Sunday, November 4, 2012

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3404

2 New Messages

Digest #3404
1
2
Fw: Antara AES dan Hudud… by "-::eSpAcE9808::-" rienacom

Messages

Sat Nov 3, 2012 11:48 pm (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


Dasar Jantan: UNCLE Ni Pun BolehTahannnnn Miangnya, beb!
wasukalu.blogspot
Posted by Hati Muda

Kesian Orang Tua Ni Kena Berdiri.
Lutut Dah La Tak Kuat.HiHi!

Aiks! Banyak Tempat Kosong Tu Uncle,
Kenapa Tanak Duduk?

Boleh Tahan Orang Tua Ni.
Dasar Jantannnnnn!!!!

Tengok budak kecik
Teringat cucu dia
Tengok Pompuan seksi
Tak ingat lutut dah nak tercabut
kahkahkah!

emang dasar, emang dasar
eh, dasar kamu bajingan(wali band)

adios

comments:
1.. ASHAMSURI
bro..lately ni lu banyak citer pasal bontot jer..apa hal bro? hahaha..tapi posting terbaik lu ttp la pasal Nora Danish hehehe..

2.. gelorahatimuda
takdak bende nak belasah dah bro. kwn2 pun byk yg cuti buat posting. ade yg dah berminggu tak post. Suasana panas ni wa kasi diorang gelak sikit.asal tak keterlaluan gambonya.kalau rasa keterlaluan wa mintak maap.

3.. gelorahatimuda
Nora Danish. tergelak wa bro bila teringat frasa 'nasi lemak 50sen" dalam iklan filem dia kat tv.

4.. ~~oOpEt~~
err.. salah gurl tu jgk.. seksi -.-"

Sat Nov 3, 2012 11:49 pm (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


Antara AES dan Hudud…
azmieyusoff.blogspot.
Posted by Demo LaNie

AES bukan ajaran mana-mana agama, tapi dilaksanakan oleh kerajaan.

Hudud adalah ajaran agama Islam, tapi ditolak dan DIKUTUK oleh UMNO, MCA, KARPAL

Pengguna jalanraya tidak dididik dan diberi maklumat mengenai AES, tapi AES terus dilaksana.

Rakyat tidak dididik mengenai hudud yg digariskan oleh Tuhan, dan hudud terus ditolak dan diHINA

Tujuan AES ialah mencegah pengguna dari salah laku di jalanraya sahaja.

Tujuan hudud ialah mencegah salah laku manusia dalam bab membunuh, zina, tuduhan palsu, dan mencuri/merompak sahaja.

AES dilaksanakan di tempat yg bukan kerap berlaku kemalangan, dan AES tidak mengambilkira konteks lokaliti, konteks pesalah, konteks kesilapan sistem.

Hudud ditetapkan pada kesalahan yg khusus, tapi perlu dibuktikan, perlu ada saksi, dan bergantung kpd suasana soso-ekonomi dan situasi kesalahan yg melakukanya; hudud boleh berubah menjadi takziir dengan sebab konteks kesalahan dan konteks diri pesalah.

PR menolak AES, UMNO-BN menolak hudud

Projek AES diserahkan pada syarikat milik MCA
Projek hudud diserahkan kepada kerajaan Malaysia untuk dilaksanakan ke atas orang Islam, tapi UMNO menjadi pelopor tolak dan HINA hudud.

Jom Baca http://jomkitabaca.wordpress.com

Nota : Demo Lonie membuat sedikit PENGUBAHSUAIN drp Artikel ASAL

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

Beza antara system AES di MALAYSIA dan AMERIKA..!!
Posted by Kedah Lanie

KASE sedia peguam selesai saman AES
Hazayani Zakaria,

KUALA LUMPUR: Kempen Anti Saman Ekor (KASE) menyediakan lebih 100 peguam untuk membantu orang ramai yang menerima saman Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) menyelesaikan kes tersebut di mahkamah.

Pengerusinya, Datuk Mahfuz Omar berkata, penerima saman tidak perlu khuatir dan disarankan tidak membayar saman tersebut.

"Kerajaan perlu tarik balik saman yang telah dikeluarkan sejak 13 Oktober 2012.

"Jika kerajaan enggan berbuat demikian saya seru mereka yang sudah menerima saman AES untuk tidak membuat bayaran kompaun sebanyak RM300 itu, ikut arahan yang tertera di kertas saman untuk pergi ke mahkamah dan KASE sedia beberapa orang peguam untuk bantu dalam kes ini," katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu turut berkata, saman yang dikeluarkan mengelirukan orang ramai apabila terdapat saman yang diterima menggunakan seksyen79(2) tetapi kesalahan pengguna jalan raya itu adalah melebihi had laju.

"Seksyen ini bukan berkaitan had laju tetapi pelanggaran arahan dan isyarat lalu lintas. Di kertas saman itu juga tertera kompaun minima adalah RM300, tetapi sebenarnya adalah tidak melebihi RM500.

"Mengikut seksyen ini juga pengguna jalan raya boleh menggunakan budi bicara mahkamah yang mana kemungkinan kompaun itu boleh dikurangkan menjadi RM50 atau boleh dibebaskan dengan amaran. Saman ini celaru dan keliru, oleh itu jangan bayar kita sedia peguam," katanya yang juga Naib Presiden PAS.

Sementara itu Penasihat Undang-undang KASE Zulazmi Shariff mendakwa, pihak syarikat Beta Tegap Sdn Bhd dan Ates Sdn Bhd yang menguruskan kamera AES itu menggunakan kenderaan menyerupai penguatkuasa Jabatan Pengangkutan Jalanraya (JPJ).

"Maklumat yang diterima dua syarikat ini menggunakan kenderaan syarikat jenis Frontier yang mempunyai warna dan logo yang menyerupai kenderaan JPJ.

"Ini satu bentuk penyamaran. Saya minta JPJ jawab perkara ini kerana kita tidak mahu ada pihak sewenangnya melakukan sekatan jalan raya dengan menggunakan kenderaan yang menyerupai pihak berkuasa," katanya.

KASE : Jangan bayar saman AES.. kita pakat jumpa di Mahkamah
Posted by info kedah

KASE sedia peguam selesai saman AES

Panas!! Mangsa Kerakusan AES dengan Kes yang PELIK tapi BENAR
Posted by Kedah Lanie

JOHOR - Seorang mekanik berusia 57 tahun telah menerima 1 saman trafik dan 3 saman daripada kamera AES dalam masa 2 bulan. Bagaimanapun ia menafikan saman itu adalah miliknya kerana gambar yang ditunjukkan oleh kamera AES itu adalah
kereta yang berbeza tetapi menggunakan nombor pendaftaran yang sama.

Mangsa yang memandu kereta Perodua Alza silver bernombor pendaftaran JNJ 4186 menerima saman pertama daripada JPJ menunjukkan pada 28 September jam 4.22 ptg beliau memandu laju di Batu Pahat, sedangkan pada masa itu beliau sebenarnya masih bekerja.

"Selepas insiden itu, saya pergi ke balai polis untuk melaporkan perkara ini. Seminggu kemudian saya dimaklumkan oleh pihak berkuasa saman ini akan dibatalkan" katanya.

Mangsa kemudiannya menerima saman kedua bertarikh 2 Oktober jam 5.33 ptg kerana memandu laju di kilometer 376.9 lebuhraya Utara-Selatan. Pada tarikh dan masa itu juga beliau sedang bekerja dan mempunyai dokumen yang membuktikan dia sedang bekerja.

Mangsa yang tidak berpuas hati telah merujuk ke ibu pejabat JPJ Johor dan diarahkan untuk membuat pemeriksaan kenderaan miliknya supaya dapat disahkan. Akhirnya keputusan yang diperolehi menunjukkan kereta miliknya adalah sah dan tulen tanpa ada sebarang perubahan.

Pemeriksaan membuktikan badan dan enjin kereta milik mangsa adalah tulen.

Pihak berkuasa JPJ kemudiannya memberikan kepada mangsa alamat Syarikat Pengurusan AES supaya saya dapat menulis surat untuk memaklumkan insiden yang sebenar. Bagaimanapun tidak lama kemudian mangsa menerima lagi saman AES untuk kali ketiga dan keempat.

Lebih menarik lagi, saman AES ketiga dan keempat yang diterima mangsa bertarikh 20 Oktober itu menunjukkan mangsa memandu laju pada jam 1.52 petang di kilometer 375.9 lebuhraya Utara-Selatan dan pada jam 4.03 petang di kilometer 204.6 lebuhraya Utara-Selatan. Gambar yang ditunjukkan dalam saman AES itu adalah model kereta yang samatetapi warna yang berbeza iaitu warna hitam.

Mangsa yang menerima 4 saman kerana memandu laju ini disaman sebanyak RM300 setiap kesalahan. 2 lagi saman yang diterimanya memerlukan mangsa untuk hadir ke Mahkamah Majistret Taiping pada 7 Januari dan Mahkamah Slim River pada 8 Januari.

Walaupun telah membuat laporan polis sebanyak 4 kali dan banyak kali merujuk JPJ serta polis trafik namun masalah saman yang diterimanya masih tidak dapat diselesaikan walaupun mangsa mempunyai dokumen lengkap yang kukuh menyebabkan mangsa merasa sangat kecewa.

http://bit.ly/Tmm2WI

Akhirnya Pemuda UMNO Ikut Langkah Pakatan, Mahu AES Ditangguhkan
Posted by greenboc

Shah Alam – Pemuda Umno hari ini sebulat suara mendesak kerajaan menangguhkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) sehingga kajian menyeluruh dilakukan.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, pihaknya juga berharap mesyuarat Kabinet minggu ini dapat membuat keputusan berhubung perkara itu.

"Pemuda desak kerajaan tangguh AES. Kaji semula," kata beliau, yang juga Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN), menerusi Twitternya petang ini.

Terdahulu beliau mempengerusikan mesyuarat Exco Pemuda Umno di Kuala Lumpur.

Dalam pada itu, beliau dipetik Bernama berkata, kajian semula itu perlu bagi mengatasi kelemahan pada pelan pelaksanaan AES sekarang dan memastikan sistem itu mampu berfungsi sempurna mengesan pesalah trafik di negara ini.

"Sistem AES itu sendiri merupakan sistem amat baik, namun hasil maklum balas akar umbi kami dapati terlalu banyak kelemahan pada pelan pelaksanaan AES yang perlu diatasi antaranya lokasi dan had laju praktikal bagi sesebuah kawasan," katanya.

Khairy berkata kerajaan juga perlu mengadakan publisiti dan pendidikan umum bagi memberikan informasi yang lebih jelas kepada rakyat.

"Adalah penting untuk rakyat memahami dengan jelas sistem AES ini kerana ia mampu menyelamatkan nyawa mereka selain mengelakkan AES menjadi 'alat mainan' pembangkang untuk menakut-nakutkan rakyat," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Pemuda.

Semalam, empat Kerajaan Negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat iaitu Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Selangor bersetuju menangguhkan pemasangan AES.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, sebanyak 331 kamera AES dicadang untuk dipasang di empat negeri itu, namun pelaksanaannya terpaksa ditangguhkan.

"Kami akan bertemu Ketua Setiausaha Kementerian Pengangkutan Datuk Long See Wool bulan depan bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai AES termasuk kos dan syarikat pengendali," katanya pada sidang media di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Guan Eng berkata, pemasangan AES itu seharusnya mendapat kelulusan daripada pihak berkuasa di peringkat kerajaan negeri terlebih dahulu.

AES adalah sistem kamera automatik berteknologi tinggi yang dipasang di lokasi yang dikenal pasti sering berlaku kemalangan selain bertujuan meningkatkan keberkesanan dan kecekapan sistem penguatkuasaan serta mampu mengurangkan kemalangan maut.

Ia merakam pesalah trafik yang melanggar dua kesalahan utama iaitu memandu melebihi had laju atau melanggar lampu merah.

Dalam pada itu, laporan Bernama berasingan menyebut Kementerian Pengangkutan akan menghantar pasukan teknikal untuk memberi penerangan mengenai AES kepada kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor seperti dipohon.

Dalam satu kenyataan hari ini, kementerian itu berkata, setakat ini hanya kerajaan negeri berkenaan meminta penjelasan berkaitan pelaksanaan AES itu. -SH

Laporan sebelum ini


comments:

Anonymous said...
Barisan Nasional menang dengan undi hantu. Jadi perintah pun kelam kabut.

Moto barisan nasional ialah "Buat Dulu, Kaji kemudian"

Basteng said...
Objecktif AES utama sememangnya elok iaitu untuk mengelakkkan kemalangan !

Tetapi perlaksanaan yang banyak kelemahan seperti :

1. Di katakan matlamat utama AES ialah untuk diletakkan di kawasan jalan yang kerap berlaku kemalangan. Yang tak betulnya bila dilaksanakan AES ini diletakkan di kawasan yang sememangnya bukan langsung di kawasan jalan raya yang merbahaya tetapi diletak di kawasan yang jalan lurus giler macam selepas tol LDP hala ke hospital serdang !

Itu memang sengaja berniat untuk memerangkap pemandu yang datang drp arah last tol LDP ke hospital serdang kerana tersebut adalah lebuh raya yang lurus tapi menuruni bukit ! Maka RAMAI lah pemandu yg memandu dlm had 70 - 80 pun kena !

Aku rasa kat kawasan ini sahaja, AES dah dapat beratus juta jika seorang pemandu dikena denda RM300 maka bayang kan berapa duit yang diperolehi drp modus operandi ini !

Tujuan asal memang elok tetapi disebabkan perlaksanaan yang lemah maka AES ini dijadikan lubuk duit utk menindas pemandu yang sememangnya sudah kurg duit dalam poket !

Aku lagi respek perompak yang merompak mesin ATM drp perompak terhormat yang merompak duit orang ramai secara terang terangan ini !

Anonymous said...
BN ni kalu nak buat pape mane ade nak amik kira pendapat rakyat. pastu syok sendiri kate rakyat didahulukan. bende ni macam Akta 114A gak. rakyat bantah tp dibuat jugak! manfaat hanya lebih pada BN as gomen dan kroni.

CEE YEE said...
apa susah nya Apa apa pu pembayar cukai juga yg tanggung

Anonymous said...
Klu x ikhlas buat sesuatu, mmg tak kena sana sini.
Wlu tujuan utk kebaikan konon nya le.

Anonymous said...
Bagus juga sistem AES ini...cepat tumbang BN pada PRU13 ini..ratax rakyat naik meluat dgn kerajaan Barisan Nasional.

Anonymous said...
Apasal KJ stil duk dlm umno walaupun dia la ketua pemuda umno yang pertama tidak memiliki apa2 jawatan dlm kerajaan..woi KJ..lu kuar la umno..buat parti baru..parti MY Team..kah kah kah kah...

Anonymous said...
walaupon aku nyampah dgn KJ, tp ada mase dia ni lebih rasional dari geng umngok yg lain. najib da tolak dia ketepi. pengaruh pon xler power sgt kalu nak tubuh parti sendiri. Nak join PR, kulit muka x cukup tebal. jadi stay je la dlm umngok sambil sesekali pong pang nak tarik perhatian. kah kah kah

atan said...
Kalau nk buat hudud bukan main lagi kena kajian mendalam la, kena bagi kefahaman la tapi bila AES tk payah semua tu. Terus buat je

Anonymous said...
Pemuda UMNO pun anggota kerajaan BN, tak perlu berlakon, MCA ada pelakon porno?

Anonymous said...
Lu sapa, Pemuda UMNO? Gua rakyat, lu kerajaan!!!

Anonymous said...
BILA NAK ANJUR DEMO BANTAH AES DI DATARAN MERDEKA? BAGUS WAKTU SAMBUTAN TAHUN BARU 2013
GROUP FOOTER MESSAGE
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
        Pdniaga Grafik - http://pdniagagrafik.blogspot.com

Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
        Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:         Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com  
        The Paradise Of Marketplace - http://carimudah.com     
        Kad Kahwin Online - http://kadkahwin.biz     
        Kataloh Online Business Index - http://kataloh.com  
        OILYMAN - http://oilyman.com.my

No comments: