Monday, February 2, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4120

11 Messages

Digest #4120

Messages

Sun Feb 1, 2015 6:49 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Minyak Turun: Terima Kasih Pada Siapa.....??

bloglist-malaysia.blogspot

wargamarhaen.blogspot

Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

 

Terima Kasih BN atau Terima Kasih Rafizi Ramli?

Terkini!!! Harga Minyak TURUN Lagi.. Jom Terjah!!!
bloglist-malaysia.blogspot
sedakasejahtera.blogspot

KUALA LUMPUR: Harga petrol RON95 turun sebanyak 21 sen seliter manakala RON97 diturunkan sebanyak 11 sen seliter dan diesel turun 23 sen, mulai 1 Februari 2015.

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dalam satu kenyataan pada Sabtu berkata, dengan penurunan itu, harga minyak seliter kini RM1.70 untuk petrol RON95, RM2 bagi RON97 dan RM1.70 bagi diesel.

Menterinya, Datuk Seri Hasan Malek dalam kenyataan itu berkata, harga itu adalah bagi bulan Februari dan kerajaan akan sentiasa mengikuti perkembangan pasaran harga kos produk dan kadar pertukaran mata wang untuk menetapkan harga runcit petrol dan diesel bagi bulan berikutnya.

Pada 1 Disember 2014, harga runcit petrol dan diesel ditetapkan mengikut sistem apungan terurus, yang menandakan penghapusan semua subsidi bahan api.

Di bawah apungan terurus tersebut, harga runcit akan berdasarkan purata harga bulanan minyak mentah dunia. - Astro awani

Rafizi: RON95 sepatutnya RM1.62 seliter pada Feb Dicatat oleh ELBI RISALAH
bloglist-malaysia.blogspot
atsixty-zakriali.blogspot
Dicatat oleh atsixty
MALAYSIAKINI

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata Putrajaya sepatutnya menetapkan harga seliter petrol RON95 pada kadar RM1.62 bagi bulan Februari.

Dalam satu kenyataan akhbar hari ini, Rafizi berkata, angka ini akan mencerminkan harga pasaran purata petrol RON95 di Malaysia, seperti yang ditentukan oleh MOPS (Mean of Platts Singapore)

Katanya, jika subsidi dipulihkan, seperti yang digesa oleh PKR, maka harga akan hanya menjadi RM1.32 seliter.

Terdapat spekulasi bahawa harga minyak akan diturunkan pada 1 Februari, selaras dengan kejatuhan harga minyak mentah.

Sumber dalaman industri memberitahu Malaysiakini bahawa mereka menjangka Putrajaya akan menambat RON95 pada harga RM1.63 seliter dan diesel RM1.62 seliter.

Putrajaya telah memansuhkan subsidi petrol dan diesel bulan lalu selepas harga minyak mentah mencecah paras paling rendah dalam rekod. Satu mekanisma harga "apungan terurus" kemudiannya diperkenalkan.

Pada masa ini, harga seliter RON95 ialah RM1.91 manakala diesel dijual pada harga RM1.93 seliter.

Jika RON95 dijual bawah harga RM1.75 seliter, ia akan menjadi jumlah yang paling rendah sejak 2009.

Sementara itu, Rafizi turut mendakwa, Putrajaya telah mengumpul kekayaan sebanyak RM1.15 bilion bagi "cukai bahan api" berikutan petrol yang telah dijual melebihi harga pasaran antara bulan Disember dan Januari.

Hujah beliau berdasarkan harga oleh MOPS, kadar pertukaran matawang harian dan data harga penggunaan yang disediakan kerajaan.

Pengiraan yang dibuat naib presiden PKR itu juga mengandaikan, harga pasaran yang betul untuk satu liter bahan api RON95 telah berubah-ubah antara RM1.75 dan RM1.49 antara 1 Januari dan 28 Januari.

Manakala, harga pasaran untuk satu liter diesel adalah antara RM1.80 dan RM1.55 semasa tempoh sama.

Bagaimanapun, menurut Rafizi, Putrajaya telah menetapkan harga RM1.91 seliter bagi RON95 dan RM1.93 seliter bagi diesel pada bulan Januari.

Oleh yang demikian, Rafizi yang turut menyediakan pengiraan dari hari ke hari dalam kenyataan akhbarnya itu menegaskan, pengguna juga secara berkesan telah membayar "cukai bahan api" kepada kerajaan.

"Oleh kerana rakyat terus membayar pada harga yang lebih tinggi dari harga pasaran (walaupun tanpa subsidi), BN mendapat durian runtuh dengan mengutip cukai petrol tanpa diumumkan kepada rakyat," katanya.

Sehubungan itu, Ahli Parlimen Pandan itu mencabar kerajaan Persekutuan untuk menyangkal dakwaannya dan mendedahkan formula yang digunakan untuk menentukan harga bahan api.

Malah, beliau turut mengulangi permintaaannya supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menghentikan kutipan "cukai bahan api" dan menubuhkan Tabung Penstabilan Harga Minyak dengan menggunakan cukai tersembunyi yang telah dikutip untuk digunakan semasa harga petrol dan diesel dinaikkan.

Beliau turut mencadangkan supaya harga terkini bahan api disemak setiap minggu bagi mengelakkan rakyat terus membayar jauh lebih tinggi daripada harga pasaran dan menghentikan cukai tersembunyi akibat perbezaan harga itu.

"Tindakan mencukai rakyat melalui pembelian petrol dan diesel pada ketika ekonomi negara semakin teruk melambangkan keterdesakan kewangan pentadbiran Najib," katanya lagi.

Harga RON95, RON97 Dan Diesel Turun Mulai 1 Februari 2015

bloglist-malaysia.blogspot
mimpi-senja.blogspot
by Stone525i

KUALA LUMPUR: Harga runcit bagi petrol RON95 diturunkan21 sen seliter kepada RM1.70 seliter manakala harga RON97 diturunkan sebanyak 11sen seliter kepada RM2 seliter berkuat kuasa 1 Februari 2015.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hasan Malek berkata harga runcit bagi diesel pula diturunkan sebanyak 23 sen seliterkepada RM1.70 seliter.

Beliau berkata kerajaan pada 21 Nov 2014 memutuskan bahawa penetapan harga runcit RON95 dan diesel adalah mengikut kaedah pengapungan terkawal bermula 1Dis 2014.

"Harga baharu bagi petrol dan diesel dibuat berdasarkan kepada purata hargakos produk sepanjang bulan Januari 2015 dan kadar pertukaran matawang," katanya dalam satu kenyataan di sini Sabtu malam.

Beliau berkata kerajaan akan mengikuti perkembangan pasaran harga kos produkdan kadar pertukaran mata wang setiap masa untuk menetapkan harga runcit petroldan diesel bagi bulan-bulan berikutnya.

"Semua syarikat minyak serta pengusaha stesen minyak diingatkan agarmematuhi penetapan harga baharu ini dan tindakan tegas akan diambil bagi mereka yang melanggar peraturan harga baharu yang ditetapkan kerajaan ini," katanya. - mStar

RON95 RM1.70 seliter bagi Februari bukan RM1.62.. kenapa?
bloglist-malaysia.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Harga baru bermula Februari: RON95 RM1.70 seliter, RON97 RM2, Diesel RM1.70, Harga baru itu ekoran penurunan 21 sen daripada harga asal untuk RON95, 23 sen untuk diesel dan 11 sen untuk RON97.

Harga bahan api itu ditetapkan mengikut sistem pengapungan terkawal sejak Disember tahun lalu. Sistem apungan itu diperkenal selepas kerajaan memansuhkan sistem subsidi bagi menghadapi trend kejatuhan harga minyak mentah.

Sebelum ini Malaysiakini telah melaporkan..

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata Putrajaya sepatutnya menetapkan harga seliter petrol RON95 pada kadar RM1.62 bagi bulan Februari.

Dalam satu kenyataan akhbar hari ini, Rafizi berkata, angka ini akan mencerminkan harga pasaran purata petrol RON95 di Malaysia, seperti yang ditentukan oleh MOPS (Mean of Platts Singapore)

Katanya, jika subsidi dipulihkan, seperti yang digesa oleh PKR, maka harga akan hanya menjadi RM1.32 seliter.

Pada masa ini, harga seliter RON95 ialah RM1.91 manakala diesel dijual pada harga RM1.93 seliter.

Jika RON95 dijual bawah harga RM1.75 seliter, ia akan menjadi jumlah yang paling rendah sejak 2009.

Sementara itu, Rafizi turut mendakwa, Putrajaya telah mengumpul kekayaan sebanyak RM1.15 bilion bagi "cukai bahan api" berikutan petrol yang telah dijual melebihi harga pasaran antara bulan Disember dan Januari.

Hujah beliau berdasarkan harga oleh MOPS, kadar pertukaran matawang harian dan data harga penggunaan yang disediakan kerajaan.

Pengiraan yang dibuat naib presiden PKR itu juga mengandaikan, harga pasaran yang betul untuk satu liter bahan api RON95 telah berubah-ubah antara RM1.75 dan RM1.49 antara 1 Januari dan 28 Januari.

Manakala, harga pasaran untuk satu liter diesel adalah antara RM1.80 dan RM1.55 semasa tempoh sama.

Bagaimanapun, menurut Rafizi, Putrajaya telah menetapkan harga RM1.91 seliter bagi RON95 dan RM1.93 seliter bagi diesel pada bulan Januari.

Oleh yang demikian, Rafizi yang turut menyediakan pengiraan dari hari ke hari dalam kenyataan akhbarnya itu menegaskan, pengguna juga secara berkesan telah membayar "cukai bahan api" kepada kerajaan.

"Oleh kerana rakyat terus membayar pada harga yang lebih tinggi dari harga pasaran (walaupun tanpa subsidi), BN mendapat durian runtuh dengan mengutip cukai petrol tanpa diumumkan kepada rakyat," katanya.

Sehubungan itu, Ahli Parlimen Pandan itu mencabar kerajaan Persekutuan untuk menyangkal dakwaannya dan mendedahkan formula yang digunakan untuk menentukan harga bahan api.

Malah, beliau turut mengulangi permintaaannya supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menghentikan kutipan "cukai bahan api" dan menubuhkan Tabung Penstabilan Harga Minyak dengan menggunakan cukai tersembunyi yang telah dikutip untuk digunakan semasa harga petrol dan diesel dinaikkan.

Beliau turut mencadangkan supaya harga terkini bahan api disemak setiap minggu bagi mengelakkan rakyat terus membayar jauh lebih tinggi daripada harga pasaran dan menghentikan cukai tersembunyi akibat perbezaan harga itu.

"Tindakan mencukai rakyat melalui pembelian petrol dan diesel pada ketika ekonomi negara semakin teruk melambangkan keterdesakan kewangan pentadbiran Najib," katanya lagi.

Comments
no2ajal ·

sat saja tu jangan seronok sangat

dap thorbaekk ·
alaaa .. biasa la cik rosmah.. nak carik makan dan byr 1MDB... haa.. org PAS jgn sibuk sibuk sokong cik rosmah... klu sokong cik rosmah nanti munafik tau.

JIHA-DISC ·

masa minyak tgh murah ni , aku nk beli 3 juta liter dn simpan...bila harga dh mahal nanti aku nk jual ....keuntungan tu nanti aku nk beli pelancar roket anti keretakebal

akulah aku ·

sekarang ni kalau minyak turun harga esok hari,
kreta ke stesen minyak kurang..

kalau dulu, bila umum je minyak naik..
penuh sesak kat stesen minyak..
sampai minyak pn abis..

Fizi makin pndai?! ·
Haaaa macamni la bagus rafizi. Elakkan dari becakap melalui jubo (mcm 2. 3 kali sblm ni). Kalau pembangkang macamni, esok lusa misti kerajaan lagi efisen jadinye. Bagusla siap bawak angka skali kita tngk gomen lawan cane. Tapi benda takan disangkal pun. Paling kuat pun keluar la 2 3 orang kat rtm ckp jangan pecaya..itu je la.

Bagus rafizi, tahniah, cuma nak survey stiap minggu tu bodoh skit la. Kau nak guna harga purata minggu aku tak stuju. Elok sbulankan ajer. Ok la fizi keep up the good work.

umno celaka ·

mana dia perginya berok penipu rakyat?Harga minyak tong minyak isis?dah mamposka tak mau mambarua lagi kat sini.harga tong minyak isis pun lagi mahal.nampaknya kerajaan BN ni sama saja dengan kerajaan ISIS.kerajaan celaka.hidup nak tipu melayu saja kerja dia.sepatutnya minyak bole bagi free sebab dah tak laku.Bila minyak sudah cecah usd30 setong patut kerajaan malaysia bole bagi minyak free.sebab di masa akan datang kuasa eletrik sudah dapat mendahului bahan bakar petrol.kerajaan melayu umnongok memang kaki penipu.kalu setakat rm1.62 selitar,elok bagi minyak free pada rakyat.ia boleh dilakukan.tiada yang mustahil.

Bodohhhh ·

Bodohnye kau ni. Mesti tak amek kelas ekonomi. Kau berenti sekolah lepas dajah 3 ke apa

Sun Feb 1, 2015 6:33 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Saya ada cadangan untuk Sdr. Rafizi Ramli;
apa kata kalau cerita pasal penurunan harga kereta* dan barangan pula..

*berkaitan

2015-02-01 22:49 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
>
> * Minyak Turun: Terima Kasih Pada Siapa.....??*
>
> bloglist-malaysia.blogspot
>
> wargamarhaen.blogspot
>
> Posted & copy by RAKYAT MARHAEN
>
> Terima Kasih BN atau Terima Kasih Rafizi Ramli?
>
>
>
> Terkini!!! Harga Minyak TURUN Lagi.. Jom Terjah!!!
> <http://sedakasejahtera.blogspot.com/2015/02/terkini-harga-minyak-turun-lagi-jom.html>
> bloglist-malaysia.blogspot
> *sedakasejahtera.blogspot*
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-rt7ds68mL7Y/VMzZnuk3toI/AAAAAAAADx0/IcH3C4hvdyE/s1600/minyak.jpg#FB>
>
> *KUALA LUMPUR:* Harga petrol RON95 turun sebanyak 21 sen seliter manakala
> RON97 diturunkan sebanyak 11 sen seliter dan diesel turun 23 sen, mulai 1
> Februari 2015.
>
> Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK)
> dalam satu kenyataan pada Sabtu berkata, dengan penurunan itu, harga minyak
> seliter kini RM1.70 untuk petrol RON95, RM2 bagi RON97 dan RM1.70 bagi
> diesel.
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-Z4EwTB62vV4/VMzYa-BeHsI/AAAAAAAADxc/keWcdR9bkrw/s1600/41422709173_620x300.jpg#FB>
>
>
> Menterinya, Datuk Seri Hasan Malek dalam kenyataan itu berkata, harga itu
> adalah bagi bulan Februari dan kerajaan akan sentiasa mengikuti
> perkembangan pasaran harga kos produk dan kadar pertukaran mata wang untuk
> menetapkan harga runcit petrol dan diesel bagi bulan berikutnya.
>
> Pada 1 Disember 2014, harga runcit petrol dan diesel ditetapkan mengikut
> sistem apungan terurus, yang menandakan penghapusan semua subsidi bahan
> api.
>
> Di bawah apungan terurus tersebut, harga runcit akan berdasarkan purata
> harga bulanan minyak mentah dunia. - *Astro awani*
>
>
>
> *Rafizi: RON95 sepatutnya RM1.62 seliter pada Feb Dicatat oleh ELBI
> RISALAH *
> bloglist-malaysia.blogspot
> atsixty-zakriali.blogspot
> Dicatat oleh atsixty <http://www.blogger.com/profile/02061527273534322469>
> *MALAYSIAKINI*
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata Putrajaya sepatutnya menetapkan
> harga seliter petrol RON95 pada kadar RM1.62 bagi bulan Februari.Dalam satu
> kenyataan akhbar hari ini, Rafizi berkata, angka ini akan mencerminkan
> harga pasaran purata petrol RON95 di Malaysia, seperti yang ditentukan oleh
> MOPS (Mean of Platts Singapore)Katanya, jika subsidi dipulihkan, seperti
> yang digesa oleh PKR, maka harga akan hanya menjadi RM1.32 seliter.Terdapat
> spekulasi bahawa harga minyak akan diturunkan pada 1 Februari, selaras
> dengan kejatuhan harga minyak mentah.Sumber dalaman industri memberitahu
> Malaysiakini bahawa mereka menjangka Putrajaya akan menambat RON95 pada
> harga RM1.63 seliter dan diesel RM1.62 seliter.Putrajaya telah memansuhkan
> subsidi petrol dan diesel bulan lalu selepas harga minyak mentah mencecah
> paras paling rendah dalam rekod. Satu mekanisma harga "apungan terurus"
> kemudiannya diperkenalkan.Pada masa ini, harga seliter RON95 ialah RM1.91
> manakala diesel dijual pada harga RM1.93 seliter.Jika RON95 dijual bawah
> harga RM1.75 seliter, ia akan menjadi jumlah yang paling rendah sejak
> 2009.Sementara itu, Rafizi turut mendakwa, Putrajaya telah mengumpul
> kekayaan sebanyak RM1.15 bilion bagi "cukai bahan api" berikutan petrol
> yang telah dijual melebihi harga pasaran antara bulan Disember dan
> Januari.Hujah beliau berdasarkan harga oleh MOPS, kadar pertukaran matawang
> harian dan data harga penggunaan yang disediakan kerajaan.Pengiraan yang
> dibuat naib presiden PKR itu juga mengandaikan, harga pasaran yang betul
> untuk satu liter bahan api RON95 telah berubah-ubah antara RM1.75 dan
> RM1.49 antara 1 Januari dan 28 Januari.Manakala, harga pasaran untuk satu
> liter diesel adalah antara RM1.80 dan RM1.55 semasa tempoh
> sama.Bagaimanapun, menurut Rafizi, Putrajaya telah menetapkan harga RM1.91
> seliter bagi RON95 dan RM1.93 seliter bagi diesel pada bulan Januari.Oleh
> yang demikian, Rafizi yang turut menyediakan pengiraan dari hari ke hari
> dalam kenyataan akhbarnya itu menegaskan, pengguna juga secara berkesan
> telah membayar "cukai bahan api" kepada kerajaan."Oleh kerana rakyat terus
> membayar pada harga yang lebih tinggi dari harga pasaran (walaupun tanpa
> subsidi), BN mendapat durian runtuh dengan mengutip cukai petrol tanpa
> diumumkan kepada rakyat," katanya.Sehubungan itu, Ahli Parlimen Pandan itu
> mencabar kerajaan Persekutuan untuk menyangkal dakwaannya dan mendedahkan
> formula yang digunakan untuk menentukan harga bahan api.Malah, beliau turut
> mengulangi permintaaannya supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak
> menghentikan kutipan "cukai bahan api" dan menubuhkan Tabung Penstabilan
> Harga Minyak dengan menggunakan cukai tersembunyi yang telah dikutip untuk
> digunakan semasa harga petrol dan diesel dinaikkan.Beliau turut
> mencadangkan supaya harga terkini bahan api disemak setiap minggu bagi
> mengelakkan rakyat terus membayar jauh lebih tinggi daripada harga pasaran
> dan menghentikan cukai tersembunyi akibat perbezaan harga itu."Tindakan
> mencukai rakyat melalui pembelian petrol dan diesel pada ketika ekonomi
> negara semakin teruk melambangkan keterdesakan kewangan pentadbiran Najib,"
> katanya lagi.*
>
>
> *Harga RON95, RON97 Dan Diesel Turun Mulai 1 Februari 2015*
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> mimpi-senja.blogspot
> by Stone525i <http://www.blogger.com/profile/12197451696466707638>
>
>
> *KUALA LUMPUR*: Harga runcit bagi petrol RON95 diturunkan21 sen seliter
> kepada RM1.70 seliter manakala harga RON97 diturunkan sebanyak 11sen
> seliter kepada RM2 seliter berkuat kuasa 1 Februari 2015.
>
> Menteri *Perdagangan* Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri
> Hasan Malek berkata *harga* runcit bagi diesel pula diturunkan sebanyak
> 23 sen seliterkepada RM1.70 seliter.
>
> Beliau berkata kerajaan pada 21 Nov 2014 memutuskan bahawa penetapan harga
> runcit RON95 dan diesel adalah mengikut kaedah pengapungan terkawal bermula
> 1Dis 2014.
>
> "Harga baharu bagi petrol dan diesel dibuat berdasarkan kepada purata
> hargakos produk sepanjang bulan Januari 2015 dan kadar pertukaran
> matawang," katanya dalam satu kenyataan di sini Sabtu malam.
>
> Beliau berkata kerajaan akan mengikuti perkembangan pasaran harga kos
> produkdan kadar pertukaran mata wang setiap *masa* untuk menetapkan harga
> runcit petroldan diesel bagi bulan-bulan berikutnya.
>
> "Semua syarikat minyak serta pengusaha stesen minyak *diingatkan*
> agarmematuhi penetapan harga baharu ini dan tindakan tegas akan diambil
> bagi *mereka* yang melanggar peraturan harga baharu yang ditetapkan
> kerajaan ini," katanya. - mStar
>
>
>
> *RON95 RM1.70 seliter bagi Februari bukan RM1.62.. kenapa?*
> bloglist-malaysia.blogspot
> darisungaiderhaka.blogspot.
> Posted by Anak Sungai Derhaka
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-zS7jM5w_mbg/VMzRpvfTMlI/AAAAAAABGgY/9isRtpiiBmI/s1600/Minyak.jpg>
>
> Harga baru bermula Februari: RON95 RM1.70 seliter, RON97 RM2, Diesel
> RM1.70, Harga baru itu ekoran penurunan 21 sen daripada harga asal untuk
> RON95, 23 sen untuk diesel dan 11 sen untuk RON97.
>
> Harga bahan api itu ditetapkan mengikut sistem pengapungan terkawal sejak
> Disember tahun lalu. Sistem apungan itu diperkenal selepas kerajaan
> memansuhkan sistem subsidi bagi menghadapi trend kejatuhan harga minyak
> mentah.
>
> Sebelum ini Malaysiakini telah melaporkan..
>
> Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata Putrajaya sepatutnya menetapkan
> harga seliter petrol RON95 pada kadar RM1.62 bagi bulan Februari.
>
> Dalam satu kenyataan akhbar hari ini, Rafizi berkata, angka ini akan
> mencerminkan harga pasaran purata petrol RON95 di Malaysia, seperti yang
> ditentukan oleh MOPS (Mean of Platts Singapore)
>
> Katanya, jika subsidi dipulihkan, seperti yang digesa oleh PKR, maka harga
> akan hanya menjadi RM1.32 seliter.
>
> Pada masa ini, harga seliter RON95 ialah RM1.91 manakala diesel dijual
> pada harga RM1.93 seliter.
>
> Jika RON95 dijual bawah harga RM1.75 seliter, ia akan menjadi jumlah yang
> paling rendah sejak 2009.
>
> Sementara itu, Rafizi turut mendakwa, Putrajaya telah mengumpul kekayaan
> sebanyak RM1.15 bilion bagi "cukai bahan api" berikutan petrol yang telah
> dijual melebihi harga pasaran antara bulan Disember dan Januari.
>
> Hujah beliau berdasarkan harga oleh MOPS, kadar pertukaran matawang harian
> dan data harga penggunaan yang disediakan kerajaan.
>
> Pengiraan yang dibuat naib presiden PKR itu juga mengandaikan, harga
> pasaran yang betul untuk satu liter bahan api RON95 telah berubah-ubah
> antara RM1.75 dan RM1.49 antara 1 Januari dan 28 Januari.
>
> Manakala, harga pasaran untuk satu liter diesel adalah antara RM1.80 dan
> RM1.55 semasa tempoh sama.
>
> Bagaimanapun, menurut Rafizi, Putrajaya telah menetapkan harga RM1.91
> seliter bagi RON95 dan RM1.93 seliter bagi diesel pada bulan Januari.
>
> Oleh yang demikian, Rafizi yang turut menyediakan pengiraan dari hari ke
> hari dalam kenyataan akhbarnya itu menegaskan, pengguna juga secara
> berkesan telah membayar "cukai bahan api" kepada kerajaan.
>
> "Oleh kerana rakyat terus membayar pada harga yang lebih tinggi dari harga
> pasaran (walaupun tanpa subsidi), BN mendapat durian runtuh dengan mengutip
> cukai petrol tanpa diumumkan kepada rakyat," katanya.
>
> Sehubungan itu, Ahli Parlimen Pandan itu mencabar kerajaan Persekutuan
> untuk menyangkal dakwaannya dan mendedahkan formula yang digunakan untuk
> menentukan harga bahan api.
>
> Malah, beliau turut mengulangi permintaaannya supaya Perdana Menteri Datuk
> Seri Najib Razak menghentikan kutipan "cukai bahan api" dan menubuhkan
> Tabung Penstabilan Harga Minyak dengan menggunakan cukai tersembunyi yang
> telah dikutip untuk digunakan semasa harga petrol dan diesel dinaikkan.
>
> Beliau turut mencadangkan supaya harga terkini bahan api disemak setiap
> minggu bagi mengelakkan rakyat terus membayar jauh lebih tinggi daripada
> harga pasaran dan menghentikan cukai tersembunyi akibat perbezaan harga itu.
>
> "Tindakan mencukai rakyat melalui pembelian petrol dan diesel pada ketika
> ekonomi negara semakin teruk melambangkan keterdesakan kewangan pentadbiran
> Najib," katanya lagi.
>
>
> *Comments *
>
> no2ajal *· *
> sat saja tu jangan seronok sangat
>
>
> dap thorbaekk *· *
> alaaa .. biasa la cik rosmah.. nak carik makan dan byr 1MDB... haa..
> org PAS jgn sibuk sibuk sokong cik rosmah... klu sokong cik rosmah nanti
> munafik tau.
>
>
> JIHA-DISC *· *
> masa minyak tgh murah ni , aku nk beli 3 juta liter dn simpan...bila
> harga dh mahal nanti aku nk jual ....keuntungan tu nanti aku nk beli
> pelancar roket anti keretakebal
>
>
> akulah aku *· *
> sekarang ni kalau minyak turun harga esok hari,
> kreta ke stesen minyak kurang..
>
> kalau dulu, bila umum je minyak naik..
> penuh sesak kat stesen minyak..
> sampai minyak pn abis..
>
>
> Fizi makin pndai?! *· *
> Haaaa macamni la bagus rafizi. Elakkan dari becakap melalui jubo (mcm
> 2. 3 kali sblm ni). Kalau pembangkang macamni, esok lusa misti kerajaan
> lagi efisen jadinye. Bagusla siap bawak angka skali kita tngk gomen lawan
> cane. Tapi benda takan disangkal pun. Paling kuat pun keluar la 2 3 orang
> kat rtm ckp jangan pecaya..itu je la.
>
> Bagus rafizi, tahniah, cuma nak survey stiap minggu tu bodoh skit la. Kau
> nak guna harga purata minggu aku tak stuju. Elok sbulankan ajer. Ok la fizi
> keep up the good work.
>
>
> umno celaka *· *
> mana dia perginya berok penipu rakyat?Harga minyak tong minyak isis?dah
> mamposka tak mau mambarua lagi kat sini.harga tong minyak isis pun lagi
> mahal.nampaknya kerajaan BN ni sama saja dengan kerajaan ISIS.kerajaan
> celaka.hidup nak tipu melayu saja kerja dia.sepatutnya minyak bole bagi
> free sebab dah tak laku.Bila minyak sudah cecah usd30 setong patut kerajaan
> malaysia bole bagi minyak free.sebab di masa akan datang kuasa eletrik
> sudah dapat mendahului bahan bakar petrol.kerajaan melayu umnongok memang
> kaki penipu.kalu setakat rm1.62 selitar,elok bagi minyak free pada
> rakyat.ia boleh dilakukan.tiada yang mustahil.
>
>
> Bodohhhh *· *
> Bodohnye kau ni. Mesti tak amek kelas ekonomi. Kau berenti sekolah lepas
> dajah 3 ke apa
>
>

Sun Feb 1, 2015 6:50 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Subhanallah!!!! Penyakit apakah ini? Perut Semakin Membesar,Sesiapa yang ingin membantu...
bloglist-malaysia.blogspot
btmmari.blogspot
Posted by canang
Written By canang

Sun Feb 1, 2015 1:41 pm (PST) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Sun Feb 1, 2015 1:41 pm (PST) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Sun Feb 1, 2015 1:41 pm (PST) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Sun Feb 1, 2015 1:41 pm (PST) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Sun Feb 1, 2015 1:41 pm (PST) . Posted by:


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

1. Setiap hari group Automobil menyiarkan purata 20 email. Dalam sebulan sebanyak 580 - 620 email disiarkan.

2. Terdapat 2 cara keahlian iaitu:

a. Melalui email:
Apabila anda menjadi ahli melalui email iaitu menghantar email ke automobil-subscribe@yahoogroups.com anda akan menerima setiap email yang disiarkan oleh Automobil termasuk attachment. Cara ini bersesuaian dengan ahli group yang sering membuka email setiap hari, dua atau tiga hari sekali.

b. Melalui laman web:
Anda menjadi ahli dengan melayari laman web Automobil iaitu http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil . Semasa mengisi borang permohonan anda boleh memilih cara keahlian anda seperti berikut:
Message Delivery
b1. Individual emails. Send individual email messages.
b2. Daily digest. Send many emails in one message.
b3. Special notices. Only send me important update emails from the moderator.
b4. No email. Don't send me email, I'll read the messages at the Web site.

c. Anda boleh menukar cara menerima mesej pada bila-bila masa dengan klik kepada Edit My Membership di laman utama.

3. Kepada ahli-ahli yang jarang membuka email ataupun kepada sesiapa yang tidak gemar menerima email yang banyak dari Automobil setiap hari, anda boleh memilih 2 cara keahlian yang mungkin bersesuaian dengan anda.

a. Daily digest:
Hanya 1 email sahaja yang akan diterima setiap hari atau 29-31 email sebulan iaitu rangkuman semua email yang disiarkan oleh Automobil. Cara ini juga tidak akan menerima attachment yang disiarkan oleh Automobil. SILA PADAMKAN KANDUNGAN EMAIL YANG TIDAK PERLU JIKA INGIN 'REPLY' EMAIL TERSEBUT ATAUPUN EMAIL ANDA TIDAK AKAN DISIARKAN.

a1. Cara menukar keahlian kepada daily digest ialah dengan menghantar email kosong ke: automobil-digest@yahoogroups.com atau menukar melalui laman web seperti yang telah diterangkan.

a2. Untuk menerima kembali email secara normal sila hantar ke automobil-normal@yahoogroups.com .

b. No email:
Anda tidak akan menerima email dari Automobil, sebaliknya terpaksa masuk ke laman web Automobil di http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/messages . Attachment juga tidak dapat dilihat kerana Yahoo tidak lagi menyimpan attachment di ruangan Messages.

a1. Cara menukar keahlian kepada no email ialah dengan menghantar email kosong ke: automobil-nomail@yahoogroups.com atau menukar melalui laman web seperti yang telah diterangkan.

a2. Untuk menerima kembali email secara normal sila hantar ke automobil-normal@yahoogroups.com .

4. Sekiranya ada pertanyaan sila hubungi automobilowner@yahoo.com .

Sekian, terima kasih.

Iwan
AutomobilOwner.

Sun Feb 1, 2015 1:41 pm (PST) . Posted by:


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Kepada ahli-ahli group yang telah "DISEKAT" dari menghantar email ke
group dan inginkan status normal (Boleh Post ke Group) sila email ke
automobil-owner@yahoogroups.com untuk tindakan lanjut.

Kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh mereka yang ditarik
keistimewaan menghantar email ialah:
1. Menghantar email yang tidak berkaitan Automobil.
2. Spam.
3. Menghantar virus samada sengaja atau tidak sengaja (pastikan anti
virus anda diupdate).
4. Skim cepat kaya, mlm dan lain-lain lagi.

Kepada semua ahli group yang semakin meningkat(keahlian terkini 6301
members)diharap dapat bekerjasama dengan moderator dengan tidak
melakukan kesalahan-kesalahan diatas supaya anda tidak menghadapi
masalah pada masa akan datang.

Kerjasama anda dihargai.

Sekian, terima kasih.
Irwan
AutomobilOwner

Sun Feb 1, 2015 6:28 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Memetik komen kawan-kawan (dari Jepun).
"Malaysian drive* like crazy people and this include you, Zai-san"
Terkena sekali...

*cam biasa.. (n_n)

On Fri, Jan 30, 2015 at 11:36 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Semalam pelancong Jepun, hari ni pelancung Australia pulak
> komen pasal ***Jalan Silang KL.
>
> ***automobil
>
>
> On Thursday, January 29, 2015 11:38 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> *CONFIRM KORANG BANGGA LEPAS BACA BERITA NI...*
> bloglist-malaysia.blogspot
> naimnikmat.blogspot
> Dicatat oleh Na'im Nikmat
> <http://www.blogger.com/profile/03432287966399183682>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-RcACja7kXuo/VMj53oCF6zI/AAAAAAAAByM/mqxJXQIkOs0/s1600/IMG_15267402725745.jpeg>
>
>
>
>

Mon Feb 2, 2015 12:55 am (PST) . Posted by:

Berminat direct pm saya

Call/SMS/Whatsapp 0126855378

Thanks and regards
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: