Wednesday, December 7, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4640

8 Messages

Digest #4640
1
Fw: Umno tetap saingan Pas by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
2
4
Fw: Exclusive Branded Warehouse Sale by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5
Fw: PAN dan PKR tak bijak berpolitik by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6
Fw: Boleh rekod guines berkhattan mcmni! by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Tue Dec 6, 2016 7:25 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Umno tetap saingan Pas

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

KUANTAN - Pas sehingga kini masih menganggap Umno adalah saingan terbesar parti Islam itu.
Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, disebabkan itu, Umno tidak mungkin dapat mengizinkan sebilangan besar kerusi yang dimenangi mereka dilepaskan ke tangan Pas begitu sahaja, sekiranya ada kerjasama politik dengan parti terbesar terbabit.

Menurutnya, justeru Pas juga pasti tidak akan melepaskan kerusi yang dimenangi begitu sahaja meskipun jumlahnya jauh lebih kecil jika dibandingkan apa yang Umno ada.

"Oleh itu, adalah mustahil bagi Pas dan Umno mengadakan kerjasama politik dan mereka yang mencanangkan adanya kerjasama politik antara Pas dan Umno hanyalah fitnah.

"Dari sudut politik, sejarah membuktikan Pas adalah saingan utama kepada Umno, terutamanya dalam isu berkaitan dengan Islam dan kebajikan rakyat walaupun Pas tidak pernah memegang kuasa kerajaan pusat," katanya di sini, semalam.

Katanya, sebagai contoh, Pas di Kelantan telah mendahului pelbagai perubahan seperti sistem kerja lima hari, cuti bersalin 60 hari, pemberian khairat kematian dan kebajikan lain yang akhirnya terpaksa ditiru oleh kerajaan Umno.

Tambahnya, pada masa kini, Pas juga mengemudi RUU355 dan parti Islam itu buat kali ketiga membuat perhimpunan untuk Rohingya serta akhirnya Umno turut menyatakan sokongan terhadap RUU 355 dan juga bantahan kepada Rohingya.

"Jika Pas bukan saingan, masakan Umno akan mengikuti rentak Pas? Pas adalah parti pembangkang yang matang dan efektif, di mana ia mampu membezakan isu yang perlu bekerjasama dengan kerajaan, mendesak kerajaan dan membantah pihak kerajaan.

"Ia tidak menjadi pembangkang yang membangkang secara totok apa yang kerajaan lakukan seperti parti-parti pembangkang yang lain," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, Pas akan terus menjadi perintis kepada pendekatan matang dan sejahtera sebagai budaya baru di dalam sistem demokrasi negara.

Pada masa sama, katanya, Pas adalah saingan terbesar kepada Umno di arena politik bagi menggantikan sistem negara dengan Islam.

PAS Sebenarnya GU Tetapi Difitnah UG

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

"

Di kertas undi, rakyat ada beberapa pilihan untuk memangkah sama ada BN, PAS,PH atau BERSATU. Namun pilihan untuk kebajikan dan kesejahteraan rakyat kini hanya mampu dicapai melalui pimpinan Parti Islam Se-Malaysia (PAS). Hakikat ini pastinya mengundang sinis dan pandangan kontradik. Namun jika ditelusuri perkembangan semasa dan rekod yang sedia ada, sudah pasti rakyat dapat menilainya.

Sejak tertubuhnya PAS, dasar Islam tidak pernah berubah. Sehinggalah tertubuhnya Pakatan Rakyat, dasar dan matlamat PAS kekal lestari. Apabila DAP mula berubah tingkah apabila mempertikaian syariah, PAS rela bermufarakah. PAS tidak memperniagakan Islam demi undi. Rela ditolak rakyat namun redha Allah bukan galang ganti.

Dari sudut pentadbiran, tiada rekod penyalahgunaan kuasa dan rasuah semasa PAS memerintah Kelantan, Terengganu dan Kedah. Kerajaan Kelantan adalah model tunggal kerajaan bersih di Malaysia meskipun sudah menjangkau hampir 30 tahun. Hak-hak rakyat didahulukan bukan sekadar retorik. Pemimpin tidak menimbun harta berjuta. Hidup cukup sekadar apa yang sedia ada. Kebajikan dan keimanan rakyat dijaga.

Bagimana pula UMNO/BN dan pemimpinnya di hari ini? Ketirisan ekonomi, penyelewengan dana, rasuah dan pemborosan benar-benar meletakkan negara dalam keadaan terhimpit dan tergugat. Mantan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Idris Jala pernah membayangkan negara akan bangkap. Lantas PM Najib memperkenalkan GST yang ternyata memeras hidup rakyat. Ahmad Maslan berforum harga barang akan turun. Title menteri otak diibaratkan taraf tok dukun.

Kini, mata wang merudum, harga barangan dan perkhidmatan melambung. Ribuan modal insan kehilangan kerja, kemasukan boroh asing memeritkan lagi nasib pribumi. Akhirnya meningkatlah jenayah, bunuh dan tembak di sana-sini. Keamanan negara di hujung tanduk antara pertembungan Baju Merah dan Baju Kuning.

PH yang bercita-cita menggantikan BN adalah buaya menanti. Bibit-bibit rasuah dan penyelewengan di Pulau Pinang menjadi amaran. Penambakan laut merosakkan ekosistem rakyat marhaen menjadi mangsa. Hendak diharapkan kepada PAN - pelanggar sumpah bai'ah, pelari kerusi dan perampas markas? Hidup hina menjadi khadam kepada DAP dijadikan tuan.

Kabinet bayangan yang janji diumumkan pada November tak muncul-muncul. Apakah menteri-menteri dipelopori oleh pemimpin DAP sedang TPM adalah Lim Kit Siang? PAN hanyalah bidak-bidak di papan catur. Yang menentukan halatuju negara ialah tuan-tuan mereka. Malaysian Malaysia bakal mengikis kuasa raja dan hak keistimewaan kita.

Yang menjadi harapan tunggal rakyat kini adalah PAS dan Gagasan Sejahtera. PAS mesti menjadi teras kerana PAS-lah suara teras Melayu/Islam. Parti pimpinan para ulama. Parti dengan pendekatan budaya politik matang dan sejahtera. Maka jelaslah melesetnya fitnah PAS UG dengan UMNO. Sejak dulu hingga kini PAS adalah GU dengan UMNO ( PAS Ganti UMNO= PGU ). Bersedialah seluruh ummah untuk memacu negara bersama-samanya.

"................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: BayangDiAir
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

Bukti UMNO dan PAS Nak Bersatu

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Semalam Najib dan TG Haji Hadi di HIMPUNAN BERSAMA. Ramai melihat UMNO nak bergabung dengan PAS. Saya rasa tidak akan berlaku gabungan KEKOK itu melainkan misi POLITIK SEJAHTERA oleh Presiden PAS.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Tue Dec 6, 2016 7:25 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Bola Lencong Magis: TMJ Hadiahkan RM 15,000 Untuk Faiz Subri
siakapkeli.my

PENAUNG Persatuan Pemain-Pemain Bola Sepak Profesional Malaysia (PFAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim, menghadiahkan kurniaan ganjaran sebanyak RM15,000 buat pemain bola sepak, Mohd Faiz Subri keatas kejayaannya berada dalam kelompok tiga terbaik Anugerah Puskas FIFA 2016.

Menurut TMJ, kurniaan ini diberikan sebagai penghargaan atas kejayaan Faiz mengharumkan nama negara.

"Namun ia tidak ada ada sebarang kaitan berkenaan spekulasi beliau akan menyertai JDT untuk saingan Liga Malaysia musim hadapan. Selamat maju jaya diucapkan buat Faiz Subri!," katanya menerusi satu kenyataan yang dipaparkan di laman sosial Johor Southern Tigers hari ini.

Pemain berusia 29 tahun yang berasal dari Air Hitam, Kedah itu dijangka akan menghadiri majlis Anugerah Puskas Fifa di Zurich pada 9 Januari tahun depan.

Sumber: FB Johor Southern Tigr

Faiz Impi Pakai Baju Melayu, Beri Ucapan Dalam Bahasa Melayu Dalam Majlis Anugerah Puskas Nanti
siakapkeli.my

Kuala Lumpur, 5 Dis - Pemain bola sepak negara, Faiz Subri mengimpikan untuk memakai baju melayu pada majlis anugerah Puskas pada 9 Januari nanti sekiranya dibenarkan oleh Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA).

Menurut pemain berusia 29 tahun itu, buat masa ini dia belum pasti apa akan dipakai atau perlu dilakukan dalam majlis itu kerana belum menerima maklumat rasmi daripada Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP) mahu pun Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Namun, Faiz berkata, sebagai rakyat Malaysia pertama yang tercalon dalam anugerah berprestij itu, dia sebolehnya mahu memperkenalkan Malaysia dengna emmakai baju Melayu andai perkara itu tidak melanggar kod etika pemakaian majlis tersebut.

"Sehingga hari ini saya belum menerima sebarang maklumat mengenai apa yang perlu disediakan sebelum pergi ke sana (Zurich) jadi saya belum buat sebarang persediaan.

"Semestinya saya mahu membawa semua keluarga saya kerana ini merupakan peluang yang mungkin datang sekali dalam seumur hidup kita. Alhamdullilah...Ini salah satu rezeki Allah kepada saya.

"Jika anugerah Puskas menjadi milik saya nanti, kalau boleh saya mahu memberi ucapan dalam bahasa Melayu.

"Saya lebih bangga untuk bertutur dalam bahasa kebangsaan. Tiada istilah malu untuk bertutur bahasa ibunda kerana saya rakyat Malaysia.

"Kalau kita tidak bangga de­ngan bahasa kita siapa lagi?. Seperti saya cakap sebelum ini, kejayaan ini bukan kejayaan saya seorang tapi kejayaan seluruh rakyat Malaysia," katanya sebagaimana lapor Utusan Online.

Biasanya, calon atau pemenang anugerah FIFA akan mengenakan sut lengkap ketika hadir di majlis FIFA.

Namun, berucap dalam bahasa ibunda adalah perkara biasa dalam majlis-majlis seperti itu.

Penyerang Argentina, Lionel Messi bertutur dalam bahasa Sepanyol ketika memberi ucapan selepas diumum sebagai pemenang Ballon d'Or 2015.

Pemenang Puskas 2015, Wendell Lira dari Brazil juga bertutur dalam bahasa ibunda ketika memberi ucapan dalam majlis berkenaan.

Mohd. Faiz akan bersaing de­ngan dua lagi calon iaitu Marlone dari Brazil dan wakil tunggal wanita, Daniuska Rodriguez dari Venezuela.

Sumber: Utusan Online

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-
To:
Sent: Monday, December 05, 2016 5:43 PM
Subject: Fw: Gol Faiz Subri Tersenarai 3 Calon Utama Anugerah Puskas 2016

Gol Faiz Subri Tersenarai 3 Calon Utama Anugerah Puskas 2016
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Gol magis Mohd Faiz Subri berjaya tersenarai dalam tiga calon utama untuk merebut Anugerah Puskas 2016.

Perkara itu diumumkan oleh FIFA sebentar tadi.

FIFA menyiarkan senarai rasmi tiga calon terakhir dari 10 calon yang diletakkan sebelum ini untuk diundi oleh peminat seluruh dunia.

Selain Mohd Faiz, turut tersenarai ialah Marlone dari Brazil dan satu-satunya wakil wanita, Daniuska Rodríguez dari Venezuela.

Orang ramai boleh membuat undian di https://goo.gl/LvWoYC.

Menurut laman web Fifa, pengundian akan ditutup pada 9 Januari ini.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Tue Dec 6, 2016 7:25 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Harga Motosikal Kemungkinan Naik Tahun Depan
siakapkeli.my

Jika kadar nilau mata wang ringgit Malaysia terus jatuh, ia pasti akan mempengaruhi harga motosikal dijual di mana harganya akan lebih mahal tahun depan, lapor Sinar Harian.

Timbalan Presiden Persatuan Pengedar Motosikal dan Skuter Malaysia (MMSDA), Datuk Tan Tien Chai berkata, ia memandangkan sistem pengankutan awam di negara ini amsih belum sempurna, jadi penggunaan motosikal tetap dianggap sebagai kenderaan penitng lebih-lebih lagi kepada golongan berpendapatan rendah dan sederhana.

"Motosikal adalah pengangkutan yang amat penting di negara kita. Oleh itu harga yang dijual mestilah berpatutan bersesuaian dengan kemampuan golongan yang memerlukan.

"Bagaimana pun, jualan motosikal bukan sahaja dikenakan GST sebanyak enam peratus, malahan turut dikenakan cukai eksais sebanyak 20 peratus.

"Harga motosikal terpaksa dinaikkan mengikut nilai Ringgit Malaysia dalam pasaran.

"Persatuan kami sekali lagi berharap kerajaan dapat memandang serius isu ini agar dapat mengkaji menurunkan cukai eksais ini bagi meringankan beban pengguna yang pendapatan rendah dan sederhana," katanya seperti dilapor Nanyang Siang Pau.

Menurutnya, sejak GST dilaksanakan pada tahun lalu, jualan motosikal di seluruh negara terjejas dan menyebabkan ramai penjual motosikal rasa bimbang dan tertekan.

- Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Tue Dec 6, 2016 7:26 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



(Voucher Ekstra) Exclusive Branded Warehouse Sale Datang Lagi Dengan Harga Tidak Masuk Akal
siakapkeli.my

Exclusive Branded Warehouse Sale datang lagi pada tahun ini membawakan produk-produk barangan berjenama dengan harga potongan tidak masuk akal.

Dengan tagline Big Brand @Small Price, Exclusive Branded Warehouse Sale tahun ini akan membawakan barangan berjenama antaranya seperti Zara, Levis, Mango, Arnami Exchange, Guess, Superdry, Roxy, Ralp Lauren serta Timberland dengan potongan harga sehingga 90%.

Bukan itu sahaja, pembaca artikel ini boleh mendapatkan potongan harga tambahan 5% dengan membawa keratan gambar (screenshot) voucher dibawah.

Voucher tambahan 5%

Selain itu, pembeli juga berpeluang mendapatkan hadiah percuma bernilai RM40 apabila berbelanja sebanyak RM300 dalam satu bil.

Acara Exclusive Branded Warehouse Sale akan diadakan di M3 Mall bermula 8 Disember sehingga 12 Disember 2016 bermula dari jam 10 pagi hingga 10 malam.

Ikuti Facebook Shoppers Hub KL untuk updates terkini tentang Exclusive Branded Warehouse Sale.

Butiran atucara Exclusive Branded Warehouse Sale:

Tempat: M3 Mall, Ground Floor Concourse Area
Tarikh: 8 – 12 Disember 2016
Masa: 10 pagi - 10 malam
Jenama besar yang mengambil bahagian: Zara, Levis, Mango, Armani Exchance, Guess, Superdry, Roxy, Ralph Lauren, Timberland
Page Facebook: Shoppers Hub KL

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Tue Dec 6, 2016 7:26 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



PAN dan PKR tak bijak berpolitik

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

"

Assalamualaikum,,, DAP bijak! bila tiba kepada kepentingan kaum Cina tergugat, mereka boleh melupakan perbezaan politik untuk bersama sama MCA mempertahankan kepentingan kaum Cina, tetapi sekutunya dalam PH hampeh.Terkini isu yang menghambat umat Islam yang besar ialah Rohinya, isu yang memerlukan keprihatinan umat Islam global melampaui sempadan poltiik.Di mana saja kalau ada perhimpunan atau acara untuk menyatukan umat Islam yang terdekat mesti dihadiri oleh umat Islam tanpa alasan waima alasan zalim sekalipun, tak patut.Kesimpulan mudah kepada ketidakprhatian PAN dan PKR kepada perhimpunan solidariti untuk Rohinya yang baru berlangsung di negara kita.
Alasan yang diberi adalah alasan politik, alasan yang membahagikan umat Islam negara dalam menunjukkan keprihatinan kepada derita Rohinya.Ada yang mendakwa apa perhimpunan itu boleh buat. boleh menakutkan Junta Myanmar? Sedangkan usul yang mereka cadangkan di parlimen untuk mengutuk Myanmar ditolak Speaker? Di parlimen mereka nak jadi hero tapi diperhimpunan soladiriti? Sengaja mereka membutakan mata bagaimana perhimpunan ini mampu memberi harapan kepada etnik Rohinya yang menumpang di negara kita.Rasa kasih dan sayang kepada saudara segama semakin menebal susudah perhimpunan ini.Apakah ini bukan hasil terbaik demi agama dari perhimpunan ini.

Cuma kerana kehadiran Najib dan TGHH sepentas mereka menolak untuk mengiktiraf perhimpunan untuk Rohinya.Malah yang bebal lagi ada yang mengatakan anjuran ini dianjur oleh kerajaan atau Umno untuk merapatkan lagi hubungan politiknya dengan PAS.Dakwaan melulu dan bebal kerana penganjur sebenar adalah NGO Islam yang mahu menghimpunkan semua umat Islam negara bersama sama ethnik Rohinya yang tinggal di negara kita.Dana pula adalah dana infad dari umat Islam yang prihatin walaupun mungkin ada dana sumbangan kerajaan yang diberi demi Rohinya bukan demi politik.Tak ada dana dari soros atau siapa siapa yang tidak berkenaan.

Pendeknya PAN dan PKR tidak mahu bersama Rohinya kerana ada Najib dan TGHH di mana mereka terus menerus mendakwa Najib zalim dan tidak boleh duduk sepentas seperti mana mereka tidak boleh duduk sedewan ketika bajet dulu.Di sinilah bebalnya pemimpin mereka untuk menyedari bagaimana DAP boleh melupakan rasuah Ling Lleong Sik satu ketika dulu untuk mempertahankan hak orang cina bersama MCA.

Sedihnya kita umat Islam kerana ada segelitir umat yang tidak mahu merasai kesusahan Rohinya kerana politik kuasa, malah mereka sanggup bersama DAP dalam menyuarakan penentangan mereka kepada kahadiran Najib dan TGHH sepentas dan sedondong.

Inilah tipikal orang bebal yang tak pandai berpolitik.

"................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: senik
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

Bongok penyokong PAN, ada ker perhimpunan solidariti Rohinya dianggap politik!

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net
"

Assalamualaikum, Mereka penyokong dan pencacai PAN tak mahu dengar bila kita mengingatkan mereka bagaimana DAP boleh bekerjasama dengan MCA dalam hal hal kepentingan dengan cina tapi tetap bebal dan bongok mendakwa perhimpunan solidariti Rohinya bermotif politik.Apa kejadahnya mereka letakkan politik lebih tinggi dari ugama?DAP boleh gelak sakan dengan perangai sekutu mereka yang menjadikan semua perkara yang melibatkan PAS Umno sebagai politik.

Penolakan speaker terhadap usul yang mereka bawa di Parlimen sejurus sebelum bermulanya perhimpunan dianggap wayang politik PAS Umno dan kerana itu mereka enggan hadir memberi sokongan kepada Rohinya sebab sokongan yang mereka tawar menerusi undi Parlimen ditolak.Pada mereka mencapai resolusi mengutuk kerajaan Myanmar lebih besar dari berhimpun bersama ethnik Rohinya.Punya bongok mereka ini sambil pencacai pencacainya pula meneruskan perangai pencacai Umno, kata nak lawan Umno tapi peninggalan pencacai Umno juga diambil sebagai peluru kapor untuk serang PAS.Apa ker hal?

Lebih bongok bila ada penyokong mereka yang mendakwa non partisan menyamakan perhimpunan solidariti ini dengan bersih 4 & 5 kononnya perhimpuna bersih untuk rakyat tapi enggan dihadiri PAS tapi perhimpunan solidariti Rohinya yang juga perhimpunan untuk rakyat hadir pulak bersama sedondong dengan Umno pulak tu? Bongok sampai tahap gaban.Soalan pertama nak tanya Bersih itu untuk bela rakyat Malaysia yang ditembak, disembelih, dirogol oleh Umno ker? Soalan kedua nak tanya apakah rakyat Malaysia semuanya menyokong Bersih? Kalau semua rakyat sokong bersih sudah tentu PH akan menang pilihanraya dan Umno akan kiok.

Macam mana minda penyokong PAN ni? Segala perkara adalah politik buat mereka dan kalau perkara itu tidak memenuhi selera politik mereka, macam macam alasan yang diberi untuk mengelak dan mengutuk.kenapa mereka tak belajar dari DAP yang dengan mudah mengenepi sentimen politik apabila kepentingan kaum cina digugat.

Bodoh pian penyokong dan pencacai PAN............Ugama letak belakang, utamakan politik merebut kuasa dulu..........Jadilah mokpek DAP selamanya........

"................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: senik
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Tue Dec 6, 2016 7:27 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Boleh rekod guines berkhattan mcmni!

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net
"

Teringat satu iklan merdeka oleh petronas dahulu berkenaan dengan 2 sahabat yang menjenguk kawannya bersunat. 'Itu benda potong dia ada kasi balik ka?'. Memang lagend iklan tu. Tapi itu mungkin untuk kisah berkhattan dalam kumpulan yang kecil, agak dalam 10 ke 20 orang untuk sekali berkhattan. Tapi lain pula yang berlaku di sebuah kampong di puchong selangor yang menganjurkan berkhattan dengan bayaran hampir percuma.

Adakah 50 orang? 80 Orang ?

Pakej berkhattan ini telah dianjurkan orang2 kaya dinegara kita dalam membantu meringankan kos yang sedia ditanggung oleh ibu bapa diluar sana.

Bayangkan dengan kos sebanyak rm17, seramai 300 lebih anak2 berjaya dikhatankan dalam sehari disebuah pusat kasih Alkalam di puchong selangor baru2 ini. Bermula diarakkan pada pukul 8 pagi dan berakhir hampir kewaktu maghrib dipetangnya.

Pakej yang ditawarkan oleh datok yang amat budiman ini telah menjadi viral di dunia maya sehingga menjemput ramai ibubapa dari seluruh pelusuk selangor datang bersama anak2 untuk dikhatankan.

Inilah nikmatnya mempunyai orang2 kaya disekeliling kita yang amat memehami permasalahan masyarakat sekitar. Kecil tapak tangan, habis kemaluan anak2 berjaya dikhattankan..hihi.

Sehingga terdapat bayi lelaki berusia 4 bulan dikhatankan bersama dengan anak2 yang lain pada hari tersebut. SubhanaAllah.

Video dibawah ini ada kisahnya yang mencuit hati dengan telatah dan ragam anak2 ketika berkhattan tempoh hari. Ada yang meraung dan ada yang hampir cabut lari..hihi . Butirannya DISINI ataupun klik video dibawah.

Wallahuaklam

md daud yusri al-melintangi

www.dadiydoo.com

"................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: modayu
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Tue Dec 6, 2016 7:27 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



5 Telefon Pintar Honor Yang Dijual Pada Harga Murah Sempena Perayaan Krismas ini
siakapkeli.my

Krismas akan tiba tidak lama lagi, dan pengeluar telefon pintar Honor menyambutnya dengan memberi pelbagai diskaun dan hadiah menarik kepada para pelanggan yang membeli telefon pintarnya menerusi laman web vmall.my.

Promosi itu bermula dari 1 Disember lalu dan akan tamat pada 12 Disember ini.

Untuk menyenangkan proses memilih, ini senarai telefon pintar Honor yang terlibat.

1 - Honor 8 64GB

Harga Biasa: RM 2,089 | Harga Promosi: RM 1,799 + Percuma 10,000 Powerbank

Telefon flagship dari Honor dengan kapasiti 64GB ini dijual pada harga RM1,799 dalam promosi Krismas kali ini. Bagi yang suka bergaya dengan kilauan telefon Honor 8 dan mahukan storan yang luas, ini masa yang paling berbaloi untuk membelinya.

Pembeli juga akan menerima sebuah powerbank 10,000 mAh secara percuma apabila membeli di vmall.my.

Spesifikasi
CPU: Hisilicon Kirin 950: ARM Cortex-A72 4 x 2.3GHz + ARM Cortex-A53 4 x 1.8GHz
RAM: 4GB
Storan: 64GB

2 - Honor 8 32GB

Harga Biasa: RM 1,827 | Harga Promosi: RM 1,599 + Percuma 5,000 Powerbank

Bagi yang masih mahu memiliki Honor 8 tetapi mahukan harga yang lebih murah, boleh membeli versi 32GB dengan harga serendah RM 1,599, kurang RM 228 dari harga biasa.

Pembeli juga akan menerima 5,000 mAh bateri secara percuma.

Spesifikasi
CPU: Hisilicon Kirin 950: ARM Cortex-A72 4 x 2.3GHz + ARM Cortex-A53 4 x 1.8GHz
RAM: 4GB

Storan: 32GB

3 - Honor 7E

Harga Biasa: RM 1,558 | Harga Promosi: RM 1,199 + Percuma Band Z1

Murah tapi berprestasi tinggi. Bagi yang mahukan telefon pantas dengan harga berbaloi, bolehlah membeli Honor 7E yang dijual pada harga semurah RM 1,199 sempena promosi Krismas tahun ini.

Pembeli juga akan menerima jam pintar Honor Band Z1 secara percuma.

Spesifikasi
CPU: Hisilicon Kirin 9354 * A53 2.2GHz + 4 * A53 1.5GHz with big.LITTLE technology
RAM: 3GB

Storan: 32GB

4 - Honor 5X

Harga Biasa: RM 977 (Silver) RM 1,017 (Gold) | Harga Promosi: RM 849 (Silver) RM 889 (Gold) + Percuma Honor Selfie Stick

Dengan kamera 13 MP di belakang dan 5 MP di hadapan, kamera 5X adalah kamera khusus bagi golongan yang sukakan telefon berkamera megapiksel tinggi dengan harga murah.

Kini, telefon itu boleh dibeli dari harga serendah RM 849 sahaja dan pembeli yang membuat pembelian menerusi vmall.my akan menerima percuma stik selfie ekslusif dari Honor.

Spesifikasi
CPU: Qualcomm® MSM8939™, 8-Core
RAM: 2GB

Storan: 16GB

5 - Honor 5C

Harga Biasa: RM 927 (Silver) RM 977 (Gold) | Harga Promosi: RM 749 (Silver) RM 809 (Gold) + Percuma Honor Selfie Stick & SD Card

Telefon Honor 5C pula dijual pada harga serendah dari RM 749 pada promosi Krismas Honor pada tahun ini.

Telefon khusus untuk golongan yang suka berselfie itu didatangkan dengan kamera 8MP dihadapan dan juga 13 MP dibelakang.

Malah pembeli juga akan turut menerima stik selfie percuma berserta dengan sekeping kad memori micro SD dari Honor.

Spesifikasi
CPU: Kirin650 (4x1.7GHz+4x2.0GHz)
RAM: 2GB

Storan: 16GB

Untuk membeli, pembaca boleh ke laman promosi di https://interest.vmall.my/xmas16/ dan mula bershopping.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Tue Dec 6, 2016 7:27 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Perompak Bersenjatakan Senapang Patah, Kapak & Tukul Besi Bawa Lari Lima Dulang Barang Kemas
siakapkeli.my

Bagan Serai: Kecoh di Pusat Bandar Bagan Serai hari ini apabila empat perompak bertopeng bersenjatakan senapang patah, kapak dan juga tukul besi menyaum sebuah kedai emas di Jalan Sepakat di sini.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira 11.35 pagi itu, keempat-empat suspek dipercayai menaiki kereta Proton Wira itu berjaya melarikan lima dulang barang kemas.

Pemilik kedai emas terlibat, Fong Kok Heng, 51, berkata kejadian itu berlaku ketika dia bersama isteri serta anak dan seorang pekerja sedang membuka kedai.

Ketika menyusun barang kemas, kereta yang dinaiki suspek tiba-tiba berhenti di depan kedai dan empat lelaki memakai topeng keluar dari kenderaan terbabit.

"Terkejut dengan kehadiran suspek, saya segera menekan loceng kecemasan sebelum berlari masuk ke dalam premis bersama yang lain untuk menyelamatkan diri.

"Ketika bersembunyi, tiba-tiba terdengar bunyi tembakan disusuli bunyi cermin ruang pameran dipecahkan keempat-empat suspek sebelum mereka melarikan lima dulang barang kemas," katanya yang ditemui di tempat kejadian.

Kejadian disahkan oleh Ketua Polis Daerah Kerian Superintendan Omar Bakhtiar Yaacob dan siasatan lanjut sedang dijalankan termasuk nilai kerugian dialami pemilik premis itu.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: