Monday, February 9, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4126

3 Messages

Digest #4126
1
Fw: Honda HR-V Pulak Dah ! by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Awas kalau parkir "macam celaka" by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Sun Feb 8, 2015 7:37 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Honda HR-V Pulak Dah !
bloglist-malaysia.blogspot
pendapatanda.com

Macam-macam pilihan kereta yang boleh pengguna cuba sekarang. Dari segi model saja kita dah ada berbagai jenis. Secara umumnya, sebagai orang kampung saya hanya faham kita ada dua pilihan utama, iaitu, Kereta Jepun dan Kereta Kontinental. Dan sekarang kita ada dua lagi tambahan baru iaitu Kereta Cina dan Kereta India.

Kereta paling popular dan glamour kat negara kita sudah tentu jatuh pada dua jenis kereta Jepun yang semua orang kenal. Kedua-dua jenis kereta ini bersepah-sepah di jalan raya di seluruh negara dari Perlis sampai ke Johor. Iaitu kereta Honda dan kereta Toyota.

Kereta paling banyak dipakai orang pula sudah tentu jatuh kepada kereta Nasional iaitu Perodua dan juga Proton. Walaupun banyak orang pakai kedua-dua jenis kereta nasional ini, malangnya ia bukanlah termasuk dalam jenis kereta yang glamour.

Tak ada peningkatan imej sangat jika naik kereta proton. Kan bersepah-sepah dan kalau naik di dalamnya akan dengar berbagai bunyi yang tak berapa best. Jadi nak glamour macam mana?

Walaupun dengan berbagai pakej masalah yang ditawarkan bersama dengan pembelian kereta Nasional terutamanya dari kereta Proton, ramai yang terpaksa ambil juga sebab tawaran harga mengatasi segala-galanya.

Honda HR-V baru diancarkan
Panjang pulak goreng mukadimah kat atas tu sampai termengata dan terkritik kereta kebangga ramai rakyat Malaysia terutamanya pada pekerja kilang kereta Nasional.

Sebenarnya nak cerita pasal model terbaru dari Honda yang baru saja dilancarkan dan mendapat liputan hebat. Honda nampaknya telah memperkenalkan satu lagi jenis yang dipanggil HR-V. Kalau sebelum ini kita semua dah pernah tahu tentang jenis CR-V, tapi kali ni adik kepadanya diperkenalkan pada para peminat kereta Honda.

Sekali tengok secara online nampak amat menarik sekali HR-V ini. Ia di perkenalkan dalam 3 variasi iaitu Honda HR-V variasi S, E, dan V. Harganya pulak teramatlah menarik dan amat kompetitif yang bakal membuatkan jenama lain perlu semak apa tawaran mereka pulak.

Untuk HR-V jenis S, anda hanya perlu keluarkan duit sebanyak RM99,800 sahaja. Untuk Variasi E pula mahal sikit, iaitu sejumlah RM108,800. Manakala untuk HR-V dari variasi V, harganya paling mahal iaitu RM118,800.

Kesemua kereta Honda HR-V dilengkapkan dengan enjin 1.8L i-VTEC SOHC berserta transmisi CVT atau 'Continuous Variable Transmission". Serius saya tak tau apa makna semua huruf dan perkataan yang diberikan dalam enjin dan transmisi tu, tapi rasanya macam best saja bunyinya untuk mempengaruhi orang buat keputusan.

Apa kata anda tentang HR-V yang baru diperkenalkan ini. Apakah harganya menarik untuk dipertimbangkan. Mungkin ada yang minat pada CR-V sebelum ini tapi tak berapa nak boleh seluk poket sebab tak cukup. Jadi dengan adanya HR-V, mungkin boleh sambar satu atau dua buah.. amacam?

Sun Feb 8, 2015 7:38 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Hapuskan Permit Import (APs) Barang Makanan Untuk Menurunkan Harga Barang

Dilulus untuk paparan oleh memo
tranungkite.net

Tahukah anda Najib Razak mengenakan permit import (AP) untuk membawa masuk makanan? Majoriti barang makanan Malaysia diimport. Bila AP dikenakan ke atas sesuatu, harga akan naik (macam AP kereta). Jadi nak turun harga barang, hapuskan AP makanan! Sebarkan.

HAPUSKAN PERMIT IMPORT (APs) BARANG MAKANAN UNTUK MENURUNKAN HARGA BARANG

Malaysia bergantung kepada import barang makanan yang mempunyai kesan besar kepada harga makanan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat. Harga barang makanan import ini mempengaruhi harga barang makanan yang dikenakan oleh pengusaha restoran dan harga barang makanan yang dibeli oleh orang ramai bagi kegunaan di rumah.

Dalam jawapan di Parlimen dalam tahun 2013, Kementerian Pertanian mengakui bahawa bagi tempoh sepuluh tahun di antara 2002 hingga 2012, Malaysia membelanjakan RM221.81 bilion untuk mengimport makanan iaitu purata RM22 bilion setiap tahun. Jenis-jenis makanan yang diimport termasuk beras, gandum, gula, daging, hasil tenusu, koko, bijirin, sayuran, buah-buahan, makanan siap dan lain-lain.

Oleh yang demikian, harga barang makanan di negara ini banyak dipengaruhi oleh harga barang makanan import yang dibawa masuk. Harga barang makanan import pula dipengaruhi oleh dua faktor utama iaitu kawalan pasaran melalui permit import (approved permits) dan kadar tukaran matawang (selain dari turun naik harga barang makanan di pasaran dunia).

Ramai yang tidak memahami bahawa dasar Barisan Nasional yang mensyaratkan pengimportan barang makanan memerlukan permit import (AP) telah menaikkan harga barang seperti mana AP bagi kereta menyebabkan harga kereta mahal di negara ini. Permit import ini menyebabkan hanya orang dan syarikat tertentu sahaja yang boleh mengimport makanan dan menghasilkan monopoli yang boleh mengawal harga makanan tempatan.

Contoh AP makanan yang terbaik adalah AP gula dan AP beras yang kedua-duanya dikawal oleh kroni besar Umno, Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary. Kedua-dua harga barang makanan ini dikawal oleh Tan Sri Syed Mokhtar disebabkan AP gula dan beras yang diberikan oleh Barisan Nasional kepada beliau.

Rakyat perlu mengetahui bahawa pada ketika ini Barisan Nasional mensyaratkan bahawa 2,428 barang import perlu mendapatkan permit import (AP) yang menyebabkan hanya sesetengah syarikat sahaja yang mengawal pasaran. Selagi adanya permit import (AP) untuk membawa masuk makanan ini, selagi itulah harga barang makanan di Malaysia tidak boleh mengikuti harga pasaran.

Keadaan ini bertambah sukar sekarang dengan penurunan mendadak matawang ringgit yang menyebabkan harga barang makanan yang diimport menjadi lebih mahal. Jika tidak berhati-hati, kawalan pasaran oleh pemegang-pemegang permit import (AP) ini membolehkan mereka menaikkan harga dengan menggunakan alas an penurunan matawang ringgit.

Kedua-dua faktor ini (permit import dan kadar matawang) adalah kesan langsung dari dasar pentadbiran Barisan Nasional. Permit import dilaksanakan oleh Barisan Nasional yang mengkayakan beberapa orang kroni dan kadar matawangnyang menjunam adalah kelemahan pengurusan ekonomi negara di bawah Barisan Nasional.

Oleh yang demikian, saya menyeru supaya system permit import ini dimansuhkan untuk membolehkan barang makanan import dibawa masuk pada harga yang tidak dikawal oleh beberapa pihak sahaja. Saya juga mencabar supaya Barisan Nasional mendedahkan semua pemegang permit import (AP) makanan supaya rakyat dapat menilai siapakah sebenarnya yang mengawal pasaran makanan di negara ini.

facebook

Sun Feb 8, 2015 7:40 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Awas kalau parkir "macam celaka"

Dilulus untuk paparan oleh memo
tranungkite.net

Hati-hati apabila meletakkan kenderaan. Jangan menyusahkan orang lain.

Ini kerana anda bukan sahaja boleh menjadi objek cemuhan tetapi juga mungkin dimalukan di Internet.

Laman Facebook You Park Like An Asshole (Malaysia) mengambil inisiatif itu dengan memuat naik gambar-gambar kenderaan yang diletakkan secara mementingkan diri sendiri.

Setakat ini kumpulan itu dapat menarik sebanyak lebih 18,000 ahli untuk menyertainya sejak diwujudkan enam bulan lalu.

Menurut pengendalinya, laman itu bertujuan memberi maklumat kepada masyarakat dan mendidik pengguna kenderaan agar lebih berdisiplin.

Antara gambar yang dimuat naik termasuk gambar kereta yang parkir dengan senget atau tidak masuk dalam petak.

Turut menjadi sasaran utama adalah pemandu yang meletakkan kenderaan di petak Orang Kurang Upaya (OKU) dan parkir berganda di tepi jalan sehingga menghalang pengguna lain.

Laman itu juga memuat naik beberapa keping gambar motosikal yang diparkir di petak letak kereta.

Facebook itu juga menjadi tempat orang ramai melepaskan kemarahan.

Ini dilihat melalui beberapa nota berang yang antaranya berbunyi "Kepada si celaka, anak perempuan 17 tahun aku parkir lagi baik daripada kau", "Dulu kecil-kecil tak nak mati, dah besar menyusahkan orang" dan "Pandai bawa kereta, bodoh parkir".-mkini
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: