Friday, February 24, 2012

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3211

Messages In This Digest (11 Messages)

Messages

1.

Fw: Gadis Diculik Setelah Tersalah Naik Komuter

Posted by: "::-eSpAcE 9808-::" rienacom@yahoo.com.sg   rienacom

Thu Feb 23, 2012 7:57 am (PST)



----- Original Message -----
From: ::-eSpAcE 9808-::

Gadis Diculik Setelah Tersalah Naik Komuter
Posted by greenboc

Padah salah naik komuter

SHAH ALAM - Akibat tersalah naik komuter, seorang remaja berusia 16 tahun bukan sahaja dilarikan lebih sejam, malah turut diikat dan dikurung dalam sebuah rumah terbiar, kira-kira 50 meter dari Stesen Komuter Pelabuhan Klang, 10 Februari lalu.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Aisha (bukan nama sebenar) berkata, sebelum kejadian, dia serta rakannya Aida (bukan nama sebenar), 15, baru pulang dari sekolah dan merancang ke Jeram, Kuala Selangor untuk bertemu rakan sekolah lama mereka.

Setelah bertemu dengan rakan lama, dia dan Aida kemudiannya ke Stesen Komuter Klang untuk pulang ke Shah Alam, namun tersalah naik komuter yang menuju ke Pelabuhan Klang.

Aisha berkata, mereka hanya menyedari tersalah menaiki komuter setelah tiba di stesen Pelabuhan Klang. Menurut Aisha, mereka berpakat menunaikan solat Mahgrib di surau stesen tersebut terlebih dahulu sebelum berpatah balik ke Shah Alam.

"Kami berpecah. Saya ke tandas manakala Aida terus ke surau. Apabila keluar dari tandas, tiba-tiba mulut saya ditekup, sebelum ditarik ke belakang tandas oleh seorang lelaki berpakaian hitam, serta memakai topeng ski.

"Saya sangat terkejut tapi tak sempat buat apa-apa. Saya cuba untuk lepaskan diri tetapi lelaki itu sangat kuat dan tak mampu untuk melawan," katanya.

Katanya, keadaan terlalu gelap dan dia diheret melalui jalan kecil yang sunyi menuju ke sebuah perumahan flat berdekatan.

"Lelaki itu mengurung saya dalam sebuah bilik kosong serta ikat kedua-dua tangan dan kaki sebelum menyeluk poket baju sekolah dan merampas telefon bimbit," kata anak tunggal perempuan dari empat beradik itu.

Aisha berkata, lelaki terbabit seperti menaip sesuatu melalui telefon bimbitnya, sebelum mencampakkan telefon serta pisau atas almari lama di bilik berkenaan.

"Saya cuba untuk lepaskan diri dan berjaya buka ikatan tali di tangan serta kaki. Saya sangat panik dan bertindak mengambil telefon bimbit serta padamkan semua nombor yang disimpan, sebelum terdengar bunyi tapak kasut. Saya terus berlari sekuat hati, keluar dari situ dan menuju ke stesen komuter," katanya.

Menurutnya, apabila sampai di stesen itu, dia nampak Aida mundar-mandir dalam keadaan bingung, lalu terus menarik tangan rakannya itu dan masuk ke komuter yang kebetulan baru tiba di stesen tersebut.

"Saya menangis sambil menceritakan apa yang berlaku kepada Aida. Pada masa sama, ketika komuter sudah bergerak untuk ke Shah Alam, saya seperti ternampak kelibat penculik itu berdiri di sebelah tandas stesen seolah-olah sedang mencari-cari saya.

"Tidak lama kemudian, ibu menghubungi telefon bimbit Aida untuk bertanyakan sama ada sudah menemui saya atau belum. Saya sangat lega sebab masih dapat bercakap dengan ibu kerana langsung tidak terfikir akan selamat," katanya yang mengakui masih teringat-ingat serta bermimpi buruk ekoran kejadian tersebut. -SH
2.

Fw: CARA MENGATASI SAKIT BELAKANG ATAU SAKIT PINGGANG.

Posted by: "::-eSpAcE 9808-::" rienacom@yahoo.com.sg   rienacom

Thu Feb 23, 2012 7:57 am (PST)



----- Original Message -----
From: ::-eSpAcE 9808-::

CARA MENGATASI SAKIT BELAKANG ATAU SAKIT PINGGANG.
akuanakpahang.blogspot

Tahukah anda diantara 8 daripada 10 orang pernah mengalami sakit belakang dalam hidupnya. Khususnya wanita, yang seringkali membawa beg besar dengan beban cukup berat, ditambah lagi memakai kasut tumit tinggi.

Kehamilan, lalu menggendong anak selama berjam-jam juga jadi punca sakit belakang pada wanita. Demi mengurangkan risiko sakit punggung yang menyeksa, lakukan saja empat langkah berikut yang dilaporkan dari Health.com

Kurangkan kandungan beg
Hati-hati jika berat beg anda, melebihi 10 peratus daripada berat badan. Ini petanda beg anda terlalu berat dan boleh menyebabkan sakit belakang. Untuk itu akan kurangkan kandungan beg, bawalah barang yang anda benar-benar penting. Bawa juga tas dengan betul. Jika talinya cukup panjang, bawalah beg menyamping dengan tali menyilang di dada. Pilih juga beg yang talinya agak lebar.

Tilam yang sesuai
Tidur di tempat tidur yang empuk memang terasa selesa, namun ini juga tak terlalu baik untuk kesihatan tulang belakang. Jadi, pastikan tempat tidur yang anda tiduri, tidak terlalu empuk atau terlalu keras. Tilam yang baik adalah yang mampu menyokong tubuh secara stabil saat tidur.

Ketatkan otot perut
Memiliki otot perut yang kuat boleh membantu melindungi punggung dari kecederaan. Lakukan saja latihan pelvis sebanyak 2 hingga 3 kali tiap minggu. Caranya, berbaring telentang dengan lutut ditekuk dan kaki menempel di tingkat. Lalu, secara perlahan-lahan tarik lutut mendekati perut, rasakan kontraksi pada perut dan pinggul harus diangkat sedikit dari lantai.

Pengambilan sayur-sayuran hijau
Anda pasti sudah tahu bahawa kalsium adalah kunci untuk tulang yang kuat. Namun, para penyelidik Jepun mendapati ada satu pengambilan lagi yang sangat diperlukan untuk menguatkan tulang, iaitu vitamin K.

Vitamin ini banyak ditemui pada brokoli, bayam, dan sayur-sayuran berdaun hijau. Vitamin K, berfungsi membantu simpanan kalsium dalam tulang, sehingga membuatnya lebih padat. Ketika tulang anda kuat, maka tubuh semakin fit dan risiko mengalami kecederaan yang menyebabkan sakit belakang pun berkurang.
Sumber asal : VIVAnews

Wassalam, Wa'allahhualam. Salam hormat dan ikhlas daripada :
3a.

Re: Cermin kereta pecah bawah wiper

Posted by: "Din mi16" dinmi16@yahoo.com   dinmi16

Thu Feb 23, 2012 7:23 pm (PST)



salam,

Semua windsreen laminated ada 3 layer . Ada satu lapis di dalam dan satu lapis di luar yang dicantumkan dengan menggunakan PVB (Poly Vinyl Butry)untuk bagi strength pada cermin.Ni proses laminated.

Tempered glass digunakan pada cermin pintu/sisi dan cermin belakang sahaja utk tujuan safety.ada kalanya bila ada kecemasan pintu lock dari dalam,atapun ada anak kecil terperangkap didalam ka..dengan senang cermin boleh dipecahkan dengan batu dan cermin akan bertaburan.Ia dibuat dengan suhu yang paling panas dan terus disejukkan,ini menyebabkab cermin mudah pecah bila terkena objek keras.

Ada juga syarikat pembuat kereta nak jimatkan kos,jadi diorang psng la tempered windsreen untuk keter diorang.Klau europe, diorang pentingkan safety dan undang-undang permotoran mereka mewajibkan keter diorang guna windscreen laminated glass.

Ada juga cermin pintu luxury car  zamn skg guna  laminated glass ( dibenarkan untuk pintu depan shja)

rgs,
din

________________________________
From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 23 February 2012 1:51 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah bawah wiper


 
noted with thanks.

 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: tanya saya <worksplendid@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, February 21, 2012 1:45 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah bawah wiper


 
Yup, di setiap cermin ade cop laminated atau tempered sekali ngan cop MSG (kilang buat cermin kt sg buloh) atau TIS atau JUV dll,   dan jugak logo manufacture kereta. Sy pakai kete jepun. Hanya cermin depan laminated dn yang lain2 tempered.  Pd sya, yg penting response cam ni is just for sharing purposes. Ade dr pengalaman sendiri dan jugak perkongsian pengalaman dgn rakan2 yg pernah mengalami. Mungkin maklumat sebegini berguna. Bukan sekarang tp bila keadaan terdesak. 

2012/2/21 bashah <bwasi@yahoo.com>

 
>Secara amnya - kereta European macam BMW, Mercedes, Audi guna cermin laminated dan kereta Jepun guna cermin tempered.
>Kalau nak confirm secara khusus - tengok pada chop di tepi cermin yg bersama chop SIRIM atau JIS atau TUV
>
>
>
>Semua cermin besar kecil ada chop di chermin - ada tulis tempered atau laminated .
>
>
>Secara teori Laminated bermakna 2 lapis lebih baik dari tempered yg 1 lapis sebab 2 lapis lebih senyap kalis bunyi dan lebih teguh.
>
>
>
>
>________________________________
> From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>Sent: Monday, February 20, 2012 10:15 PM
>
>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah bawah wiper
>
>
>

>pada pemahaman saya
>
>
>cermin depan hanya tempered. laminated adalah proses menambahkan lapisan tinted pada cermin.
>
>
>tempered ada dua jenis, 2 layer dan 1 layer.
>
>
>wallahualam.

>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>
>________________________________
> From: tanya saya <worksplendid@gmail.com>
>To: automobil@yahoogroups.com
>Sent: Monday, February 20, 2012 9:24 PM
>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah bawah wiper
>
>

>Bro Nazri,
>
>
>
>cer check kt kete.. cermin depan pakai yg laminated, yg lain2 pakai tempered.  Biasa bile nk tukar cermin, orang worksyop ni akan tnya nk yg 1 lapis ke 2 lapis.. Terpulang pd keperluan masing2... 
>
>
>
>TQ.
>
>
>2012/2/20 Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>

>>as salam,
>>
>>
>>nak share apa yang saya tahu dan faham.
>>
>>
>>
>>
>>hot spot = weak point.
>>
>>
>>cermin kereta bukan laminated. tapi tempered je.
>>
>>
>>tampered ada dua jenis.
>>
>>2 layer - kena batu kat weak point...akan retak.
>>1 layer - kena batu kat weak point...berderai.
>> 
>>tempered nih telah melalui proses pembakaran dan pembentukan mengikut design kereta
>>
>>tempered glass and non-tempered glass bezanya untuk tambah kekuatan cermin tersebut.
>>
>>non-tempered glass byk weak point.
>>tempered glass jauh lebih kuat, tapi kalau kena betul pada weak point, retak/pecah juga.
>>
>>laminated
tu...sama dengan proses tinted cermin.
>>
>>nak extra protection, beli 2 layer tempered glass dan hantar kedai untuk letak lamination.
>>
>>kalau salah tolong betulkan. tqvm!.
>>
>>
>>rgds,
>>Nazri Ahtar
>>
>>
>>________________________________
>> From: tanya saya <worksplendid@gmail.com>
>>To: automobil@yahoogroups.com
>>Sent: Wednesday, February 15, 2012 10:38 PM
>>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah bawah wiper
>>
>>
>> 
>>cermin kete ni ade hot spot. Kalau kena tempat hot spot tu, memang kena buat somethng, samada claim je atau tampal jgn bg merebak. So far tk penah tahu plak hot spot cermin keta kt mana, tp dr pengalaman sendiri, dh 2 kali tukar cermin, tpt kena batu lebih kurang sama je. Bukan kena batu besar pn.. kecik je.
>>
>>
>>
>>Jenis cermin ni pun ade dua.. laminated (org kata 2 lapis), satu lagi jenis tempered (1 lapis). Yg 1 lapis murah sket.. tp bila kena batu, terus berderai tk sempat nak retak. Bahaya kalau tgh laju. Kalu tinted mungkin selamat sket la. Yg laminated ni biasa pakai kt cermin depan ngan belakang je. Yg lain tu tempered.. Cer cek...
>>
>>
>>
>>Solution 3 utk Santa Fe ni.. claim windscreen pecah. Isunya kalau pecah lagi dlm tahun yang sama, kena faham2 sendiri.
>>
>>
>>
>>
>>2012/2/15 bashah <bwasi@yahoo.com>
>>
>> 
>>>cerita panjang,...jika pandang dari tepi, biasanya kita nampak macam b ayangan pelangi pada windscreen sebab kesan haba tempered utk keraskan cermin tu. ...ia akan berbentuk seperti petak dan bersempadan dg wiper biasanya...sempadan ini lemah - antara fully treated dan semi-treated...kena pulak sentuhan wiper ..bila kena panas, perkembangan cermin taksama, so crackla cermin tu.
>>>
>>>
>>>
>>> cerita pendeknya kualiti cermin tu rendah...entah2 cermin original gred b
>>>
>>>
>>>
>>>Solution 1: kena masuk forum Hyundai Santa fe kemudian tanya owner lain..jika ada lebih 5 orang cakap masalah yg sama, so korang ada kes dan jumpa tribunal pengguna...belasah sepuas hati.
>>>
>>>
>>>Solution 2 : jumpa dr cermin...depa boleh tampal crack tu..tengok paper classified
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>________________________________
>>> From: Zmsb09 <zmsb09@yahoo.com>
>>>To: automobil@yahoogroups.com
>>>Sent: Wednesday, February 15, 2012 8:39 AM
>>>Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah bawah wiper
>>>
>>>
>>>Salam,
>>>saya baru beli kereta Hyundai Santa fe. Baru lepas 1st service, baru2 ni ada crack bermula dari bawah wiper. Bila claim warranty dari Hyundai, tak dapat dgn alasan batu kena cermin.
>>>Masalahnya, macammana batu blh kena cermin tanpa kena wiper dulu. Kalau batu yg kena tu kecik, & menyebabkan pecah, mesti la kualiti cermin tu teruk kan? Tapi, sebetulnya windscreen ni tak kena batu pun. Masa saya tgk waktu pagi kat rumah ( berpagar), cermin ok lg. Tghari tu masa nak kluar rumah dah nampak ada crack.
>>>Kawan saya ada masalah serupa dgn kesan crack yang sama. Tp dia dapat ganti dari Suzuki.
>>>Apa punca crack yg originated dari bawah wiper? Nampak macam typical case je..
>>>
>>>
>>>Sent from my iPhone
>>>
>>>
>>
>>
>>--
>>website http://teguhbistariservices.blogspot.com
>>
>>
>>
>>
>
>
>--
>website http://teguhbistariservices.blogspot.com
>
>
>
>
>
>

--
website http://teguhbistariservices.blogspot.com

3b.

Re: Cermin kereta pecah bawah wiper

Posted by: "MHZ" cekelatgetah@gmail.com   mohamad_hadi

Fri Feb 24, 2012 1:26 am (PST)



Aku rasa sekarang ni windscreen kereta baru semuanya dah pakai laminated
glass.. cuma pintu & screen belakang jer tempered glass. Sebab aku kata
mcm tu ialah keta chery buatan china pun windscreen laminated, takkanlah
keta hebat2 jepun & europe still pakai tempered lagi kot..

On 24/02/2012 11:23 AM, Din mi16 wrote:
> salam,
>
> Semua windsreen laminated ada 3 layer . Ada satu lapis di dalam dan satu
> lapis di luar yang dicantumkan dengan menggunakan PVB (Poly Vinyl
> Butry)untuk bagi strength pada cermin.Ni proses laminated.
>
> Tempered glass digunakan pada cermin pintu/sisi dan cermin belakang
> sahaja utk tujuan safety.ada kalanya bila ada kecemasan pintu lock dari
> dalam,atapun ada anak kecil terperangkap didalam ka..dengan senang
> cermin boleh dipecahkan dengan batu dan cermin akan bertaburan.Ia dibuat
> dengan suhu yang paling panas dan terus disejukkan,ini menyebabkab
> cermin mudah pecah bila terkena objek keras.
>
> Ada juga syarikat pembuat kereta nak jimatkan kos,jadi diorang psng la
> tempered windsreen untuk keter diorang.Klau europe, diorang pentingkan
> safety dan undang-undang permotoran mereka mewajibkan keter diorang guna
> windscreen laminated glass.
>
> Ada juga cermin pintu luxury car zamn skg guna laminated glass (
> dibenarkan untuk pintu depan shja)
>
> rgs,
> din
>
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
> *To:* "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Thursday, 23 February 2012 1:51 PM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah
> bawah wiper
>
> noted with thanks.
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* tanya saya <worksplendid@gmail.com>
> *To:* automobil@yahoogroups.com
> *Sent:* Tuesday, February 21, 2012 1:45 PM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Cermin kereta pecah
> bawah wiper
>
> Yup, di setiap cermin ade cop laminated atau tempered sekali ngan cop
> MSG (kilang buat cermin kt sg buloh) atau TIS atau JUV dll, dan jugak
> logo manufacture kereta. Sy pakai kete jepun. Hanya cermin depan
> laminated dn yang lain2 tempered. Pd sya, yg penting response cam ni is
> just for sharing purposes. Ade dr pengalaman sendiri dan jugak
> perkongsian pengalaman dgn rakan2 yg pernah mengalami. Mungkin maklumat
> sebegini berguna. Bukan sekarang tp bila keadaan terdesak.
>
>
>
> 2012/2/21 bashah <bwasi@yahoo.com <mailto:bwasi@yahoo.com>>
>
> Secara amnya - kereta European macam BMW, Mercedes, Audi guna cermin
> laminated dan kereta Jepun guna cermin tempered.
> Kalau nak confirm secara khusus - tengok pada chop di tepi cermin yg
> bersama chop SIRIM atau JIS atau TUV
>
> Semua cermin besar kecil ada chop di chermin - ada tulis tempered
> atau laminated .
>
> Secara teori Laminated bermakna 2 lapis lebih baik dari tempered yg
> 1 lapis sebab 2 lapis lebih senyap kalis bunyi dan lebih teguh.
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com <mailto:littlenoti@yahoo.com>>
> *To:* "automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>"
> <automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>>
> *Sent:* Monday, February 20, 2012 10:15 PM
>
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Cermin kereta pecah bawah
> wiper
>
> pada pemahaman saya
>
> cermin depan hanya tempered. laminated adalah proses menambahkan
> lapisan tinted pada cermin.
>
> tempered ada dua jenis, 2 layer dan 1 layer.
>
> wallahualam.
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* tanya saya <worksplendid@gmail.com
> <mailto:worksplendid@gmail.com>>
> *To:* automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Monday, February 20, 2012 9:24 PM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Cermin kereta pecah bawah
> wiper
>
> Bro Nazri,
>
> cer check kt kete.. cermin depan pakai yg laminated, yg lain2 pakai
> tempered. Biasa bile nk tukar cermin, orang worksyop ni akan tnya nk
> yg 1 lapis ke 2 lapis.. Terpulang pd keperluan masing2...
>
> TQ.
>
> 2012/2/20 Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com
> <mailto:littlenoti@yahoo.com>>
>
> as salam,
>
> nak share apa yang saya tahu dan faham.
>
>
> hot spot = weak point.
>
> cermin kereta bukan laminated. tapi tempered je.
>
> tampered ada dua jenis.
> 2 layer - kena batu kat weak point...akan retak.
> 1 layer - kena batu kat weak point...berderai.
>
> tempered nih telah melalui proses pembakaran dan pembentukan
> mengikut design kereta
>
> tempered glass and non-tempered glass bezanya untuk tambah
> kekuatan cermin tersebut.
>
> non-tempered glass byk weak point.
> tempered glass jauh lebih kuat, tapi kalau kena betul pada weak
> point, retak/pecah juga.
>
> laminated tu...sama dengan proses tinted cermin.
>
> nak extra protection, beli 2 layer tempered glass dan hantar
> kedai untuk letak lamination.
>
> kalau salah tolong betulkan. tqvm!.
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* tanya saya <worksplendid@gmail.com
> <mailto:worksplendid@gmail.com>>
> *To:* automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Wednesday, February 15, 2012 10:38 PM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Cermin kereta pecah
> bawah wiper
>
> cermin kete ni ade hot spot. Kalau kena tempat hot spot tu,
> memang kena buat somethng, samada claim je atau tampal jgn bg
> merebak. So far tk penah tahu plak hot spot cermin keta kt mana,
> tp dr pengalaman sendiri, dh 2 kali tukar cermin, tpt kena batu
> lebih kurang sama je. Bukan kena batu besar pn.. kecik je.
>
> Jenis cermin ni pun ade dua.. laminated (org kata 2 lapis), satu
> lagi jenis tempered (1 lapis). Yg 1 lapis murah sket.. tp bila
> kena batu, terus berderai tk sempat nak retak. Bahaya kalau tgh
> laju. Kalu tinted mungkin selamat sket la. Yg laminated ni biasa
> pakai kt cermin depan ngan belakang je. Yg lain tu tempered..
> Cer cek...
>
> Solution 3 utk Santa Fe ni.. claim windscreen pecah. Isunya
> kalau pecah lagi dlm tahun yang sama, kena faham2 sendiri.
>
>
> 2012/2/15 bashah <bwasi@yahoo.com <mailto:bwasi@yahoo.com>>
>
> cerita panjang,...jika pandang dari tepi, biasanya kita
> nampak macam b ayangan pelangi pada windscreen sebab kesan
> haba tempered utk keraskan cermin tu. ...ia akan berbentuk
> seperti petak dan bersempadan dg wiper biasanya...sempadan
> ini lemah - antara fully treated dan semi-treated...kena
> pulak sentuhan wiper ..bila kena panas, perkembangan cermin
> taksama, so crackla cermin tu.
>
> cerita pendeknya kualiti cermin tu rendah...entah2 cermin
> original gred b
>
> Solution 1: kena masuk forum Hyundai Santa fe kemudian tanya
> owner lain..jika ada lebih 5 orang cakap masalah yg sama, so
> korang ada kes dan jumpa tribunal pengguna...belasah sepuas
> hati.
>
> Solution 2 : jumpa dr cermin...depa boleh tampal crack
> tu..tengok paper classified
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* Zmsb09 <zmsb09@yahoo.com <mailto:zmsb09@yahoo.com>>
> *To:* automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Wednesday, February 15, 2012 8:39 AM
> *Subject:* www.groupautomobil.blogspot.com
> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Cermin kereta
> pecah bawah wiper
>
> Salam,
> saya baru beli kereta Hyundai Santa fe. Baru lepas 1st
> service, baru2 ni ada crack bermula dari bawah wiper. Bila
> claim warranty dari Hyundai, tak dapat dgn alasan batu kena
> cermin.
> Masalahnya, macammana batu blh kena cermin tanpa kena wiper
> dulu. Kalau batu yg kena tu kecik, & menyebabkan pecah,
> mesti la kualiti cermin tu teruk kan? Tapi, sebetulnya
> windscreen ni tak kena batu pun. Masa saya tgk waktu pagi
> kat rumah ( berpagar), cermin ok lg. Tghari tu masa nak
> kluar rumah dah nampak ada crack.
> Kawan saya ada masalah serupa dgn kesan crack yang sama. Tp
> dia dapat ganti dari Suzuki.
> Apa punca crack yg originated dari bawah wiper? Nampak macam
> typical case je..
>
>
> Sent from my iPhone
>
>
>
>
> --
> website http://teguhbistariservices.blogspot.com
>
>
>
>
>
>
> --
> website http://teguhbistariservices.blogspot.com
>
>
>
>
>
>
>
>
> --
> website http://teguhbistariservices.blogspot.com
>
>
>
>
>
>

4a.

minta tolong....

Posted by: "Quwarrizxmy Qurraizy" qurraizy@gmail.com

Thu Feb 23, 2012 8:20 pm (PST)



kereta saya mengalami kemalangan akibat terlanggar kerbau

soalan:

adakah saya boleh menuntut kerugian dari tuan punya binatang itu?

jika ada,bagaimana caranya?

oleh kerana sy tidak ada kenderaan untuk ke tempat kerja,ade tak apa2
kemudahan yang saya boleh perolehi untuk mengatasi masalah ini

bantuan rakan2 amatlah dihargai

4b.

Re: minta tolong....

Posted by: "Mas Fawzi" masfawzi@gmail.com   mf3000x

Thu Feb 23, 2012 10:29 pm (PST)



takziah atas kemalangan cikgu..

saya cadangkan cikgu buat laporan kemalangan di balai polis sekiranya cikgu
nak buat tuntutan insuran (comprehensive) cikgu..
pasal nak menuntut kerugian dari tuan punya kerbau tu.. saya tak ada
jawapannya..

2012/2/24 Quwarrizxmy Qurraizy <qurraizy@gmail.com>

> **
>
>
> kereta saya mengalami kemalangan akibat terlanggar kerbau
>
> soalan:
>
> adakah saya boleh menuntut kerugian dari tuan punya binatang itu?
>
> jika ada,bagaimana caranya?
>
> oleh kerana sy tidak ada kenderaan untuk ke tempat kerja,ade tak apa2
> kemudahan yang saya boleh perolehi untuk mengatasi masalah ini
>
> bantuan rakan2 amatlah dihargai
>
>
4c.

Re: minta tolong....

Posted by: "MHZ" cekelatgetah@gmail.com   mohamad_hadi

Fri Feb 24, 2012 1:35 am (PST)



buat report polis dan boleh claim direct insurans kenderaan yang dipandu
oleh kerbau tersebut.. hehe gurau jer..

kalau tak silap mahkamah majistret boleh buat tuntutan kecil (bawah
RM5000) tak payah nak upah lawyer bagai.. masing2 akan berhujah depan
hakim. tapi prosedur dia saya tak pasti macam mana. Kena tanya yang
lebih arif..

On 24/02/2012 2:29 PM, Mas Fawzi wrote:
>
> takziah atas kemalangan cikgu..
>
> saya cadangkan cikgu buat laporan kemalangan di balai polis sekiranya
> cikgu nak buat tuntutan insuran (comprehensive) cikgu..
> pasal nak menuntut kerugian dari tuan punya kerbau tu.. saya tak ada
> jawapannya..
>
>
>
> 2012/2/24 Quwarrizxmy Qurraizy <qurraizy@gmail.com
> <mailto:qurraizy@gmail.com>>
>
> __
>
> kereta saya mengalami kemalangan akibat terlanggar kerbau
>
> soalan:
>
> adakah saya boleh menuntut kerugian dari tuan punya binatang itu?
>
> jika ada,bagaimana caranya?
>
> oleh kerana sy tidak ada kenderaan untuk ke tempat kerja,ade tak apa2
> kemudahan yang saya boleh perolehi untuk mengatasi masalah ini
>
> bantuan rakan2 amatlah dihargai
>
>
>

5.

Re: minta tolong.... *

Posted by: "Quwarrizxmy Qurraizy" qurraizy@gmail.com

Fri Feb 24, 2012 2:06 am (PST)



kami dh buat repot

dlm mse yg sama satu rider patah tulang selangka

akibat dilanggar kerbau yg sama

On 24/02/2012, MHZ <cekelatgetah@gmail.com> wrote:
> You chose to allow automobil@yahoogroups.com even though this message failed
> authentication
> Disallow:
> https://www.boxbe.com/anno?tc=10740254277_640372884&action=authfail&set=false
>
>

6.

PROTON EASY OWNERSHIP PLAN FOR SAGA

Posted by: "hasnanproton" hasnanproton@yahoo.com   hasnanproton

Fri Feb 24, 2012 3:41 am (PST)



PROTON EASY OWNERSHIP PLAN FOR SAGA

Objective Of This Campaign

This package is provides an easy ownership experience to own a Saga.

The package allow customer to enjoy lower instalment for the initial 3
years and gradually increase forth years onwards.

By doing so, customer will be able to manage their income vs monthly
repayment.

Terms & Conditions.

Interest Rate : 3.5 % flat per annum

Tenure

: 9 years

loan Amount : 90%

Model Variant Colour type monthly Installment (RM) 1 to 36
months 37 to 72 months 73 to 107 months Final Repayment Saga
N-Line Solid 333 385 439 222.65 Saga FLX Std MT Solid 355
415 495 354.06 Metallic 359 419 499 458.64 Std CVT Solid 373 445
555 76.56 Metallic 377 450 555 285.14 Exec MT Solid 380 455 560
236.36 Metallic 385 465 560 228.94 Exec CVT Solid 405 495 580
273.46 Metallic 409 505 585 127.04 SE CVT Solid 440 550 640 498.54
Metallic 450 555 645 316.12 Participated finance companies are Maybank
& Ambank

This offer valid for :

1.) Any registration made from 15th February 2012 until 31 March 2012

PROTON FEBRUARY 2012 PROMOTION

PROTON EXORA 1.6 CPS OTR LOAN DISCOUNT D/PAYMENT 7 YEARS 9
YEARS EXORA 1.6 B LINE MT (MET) 58,998.00 57,400.00 0.00
1,598.00 822.05 670.20 EXORA 1.6 B LINE MT (SOLID) 58,548.00
57,000.00 0.00 1,548.00 816.32 665.53 EXORA 1.6 M LINE MT
(MET) 65,998.00 59,300.00 0.00 6,698.00 849.26 692.38 EXORA
1.6 M LINE MT (SOLID) 65,548.00 58,900.00 0.00 6,648.00 843.53
687.71 EXORA 1.6 M LINE AT (MET) 70,998.00 67,200.00 0.00
3,798.00 962.40 784.62 EXORA 1.6 M LINE AT (SOLID) 70,548.00
66,800.00 0.00 3,748.00 956.67 779.95 EXORA 1.6 H LINE AT
(MET) 76,998.00 69,300.00 0.00 7,698.00 992.48 809.14 EXORA
1.6 H LINE AT (SOLID) 76,548.00 68,800.00 0.00 7,748.00 985.31
803.30 PROTON
PERSONA ELEGANCE OTR LOAN DISCOUNT D/PAYMENT 7 YEARS 9 YEARS
PERSONA 1.6 B LINE MT (MET) 46,699.00 44,200.00 1,500.00 999.00
633.01 516.08 PERSONA 1.6 B LINE AT (MET) 49,699.00 47,200.00
1,500.00 999.00 675.97 551.10 PERSONA 1.6 M LINE MT (SOLID)
52,749.00 47,200.00 0.00 5,549.00 675.97 551.10 PERSONA 1.6
M LINE MT (MET) 53,199.00 47,600.00 0.00 5,599.00 681.70
555.77 PERSONA 1.6 M LINE AT (SOLID) 55,749.00 53,300.00 1,000.00
1,449.00 763.33 622.33 PERSONA 1.6 M LINE AT (MET) 56,199.00
53,700.00 1,000.00 1,499.00 769.06 627.00 PERSONA 1.6 H LINE
AT (SOLID) 59,249.00 53,100.00 0.00 6,149.00 760.47 619.99
PERSONA 1.6 H LINE AT (MET) 59,699.00 53,500.00 0.00 6,199.00
766.20 624.66
PROTON SAGA 1.3 FLX OTR LOAN DISCOUNT D/PAYMENT 7 YEARS 9
YEARS SAGA 1.3 FLX STD MT (SOLID) 38,348.00 37,400.00 1,000.00
-52.00 535.62 436.68 SAGA 1.3 FLX STD CVT (SOLID) 41,348.00
40,200.00 1,000.00 148.00 575.72 469.37 SAGA 1.3 FLX STD MT
(MET) 38,798.00 37,800.00 1,000.00 -2.00 541.35 441.35 SAGA
1.3 FLX STD CVT (MET) 41,798.00 40,600.00 1,000.00 198.00 581.45
474.04 SAGA 1.3 FLX EXC MT (SOLID) 42,148.00 37,700.00 1,000.00
3,448.00 539.92 440.18 SAGA 1.3 FLX EXC CVT (SOLID) 44,748.00
40,000.00 1,500.00 3,248.00 572.86 467.04 SAGA 1.3 FLX EXC MT
(MET) 42,598.00 38,100.00 1,000.00 3,498.00 545.65 444.85
SAGA 1.3 FLX EXC CVT (MET) 45,198.00 40,400.00 1,500.00 3,298.00
578.59 471.71
PROTON INSPIRA OTR LOAN DISCOUNT D/PAYMENT 7 YEARS 9 YEARS
INSPIRA 1.8 MT EXC (SOLID) 78,549.00 70,600.00 0.00 7,949.00
1,011.09 824.32 INSPIRA 1.8 MT EXC (MET) 78,999.00 71,000.00
0.00 7,999.00 1,016.82 828.99 INSPIRA 1.8 CVT EXC (SOLID)
84,549.00 76,000.00 0.00 8,549.00 1,088.43 887.37 INSPIRA
1.8 CVT EXC (MET) 84,999.00 76,400.00 0.00 8,599.00 1,094.16
892.04 INSPIRA 2.0 CVT PRE (SOLID) 91,549.00 82,300.00 0.00
9,249.00 1,178.65 960.93 INSPIRA 2.0 CVT PRE (MET) 91,999.00
82,700.00 0.00 9,299.00 1,184.38 965.60

Document needed:

For individual :- 1.) Copy of MyKad @ driving License 2.) Latest
payslip @ 3 months 3.) EA/EPF/Bank statement 3 month.

For Company :- 1.) Form 9, 24, 44, 49, M&A 2.) Bank statement 6 month
3.) MyKad 1 of the Director

Ready Stock

Door to Door service

Please do not hesitate to call.

Autorised Sales Dealer For Proton Edar Sdn Bhd

Hasanan

012-975 1934

7a.

NEW NEOSOCKET Fuel Economizer - Save Gas 10%-30% (Agen Negeri di per

Posted by: "Razali Bin Md Yusoff" razali.mdyusoff@osram-os.com

Fri Feb 24, 2012 3:41 am (PST)





Salam Tuan Mod

Agen Negeri & kawasan diperlukan segera...call 016-4831769 untuk harga
agen & maklumat lanjut (Perempuan pun boleh buat)

NEW NEOSOCKET Fuel Economizer - Save Gas 10%-30% NEO SOCKET .

SESUAI UNTUK SEMUA JENIS KERETA & SKUTER SYM ... MUDAH START & TOP SPEED

http://www.youtube.com/watch?v=O8BA1y3ChAs&feature=related

Neo Socket is the latest technology, a breakthrough invention and
patented device that could save fuel consumption by 10-30%.

Neo Socket also helps improve car's engine acceleration and the
performance of on board equipment such as stereo, air-condition and
lights. It also provides more horse power, longer battery life and
higher throttles response. Neo Socket, gives cars cleaner emission and
helps reduce carcinogenic emissions that are responsible for Global
Climate Changes (GCC). That means less pollution and more clean air. Neo
Socket is proven safe, convenient and easy to use. Just plug-in into the
12V cigarette lighter of your car and Neo Socket starts working
instantly.

Increased Gas Mileage
Lower emission
Save on gas by 20%
Hi-Grade (Blue)
Cleaner emission
More horse power
Longer battery life
Too easy to use and start working instantly

How To USE
1. Insert Neosocket into cigarette lighter socket.
2. The light turns ON (May be you need to turn on the engine at this
time
3. Start driving

FAQ
1. Does this work for Gas/Fuel engines only?
It does work for Gas/Fuel as well as diesel engines.

2. How does this works?
Just plug-in into the 12V cigarette lighter of your car and Neo Socket
starts working instantly.

3. Does this work for 24V?
No, Neosocket only works for 12V cigarette socket only.

4. Does it have a fuse?
Yes, it does have a fuse.

5. Does Neosocket work if attached to cigarette socket adapters?
Yes, it does work if attached to cigarette socket adapters

Testimony:

1. Salam,

Saja nak kongsi pengalaman guna Neo Socket ni... battery kereta saya
guna dari tahun 2008 (dekat 3 tahun dah). Dua bulan sudah bateri saya
dah mula lemah dan susah nak start waktu pagi... Bila saya mula pakai
NEO Socket ni, lepas 2 hari kekuatan bateri kembali seperti biasa, mudah
hidupkan enjin dan yang paling ketara, pickup & topspeed cepat. Mile
ledge pun betambah lebih kurang 10~20km extra...kira berbaloi la pakai
NEO Socket ni...Modal hanya RM50 dan saya dapat pemjimatan petrol secara
berterusan, tidak sepeti sesetengah produk voltage stabilizer yang
harganya mencecah sehingga ratusan RM seunit... Nak pakai pun risau
takut dak dak kesan... Dengan Neo Socket radio kereta saya lebih clear,
lampu lebih terang, mudah start, aircond pun cepat sejuk... nak transfer
ke motor SYM pun boleh ....kira berbaloi-baloi... (Li Penang)

2. Bro,

Neo Socket ni nampak simple jer tapi bila pasang pickup dan response
pada throttle lebih cepat dari dulu... saya guna Gen2 Auto. Dulu pinckup
agak lembap jer...Sekarang saya mula ada keyakinan terutamanay ketika
nak memotong...Zoom...Lepas ni nak pasang Surbo pulak...stok ada? (Man -
Kulim)

3. Salam bro Zali,

Saya guna Naza Ria NGV. Hari tu try beli 1 unit Neo Socket pasang pada
MPV saya, response pickup dan penjimatan bahan api ada
improvement...Saya dapat lebih km dari sebelum ini. Kini saya tambah
lagi 1 unit Neo Socket (jadi twin Neo Socket ), pickup & response lebih
baik, macam guna bahan api petrol. Neo Socket memang best. Nak jadi
agen boleh? (Hadi KL)

4. Hi,

I've received your Neo Socket yesterday, TQ. Now already installed in my
Alza and I can feel the response to my pickup increased and more power
to climb the hill on my way to Cameron Highland very smooth even I bring
my family along (full load). Now I'm on top on Cameron Highland...
Enjoying my holiday. Tq for your Neo Socket. (Suezie - Ipoh)

Neo Socket is the latest technology, a breakthrough invention and
patented device that could save fuel consumption by 10-30%. The 100%
Japanese made device was first launched in Hokkaido, Japan and it is
presently being used in the United States, Canada, Australia,United
Kingdom, Germany, France, Middle East and Asia.

Neo Socket also helps improve car's engine acceleration and the
performance of on board equipment such as stereo, air-condition and
lights. It also provides more horse power, longer battery life and
higher throttles response. Neo Socket, gives cars cleaner emission and
helps reduce carcinogenic emissions that are responsible for Global
Climate Changes (GCC). That means less pollution and more clean air. Neo
Socket is proven safe, convenient and easy to use. Just plug-in into the
12V cigarette lighter of your car and Neo Socket starts working
instantly.

Electrolysis Condenser / Capacitor

Is a passive electrical component that can store energy in the electric
field between a pair of conductors (called "plates"). The process of
storing energy in the capacitor is known as "charging", and involves
electric charges of equal magnitude, but opposite polarity, building up
on each plate. A capacitor's ability to store charge is measured by its
capacitance, in units of farads.

Capacitors are often used in electric and electronic circuits as
energy-storage devices. They can also be used to differentiate between
high- frequency and low-frequency signals. This property makes them
useful in electronic filters. Practical capacitors have series
resistance, internal leakage of charge, series inductance and other
non-ideal properties not found in a theoretical, ideal, capacitor.

A capacitor consists of two conductive electrodes, or plates, separated
by a dielectric, which prevents charge from moving directly between the
plates. Charge may however move from one plate to the other through an
external circuit, such as a battery connected between the terminals.

Dieletric in center

When any external connection is removed, the charge on the plates
persists. The separated charges attract each other, and an electric
field is present between the plates. The simplest practical capacitor
consists of two wide, flat, parallel plates separated by a thin
dielectric layer.

Energy Storage

A capacitor can store electric energy when disconnected from its
charging circuit, so it can be used like a temporary battery. Capacitors
are commonly used in electronic devices to maintain power supply while
batteries are being changed. (This prevents loss of information in
volatile memory.)

In car audio systems, large capacitors ranging from .5 to over 100
farads are used to store energy for the amplifier to use on demand.

Somewhat Like a Battery

Capacitors act like tiny storage batteries that charge and discharge
rapidly. Made of two plates separated by a thin insulator or sometimes
air, when one plate is charged negative and the other positive, a charge
builds up and remains after the current is removed. When power is
required, the circuit is switched to conduct current between the plates,
and the charge is released. See ultracapacitor.

Agen Negeri & kawasan diperlukan segera...call 016-4831769 untuk harga
agen & maklumat lanjut

Pulau Pinang - 016-4831769 (Zali)

Butterworth / Sg Dua / Kulim - 0124621882 (Uzir)

Kepala Batas/ Sg Petani - 0135131510 (Am)

Shah Alam / KL / Seremban - 0129319464 (Hadi)

Selangor /Shah Alam - 0192764645 (Azmi Oilyman)

Puchong /KL - 0173620557 (Jasmoni)

Subang Jaya/ Lembah Kelang / Puchong / KL - 012-2909066 (Mohd)

Kuala Lumpur - 019-3149137 (Afzai)

Pahang - 019-9310217 (Malek)

Perak / Ipoh - 012-5006650 (Azizan)

Perak / Ipoh - 012-5617805(Loh)

Alor Setar -

Kulim - 014-7555058

Kangar/ Perlis -

Johor -

Terengganu - 012-2909066 (Mohd)

Kelantan - 012-2909066 (Mohd)

Sabah -

Sarawak -

Harga Promosi RM55 sahaja. (POSLAJU + RM5)

Tempahlah sekarang pada harga promosi ini

Bagi Luar Kawasan Pulau Pinang boleh order melalui Online. Sila Bank in
ke akaun dibawah dan sms saya jenis barang yang hendak ditempah.

Maybank- 107143131880 ( Razali Md Yusoff)

Atau

CIMB - 07140119007524 ( Razali Md Yusoff)

Setelah pembayaran dibuat,sila sms ke 016-4831769 (Zali)

1. nama anda

2. no transaksi

3. masa bayaran

4. tarikh bayaran

5. Alamat anda

8a.

FW: DSLR accessories & Auto Accessories

Posted by: "Razali Bin Md Yusoff" razali.mdyusoff@osram-os.com

Fri Feb 24, 2012 3:41 am (PST)





Salam Tuan Mod... Mintak laluan untuk iklan. TQ

Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Search

Start Searching

Find everything

you're looking for.

Y! Sports for TV

Access it for free

Get Fantasy Sports

stats on your TV.

Check out the

Y! Groups blog

Stay up to speed

on all things Groups!

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
        Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot.com

Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
        Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:         Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com  
        The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com     
        Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz     
        Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com  
        OILYMAN - http://oilyman.com.my

No comments: