Monday, November 19, 2012

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3421

7 New Messages

Digest #3421
1
Fw: Generasi Muda Perindu Syahid by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
2a
WIRING VTEC PROBLEM by "automobil@yahoogroups.com"
2b
Re: WIRING VTEC PROBLEM by "suhaimi ibrahim" designplanet78
3a
Re: Oilyman Ke Seremban petang AHAD by "MohdNorAzaki MatAli"
4b
Re: Fw: JIRAN MENCURI WIFI by "n wafdi" nwafdi09
4c
Re: Fw: JIRAN MENCURI WIFI by "MHZ" mohamad_hadi

Messages

Sun Nov 18, 2012 6:55 am (PST) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Terkini Di Gaza: Pejabat PM Hancur, Kematian Orang Awam Meningkat Angkara Zionis Israel Laknatullah.. Ya Allah Selamat Umat Islam Di Palestin
sedakasejahtera.blogspot.

Seorang ibu menggendong jasad anaknya yang tewas dalam serangan Israel di Jabaliya, Jalur Gaza, Palestina, Jumat (16/11).

GAZA CITY - Israel melancarkan lebih 180 serangan udara ke arah Genting Gaza awal pagi hari ini, termasuk serangan yang disasarkan ke ibu pejabat kerajaan Hamas hingga menyebabkan bangunan tersebut musnah teruk, menurut kenyataan yang dikeluarkan Hamas.
Serangan baharu itu merupakan tindak balas rejim Zionis terhadap beberapa siri serangan roket yang pertama kali dilancarkan oleh Hamas ke atas bandar suci Baitulmaqdis, yang meningkatkan lagi ketegangan antara Israel dengan pejuang Palestin.
"Empat serangan disasarkan ke arah ibu pejabat Kabinet Hamas. Bagaimanapun, kerajaan kekal dengan pendirian untuk terus menentang Israel dan bersama penduduk Palestin," menurut kenyataan itu lagi.
Menurut saksi dan pegawai Hamas, ibu pejabat yang terletak di kawasan kejiranan Nasser di Gaza City, musnah teruk dalam serangan tersebut.
"Bangunan tersebut musnah sama sekali dan beberapa buah rumah berdekatan turut musnah," katanya.
Pagi semalam, Haniyeh dan beberapa pegawai tinggi Hamas berada di bangunan tersebut bagi menyambut kedatangan Perdana Menteri Mesir, Hisham Qandil dalam lawatan singkatnya ke Gaza.
Sementara itu, jurucakap tentera Israel berkata, tentera Israel (IDF) menyasarkan serangan pada bangunan yang menempatkan ibu pejabat Perdana Menteri, Ismail Haniyeh di Gaza.
"Dalam tempoh enam jam, IDF menyasarkan sebanyak 85 lagi serangan di kawasan pengganas," menurut kenyataan pasukan itu dalam akaun Twitter rasmi milik mereka.
Tentera Israel turut mendakwa sebanyak 150 roket yang dilancarkan dari Gaza mengenai kawasannya sejak semalam dan sekurang-kurangnya 83 lagi berjaya dipintas oleh sistem anti peluru berpandu Iron Dome miliknya.
Pegawai perubatan Gaza, Ashraf al-Kidra berkata, dalam serangan terbaru hari ini, sebanyak 10 orang terbunuh termasuk lapan pejuang Palestin, manakala berpuluh-puluh lagi tercedera.
Secara keseluruhan setakat tengah hari, sebanyak 40 rakyat Palestin terbunuh termasuklah 13 orang awam dan tiga orang awam Israel pula turut maut sejak Israel memulakan operasi ketenteraannya Rabu lalu.

Seorang dokter Palestina membawa tubuh seorang anak yang tewas akibat serangan udara Israel di kawasan kota Gaza. FOTO: AFP PHOTO/MAHMUD HAMS/POOLIsrael akan dimintai pertanggungjawaban atas terbunuhnya anak-anak di antara 40 orang tewas dalam tiga hari serangan udara di Gaza.

Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan, Sabtu (17/11), waktu setempat, mengatakan, bahwa Israel akan dimintai pertanggungjawaban atas terbunuhnya anak-anak di antara 40 orang tewas dalam tiga hari serangan udara di Gaza.

"Semua orang harus tahu bahwa cepat atau lambat akan ada pertanggungjawaban atas jumlah pembantaian anak-anak tak berdosa yang tewas secara tak manusiawi di Gaza," katanya dalam satu pidato di Universitas Kairo.

Erdogan, yang sebelumnya bertemu dengan Presiden Mohamed Moursi, telah menyalahkan Israel atas putaran terakhir pertempuran di sekitar Jalur Gaza.

Amerika Serikat ingin, baik Turki dan Mesir, menekan Hamas sebagai penguasa Gaza untuk menghentikan serangan-serangan roket ke wilayah Israel.

Para gerilyawan Palestina melakukan penembakan-penembakan roket ke wilayah Israel selatan sebagai balasan razia dan serangan semena-mena tentara negara Yahudi itu terhadap warga di wilayah yang dicaploknya sejak perang 1967, yang mendapat tentangan dari masyarakat dunia.

Mengenali Briged Al Qassam - Generasi Muda Perindu Syahid
wasukalu.blogspot.
Posted by GeloraHatiMuda

Briged Al Qassam yang digeruni Zionis

Kewujudan para pemuda yang memperjuangkan kemuliaan Islam secara ketenteraan di bumi Gaza dan Tebing Barat bukanlah satu yang rahsia lagi. Merekalah sebenarnya yang merupakan ketumbukan angkatan tentera yang menjadi perisai di barisan depan yang akan mempertahankan Palestin daripada terus dijajah dan diratah oleh regim Zionis Israel selama ini.

Briged Izzuddin al-Qassam atau lebih dikenali sebagai al-Qassam adalah barisan pejuang bersenjata Palestin yang telah diasaskan penubuhannya oleh Sheikh Ahmad Yassin (Pengasas HAMAS), Dr Ibrahim al Maqadema dan Sheikh Salah Shehada sejak tahun 1984 lagi.

Sheikh Izzuddin al Qassam

Pasukan bersenjata HAMAS yang begitu digeruni oleh Israel ini telah diberikan nama sebagai Briged al-Qassam bersempena dengan nama Sheikh Izzuddin al-Qassam, seorang tokoh pejuang yang berasal dari Syria yang telah terkorban syahid di Ya'bad, Palestin bagi mempertahankan bumi ini daripada penjajahan Inggeris pada tahun 1935.

Di kesempatan yang ada ketika menyertai misi kemanusiaan di Gaza kali ini, saya telah mendapatkan seberapa banyak maklumat mengenai pergerakan ini daripada masyarakat setempat di sana.

Beberapa kali mendengar bunyi letupan di sana sini sepanjang keberadaan kami di Gaza, Namun masyarakat umum termasuk Israel juga amat mengetahui bahawa Briged al Qassam adalah satu pergerakan ketenteraan yang bekerja dengan kerahsiaan yang kuat dan mampu membuat pelbagai kejutan.

Alhamdulillah dengan takdir yang ditentukanNya pula, saya berpeluang untuk mengenali Briged al-Qassam ini dengan lebuh dekat melalui kunjungan ke pusat latihan mereka setelah mendapat jemputan daripada pimpinan kerajaan yang memerintah Semenanjung Gaza. Saya berpeluang menyaksikan sebuah satu demonstrasi latihan ketenteraan yang jarang-jarang sekali dibuka kepada rakyat Palestin apatah lagi kepada pengunjung dari luar Negara.

Objektif penubuhan al Qassam

Objektif utama penubuhan al Qassam adalah untuk menaikkan semangat jihad di kalangan orang-orang Palestin, orang-orang Arab dan juga umat Islam sejagat. Briged ini bertanggung-jawab untuk mempertahankan tanah suci Palestin daripada penjajahan dan kezaliman Zionis dan seterusnya membebaskan Palestin dan keseluruhan tanahnya yang telah dirampas oleh penjajah Zionis Israel.

Pada peringkat awalnya mereka enggan memberikan maklumat lanjut mengenai kekuatan sebenar briged ini tetapi akhirnya menjelaskan bahawa mereka mempunyai ahli battalion yang terlatih seramai kira0kira 25,000 orang di kalangan pemuda-pemuda yang berumur antara 18-30 tahun. Sejak intifadah al Aqsa yang berlaku pada tahun 2000, seramai kira-kira 800 ahli briged ini telah syahid bagi mempertahankan Palestin.
Briged al Qassam amat mementingkan latihan dan kualiti ahli Briged yang menjadi tulang belakang perjuangan pembebasan Palestin.

Di antara syarat utama yang dikenakan sebelum mereka dipilih ialah :

1-Gigih berpegang dengan ajaran Islam
2-Kuat mengamalkan sunnah Rasulullah saw
3-Menjaga solat 5 waktu secara berjamaah 4-Mengimani perjuangan pembebasan al Aqsa dan Palestin
5-Berdisiplin dan mentaati kepimpinan
6-Mencintai dan bersedia untuk syahid

Saya telah diberitahu bahawa briged ini juga mempunyai skuad wanita walau pun mereka tidak berada di barisan depan ketenteraan. Pernah sekali tentera al Qassam yang berpakaian lengkap ketenteraan dikepung oleh tentera Israel di dalam sebuah masjid, mereka telah menghantar tentera wanita yang tidak berpakaian seragam pada ketika itu untuk masuk ke masjid bagi menyerahkan baju lain kepada anggota yang terkepung, Tentera al Qassam ini kemudiannya berjaya keluar dengan berlakon sebagai orang-orang awam. Walau pun Briged al Qassam kehilangan tiga anggota wanitanya dalam operasi tersebut tetapi mereka tetap Berjaya kerana ramai di kalangan anggota utamanya yang dapat diselamatkan.

Sudah menjadi perkara biasa apabila kedengaran letupan dan bunyi tembakan di wilayah Gaza bukan kerana serangan ketentaraan Israel sebaliknya adalah daripada sesi latihan al Qassam.

Briged al Qassam ini juga sangat terkenal dengan roket artileri al-Qassam yang merupakan roket buatan sendiri. Roket ini sering membawa kemusnahan musuh di tanah suci Palestin yang dijajah serta memberikan kesan trauma mental kepada masyarakat penjajah Israel.

Saya juga berkesempatan menyaksikan satu sesi latihan ketenteraan Brideg al Qassam ini yang menggunakan peluru hidup, bom tangan, senapang AK-47, mesingan dan roket grenad. Bergegar rasanya hati kecil ini ketika menyaksikan demonstrasi yang cukup membuktikan kehebatan generasi muda Palestin ini.

Bersujud syukur selepas menjalani operasi

Sesudah sesi latihan itu, kesemua pemuda-pemuda ini berkumpul dan bersujud syukur sebagai satu amalan penting pada setiap kali tamat satu pertempuran melawan tentera Zionis.

Dengan pelbagai maklumat dan diikuti oleh pertemuan yang bermakna ini, saya pasti bahawa mereka adalah generasi pemuda perindu syahid yang begitu digeruni oleh pasukan tentera penjajah Israel yang berjumlah seramai 720,000 orang yang turut mempunyai pelbagai kelengkapan teknologi ketenteraan yang canggih

Pemuda Briged Al-Qassam melakukan sujud syukur setiap kali pulang daripada bertempur dengan tentera Israel.

Sebelum berpisah, seorang pemuda al Qassal menghampiri saya dan bertanya asal usul kami. Apabila diberitahu daripada Malaysia, dia lantas menjawab bahawa tanah ini juga milik umat Islam di Malaysia. Tentunya jawapan ini begitu mendalam dan menggugah hati sanubari saya.

Ketika berpeluang untuk mengajukan soalan kepada beberapa anak muda Palestin di Gaza samada mereka adalah daripada al Qassam atau tidak, kebanyakan mereka hanya tersenyum kerana mereka biasanya mengistiharkan diri mereka sebagai al Qassam secara terbuka.

Pemuda al Qassam - generasi pemburu syahid

Subhanallah…merekalah generasi anak muda yang merindui kemuliaan mati syahid dan masing-masing bekerja kuat bagi menagih keistimewaan syahid seperti maksud sabdaan Rasulullah :

"Bagi orang yang mati syahid ada 6 keistimewaan iaitu:
1-diampuni dosanya sejak mulai pertama darahnya meluncur keluar
2-melihat tempatnya di dalam surga
3-dilindungi dari azab kubur
4-terjamin keamanannya dari malapetaka besar
5-merasakan kemanisan iman,
6-dikahwinkan dengan bidadari,
7-dan diperkenankan memeberikan syafa'at bagi 70 orang kerabatnya"

(Hadis Riwayat at-Tirmidzi, Ibnu Majah, dan Ahmad)

ditulis oleh Dr Zainur Rashid Zainuddin - zainurrashid.com

wasalam

adios

Betoi ka Emir Qatar tolong Israel...
paklongonline.blogspot
Laki Mak Long hang: Pak Long Din

Salam semua...

Mak Long hang pesan, nak baca tu boleh... moga kita lebih waspada ngan kehidupan. Tapi, percaya jangan, pasai mai dari sumber yang tak ketahuan... Tak baik tuduh orang tanpa bukti.

Sekali lagi rakyat Islam Palestin dizalimi dan dibuli... Kali ni lebih canggih, bila ketua sayap tentera Hamas, Ahmed Al-Jabari dibunuh. Israel berjaya sekurang-kurangnya buatkan dunia kagum kat teknologi dia. Tentera udara dia boleh bunuh sasaran tepat macam yang depa mau...

Tapi ada cerita dari sumber-sumber yang depa ni percayai kata, Emir Qatar yang tolong Israel tuk kesan sasaran pilihan. Haram sungguh kalau betoi perangai dia camnih...

Emir Qatar Syeikh Hamad ngan first lady dia besa pi ke Gaza dulu, kenalpasti taget dan lokasi pejabat tinggi Hamas. Caranya mudah, Presiden ameno Qatar neh telah hadiahkan banyak jam dan pen kat para staf tertinggi Hamas yang boleh dikesan melalui satelit Israel...

Dan Ahmad al-Jabari ni adalah salah sorang penerima hadiah tuh... Tak mustahil kan, pembunuhan ini dibantu oleh jam atau pen tersebut? Wallahuaklam...

Kalau betoi neh, kesian la kat umat Palestin kan... kena tikam belakang oleh ameno Qatar. Setakat la ni Pak Long dengaq angka korban dibumi Gaza semakin meningkat, keangkuhan si gagah Yahudi membuli si lemah Palestin semakin rakus malah dibantu rapat oleh Presiden ameno Amerika.

Tapi ni la dunia. Dalam masa penduduk Palestin yang gundah tertekan, kanak-kanak dan wanita yang menjadi mangsa kekejaman Israel nih, ada jugak lagi segelintir manusia yang kononnya mengaku dan memperjuangkan Islam tapi tidak langsung merasa berdosa berselingkuh dengan ejen ejen Yahudi neh...

Wassalam...

Jet F-16 ISRAEL Ditembak JATUH
pulakdah.blogspot
Posted by author faethal

Mujahidin Palestin berjaya menembak jatuh sebuah pesawat tempur zionis Yahudi yang terbang di atas perbatasan Gaza. Menurut sumber-sumber daripada Hamas, jet tempur F-16 penjajah zionis Yahudi itu ditembak jatuh pada Jumaat (16/11).

Mujahidin Palestin telah melepaskan lebih dari 550 roket ke wilayah penjajah zionis Yahudi sejak hari Rabu (14/11) setelah Tel Aviv melancarkan serangan ketenteraan besar-besaran di Gaza, mengorbankan puluhan warga muslim, termasuk kanak-kanak dan kaum wanita.

Tentera zionis Yahudi mengatakan telah mengebom lebih dari 600 target di Gaza sejak serangan tiga hari yang lalu.

Menurut sumber-sumber zionis Yahudi, penangkis peluru Iron Dome hanya berjaya menangkis satu perlima roket yang ditembak dari Jalur Gaza.

Jet F16 Israel ditembak jatuh di Gaza
muslimeen-united.blogspot.

(Gambar yang dikatakan jet F16 Israel yang ditembak jatuh)

GAZA: Pejuang Palestin di Gaza berjaya menembak jatuh sebuah jet F16 Israel yang terbang di ruang udara Gaza, lapor Presstv.ir.

Kapal perang Israel itu ditembak jatuh serentak dengan serangan roket dari Gaza yang mengenai sasaran Israel di kawasan penempatan Gush Etzion di al-Quds (Jerusalem).

Tembakan roket itu mencederakan beberapa orang Israel.

Roket dan peluru berpandu Palestine juga jatuh di lain-lain kawasan dalam negara Israel termasuk Tel Aviv, Eshkol, Ashdod, Ashkelon dan Be'er Sheva.

Selama ini, dunia menganggap negara Israel kebal dari serangan kerana kehebatan sistem pertahanannya.

Serangan ini dibuat ekoran serangan maut yang dibuat Israel ke atas Gaza yang membunuh panglima tentera Brigade Ezaddin Al Kassam, cabang tentera di bawah Hamas, Al Jabari.

Sun Nov 18, 2012 3:26 pm (PST) . Posted by:

"automobil@yahoogroups.com"

Mod,
Hide my address..tq

Salam,
Ada tak kawan2 dalam group ni pakai enjin VTEC (SOHC)guna carburetor.kereta old skool saya injection+wiring problem,pomen syor pakai
balik carburetor asal dan VTEC boleh buka pakai button-manual.
Kalau ada boleh share pengalaman skit ttng problem dia.tq

Mz...

Mon Nov 19, 2012 6:01 am (PST) . Posted by:

"suhaimi ibrahim" designplanet78

Salam, setahu saya vtec memang kene injection. Tak pernah dengar vtec carburator. Vtec tak on off macam nos. Cume bleh off atau on sebelum start. Tapi jarang org set vtec on off. Cume biasanya set kat rpm mane nak engage.  Maaf kalau tersilap

artikel menarik di sembang-automobil.blogspot.com

Sun Nov 18, 2012 4:02 pm (PST) . Posted by:

"MohdNorAzaki MatAli"

area sg buloh tak ade ke?




From: Muaz CK <muazck@gmail.com>
To: automobil <automobil@yahoogroups.com>
Date: 11/17/2012 11:16 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Oilyman Ke Seremban petang
AHAD
Sent by: automobil@yahoogroups.com






Salaam semua.



Saya baru jadi agen Oilyman dalam sebulan. Lokasi asal Wangsa Maju, Kuala
Lumpur dan Dengkil, Selangor.

Putrajaya pun buat juga kalau ada yang sudi jadi customer.

Kalau jalan on the way ke KL tu, kadang2 pakai MEX, tapi selalunya pakai
BESRAYA dan MRR2 lah. So dimana2 lah bergantung pada keadaan. Sesiapa yang
ada di dalam perjalanan saya tu, boleh saja saya layan, tapi waktu pulang
dari kerja sahaja lah.

Kadang2 saya akan ke Seremban, dan kadang2 saya ke Subang Jaya. Rumah
parents dan in laws. So boleh ambil peluang cuci karbon.

Saya pengalaman belum luas lagi. So kalau yang dah cuci karbon, boleh je
tunjuk ajar dimana vacuum point untuk dipakai, contohnya lah.


Jadi selain intro tu, saya nak umumkan yang saya akan berada di Paroi,
Negeri Sembilan pada petang esok (Ahad 18 Nov).

Sesiapa yang berminat nak cuci karbon, boleh datang ke Stadium Paroi. Kalau
ada hatta satu customer, kita akan perasap stadium.

Hubungi saya di 010-902-9909



This email and any attached files ("Message") may contain confidential and/or privileged information. It is intended solely for the addressee(s). If you receive this Message in error, inform the sender by reply email, delete the Message and destroy any printed copy.
Any unauthorized use, distribution, or copying of this Message or any part thereof is prohibited. Emails are susceptible to alteration. Neither Technip nor any of its affiliates shall be liable for the Message if altered or falsified nor shall they be liable for any damage caused by any virus that might be transmitted with this Message.

Sun Nov 18, 2012 10:12 pm (PST) . Posted by:

"agai@017"

bro...
kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
 


________________________________
From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Friday, 16 November 2012 11:54 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI

disable SSID broadcast (hide SSID)

rgds,
Nazri Ahtar


________________________________
From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Friday, November 16, 2012 10:02 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI

salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah??
On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
 
>
>JIRAN MENCURI WIFI
>yongsukakuning.blogspot.
>Posted by Yong
>
>Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>
>
>Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal. Contohnya Unifi
>
>PAKEJ TERMURAH UNIFI
>Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
> * Unifi =     RM149.00 (Pakej termurah)
> * Litrik =    RM300.00 (banyak guna air-cond)
> * HP =       RM200.00 (banyak borak)
> * Jumlah =  RM649.00
>Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain. Nak buat camne?
>Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia bukan rugi apapun. 
>Itulah yang berlaku.
>Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>Keme tukar password. Sekarang bila tidak guna Internet keme off - AirPort.
>Bukan Yong kedekut. Tetapi kita tak tahu orang yang menceroboh dan mencuri wifi itu buat apa semasa on-line. Adakah dia mencarut dan memaki orang lain, misalnya Raja? Bukankah keme yang tak tahu apa-apa ni akan dapat susah kalau ia berlaku begitu?
>Yong minta sesiapa yang mencuri wifi jiran, sila berhenti sekarang juga. Ini kerana perbuatan ini berdosa. Jangan fikir jiran tidak hilang apa-apa jika komer mencuri wifinya. Jiran akan mendapati sistem internet jadi slow. Ini membuang masa jiran. Membuang masa juga berdosa.
>Komer yang nak tahu tentang pencuri wifi, tanya pakcik google jer tentang wifi thief.
>

>
>comments:
>
>________________________________
>

Sun Nov 18, 2012 10:41 pm (PST) . Posted by:

"n wafdi" nwafdi09

kalau x bole..sruh dia tukaq nama NO je lah.. hehhe gurau bro
On Nov 19, 2012 2:12 PM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:

> bro...
> kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
>
>
> *From:* Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
> *To:* "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Friday, 16 November 2012 11:54 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
> **
> disable SSID broadcast (hide SSID)
>
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> *From:* MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
> *To:* automobil@yahoogroups.com
> *Sent:* Friday, November 16, 2012 10:02 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
> **
> salam,** ** 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali**2. tukar password wireless router
> ** 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google
> password generator)** 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet.**5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula
> jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless &
> router dengan segera selepas kena hack).** ** ada apa2 lagi niak tambah??
>
> On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:**
>
>
>
> *JIRAN MENCURI WIFI*
> yongsukakuning.blogspot.
> Posted by Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
>
> Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran
> kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke
> tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah
> tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan
> celik IT.
>
> Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal.
> Contohnya Unifi
> ** <http://3.bp.blogspot.com/-oX19T7XIbNk/UJ0cUdCdwBI/AAAAAAAAGZ4/NC4Ct9UUKo8/s1600/UNIFI.png> PAKEJ
> TERMURAH UNIFI **
> Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan
> jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
>
> - Unifi = RM149.00 (Pakej termurah)
> - Litrik = RM300.00 (banyak guna air-cond)
> - HP = RM200.00 (banyak borak)
> - Jumlah = RM649.00
>
> Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain.
> Nak buat camne?
> **
> Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia
> bukan rugi apapun.
> **
> Itulah yang berlaku.
> **
> Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa
> lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
> **
> Keme tukar password.** ** Sekarang bila tidak guna Internet keme off -
> AirPort.
> **
> Bukan Yong kedekut. Tetapi kita tak tahu orang yang menceroboh dan mencuri
> wifi itu buat apa semasa on-line. Adakah dia mencarut dan memaki orang
> lain, misalnya Raja? Bukankah keme yang tak tahu apa-apa ni akan dapat
> susah kalau ia berlaku begitu?
> **
> Yong minta sesiapa yang mencuri wifi jiran, sila berhenti sekarang juga.
> Ini kerana perbuatan ini berdosa. Jangan fikir jiran tidak hilang apa-apa
> jika komer mencuri wifinya. Jiran akan mendapati sistem internet jadi slow.
> Ini membuang masa jiran. Membuang masa juga berdosa.
> **
> Komer yang nak tahu tentang pencuri wifi, tanya pakcik google jer tentang
> wifi thief.
>
>
> *comments:*
>
> 1. Shalehudin <http://www.blogger.com/profile/16853304149317324098>
> Salam Yong,
> Ada lagi cara lain ka nak tau line tenet kita dicuri jiran selain dari
> slow?? Boleh suggest tak cara terbaik nak elakkannya??
>
> Iskk... Rasa macam nak pi gaduh ngan jiran ja neh...
> 1. Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
> Salam Shalehudin
>
> Ada. kita tengok melalui IP. Nanti Yong citer dengan detail.
>
> Nak elak, selalu2 tengok melalui IP dan tukar password. WEP tak
> berapa secure. WPA2 lebih secure. Itupun masih boleh curi. Maklumle
> pencuri. Otak dia cume fikir camne nak mencuri jer.
> 2. voltrex <http://www.blogger.com/profile/08010514766835676300>
> salam...
> untuk tau sape yang tgh guna wifi kita... boleh install program
> NirSoft Wireless Network Watcher...
> lepas tu install jugak "netcut software 2.1.4"... ni kita boleh
> putuskan internet dgn komputer atau sebarang gajet yg kita x kenal...
> kedua2nya percuma.. cuba cari di google... semoga membantu... =D
> 3. mangchikla <http://www.blogger.com/profile/10596157251315454282>
> From Voltron to Voltrex 9, Affirmative n tq, signing out :D
> 4. Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
> Salam Voltrex,
>
> Terima kasih. Yong akan download dan test.
>
> 2. PUPPETS <http://www.blogger.com/profile/11081764251454886143>
> salam yong...
> tu tak msuk lg pengalak pd pencuri pencuri wifi tuh...alatan mencuri
> wifi dijual merata heee
> 1. Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
> Salam PUPPETS
>
> Benda ni dah jadi masalah global sebenornya. Semua negara kena
> duduk dan teliti di mana asas problem ini. Tapi kalau kerajaan bagi wifi
> free untuk rakyat, masalah selesai! Alat curi wifi tak laku.
>
> **
> ****
> ****
>

Mon Nov 19, 2012 1:00 am (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

hide ssip pun bleh detect signal wireless gak.. cuma tak nampak nama
wireless tu je. still ada possibility boleh kena hack.

On 19/11/2012 2:41 PM, n wafdi wrote:
>
> kalau x bole..sruh dia tukaq nama NO je lah.. hehhe gurau bro
>
> On Nov 19, 2012 2:12 PM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my
> <mailto:agai_disini@yahoo.com.my>> wrote:
>
> bro...
> kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
>
> *From:* Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com
> <mailto:littlenoti@yahoo.com>>
> *To:* "automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>" <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>>
> *Sent:* Friday, 16 November 2012 11:54 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
> disable SSID broadcast (hide SSID)
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> *From:* MHZ <cekelatgetah@gmail.com <mailto:cekelatgetah@gmail.com>>
> *To:* automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Friday, November 16, 2012 10:02 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com
> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
> salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali
> 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat"
> supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan
> wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless
> router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari
> selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router
> dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah?? On
> 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>>
>>
>> _JIRAN MENCURI WIFI_
>>
>> yongsukakuning.blogspot.
>> Posted by Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
>> Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi
>> jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu
>> jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik
>> juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas
>> pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>>
>> Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia
>> mahal. Contohnya Unifi
>> <http://3.bp.blogspot.com/-oX19T7XIbNk/UJ0cUdCdwBI/AAAAAAAAGZ4/NC4Ct9UUKo8/s1600/UNIFI.png>
>>
>> PAKEJ TERMURAH UNIFI
>>
>> Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia
>> membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik.
>> Contohnya:
>>
>> * Unifi = RM149.00 (Pakej termurah)
>> * Litrik = RM300.00 (banyak guna air-cond)
>> * HP = RM200.00 (banyak borak)
>> * Jumlah = RM649.00
>>
>> Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna
>> lain. Nak buat camne?
>> Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi
>> jiran. Dia bukan rugi apapun.
>> Itulah yang berlaku.
>> Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme
>> diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>> Keme tukar password. Sekarang bila tidak guna Internet keme off -
>> AirPort.
>> Bukan Yong kedekut. Tetapi kita tak tahu orang yang menceroboh
>> dan mencuri wifi itu buat apa semasa on-line. Adakah dia mencarut
>> dan memaki orang lain, misalnya Raja? Bukankah keme yang tak tahu
>> apa-apa ni akan dapat susah kalau ia berlaku begitu?
>> Yong minta sesiapa yang mencuri wifi jiran, sila berhenti
>> sekarang juga. Ini kerana perbuatan ini berdosa. Jangan fikir
>> jiran tidak hilang apa-apa jika komer mencuri wifinya. Jiran akan
>> mendapati sistem internet jadi slow. Ini membuang masa jiran.
>> Membuang masa juga berdosa.
>> Komer yang nak tahu tentang pencuri wifi, tanya pakcik google jer
>> tentang wifi thief.
>> _comments:_
>>
>> 1.
>> Shalehudin <http://www.blogger.com/profile/16853304149317324098>
>> Salam Yong,
>> Ada lagi cara lain ka nak tau line tenet kita dicuri jiran
>> selain dari slow?? Boleh suggest tak cara terbaik nak
>> elakkannya??
>>
>> Iskk... Rasa macam nak pi gaduh ngan jiran ja neh...
>> 1.
>> Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
>> Salam Shalehudin
>>
>> Ada. kita tengok melalui IP. Nanti Yong citer dengan detail.
>>
>> Nak elak, selalu2 tengok melalui IP dan tukar password.
>> WEP tak berapa secure. WPA2 lebih secure. Itupun masih
>> boleh curi. Maklumle pencuri. Otak dia cume fikir camne
>> nak mencuri jer.
>> 2.
>> voltrex <http://www.blogger.com/profile/08010514766835676300>
>> salam...
>> untuk tau sape yang tgh guna wifi kita... boleh install
>> program NirSoft Wireless Network Watcher...
>> lepas tu install jugak "netcut software 2.1.4"... ni kita
>> boleh putuskan internet dgn komputer atau sebarang gajet
>> yg kita x kenal... kedua2nya percuma.. cuba cari di
>> google... semoga membantu... =D
>> 3.
>> mangchikla
>> <http://www.blogger.com/profile/10596157251315454282>
>> From Voltron to Voltrex 9, Affirmative n tq, signing out :D
>> 4.
>> Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
>> Salam Voltrex,
>>
>> Terima kasih. Yong akan download dan test.
>> 2.
>> PUPPETS <http://www.blogger.com/profile/11081764251454886143>
>> salam yong...
>> tu tak msuk lg pengalak pd pencuri pencuri wifi tuh...alatan
>> mencuri wifi dijual merata heee
>> 1.
>> Yong <http://www.blogger.com/profile/02615502530213178534>
>> Salam PUPPETS
>>
>> Benda ni dah jadi masalah global sebenornya. Semua negara
>> kena duduk dan teliti di mana asas problem ini. Tapi
>> kalau kerajaan bagi wifi free untuk rakyat, masalah
>> selesai! Alat curi wifi tak laku.
>>
>

We are making changes based on your feedback, Thank you !
The Yahoo! Groups Product Blog
GROUP FOOTER MESSAGE
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: