Friday, August 8, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3976

4 Messages

Digest #3976

Messages

Thu Aug 7, 2014 9:41 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

" Kepada Sesiapa Yang Mengatakan Boikot Barangan Israel Satu Kebodohan, Ekonomi Akan Rosak, Sila Lihat Hasil Boikot Ini. Anda Yang Bodoh Sebenarnya "

bloglist-malaysia.blogspot.
tikaqbuloh.blogspot.

Ketiga-tiga syarikat besar yang menjadi penyumbang kepada dana Israel rugi teruk, saham menurun. Lihatlah dunia luar telah berjaya memberi tamparan hebat kepada tiga-tiga syarikat besar ini.

Jadi kepada sesiapa yang berpikiran sempit mengatakan boikot Israel hanya akan mengakibatkan kita yang rugi, ataupun ekonomi negara kita akan rosak, ataupun Israel tidak terkesan atas boikot yang dilaksanakan dan lebih teruk lagi ada yang mengatakan boikot barangan Israel adalah satu kebodohan maka andalah yang sebenarnya bodoh.

Buka mata dan lihatlah hasil masyarakat dunia yang memboikot barangan Yahudi walaupun bukan 100% tapi hasilnya tetap ada.

comments:
1.. Anonymous
Saya agak musykil , mengapa semua syarikat yang ada kaitan dengan negara yahudi dan mendapat kelelusan pihak JAKIM pula dibenar beroperasi di Malaysia? siapa nak jawab?

2.. Anonymous
menteri sekoq tu lulusan mana ye????
aku yg tak belajar macro/micro economy secara details ni pun bole pikir.... walllaauweiiii

Thu Aug 7, 2014 9:42 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bekalan Eletrik Terputus, Rakyat Palestine Ada Cara Mengecas Handfon
greenboc.blogspot
Posted by Green Boc

Sememangnya berada dalam keadaan serba kekurangan amat menguji kehidupan penduduk Palestin di Gaza.

Air dan Elektrik yang merupakan keperluan asas sudah lama terputus akibat serangan tidak berperikemanusian Rejim Zionis Israel.

Namun, semua itu tidak membatasi kekreatifan penduduk Palestin.

Gambar di atas adalah satu contoh dimana hanya berbekalkan bateri kereta, mereka dapat mengecas telefon bimbit beramai-ramai bagi mendapatkan dan menyalurkan berita-berita terkini keganasan rejim Zionis kepada dunia. -tengoktvonline via aans

Thu Aug 7, 2014 9:43 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tiada Kenaikan Tol 2014: Kerajaan UMNO BN Mungkir Janji Lagi

greenboc.blogspot.
Posted by Green Boc

Muhyiddin umum tiada kenaikan tol tahun ini

Putrajaya memutuskan untuk tidak menaikkan kadar tol tahun ini sebagai sebahagian daripada strategi menangani kos sara hidup yang meningkat, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, langkah itu akan melibatkan kos sebanyak RM400 juta kepada kerajaan yang perlu dibayar sebagai pampasan kepada syarikat-syarikat konsesi tol.

Pengumuman itu dibuat selepas Muhyiddin mempengerusikan jawatankuasa khas Kabinet untuk menangani kenaikan kos sara hidup hari ini, lapor The Star Online.

Muhyiddin turut mengumumkan peruntukan sebanyak RM120 juta kepada Fama, Nekmat dan Nafas bagi memastikan bekalan makanan mencukupi di pasaran.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata tahun lepas, adalah mustahil untuk menghentikan kenaikan kadar tol pada tahun ini kerana perjanjian konsesi antara kerajaan dan syarikat-syarikat konsesi lebuh raya .

Beliau berkata, Putrajaya terpaksa mengeluarkan RM400 juta sebagai ganti rugi kepada pemegang konsesi tol selepas semakan kadar tol dibekukan yang sepatutnya dilaksanakan pada 2011 mengikut perjanjian konsesi.

Akan tetapi Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli (gambar) berkata, Putrajaya boleh menangguhkan rancangan menaikkan kadar tol kerana memiliki atau mempunyai saham besar dalam syarikat-syarikat konsesi tol yang memberikan kuasa membuat keputusan.

Menyangkal dakwaan Putrajaya yang mengatakan kenaikan itu "tidak dapat dielakkan", Rafizi berkata langkah itu sama sekali tidak wajar sebagai pengendali tol sudah membuat keuntungan yang banyak dengan kos minimum.

"Saya berpendapat apa yang disembunyikan daripada pengetahuan rakyat setakat ini adalah hakikat syarikat-syarikat konsesi tol besar sebenarnya dimiliki syarikat-syarikat berkaitan kerajaan," kata Rafizi. ‎

Beliau juga menyifatkan transaksi kewangan antara Putrajaya dan syarikat konsesi tol seperti "keluar dari poket kiri, masuk ke poket kanan" .

"Satu lagi kenyataan mengelirukan yang dibuat oleh kerajaan adalah seolah-olah sistem lebuh raya dibiayai sepenuh secara persendirian. Ia tidak benar kerana ia melibatkan banyak jaminan kerajaan," katanya.

Menurut Rafizi, Projek Lebuhraya Utara-Selatan – yang mengendalikan antara lain Lebuh Raya Utara -Selatan, Lebuhraya Lembah Klang Utara dan Lebuhraya Lingkaran Tengah – dimiliki sepenuhnya oleh dana kerajaan seperti Khazanah Nasional Bhd dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja ( KWSP).

Cadangan kenaikan tol yang dicadangkan juga mendorong kajian Persekutuan Pekilang-Pekilang Malaysia (FMM ) yang menunjukkan 15% daripada responden menganggarkan kenaikan 25% hingga 30% kos pengangkutan berlaku akibat cadangan kenaikan kadar tol bagi konsensi di Lembah Klang.

FMM berkata, peningkatan itu adalah daripada kenaikan caj pengangkutan oleh penyedia perkhidmatan logistik, peningkatan harga bahan mentah dan tuntutan perjalanan kakitangan pemasaran mereka yang menggunakan lebuh raya ini setiap hari.

"Kenaikan kadar tol akan menyebabkan kenaikan harga barang dan bahan mentah, seterusnya meningkatkan kos operasi pengeluar.

"Peningkatan kos operasi akhirnya akan diturunkan kepada pengguna," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut FMM, peningkatan kadar elektrik baru-baru ini, kenaikan tol yang dicadangkan pasti akan memberikan tekanan kepada inflasi, mengurangkan penggunaan domestik dan menjejaskan daya saing eksport. – TMI/5 Februari, 2014

Kenaikan tol Tambak Johor kurang bijak, kata menteri Sarawak

Putrajaya tidak melihat gambaran lebih besar apabila memutuskan kenaikan kadar tol di Tambak Johor, kata seorang menteri Sarawak yang melihat keputusan itu hanya akan membebankan warga Malaysia yang bekerja di Singapura.

Menteri Pembangunan Tanah Sarawak Tan Sri Dr James Masing berkata, kenaikan harga tol yang dikenakan Putrajaya itu hanya memberikan keuntungan sedikit tetapi kerugian besar.

Beliau berkata, kerajaan Malaysia seharusnya membuka peluang lebih besar kepada rakyat Malaysia yang berulang-alik bekerja di republik itu.

"Mereka membawa tukaran wang asing. Wang yang diperoleh di Singapura akan dibelanjakan di Malaysia," katanya yang turut membantah kenaikan kadar tol itu.

Ahli Parlimen Umno Johor sebelum ini turut mengkritik keputusan kerajaan itu dengan Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed menggesa kenaikan itu ditangguhkan bagi membolehkan analisis lanjut dijalankan.

"Saya tidak faham rasional kenaikan tol yang jelas membebankan warga Johor bekerja di Singapura kerana mereka juga terpaksa menempuh kesesakan trafik setiap hari," kata Nur Jazlan.

Ahli Parlimen Johor Baru Datuk Seri Shahrir Samad turut mencadangkan bas dan teksi dikecualikan dari membayar tol di Kompleks Pemeriksaan Imigresen, Kastam dan Kuarantin (CIQ) bagi menggalakkan orang ramai menggunakan pengangkutan awam berulang alik dari Johor ke Singapura selain mengurangkan kesesakan lalu lintas.

Para pemerhati berkata peningkatan kadar tol akan memberi kesan kepada prestasi dan masa depan Umno di Johor. Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dalam mengumumkan kenaikan kadar tol baru itu tidak menyatakan sebab peningkatan itu.

Kadar tol baru menyaksikan peningkatan 469% bagi kereta persendirian, 453% untuk lori ringan, 446% untuk lori berat, 486% untuk teksi dan 478% untuk bas.

Masing dalam ingatannya kepada ribuan etnik Dayak yang kini menetap di Johor dan bekerja di Singapura berkata, tidak sepatutnya ada polisi yang memberatkan kereta Singapura dari memasuki Johor.

Katanya, ramai warga Singapura yang berkunjung ke Johor bertujuan untuk membeli belah sekaligus membawa tukaran wang asing.

"Sebarang peningkatan kadar tol yang dikenakan kepada kereta Singapura akan menyebabkan mereka merasa berat untuk membeli belah di Malaysia.

"Putrajaya perlu melihat isu ini secara serius. Kita mesti lihatnya secara menyeluruh. Malaysia jangan ambil mudah perkara ini," katanya.

Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang sebelum ini menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menangguhkan kenaikan tol bagi rundingan menyeluruh.

Beliau turut mempersoalkan Putrajaya yang terburu-buru menaikkan kadar tol. -TMI (4/08/14)

ULASAN GB

GB rasa tak perlu ulas panjang-panjang. mDah ketara sangat penipuan kerajaan UMNO BN kepada rakyat.

comments:
Anonymous said...
menipu..membohong sudah menjadi darah daging UMNO/BN.....dari dulu..kini dan selamanya.....munafiqin..anak murid zionis APCO....

Anonymous said...
Bodohlah orang yang percaya UMNO bukan penipu, dah banyak kali kena masih percaya, melayu mudah lupa

Anonymous said...
Rakyat Spore datang ka Johor bukan shopping melainkan beli petrol dan barangan subsidi terutama minyak sawit.Ta kan mereka beli pakaian dll sebab d Spore murah.

Selepas isi minyak U turn blk Spore.Kadang2 sembunyi sembunyi beli RON95 kerana kurang pemantauan.

Na tahu mereka genuine shopper dan berbelanja di Johor jgn jual minyak kpd mereka di kawasan 50km dari JB

Thu Aug 7, 2014 8:01 pm (PDT) . Posted by:

Ini kan gula-gula time nak pilihanraya Kajang tempohari

Dia akan kata/janji apa saja...



From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>,
Date: 08/08/2014 12:44 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kerajaan Mungkir
Janji Lagi
Sent by: automobil@yahoogroups.com





Tiada Kenaikan Tol 2014: Kerajaan UMNO BN Mungkir Janji Lagi

greenboc.blogspot.
Posted by Green Boc


Muhyiddin umum tiada kenaikan tol tahun ini

Putrajaya memutuskan untuk tidak menaikkan kadar tol tahun ini sebagai
sebahagian daripada strategi menangani kos sara hidup yang meningkat, kata
Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, langkah itu akan melibatkan kos sebanyak
RM400 juta kepada kerajaan yang perlu dibayar sebagai pampasan kepada
syarikat-syarikat konsesi tol.

Pengumuman itu dibuat selepas Muhyiddin mempengerusikan jawatankuasa khas
Kabinet untuk menangani kenaikan kos sara hidup hari ini, lapor The Star
Online.

Muhyiddin turut mengumumkan peruntukan sebanyak RM120 juta kepada Fama,
Nekmat dan Nafas bagi memastikan bekalan makanan mencukupi di pasaran.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata
tahun lepas, adalah mustahil untuk menghentikan kenaikan kadar tol pada
tahun ini kerana perjanjian konsesi antara kerajaan dan syarikat-syarikat
konsesi lebuh raya .

Beliau berkata, Putrajaya terpaksa mengeluarkan RM400 juta sebagai ganti
rugi kepada pemegang konsesi tol selepas semakan kadar tol dibekukan yang
sepatutnya dilaksanakan pada 2011 mengikut perjanjian konsesi.

Akan tetapi Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli (gambar) berkata, Putrajaya
boleh menangguhkan rancangan menaikkan kadar tol kerana memiliki atau
mempunyai saham besar dalam syarikat-syarikat konsesi tol yang memberikan
kuasa membuat keputusan.

Menyangkal dakwaan Putrajaya yang mengatakan kenaikan itu "tidak dapat
dielakkan", Rafizi berkata langkah itu sama sekali tidak wajar sebagai
pengendali tol sudah membuat keuntungan yang banyak dengan kos minimum.

"Saya berpendapat apa yang disembunyikan daripada pengetahuan rakyat
setakat ini adalah hakikat syarikat-syarikat konsesi tol besar sebenarnya
dimiliki syarikat-syarikat berkaitan kerajaan," kata Rafizi. �

Beliau juga menyifatkan transaksi kewangan antara Putrajaya dan syarikat
konsesi tol seperti "keluar dari poket kiri, masuk ke poket kanan" .

"Satu lagi kenyataan mengelirukan yang dibuat oleh kerajaan adalah
seolah-olah sistem lebuh raya dibiayai sepenuh secara persendirian. Ia
tidak benar kerana ia melibatkan banyak jaminan kerajaan," katanya.

Menurut Rafizi, Projek Lebuhraya Utara-Selatan � yang mengendalikan antara
lain Lebuh Raya Utara -Selatan, Lebuhraya Lembah Klang Utara dan Lebuhraya
Lingkaran Tengah � dimiliki sepenuhnya oleh dana kerajaan seperti Khazanah
Nasional Bhd dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja ( KWSP).

Cadangan kenaikan tol yang dicadangkan juga mendorong kajian Persekutuan
Pekilang-Pekilang Malaysia (FMM ) yang menunjukkan 15% daripada responden
menganggarkan kenaikan 25% hingga 30% kos pengangkutan berlaku akibat
cadangan kenaikan kadar tol bagi konsensi di Lembah Klang.

FMM berkata, peningkatan itu adalah daripada kenaikan caj pengangkutan
oleh penyedia perkhidmatan logistik, peningkatan harga bahan mentah dan
tuntutan perjalanan kakitangan pemasaran mereka yang menggunakan lebuh
raya ini setiap hari.

"Kenaikan kadar tol akan menyebabkan kenaikan harga barang dan bahan
mentah, seterusnya meningkatkan kos operasi pengeluar.

"Peningkatan kos operasi akhirnya akan diturunkan kepada pengguna,"
katanya dalam satu kenyataan.

Menurut FMM, peningkatan kadar elektrik baru-baru ini, kenaikan tol yang
dicadangkan pasti akan memberikan tekanan kepada inflasi, mengurangkan
penggunaan domestik dan menjejaskan daya saing eksport. � TMI/5 Februari,
2014

Kenaikan tol Tambak Johor kurang bijak, kata menteri Sarawak

Putrajaya tidak melihat gambaran lebih besar apabila memutuskan kenaikan
kadar tol di Tambak Johor, kata seorang menteri Sarawak yang melihat
keputusan itu hanya akan membebankan warga Malaysia yang bekerja di
Singapura.

Menteri Pembangunan Tanah Sarawak Tan Sri Dr James Masing berkata,
kenaikan harga tol yang dikenakan Putrajaya itu hanya memberikan
keuntungan sedikit tetapi kerugian besar.

Beliau berkata, kerajaan Malaysia seharusnya membuka peluang lebih besar
kepada rakyat Malaysia yang berulang-alik bekerja di republik itu.

"Mereka membawa tukaran wang asing. Wang yang diperoleh di Singapura akan
dibelanjakan di Malaysia," katanya yang turut membantah kenaikan kadar tol
itu.

Ahli Parlimen Umno Johor sebelum ini turut mengkritik keputusan kerajaan
itu dengan Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed menggesa kenaikan
itu ditangguhkan bagi membolehkan analisis lanjut dijalankan.

"Saya tidak faham rasional kenaikan tol yang jelas membebankan warga Johor
bekerja di Singapura kerana mereka juga terpaksa menempuh kesesakan trafik
setiap hari," kata Nur Jazlan.

Ahli Parlimen Johor Baru Datuk Seri Shahrir Samad turut mencadangkan bas
dan teksi dikecualikan dari membayar tol di Kompleks Pemeriksaan
Imigresen, Kastam dan Kuarantin (CIQ) bagi menggalakkan orang ramai
menggunakan pengangkutan awam berulang alik dari Johor ke Singapura selain
mengurangkan kesesakan lalu lintas.

Para pemerhati berkata peningkatan kadar tol akan memberi kesan kepada
prestasi dan masa depan Umno di Johor. Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM)
dalam mengumumkan kenaikan kadar tol baru itu tidak menyatakan sebab
peningkatan itu.

Kadar tol baru menyaksikan peningkatan 469% bagi kereta persendirian, 453%
untuk lori ringan, 446% untuk lori berat, 486% untuk teksi dan 478% untuk
bas.

Masing dalam ingatannya kepada ribuan etnik Dayak yang kini menetap di
Johor dan bekerja di Singapura berkata, tidak sepatutnya ada polisi yang
memberatkan kereta Singapura dari memasuki Johor.

Katanya, ramai warga Singapura yang berkunjung ke Johor bertujuan untuk
membeli belah sekaligus membawa tukaran wang asing.

"Sebarang peningkatan kadar tol yang dikenakan kepada kereta Singapura
akan menyebabkan mereka merasa berat untuk membeli belah di Malaysia.

"Putrajaya perlu melihat isu ini secara serius. Kita mesti lihatnya secara
menyeluruh. Malaysia jangan ambil mudah perkara ini," katanya.

Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang sebelum ini menggesa Perdana Menteri
Datuk Seri Najib Razak menangguhkan kenaikan tol bagi rundingan
menyeluruh.

Beliau turut mempersoalkan Putrajaya yang terburu-buru menaikkan kadar
tol. -TMI (4/08/14)


ULASAN GB

GB rasa tak perlu ulas panjang-panjang. mDah ketara sangat penipuan
kerajaan UMNO BN kepada rakyat.


comments:
Anonymous said...
menipu..membohong sudah menjadi darah daging UMNO/BN.....dari dulu..kini
dan selamanya.....munafiqin..anak murid zionis APCO....
Anonymous said...
Bodohlah orang yang percaya UMNO bukan penipu, dah banyak kali kena masih
percaya, melayu mudah lupa
Anonymous said...
Rakyat Spore datang ka Johor bukan shopping melainkan beli petrol dan
barangan subsidi terutama minyak sawit.Ta kan mereka beli pakaian dll
sebab d Spore murah.

Selepas isi minyak U turn blk Spore.Kadang2 sembunyi sembunyi beli RON95
kerana kurang pemantauan.

Na tahu mereka genuine shopper dan berbelanja di Johor jgn jual minyak kpd
mereka di kawasan 50km dari JB



Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: