Wednesday, November 27, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3775

5 New Messages

Digest #3775
1
Fw: Marilah kita bersama membantu BASRI.. by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4a
Fw: Alahai Mak Bapak by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4b
Re: Fw: Alahai Mak Bapak by "MHZ" mohamad_hadi

Messages

Tue Nov 26, 2013 7:35 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Alor Setar - Marilah kita bersama membantu BASRI..
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

Basri makin positif

Wartawan Sinar Harian

Basri dibawa ke dewan bedah HSB, semalam.

ALOR SETAR - "Apabila mendengar kehebatan mana-mana pengamal perubatan Islam mahupun alternatif, saya akan berusaha mendapatkan mereka semata-mata mahu melihat anak sembuh," demikian kata Basharudin Bakar, 46.

Bapa kepada Mohd Basri Basharuddin, 19, remaja yang pernah menjalani pembedahan memasang tempurung kepala tiruan ini menyatakan usaha terbabit diambil selepas mendapat nasihat daripada beberapa pihak termasuklah doktor supaya berubat cara lain selain perubatan moden.

"Jadi, selain menerima pemeriksaan daripada doktor, Basri juga dirawat secara batin oleh seorang pengamal perubatan Islam dari Mergong, Kedah sejak bulan lepas.

"Walaupun menggunakan dua kaedah rawatan serentak namun ia tidak mengganggu kesihatan Basri, sebaliknya keadaannya dilihat makin positif," katanya kepada Sinar Harian di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), semalam.

Katanya, Basri dirawat secara terapi menggunakan ayat suci al-Quran tanpa menyentuh tubuh, sebaliknya hanya menggunakan air mineral dan minyak zaitun sahaja.

Menurutnya, mereka sekeluarga sudah membelanjakan sebanyak RM1,200 untuk empat kali sesi rawatan perubatan Islam setakat ini.

"Alhamdulillah, dia kian stabil. Malah, semakin sihat berbanding dahulu. Mukanya juga semakin ceria selepas mendapat rawatan perubatan moden dan Islam," katanya.

Bagaimanapun, mereka sekeluarga sentiasa mengharapkan Basri tidak demam kerana anaknya mudah diserang sawan.

Basharuddin berkata, meskipun terpaksa bersusah payah untuk menampung kos bulanan Basri yang mencecah lebih RM1,000, namun segala usaha dilakukan itu bertujuan memastikan anak ketiga daripada empat beradik ini sembuh.

Mujur bantuan diterima daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) RM300, Baitumal RM250 setiap bulan dapat meringankan bebannya, malah majikan amat memahami keadaan dirinya yang perlu berulang alik untuk rawatan anaknya ini.

Dalam pada itu, katanya, jika sebelum ini, Basri bernafas melalui tiga lubang termasuk di lehernya, namun kini tiup saluran pernafasan itu dipercayai akan dibuang supaya dapat melatihnya bernafas menggunakan hidung dan mulut sahaja.

Selain itu, tiub saluran makanan di perut Basri juga diganti baru supaya tidak bocor lagi dalam satu pembedahan kecil dilakukan di hospital terbabit, semalam.

Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan Mohd Basri mula menunjukkan tindak balas positif seperti mengalihkan kepalanya apabila dipanggil selepas melakukan pembedahan menggantikan tempurung tiruan di kepalanya pada 14 Jun lepas.

Justeru, orang ramai yang ingin meringankan beban Mohd Basri boleh melakukannya melalui nombor akaun Bank CIMB (0902-0057-1525-29) mahupun menghubungi talian 012-5087526 atas nama Basharuddin Bakar.

Tue Nov 26, 2013 7:35 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Saman Trafik. Tips jika polis datang ke rumah anda!
telokbakong.blogspot
thecybersniper.blogspot
Dicatat oleh TheSniper

oleh: Zul Hazmi

POLIS MULAKAN OPERASI MENCARI PESALAH TRAFIK.

Ada dua perkara aku nak sebutkan.

Pertamanya aku bersetuju. Aku setuju Polis buat kerja Polis.

Kedua, ada banyak yang aku tak setuju.

a) Katanya Polis mencari orang yang ada 2 waran tangkap & 15 saman tertunggak.

Untuk Waran Tangkap tu aku setuju. Waran Tangkap tak perlu dua (2) tapi ada satu (1) pun dah cukup untuk Polis cari org yang ada waran tangkap. waran Tangkap perlu disempurnakan, iaitu Polis kena cari org yang ada waran tangkap yg dikeluarkan oleh Mahkamah. Memang itu kerja Polis iaitu laksanakan waran tangkap. Tapi kenapa target 2, sedangkan jika ada 1 pun wajib dicari.

15 saman tertunggak. Aku dah sebut kerap sangat dah bhw saman tak boleh tertunggak. saman hanya akan tertunggak bila Polis tak buat kerja. Kalau polis buat kerja, daftarkan saman di mahkamah, maka saman tidak akan tertunggak. Kerana setiap saman WAJIB hadir mahkamah, jika tidak hadir maka Mahkamah akan keluarkan waran tangkap. Polis kena sempurnakan waran tangkap & OKS hadir Mahkamah. Saman selesai. Tidak tertunggak.

Yang disebutkan tertunggak tu apa??? Saman atau notis??? kalau notis, ada beribu pun tak ada masalah sbb notis perlu disusuli dgn saman. Adakah Polis faham apa itu saman atau notis??? Selesaikan bab undang2 bagi faham dulu.

b) Katanya lagi operasi dan sekatan jalanraya dibuat untuk pesalah bayar saman.

Ini aku cukup tak setuju. Aku dah cakap banyak kali sangat dah SAMAN TAK PERLU BAYAR. Jadi kenapa dibuat operasi supaya org bayar??? Kenapa paksa orang bayar saman? Saman perlu ke Mahkamah bukan bayar. Kalau nak bayar, bayar di Mahkamah bila kes disebut.

c) Akan bawa pesalah ke balai untuk bayar saman, jika tak bayar akan dilepaskan dgn penjamin.

Aku tak jumpa ada undang-undang yg sebutkan Polis ada kuasa nak paksa orang bayar saman. Ada pulak kuasa untuk paksa org jamin diri sendiri untuk lepaskan tak bayar saman.

NASIHAT AKU kpd semua.... kalau Polis datang rumah bagitau ada saman tertunggak atau ada waran tangkap, mintak Polis tunjukkan bukti Waran Tangkap & Saman yang tertunggak tu...... Kalau Polis berkeras bawa ke Balai, ikut saja & buat laporan Polis di Balai Polis bhw Polis salah guna kuasa. Mana ada dalam undang-undang Polis boleh PAKSA orang bayar saman....

OPERASI MENCARI PESALAH TRAFIK. "The objective of the operation is to get the offenders to pay up," he stressed. SAC Mohd Fuad said the police had prepared the warrants of arrest for 251,000 traffic offenders. "We are going ahead with roadblocks mounted nationwide to arrest errant vehicle users from next week. After being arrested at a roadblock, the motorist will be brought to the police station and if he or she refuses to pay the summons, the person will be released on police bail with one surety," he said, adding that the police would then apply for a new court date for the individual to either challenge the case or plead for a lower fine.

1) "Objektis operasi ialah untuk orang bayar saman" - Polis sudah menjadi pengutip hutang yang bukan hutang. Saman TAK WAJIB BAYAR!!! berbuih mulut aku sebut. Berkali-kali aku cabar untuk buktikan kat mana tulis saman wajib bayar tapi sapa pon tak respon, tiba2 buat operasi suruh org bayar saman. Gila jenis apa nie?

2) SAC Mohd Fuad kata Polis sediakan waran tangkap utk 251 ribu pesalah trafik. - Hello...... Waran Tangkap dikeluarkan oleh mahkamah. 251 ribu tu waran tangkap bila punya tu??? Bila sebutan kes? Kenapa baru la ni kalot??? Dulu buat apa??

3) Nak tangkap orang di roadblock lps tu bawak ke balai, kalau tak mau bayar akan dilepaskan dgn seorg penjamin. Pesalah trafik atau org yg ada saman la ni dah mcm penjenayah berat. Siap cari, lancarkan operasi menggila..... Nak kuatkuasa undang-undang ka nak cari duit??? Aku harap semua jangan panik, jangan takut, Polis cuma buat kerja Polis tp kadang2 Polis pun tak faham kerja Polis, jadi kita pakat2 tolong Polis.

Kalau Polis kata kita ada saman, ada waran tangkap, kita mintak depa tunjuk. Kalau ada saman, bgtau Polis saya tak mau bayar tp saya nak pi Mahkamah. Encik Polis boleh bagi tarikh Mahkamah untuk kami pi.... Encik Polis jgn tak pi plk Mahkamah sebab susah payah mai cari kami... Encik pi la sama.... KITA PAKAT2 JUMPA DI MAHKAMAH.

Tue Nov 26, 2013 7:39 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Aurat Anak Perempuan Adalah Langkah Ayahnya Ke Neraka
penpasksgb.blogspot.
ohbelog.com

Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menurut aurat, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. MasyaAllah...
Wallahuaklam (Aurat Anak Perempuan Adalah Langkah Ayahnya Ke Neraka).

Tue Nov 26, 2013 7:40 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Alahai Mak Bapak
penpasksgb.blogspot.
ohbelog.com
Posted by mat ketawa

Pernah tak anda berjumpa dengan ibu bapa yang menjaga anak kecilnya dengan begitu sambil lewa? kita tengok mak bapak ni jaga anak dia macam senang ya amat.

Ha, di bawah ni ada beberapa keping lagi gambar yang menunjukan ibu bapa yang rock! habis dalam dalam menjaga anak kecil mereka.

Anda pun jaga anak macam ni juga ke? Rock betul la anda nih! :)

Nak save minyak kereta ke?

Kecik2 dah diajar mengenali air kencing setan

Siapa tarik siapa ni?

Pandai2 jaga diri engkau la budak!

Kalau ada orang tak kenal tegur, TEMBAK TERUS!!!

Senang2 lepas jela dia biar tinggal sekali dalam tu

Sampai destinasi kompom biru dah budak ni

Sangat kreatif!

-

-

-

Dan yang paling kreatif ialah...

-

-

-

-

-

-

-

-

Guna kaki pun boley!!!

Tue Nov 26, 2013 6:56 pm (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Tak sehebat orang melayu.. tinggalkan kat masjid, buang dlm tong sampah
dll.. kita lebih maju dari mereka2 kat bawah tu..

On 11/26/2013 11:39 PM, -:eSpAcE9808:- wrote:
> 
>
>
> _Alahai Mak Bapak _
>
> penpasksgb.blogspot.
> ohbelog.com
> Posted by mat ketawa <http://www.blogger.com/profile/16704096064644107031>
> <http://4.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTXic1yQI/AAAAAAAAOgI/VmAwxvoaQQI/s512/082310_0528_Parentingfa6.jpg>
>
> Pernah tak anda berjumpa dengan ibu bapa yang menjaga anak kecilnya
> dengan begitu sambil lewa? kita tengok mak bapak ni jaga anak dia macam
> senang ya amat.
>
> Ha, di bawah ni ada beberapa keping lagi gambar yang menunjukan ibu bapa
> yang rock! habis dalam dalam menjaga anak kecil mereka.
>
> Anda pun jaga anak macam ni juga ke? Rock betul la anda nih! :)
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTXMqvvwI/AAAAAAAAOgE/T3aO2u0asSI/s512/082310_0528_Parentingfa4.jpg>
> /*Nak save minyak kereta ke?*/
>
> <http://1.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTYFLszUI/AAAAAAAAOgM/lOqjj5pqGio/s512/082310_0528_Parentingfa7.jpg>
> */Kecik2 dah diajar mengenali air kencing setan/*
>
> <http://3.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTYScTSgI/AAAAAAAAOgQ/DkK1Fl_9atE/s512/082310_0528_Parentingfa9.jpg>
> */Siapa tarik siapa ni?/*
>
> <http://3.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTZqzVmXI/AAAAAAAAOgY/pV2Koou6BBk/s512/082310_0528_Parentingfa12.jpg>
> */Pandai2 jaga diri engkau la budak!/*
>
> <http://1.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTaZOo_9I/AAAAAAAAOgg/BMRPimvH7To/s512/082310_0528_Parentingfa3.jpg%20>
> */Kalau ada orang tak kenal tegur, TEMBAK TERUS!!!/*
>
> <http://2.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTa6D9RlI/AAAAAAAAOgk/CZC9ZK5bChs/s512/082310_0528_Parentingfa5.jpg>
> */Senang2 lepas jela dia biar tinggal sekali dalam tu/*
>
> <http://4.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTcdR5aRI/AAAAAAAAOg0/eVhawa4HwtU/s512/082310_0528_Parentingfa19.jpg>
> */Sampai destinasi kompom biru dah budak ni/*
>
> <http://2.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTchigoDI/AAAAAAAAOg4/zUZuKK8FUKg/s512/082310_0528_Parentingfa8.jpg>
> */Sangat kreatif!/*
>
> -
>
> -
>
> -
>
> */Dan yang paling kreatif ialah.../*
>
> -
>
> -
>
> -
>
> -
>
> -
>
> -
>
> -
>
> -
>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/_wCqp59HwKFs/TVxTeBvM83I/AAAAAAAAOhI/2tDGnjxxseU/s512/082310_0528_Parentingfa18.jpg>
> */Guna kaki pun boley!!!/*
> <http://www.blogger.com/profile/16704096064644107031>
>
>

We are making changes based on your feedback, Thank you !
The Yahoo! Groups Product Blog
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: