada la klu nak bayar
> tp...klu dah kena saman tu...anta la cepat...senang nak bayar lepas tu...
> ini tak...tunggu 5 tahun baru nak kena bayar...
> klu tak tak boleh renew road tax...apa cer ni?
> kena klu org kampung....orang tua ke yang hanya harap pencen untuk sara
> hidup
> orang susah ke...camana? tak pasal org tua tu padam...
> apa la...saman ekor pun tak boleh renew road tax
> lain la klu saman sign depan2...
> klu kuar sebulan lepas kena saman xpela gak
> ini tunggu bertahun baru nak anta selepuk...
> kita rakyat marhain ni...bayar je la...
> tp rasa mcm tak adil la....rasa mcm kena paksa bayar untuk kesalahan yg
> tak pasti
> wallahuaklam...
>
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* Mohmad Abdullah <mbabest@hotmail.com>
> *To:* group krerta <automobil@yahoogroups.com>;
> renaultmalaysia@yahoogroups.com
> *Sent:* Wednesday, 28 July 2010 9:21:13
> *Subject:* RE: www.auto.pdniaga.com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN
EKOR
>
> Ada rakan rakan peguam disini tak? Bilakah time bar untuk saman? Kalau
> TORT 6 tahun .
>
> ----------------------------------------------------------
> To: renaultmalaysia@ yahoogroups. com
> From: rienacom@yahoo. com.sg
> Date: Tue, 27 Jul 2010 22:59:17 +0800
> Subject: www.auto.pdniaga. com - Fw: LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR
>
>
> Luahan Marhaen Pasai Saman Ekoq
>
<http://kedahlanie.blogspot.com/2010/07/luahan-marhaen-pasai-saman-ekoq.html
<http://kedahlanie.blogspot.com/2010/07/luahan-marhaen-pasai-saman-ekoq.html
> >
>
>
>
> _LAMA SANGAT BARU TERIMA SAMAN EKOR_
>
> <http://kedahlanie.blogspot.com/ <http://kedahlanie.blogspot.com/> >SAYA
baru saja mendapat surat notis
> saman ekor dari Bukit Aman. Terkejut saya, bukan satu saman tetapi enam
> saman dari tahun 2003 hingga 30 Ogos 2009. Oleh itu jumlahnya pun banyak
> - beratus-ratus ringgit.
>
> Maaf bukan tujuan saya hendak mengutuk Polis Diraja Malaysia (PDRM)
> tetapi soal kelemahan pada sistem saman ekor yang dilaksanakan sekarang.
> Lama sangat baru dapat notis. Kalau dinilai dari segi prestasi,
> kecekapan, produktiviti, kualiti dan kepuasan pelanggan, berapa markah
> hendak diberikan.
>
> Saya kira saman ekor yang berkesan adalah sekiranya saya melakukan
> kesalahan memandu melampaui had laju pada tujuh hari lalu dan kemudian
> saya menerima notis pada hari ini. Bukannya selepas tujuh tahun saya
> melakukan kesalahan, baru hari ini saya menerima notis tersebut.
>
> Mujur juga belum ada sakit jantung. Kalau tidak, tak mustahil jandalah
> isteri saya dan yatimlah anak-anak saya yang sedang bersekolah sekarang
> sebab terkejut menerima notis saman dari PDRM.
>
> DANG RANI
>
> Kuala Lumpur
>
>
>
>

Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Search

Try a shortcut

Get local weather

faster.

Yahoo! Groups

Mental Health Zone

Schizophrenia groups

Find support

Stay on top

of your group

activity with

Yahoo! Toolbar

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Senarai Web:
�      Kad Kahwin - http://www.kadkahwin.biz     
�      Pengiklanan PERCUMA - http://www.interniaga.com     
�      Kad Nama Online - http://www.kadnama.com     
�      Koleksi Lirik Lagu - http://www.liriklagu.interniaga.com      
�      Blog, Video & MP3 - http://www.pdniaga.multiply.com 
�      Kad IPC Shopping - http://www.empay4u.com
�      PD Niaga Blog - http://pdniaga-blog.blogspot.com
�      Jana Iklan � http://www.janaiklan.com

Senarai Group & Keahlian Melalui Email:
1.  automobil-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/automobil 
2.  HitZ-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/HitZ
3.  pdniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pdniaga 
4.  dunia-politik-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/dunia-politik 
5.  bolasepak-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/bolasepak 
6.  auto-chat-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/auto-chat 
7.  ArenaPC-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/ArenaPC 
8.  pd-net-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/pd-net 
9.  interniaga-subscribe@yahoogroups.com 
http://groups.yahoo.com/group/interniaga
10. EBuku2-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/EBuku2U
10. JanaIklan-subscribe@yahoogroups.com   
http://groups.yahoo.com/group/JanaIklan
MARKETPLACE

Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

No comments: