Thursday, December 15, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4645[1 Attachment]

8 Messages

Digest #4645

Messages

Wed Dec 14, 2016 6:56 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Peserta akhir Lawak Solo sindir pemimpin Sabah yang kaya raya
bloglistpolitik.blogspot
milosuam.net
MAD Sabah, salah seorang peserta Lawak Solo dari Sabah yang aku cukup minat, dia punya lawak dari awal sampai akhir penuh dengan mesej sindiran yang bersahaja, malah dia berani mengkritik isu-isu semasa dan politik negara di dalam persembahannya sejak dari minggu pertama.

Aku dapat rasakan, Mad Sabah bukan setakat datang berlawak sebaliknya jauh di sudut hatinya mahu memperjuangkan isu-isu kemiskinan dan rasuah yang melanda rakyat negerinya.

Jika sebelum ini dia sekadar mencuit sedikit di sana sini tentang isu-isu Sabah, namun kali ini dalam saingan Lawak Solo Peringkat Akhir (Final) semalam, Mad Sabah nampaknya 'all out' dengan bersahaja memerli isu kemiskinan di Sabah dan mengutuk pemimpin negeri itu yang diketahui umum sedang mengaut kekayaan sedangkan rakyat bergelumang hidup dalam kemiskinan.

"Saya orang pedalaman Sabah, kampung saya kaya dengan flora dan fauna, kaya dengan keindahan pulau dan pantai, kaya dengan orang-orang miskin," kata Mad Sabah dalam persembahannya yang menerima gelak ketawa para penonton.

"Kampung saya tujuh puluh peratus penduduknya miskin, tiga puluh peratus pura-pura kaya,"

"Tapi saya hairan, penduduk kampung saya tujuh puluh peratus miskin, tapi seratus-peratus pemimpinnya kaya," tambahnya lagi, membuatkan penonton tergamam seketika sebelum kembali bergelak ketawa menyedari kebenaran dalam lawak tersebut.

"Dan setiap tahun pemimpinnya, dia akan cakap ramai orang yang keluar dari kemiskinan, tapi dia tak pernah kira berapa ramai yang masuk," katanya lagi meneruskan punchline yang turut menerima gelak ketawa penonton.

"Dan saya tak faham, pemimpin ni dibagi rumah, dibagi kereta, dibagi driver, tapi orang miskin macam saya dibagi apa? Dibagi tahu yang pemimpin dapat semua," tambahnya lagi.

Mad Sabah, berjaya melayakkan diri ke saingan akhir Lawak Solo yang berakhir semalam, walaupun hanya berjaya mendapat naib juara bagi aku dia adalah seorang pelawak tulen yang berlawak bukan sekadar untuk buat orang gelak, tapi juga menyedarkan rakyat tentang isu semasa.

Inilah jenis pelawak yang kita cari, bukan sekadar menghiburkan orang ramai, malah berjuang untuk rakyat dalam bidang yang diceburi. Kalau di luar negara sudah ramai pelawak seperti ini, semoga lebih ramai pelawak seperti Mad Sabah akan muncul di negara ini.

Kepada Mad Sabah, salam hormat dari aku, semoga kau berjaya dalam bidang yang diceburi. Kami akan terus menyokong kau.

Di bawah ini rakaman persembahan tersebut, sila klik link untuk menonton. — YouTube

Read more: http://www.milosuam.net/2016/12/peserta-akhir-lawak-solo-sindir.html#ixzz4SVga2PMF

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Wed Dec 14, 2016 6:56 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Kisah Suami Cacat Penglihatan Tonton Wayang Jadi Tumpuan Ramai
siakapkeli.my

Kisah menyayat hati mengenai pasangan suami isteri ini dikongsi oleh Myza Mimi kepada Siakap Keli baru-baru ini.

Link FB : https://www.facebook.com/myza.mimi

Menurut Myza, kejadian tersebut bertempat di Sunway Pyramid ketika dia berada di lokasi majlis pelancaran Satin Skin TGV Sunway Pyramid baru-baru ini.

Menceritakan kejadian, Myza berkata, ketika majlis pelancaran itu berlangsung, dia terlihat seorang lelaki bertongkat bersama seorang wanita datang menghampiri kawasan TGV Sunway Pyramid.

Berdasarkan perbualan mereka, Myza mengetahui si suami ingin menemani isterinya menonton filem di TGV tersebut, biarpun dia tidak mampu melihat.

Pada awalnya, si isteri, Suhana, 26, menjadi teragak-agak kerana gusar orang ramai akan memandang serong kedatangan mereka dan mungkin juga akan ada insan yang tidak berhati perut akan mentertawakan suaminya.

Namun, biarpun sedar akan kekurangan diri, si suami, Wan Muhammad yang berusia 29 tahun tetap berkeras untuk menemani isterinya menonton filem di panggung tersebut.

Wan Muhammad sedar bahawa dia tidak mampu menikmati filem seperti orang normal lain, tapi apa yang lebih penting baginya adalah dia mampu menggembirakan isteri dengan sempurna biarpun dirinya kekurangan.

Tersentuh hati dengan perbualan pasangan itu, Myza mendekati mereka dan menyatakan hasrat beliau untuk menghadiahkan pas VIP dan VIP treatment untuk mereka menonton di panggung tersebut.

"Saya tersentuh dengan cinta mereka. Biarpun si suami tidak mempunyai fizikal yang sempurna, dia tetap mahu menemani isterinya menonton wayang, biarpun dia hanya mampu mendengar, Ya! Dia hanya mampu mendengar sahaja.."

"Semoga Allah pelihara cinta sejati mereka dan kita semua" kata Myza dalam nada sayu.

"Saya hadiahkan pas ini supaya mereka dapat menikmati filem dalam keadaan tenang tanpa sebarang gangguan.", tambah Myza lagi.

Sumber: FB Myza Mimi

Wan Muhammad dan Suhana.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Dec 14, 2016 6:56 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Jangan Tanam Daun Pandan Sampai Terlalu Merimbun Kerana Tarik Perhatian Ular Berbisa Bersarang
siakapkeli.my

Sudah menjadi kebiasaan orang dikampung untuk menanam pokok pandan dan biarkan ia merimbun hingga menjadi semak kerana tidak dijaga.

Tahukah anda bahawa suasana pokok panda yang merimbun berkenaan sebenarnya menarik perhatian binatang berbisa untuk jadikan ianya sebagai sarang untuk membiak dan tinggal.

Dikongsikan oleh Puan Salmiah Marzuki di mana beliau telah dipatuk ular berbiasa ditangannya ketika hendak mengambil daun pandan di rumahnya di mana daun pandan berkenaan dibiarkan merimbun di belakang rumah.

41 hari yang lalu...jari saya digigit ular...6hari 6mlm saya menginap di hospital....akibat gigitan ini, sehingga sekarang jari masih tidak dpt berfungsi spt asal....

Bukan ini cerita yang saya nak smpikan tetapi aya ingin berkongsi nasihat seorg doktor agar jangan membela pandan di belakang rumah sehingga terlalu merimbun....

Memadai dengan menanam di dalam pasu untuk kegunaan sendiri (yang menanam untuk tujuan komersial lain cerita ya).....doktor kata, berdasarkan pengalamannya bertugas di unit orthopedik, banyak kes "snake bite" berlaku ketika di kawasan pokok pandan (termasuk kes saya...hihi)...

Ular memang suka bersarang di celah2 rimbunan pokok pandan.....berhati2 ya semua rakan kebun bandar...

Sumber: Kebun Bandar: Jom Tanam Sendiri

- Siakapekeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Dec 14, 2016 6:57 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



"Fizikal Anak Saya Memang Seperti Dalam TV, Jadi Saya Tidak Kisah Orang Ejek Kerana Mereka Tak Tahu,'' - Ibu
siakapkeli.my

Drama 7 Hari Mencintaiku nampaknya telah meninggalkan kesan yang agak mendalam dengan lakonan mantap watak Buntat yang dilakonkan oleh adik Muhammad Ariff Abdullah apabila wataknya itu meninggal dunia dalam drama berkenaan yang ditayangkan di slot Akasia di TV3, semalam

Nama beliau sering 'trending' dalam media sosial sejak drama berkenaan dimainkan di TV, tetapi ada pihak yang tidak bertanggungjawab telah mengejek fizikal pelakon kanak-kanak berkenaan.

Namun bagi ibu Muhammad Ariff, Puan Rosdiana Mastura Abdullah, 29, dia tidak berkecil hati dengan ejekan berkenaan kerana anak sulungnya yang berusia 12 tahun itu mengalami disleksia yang hanya cenderung kepada perkara yang diminati sahaja.

Menurutnya, anaknya itu turut menghadapi masalah untuk membaca dan menulis walaupun mempunyai daya pemikiran yang normal.

"Fizikal anak saya memang seperti dalam gambar dan TV. Dia mengalami disleksia sejak berusia enam tahun lagi. Disebabkan itu dia lebih gemar melakukan apa yang dia suka saja.

"Apabila mula bersekolah, dia ditempatkan di kelas pemulihan Bahasa Malaysia. Kekurangannya di situ sahaja, selebihnya dia seperi budak normal lain.

"Apabila ada segelintir pengguna laman sosial mengejeknya, saya tak terasa pun. Malah saya tak nak ambil kisah. Saya beranggapan mereka tak tahu keadaan sebenar anak saya," katanya.

Rosdiana yang merupakan seorang kakitangan Jabatan Kemas Kedah yang kini menetap di Jitra Kedah, lebih bersikap terbuka dan mengambil segala kritikan terhadap anaknya sebagai sesuatu yang positif.

"Saya tahu kelemahan anak saya, jadi apa saja persepsi yang dilemparkan kepadanya saya anggap ia lumrah dan perkara biasa dalam bidang ini.

"Saya juga percaya tidak semua orang suka dengan apa yang kita lakukan. Sebagai ibu saya mengajar anak untuk menerima setiap kritikan," katanya.

Sumber: Harian Metro

- Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Dec 14, 2016 6:57 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Rasai Fenomena Milky Way, Ramai Yang Tak Percaya Tempat Ni Kat Malaysia !!!
depalma-sp.blogspot
adni

Rasai Fenomena Milky Way, Ramai Yang Tak Percaya Tempat Ni Kat Malaysia !!! |Untuk melihat fenomena milky way seperti di Ireland, grand canyon seperti di US dan blue waves seperti di Maldives rupanya tak perlu pergi jauh. Ianya ada di Malaysia! Ya, ada di Miri, Sarawak. Tak ramai yang tahu tempat ini.

Penulis sempat pergi ke Miri selama 3 bulan pada tahun 2010 juga tak tahu kewujudan Pantai Tusan, Bekenu di Miri. Pantai Bekenu ni terletak kira-kira 40 kilometer dari bandar Miri. Pantai ni memang terkenal untuk melihat matahari terbenam.
Namun, segalanya mengejutkan penduduk di situ dan seluruh rakyat Malaysia apabila seorang photographer merakam fenomena air biru di situ. Sejak dari viralnya gambar tersebut semakin ramai orang ke situ untuk melihat sendiri fenomena air mata biru atau 'bio-luminescence', yang berlaku apabila mikro-organisme di dalam air diganggu oleh oksigen, menghasilkan cahaya cerah kebiruan di pantai tersebut. Bagaimanapun, fenemena tersebut bukanlah berlaku selalu.
Bukan sahaja ada air mata biru, tetapi di Tanjung Layang-layang terdapat tebing batu yang menyerupai seekor kuda sedang minum.- Oleh: Aimi Nordin Sumber: Wanista & Malaysian Digest

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Dec 14, 2016 6:58 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Pakatan Harapan-BERSATU masih perlukan PAS
kata Penganalisis

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net


Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) memerlukan penyertaan PAS jika mereka mahu peluang yang lebih baik untuk mengalahkan BN dalam pilihan raya umum akan datang, kata para penganalisis.

"Tanpa PAS mereka akan berdepan masa yang sangat sukar (melawan BN)," kata pensyarah Universiti Malaysia Sarawak dan pengulas politik, Jeniri Amir kepada Malaysiakini.

Ketua Eksekutif IDEA, Wan Saiful Wan Jan bersetuju bahawa pembangkang mungkin mempunyai peluang jika kepimpinan tertinggi PAS boleh diyakinkan untuk bekerjasama dengan HARAPAN dan BERSATU.

Jeniri dan Wan Saiful mengulas mengenai perjanjian yang telah ditandatangani oleh HARAPAN dan BERSATU semalam mengenai kerjasama rasmi antara mereka.

Antara lain, kedua-dua pihak bersetuju bahawa mereka hanya akan mengambil bahagian dalam pertandingan satu lawan satu menentang BN dalam pilihan raya umum ke-14.

Mereka juga bersetuju untuk berbincang dengan parti-parti lain yang tidak menandatangani perjanjian itu mengenai pertandingan satu lawan satu.

Para penganalisis dan veteran politik telah mengingatkan bahawa pertandingan banyak penjuru dalam pilihan raya, akan memberi kelebihan kepada BN.

Presiden BERSATU, Tan Muhyiddin Yassin berkata beliau akan memberi PAS masa sehingga tahun depan untuk memutuskan sama ada ia akan bekerjasama dengan pakatan pilihan raya bersama pembangkang.

Bagaimanapun, Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man telah mengisytiharkan bahawa parti itu tidak akan bekerjasama dengan DAP dan parti AMANAH.

Tuan Ibrahim juga berkata parti itu tidak akan berkompromi untuk bertanding semula di 70 kerusi yang ditandingi PAS dalam pilihan raya umum lepas.

Pada hari Ahad, Presiden AMANAH, Mohamad Sabu berkata beliau yakin parti itu boleh merampas Kelantan dan Terengganu - kedua-duanya merupakan kubu kuat PAS.

Wan Saiful berkata ada berkemungkinan pembangkang akan menyalahkan PAS sekiranya BN kekal berkuasa selepas pilihan raya umum akan datang.

"Ia agak tidak adil untuk meletakkan semua beban kepada PAS, tetapi malangnya, parti ini perlu memutuskan sama ada ia mahu memberi keutamaan untuk mengalahkan BN atau melaksanakan undang-undang syariah," katanya.

'Jalan tengah'

Wan Saiful percaya sekiranya PAS yakin bahawa BN akan kalah dalam PRU-14, ia tidak akan mahu berada di pihak yang kalah.

Jeniri pula berkata dengan memutuskan untuk bekerjasama dengan HARAPAN dan bukannya menyertainya, BERSATU telah meletakkan dirinya dalam kedudukan yang baik untuk 'pujuk' PAS bekerjasama dengan parti-parti pembangkang lain.

"Ini adalah jalan tengah, dengan cara ini BERSATU tidak akan kelihatan terlalu rapat dengan AMANAH dan DAP," katanya.

Wan Saiful menambah, keadaan ini juga akan membantu BERSATU - sebuah parti serpihan Umno - untuk menarik pengundi sasarannya yang mungkin tidak percaya pada DAP.

Rafizi kata Jalan ke Putrajaya perlukan PAS

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net


Pakatan Harapan perlu membentuk gabungan pilihan raya dengan PAS demi mendapatkan sokongan golongan atas pagar, kata Rafizi Ramli semasa beliau menjadi Setiausaha Agung PKR .

Ini akan menjadi satu-satunya cara untuk pembangkang menawan Putrajaya, tegasnya.

Memetik tinjauan bebas pada 4 Disember, Rafizi berkata, sekurang-kurangnya 30 peratus orang Melayu sudah membuat keputusan untuk menolak Datuk Seri Najib Razak dan Umno.

Bagaimanapun, mereka dikatakan belum memutuskan pembangkang mana yang akan disokong.
Rafizi berkata, golongan itu dipengaruhi isu yang mempunyai kesan langsung terhadap mereka, termasuk cukai barangan dan perkhidmatan (GST), melebihi perkembangan politik.

Sebahagian mereka tidak mengetahui kewujudan kumpulan serpihan PAS, Parti Amanah Nasional (PAN), beliau memberitahu Malaysiakini dan KiniTV.

Menurut beliau, BN memperoleh 53 peratus undi Melayu manakala pembangkang pula 46 peratus.
Umno, PAS dan PKR pula masing-masing mempunyai 20 peratus penyokong tegar daripada orang Melayu, sementara bakinya akan membuat keputusan berdasarkan isu dan sentimen.

"Jika mereka tolak Umno, mereka akan berpatah balik kepada PAS," katanya.

Manakala Tian Chua pula berkata Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak perlu bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) sekiranya tidak dapat bekerjasama dengan Pas.

Perkara itu ditegaskan oleh Naib Presiden PKR, Tian Chua seperti dilaporkan akhbar berbahasa Cina, Guan Ming Daily pada 5 Oktober lalu.

Tian Chua dilaporkan berkata, PKR tidak perlu meletak calon pada PRU14 jika parti itu gagal mengadakan kerjasama dengan Pas kerana pertukaran kerajaan memerintah bergantung kepada pengundi Melayu.

Katanya, PKR bergantung kepada undi kaum itu kerana kebanyakan kerusi yang ditandingi parti berkenaan majoritinya merupakan pengundi Melayu.

Dia berkata, PKR bakal mengalami kekalahan teruk jika tidak mendapat sokongan Pas atau berlaku pentandingan tiga penjuru.

"Oleh sebab PRU akan datang yang menentukan samada ada pembangkang boleh menjadi kerajaan, undi Melayu adalah faktor utama, terutamanya pada masa ini kedudukan kerusi PKR kebanyakannya di kawasan yang ada banyak pengundi Melayu.

"Tanpa sokongan Pas atau berlaku tiga penjuru, PKR akan berdepan dengan musibah yang teruk," katanya.

Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata PAS adalah kunci penyatuan dan kekuatan pembangkang dan beliau percaya PAS menerima beliau sebagai orang tengah untuk menyatukan pembangkang bagi menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya umum akan datang.

Presiden Parti Bumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu dipetik Straits Times Singapura berkata, PAS yang tidak sehaluan dengan DAP "mengiktiraf saya boleh memainkan peranan dalam kerjasama itu".

"Gambaran lebih besar ialah keperluan kita bekerjasama untuk mendapatkan kerusi mencukupi bagi membentuk kerajaan," katanya.

Saya hanya kemuka 3 tokoh sahaja. Rasanya sudah cukup. Siapa tak kenal Rafizi Ramli yang banyak menghentam PAS sepanjang dia menjadi SUA PKR. Tapi dia jenis manusia yang melihat dan 'beriman' dengan data dan angka. Sudah pasti kenyataannya berdasar angka dan data yang betul.

PKR dan BERSATU perlu bersama PAS dalam satu Pakatan Pembangkang dan memastikan DAP mengikut Agenda Melayu dan Islam. Manakala parti PAN perlu dibubarkan ahlinya boleh masuk PKR atau DAP.

Haji Hassan Omar
http://hajihassanomar.blogspot.com

Satu lawan satu: Jangan usik kerusi Pas

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

SHAH ALAM - Strategi pembangkang untuk satu lawan satu dengan BN hanya dapat dicapai jika kerusi Pas tidak diusik.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti pembangkang lain boleh berbincang untuk bertanding di kerusi-kerusi lain.

"Ada orang tanya macam mana nak lawan satu lawan satu dengan BN kalau kita tak bersama (dalam satu pakatan pembangkang). Saya kata apa yang susah!

"Pas akan pertahankan kerusi kita, (parti lain) bincang kerusi lain. Saya fikir kalau kita ambil kaedah tersebut masalah boleh selesai," katanya dalam Ceramah Mega Rakyat anjuran Pas Selangor di Paya Jaras, malam semalam.

Menurut Tuan Ibrahim, Pas juga hanya akan bertanding di kerusi yang diyakini boleh dimenangi parti Islam itu.

"Sabah dan Sarawak kita bertanding sedikit sebab kita serah pada rakan-rakan yang lain. Pas kita ukur kekuatan politik kita.

"Jentera parti, ahli parti dan markas semua kita ambil kira faktor ini untuk letak calon Pas. Jadi ini yang kita buat supaya kita sama-sama dapat hadapi (BN)," katanya.

Dalam pada itu, Tuan Ibrahim turut menyatakan kekesalannya dengan sikap Parti Amanah yang cuba merebut kerusi Pas.

"Parti Amanah hari-hari isytihar akan bertanding semua kerusi Pas dan akan tawan semula Kelantan daripada Pas. Lepas itu minta kita kerjasama dengan dia.

"Kita bukan anak tangga untuk orang pijak naik ke atas. Minta maaf, kita hanya akan bekerjasama dengan parti yang pandai hormati kita," katanya.

Kerjasama pilihan raya: Melayu mungkin tolak Bersatu kerana DAP

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

BANGI, 13 Rabiulawal 1438H, Selasa – Perjanjian persefahaman (MoU) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan pakatan harapan yang baru sahaja diumumkan petang tadi, mengundang kemungkinan besar parti diterajui bekas Timbalan Perdana Menteri itu akan ditolak pengundi Melayu.

Bahkan, Penganalisis Politik, Prof Madya Dr Mohd Noor Mat Yazid berkata, Bersatu tidak akan menang mudah kerana adanya DAP dalam pakatan berkenaan.

"Secara umumnya, Melayu masih melihat DAP sebagai parti yang tidak mesra Melayu, berpaksikan liberal dan tidak menyokong agama Islam.

"Baiknya buat parti Bersatu ialah ia akan mendapat sokongan daripada kawasan pengundi campuran.

"Bagaimanapun, keburukannya, ada kemungkinan ditolak pengundi Melayu," katanya ketika dihubungi Ismaweb.net, hari ini.

Prof Yazid berkata, adalah lebih baik sekiranya Bersatu membuat pakatan dengan PKR sahaja tanpa DAP.

"Kita tengok pada tahun 2008 dan 2013, PKR tidak menang besar kerana ada DAP.

"Hanya sebilangan kecil Melayu yang boleh menerima DAP, yang lainnya menolak DAP kerana kempen DAP di kawasan Cina banyak menentang Melayu dan Islam. Dia (DAP) nak pergi kepada liberal sosial. Kita (Melayu) tidak mahu liberal sosial, kita nak Melayu dominan.

"Melayu pula dalam dilema, kebanyakannya ambil jalan mudah, lalu sokong Barisan Nasional. Jadi, pakatan ini tidak memberi sebarang kekuatan atau impak yang besar kepada Bersatu," katanya. - ISMAWEB

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Dec 14, 2016 6:58 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Pemandu Mercedes Ditahan Selepas Tulis B*b* Pada Saman Trafik
siakapkeli.my

JOHOR BARU, 14 Dis: Seorang wanita berusia 53 tahun ditahan selepas menulis perkataan 'babi' pada kertas saman yang dikeluar terhadapnya kerana melakukan kesalahan trafik.

Menurut Ketua Polis Daerah Johor Bharu, Selatan, Asisten Komisioner Sulaiman Salleh, insiden terbabit berlaku kira-kira jam 8.50 malam Selasa di Jalan Tun Abdul Razak.

Wanita yang tidak bekerja itu disaman atas kesalahan menghalang lalu lintas selain mengabaikan isyarat lalu lintas kereta jenis Mercedes Benz miliknya diletakkan di garisan berkembar.

"Semasa kejadian, anggota polis trafik mengeluarkan saman untuk ditandatanganinya tetapi suspek menulis perkataan 'babi' di ruang tandatangan saman berkenaan dipercayai cuba menconteng dengan niat memperlekehkan dan menghina anggota polis terbabit.

"Anggota polis itu menegur perbuatan suspek tetapi suspek menengking anggota polis dengan nada tinggi dan menyatakan nama suspek adalah 'babi'," kata Sulaiman.

Jelas beliau, anggota trafik dengan bantuan unit peronda (MPV) Ibu Pejabat Polis Johor Bahru Selatan kemudian berjaya menahan suspek berkenaan.

Sulaiman berkata, kertas siasatan sudah dilengkapkan dan mendapat arahan tuduh oleh Timbalan Pendakwa Raya pada Khamis di Mahkamah Seksyen di sini, mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Dec 14, 2016 6:58 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Lelaki Tekad Berbaring Di Bawah Kereta Anak, Elak Dari Kena Tunda Dengan MPSP
siakapkeli.my

Bukit Mertajam: Seorang lelaki, berumur 50-an dilaporkan sanggup bergadai nyawa apabila dia telah berbaring di bawah kereta milik anaknya yang tengah ditunda oleh pihak penguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) di Jalan Dandy di sini, jam 2.40 petang semalam, lapor Bernama.

Lelaki berkenaan yang merupakan pemilik sebuah kedai berhampiran lokasi itu telah bertindak menghalang MPSP daripada menunda kereta jenis Mercedes yang didapti bersalah kerana parkir dia tas kotak parkit motosikal.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata, sebelum kejadian jam 11.30 pagi, empat anggota penguatkuasa MPSP sedang menjalankan tugas mengunci tayar di kawasan berkenaan sebelum kereta milik anak lelaki berkenaan didapati diletakkan di petak parkir motosikal.

Beliau berkata, anggota MPSP berkenaan meniup wisel sebanyak tiga kali sebagai amaran untuk pemandunya mengubah kenderaan, namun tiada jawapan.

"Anggota MPSP kemudian mengunci tayar kereta berkenaan dan meninggalkan nombor telefon pada cermin kenderaan berkenaan."

"Selepas satu jam, anggota MPSP kemudian datang semula ke lokasi berkenaan bagi mencari pemilik kenderaan itu sebelum dia keluar dari kedai dalam keadaan marah dan berkeras tidak mahu membayar kompaun untuk membuka kunci tayar," katanya.

Lelaki berkenaan telah dimaklumkan bahawa pihak MPSP kana menunda kereta anaknya ke Jalan Betik sekiranya dia enggan membayar kompaun.

Kira-kira jam 2.40 petang ketika kereta itu ditunda pihak MPSP, lelaki berkenaan bertindak masuk ke bawah kereta untuk menghalang pihak berkuasa menjalankan tugas.

"Penguatkausa MPSP dan dibantu oleh polis bantuan memujuk lelaki berkenaan namun gagal sebelum terpaksa menarik dia keluar dari bawah kereta.

"Dia kemudian di bawa ke Balai Polis Bukit Mertajam untuk tindakan selanjutnya," katanya.
Katanya, tiada pergaduhan atau sebarang kecederaan dilaporkan.

Nik Ros Azhan berkata, lelaki berkenaan kini direman pihaknya bagi tujuan siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam daripada melakukan tugas. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: