Sunday, June 18, 2017

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4776[5 Attachments]

4 Messages

Digest #4776

Messages

Sun Jun 18, 2017 5:49 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Jabatan Kimia sahkan tiada 'beras plastik' dijual
bloglist-malaysia.blogspot
kerabubersuara.blogspot

Imej salinan aduan polis yang mendakwa 'beras plastik' dijual di Kulai seperti tersebar dalam media sosial.JOHOR BARU, 13 Jun — Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) di Johor mengesahkan tiada "beras plastik" dijual.

Sampel yang dikatakan sukar dikunyah dan berbau plastik apabila dibakar, seperti diadukan kepada polis, disahkan beras asli, lapor Berita Harian.

Kementerian itu mendapati sampel tersebut tiada benda asing atau plastik, dakwaan yang dibuat seorang pembeli sehingga ia menular di media sosial.

Pengarah KPDNKK Johor berkata analisis Jabatan Kimia diterima pihaknya Khamis lalu.

Khairul Anwar Bachok juga menyeru pengguna agar tidak resah dengan dakwaan itu.

Minggu lalu, seorang lelaki mengadu beras wangi Siam yang dibelinya hujung Mei di sebuah pasar raya di Kulai dicurigai diperbuat daripada plastik.

Tunggu Keputusan Sampel 'Beras Plastik'
mstar.com

JOHOR BAHRU: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) telah menghantar tiga sampel beras yang didakwa sebagai ''beras plastik'' dari sebuah pasar raya di Kulai ke Jabatan Kimia.

Pengarah Penguatkuasa KPDNKK Johor, Aris Mamat berkata, pihaknya telah membuat tinjauan ke pasar raya itu pada 7 Jun lepas dan mengarahkan agar produk tersebut tidak dijual kepada pengguna.

"Keputusan daripada sampel tersebut akan dikeluarkan secepat mungkin. Sekiranya benar produk tersebut mengandungi plastik, kita akan ambil langkah susulan bagi memastikan keselamatan pengguna terjamin," katanya ketika dihubungi di sini, Sabtu.

Sehingga kini, pihaknya hanya menerima satu laporan berkaitan kes 'beras plastik' ini dan akan mengambil tindakan sama sekiranya terdapat aduan lain.

Beliau berkata, kes tersebut dilaporkan berlaku di Kulai dan sebarang tindakan larangan jualan hanya boleh diambil sekiranya memperolehi bukti yang kukuh.
"Produk beras tersebut dialamatkan di Kedah, jadi kita meminta bantuan daripada KPDNKK cawangan Kedah bagi membantu menentukan kesahihan produk berkenaan," kata Aris.

Terdahulu, isu 'beras plastik' ini tular selepas seorang lelaki membuat laporan polis apabila mendapati beras yang dibelinya sukar untuk dikunyah.

Lelaki itu, P. Bhaskaran, 61, juga mendakwa telah bertindak membakar beras berkenaan dan mendapati ia mengeluarkan bau seperti plastik.

Menurutnya, dia membeli beras lima kilogram itu di sebuah pasar raya di Kulai pada harga RM21.85.-- Bernama

Read more at http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2017/06/10/keputusan-ujian-beras-plastik/#MqvH2pwV7RrW7huR.99

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jun 18, 2017 5:49 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Video Pendek Bertajuk #janganlebihlebih Dapat Perhatian Netizen, Puji Mesej Yang Disampaikan Sempena Ramadan
siakapkeli.my

Bulan Ramadan di mana umat Islam akan memulakan ibadah puasa sudah begitu hampir menemui kita, maka sudah pasti ada antara kita akan terbayang-bayang akan pelbagai aktiviti pada bulan mulia berkenaan.

Ada yang membayangkan bulan Ramadan dipenuhi dengan ibadah, namun ada yang membayangkan bulan yang mulia ini dipenuhi dengan pelbagai makanan yang sedap-sedap sehinggakan ada kajian menunjukkan bulan puasa sepatutnya kita menjaga nafsu ini antara bulan tertinggi berlaku pembaziran makanan.

Sedangkan sepatutnya bulan Ramadan mendidik umat Islam berjimat cermat, tetapi yang berlaku ialah sebaliknya apabila masyarakat sanggup berbelanja besar dengan beraneka juadah makanan ketika tibanya waktu untuk berbuka puasa sehingga menyebabkan pembaziran yang merupakan satu sifat yang dilarang keras di dalam Islam

Apa yang menarik, untuk menjayakan kempen #janganlebihlebih ini, sebanyak tiga buah video telah dihasilkan untuk memberi kesedaran kepada masyarakat supaya tidak melakukan pembaziran dengan berbelanja apa yang perlu sahaja selain membeli makanan yang boleh merugikan diri sendiri, di mana satu video akan ditayangkan sebelum raya nanti.

Video berkenaan dilihat telah menerima maklum balas yang begitu baik daripada pengguna media sosial di Malaysia di mana kata mereka video berkenaan walaupun pendek berjaya bakal memberikan impak kepada kita supaya lebih berjimat.

Menarikkan, jadi kepada anda semua yang membeli belah juadah di bulan Ramadan atau raya Aidilfitri nanti, jika anda rasa anda cukup berjimat yang tidak merugikan diri anda sendiri, jangan lupa muatnaik ke laman sosial Facebook, Twitter atau Instagram dengan kepsyennya terdapat hashtag #janganlebihlebih. - Siakapkeli.my

Foto Budak Lelaki Pegang Handbag, Jadikan Lengan Sebagai 'Bantal' Untuk Selesakan Ibu Tertidur Sentuh Hati Netizen
siakapkeli.my

Satu foto yang merakamkan seorang budak lelaki membiarkan sahaja ibunya menggunakan lengannya sebagai 'bantal' dan memegang beg tangan ketika sedang berada di dalam keretapi menyentuh hati netizen.

Foto yang dirakamkan di Chengdu Metro Line 2 itu memaparkan kanak-kanak itu sedang bersandar di tiang dengan sebelah lengannya bertindak sebagai bantal bagi menyokong kepala si ibu yang sedang tidur.

Salah seorang penumpang lain komuter berkenaan menyaksikan kejadian tersebut dan berkata pada mulanya kanak-kanak terbabit duduk di sebelah ibunya, namun dia menawarkan tempat duduknya kepada seorang wanita yang membawa stroller bayi.

Foto berkenaan menjadi viral di Weibo dan meraih lebih 180,000 likes serta 18,000 komen. Kebanyakan netizen berkata mereka berharap agar mendapat anak seperti itu suatu hari nanti manakala ada yang lain berharap agar budak lelaki itu berkahwin dengan anak mereka.

"Tolong saya cari dimana ibu bapa budak ini. Saya mahu dia berkahwin dengan anak perempuan saya," tulis seorang pengguna Weibo.

Sumber: shanghaiist.com/

Pencuri Pecah Masuk Rumah, Tapi Tertidur Pula
siakapkeli.my

HUBEI - CHINA. Nasib malang menimpa seorang pencuri di China selepas dia tertidur di atas katil di rumah yang dimasukinya sebelum ditemui oleh pemilik rumah berkenaan.

Menurut Chutian Metropolis Daily, lelaki tersebut ditemui oleh pemilik rumah itu, yang juga seorang petani di Huanggang di Hubei selepas petani berkenaan pulang ke rumah tersebut pada Rabu minggu lalu.

Bagaimanapun, suspek memberitahu polis bahawa dia bukanlah pencuri sebaliknya hanya memasuki rumah yang pintunya terbuka untuk tidur kerana terlalu mengantuk.

Namun, polis berkata, lelaki terbabit menceroboh masuk ke rumah itu namun gagal menemui sebarang wang tunai atau barangan berharga. Disebabkan terlalu letih dan kelaparan, dia tiba-tiba berasa mengantuk sebelum tidur di rumah berkenaan.

Lelaki yang namanya tidak didedahkan berkata, suspek meninggalkan rumah selepas bertengkar dengan keluarganya pada Februari dan berpindah dari satu daerah ke daerah yang lain, mencuri makanan dan barangan untuk terus hidup.

Katil tempat suspek tidur.

Sementara itu, keluarga pemilik berkata, suspek masih tidur ketika mereka tiba ke rumah itu.

Mereka menarik selimut dan mendapati lelaki itu berpakaian lengkap walaupun pakaiannya kotor.

Dia cuba melarikan diri, namun pemilik bertindak mengunci pintu dan memanggil jiran untuk bantuan.

Siasatan berhubung insiden berkenaan masih diteruskan, petik South China Morning Post.

Sumber: SCMP

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:rIeNaCoM:-
2 of 2 File(s)

Sun Jun 18, 2017 5:50 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Subject: Lagi Mohon Sumbangan

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:rIeNaCoM:-
3 of 3 File(s)

Sun Jun 18, 2017 4:40 pm (PDT) . Posted by:


Siapa Yang Mau BONUS $123,- USD ? FREE reminder
When: Monday, 19 June 2017 01:00 AM to 02:00 AM
(GMT) Greenwich Mean Time - Dublin / Edinburgh / Lisbon / London

Where: goo.gl/IQ8jFV

Notes: "Buat teman2 yang ingin mendapatkan BONUS$123,-USD, ditunggu pendaftarannya sekarang di : goo.gl/IQ8jFV (BUKA AKUN) & .......Apa yang diperlukan untuk mendapatkan THR $500,- USD? (Bahkan Bisa Rutin Tiap Bulan), Temukan Jawabannya juga di goo.gl/IQ8jFV "

From: automobil Calendar

Privacy:
http://privacy.yahoo.com/privacy/us

Terms:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: