Monday, April 4, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4453

9 Messages

Digest #4453

Messages

Sun Apr 3, 2016 8:19 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Penting! Agar Jantung Kamu Tetap Sehat, Lakukan 6 Langkah ini!
ngopo.com
Ngopo.com -

Jantung yang sehat merupakan dambaan bagi setiap orang. Tanda jantung yang sehat adalah adanya kerja jantung yang berdetak secara teratur, hal ini dapat diketahui jika kamu beraktifitas berat, jantung pun ikut berdetak lebih kencang. Fungsi jantung pada sistem organ manusia sangat vital yakni sebagai pemompa darah agar mengalir ke seluruh tubuh manusia. Oleh karena itu jika fungsi jantung tersebut terganggu maka secara otomatis akan mengalami gangguan pada seluruh organ yang lainnya. Sakit jantung itu merupakan penyakit yang mematikan nomer 1 di dunia.

Oleh karena itu kamu agar jantung kamu tetap sehat maka kamu harus selalu berhati-hati dan menjaga kesehatan jantung kamu dengan melakukan 6 langkah yang dikutip dari feed.id berikut ini :

1. Jam tidur

Tidur yang ideal adalah rata-rata enam sampai delapan jam perhari. Setidaknya enam jam tanpa gangguan, tidur berkualitas pada malam hari setiap malam tidak lebih dari sembilan jam. Ini berarti pergi tidur pada waktu yang sama setiap malam, serta bangun pada waktu yang sama.

Tidur yang cukup merupakan kunci kesehatan secara keseluruhan dan membantu sistem kekebalan tubuh secara baik. Kurang tidur dapat meningkatkan risiko kronis lainnya seperti obesitas.

2. Kegiatan sehari-hari

Kegiatan harian yang ideal adalah terdiri dari 10.000 langkah atau lebih. Artinya berjalan 10.000 langkah sehari adalah setara dengan melakukan sekitar 150 menit aktivitas normal per minggu.

NHLBI mengatakan aktivitas fisik secara teratur bermanfaat bagi kesehatan jantung, memperkuat otot jantung, menurunkan risiko penyumbatan arteri, dan membantu untuk mengontrol berat badan.

3. Kolesterol dan trigliserida

Ideal:

LDL - 100 atau kurang
HDL - 60 atau lebih
Trigliserida - 150 atau kurang

LDL atau kolesterol buruk dapat menyumbat arteri.
HDL atau kolesterol baik adalah jenis yang menghilangkan hal buruk seperti racun di dalam tubuh.
Trigliserida adalah lemak dikonversi dari kalori yang tidak terpakai yang mengalir dalam darah. Bila jumlahnya kurang, maka berisiko terkena penyakit jantung.

4. Tekanan darah

Tekanan darah yang ideal adalah kurang dari 120/80. Jumlah tekanan darah diastolik menunjukkan tekanan dalam arteri saat kontraksi dengan otot jantung, Menurut (AHA) angka tersebut menunjukkan tekanan detak jantungnketika jantung diisi dengan darah.

Tekanan darah tinggi atau hipertensi biasanya disebut "silent killer" atau membunuh secara diam-diam karena biasanya penyakit ini tidak menimbulkan gejala.

Menurut AHA bila penyakit ini tidak diobati tekanan darah tinggi dapat menyebabkan beberapa penyakit membahayakan, seperti, penyakit jantung, serangan jantung, gagal jantung kongestif,kerusakan ginjal, kehilangan penglihatan, hilang ingatan, terdapat cairan di paru-paru, nyeri dada, serta penyempitan arteri di lengan, kaki, perut dan kepala.

Satu kali saja tekanan darah meningkat akan membawa pada kasus hipertensi. Di mana tekanan darah sistolik melonjak ke 180 atau lebih atau diastolik akan mencapai 110 atau lebih.

5. Porsi buah dan sayuran

Porsi buah dan sayuran yang ideal adalah lima hingga sembilan porsi per hari. Menurut AHA satu porsi buah cukup untuk menjaga kesehatan jantung. Seperti 1/2 cangkir jus apel segar, 1/4 cangkir buah kering atau 1/2 cangkir jus buah alami.

Satu porsi sayuran adalah satu cangkir sayuran berdaun mentah, 1/2 cangkir sayuran segar, sayuran beku atau kalengan, atau 1/2 cangkir jus sayuran. AHA merekomendasikan mengisi setidaknya setengah piring kamu dengan buah-buahan dan sayuran setiap kali kamu makan.

Sayuran dan buah-buahan mengandung nutrisi yang dapat membantu mencegah penyakit kardiovaskular.

6. Indeks massa tubuh (BMI)

BMI yang ideal adalah kurang dari 25, The National Heart, Lung, dan Blood Institute (NHLBI) mendefinisikan indeks massa tubuh sebagai ukuran lemak tubuh berdasarkan tinggi dan berat badan.

BMI yang pas 25 atau lebih tinggi dianggap kelebihan berat badan, menurut NHLBI. Sebuah BMI 30 atau lebih tinggi sudah dianggap obesitas. Semakin tinggi BMI kamu, semakin besar risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi serta masalah kesehatan lainnya.

Lingkar pinggang merupakan indikator kesehatan jantung. Jika sebagian besar lemak kamu di perut, sangat berisiko lebih tinggi terserang penyakit jantung serta diabetes tipe 2.

Itulah 6 langkah agar jantung tetap sehat, semoga semoga dapat membantu kamu dalam menjaga kesehatan dan mencegah terjadinya penyakit jantung. Karena pencegahan adalah hal terbaik daripada pengobatan.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 8:20 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Sekumpulan Pemandu Teksi Buat Mogok di Jalan Bukit Bintang
siakapkeli.my

Kuala Lumpur, 29 Mac: Sekumpulan pemandu teksi hari ini berkumpul di Bukit Bintang bagi membantah perkhidmatan Uber dan Grab Car.

Protes yang diadakan di Jalan Bukit Bintang berhadapan Hotel Grand Millennium dan berdekatan pusat membeli-belah Fahrenheit 88 dan Pavilion itu mengakibatkan kesesakan teruk.

Bantahan tersebut bermula pada 11 pagi dan dibuat oleh puluhan pemandu teksi yang sengaja menutup Jalan Bukit Bintang, lapor mStar Online.

Laporan The Star Online pula menyebut pihak polis mengadakan pertemua dengan ketua kumpulan tersebut dan menasihatkan mereka supaya bersurai.

Antara yang ditahan polis adalah Timbalan Presiden Persatuan Transformasi Pemandu Teksi Malaysia (PERS1M), Kamarudin Mohd Hussain.

"Kami di sana bagi membantah Uber dan GrabCar," kata Kamaruddin kepada The Star menerusi telefon semasa beliau dibawa polis.

Kamaruddin berkata, beliau bukan penganjur protes tetapi berada di sana bagi menyokong perhimpunan itu.

Beliau berkata, tiga lagi pemandu teksi turut ditahan.

Seorang jurucakap Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) berkata, mereka menyedari mengenai isu itu dan akan mengeluarkan kenyataan media.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 8:20 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Jalan Tar Lama 22 Tahun Hilang Kini Muncul Kembali
siakapkeli.my

Padang Besar: Sebuah Jalan lama yang pernah 'hilang' dan sudah pun dilupakan oleh penduduk kampung selama 22 tahun selepas ditenggelami air akibat pembinaan sebuah empangan telah muncul kembali selepas air tasik berkenaan mulai surut akibat cuaca panas melampau ketika ini.

Jalan yang dianggarkan sepanjang satu kilometer yang terletak di Kampung Sahabat, Tasoh itu telah menjadi jalan penghubung kampung berkenaan dengan batu 12 kira-kira 22 tahun dulu dan kini telah muncul kembali beberapa minggu lalu.

Memetik tulisan oleh saudara Mohd Shah Syah yang merupakan pengulas radio Perlis FM, beliau telah pergi melawat tempat berkenaan di mana jalan itu terakhir digunakan pada tahun 1994 iaitu dua tahun selepas Empangan Timah Tasoh yang terletak berhampiran kampung itu siap dibina.

Laporan Harian Metro Hari Ini

Beliau memuatnaik gambar dengan kapsyen berbunyi "Tengah-tengah empangan Timah Tasoh, 20 tahun baru timbul balik jalan ini, sebelum ini hanya nampak perahu dan bot sahaja(lalu kawasan itu)," tulisnya. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 8:20 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Pulangkan Beg Dipercayai Milik Pelancong Arab Saudi Beserta Isinya, Pekerja Tema Air ini Dipuji
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR, 27 Mac: Tindakan jujur seorang pekerja taman tema air di Sunway Lagoon mendapat pujian orang ramai.

Kisah kejujuran wanita tersebut yang berusia 57 tahun itu dikongsi oleh akaun Facebook Sunway Theme Parks Career & Community pada Rabu lalu.

Menurut laman Facebook tersebut, Paruvathy merupakan seorang pekerja yang bertanggungjawab menjaga kebersihan taman tema itu. Beliau telah berkhidmat selama lebih 20 tahun.

Kata laman Facebook itu juga, pekerja warga emas itu memulangkan semula beg yang mengandungi wang bernilai RM1,850 dan juga Riyal 7,244.00 beserta tiga pasport.

Beg itu dipercayai milik seorang pelancong dari Arab Saudi berdasarkan jumlah wang Riyal yang banyak di dalam beg berkenaan.

Paruvathy menemui beg itu di atas sebuah kerusi ketika beliau pergi untuk makan tengahhari. Paruvathy kemudian bertindak memberikan beg itu kepada kaunter 'Lost and Found'.

'Kejujuran akan melahirkan kecemerlangan. Ini merupakan satu contoh tindakan integriti oleh pekerja wira taman tema kami.

"Aunty Paruvathy saves the day!" tulis mereka.

Posting mengenai kisah Paruvathy telah menerima lebih 4 ribu likes serta dikongsi lebih dari 4,000 kali.

Tindakan jujur dari Paruvathy mendapat reaksi dari netizens yang rata-rata memuji tindakan itu dan berharap agar kisah Paruvathy dijadikan teladan.

Selain itu ada juga yang berkata Paruvathy perlu diberikan pengiktirafan dan perlu ditawar jawatan yang lebih tinggi dengan kenaikan gaji.

Kisah kejujuran Paruvathy juga turut mendapat perhatian media cetak tempatan. - Siakapkeli.my

Sunway Theme Parks Career & Community
last Wednesday
Honesty breeds Excellence. This is an exemplary act of Integrity by our fellow theme park hero. Aunty Paruvathy saves the day!

(Lost & Found: RM1,850.00 & Riyal - 7,244.00 & 3 passports)

‪#‎themeparkheroes‬
‪#‎heroesworkhere‬
‪#‎excellencehumilityintegrity‬

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 8:21 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Hati-Hati Main Twitter Wahai Rakyat Malaysia - Pengawas Twitter Memerhatikan Apa YG Anda Tweet..

bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net

Menakutkan.
Ketua Polis Negara, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengarahkan pihak polis untuk menangkap seorang pengguna Twitter yang memberi amaran kepada Jabatan Keadilan Amerika Syarikat mengenai dirinya.
Ia susulan kenyataan Khalid semalam bahawa pegawai dari Amerika Syarikat tidak boleh menyoal mana-mana individu di Malaysia tanpa kehadiran polis negara ini.
Pegawai Jabatan Keadilan Amerika dilaporkan berada di Kuala Lumpur sebagai sebahagian daripada siasatan mereka berhubung skandal dana 1MDB.
"Kesan dan tangkap orang ini yang cuba menghasut rakyat dengan tuduhan-tuduhan yang melampau," kata Khalid dalam arahannya kepada Pusat Tindak Balas Siasatan Siber Polis (PCIRC) melalui Twitter.
Beliau merujuk kepada pengguna Twitter @drcolinfu, yang memberitahu Jabatan Keadilan Amerika Syarikat supaya "berhati-hati" dengan Khalid.
"Dia (adalah) polis rasuah dan tidak baik. Dia lindungi Najib dan 1MDB," tulisnya.
Tweet itu juga dikaitkan terus kepada Jabatan Keadilan Amerika Syarikat, Khalid dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.
Khalid juga mengarahkan tindakan terhadap Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Shazni Munir Mohd Ithnin yang dilaporkan berkata BN hanya boleh ditumbangkan melalui rusuhan besar-besaran.
"PCIRC dan Unit Siasatan Khas D5 @PDRMsia ambil tindakan ke atas penghasut ini," katanya juga menerusi tweet.

Rujuk.

Kesan dan tangkap orang ini blablabla..

Ewah ewah ewahhh... orang tu mengkritik aje pun. Itupun berdasarkan kepada situasi yang telah berlaku.

Dia polis rasuah, tidak baik --> Nak tahu kenapa ada orang fikir macam neh?

Sebabnya ;

Dia lindungi Najib dan 1MDB.

Apekah ini tidak betul?

Bagaimana orang seperti dia membuat kesimpulan seperti itu?

Kerana RENTETAN BABAK DEMI BABAK YANG MANA BABAK-BABAK TERSEBUT MEMPERLIHATKAN NAJIB RAZAK DILINDUNGI MELALUI UNDANG-UNDANG.

PEGUAM NEGARA DITUKAR DAN KINI ADA JAWATAN HEBAT DI SEBUAH SYARIKAT.
PEGUAM NEGARA BARU PULA TAK HENTI-HENTI MEMBERSIHKAN IMEJ NAJIB.
SIASATAN SPRM TUNGGANG LANGANG. KEJAP BEGITU, KEJAP BEGINI, KEJAP NAK BERIA SIASAT, KEJAP CAKAP SALAH FAHAM. BANYAK MULUT, BANYAK SIKAP, SAMPAI RAKYAT TAK TAHU NAK FIKIR APA DAH.
SIASATAN AUDIT PULA DITANGGUH-TANGGUH.
PERBAHASAN 1MDB DI PARLIMEN PULA DIANGGAP SUBJUDIS.
SIASATAN KHAS PULA TAK PEPASAL DIBUBARKAN..

Fikirlah. Bukan korang je ada otak. Rakyat pun ada sama.

Lagi beria menangkap, menahan, menyiasat hanya menguatkan lagi persepsi dan sangkaan rakyat terhadap isu 1MDB.

Sebab ia diperlihatkan seperti satu ugutan dan ancaman ataupun agenda nak menakut2kan rakyat daripada mengeluarkan apa yang mereka fikirkan dalam bentuk pendapat.

Tahan mana-mana pengtweet yang mengkritik isu 1MDB tidak akan menyebabkan rakyat mempercayai apa yang dianjurkan ke atas mereka. Ia akan jadi sebaliknya. Pengawas twitter yang berkuasa, harap maklum ye.

KAH KAH KAH!

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 8:21 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Berebut Demi Tudung : "Jangan Layan Pembeli Anda Seperti Lembu", Tegur Wardina
siakapkeli.my

3 Apr - Berikutan viral video orang ramai berhimpit untuk mengambil nombor giliran bagi membeli tudung di sebuah butik tudung terkemuka negara, Wardina Safiyyah tampil memberi teguran kepada pemilik butik yang terbabit.

Wardina menerusi laman Facebooknya memberi teguran supaya pemilik butik berkenaan tidak merendahkan dan melayan pembeli seperti kambing atau lembu.

"Bismillah. (Baru tengok video viral satu butik tudung) Saya mengharapkan pemilik butik tudung.... janganlah merendahkan dan melayan pembeli anda seperti kambing atau lembu. Manusia selayaknya dilayan seperti manusia. ", tulis beliau.

Selain itu, Wardina juga menasihatkan agar pemilik lebih peka dan menggunakan alternatif untuk memudahkan pembeli sekiranya tahu ada jualan gergasi dan sebagainya.

"Kalau dah tahu akan ada sale gergasi dan sebagainya.. maka guna lah sistem nombor giliran, daftar online, gunalah emel, text dan bermacam-macam sistem lagi zaman serba canggih ni. Tak pun letak lah staff banyak sikit kawal keadaan. Tidaklah ada apa yang perlu anda banggakan apabila ramai pembeli menjerit dan berhimpit di hadapan kedai anda.", kata Wardina.

Wardina juga menyifatkan kejadian yang berlaku itu amat memalukan dan sekali lagi menegur pemilik butik berkenaan supaya lebih menghormati pelanggan mereka.

"Ianya amat amat amat amat memalukan. Nak buktikan apa? Tudung anda hebat? Dengan melayan dan membiarkan mereka sebegitu?

"Tak ada hebatnya butik yang membiarkan manusia merendahkan taraf diri mereka sebegitu rupa. Layan pelanggan anda dengan maruah dan respek... sekurang-kurangnya berikan mereka satu barisan untuk beratur. ", tulis Wardina. - Siakapkeli.my

Wardina Safiyyah OfficialPage
4 hours ago
Bismillah. (Baru tengok video viral satu butik tudung) Saya mengharapkan pemilik butik tudung.... janganlah merendahkan dan melayan pembeli anda seperti kambing atau lembu. Manusia selayaknya dilayan seperti manusia. Kalau dah tahu akan ada sale gergasi dan sebagainya.. maka guna lah sistem nombor giliran, register online, gunalah Email, text dan bermacam2 sistem lagi zaman serba canggih ni. Tak pun letak lah staff banyak sikit kawal keadaan. Tidaklah ada apa yang perlu anda banggakan apabila ramai pembeli menjerit dan berhimpit di hadapan kedai anda. Ianya amat amat amat amat memalukan. Nak buktikan apa? Tudung anda hebat? Dengan melayan dan membiarkan mereka sebegitu? Tak ada hebatnya butik yang membiarkan manusia merendahkan taraf diri mereka sebegitu rupa. Treat your customers with honour and resect... you can at least give them a proper line to que up. It is down right sickening and utterly degrading. The boutique owners must take responsibility for not properly organizing the event. As if it was done on purpose. You do not... I repeat you DO NOT treat people like cattle. Astaghfirullah. And it's not the first time. Speechless.

RAKYAT MALAYSIA BEREBUT HENDAK BERJIHAD
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Lelaki dan perempuan daripada kalangan tua dan muda berebut-rebut hendak berjihad menegakkan syiar Islam di bumi Malaysia...

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 8:22 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Kaki Permain Golf Negara, Shaaban Hussin Terpaksa Dipotong
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Pemain golf negara, Shaaban Hussin yang terlibat dalam kemalangan dalam kemalangan di Lebuh Raya Guthrie 31 Mac lalu menerima berita buruk apabila dilaporkan kaki beliau terpaksa dipotong, lapor Berita Harian.

Perkara ini disahkan sendiri oleh abang Shaaban, Mohd Shawal, 38, ketika ditemui di Hospital Kuala Lumpur (HKL)semalam tempat dia menerima rawatan lanjut selepas ditimpa musibah itu kira-kira jam 8.30 pagi 31 Mac lalu.

"Apa yang saya saksikan sendiri, kaki kiri Shaaban sudah dipotong. Saya difahamkan bahagian bawah sudah tidak dapat lagi diselamatkan kerana terdapat urat saraf yang putus.

"Ketika saya bertemu dengannya, dia hanya mampu berkomunikasi dengan memberi isyarat.

Sekarang ini kami masih menanti perkembangan terbaharu daripada doktor untuk rawatan susulan," katanya.

Shaaban,36, sebelum ini terlibat dalam kemalangan ketika dalam perjalanan dari Ijok ke Damansara untuk menjalani latihan.

Kemalangan berlaku apabila Shaaban yang menunggang motosikal berkuasa tinggi cuba mengelak sebuah kereta di hadapannyamenyebabkan beliau hilang kawalan dan terbabas sehingga menyebabkan dia terseret di lebuh raya sebelum tercampak ke longkang.

Dia kemudian dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk menerima rawatan lanjut, sebelum dipindahkan ke HKL tidak lama selepas itu. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 8:22 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Rumah Pengantin Perempuan 'Kosong' ketika Hari Perkahwinan, Hilang Bersama RM 16,000
siakapkeli.my

TAMPIN, 3 Apr - Impian seorang lelaki yang bekerja sebagai posmen untuk disatukan dengan kekasihnya hancur apabila bakal pengantin perempuan itu lesap.

Lebih pedih apabila lelaki terbabit mendapati kediaman bakal pengantin perempuan tidak berpenghuni dan bakal isterinya itu tidak dapat dihubungi sedangkan mereka sepatutnya disatukan dan dinikahkan di rumah tersebut sebagaimana yang diputuskan sebelum ini.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira 10 pagi itu, rombongan pengantin lelaki juga terpaksa menanggung malu dan rasa tertipu kerana telah pun menyerahkan hantaran RM16,000 sebelum hari pernikahan.

Lebih perit apabila tarikh 2 April; yang dipilih sebagai tarikh pernikahan; merupakan ulang tahun kelahirannya.

Difahamkan juga, perbincangan majlis akad nikah dan perkahwinan belah pihak pengantin perempuan telah pun ditetapkan sebelum ini dan kad jemputan telah pun dibuat, namun jiran berdekatan tidak tahu menahu tentang majlis itu.

Sudah Bertunang

Sumber Sinar Harian berkata, pengantin lelaki berusia 26 tahun itu sudah pun bertunang dengan bakal pengantin perempuan itu yang berusia 22 tahun yang juga pekerja sebuah kedai telefon bimbit di Pulau Sebang pada pertengahan 2014.

"Mengikut perjanjian semasa majlis pertunangan, mereka sepakat menunggu tempoh dua tahun bagi memberi peluang kepada bakal pengantin lelaki mengumpul wang hantaran RM19,000.

"Bakal pengantin lelaki yang hanya bekerja sebagai posmen di Kuala Lumpur itu berjaya mengumpulkan wang hantaran dengan hasil titik peluh bekerja sebagai posmen dengan gaji RM900 sebulan serta bantuan kewangan daripada adik-beradiknya yang lain," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sumber juga berkata, lelaki tersebut telah pun menyerahkan wang hantaran RM13,000 kepada keluarga pengantin perempuan yang tinggal kira-kira 3 km dari kediaman keluarganya pada pertengahan November lalu. Pada awal Mac, lelaki itu juga telah menyerahkan wang sebanyak RM3,000 lagi.

Baki RM3,000 lagi bakal diserahkan kepada pihak perempuan pada hari akad nikah yang sepatutnya berlaku semalam.

Selain itu, lelaki tersebut juga turut mengalmi kerugian lebih RM30,000 kerana sudah membuat pelbagai persiapan di majlis perkahwinan rumah pengantin perempuan termasuk pelamin, baju pengantin dan jurukamera.

Saman Malu

Difahamkan juga lelaki itu akan mengambil tindakan saman malu berhubung kejadian kerana bakal pengantin perempuan melarikan diri di hari perkahwinan termasuk mengedarkan kad jempuan perkahwinan bagi pihak keluarga lelaki.

Menurut sumber, mangsa bakal mengambil tindakan saman malu berhubung insiden berkenaan kerana bakal pengantin melarikan diri di hari perkahwinan termasuk mengedarkan kad jemputan perkahwinan bagi pihak keluarga lelaki.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tampin, Superintendan Wooi Kooi Cheang mengesahkan ada menerima laporan berhubung insiden berkenaan. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Apr 3, 2016 9:40 am (PDT) . Posted by:



Saya ingin tau apa TARGET dan Cita-Cita kamu Tahun ini ? reminder
When: Sunday, 03 April 2016 06:00 PM to 07:00 PM
(GMT) Greenwich Mean Time - Dublin / Edinburgh / Lisbon / London

Where: http://rokokkesehatan.com/?ref=8429

Notes: Halo sahabat...

Saya ingin tau apa TARGET dan Cita-Cita kamu Tahun ini ?

- . Apakah ingin memiliki Mobil Mewah ?
- . Ingin memiliki Rumah Mewah ?
- . Ingin memiliki Bisnis Besar ?
- . Bebas Finansial ?
- . Hidup Mapan dan Sejahtera ?

TETAPI... Bagaimana CARA meraih itu semua ?

- . Butuh Modal BESAR ?
- . Harus berpendidikan TINGGI ?
- . Harus Bekerja sangat KERAS ?

Mampukah kamu ?

Coba luangkan waktumu sejenak melihat situs ini :
http://goo.gl/1foLME

Di rokokkesehatan.com anda akan mendapatkan penghasilan
milyaran rupiah tanpa perlu bekerja keras!
Menggunakan sistem otomatis yang pasti akan menghantarkan
anda menjadi seorang milyuner! DIJAMIN!

Perlu BUKTI ?
Kunjungi Website saya :
http://goo.gl/1foLME

Sukses Selalu!

Darman
http://goo.gl/1foLME

From: automobil Calendar

Privacy:
http://privacy.yahoo.com/privacy/us

Terms:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: