Thursday, July 13, 2017

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4802[1 Attachment]

9 Messages

Digest #4802

Messages

Thu Jul 13, 2017 7:39 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Bomba Perjelas Sebab Tak Buka Kasut Ketika Tangkap Ular Dalam Rumah Selepas Dimarahi di Facebook
siakapkeli.my

Akaun Facebook Bomba dan Penyelamat Kota Tingi beberapa hari lalu menjelaskan kepada orang ramai tentang kepenting kasut yang dipakai oleh anggota bomba ketika melakukan operasi menyelamat lebih-lebih lagi apabila melibatkan haiwan berbisa.

Pencerahan itu diberikan oleh akaun Facebook tersebut selepas viral status seorang pengguna Facebook yang dikatakan tidak berpuas hati dengan tindakan anggota bomba yang tidak membuka kasut ketika menangkap ular di dalam rumah.

Menurut kurator akaun Facebook Balai Bomba & Penyelamat Kota Tinggi, anggota bomba akan meminta kebenaran tuan rumah untuk memakai kasut, namun , tiada kompromi dalam pemakaian kasut ketika operasi menangkap haiwan berbisa.

Malah, pemakaian kasut itu sendiri merupakan salah satu perlindungan buat anggota bomba dari reptilia berbahaya itu.

"Hari ini tular status seorang wanita yang marah kepada anggota bomba tidak membuka kasut ketika operasi menangkap ular di rumahnya."

"Pemakaian kasut ketika di dalam operasi adalah salah satu P.P.E (personal protecting equipment) kepada seorang penyelamat. Oleh hal demikian kebiasaanya anggota bomba akan meminta kebenaran tuan empunya rumah untuk memakai kasut.

"Anggota bomba juga bertimbang rasa dalam aspek keselamatan dan juga kebersihan rumah. Jika menyelamatkan seekor kucing yang terperangkap mungkin anggota boleh membuka kasut tetapi tiada kompromi dari segi keselamatan bagi menangkap haiwan yang berbisa." tulis akaun Facebook tersebut.

Sebelum ini, satu akaun Facebook memuat naik satu kenyataan tidak berpuas hati dengan anggota bomba yang tidak memecat kasut ketika menangkap ular di dalam rumah.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Thu Jul 13, 2017 7:39 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



50 Tahun Solat Subuh Dengan Wudhu Solat Isyak
bloglist-malaysia.blogspot.
detikislam.blogspot

MEMANG dia tidak begitu terkenal di kalangan khalayak umum, akan tetapi kerana kepakaran ilmunya dia terkenal di kalangan intelektual dan para cendekia.

Nama Lengkapnya

Nama beliau adalah Said bin Al-Musayyib bin Hazn bin Abi Wahab bin Amru bin A'id bin Imran bin Makhzum Al-Qurasy Al-Mahzumi Al-Madani, panggilannya adalah abu muhammad al-madani beliau adalah salah satu pembesar para tabi'in.

Lahir dan wafatnya

Said bin Al-Musayyib dilahirkan dua tahun setelah berlalunya khilafah Umar bin Khattab. Sedangkan wafatnya, dari Abdul Hakim bin Abdullah bin Abi Farwah, dia berkata, "Said bin Al-Musayyib meninggal dunia di Madinah pada tahun 94 Hijriah pada masa pemerintahan khalifah Al-Walid bin Abdul Malik. Pada saat meninggal dunia, dia berumur 75 tahun. Tahun dimasa said meninggal dunia disebut sebagai sanah al-fuqaha '(tahun bagi ulama' fiqh) kerana pada masa itu banyak ahli fikih yang meninggal dunia. "

ilmu Pengetahuannya

Said bin Musayyib adalah tokoh yang terkemuka di Madinah pada masanya dan yang sangat dihormati dalam bidang fatwa. Ada yang mengatakan bahawa dia adalah imam para ulama 'fiqh.

Abu Talib berkata, "Aku penah bertanya kepada Imam Ahmad bin Hanbal," Siapakah said bin Al-Musayyib? "Dia menjawab," Siapa yang menandingi said bin Al-Musayyib? Dia adalah orang yang boleh dipercayai dan termasuk orang yang soleh.

Aku bertanya lagi, "Apakah riwayat Said dari Umar bin Khattab boleh dijadikan hujjah? "Dia menjawab," Dia adalah hujjah bagi kita, dia pernah melihat Umar bin Al-Khattab dan banyak mendengar hadis darinya. Kalaulah riwayat Said dari Umar tidak diterima, siapa lagi yang boleh diterima? "

Dari malik dia berkata, "sesungguhnya Al-Qosim bin Muhammad pernah ditanya seseorang mengenai suatu permasalahan, lalu dia berkata," Adakah anda telah bertanya pada orang selainku? "Orang itu menjawab," Ya, sudah, aku bertanya kepada Urwah dan Said bin Al-Musayyib, "Lalu dia berkata," Ikutilah pendapat Said bin Al-Musayyib kerana dialah guru dan pembesar kami. "

Dari Abu Ali bin Al-Husain, dia berkata, "Said bin Al-Musayyib adalah orang yang paling luas wawasan ilmunya tentang hadis-hadis dan perkataan para sahabat di samping itu dia juga orang yang paling mumpuni pendapatnya."

Ibadahnya

Dari Utsman bin Hukaim, dia berkata, "Aku pernah mendengar Said bin Musayyib berkata," Selama 30 tahun, setiap kali para muadzin mengumandangkan azan, pasti aku sudah berada di dalam masjid.

Dari Abdul Mu'in bin Idris dari ayahnya, ia berkata, "Selama 50 tahun Said bin Musayyib melaksanakan solat subuh dengan wudhu 'solat isya'. Said bin Al-Musayyib berkata, "Aku tidak pernah ketinggalan takbir pertama dalam solat selama lima tahun (solat diawal waktu). Aku juga tidak pernah melihat punggung para jama'ah, kerana aku selalu berada di barisan terdepan selama lima tahun itu.

Ia menunaikan haji kira-kira 40 tahun ia tidak pernah terlambat dari takbir pertama di masjid Rasul. Tak pernah diketahui darinya bahawa ia melihat tengkuk seseorang dalam solat sejak itu selama-lamanya, kerana ia sentiasa berada di saf pertama. Ia dalam kelapangan rizki, sehingga boleh berkahwin dengan wanita Quraisy mana-mana yang ia kehendaki. Namun, ia lebih memilih putri Abu Hurairah, kerana kedudukannya di sisi Rasulullah, keluasan riwayatnya dan keinginannya begitu besar dalam mengambil hadis.

Sanjungan ulama 'mengenai beliau

Said bin Al-Musayyib adalah ulama 'yang sudah terkenal dengan kefaqihannya, maka banyak komen-komen para ulama' menganai beliau diantaranya:

Adalah Sa'id bin Musayyib termasuk salah satu Al-Fuqahaa'u Sab'ah di Madinah (sebagaimana yang disebutkan oleh Ibnu Qoyyim), mereka itu adalah:

Sa'id bin Al-Musayyab,
'Urwah bin Az-Zubair,
Al-Qasim bin Muhammad,
Kharijah bin Zaid,
Abu Bakar bin Abdurrahman bin Al-Harits bin Hasyim,
Sulaiman bin Yasaar,
'Ubaidllah bin Abdullash bin' Utbah bin Mas'ud [1]

Qatadah berkata: Saya tidak mencari seseorang yang lebih pandai dalam masalah halal dan haram dari Sa'id bin Musayyib.

Sulaiman bin Musa berkata: Said bin Musayyib adalah salah satu tabi'in yang terfaqih.

Ali bin Al-Madani berkata: "Aku tidak mendapati para tabi'in yang lebih luas wawasannya dari Said bin Al-Musayyib. Saya rasa, dia adalah tabi'in yang paling terhormat dan mulia.

Berkata Utsman Al-Harits: Saya mendengan Ahmad bin hanbal berkata: seutama-utama tabi; in adalah Said bin Al-Musayyib, kemudian salah seseorang berkata bagaimana dengan Alqomah dan aswad? Kemudian dijawab: Said bin Al-Musayyib dan Alqomah dan Aswad.

Berkata Abi ibnu al-madini: "Saya tidak mengetahui diantara para tabi'in yang lebih luas ilmunya daripada Said bin Al-Musayyib."

Ahmad bin Abdullah al-'ajali berkata: "Said bin Al-Musayyib adalah seorang yang soleh, ahli fiqh dan tidak mahu mengambil begitu saja suatu pemberian (hadiah). Dia pernah mempunyai barang perniagaan bernilai 400 dinar, dengan jumlah itu ia berdagang minyak. Dia adalah seorang yang buta sebelah matanya. [2]

Kewibawaan dan perjuangannya membela kebenaran

Dari Imran bin Abdullah, dia berkata, "Said mempunyai hak atas harta yang ada di baitul mal sebanyak tiga puluhan ribu. Dia diundang untuk mengambilnya, akan tetapi dia menolaknya. Dia berkata, "Aku tidak memerlukannya, hingga Allah berkenan memberikan keputusan yang adil antara aku dan Bani Marwan.

Dari Ali bin Zaid berkata, "Seseorang pernah berkata kepada said bin al-Musayyib, 'Apa pendapat anda tentang Al-Hajjaj bin Yusuf Ats-Tsaqofi yang tidak pernah mengutus seseorang kepada anda dan tidak pula menyakiti anda?'. Said menjawab, 'Demi Allah, hanya saja dia pernah masuk masjid dengan ayahnya, kemudian melakukan solat yang tidak sempurna ruku' dan sujudnya. Lalu, aku segera mengambil segenggam kerikil dan aku lemparkan kepadanya dan Al-Hajjaj pun berkata, 'Aku merasa telah melakukan solat dengan baik'. "

Ibnu saat dalam kitab ath-Thabaqot dari Malik bin Anas mengtakan, "Pada masa Umar bin Abdul Aziz menjabat sebagai khalifah, dia tidak pernah memutuskan suatu perkara kecuali setelah meminta pendapat dan bermesyuarat dengan Said bin Al-Musayyib.

Pada suatu ketika, khalifah Umar bin Abdul Aziz pernah mengutus pengawalnya untuk menanyakan suatu permasalahan. Kemudian, penglawal tersebut mengundang beliau dan mengjaknya datang ke istana, setelah said datang, umar bin abdul aziz buru-buru berkata. "Utusanku telah melakukan kesalahan, aku hanya ingin menanyakan kepadamu tentang suatu permasalahan di majelismu."

Dari Salamah bin Miskin, dia berkata, "Imran bin Abdullah telah memberitahu kepada kami, dia berkata," Aku melihat Said bin Al-Musayyib adalah seorang yang lebih ringan untuk berjuang di jalan Allah daripada seekor lalat. "

Guru-gurunya

Ubai bin Ka'ab, Anas bin Malik, Barra 'bin' Azib, Bashrah bin Aktsam Al-Anshori, Bilal budaknya Abu Bakar Ash-Shiddiq, Jabir bin Abdillah, Jubair bin Muth'im, Hasan bin Thabit, Hakim bin Hazam, Zaid bin Thabit, Zaid bin Khalid Al-Juhni, sarakah bin Malik Binji'syim, Saat bin Ubadah, Saat bin Abi Waqqas, Shofwan bin Umayah, Suhaib bin Sinan, Dhohhak bin Sufyan, Amir bin Abi Umayah, Amir bin Saad bin Abi Waqqos, Abdullah bin Zaid bin Ashim Al-Mazini, Abdullah bin Abbas, Abdullah bin Umar bin Khattab, Abdullah bin Amru bin 'Ash, Abdurrahman bin Utsman At-Taimi, Utab bin Usaid, Utsman bin Abi Ash, Uthman bin Affan, Ali bin Abi Talib , Umar bin Khattab, Musayyib bin Hazn (Bapanya), Muawiyyah bin Abi Sufyan, Makmar bin Abdullah bin Nadhlah, Nafi ', ​​Abu Bakar As-Siddiq, Abi Tsa'labah Al-Husni, Abu Darda', Abu Dzar Al-Gifari, Abu Said Al-Hudri, Abu Qatadah Al-Anshori, Abi Musa Al-Asy'ari, Abi Hurairah,

Di samping itu juga beliau berguru kepada isteri nabi. Seperti Aisyah, dan Ummu Salamah, dan lain-lain.

Murid-muridnya

Sedangkan murid-muridnya adalah Idris bin Shobih Al-Nicolas, Usamah bin Zaid Al-LAISI, Ismail bin Umayah, Basir bin Muharrar, Bakir bin Abdullah bin Asyja ', Al-Harits bin Abdurrahman bin Abi Dabab, Hasan bin' Athiah, Al- Hudrami bin Lahiq, Kholad bin Abdirrahman Ash-Shn'ani, Dawud bin 'Asim bin Urwah bin Mas'ud Asy-Syaqofi, Dawud bin Abi Hind, Zaid bin Aslam, Zaid Al-Bashari, Abdulwahid bin Zaid, Salim bin Abdullah bin Umar , Saad bin Ibrahim, Said bin Khalid bin Abdullah bin Qorid Al-Qoridho, Said bin Yazid Al-Bashori, Syarik bin Abdullah bin Damar, Sholeh bin Abi Hasan Al-Madani, Shofwan bin Salim, Thoriq bin Abdurrahman, Thalak bin Habib, Abu Zanad Abdullah bin dakwan, Abdullah bin Qosim At-Taimi, Abdullah bin Muhammad bin Uqail, Abdullah bin Qoyyis At-Tajibi. Dan masih banyak lagi murid-muridnya yang lain yang tidak disebutkan di sini.

Beberapa Hadits yang Diriwayatkan Sai'd bin Musayyib

Sa'id bin Musayyib meriwayatkan hadis-hadis secara mursal dari Rasulullah, di antaranya;

- Dari Sa'id bin Musayyib, dari Abu Hurairah ra, Rasulullah saw besarbda:

(( ثَلاَثٌ مَنْ كُنَّ فِيْهِ فَهُوَ مُنَافِقٌ وَإِنْ صَامَ وَإِنْ صَلَّى وَزَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ: مَنْ إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَ إِذَا ائْتُمِنَ خَانَ ))

"Tiga perkara, jika tedapat dalam diri seseorang maka dia layak disebut sebagai seorang munafik (walaupun melaksanakan siyam dan solat dan mengklauim dirinya Muslim); Jika berkata berdusta, jika berjanji mengingkari dan jika dipercaya berkhianat. "[3]

"Tiga perkara, jika tedapat dalam diri seseorang maka dia layak disebut sebagai seorang munafik (walaupun melaksanakan siyam dan solat dan mengklauim dirinya Muslim); Jika berkata berdusta, jika berjanji mengingkari dan jika dipercaya berkhianat. "[3]

- Dari Sa'id bin Musayyib bin Hazn, bahawa datuknya (Hazn) mendatangi Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam, lalu Nabi bertanya kepadanya, "Siapa namamu?", Dia menjawab, "Hazn (sedih)." Nabi berkata, "Bagaimana jika namamu diubah dengan Sahl (mudah)? ". Hazn berkata, "Saya tidak menukar nama yang telah diberikan oleh kedua-dua orang tua saya, sehingga akupun dikenali di kalangan masyarakat dengan sebutan nama tersebut." Sa'id bin Musayyib berkata, "Oleh itu sampai masa kami, keluarga kami dikenali oleh Ahlul Bait dengan sebutan al-Hazunah (keturunan Hazn). "[4]

[1] (Tarikh at-Tasyri 'al-Islami, Manna'ul Qaththan, hlm, 294, Maktabah Wahbah)

[2]. tahdzib al-kamal 11/74.

[3] - HR. Ahmad (3 / no. 9169), Muslim (105) dan Imam al-Bukhari meriwayatkan dengan sanad yang berbeza dalam al-Iman (33).

[4] - HR. Ahmad (9 /, no. 23734), al-Bukhari dalam Adab Mufrad no. 6190 dan al-Baihaqi (9/307).

sumber islampos.com

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Thu Jul 13, 2017 7:41 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Hilang Anak Umur 2 Tahun Dan 11 Bulan Serentak Akibat Difteria, Ibu Bapa Mereka Antara Yang Tolak Anak Divaksinkan
siakapkeli.my

Ada ibu bapa diluar sana dilihat cuba menolak vaksin atas beberapa sebab kononnya ia adalah ciptaan barat, ada yang menolak kerana kononnya ia dihasilkan menggunakan bahan yang tidak halal.

Namun, tahukah anda bahawa hukum menggunakan vaksin ini adalah HARUS seperti mana yang telah disebut oleh Mufti Wilayah Persekutuan dalam Irsyad Al-Fatwa ke 30 : Hukum Vaksin daripada perspektif Islam.

Vaksin dicipta untuk kebaikan manusia itu juga dengan dunia kini dilanda pelbagai penyakit berjangkit baru yang memerlukan badan manusia sentiasa kuat antibodinya.

Dikongsikan oleh seorang doktor bernama Taufiq Razif di mana beliau berkongsikan kisah benar yang terjadi, dua orang anak-anak kecil adik beradik meninggal dunia selang hanya beberapa minggu gara-gara difteria.

Apabila disemak kembali rupanya kedua-dua ibu bapa mereka ini menolak vaksin yang mahu diberikan kepada anak mereka oleh pihak hospital, jom kita baca.

*Vaksin bukan jaminan seseorang kanak-kanak tidak dijangkiti, tetapi boleh mengutkan antibodi san mengurangkan risiko terkena jangkitan berbahaya seperti difteria berbanding kanak-kanak tanpa vaksin.

Saya paling hiba kalau ada ibubapa yang tolak vaksin untuk anak-anaknya.

Baru ni je pun ada kes sorang ibu berusia 40 tahun yang hilang 2 orang anaknya serentak akibat difteria, penyakit yang boleh dielakkan jika majoriti ibubapa kat Malaysia ni bersatu untuk lindungi anak masing-masing dengan vaksin.

Mula-mula si abang yg umur baru 2 tahun yg meninggal. Seminggu lepastu adik dia yg umur 11 bulan pulak yg meninggal. Dah la meninggal dalam diam je. Kejut tidur tak bangun bangun. Rupanya dah meninggal! Innalillah..

Bayangkan seorang ibu nak tanggung kesedihan yang amat dasyat ni. Bagi seorang ibu ni takde la kesedihan yg lebih dasyat daripada kematian si anak. Kalau kematian suami biasanya perempuan boleh tanggung lagi sebab suami diikat oleh ikatan akad je. Kesedihan bila kematian anak ni berbeza jauh sebab anak ni diikat oleh ikatan darah dan daging si ibu tu sendiri!

Bayangkan kesalahan tu sebenarnya ditanggung oleh para ibu yg taknak mevaksinkan anak-anak nya sebab percayakan doktor Google dan Facebook. Penyakit dasyat ni kembali merebak laju kat dalam negara kita ni berpunca daripada para ibu yg taknak vaksin anak anaknya la. Semakin sikit anak yang tak divaksin dalam sesuatu komuniti semakin cepat sesuatu penyakit tu meletus ( outbreak ).

Selama ni saya cuma jumpa penyakit ni kat Indonesia je. Tak pernah lagi dengar kes difteria kat Malaysia sebelum ni. Saya bukan apa, saya pernah saksikan sendiri betapa seksanya pesakit yg kena penyakit difteria ni. Cuba tengok komplikasi yg boleh muncul daripada difteria ni :

+ Saluran pernafasan boleh tertutup. Anak kita boleh mati sebab sesak nafas. Mati sesak nafas adalah mati yg perlahan lahan dan sangat kejam! ( Airway blockage )
+ Bila benda putih ( pseudomembrane ) dalam tekak tu tiba-tiba terjatuh atau tertelan, racun dalam tu boleh rosakkan otot jantung anak kita ( myocarditis )
+ Lepastu boleh juga terjadi kerosakan saraf ( neuropathy )
+ Anak kita jg boleh kena jangkitan paru-paru ( pneumonia )

Sebab dalam selaput putih tu ada toksin yg sangat-sangat mengancam nyawa si comel bila tertelan. Boleh jadi masa anak tu tengah tidur selaput tu tiba-tiba meluncur turun. Sangat lah berbahaya!
Tolong..tolong sangat siapa-siapa yg ada anak dan belum divaksin secara sempurna, tolong la sempurnakan vaksin mereka. Jangan percaya Google. Jangan percaya internet.

Kerana yg merawatnya adalah kami para doktor. Kerana yg menyaksikan kematian mereka adalah kami para doktor.

P/S : Anak yang tak divaksin akan sangat terdedah dengan penyakit yang mengerikan seperti batuk kokol/batuk seratus hari ( pertussis ), kancing gigi ( tetanus ), campak, demam kepialu ( typhoid fever ), jangkitan pada otak ( meningitis ) dan bermacam lagi penyakit yang mematikan. Tolong ingatkan keluarga kita yang lain juga ye.

#LengkapkanImunisasi
#Janganlupacucuk

- Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Thu Jul 13, 2017 7:41 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Buat Bising Ganggu Anak Kecil Tidur Jam 1 pagi, Lelaki Ini Didakwa Cuba Langgar Dan Rentap Perut Wanita Dalam Pantang Caesar Selepas Ditegur
siakapkeli.my

Sejak semalam tular di laman Facebook video dan beberapa keping gambar mendakwa seorang lelaki menaiki sebuha kereta jenis kancil cuba melanggar dan cuba memukul seorang wanita yang masih di dalam pantang gara-gara menegurnya yang sedang buat bising berhampiran rumah.

Lelaki itu dikatakan telah membuat bising dengan membunyikan ekzos keretanya 'ram' dengan kuat tidak henti-henti sehingga mengganggu jiran dan anak kecil wanita berkenaan yang berumu dua bulan tidur.

Gara-gara menegur, lelaki itu semakin menjadi-jadi melakukan perbuatan berkenaan selain menunjukkan isyarat lucah.

Jom kita baca perkongsian ibu berkenaan bernaan Nur Dhila.

Masih ade lagi lelaki bachul pukul perempuan..

Aku la perempuan yg kena pukul tu.

Aku masih berpantang bersalin secara caesarian 😭 sampai skrg perut aku rase sakit kne sentap..
Perut aku kena RENTAP & die telah kotakan niat utk MELANGGAR aku dgn kereta die akibat x puas hati kena tegur.

Kejadian bermula bila pelaku membuat bising pd tarikh 11/07/2017, jam 1.05am -1.30am, ram2 kereta depan rumah (selang sebuah dr rumah ak) menyebabkan baby Aqeel menangis x henti2 kerana terperanjat2 bunyi bising dr kereta pelaku.

Ibu mana tahan.. tgk ank dh 20min terkejut2.. badan tersentap.. terenjat2 dan menangis x henti sbb terkejut.

Aku pn tegur 2x dr perkarangan rumah, tapi pelaku mcm x puas hati malah die menjadi2 ram kereta dgn lebih kuat x henti2.

Setelah 20min berlanjutan bising dan baby aqeel menangis makin ligat sebab terkejut.. aku pn keluar rumah untuk TEGUR SECARA BAIK.. suruh die setel cara baik kalau ade problem dgn jiran aku dan bukan dgn cara buat bising malam2 buta..

Malangnya pelaku MEMANTUL dan memaki hamun aku. Mencarut jgn ckp la. Cara cakap mcm org lalok aje..

Akibat keadaan menjadi tegang dan die ugut2 aku, aku pn rekod perbuatan pelaku.. akibat tidak puas hati, pelaku cuba nk rampas handphone aku.. x dpt rampas, die RENTAP PERUT AKU dan ckp nk langgar aku dan die dh lin telah melaksanakn niat untuk LANGGAR aku.

Nasib aku dgn kain dh terbukak (sempat tarik kain) berundur lari ke blkg.. klu x elak.. mau klu x ke hospital.. innalillah dh aku.. m

Dia juga ugut untuk mencederakan aku kelak.

Jiran aku (yg pelaku ram2 dpn rumah) boleh kata "tak dengar" aku menjerit minta tlg.. pdhal achi rumah hujung boleh dgr bising2 kt luar.

Biar video dan report yg aku buat menjelaskan keadaan.

*Baru balik buat pemeriksaan perubatan. Perut aku masih senak kne sentap.. arini bentan seharian.. sebab kejadian x guna ni.. harini jalan tunduk pegang perut aku di buatnye.

- Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:rIeNaCoM:-
1 of 1 File(s)

Thu Jul 13, 2017 7:41 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



PPIM dan owner kereta pula disalahkan
bloglist-malaysia.blogspot.
kerabubersuara.blogspot

KENYATAAN MEDIA KETUA POLIS DAERAH KAJANG

-PPIM dan owner kereta pula disalahkan.

Makluman Kejadian Ceroboh Stor Syarikat AGR Group di Lot 1926A, Sungai Sekamat, Kajang, Selangor.

Pada 10/07/2017, Pihak Polis Kajang telah menerima satu laporan Polis berkenaan kejadian Ceroboh Stor Kenderaan di Syarikat AGR Group, Sg Sekamat Bt 13, Kajang Selangor.

Pengaduan 1/L/Melayu berumur 32 Tahun iaitu Executive Manager Syarikat pada jam L/Kurang 1445 hrs, pengadu telah dimaklumkan oleh salah seorang pekerja beritahu terdapat sekumpulan individu dipercayai pemilik kenderaan yang di pajak kepada Syarikat tersebut telah datang ke Stor Syarikat untuk mengambil kenderaan yang berada di dalam stor. Mereka juga telah memasuki kawasan stor tanpa menunjukkan apa-apa notis dari pihak Mahkamah. Pengadu juga telah pergi ke stor dan berjumpa bagi berbincang dengan pemajak-pemajak tersebut. Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Syarikat kenderaan Towing juga turut hadir bersama Pemajak kenderaan untuk mengambil kereta yang berada di dalam stor tersebut.

Siasatan awal pihak Polis Kajang mendapati, sekumpulan individu bersama aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) telah merosakkan kunci mangga pada pagar dan menceroboh masuk stor berkenaan dan telah mengeluarkan sebanyak (40) kenderaan dari Stor berkenaan tanpa menunjukkan sebarang dokumen kepada pemilik syarikat. Syarikat tersebut merupakan Syarikat yang menjalankan perniagaan memajak dan menyewakan kenderaan dimana pemilik kenderaan telah membuat perjanjian bertulis dengan pihak Syarikat. Sebanyak (23) laporan polis juga telah dibuat oleh pemilik kenderaan tersebut. Semasa kejadian telah berlaku sedikit ketegangan dan tiada insiden yang tidak diingini berlaku.

Pihak Polis Kajang telah membuka Kertas Siasatan dibawah Seksyen 447 dan 427 Kanun Keseksaan, dimana jika didapati bersalah boleh dikenakan hukuman penjara selama tempoh tiga bulan penjara atau denda tidak melebihi seribu ringgit atau keduanya sekali bagi kesalahan menceroboh, manakala kesalahan perbuatan khianat jika didapati bersalah boleh dihukum penjara selama tempoh dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Selain itu, Bahagian Siasatan Jenayah Komersil IPD Serdang juga turut menjalankan siasatan dengan membuka Kertas Inkuari Polis (KEP) ke atas Syarikat ini ekoran sebanyak (22) laporan polis yang telah dibuat oleh pemilik kenderaan berkenaan mengatakan telah tertipu.

Tiada sebarang tangkapan dan rampasan dibuat berkaitan kes ini.

Tq.

P/S : Kirim salam kat abg rambut purple..

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Thu Jul 13, 2017 7:42 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Bomba Selamatkan Kucing Tersepit di Periuk Nasi
siakapkeli.my

Kucing memang terkenal dengan sifat yang suka memuatkan diri mereka ke dalam lubang. Kalau jumpa tempat sempit-sempit tu, sibuklah mereka nak sumbat diri dalam tu.

Tapi sesuatu yang benar-benar pelik dan lucu berlaku kepada kucing nakal berwarna oren ini apabila berjaya memasukkan kepala ke lubang di periuk nasi! Dah masuk tu memang tak boleh keluar la. Pengakhirannya, bomba juga yang datang tolong.

Menerusi posting yang dimuat naik pengguna Facebook, Hamidah Idris, kejadian yang bertempat di Negeri Sembilan dipercayai berlaku pada 7 Julai lalu pada waktu malam.

Menurut Hamidah, kucing terbabit bermain kejar-kejar ketika kejadian itu.

"Buat pengetahuan semua rice cooker tu terbuka. Die main kejar-kejar lari temasuk dalam rice cooker terus tertutup 😅 . Nasib baik ada lubang, die pun menjerit meow2 tak tahu nak keluar. Tu yang keluar kepala kat lubang sampai tersepit." tulis Hamidah.

Difahamkan, kucing itu dibawa ke balai bomba untuk menerima bantuan dan berjaya diselamatkan oleh abang bomba.

Selain foto kejadian, Hamidah juga turut memuat naik video bagaimana kucing itu diselamatkan oleh bomba.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Thu Jul 13, 2017 7:42 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Langkah-Langkah Bagaimana Untuk 'Transfer' Duit Raya Anak Ke Dalam Akaun Tabung Haji Melalui Maybank2u
siakapkeli.my

Kita masih lagi di dalam bulan syawal, yang mana mungkin di saat ini banyak jemputan ke rumah terbuka yang akan dihadiri, sama ada orang poerseorangan mahu pun dari syarikat tempat kita bekerja.

Dalam pada menghadiri rumah terbuka, mungkin ada di antara mereka yang memberikan duit raya kepada anak-anak kita, dan pada awal perayaan dahulu juga, sudah pasti anak-anak banyak menerima duit raya, dari keluarga, jiran, dan sanak-saudara.

Dalam kesibukan, mungkin ada ibu bapa yang masih memegang duit raya anak-anak, kerana tidak sempat untuk memasukkannya ke dalam bank untuk dijadikan simpanan, sama ada dalam SSPN-I, untuk simpanan pendidikan, mahu pun, Tabung Haji.

Bagi yang sudah memiliki akaun TH, apa kata masukkan duit raya anak-anak ke dalam TH, dan ianya lebih mudah dengan hanya melalui atas talian sahaja, iaitu dengan Maybank2u.

Mari kita lihat, bagaimana caranya.

TRANSFER DUIT RAYA ANAK KE AKAUN TH MELALUI M2U

Untuk ayah ibu yang baru nau ada anak kecil tahun ni, korang masukkan duit raya anak ke akaun mana? Jangan biar dalam dompet korang pulak ya, bahayaaa.

Kalau akak, buat masa ni akak masukkan ke akaun TH. Baru sat ni settle urusan alhamdulillah.

Akak rasa penting untuk link M2U akak ke akaun TH anak sebab akak tak bekerja dan tak buat potongan gaji. So kita kasi potong sendiri.

3 langkah besar sahaja, walaupun nak menapak ke bank tu beratus langkah.

First sekali, kenalah buka akaun TH anak. Dan kau sebagai penjaga pun KENA ada akaun TH sendiri.

No. siri buku akaun TH si ibu ada di belakang cover depan.

Akak dah bukak akaun TH Tolhah bulan April lepas jadi tinggal nak setting kat ATM je.

Step kedua, pergi mana-mana ATM Maybank. Cucuk kad, masuk nombor PIN, tekan 'Tabung Haji'.

Lepas tu, tekan 'Daftar Akaun TH Ke Kad ATM'. Yang ni, kau masukkan:

✔ NOMBOR AKAUN TH SENDIRI
✔ Nombor siri buku akaun (ada di belakang cover page depan).

No. siri buku akaun TH si anak ada di belakang cover belakang

Dah settle ni, kau tekan pulak 'Daftar Akaun TH Kanak-kanak Ke Kad ATM'. Yang ni, kau masukkan:

✔ NOMBOR AKAUN TH ANAK
✔ Nombor siri buku akaun (yang ni kat belakang cover page belakang pulak)
✔ Nombor IC anak

Settle step kedua.

Waktu ni rasanya dah boleh dah terus bank in kat ATM tu ke akaun TH anak, cuma sebelum tu akak saja masukkan semua duit raya dalam akaun akak dulu untuk test transfer guna M2U balik nanti.

Last sekali akak log in M2U. Pergi klik 'Accounts & Banking', klik 'Transfers', dan klik 'Tabung Haji'. Nanti keluar macam-macam pilihan.

Untuk transfer ke akaun anak, klik 'Maybank to 3rd Party TH Account transfer'. Tengok gambar ek.
Masukkan jumlah, nombor akaun anak, dan nombor IC anak. Nanti page seterusnya akan keluar nama anak, sebab kau dah daftar kat step kedua tadi.

Lepas masuk TAC, alhamdulillah successful. Tapi kena caj RM1.06 la yo.

Tunggu apa lagi, pi masukkan duit anak lekaih.

Atiqah Hassan
Ibu anak 1

Sumber: Atiqah Hassan

- Siakap Keli

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Thu Jul 13, 2017 7:42 am (PDT) . Posted by:

"-:rIeNaCoM:-" rienacom



Tujuh Kegunaan Lain Garam Yang Ramai Tak Tahu, Bukan Hanya Untuk Memasak Sahaja
siakapkeli.my

Selalunya bila sebut mengenai garam, kita pasti akan kaitkan dengan masakan yang mana bagi mengimbangi rasa, dan melengkapkan lagi hidangan.

Tapi, bukan itu sahaja kegunaan garam yang kita boleh gunakan, terdapat pelbagai lagi kegunaan lain garam, yang mana dapat memudahkan atau menyelesaikan permasalahan yang kita hadapai.

1. Bersihkan seterika

Biasalah bila dah lama gunakan, mesti seterika akan hitam di permukaan, atau ada yang melekat. Untuk hilangkannya, panaskan dahulu seterika pada tahap maksimum.

Kemudian, ambil kertas minyak, atau surat khabar, dan taburkan garam pada permukaan kertas tersebut.

Selepas itu, halakan seterika pada permukaan garam, dengan pergerakan ke hadapan dan ke belakang, dalam satu minit.

2. Terpecah telur

Bersihkan dengan mudah, telur yang pecah pada meja atau permukaan lantai.

Jika nak bersihkan dengan tisu, ia mungkin akan menggunakan helaian tisu dengan banyak.

Taburkan garam pada telur tersebut, dan biarkan selama 10 hingga 15 minit, kemudia lap dengan mudah.

3. Kuali ada nyalaan api

Munkin jika sedang masak, tiba-tiba nyalaan api memasuki pada bahagian kuali.

Sekiranya ada jumlah garam yang banyak, taburkan garam pada permukaan kuali, dan secara perlahan-lahan api akan mula hilang.

Ini kerana, sifat garam yang mengurangkan oksigen pada permukaan api.

4. Karat atau kesan terbakar pada kuali

Taburkan pada permukaan kuali yang terjejas dengan kuantiti garam yang mencukupi, kemudian masukkan air.

Selepas 10 minit, dengan mudah anda dapat tanggalkan kesan yang melekat pada permukaan kuali tersebut.

5. Bersihkan kotoran pada span

Bila dah lap kotoran pada permukaan kuali tadi, sudah pasti ia akan melekat pada span pula.

Masukkan dua cawan air pada bekas, dan taburkan garam, biar ia larut. Kemudian, rendamkan span tadi selama semalaman. Keesokan hari, span tersebut akan bersih seperti baru.

6. Bersihkan tab atau sinki

Jika ada 'turpentine' campurkan dengan kuantiti yang sama, satu cawan 'turpentine' dan satu cawan garam, biarkan ia bercampur.

Bukakan tingkap untuk pengudaraan, dan pakai sarung tangan.

Kemudian, ambil sebatian garam tadi, dan sapukan pada span, kemudian boleh mula menggosok pada bahagian yang terjejas.

7. Rambut atau gumpalan pada saluran air

Campurkan 4 cawan serbuk penaik, dan 4 cawan garam, biarkan ia sebati.

Kemudian tuangkan ke dalam saluran air tersebut. Ambil setengah cawan cuka putih, dan tuangkan juga ke dalam saluran biarkan selama 15 minit.

Sementara menunggu, panaskan air, dan tuangkan pada saluran tadi untuk membersihkannya.

- Siakap Keli

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Thu Jul 13, 2017 4:40 pm (PDT) . Posted by:


Siapa Yang Mau BONUS $123,- USD ? FREE reminder
When: Friday, 14 July 2017 01:00 AM to 02:00 AM
(GMT) Greenwich Mean Time - Dublin / Edinburgh / Lisbon / London

Where: goo.gl/IQ8jFV

Notes: "Buat teman2 yang ingin mendapatkan BONUS$123,-USD, ditunggu pendaftarannya sekarang di : goo.gl/IQ8jFV (BUKA AKUN) & .......Apa yang diperlukan untuk mendapatkan THR $500,- USD? (Bahkan Bisa Rutin Tiap Bulan), Temukan Jawabannya juga di goo.gl/IQ8jFV "

From: automobil Calendar

Privacy:
http://privacy.yahoo.com/privacy/us

Terms:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: