Monday, July 11, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4545[2 Attachments]

13 Messages

Digest #4545
2
3
Fw: KANAK2 DITIPU IBLIS BERTOPENG MANUSIA by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
9

Messages

Sun Jul 10, 2016 8:54 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Kemalangan Ragut 7 Sekeluarga: Aqil Enggan Tanggalkan Baju Yang Dipakaikan Arwah Ibu
siakapkeli.my

Muhammad Aqil Aliuddin Mohammad Amin Firdaus, 3, yang merupakan satu-satunya mangsa yang terselamat dalam kelangan maut yang meragut 7 nyawa sekeluarga di Gua Musang sebelum raya lalu nampaknya begitu tabah dan kuat.

Memetik laporan Astro Awani, kanak-kanak ini dilihat langsung tidak memanggil nama ayah atau ibunya seolah-olah mengerti dia kini sudah bergelar yatim piatu.

Beliau seolah-olah mengerti dengan apa yang terjadi di mana anak kepada pasangan Allahyarham Mursyida Ahmad Latfi, 29 dan Mohamed Amin Firdaus Zakaria, 29, terselamat dalam kemalangan yang meragut kesemua ahli keluarganya termasuk adiknya Nurhana Jannati yang berusia lima bulan dua hari sebelum raya.

Apa yang lebih menyedihkan, Aqil yang mesra disapa Abe Long tidak mahu 'berpisah' dengan baju yang dipakainya semasa kemalangan seolah-olah menyatakan rindu kepada keluarganya.

Dia dikatakan enggan menanggalkan baju itu untuk memakai baju baru untuk Hari Raya Aidilfitri sehingga menyebabkan bapa saudaranya terpaksa bertindak menggunting baju berkenaan.

"Cuma baju dia tak mahu pakai lagi, semalam suami saya terpaksa gunting baju yang dipakai dari hari kejadian sebab dia tak mahu tanggalkan.

"Baju itu kami gunting dan tanggalkan semasa dia tidur. Bila dia bangun dia sudah tidak mahu baju itu. Seluar pun dia tak izinkan kami tanggalkan, cuma masa nak tukar lampin, dia bagi juga," katanya ibu saudaranya Anis Arifah Ahmad Latfi, 25.

Menurut beliau lagi, anak saudaranya ini sudah mula menunjukkan perkembangan positif dan sudah mahu bercakap dengan ahli keluarga.

Aqil kini dijaga oleh datuknya, Ahmad Latfi Mat bertekad memegang amanah menjaga cucu tunggalnya itu dan memastikan Aqil mendapat kasih sayang seperti yang diberi ibu bapanya.

"Kesanggupan saya dia anak yatim, kalau Allah bagi kesihatan (yang baik), saya boleh jaga dia … insyaAllah.

"Dia akan duduk rumah ini selagi dia tidak sembuh sepenuhnya. Saya tak akan hantar dia ke pusat penjagaan kecuali, sekolah dan tadika. Jabatan Kebajikan Masyrakat ada datang beri bantuan," katanya Ahmad Latfi.

Dalam kemalangan 4 Julai itu, tujuh terkorban dalam satu kemalangan jalan raya melibatkan empat buah kenderaan di KM 11, Jalan Gua Musang-Kuala Krai ketika dalam perjalanan pulang menyambut hari lebaran.

Setibanya di tempat kejadian, kereta mereka dirempuh oleh sebuah lori dari arah bertentangan. - Siakapkeli.my

"Air Matanya Mengalir Keluar Tanpa Suara Seolah-olah Menangis Dalam hati" - Nenek
siakapkeli.my

GUA MUSANG ,5 Julai – Baru-baru, Malaysia dikejutkan dengan nahas ngeri yang menyebabkan seorang kanak-kanak, Mohd. Akil Aliyuddin Mohd. Amin, 3, menjadi yatim piatu dalam sekelip mata.

Adik Akil terselamat dalam nahas yang mengorbankan ibu bapa dan adik perempuannya.

Mungkin dia kini agak sukar memahami apa yang berlaku, namun, apa yang jelas dia seperti merasai keperitan kehilangan ahli keluarganya apabila dia dilihat hanya termenung dan mengalirkan air mata setiap kali disapa oleh saudara mara.

Lebih menyedihkan, adik Akil terpaksa menyambut Hari Raya Aidilfitri yang tinggal sehari lagi tanpa kelibat insan tersayang yang dipanggil Abi, Umi dan Adik. Tiada lagi belaian kasih sayang, gelak tawa mereka di hari raya. Semuanya hilang dalam sekelip mata.

Nenek Akil, Radziah Abu Bakar, 57, berkata Akil yang cedera di kaki masih trauma dengan kejadian dan enggan bercakap dengan sesiapa.

"Saya cuba mengelak untuk bercakap mengenai kejadian itu dan memujuknya bercakap hal-hal lain, namun Akil enggan membuka mulut langsung.

"Air matanya mengalir keluar tanpa suara seolah-olah menangis dalam hati. Luluh hati saya melihatnya. Saya kuatkan semangat dan beritahu dia masih ada tok abah dan tok umi," katanya kepada Utusan Online ketika ditemui di Hospital Gua Musang hari ini.

Mohd. Akil Aliyuddin merupakan anak pasangan Mohd. Amin Firdaus Zakaria, 29, dan Mursyida Ahmad Latfi, 29, yang terkorban dalam nahas di Kilometer 12, Jalan Gua Musang-Kuala Krai pada pukul 1.20 pagi ini. Adiknya, Nur Hana Jannati, lima bulan turut maut.

Nahas tersebut turut mengorbankan pasangan kembar Mur­syida iaitu Munira, 29, suaminya, Norazami Mahat, 41, serta dua anak mereka, Raudatul Shazwina, 4, dan Mohd. Rifqi, tiga bulan.
Mengulas lanjut, Radziah memberitahu, Mohd. Akil Aliyuddin buat sementara waktu akan tinggal bersama dia dan suami­nya, Ahmad Latfi Mat, 60, di kediaman mereka di Kampung Kubang Badak, Kota Jembal, Kota Bharu.

Sumber : http://www.utusan.com.my/berita/nahas-bencana/akil-beraya-tanpa-abi-umi-dan-adik-1.350490#sthash.x3kC0YGC.dpuf

Kemalangan Maut 7 Sekeluarga : Hilang Ibu, Ayah & Adik Dalam Sekelip Mata
siakapkeli.my

Gua Musang, 4 Julai: Amat memeritkan apabila melihat orang-orang yang tersayang pergi dalam sekelip mata. Sedangkan kita yang terbaca dan terdengar kisah mengenainya pun sedih, inikan pula orang yang mengalaminya sendiri.

Itulah apa yang menimpa adik Muhammad Aqil Aliuddin Mohammad Amin Firdaus, 3, apabila menjadi satu-satunya mangsa tunggal yang terselamat dalam kemalangan negeri yang mengorbankan tujuh keluarga pagi tadi.

Keluarga adik Aqil terkorban dalam kemalangan yang melibatkan empat buah kenderaan di Jalan Gua Musang-Kuala Krai dekat RKT KESEDAR Renok kira-kira 1.30 pagi tadi hari ini.

Aqil, yang turut terlibat dalam kemalangan itu, mengalami patah kaki kanan dan kini sedang dirawat di Hospital Gua Musang.

Mereka terkorban adalah Mursyida Ahmad Latfi, 29, (ibu Muhammad Aqil Aliuddin), Mohammad Amin Firdaus Zakaria, 29 (bapanya) dan Nurhana Jannati, lima bulan (adiknya).

Turut maut adalah kembar kepada Mursyida iaitu Munira dan suami Norazmi Mahat, 37, dan anak mereka, Rifqi, sebulan, dan Raidatul Syazwani Abdullah, 4.

Harian Metro melaporkan, kesemua mangsa dalam perjalanan pulang ke kampung di Kampung Kubang Badak Kedai Lalat, Kota Bharu.

Terdahulu, ibu kepada arwah Mursyida dan Munira iaitu Radziah Abu Bakar, 57, dan ahli keluarganya melakukan pengecaman jenazah di Jabatan Forensik HGM.

Marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah buat mangsa-mangsa yang terlibat.

Sungguh besar ujian yang menimpa adik Aqil Aliuddin. Kami di Siakapkeli berharap agar adik Aqil Aliuddin tabah menghadapi ketentuan Ilahi ini. - Siakapkeli.my

7 Sekeluarga Maut, 8 Cedera Dalam Kemalangan di Jalan Gua Musang - Kuala Krai
siakapkeli.my

Gua Musang, 4 Julai : Satu kemalangan maut telah meragut nyawa 7 sekeluarga dalam kejadian yang berlaku dekat RKT KESEDAR, Renok, Gua Musang di Gua Musang - Kuala Krai pagi tadi.

Difahamkan, antara dua mangsa yang maut adalah bayi.

Kejadian yang berlaku kira-kira 1.19 pagi itu membabitkan empat buah kenderaan iaitu 3 buah kereta dan sebuah lori.

Selain itu, dilaporkan 8 yang lain cedera dalam nahas itu.

Harian Metro melaporkan, kejadian dipercayai berlaku apabila lori lima tan yang datang dari arah Kuala Krai itu hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan.

Mangsa yang maut dan cedera dihantar ke Hospital Gua Musang (HGM), di sini.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jul 10, 2016 8:54 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Balik Beraya di Kampung, Tidur di Hotel Kini Jadi Trend
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR, 9 Julai – Konsep pulang beraya ke kampung, namun tinggal di hotel kini semakin menjadi trend dalamkalangan rakyat Malaysia zaman kini dengan ramai yang memberikan alasan ia dilakukan atas faktor keselesaan.

Biarpun ada yang kurang bersetuju dengan trend itu, namun jumlah ahli keluarga yang terlalu besar, anak-anak yang masih kecil atau tiada rumah ibu bapa di kampung menyebabkan sesetengah hotel di negara ini sebenarnya hampir penuh pada minggu pertama Aidilfitri.

Seorang pekerja swasta, Fatin Hamimah Yusof, 26, berkata trend itu bagi keluarganya disebabkan keselesaan memandangkan ahli keluarga yang besar.

Menurut Fatin lagi, rumah datuknya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang hanya mempunyai tiga bilik sedangkan setiap kali Aidilfitri, lebih 30 orang ahli keluarga berkumpul di rumah itu.

Menurut anak kelima daripada enam adik-beradik itu, sejak tahun 2010, dia dan ahli keluarga memilih tidur di homestay atau hotel antaranya Hotel Pearl View, Butterworth dan DND Homestay.

Akui Fatin, pada awalnya ramai yang membantah cadangan tersebut, namun ia diterima kemudiannya atas keselesaan semua pihak.

Sementara itu, bagi seorang pereka di sebuah syarikat swasta, Amirrul Aqmal Razarudin, 24, yang pernah bermalam di Hotel Holiday Inn, Alor Setar, Kedah pula, tidak timbul isu hubungan renggang atau kurang akrab dalam kalangan ahli keluarga ekoran trend itu.

Sumber : Kosmo

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jul 10, 2016 8:55 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



NASIB MALANG KANAK2 DITIPU IBLIS BERTOPENG MANUSIA PADA HARI RAYA...
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jul 10, 2016 8:57 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Bila Dah kebumi saya, baru beritahu anak

Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol
tranungkite.net

CHERAS – "Makcik dah beritahu kakitangan di sini (Rumah Seri Kenangan) Cheras, hanya hubungi anak-anak bila jenazah sudah dikebumikan, selagi belum meninggal dunia tak perlu panggil mereka," demikian luah seorang warga emas yang hanya mahu dikenali sebagai Rohaya, 79.

Kekecewaan terhadap sikap anak dan menantu menyebabkan Rohaya langsung tidak mempunyai 'hati' pulang ke rumahnya di Kuala Lumpur menyambut hari raya.

"Hati makcik langsung tak ingat dah kat rumah….malah anak-anak pun malas nak ingat lagi," katanya dalam nada pilu.

Dia yang menghuni Rumah Seri Kenangan (RSK) sejak 12 tahun lalu berkata, lebih selesa dan gembira menyambut hari raya dengan rakan senasib di rumah kebajikan itu.

Menghidap beberapa penyakit termasuk kencing manis, darah tinggi dan sakit urat, Rohaya kini terpaksa berkerusi roda untuk bergerak dari satu tempat ke satu tempat lain.

Menceritakan kisah hidupnya, ibu kepada enam anak itu berkata, suami yang disayanginya meninggal dunia 11 tahun lalu.

Dia mempunyai enam anak masing-masing tiga lelaki dan tiga perempuan, dua daripada anak lelakinya tidak serik menjadi penagih dadah dan sudah berkali-kali keluar masuk penjara.

Ketika masih tinggal bersama, Rohaya berkata, dua anaknya itu sering meminta wang malah pernah mengugutnya menggunakan pisau serta parang.

"Anak perempuan pula dah ada keluarga masing-masing, rasa sedih bila menantu sanggup tipu makcik dalam perniagaan dijalankan hingga akhirnya makcik ambil keputusan tinggal di RSK.

"Hanya seorang anak yang pernah jenguk makcik di sini, yang lain tu mungkin takut nak jumpa sebab banyak dosa…apapun makcik dah ampunkan dosa mereka," katanya.

Kini dia gembira menghabiskan sisa hidupnya menghuni RSK dan mengambil tempahan membuat mini tasbih yang kemudian dijual kepada pengunjung dan tetamu bertandang ke rumah kebajikan tersebut. - SH

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jul 10, 2016 8:57 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Bas Rempuh 10 Kenderaan di Lebuhraya Plus
siakapkeli.my

Ipoh, 10 Julai - Satu kemalangan yang membabitkan sebuah bas dan 10 buah kenderaan dilaporkan berlaku di Lebuh Raya Utara-Selatan KM265.8 selatan (Menora-Ipoh) kira-kira jam 3 petang tadi.

Menurut video yang dikongsi oleh Bernama Radio, kelihatan bas itu merempuh kenderaan-kenderaan yang terlibat dari belakang.

Susulan kejadian, lebuhraya itu dilaporkan sesak teruk.

BH Online melaporkan, dua cedera dalam kemalangan tersebut.

Di dalam kejadian itu, kesemua 28 penumpang bas ekspress itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Komander Lebuh Raya Zon Utara, Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman, Asisten Superintendan Hazil Reza Mohd Ghazali berkata, dalam kejadian itu bas ekspres berkenaan dipercayai mengalami masalah teknikal iaitu kegagalan brek lalu melanggar 10 kenderaan di sisi dan hadapannya.

Katanya juga, pihaknya sedang mengealpasti dan mejalankan siasatan sama ada pemandu bas itu mengantuk ketika kejadian sehingga mengakibatkan inside itu berlaku.

"Kami masih belum mendapat maklumat lengkap bas berkenaan menghala ke mana tetapi daripada maklumat awal ia datang dari arah utara menuju selatan.

"Ketika ini semua kenderaan yang terbabit dalam kejadian itu sudah membuat laporan di Balai Polis Ipoh," katanya ketika dihubungi.

Menurut Reza lagi, mangsa yang cedera masih belum dapat dikenalpasti namun mereka dipercayai dari kenderaan yang pertama dilanggar.

Berita TV9
2 jam yang lalu
Kemalangan membabitkan sebuah bas ekspress dan 10 buah kenderaan di Kilometer 265.8 Lebuhraya Utara Selatan berhampiran Terowong Menora arah selatan.

Kejadian dipercayai berlaku kira kira jam 3 petang tadi.

Sumber : Bernama Radio, LLM Info Trafik, BH Online

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun Jul 10, 2016 8:59 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Kenderaan Akan Dikunci & Ditunda Jika Parking Lebih 2 Jam Sekitar KL Mulai 16 Julai.
bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net

Sila baca jap apa menteri gila ko nak buat kat kita bermula 16 Julai nanti bagi tambah menyusahkan hidup kita disebabkan kegagalan mereka menyelesaikan isu traffic jam sekitar bandaraya Kuala Lumpur ;

Belum masa untuk sistem baru parkir di KL 4 Jul 2016, 12:25 tengahari 4 Jul 2016, 1:00 tengahari.

MP Segambut mempertikaikan "kerajinan" Datuk Seri Tengku Adnan Mansor membantu operator meter parkir memperoleh keuntungan segera melalui pelaksanaan sistem baru mulai 16 Julai ini. Kata Lim Lip Eng, Menteri Wilayah Persekutuan itu wajar menyatakan apakah kepentingan beliau melaksanakan dasar berkenaan yang disifatkan sebagai "tergesa-gesa."

Memetik laporan akhbar Lim berkata tiada mana-mana persatuan peniaga, pekedai atau orang awam yang bekerja di kawasan terbabit dimaklumkan tentang peraturan baru mengenai sistem letak kereta berkenaan. Malah, kata Lim, tidak ada perbincangan diadakan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dengan mereka yang terlibat.

"Justeru dasar baru ini patut ditangguhkan sehingga penduduk dan pemilik perniagaan di ibu kota diberi taklimat oleh kerajaan tentang kajian apa yang dijalankan serta alternatif untuk mereka yang perlu meletakkan kereta lebih dari dua jam di kawasan-kawasan yang dimaksudkan," katanya dalam kenyataan dikeluarkan hari ini. Kelmarin Tengku Adnan menyatakan DBKL akan menguatkuasakan peraturan mengehadkan tempoh orang awam meletak kenderaan di sekitar kawasan pusat perniagaan kepada dua jam saja mulai 16 Julai ini.

Langkah kurangkan kesesakan Kata beliau melalui peraturan baru itu sesebuah kenderaan dikenakan kadar RM2 untuk sejam pertama diikuti RM3 untuk jam kedua. "Apabila tempoh dua jam habis, kenderaan yang masih diletakkan di kawasan berkenaan - seperti sekitar Bukit Bintang, Imbi and KLCC akan dikunci dan ditunda ke depoh DBKL," katanya. Peraturan itu turut dilaksanakan di kawasan Bangsar, Sri Hartamas dan Kepong. Kata dengan pelaksanaan peraturan baru itu Tengku Adnan berkata kerajaan beharap kesesakan lalu lintas di kawasan terbabit berkurangan dan lebih ramai pengguna pula memanfaatkan pengangkutan awam memasuki kota raya laporan Malaysiakini.

Lim juga bertanya adakah DBKL mempunyai kekuatan anggota dan jentera mencukupi untuk menguatkuasakan peraturan baru itu. "Tengku Adnan wajar memberitahu apa sebenarnya kepentingan untuk beliau dengan dasar yang dibuat secara tergesa-gesa ini," katanya. Lim yang juga Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan berkata sepatutnya DBKL menghantar lebih ramai anggota untuk mengawal lalu lintas di kawasan sesak lain, terutamanya di berhampiran sekolah dan bukannya mengerah mereka memeriksa had waktu letak kenderaan.

Katanya penduduk, pekerja dan pemilik perniagaan di kawasan terlibat sepatutnya diberi permit letak kereta yang mengecualikan mereka daripada had waktu tersebut, selain memberi diskaun kepada caj meter biasa. "Malah kita sepatutnya menunggu sehingga projek MRT siap dan beroperasi buat seketika sebelum sebarang peraturan baru lalu lintas dilaksanakan," katanya.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jul 10, 2016 9:36 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Akibat menang undi Kuala dan Sungai.Org Lumpur yg kena..kipidap

On Sunday, July 10, 2016 11:59 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


   

Kenderaan Akan Dikunci & Ditunda Jika Parking Lebih 2 Jam Sekitar KL Mulai 16 Julai.
bloglist-malaysia.blogspotamenoworld.net
Sila baca jap apa menteri gila ko nak buat kat kita bermula 16 Julai nanti bagi tambah menyusahkan hidup kita disebabkan kegagalan mereka menyelesaikan isu traffic jam sekitar bandaraya Kuala Lumpur ;

Belum masa untuk sistem baru parkir di KL 4 Jul 2016, 12:25 tengahari 4 Jul 2016, 1:00 tengahari.

MP Segambut mempertikaikan "kerajinan&quot; Datuk Seri Tengku Adnan Mansor membantu operator meter parkir memperoleh keuntungan segera melalui pelaksanaan sistem baru mulai 16 Julai ini. Kata Lim Lip Eng, Menteri Wilayah Persekutuan itu wajar menyatakan apakah kepentingan beliau melaksanakan dasar berkenaan yang disifatkan sebagai "tergesa-gesa."

Memetik laporan akhbar Lim berkata tiada mana-mana persatuan peniaga, pekedai atau orang awam yang bekerja di kawasan terbabit dimaklumkan tentang peraturan baru mengenai sistem letak kereta berkenaan. Malah, kata Lim, tidak ada perbincangan diadakan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dengan mereka yang terlibat.

"Justeru dasar baru ini patut ditangguhkan sehingga penduduk dan pemilik perniagaan di ibu kota diberi taklimat oleh kerajaan tentang kajian apa yang dijalankan serta alternatif untuk mereka yang perlu meletakkan kereta lebih dari dua jam di kawasan-kawasan yang dimaksudkan," katanya dalam kenyataan dikeluarkan hari ini. Kelmarin Tengku Adnan menyatakan DBKL akan menguatkuasakan peraturan mengehadkan tempoh orang awam meletak kenderaan di sekitar kawasan pusat perniagaan kepada dua jam saja mulai 16 Julai ini.

Langkah kurangkan kesesakan Kata beliau melalui peraturan baru itu sesebuah kenderaan dikenakan kadar RM2 untuk sejam pertama diikuti RM3 untuk jam kedua. "Apabila tempoh dua jam habis, kenderaan yang masih diletakkan di kawasan berkenaan - seperti sekitar Bukit Bintang, Imbi and KLCC akan dikunci dan ditunda ke depoh DBKL," katanya. Peraturan itu turut dilaksanakan di kawasan Bangsar, Sri Hartamas dan Kepong. Kata dengan pelaksanaan peraturan baru itu Tengku Adnan berkata kerajaan beharap kesesakan lalu lintas di kawasan terbabit berkurangan dan lebih ramai pengguna pula memanfaatkan pengangkutan awam memasuki kota raya laporan Malaysiakini.

 Lim juga bertanya adakah DBKL mempunyai kekuatan anggota dan jentera mencukupi untuk menguatkuasakan peraturan baru itu. "Tengku Adnan wajar memberitahu apa sebenarnya kepentingan untuk beliau dengan dasar yang dibuat secara tergesa-gesa ini," katanya. Lim yang juga Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan berkata sepatutnya DBKL menghantar lebih ramai anggota untuk mengawal lalu lintas di kawasan sesak lain, terutamanya di berhampiran sekolah dan bukannya mengerah mereka memeriksa had waktu letak kenderaan.

Katanya penduduk, pekerja dan pemilik perniagaan di kawasan terlibat sepatutnya diberi permit letak kereta yang mengecualikan mereka daripada had waktu tersebut, selain memberi diskaun kepada caj meter biasa. "Malah kita sepatutnya menunggu sehingga projek MRT siap dan beroperasi buat seketika sebelum sebarang peraturan baru lalu lintas dilaksanakan," katanya.   
"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
#yiv4543088809 #yiv4543088809 -- #yiv4543088809ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mkp #yiv4543088809hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mkp #yiv4543088809ads {margin-bottom:10px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mkp .yiv4543088809ad {padding:0 0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mkp .yiv4543088809ad p {margin:0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mkp .yiv4543088809ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-sponsor #yiv4543088809ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-sponsor #yiv4543088809ygrp-lc #yiv4543088809hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-sponsor #yiv4543088809ygrp-lc .yiv4543088809ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809activity span {font-weight:700;}#yiv4543088809 #yiv4543088809activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv4543088809 #yiv4543088809activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv4543088809 #yiv4543088809activity span span {color:#ff7900;}#yiv4543088809 #yiv4543088809activity span .yiv4543088809underline {text-decoration:underline;}#yiv4543088809 .yiv4543088809attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv4543088809 .yiv4543088809attach div a {text-decoration:none;}#yiv4543088809 .yiv4543088809attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv4543088809 .yiv4543088809attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv4543088809 .yiv4543088809attach label a {text-decoration:none;}#yiv4543088809 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv4543088809 .yiv4543088809bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv4543088809 .yiv4543088809bold a {text-decoration:none;}#yiv4543088809 dd.yiv4543088809last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4543088809 dd.yiv4543088809last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4543088809 dd.yiv4543088809last p span.yiv4543088809yshortcuts {margin-right:0;}#yiv4543088809 div.yiv4543088809attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv4543088809 div.yiv4543088809attach-table {width:400px;}#yiv4543088809 div.yiv4543088809file-title a, #yiv4543088809 div.yiv4543088809file-title a:active, #yiv4543088809 div.yiv4543088809file-title a:hover, #yiv4543088809 div.yiv4543088809file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4543088809 div.yiv4543088809photo-title a, #yiv4543088809 div.yiv4543088809photo-title a:active, #yiv4543088809 div.yiv4543088809photo-title a:hover, #yiv4543088809 div.yiv4543088809photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4543088809 div#yiv4543088809ygrp-mlmsg #yiv4543088809ygrp-msg p a span.yiv4543088809yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv4543088809 .yiv4543088809green {color:#628c2a;}#yiv4543088809 .yiv4543088809MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv4543088809 o {font-size:0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809photos div {float:left;width:72px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809photos div div {border:1px solid #666666;min-height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809reco-category {font-size:77%;}#yiv4543088809 #yiv4543088809reco-desc {font-size:77%;}#yiv4543088809 .yiv4543088809replbq {margin:4px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mlmsg select, #yiv4543088809 input, #yiv4543088809 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mlmsg pre, #yiv4543088809 code {font:115% monospace;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-mlmsg #yiv4543088809logo {padding-bottom:10px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-msg p#yiv4543088809attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-reco #yiv4543088809reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-sponsor #yiv4543088809ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-sponsor #yiv4543088809ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-sponsor #yiv4543088809ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv4543088809 #yiv4543088809ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv4543088809

Sun Jul 10, 2016 11:10 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

nak tengok wayang, sila naik public transport.
nak naik uber takut kena pukul pulak..

On Mon, Jul 11, 2016 at 12:33 PM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Akibat menang undi Kuala dan Sungai.
> Org Lumpur yg kena..kipidap
>
>
> On Sunday, July 10, 2016 11:59 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
>
>
> *Kenderaan Akan Dikunci & Ditunda Jika Parking Lebih 2 Jam Sekitar KL
> Mulai 16 Julai. *
> bloglist-malaysia.blogspot
> amenoworld.net
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjr5hHjIq6lqaSmhlvJFR0WQ-vTHSAktx1B0nLvyB8ULE1npF__SNQVe7UrMhhtU0mGcsiqYti9gsEyOqBIprU6_OK0tAHDEL3tq6HnPX9h8dvI9rj5qgkqPHDrEGD_2wMr8yIOn6CoOg/s1600/343ac10477da2d0a4ca6d44a49157eb4.jpg>
>
> Sila baca jap apa menteri gila ko nak buat kat kita bermula 16 Julai nanti
> bagi tambah menyusahkan hidup kita disebabkan kegagalan mereka
> menyelesaikan isu traffic jam sekitar bandaraya Kuala Lumpur ;
>
> Belum masa untuk sistem baru parkir di KL 4 Jul 2016, 12:25 tengahari 4
> Jul 2016, 1:00 tengahari.
>
> MP Segambut mempertikaikan "kerajinan&quot; Datuk Seri Tengku Adnan Mansor
> membantu operator meter parkir memperoleh keuntungan segera melalui
> pelaksanaan sistem baru mulai 16 Julai ini. Kata Lim Lip Eng, Menteri
> Wilayah Persekutuan itu wajar menyatakan apakah kepentingan beliau
> melaksanakan dasar berkenaan yang disifatkan sebagai "tergesa-gesa."
>
> Memetik laporan akhbar Lim berkata tiada mana-mana persatuan peniaga,
> pekedai atau orang awam yang bekerja di kawasan terbabit dimaklumkan
> tentang peraturan baru mengenai sistem letak kereta berkenaan. Malah, kata
> Lim, tidak ada perbincangan diadakan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur
> (DBKL) dengan mereka yang terlibat.
>
> "Justeru dasar baru ini patut ditangguhkan sehingga penduduk dan pemilik
> perniagaan di ibu kota diberi taklimat oleh kerajaan tentang kajian apa
> yang dijalankan serta alternatif untuk mereka yang perlu meletakkan kereta
> lebih dari dua jam di kawasan-kawasan yang dimaksudkan," katanya dalam
> kenyataan dikeluarkan hari ini. Kelmarin Tengku Adnan menyatakan DBKL akan
> menguatkuasakan peraturan mengehadkan tempoh orang awam meletak kenderaan
> di sekitar kawasan pusat perniagaan kepada dua jam saja mulai 16 Julai ini.
>
> Langkah kurangkan kesesakan Kata beliau melalui peraturan baru itu
> sesebuah kenderaan dikenakan kadar RM2 untuk sejam pertama diikuti RM3
> untuk jam kedua. "Apabila tempoh dua jam habis, kenderaan yang masih
> diletakkan di kawasan berkenaan - seperti sekitar Bukit Bintang, Imbi and
> KLCC akan dikunci dan ditunda ke depoh DBKL," katanya. Peraturan itu turut
> dilaksanakan di kawasan Bangsar, Sri Hartamas dan Kepong. Kata dengan
> pelaksanaan peraturan baru itu Tengku Adnan berkata kerajaan beharap
> kesesakan lalu lintas di kawasan terbabit berkurangan dan lebih ramai
> pengguna pula memanfaatkan pengangkutan awam memasuki kota raya laporan
> Malaysiakini.
>
> Lim juga bertanya adakah DBKL mempunyai kekuatan anggota dan jentera
> mencukupi untuk menguatkuasakan peraturan baru itu. "Tengku Adnan wajar
> memberitahu apa sebenarnya kepentingan untuk beliau dengan dasar yang
> dibuat secara tergesa-gesa ini," katanya. Lim yang juga Setiausaha DAP
> Wilayah Persekutuan berkata sepatutnya DBKL menghantar lebih ramai anggota
> untuk mengawal lalu lintas di kawasan sesak lain, terutamanya di
> berhampiran sekolah dan bukannya mengerah mereka memeriksa had waktu letak
> kenderaan.
>
> Katanya penduduk, pekerja dan pemilik perniagaan di kawasan terlibat
> sepatutnya diberi permit letak kereta yang mengecualikan mereka daripada
> had waktu tersebut, selain memberi diskaun kepada caj meter biasa. "Malah
> kita sepatutnya menunggu sehingga projek MRT siap dan beroperasi buat
> seketika sebelum sebarang peraturan baru lalu lintas dilaksanakan,"
> katanya.
>
>
>
> "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
> (Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
> Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.
>
> Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
>
>
>
>

Sun Jul 10, 2016 9:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Kaki Kanak-Kanak Perempuan Tersangkut Di Celah Besi Penutup Longkang

Posted by Kita Bantai
kitabantai.info

KLANG: Seorang kanak-kanak berusia empat tahun berdepan pengalaman hitam apabila kaki kanannya tersangkut di celah penutup longkang besi di Jalan Raja Nong Kiri di Kampung Jawa di sini.

Kanak-kanak ini dipercayai telah tergelincir dan tersepit sehingga paras paha ketika berjalan dengan ibu bapanya menuju ke kereta selepas selesai bersarapan pada pukul 8 pagi Isnin.

Dia meraung dan ibu bapanya cuba menarik kakinya tetapi tidak berjaya.

Mereka kemudian memanggil pasukan bomba untuk menyelamatkan kanak-kanak tersebut.

Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kota Raja, Mohd Shafiee Rawop berkata kanak-kanak itu, yang ketakutan menangis lebih kuat apabila melihat peralatan yang dibawa anggota bomba.

Enam anggota bomba telah pergi ke tempat kejadian dan menggunakan penyembur hidraulik untuk meluaskan jurang di antara penutup longkang dalam usaha untuk menarik keluar kaki kanak-kanak itu.

Dia menangis teresak-esak tanpa henti, mungkin takut sesuatu akan berlaku kepada kakinya, kata Mohd Shafiee.

Anggota bomba bergilir-gilir memujuk dan mengalihkan perhatiannya dalam usaha menyelamatkannya.

"Kami juga memberi jaminan bahawa anggota bomba berada di sana untuk menyelamatkan dirinya.

"Dia akhirnya tenang dengan bantuan ibu bapanya," katanya.

Mohd Shafiee berkata anggota bomba juga telah menutup kakinya dengan sehelai kain ketika proses menyelamat supaya dia tidak melihat bagaimana ia dilakukan.

Dia akhirnya berjaya diselamatkan selepas 15 minit.

Kanak-kanak itu mengalami beberapa kecederaan ringan dan ibu bapanya membawanya ke klinik, kata Mohd Shafiee.

-mstar

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/07/kaki-kanak-kanak-perempuan-tersangkut.html#ixzz4E0D48u4J
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

Remaja Buat Persiapan Raya Tersepit Jari Dalam Pelita
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


KUANTAN: Keasyikan seorang remaja lelaki memasang pelita bagi menyambut kedatangan Hari Raya Aidilfitri menjadi pengalaman buruk apabila sebatang jarinya tersepit di dalam pelita.
Pegawai Bomba Kanan Dua Balai Bomba dan Penyelamat Bentong, Haznan Basir berkata, kejadian berlaku semasa mangsa yang berusia 17 tahun itu membuat persiapan hari raya di rumahnya di Kampung Sum-Sum di Janda Baik, Bentong dekat sini, Isnin.

"Kejadian dipercayai berpunca apabila mangsa cuba mengorek keluar beberapa sumbu pelita yang tersumbat di bahagian dalam pelita.
"Bagaimanapun semasa mengorek pelita yang keempat, jarinya tersepit dan tidak dapat dikeluarkan kerana jarinya sudah bengkak," katanya kepada pemberita di sini, Selasa.

Haznan menambah bapa saudara mangsa membawa remaja itu ke balai bomba Bentong pada pukul 9.30 malam dan mereka menggunakan pemotong kecil untuk memotong pelita itu sebelum mangsa dirawat ekoran mengalami luka di jari berkenaan. - Bernama
Read more: http://www.kitabantai.info/2016/07/remaja-buat-persiapan-raya-tersepit.html#ixzz4E0wV9Oqx
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jul 10, 2016 9:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



'Denda RM25,000 Atau 3 Tahun Penjara Bagi Kesalahan Sambung Bayar Kenderaan'
bloglist-malaysia.blogspot
btmmari.blogspot.
Posted by canang
Written By canang

Meskipun sudah dikatakan sambung bayar ini menyalahi undang-undang, namun masih ramai yang melakukannya terutamanya di laman-laman jualan kereta terpakai. Kedengaran seperti murah, lebih cepat dan tidak serumit proses membeli kereta baru. Namun, risikonya adalah tinggi.

"Sambung Bayar" sebenarnya adalah menyalahi undang-undang dan jika sabit kesalahan boleh didenda sehingga RM25,000 atau 3 tahun penjara atau kedua-duanya sekali. Anda tidak mempunyai hak untuk "memindahkan" atau "Sambung Bayar" kemudahan pinjaman bank seseorang kepada orang yang lain.

Akta 212, 36A. Mana-mana pemunya, peniaga, ejen atau orang yang bertindak bagi pihak pemilik yang mengumpul apa-apa bayaran berkenaan dengan perjanjian sewa-beli selain daripada bayaran yang disenaraikan dalam Jadual Kedua atau bayaran yang dibenarkan di bawah Akta ini adalah melakukan suatu kesalahan di bawah Akta ini

36B. Mana-mana orang yang bukan pemilik, peniaga, ejen atau orang yang bertindak bagi pihak pemilik yang mengumpul apa-apa bayaran daripada penyewa berkenaan perjanjian sewa-beli adalah melakukan suatu kesalahan di bawah Akta ini.

38. Tiap-tiap orang yang, oleh pelupusan atau penjualan apa-apa barang yang terkandung dalam perjanjian sewa-beli, atau dengan pengeluaran barang-barang itu, atau oleh apa-apa cara lain, defrauds atau cuba untuk menipu pemilik adalah melakukan suatu kesalahan di bawah Akta ini dan hendaklah, apabila disabitkan, boleh dikenakan denda tidak melebihi dua puluh lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Ia juga menyalahi undang-undang bagi mana-mana orang, pengedar, ejen atau syarikat untuk menerima, mengambil atau menerima sebarang deposit tanpa lesen yang sah – 1989: Seksyen 25 (1). Ia juga menyalahi undang-undang bagi mana-mana orang, pengedar, ejen atau syarikat untuk mengiklankan pengambilan deposit secara haram – 1989: Seksyen 27 (A).

Orang ramai disarankan supaya tidak terlibat dalam apa-apa jenis skim "Sambung Bayar" kereta kerana perjanjian anda tidak selaras dengan undang-undang Malaysia dan tidak mungkin boleh diterima pakai jika perkara menjadi kelam kabut yang memerlukan prosiding di Mahkamah.

sumber

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Jul 10, 2016 9:35 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Buat keta murah, jadi tak payah sambung bayar.Bila keta murah banyak keta pulak..jem..Untuk elakkan jem,, gantikan jalan dg mrt atau trem..Tiket mrt kena murah RM 1 sehala..jadi tiada lagi denda RM25000 sebab sambng bayar.Paling penting Tiada TOL !Sekian. Selamat Hari Raya.


On Sunday, July 10, 2016 12:00 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


   

'Denda RM25,000 Atau 3 Tahun Penjara Bagi Kesalahan Sambung Bayar Kenderaan'
bloglist-malaysia.blogspotbtmmari.blogspot.Posted by canangWritten By canang
Meskipun sudah dikatakan sambung bayar ini menyalahi undang-undang, namun masih ramai yang melakukannya terutamanya di laman-laman jualan kereta terpakai. Kedengaran seperti murah, lebih cepat dan tidak serumit proses membeli kereta baru. Namun, risikonya adalah tinggi. "Sambung Bayar" sebenarnya adalah menyalahi undang-undang dan jika sabit kesalahan boleh didenda sehingga RM25,000 atau 3 tahun penjara atau kedua-duanya sekali. Anda tidak mempunyai hak untuk "memindahkan" atau "Sambung Bayar" kemudahan pinjaman bank seseorang kepada orang yang lain. Akta 212, 36A. Mana-mana pemunya, peniaga, ejen atau orang yang bertindak bagi pihak pemilik yang mengumpul apa-apa bayaran berkenaan dengan perjanjian sewa-beli selain daripada bayaran yang disenaraikan dalam Jadual Kedua atau bayaran yang dibenarkan di bawah Akta ini adalah melakukan suatu kesalahan di bawah Akta ini
36B. Mana-mana orang yang bukan pemilik, peniaga, ejen atau orang yang bertindak bagi pihak pemilik yang mengumpul apa-apa bayaran daripada penyewa berkenaan perjanjian sewa-beli adalah melakukan suatu kesalahan di bawah Akta ini. 38. Tiap-tiap orang yang, oleh pelupusan atau penjualan apa-apa barang yang terkandung dalam perjanjian sewa-beli, atau dengan pengeluaran barang-barang itu, atau oleh apa-apa cara lain, defrauds atau cuba untuk menipu pemilik adalah melakukan suatu kesalahan di bawah Akta ini dan hendaklah, apabila disabitkan, boleh dikenakan denda tidak melebihi dua puluh lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya. Ia juga menyalahi undang-undang bagi mana-mana orang, pengedar, ejen atau syarikat untuk menerima, mengambil atau menerima sebarang deposit tanpa lesen yang sah – 1989: Seksyen 25 (1). Ia juga menyalahi undang-undang bagi mana-mana orang, pengedar, ejen atau syarikat untuk mengiklankan pengambilan deposit secara haram – 1989: Seksyen 27 (A). Orang ramai disarankan supaya tidak terlibat dalam apa-apa jenis skim "Sambung Bayar" kereta kerana perjanjian anda tidak selaras dengan undang-undang Malaysia dan tidak mungkin boleh diterima pakai jika perkara menjadi kelam kabut yang memerlukan prosiding di Mahkamah. sumber  
"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
#yiv8206937225 #yiv8206937225 -- #yiv8206937225ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mkp #yiv8206937225hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mkp #yiv8206937225ads {margin-bottom:10px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mkp .yiv8206937225ad {padding:0 0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mkp .yiv8206937225ad p {margin:0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mkp .yiv8206937225ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-sponsor #yiv8206937225ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-sponsor #yiv8206937225ygrp-lc #yiv8206937225hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-sponsor #yiv8206937225ygrp-lc .yiv8206937225ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225activity span {font-weight:700;}#yiv8206937225 #yiv8206937225activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8206937225 #yiv8206937225activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8206937225 #yiv8206937225activity span span {color:#ff7900;}#yiv8206937225 #yiv8206937225activity span .yiv8206937225underline {text-decoration:underline;}#yiv8206937225 .yiv8206937225attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8206937225 .yiv8206937225attach div a {text-decoration:none;}#yiv8206937225 .yiv8206937225attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8206937225 .yiv8206937225attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8206937225 .yiv8206937225attach label a {text-decoration:none;}#yiv8206937225 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8206937225 .yiv8206937225bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8206937225 .yiv8206937225bold a {text-decoration:none;}#yiv8206937225 dd.yiv8206937225last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8206937225 dd.yiv8206937225last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8206937225 dd.yiv8206937225last p span.yiv8206937225yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8206937225 div.yiv8206937225attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8206937225 div.yiv8206937225attach-table {width:400px;}#yiv8206937225 div.yiv8206937225file-title a, #yiv8206937225 div.yiv8206937225file-title a:active, #yiv8206937225 div.yiv8206937225file-title a:hover, #yiv8206937225 div.yiv8206937225file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8206937225 div.yiv8206937225photo-title a, #yiv8206937225 div.yiv8206937225photo-title a:active, #yiv8206937225 div.yiv8206937225photo-title a:hover, #yiv8206937225 div.yiv8206937225photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8206937225 div#yiv8206937225ygrp-mlmsg #yiv8206937225ygrp-msg p a span.yiv8206937225yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8206937225 .yiv8206937225green {color:#628c2a;}#yiv8206937225 .yiv8206937225MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8206937225 o {font-size:0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225photos div {float:left;width:72px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225photos div div {border:1px solid #666666;min-height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225reco-category {font-size:77%;}#yiv8206937225 #yiv8206937225reco-desc {font-size:77%;}#yiv8206937225 .yiv8206937225replbq {margin:4px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mlmsg select, #yiv8206937225 input, #yiv8206937225 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mlmsg pre, #yiv8206937225 code {font:115% monospace;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-mlmsg #yiv8206937225logo {padding-bottom:10px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-msg p#yiv8206937225attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-reco #yiv8206937225reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-sponsor #yiv8206937225ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-sponsor #yiv8206937225ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-sponsor #yiv8206937225ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8206937225 #yiv8206937225ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8206937225

Sun Jul 10, 2016 11:09 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

CCRIS/CTOS... loan kete tak lepas. nak tunggu PTPTN abis lambat lagi..

On Mon, Jul 11, 2016 at 12:31 PM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Buat keta murah, jadi tak payah sambung bayar.
> Bila keta murah banyak keta pulak..jem..
> Untuk elakkan jem,, gantikan jalan dg mrt atau trem..
> Tiket mrt kena murah RM 1 sehala..
> jadi tiada lagi denda RM25000 sebab sambng bayar.
> Paling penting Tiada TOL !
> Sekian. Selamat Hari Raya.
>
>
>
> On Sunday, July 10, 2016 12:00 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
>
>
> *'Denda RM25,000 Atau 3 Tahun Penjara Bagi Kesalahan Sambung Bayar
> Kenderaan' *
> bloglist-malaysia.blogspot
> btmmari.blogspot.
> Posted by canang
> Written By canang
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOOGDUeXDhQqnoVvUcwvHZg8i5NtbixaPUR2cc0VtWYQHrNZPTr_BsRM78m9HtkPI1f7uDQiMFQxYT9c15jFVndAboibNATYu3JO2SI-afah5Flwik-brkuN3XKY7rRrpbJidq_qMt0_A/s1600/934056_1123443697700334_3810596745105101545_n.jpg>
> Meskipun sudah dikatakan sambung bayar ini menyalahi undang-undang, namun
> masih ramai yang melakukannya terutamanya di laman-laman jualan kereta
> terpakai. Kedengaran seperti murah, lebih cepat dan tidak serumit proses
> membeli kereta baru. Namun, risikonya adalah tinggi.
>
> "Sambung Bayar" sebenarnya adalah menyalahi undang-undang dan jika sabit
> kesalahan boleh didenda sehingga RM25,000 atau 3 tahun penjara atau
> kedua-duanya sekali. Anda tidak mempunyai hak untuk "memindahkan" atau
> "Sambung Bayar" kemudahan pinjaman bank seseorang kepada orang yang lain.
>
> Akta 212, 36A. Mana-mana pemunya, peniaga, ejen atau orang yang bertindak
> bagi pihak pemilik yang mengumpul apa-apa bayaran berkenaan dengan
> perjanjian sewa-beli selain daripada bayaran yang disenaraikan dalam Jadual
> Kedua atau bayaran yang dibenarkan di bawah Akta ini adalah melakukan suatu
> kesalahan di bawah Akta ini
> 36B. Mana-mana orang yang bukan pemilik, peniaga, ejen atau orang yang
> bertindak bagi pihak pemilik yang mengumpul apa-apa bayaran daripada
> penyewa berkenaan perjanjian sewa-beli adalah melakukan suatu kesalahan di
> bawah Akta ini.
>
> 38. Tiap-tiap orang yang, oleh pelupusan atau penjualan apa-apa barang
> yang terkandung dalam perjanjian sewa-beli, atau dengan pengeluaran
> barang-barang itu, atau oleh apa-apa cara lain, defrauds atau cuba untuk
> menipu pemilik adalah melakukan suatu kesalahan di bawah Akta ini dan
> hendaklah, apabila disabitkan, boleh dikenakan denda tidak melebihi dua
> puluh lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga
> tahun atau kedua-duanya.
>
> Ia juga menyalahi undang-undang bagi mana-mana orang, pengedar, ejen atau
> syarikat untuk menerima, mengambil atau menerima sebarang deposit tanpa
> lesen yang sah – 1989: Seksyen 25 (1). Ia juga menyalahi undang-undang bagi
> mana-mana orang, pengedar, ejen atau syarikat untuk mengiklankan
> pengambilan deposit secara haram – 1989: Seksyen 27 (A).
>
> Orang ramai disarankan supaya tidak terlibat dalam apa-apa jenis skim
> "Sambung Bayar" kereta kerana perjanjian anda tidak selaras dengan
> undang-undang Malaysia dan tidak mungkin boleh diterima pakai jika perkara
> menjadi kelam kabut yang memerlukan prosiding di Mahkamah.
>
> sumber
> <http://www.ohmymedia.tv/infozon/info/denda-rm25000-atau-3-tahun-penjara-bagi-kesalahan-sambung-bayar-kenderaan-3054/>
>
>
>
> "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
> (Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
> Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.
>
> Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
>
>
>
>

Sun Jul 10, 2016 9:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Warga emas dibelasah, kereta dipecahkan

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net

Video sekumpulan besar orang awam bertindak ganas membelasah seorang pemandu kereta warga emas, pagi tadi menjadi viral di media sosial

Dalam kejadian yang berlaku di Jalan Tunku Abdul Rahman (TAR), depan premis Maybank itu, mangsa seorang lelaki warga emas dibelasah dengan teruk selain keretanya ditendang, cermin dipecahkan, lampu sisi dipatahkan.

Menurut laman Wartawan Jalanan, mangsa dikatakan tersalah masuk ke lorong yang tidak sepatutnya sehingga terlanggar sebuah motosikal, sebelum dibelasah oleh sekumpulan besar orang awam yang membeli belah di Jalan TAR.

Dalam video tersebut, beberapa anggota polis trafik dan orang awam cuba menghalang sekumpulan individu yang terus menerus membelasahnya, namun tidak diendahkan. Malah mereka dengan kejamnya telah memasuki kereta itu dan membelasah mangsa.

Anak mangsa, Mohd Zulfadhli Mohd Kassim, tampil mengeluarkan kenyataan berhubung kejadian malang yang menimpa bapanya itu.

"Terima kasih pada semua sahabat yang viralkan kes bapa saya 'dikendurikan' beramai-ramai sejak dari awal pagi tadi. Banyak maklumat saya dah dapat. Beberapa orang yang bertanggungjawab pun dah dapat. Kes ini juga telah naik sampai pada pihak Kementerian Dalam Negeri.
"Mohon hentikan spekulasi tentang sesiapa sahaja jika tidak tahu cerita yang sebenar. Jika ada yang berkenaan, sila hubungi saya. Saya akan maklumkan sebarang berita," katanya.

Menurut saksi di tempat kejadian. kereta yang dipandu mangsa telah memasuki lorong tersebut dan terlanggar sebuah motosikal. Namun tiada sebarang kecederaan yang berlaku.

Malah penunggang motosikal terbabit juga beredar tanpa sebarang insiden yang tidak diingini.

Malangnya beberapa orang awam yang lain mula menendang dan membaling objek keras pada kereta mangsa sehingga mencetuskan kejadian yang tidak diingini. – Pixel Media

Video kredit : ChinaPress

Warga Emas & Kereta Diserang 10 Lelaki Selepas Terlanggar Motosikal
siakapkeli.my

Kuala Lumpur, 5 Julai: Seorang warga emas dan keretanya diserang oleh sekumpulan lelaki selepas dia terlanggar sebuah motosikal yang dikatakan berhenti mengejut di Bazar Jalan Masjid di sini petang semalam.

Dalam kejadian itu, lelaki warga emas yang berusia 76 tahun itu dikatakan memandu perlahan di lokasi itu.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi Mohd Isa, seorang penunggang motosikal memotong kereta dipandu mangsa dan berhenti secara mengejut.

"Tindakan itu menyebabkan warga emas terbabit tidak sempat mengelak dan melanggar bahagian belakang motosikal lelaki berkenaan.

"Ketika mahu melihat keadaan keretanya, dia diserang 10 lelaki yang bertindak memukulnya dan merosakkan keretanya sebelum melarikan diri," katanya sebagaimana lapor Harian Metro.

Menurut Rusdi lagi, hasil siasatan di tempat kejadian mendapati hanya seorang saksi sahaja yang tampil membantu mangsa dan memberi keterangan.

"Berdasarkan keterangan mangsa, dia tidak mengenali penyerang berkenaan. Kes ini disiasat mengikut Seksyen 148/427 Kanun Keseksaan," katanya.

Sumber : Harian Metro

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: