Tuesday, November 20, 2012

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3422

15 New Messages

Digest #3422
1
Fw: PM Israel lari tak cukup tanah... by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
2a
Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
2d
Re: Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "Hazli Izwan Ghazali" gt_wan
2e
Re: Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "Fhazly Yusop" neoli18
2f
Re: Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "Hazli Izwan Ghazali" gt_wan
2g
Re: Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "allmailinglist@gmail.com" budubedet
2h
Re: Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "Hazli Izwan Ghazali" gt_wan
3b
Re: Fw: JIRAN MENCURI WIFI by "Fhazly Yusop" neoli18
3c
3d
Re: Fw: JIRAN MENCURI WIFI by "MHZ" mohamad_hadi

Messages

Mon Nov 19, 2012 8:05 am (PST) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Gambar PM Israel lari tak cukup tanah...
gigitankerengga.blogspot
shalehudin.blogspot.com

TV Israel:
"Hamas mengejutkan kita kali ini dengan serangan terhdap Tel Aviv dan yang lebih jauh kemampuan mereka menyerang jajahan Israel di utara (Al-Quds)."
Sumber: Qassam Media

Gambar Benjamin Netanyahu sedang lari tak cukup tanah menyelamatkan diri...

Dikhabarkan juga roket Al-Qassam ini telah sampai menghampiri parlimen Knesset. Roket HAMAS ini juga telah sampai ke rumah Menteri Luar Israel. Sementara Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak pula kini sedang bersembunyi apabila roket yang dilancarkan Briged Al-Qassam banyak mengenai sasaran di Tebing Barat.

Allahu Akbar...

Mamposss Kau!!!! 5 Juta Warga Israel bakal tinggal dalam terowong
wasukalu.blogspot
Posted by GeloraHatiMuda

askar yahudi nangis.. wakaka
Sumber media Israel melaporkan, sejumlah rumah sakit Israel di Palestin 48 (terjajah) meningkatkan kesediaan penuh menghadapi pelbagai kemungkinan.

Chanel 10 Israel menyatakan, keadaan siap sedia terlihat di beberapa rumah sakit, di mana sekitar 5 juta orang Israel menjadi sasaran serangan peluru-peluru berpandu Al-Qassam.

Dalam konteks yang sama, warga Al-Quds (terjajah) mencatat keadaan mencengkam di kota Al-Quds, sejumlah hotel tampak lengang usai jatuhnya peluru berpandu Palestin yang dilancar Brigade Al-Qassam ke beberapa sasaran di Al-Quds Utara pada Jumaat petang kelmarin.

Sumber Israel lain menyatakan sejumlah upaya diminta kepada warga Israel untuk menyelamatkan diri dari peluru berpandu-peluru berpandu pejuang Palestin yang menggugat kawasan selatan jajahan 48 tahun itu, antara lain meminta agar mereka tinggal sementara di Tepi Barat.

Rangkaian Nasional News menyebutkan, usaha yang dilakukan sejak Rabu lalu adalah memindahkan warga yahudi untuk sementara waktu di beberapa penempatan Tebing Barat, seperti Gous Etsion, Modien dan sejumlah penempatan di Nablus agar mereka terhindar dari peluru berpandu jarak jauh yang dilancar hamas dari Gaza.

Mursi Mula Bikin Panas - Mesir hantar pejuang jihad ke Gaza

real punya haramjadah nyorok dalam kolong.. wakaka

Tentera dan Warga Israel Ketakutan

Sumber media menjelaskan, beberapa keluarga yahudi memutuskan untuk pergi ke kawasan tengah, namun sampainya peluru berpandu pejuang AL Qassam ke Tel Aviv mendorong sebahagian dari mereka tertanya-tanya akan manfaat berlindung ke kawasan tersebut, yang tetap menjadi sasaran tembakan peluru berpandu Palestin.

Menteri Pertahanan Dalam Negeri Israel, Evi Dikhter menyebutkan, dijangka ratusan peluru berpandu akan dibedil pada hari-hari mendatang, seperti diungkap sumber-sumber media Israel.- fb

Inilah rupa roket buatan gaza yang menjadi mimpi ngeri buat 5 juta rakyat Israel dan tenteranya

Suasana Ketika roket buatan gaza dilancar.. watcHa!!!!!

wakaka

adios
comments:
1.. Amuraria
JANGAN LUPA RATUSAN BOM DARI TENTERA LAKNATULLAH ZIONIS YANG MERAGUT NYAWA-NYAWA YANG TIDAK BERDOSA ! MOGA ALLAH SWT MEMBERI BANTUAN PADA PEJUANG-PEJUANG ANTI ZIONIS AAMIIIN !

2.. Aku Penghibur
ya ALLAH berikah kemenangan kepada palestin

3.. Zaim Iqbal
aq tak caya kalo berita dari israel..kalo berita dari negara lain baru aq caya, sebab setiap berita dari israel mesti dye buat Islam ni nampak ganas dan bahaya..ni pendapat saje, kalo aq salah minta maaf..

http://www.blogzaim.com/

4.. Buatbest
Ya..Kali ini Israel Laknatullah betol2 akan mampos..siap pakej mampos disemadikan dalam terowong..

5.. Yong
Salam GeloraHatiMuda

Yong dah peronah datang sini.Tapi takat baca jer. Sorry erk.

Yong bukan orang Parit, Bota atau Kg Gajah. Yong orang Perak Hilior. Sebab tu slang lain sikit.

Apapun Yong juga perantau. 15 tahun di Sabah. Tak termasuk di luar negara kerana belajor. Jadi banyak istilah lokal udah luper.

a.. GeloraHatiMuda
haha.. maaf yong shout box ada problem..hihi

6.. PakNgahYobKider
assalam...sama2 kita mendoakan kemenangan pada pihak mujahideen. tapi jangan kita lupa bejuang juga...boikot dan jangan hajabkan prodak neslei/kfc/mcD dan baghang2 amareka.

Kejutan Baru, Israel Akui Roket Al-Qassam Berjaya Hantam Kapal Perangnya
wasukalu.blogspot
Posted by GeloraHatiMuda

Gaza – PIP: Brigade Izzuddin Al-Qassam, sayap militer Hamas berhasil membidik pagi ini Ahad (18/11) kapal perang Israel yang berada di lepas pantai Jalur Gaza dengan lima roket 107.

Hal itu ditegaskan oleh pejuang Al-Qassam yang menyatakan bahwa pagi ini mereka melepaskan lima roket 107 ke arah kapal perang Israel yang bermarkas di lepas pantai kamp pengungsi Nasherat (Nazaret) dan mengenai langsung kapal perang Israel itu.

Menyusul penyataan ini, media Israel menegaskan bahwa lima roket darat laut dilepaskan ke lepas pantai Gaza. Namun mereka belum menegaskan adanya korban tewas atau luka di kalangan pasukan laut Israel.

Sebelumnya, jubir Brigade Al-Qassam, Abu Ubaidah menegaskan bahwa pihaknya akan memberikan kejutan-kejutan baru kepada pasukan Israel. (bsyr)

maaf bro bahasa indonesia.. harap dapat memahami. Tidak upaya mengalih bahasa

adios

Gambar dan Video Protes 'In Solidarity With Gaza' Di Seluruh

Dunia 17 Nov 2012

In Solidarity with Gaza .. Dublin , Ireland 17-11-2012

In Solidarity with Gaza .. Uppsala , Sweden 17-11-2012

In Solidarity with Gaza .. London , UK 17-11-2012

Saturday in Geneva, Switzerland, in front of UN (united nations)

In Solidarity with Gaza-Kuala Lumpur Malaysia

apa ikhtiar kita?

adios

Ini kali lah : Zionis Akan Lenyap Bersama Musim Semi Revolusi Dunia Arab

wasukalu.blogspot.com
Posted by GeloraHatiMuda

Khalid Misy'al, Ketua Biro Politik Gerakan Hamas mengatakan bahawa Asy-Syahid Ahmad Al-Ja'bari bukan hanya pemimpin di Hamas dan Al-Qassam saja, akan tetapi ia adalah salah satu Tokoh Umat yang Agung. Ia telah meninggalkan jasa besar sebelum pemergiannya. Siapa sahaja yang bertemu dengannya akan merasakan bahawa ia adalah pahlawan sejati. Ia hidup sebagai pahlawan dan syahid sebagai pahlawan juga. Ia orang yang bijak, sasterawan, kuat kemahuan, tangguh, dan pantang menyerah. Jeruji besi Israel tidak membuatnya jera bahkan ia mempersembahkan nyawa dan kesungguhan bagi Palestin.

Beliau menyampaikan itu pada saat acara Muktamar Harakah Islam Sudan di Khourtum hari ini, 15/11/12, bahawa Al-Ja'bari telah menuju Allah sebagai syahid dan telah menyirami bumi dengan kemuliaan dan izzah, sedangkan kamu wahai zionis pasti akan melarikan diri dari bumi kami BIIDZNILLAH.

Misy'al menyebutkan bahawa masa hegemoni zionis telah lenyap dengan datangnya "Musim Semi Dunia Arab" yang diperlihatkan oleh wilayah Arab dengan pelbagai perubahan. Beliau mengajak para pemimpin dunia Arab dan dunia Islam untuk mengangkat kepalanya dan untuk melupakan lembaran hitam masa lalu untuk selanjutnya memandang masa datang bersama umat kita dalam menghadapi projek Zionis di bumi Palestin.

Misy'al meledek zionis yang mengaku berhak atas bumi Palestin, beliau menegaskan bahawa zionis bukanlah bahagian dari umat, akan tetapi zionis adalah perampas dan perampas selamanya tidak akan dibiarkan oleh siapa saja yang merdeka.

Misy'al membantah apa yang selalu dikatakan penguasa Israel bahawa mereka akan menamatkan perlawanan, ia menegaskan tidak mungkin perlawanan dipadamkan kerana rakyat kami, merekalah laki-laki, perempuan dan anak-anak yang tergerakkan mengadakan perlawanan, dan bersama mereka umat kita yang agung. Dan Hamas akan terus menepati janjinya terhadap darah para syuhada.

Misy'al menyampaikan mesej kepada rakyat Gaza agar tegar dan tsabat dalam melawan musuh zionis yang bringas. Beliau berkata: "Wahai keluarga kami di Gaza, kalian adalah pejuang sejati, berjuanglah layaknya pahlawan. Kalian telah menorehkan sejarah emas ketika kalian tegar dalam "perang furqan" lalu. "Beliau menyeru pejuang perlawanan untuk menyusun perang dengan zionis dengan" Akal Cerdas dan Hati Pemberani. "- fb

adios

Pejuang Wanita Di Gaza
wasukalu.blogspot.

Semoga Allah selamatkan kamu srikandi Islam. Hanya doaku iring untukmu

gua malu.. gua duduk di sini hanya menyampaikan berita.

Allahu Akhbar

adios
comment:
1.. Kaki Sembang
Malu gua...

Nampak dak beza Palestin ngan kita...
paklongonline.blogspot
Laki Mak Long hang: Pak Long Din

Salam semua...

Lama umoq beralih senja neh, tidoq pun tak boleh la nak lajak sikit. Mak Long hang cukup jaki… haha… Tapi pa pun, syukur Alhamdulillah… hidup lagi Pak Long ari ni, boleh la Pak Long merapu lagi dalam blog neh… hihi…

Mak Long hang pesan, bangkit tidoq pun kena bersyukur… ya la, kita kena bersyukur ngan pasai bangkit pagi, boleh lagi dok tengok matahari. Ada setengah orang tu, sedaq-sedaq ja bumbung rendah… bila pegang rasa papan berbilah-bilah, sah-sah dok dalam keranda dah… haha…

Bukan ka semua kerja buat Allah Taala, hangpa jangan dok protes laa… terpulang kat Dia nak ambik kita neh BALIK bila… kadang-kadang dalam dok bernyawa pun kita lupa nak syukur kat Dia…

Bersyukur la kita kat Allah Taala, bersolat subuh pun dalam sentosa. Boleh dok ubah lembu pepagi buta, bela ayam itik barang sekoq dua. Tapi ca tengok kat Palestin sana, solat sorang dalam gelap gelita. Binatang nak bela buat hapa, dah diri dan keluarga tak ketahuan hala...

Bersyukur la kita kat Allah Taala, ada yang pukui 10 masih membuta. Hari cuti depa lajak lagi, bukan hari-hari boleh tidoq camni... Tapi ca tengok kat Palestin sana, depa semalaman tidoq tak lena, dok tunggu tengok bom ngan roket Zionis nak mai kot mana. Tak mai kot darat tunggu la dari udara...

Bersyukur la kita kat Allah Taala, bangkit tidoq pun jam gerak ada. Basuh muka makan dah depan mata. Tapi ca tengok kat Palestin sana, nak gerak hapa dah tak boleh nak lena. Zionis nanti bom kat sini, roket merata-rata... Makan jauh dari selesa, selalu depa pilih untuk berposa... Zionis punya kerja, bekalan makanan tak sampai kat depa...

Bersyukur la kita kat Allah Taala, kita pi kerja punya la suka. Boleh bersembang kat kantin sejam dua. Tapi ca tengok kat Palestin sana, depa keluaq jangan harap pasai kerja. Depa berjihad demi agama negara. Mintak restu ayah bonda, kot-kot tu la last jumpak mak pak depa...

Bersyukur la kita kat Allah Taala, kita masih ada mak bapak kita. Suka tak suka, depa tetap sayang kita. Tapi ca tengok kat Palestin sana, berapa ramai yang besa peluk jasad mak pak depa ja, keraih terejung dah tak bernyawa. Sayang camana pun depa dah tiada. Angkara bom dan roket Zionis durjana. Sebatang kara dah jadi perkara besa...

Bersyukur la kita kat Allah Taala, pasai Dia masih bagi lagi ruang untuk kita. Muhasabah diri jangan lupa, sebenaqnya kita pun diuji dengan keadaan selesa. Tapi ca tengok kat Palestin sana, depa diuji dengan kehilangan nyawa, kesakitan dan penderitaan yang tiada taranya...

Luangkan masa untuk sama-sama berdoa, moga yang terbaik dari Allah s.w.t untuk hamba-hambaNya. Moga depa diberikan kecekalan dalam memperjuangkan kalimah tauhid Allah ini. Allahuakbar!

Wassalam...

comments:
1.. Anonymous
simpati dan doa untuk depa berat mata tengok berat lagi bau yng duk pikui
puak yang duk beperang dengan depa tu memang dikenali cukup ganas

2.. Anonymous
Dari kecik sampai la umuq aku lebih 30 tahun. Asyik dengaq nak berdamai....nak berdamai... Tapi, habukpun tarak. Yang jelasnya, negara israel makin luas di jajah. Yang nampaknya rakyat palastin makin banyak yg di bunuh.

Apa nak jadi la dgn kita orang islam ni. Kenapa tak mahu belajar dpd alquran. Kan Quran dah sebut bangsa yahudi ni suatu bangsa yang tak ernah tepati janji. Kan bangsa yahudi ni suatu bangsa yg degil dan tak amanah.

Jadi, kenapa kita masih nak percayakan mereka? Lebih 30 tahun ie dari aku kecik sampai la dah kahwin perjanjian damai pergi kemana, gencatan senjata pergi kemana?

Kalau kau orang dengaq dlm youtube tentang perihal orang yahudi ni, keamanan bagi mereka ialah dgn cara peperangan. Bermaksud, mereka akan berperang utk dapatkan tanah milik palastin. Perjanjian damai bagi emreka adalah pembohongan semata2.

Kenapakah kita tidak mahu mengikut konsep yg di bawa oleh rasulullah. Mana2 negara islam cuba di rampas dan mereka memerlukan pertolongan, maka kita orang islam mesti bantu samada dgn harata atau ketenteraan. Kenapa hanya pihak barat sahaja yang boleh menghantar bala tentera mereka utk membantu atau menjajah negara lain sedangkan negara islam , umat islam hanya berpeluk tubuh sahaja. Dimana kekuatan Islam. Dimana Jihat dalam islam.

Aku percaya kalau pemerintah kita ini benar2 menjiwai islam, sudah tentu, pemerintah kini akan mengerahkan tenteranya utk membantu rakyat palastin di sana. Akupuh sanggup berjuang mempertahankan saudara kita di sana.

Mon Nov 19, 2012 8:06 am (PST) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


BERITA BAIK UNTUK WARGA SELANGOR DAN KERAJAAN PAKATAN
tukartiub.blogspot.
Dicatat oleh Tukar Tiub

KOMENTAR TUKAR TIUB
exco ronnie telah berkata
pada 14 hari telah diberi
kepada tuan empunya kamera AES
sesudah 14 hari maka kerajaan selangor
akan mengarahkan kontrektor untuk
mencabut kepala bana ini

kerjaan selangor kan selamat kan duit
kerana ramai rakyat akan memcabutkan
kepala bana AES tanpa bayaran

NOTA:
pada 26 haribulan ini adalah tarikh akhir
amaran telah diberi kepada tuan empunya
kepala bana ini
jika masih berdegil maka orang ramai berhak
mencabutkan kepala bana ini

PENGUMUMAN
orang ramai diminta
mengenal pasti tempat dan lokasi
kepala bana ini di pasang
agar bila tiba tarikh nya kepala bana ini
dapat di cabut

siarkan gambar dan alamat kepala bana ini
dalam face book atau tweteer
seliannya adalah sejarah!

SAMM Menawarkan Diri Untuk Roboh Kamera Haram AES di

Selangor Secara Percuma

Hanya berbaki tujuh hari lagi daripada 14 hari tempoh yang diberi kepada Kementerian Pengangkutan untuk menanggalkan dua kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang secara haram di Selangor.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Ronnie Liu, jika kamera tersebut gagal diturunkan sehingga tempoh yang ditetapkan berakhir pada 25 November ini, kerajaan negeri akan mengarahkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk robohkannya.

Justeru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menawarkan diri untuk merobohkan kamera haram tersebut secara sukarela dan percuma. Tawaran SAMM ini juga mampu mengurangkan kos yang bakal dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan untuk mengeluar tender atau mengarah petugas khas untuk aksi mengalih kamera haram tersebut.

Bagi SAMM, adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak untuk menaikkan apa-apa struktur tanpa kebenaran pihak berkuasa kerana ia turut membabitkan soal keselamatan awam, apatah lagi struktur tersebut juga mengganggu keselesaan awam. Sekiranya struktur awam ini menyebabkan kecelakaan, siapakah yang akan bertanggungjawab sedangkan ia dipasang secara haram?

Maka SAMM sangat berbesar hati untuk memastikan struktur awam ini dialihkan dengan kerjasama mana-mana pihak yang ingin bersama, setelah sampai masa dan mendapat kebenaran dari Kerajaan Negeri Selangor. SAMM juga mempunyai kemahiran dan punya tenaga anak muda yang cukup untuk menurunkan kamera AES dengan selamat.

SAMM juga sekali lagi mengucapkan tahniah kepada kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan Khalid Ibrahim dari Pakatan Rakyat kerana membuktikan isu kamera AES ditangani dengan serius, lebih-lebih lagi apabila kamera tersebut dinaikkan secara haram. SAMM melihat ini sebagai bukti rakyat diutamakan berbanding kerajaan Barisan Nasional yang sentiasa berpihak kepada konglomerat dan kroni dalam banyak perkara.

Sekian
Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda SAMM

ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HIP HIP HOORAY
HIP HIP HOORAY
Bro orang ramai selangor pun degan sukarela nak tolong robohkan camera2 aes di seluruh selangor pada jam12 haribulan 24nov.
Hip HIP HOORAY
HIP HIP HOORAY

Tanpa Nama berkata...
cantik ni,jgn rosakkan aes cabut kepala bana ni elok2 bleh jual balik kt kilang...untung sama2 kita buat tahlil dan doa hancurkan umno,amacam

Tanpa Nama berkata...
kahkahkahkah...
ini berita paling best gua dengar..
ini baru kuasa rakyat..
rakyat yg tentukan urusan negeri..
bukan freeloader & bukan umno kepala penyamun yg sesuka hati mencekik rakyat...
kahahahkah.... gua suka dengar berita nie bro tt... kah kah kah...

blog nie best juga.. ada berita belanjawan selangor...

Gerai3Abdul

-Tukar Tiuun....

Mon Nov 19, 2012 10:44 pm (PST) . Posted by:

"ML" budubedet

Ketika rakan sekeliling mula berhati2 dengan AES dari segi kelajuan dan pematuhan lampu merah, sy nmpak tujuan AES utk mendidik dah berjaya.. Sama seperti yg diamalkn oleh bbrp negara lain termasuk negara jiran

Tapi sayangnya malaysia, pasal politik, usaha yang dah siap pun boleh dimusnahkan, tak nampak pulak kerajaan pr bagi cadangan bernas untuk mengurangkn kadar kemalangan kita..

Kesian pulak pikir bro polis jpj yg kerja siang malam nak settle problem kecil2 sedangkan perkara pokok iaitu kesedaran dan pendidikan masih ditentang ahli politik..

Sy sendiri pun suka jugak drive laju, ada 2 saman blm byr tp atas reason kesedaran setuju la jugak..

.. Apa yg mnariknya bila menang bila kampung tergadai???

On 20 Nov, 2012, at 12:06 AM, "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:

> 
>
>
> BERITA BAIK UNTUK WARGA SELANGOR DAN KERAJAAN PAKATAN
>
> tukartiub.blogspot.
> Dicatat oleh Tukar Tiub
>
>
> KOMENTAR TUKAR TIUB
> exco ronnie telah berkata
> pada 14 hari telah diberi
> kepada tuan empunya kamera AES
> sesudah 14 hari maka kerajaan selangor
> akan mengarahkan kontrektor untuk
> mencabut kepala bana ini
> <pic13235.jpg>
> kerjaan selangor kan selamat kan duit
> kerana ramai rakyat akan memcabutkan
> kepala bana AES tanpa bayaran
>
> NOTA:
> pada 26 haribulan ini adalah tarikh akhir
> amaran telah diberi kepada tuan empunya
> kepala bana ini
> jika masih berdegil maka orang ramai berhak
> mencabutkan kepala bana ini
>
> PENGUMUMAN
> orang ramai diminta
> mengenal pasti tempat dan lokasi
> kepala bana ini di pasang
> agar bila tiba tarikh nya kepala bana ini
> dapat di cabut
>
> siarkan gambar dan alamat kepala bana ini
> dalam face book atau tweteer
> seliannya adalah sejarah!
>
> <112.jpg>
>
> SAMM Menawarkan Diri Untuk Roboh Kamera Haram AES di
>
> Selangor Secara Percuma
>
> Hanya berbaki tujuh hari lagi daripada 14 hari tempoh yang diberi kepada Kementerian Pengangkutan untuk menanggalkan dua kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang secara haram di Selangor.
>
> Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Ronnie Liu, jika kamera tersebut gagal diturunkan sehingga tempoh yang ditetapkan berakhir pada 25 November ini, kerajaan negeri akan mengarahkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk robohkannya.
>
> Justeru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menawarkan diri untuk merobohkan kamera haram tersebut secara sukarela dan percuma. Tawaran SAMM ini juga mampu mengurangkan kos yang bakal dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan untuk mengeluar tender atau mengarah petugas khas untuk aksi mengalih kamera haram tersebut.
>
> Bagi SAMM, adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak untuk menaikkan apa-apa struktur tanpa kebenaran pihak berkuasa kerana ia turut membabitkan soal keselamatan awam, apatah lagi struktur tersebut juga mengganggu keselesaan awam. Sekiranya struktur awam ini menyebabkan kecelakaan, siapakah yang akan bertanggungjawab sedangkan ia dipasang secara haram?
>
> Maka SAMM sangat berbesar hati untuk memastikan struktur awam ini dialihkan dengan kerjasama mana-mana pihak yang ingin bersama, setelah sampai masa dan mendapat kebenaran dari Kerajaan Negeri Selangor. SAMM juga mempunyai kemahiran dan punya tenaga anak muda yang cukup untuk menurunkan kamera AES dengan selamat.
>

Mon Nov 19, 2012 10:55 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

itu gunanya politik...nak tau bernas atau tidak bernas tengok siapa yg bercakap....
yg pasti faktanya ialah spt berikut:  
kamera beribu tahap luarnegeri, tapi papan tanda warning  tahap kampung
luarnegeri letak di selekoh/area accident >AES PLUS  letak dijalan  lurus/areanoaccident
ish cakap pasal politik lagi :)

________________________________
From: ML <allmailinglist@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 2:43 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR


 
Ketika rakan sekeliling mula berhati2 dengan AES dari segi kelajuan dan pematuhan lampu merah, sy nmpak tujuan AES utk mendidik dah berjaya.. Sama seperti yg diamalkn oleh bbrp negara lain termasuk negara jiran

Tapi sayangnya malaysia, pasal politik, usaha yang dah siap pun boleh dimusnahkan, tak nampak pulak kerajaan pr bagi cadangan bernas untuk mengurangkn kadar kemalangan kita..

Kesian pulak pikir bro polis jpj yg kerja siang malam nak settle problem kecil2 sedangkan perkara pokok iaitu kesedaran dan pendidikan masih ditentang ahli politik..

Sy sendiri pun suka jugak drive laju, ada 2 saman blm byr tp atas reason kesedaran setuju la jugak..

.. Apa yg mnariknya bila menang bila kampung tergadai???

On 20 Nov, 2012, at 12:06 AM, "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:

 
>

>
>BERITA BAIK UNTUK WARGA SELANGOR DAN KERAJAAN PAKATAN
>tukartiub.blogspot.
>Dicatat oleh Tukar Tiub
>
>
>
>
>KOMENTAR TUKAR TIUB
>exco
ronnie telah berkata
>pada
14 hari telah diberi
>kepada
tuan empunya kamera AES
>sesudah
14 hari maka kerajaan selangor
>akan
mengarahkan kontrektor untuk
>mencabut
kepala bana ini
><pic13235.jpg>
>
>kerjaan
selangor kan selamat kan duit
>kerana
ramai rakyat akan memcabutkan
>kepala
bana AES tanpa bayaran
>
>
>NOTA:
>pada
26 haribulan ini adalah tarikh akhir
>amaran
telah diberi kepada tuan empunya
>kepala
bana ini
>jika
masih berdegil maka orang ramai berhak
>mencabutkan
kepala bana ini
>
>
>PENGUMUMAN
>orang
ramai diminta
>mengenal
pasti tempat dan lokasi
>kepala
bana ini di pasang
>agar
  bila tiba tarikh nya kepala bana ini
>dapat
di cabut
>
>
>siarkan
gambar dan alamat kepala bana ini
>dalam
face book atau  tweteer
>seliannya adalah
sejarah!
>
>
> <112.jpg>

>SAMM Menawarkan Diri Untuk Roboh Kamera Haram AES di

>Selangor Secara Percuma
>
>
>Hanya berbaki tujuh hari lagi daripada 14 hari tempoh yang diberi
kepada Kementerian Pengangkutan untuk menanggalkan dua kamera Sistem
Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang secara haram di
Selangor.
>
>
>Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan
Penyelidikan Ronnie Liu, jika kamera tersebut gagal diturunkan sehingga tempoh
yang ditetapkan berakhir pada 25 November ini, kerajaan negeri akan mengarahkan
Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk robohkannya.
>
>
>Justeru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini
menawarkan diri untuk merobohkan kamera haram tersebut secara sukarela dan
percuma. Tawaran SAMM ini juga mampu mengurangkan kos yang bakal dikeluarkan
oleh pihak berkuasa tempatan untuk mengeluar tender atau mengarah petugas khas
untuk aksi mengalih kamera haram tersebut.
>
>
>Bagi SAMM, adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak untuk menaikkan
apa-apa struktur tanpa kebenaran pihak berkuasa kerana ia turut membabitkan soal
keselamatan awam, apatah lagi struktur tersebut juga mengganggu keselesaan awam.
Sekiranya struktur awam ini menyebabkan kecelakaan, siapakah yang akan
bertanggungjawab sedangkan ia dipasang secara
haram?
>
>
>Maka SAMM sangat berbesar hati untuk memastikan struktur awam ini
dialihkan dengan kerjasama mana-mana pihak yang ingin bersama, setelah sampai
masa dan mendapat kebenaran dari Kerajaan Negeri Selangor. SAMM juga mempunyai
kemahiran dan punya tenaga anak muda yang cukup untuk menurunkan kamera AES
dengan selamat.
>
>

Mon Nov 19, 2012 11:01 pm (PST) . Posted by:

"Hazli Izwan Ghazali" gt_wan

Maaf En.Bashah sy kurang minat bab politik tp nak mintak skit kalo bleh letak ler skali contoh2 gambar /info & sources kat luar negeri tu….

leh kita wat perbandingan dan tau bernas ker tidak.Maaf kalo sebelum nie dah ada cth tp sy terlepas pandang.



Salam.





From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of bashah
Sent: 20 November 2012 2:55 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR





itu gunanya politik...nak tau bernas atau tidak bernas tengok siapa yg bercakap....

yg pasti faktanya ialah spt berikut:

kamera beribu tahap luarnegeri, tapi papan tanda warning tahap kampung

luarnegeri letak di selekoh/area accident >AES PLUS letak dijalan lurus/areanoaccident

ish cakap pasal politik lagi :)



________________________________

From: ML <allmailinglist@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 2:43 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR





Ketika rakan sekeliling mula berhati2 dengan AES dari segi kelajuan dan pematuhan lampu merah, sy nmpak tujuan AES utk mendidik dah berjaya.. Sama seperti yg diamalkn oleh bbrp negara lain termasuk negara jiran



Tapi sayangnya malaysia, pasal politik, usaha yang dah siap pun boleh dimusnahkan, tak nampak pulak kerajaan pr bagi cadangan bernas untuk mengurangkn kadar kemalangan kita..



Kesian pulak pikir bro polis jpj yg kerja siang malam nak settle problem kecil2 sedangkan perkara pokok iaitu kesedaran dan pendidikan masih ditentang ahli politik..



Sy sendiri pun suka jugak drive laju, ada 2 saman blm byr tp atas reason kesedaran setuju la jugak..



.. Apa yg mnariknya bila menang bila kampung tergadai???












On 20 Nov, 2012, at 12:06 AM, "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:








BERITA BAIK UNTUK WARGA SELANGOR DAN KERAJAAN PAKATAN <http://tukartiub.blogspot.com/2012/11/berita-baik-untuk-warga-selangor-dan.html>


tukartiub.blogspot.

Dicatat oleh Tukar Tiub





KOMENTAR TUKAR TIUB

exco ronnie telah berkata

pada 14 hari telah diberi

kepada tuan empunya kamera AES

sesudah 14 hari maka kerajaan selangor

akan mengarahkan kontrektor untuk

mencabut kepala bana ini

<pic13235.jpg> <http://4.bp.blogspot.com/-eH34_9ycLZs/UKnj7lnJfgI/AAAAAAAAovw/xQPMB1YglxA/s1600/pic13235.gif>

kerjaan selangor kan selamat kan duit

kerana ramai rakyat akan memcabutkan

kepala bana AES tanpa bayaran



NOTA:

pada 26 haribulan ini adalah tarikh akhir

amaran telah diberi kepada tuan empunya

kepala bana ini

jika masih berdegil maka orang ramai berhak

mencabutkan kepala bana ini



PENGUMUMAN

orang ramai diminta

mengenal pasti tempat dan lokasi

kepala bana ini di pasang

agar bila tiba tarikh nya kepala bana ini

dapat di cabut



siarkan gambar dan alamat kepala bana ini

dalam face book atau tweteer

seliannya adalah sejarah!



<112.jpg>



SAMM Menawarkan Diri Untuk Roboh Kamera Haram AES di



Selangor Secara Percuma



Hanya berbaki tujuh hari lagi daripada 14 hari tempoh yang diberi kepada Kementerian Pengangkutan untuk menanggalkan dua kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang secara haram di Selangor.



Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Ronnie Liu, jika kamera tersebut gagal diturunkan sehingga tempoh yang ditetapkan berakhir pada 25 November ini, kerajaan negeri akan mengarahkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk robohkannya.



Justeru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menawarkan diri untuk merobohkan kamera haram tersebut secara sukarela dan percuma. Tawaran SAMM ini juga mampu mengurangkan kos yang bakal dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan untuk mengeluar tender atau mengarah petugas khas untuk aksi mengalih kamera haram tersebut.



Bagi SAMM, adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak untuk menaikkan apa-apa struktur tanpa kebenaran pihak berkuasa kerana ia turut membabitkan soal keselamatan awam, apatah lagi struktur tersebut juga mengganggu keselesaan awam. Sekiranya struktur awam ini menyebabkan kecelakaan, siapakah yang akan bertanggungjawab sedangkan ia dipasang secara haram?



Maka SAMM sangat berbesar hati untuk memastikan struktur awam ini dialihkan dengan kerjasama mana-mana pihak yang ingin bersama, setelah sampai masa dan mendapat kebenaran dari Kerajaan Negeri Selangor. SAMM juga mempunyai kemahiran dan punya tenaga anak muda yang cukup untuk menurunkan kamera AES dengan selamat.








DISCLAIMER

This message may contain confidential and privileged information for its intended
recipient(s) only. If you are not an intended recipient, you are hereby notified that
any review, dissemination and distribution, printing or copying of this message or
any part thereof is strictly prohibited. Please delete the entire message and inform
the sender of the error. Any opinions, conclusions and other information in this
message that are unrelated to official business of RHB Banking Group are those of
the individual sender and shall be understood as neither explicitly given nor
endorsed by RHB Banking Group. RHB Banking Group shall not be liable for any
loss or damage caused by viruses transmitted by this e-mail or its attachments.
Further, RHB Banking Group is also not responsible for any unauthorised changes
made to the information or the effect thereto.

Mon Nov 19, 2012 11:09 pm (PST) . Posted by:

"Fhazly Yusop" neoli18

mcm saya la sblm ni. selalu pecut kalau masuk hiway. baru2 ni org rumah tegur juga kenapa hiway bawak slow (dalam speed limit 110, 90 tgk kawasan), saya jawab takut AES nanti kena saman. skrg ni x perlu takut lagi. sekurang2nya, ada beberapa org yg sy kenal mula berubah sejak ada AES, tetapi balik kepada tabiat lama sebab benda ni.
ramai org kata di singapore, org takut nk buat kesalahan sebab undang2 ketat. maknanya, undang2 di singapura dihormati, hatta nak buang puntung rokok dari kenderaan pun pikir byk kali. malangnya di Malaysia, bila penguatkusaan diketatkan, ramai yang menentang, di mana akhirnya, perubahan itu kembali kepada asal. sudahnya, tabiat lama kembali.

________________________________
From: ML <allmailinglist@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 2:43 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR


 
Ketika rakan sekeliling mula berhati2 dengan AES dari segi kelajuan dan pematuhan lampu merah, sy nmpak tujuan AES utk mendidik dah berjaya.. Sama seperti yg diamalkn oleh bbrp negara lain termasuk negara jiran

Tapi sayangnya malaysia, pasal politik, usaha yang dah siap pun boleh dimusnahkan, tak nampak pulak kerajaan pr bagi cadangan bernas untuk mengurangkn kadar kemalangan kita..

Kesian pulak pikir bro polis jpj yg kerja siang malam nak settle problem kecil2 sedangkan perkara pokok iaitu kesedaran dan pendidikan masih ditentang ahli politik..

Sy sendiri pun suka jugak drive laju, ada 2 saman blm byr tp atas reason kesedaran setuju la jugak..

.. Apa yg mnariknya bila menang bila kampung tergadai???

On 20 Nov, 2012, at 12:06 AM, "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:

 
>

>
>BERITA BAIK UNTUK WARGA SELANGOR DAN KERAJAAN PAKATAN
>tukartiub.blogspot.
>Dicatat oleh Tukar Tiub
>
>
>
>
>KOMENTAR TUKAR TIUB
>exco
ronnie telah berkata
>pada
14 hari telah diberi
>kepada
tuan empunya kamera AES
>sesudah
14 hari maka kerajaan selangor
>akan
mengarahkan kontrektor untuk
>mencabut
kepala bana ini
><pic13235.jpg>
>
>kerjaan
selangor kan selamat kan duit
>kerana
ramai rakyat akan memcabutkan
>kepala
bana AES tanpa bayaran
>
>
>NOTA:
>pada
26 haribulan ini adalah tarikh akhir
>amaran
telah diberi kepada tuan empunya
>kepala
bana ini
>jika
masih berdegil maka orang ramai berhak
>mencabutkan
kepala bana ini
>
>
>PENGUMUMAN
>orang
ramai diminta
>mengenal
pasti tempat dan lokasi
>kepala
bana ini di pasang
>agar
  bila tiba tarikh nya kepala bana ini
>dapat
di cabut
>
>
>siarkan
gambar dan alamat kepala bana ini
>dalam
face book atau  tweteer
>seliannya adalah
sejarah!
>
>
> <112.jpg>

>SAMM Menawarkan Diri Untuk Roboh Kamera Haram AES di

>Selangor Secara Percuma
>
>
>Hanya berbaki tujuh hari lagi daripada 14 hari tempoh yang diberi
kepada Kementerian Pengangkutan untuk menanggalkan dua kamera Sistem
Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang secara haram di
Selangor.
>
>
>Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan
Penyelidikan Ronnie Liu, jika kamera tersebut gagal diturunkan sehingga tempoh
yang ditetapkan berakhir pada 25 November ini, kerajaan negeri akan mengarahkan
Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk robohkannya.
>
>
>Justeru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini
menawarkan diri untuk merobohkan kamera haram tersebut secara sukarela dan
percuma. Tawaran SAMM ini juga mampu mengurangkan kos yang bakal dikeluarkan
oleh pihak berkuasa tempatan untuk mengeluar tender atau mengarah petugas khas
untuk aksi mengalih kamera haram tersebut.
>
>
>Bagi SAMM, adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak untuk menaikkan
apa-apa struktur tanpa kebenaran pihak berkuasa kerana ia turut membabitkan soal
keselamatan awam, apatah lagi struktur tersebut juga mengganggu keselesaan awam.
Sekiranya struktur awam ini menyebabkan kecelakaan, siapakah yang akan
bertanggungjawab sedangkan ia dipasang secara
haram?
>
>
>Maka SAMM sangat berbesar hati untuk memastikan struktur awam ini
dialihkan dengan kerjasama mana-mana pihak yang ingin bersama, setelah sampai
masa dan mendapat kebenaran dari Kerajaan Negeri Selangor. SAMM juga mempunyai
kemahiran dan punya tenaga anak muda yang cukup untuk menurunkan kamera AES
dengan selamat.
>
>

Mon Nov 19, 2012 11:20 pm (PST) . Posted by:

"Hazli Izwan Ghazali" gt_wan

Salam E.Fhazly,

Sy pun kaki lari dan sy rasa sedikit sebyk AES dah berjaya mengurang kan tahap "lari" sy.

Seminggu seblm AES launch sy kena panah kilat masa tgh lari 140km/j kat exit kajang(Seremban highway) terkezut teramat sgt!!

Hari2 bukak MYEG nak tgk brp RM nak melayang tp Alhamdulillah AES baru testing stage…peh!! Lega!

So sekarang walaupun dah tau kat mana kamera tu ada( sebijik jer pun kat highway Seremban tuh/Sebiji kat SKVE)…nak lari lebih2 dah kecut skit mana tau tetiba g pacak tiang lain plak ….hehe lagipun kalo tgh laju mana ada masa nak tgk signboard!!



From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of Fhazly Yusop
Sent: 20 November 2012 3:09 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR





mcm saya la sblm ni. selalu pecut kalau masuk hiway. baru2 ni org rumah tegur juga kenapa hiway bawak slow (dalam speed limit 110, 90 tgk kawasan), saya jawab takut AES nanti kena saman. skrg ni x perlu takut lagi. sekurang2nya, ada beberapa org yg sy kenal mula berubah sejak ada AES, tetapi balik kepada tabiat lama sebab benda ni.

ramai org kata di singapore, org takut nk buat kesalahan sebab undang2 ketat. maknanya, undang2 di singapura dihormati, hatta nak buang puntung rokok dari kenderaan pun pikir byk kali. malangnya di Malaysia, bila penguatkusaan diketatkan, ramai yang menentang, di mana akhirnya, perubahan itu kembali kepada asal. sudahnya, tabiat lama kembali.



________________________________

From: ML <allmailinglist@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 2:43 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR





Ketika rakan sekeliling mula berhati2 dengan AES dari segi kelajuan dan pematuhan lampu merah, sy nmpak tujuan AES utk mendidik dah berjaya.. Sama seperti yg diamalkn oleh bbrp negara lain termasuk negara jiran



Tapi sayangnya malaysia, pasal politik, usaha yang dah siap pun boleh dimusnahkan, tak nampak pulak kerajaan pr bagi cadangan bernas untuk mengurangkn kadar kemalangan kita..



Kesian pulak pikir bro polis jpj yg kerja siang malam nak settle problem kecil2 sedangkan perkara pokok iaitu kesedaran dan pendidikan masih ditentang ahli politik..



Sy sendiri pun suka jugak drive laju, ada 2 saman blm byr tp atas reason kesedaran setuju la jugak..



.. Apa yg mnariknya bila menang bila kampung tergadai???












On 20 Nov, 2012, at 12:06 AM, "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:








BERITA BAIK UNTUK WARGA SELANGOR DAN KERAJAAN PAKATAN <http://tukartiub.blogspot.com/2012/11/berita-baik-untuk-warga-selangor-dan.html>


tukartiub.blogspot.

Dicatat oleh Tukar Tiub





KOMENTAR TUKAR TIUB

exco ronnie telah berkata

pada 14 hari telah diberi

kepada tuan empunya kamera AES

sesudah 14 hari maka kerajaan selangor

akan mengarahkan kontrektor untuk

mencabut kepala bana ini

<pic13235.jpg> <http://4.bp.blogspot.com/-eH34_9ycLZs/UKnj7lnJfgI/AAAAAAAAovw/xQPMB1YglxA/s1600/pic13235.gif>

kerjaan selangor kan selamat kan duit

kerana ramai rakyat akan memcabutkan

kepala bana AES tanpa bayaran



NOTA:

pada 26 haribulan ini adalah tarikh akhir

amaran telah diberi kepada tuan empunya

kepala bana ini

jika masih berdegil maka orang ramai berhak

mencabutkan kepala bana ini



PENGUMUMAN

orang ramai diminta

mengenal pasti tempat dan lokasi

kepala bana ini di pasang

agar bila tiba tarikh nya kepala bana ini

dapat di cabut



siarkan gambar dan alamat kepala bana ini

dalam face book atau tweteer

seliannya adalah sejarah!



<112.jpg>



SAMM Menawarkan Diri Untuk Roboh Kamera Haram AES di



Selangor Secara Percuma



Hanya berbaki tujuh hari lagi daripada 14 hari tempoh yang diberi kepada Kementerian Pengangkutan untuk menanggalkan dua kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang secara haram di Selangor.



Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Ronnie Liu, jika kamera tersebut gagal diturunkan sehingga tempoh yang ditetapkan berakhir pada 25 November ini, kerajaan negeri akan mengarahkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk robohkannya.



Justeru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menawarkan diri untuk merobohkan kamera haram tersebut secara sukarela dan percuma. Tawaran SAMM ini juga mampu mengurangkan kos yang bakal dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan untuk mengeluar tender atau mengarah petugas khas untuk aksi mengalih kamera haram tersebut.



Bagi SAMM, adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak untuk menaikkan apa-apa struktur tanpa kebenaran pihak berkuasa kerana ia turut membabitkan soal keselamatan awam, apatah lagi struktur tersebut juga mengganggu keselesaan awam. Sekiranya struktur awam ini menyebabkan kecelakaan, siapakah yang akan bertanggungjawab sedangkan ia dipasang secara haram?



Maka SAMM sangat berbesar hati untuk memastikan struktur awam ini dialihkan dengan kerjasama mana-mana pihak yang ingin bersama, setelah sampai masa dan mendapat kebenaran dari Kerajaan Negeri Selangor. SAMM juga mempunyai kemahiran dan punya tenaga anak muda yang cukup untuk menurunkan kamera AES dengan selamat.








DISCLAIMER

This message may contain confidential and privileged information for its intended
recipient(s) only. If you are not an intended recipient, you are hereby notified that
any review, dissemination and distribution, printing or copying of this message or
any part thereof is strictly prohibited. Please delete the entire message and inform
the sender of the error. Any opinions, conclusions and other information in this
message that are unrelated to official business of RHB Banking Group are those of
the individual sender and shall be understood as neither explicitly given nor
endorsed by RHB Banking Group. RHB Banking Group shall not be liable for any
loss or damage caused by viruses transmitted by this e-mail or its attachments.
Further, RHB Banking Group is also not responsible for any unauthorised changes
made to the information or the effect thereto.

Mon Nov 19, 2012 11:45 pm (PST) . Posted by:

"allmailinglist@gmail.com" budubedet

lain effect dia kalau langgar orang pada 140 kmj berbanding 110/90 kmj hehe
kan dah kurang tu..

btw, tgk kat spore pun warning dia pada jalan lurus jugak.. prinsip nya
sama,
mendidik/mengingatkan orang kawal laju memasing... bbrp tahun dulu mmg tak
paham kenapa aa spore nak bgtau ada kamera had laju... amik gambar saman
je la... aaaa sekarang baru tau..MENDIDIK

tapi ofkos.. dalam satu kelas yg terima didikan yang sama, tetap ada murid
yg lembab sikit.. :-) tak makan didikan gituh

step by step aaa atau phase by phase... ada perancangan masa pendek ada
masa panjang... memula jalan lurus, pastu jalan bahaya, lama2 orang dah
behave
tak perlu aa sampai jln kampung pun nak ber AES.. kang ada lagi parti
politik
bising..

nak buat camana... dah tajuk forum ni pun sebut parti politik yg tak setuju
AES.
biasa a dah dekat pru ni apa2 yg dpt political milage ke sokongan rakyat
ke, mesti kena belasah...

Tue Nov 20, 2012 12:37 am (PST) . Posted by:

"Hazli Izwan Ghazali" gt_wan

Sy bukanlah kaki lari gila babi mencucuk org dan sebagainya, sy ni lebih
kpd memandu laju utk nikmat sendiri...masih ingat tatasusila
jlnraya/masih ingat Allah.Kereta tiap tahun teknologi makin hebat tp
selagi speed limit masih 80/90/110kmj, rasa kalau bwk mcm ni tak
terasa...rasa mengantuk ada.

Tambah plak ada yg bwk lane kanan skali 60kmj...masyaAllah mcm jln dia
sorang byr roadtax!! Berderet kereta kat blkg ikut dia...rasa org mcm ni
pun kena didik jugak nih!!! J Mungkin btul org di Malaysia ni kena lebih
sikit didikan dia dan mkn masa.

Tp terus terang AES mmg berjaya( hanya yg byk duit jer yg x takut).

Ps: Yg baik jadikan tauladan yg buruk jadikan sempadan. Wallahualam.

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On
Behalf Of allmailinglist@gmail.com
Sent: 20 November 2012 3:45 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR
SELANGOR

lain effect dia kalau langgar orang pada 140 kmj berbanding 110/90 kmj
hehe

kan dah kurang tu..

btw, tgk kat spore pun warning dia pada jalan lurus jugak.. prinsip nya
sama,

mendidik/mengingatkan orang kawal laju memasing... bbrp tahun dulu mmg
tak

paham kenapa aa spore nak bgtau ada kamera had laju... amik gambar saman

je la... aaaa sekarang baru tau..MENDIDIK

tapi ofkos.. dalam satu kelas yg terima didikan yang sama, tetap ada
murid

yg lembab sikit.. :-) tak makan didikan gituh

step by step aaa atau phase by phase... ada perancangan masa pendek ada

masa panjang... memula jalan lurus, pastu jalan bahaya, lama2 orang dah
behave

tak perlu aa sampai jln kampung pun nak ber AES.. kang ada lagi parti
politik

bising..

nak buat camana... dah tajuk forum ni pun sebut parti politik yg tak
setuju AES.

biasa a dah dekat pru ni apa2 yg dpt political milage ke sokongan rakyat
ke, mesti kena belasah...

DISCLAIMER

This message may contain confidential and privileged information for its intended
recipient(s) only. If you are not an intended recipient, you are hereby notified that
any review, dissemination and distribution, printing or copying of this message or
any part thereof is strictly prohibited. Please delete the entire message and inform
the sender of the error. Any opinions, conclusions and other information in this
message that are unrelated to official business of RHB Banking Group are those of
the individual sender and shall be understood as neither explicitly given nor
endorsed by RHB Banking Group. RHB Banking Group shall not be liable for any
loss or damage caused by viruses transmitted by this e-mail or its attachments.
Further, RHB Banking Group is also not responsible for any unauthorised changes
made to the information or the effect thereto.

Tue Nov 20, 2012 1:01 am (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

salam,

saya setuju sangat dengan "perkara pokok iaitu kesedaran dan
pendidikan". so ada baiknya kita tangani masalah ni dengan "kesedaran
dan pendidikan".

On 20/11/2012 2:43 PM, ML wrote:
> Ketika rakan sekeliling mula berhati2 dengan AES dari segi kelajuan
> dan pematuhan lampu merah, sy nmpak tujuan AES utk mendidik dah
> berjaya.. Sama seperti yg diamalkn oleh bbrp negara lain termasuk
> negara jiran
>
> Tapi sayangnya malaysia, pasal politik, usaha yang dah siap pun boleh
> dimusnahkan, tak nampak pulak kerajaan pr bagi cadangan bernas untuk
> mengurangkn kadar kemalangan kita..
>
> Kesian pulak pikir bro polis jpj yg kerja siang malam nak settle
> problem kecil2 sedangkan perkara pokok iaitu kesedaran dan pendidikan
> masih ditentang ahli politik..
>
> Sy sendiri pun suka jugak drive laju, ada 2 saman blm byr tp atas
> reason kesedaran setuju la jugak..
>
> .. Apa yg mnariknya bila menang bila kampung tergadai???
>

Tue Nov 20, 2012 1:14 am (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

salam,

yg bwk laju tu takpala puas hati alang2 kena saman sebab mmg bwk laju
pun. bayar jer la. yg kes kena 80km/j di jalan 70km/j dihighway yg
straight 3 lane, tak byk keta & tak penah eksiden.. camno tu? padahal
kalau masuk highway meter cecah 120km/j pun time nk overtake je. mmg tak
puas hati tp bayar aje la nak buat mcm mana dh itu peraturannya.

On 20/11/2012 3:20 PM, Hazli Izwan Ghazali wrote:
>
> Salam E.Fhazly,
>
> Sy pun kaki lari dan sy rasa sedikit sebyk AES dah berjaya mengurang
> kan tahap "lari" sy.
>
> Seminggu seblm AES launch sy kena panah kilat masa tgh lari 140km/j
> kat exit kajang(Seremban highway) terkezut teramat sgt!!
>
> Hari2 bukak MYEG nak tgk brp RM nak melayang tp Alhamdulillah AES baru
> testing stage…peh!! Lega!
>
> So sekarang walaupun dah tau kat mana kamera tu ada( sebijik jer pun
> kat highway Seremban tuh/Sebiji kat SKVE)…nak lari lebih2 dah kecut
> skit mana tau tetiba g pacak tiang lain plak ….hehe lagipun kalo tgh
> laju mana ada masa nak tgk signboard!!
>

Mon Nov 19, 2012 6:54 pm (PST) . Posted by:

"agai@017"

tulah...mlm td sy dah try hide SSID tu...
bila kita on wifi kat komputer, tab, dan lain2....still akan nampak signal bar dia tu...cuma nama je xde
masalahnya....klu org lan dlm rumah yg nak guna internet mcm org rumah ke...anak ke...
dorang xtau plak camana nak connect....
sbb kita kena tulis nama network tu manually...connect...then baru masuk password...
agak sukar bagi org yg tak berapa tau pasal IT...


________________________________
From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Monday, 19 November 2012 5:00 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI

hide ssip pun bleh detect signal wireless gak.. cuma tak nampak nama wireless tu je. still ada possibility boleh kena hack.
On 19/11/2012 2:41 PM, n wafdi wrote:
 
>kalau x bole..sruh dia tukaq nama NO je lah.. hehhe gurau bro
>On Nov 19, 2012 2:12 PM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:
>bro...
>>kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
>> 
>>
>>
>> From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>>Sent: Friday, 16 November 2012 11:54 AM
>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>
>>disable SSID broadcast (hide SSID)
>>
>>
>>
>>rgds,
>>Nazri Ahtar
>>
>>From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>>To: automobil@yahoogroups.com
>>Sent: Friday, November 16, 2012 10:02 AM
>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>
>>salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah?? On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>> 
>>>
>>>JIRAN MENCURI WIFI
>>>yongsukakuning.blogspot.
>>>Posted by Yong
>>>
>>>Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>>>
>>>
>>>Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal. Contohnya Unifi
>>>
>>>PAKEJ TERMURAH UNIFI
>>>Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
>>> * Unifi =     RM149.00 (Pakej termurah)
>>> * Litrik =    RM300.00 (banyak guna air-cond)
>>> * HP =       RM200.00 (banyak borak)
>>> * Jumlah =  RM649.00
>>>Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain. Nak buat camne?
>>>Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia bukan rugi apapun. 
>>>Itulah yang berlaku.
>>>Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>>>Keme tukar password. Sekarang bila tidak guna Internet keme off - AirPort.
>>>Bukan Yong kedekut. Tetapi kita tak tahu orang yang menceroboh dan mencuri wifi itu buat apa semasa on-line. Adakah dia mencarut dan memaki orang lain, misalnya Raja? Bukankah keme yang tak tahu apa-apa ni akan dapat susah kalau ia berlaku begitu?
>>>Yong minta sesiapa yang mencuri wifi jiran, sila berhenti sekarang juga. Ini kerana perbuatan ini berdosa. Jangan fikir jiran tidak hilang apa-apa jika komer mencuri wifinya. Jiran akan mendapati sistem internet jadi slow. Ini membuang masa jiran. Membuang masa juga berdosa.
>>>Komer yang nak tahu tentang pencuri wifi, tanya pakcik google jer tentang wifi thief.
>>>
>>> 
>>>
>>>comments:
>>> 1. Shalehudin
>>>Salam Yong,
>>>Ada lagi cara
lain ka nak
tau line tenet
kita dicuri
jiran selain
dari slow??
Boleh suggest
tak cara
terbaik nak
elakkannya??
>>>
>>>Iskk... Rasa
macam nak pi
gaduh ngan
jiran ja
neh...
>>>
>>> * Yong
>>>Salam Shalehudin
>>>
>>>Ada. kita
tengok melalui
IP. Nanti Yong
citer dengan
detail.
>>>
>>>Nak elak,
selalu2 tengok
melalui IP dan
tukar
password. WEP
tak berapa
secure. WPA2
lebih secure.
Itupun masih
boleh curi.
Maklumle
pencuri. Otak
dia cume fikir
camne nak
mencuri jer.
>>> * voltrex
>>>salam...
>>>untuk tau sape
yang tgh guna
wifi kita...
boleh install
program
NirSoft
Wireless
Network
Watcher...
>>>lepas tu
install jugak
"netcut
software
2.1.4"... ni
kita boleh
putuskan
internet dgn
komputer atau
sebarang gajet
yg kita x
kenal...
kedua2nya
percuma.. cuba
cari di
google...
semoga
membantu... =D
>>> * mangchikla
>>>From Voltron to Voltrex 9, Affirmative n tq, signing out :D
>>> * Yong
>>>Salam Voltrex,
>>>
>>>Terima kasih.
Yong akan
download dan
test.
>>>
>>> 2. PUPPETS
>>>salam yong...
>>>tu tak msuk lg
pengalak pd
pencuri
pencuri wifi
tuh...alatan
mencuri wifi
dijual merata
heee
>>>
>>> * Yong
>>>Salam PUPPETS
>>>
>>>Benda ni dah
jadi masalah
global
sebenornya.
Semua negara
kena duduk dan
teliti di mana
asas problem
ini. Tapi
kalau kerajaan
bagi wifi free
untuk rakyat,
masalah
selesai! Alat
curi wifi tak
laku.

Mon Nov 19, 2012 7:02 pm (PST) . Posted by:

"Fhazly Yusop" neoli18

kalau allow/disallow connection based pada MAC address mungkin lebih baik. kena masukkan MAC address setiap device dalam router, dan reject mana-mana MAC address yang tak berdaftar. saya guna unifi, berjaya. router d-link yg TM bagi...

________________________________
From: "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 10:54 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI


tulah...mlm td sy dah try hide SSID tu...
bila kita on wifi kat komputer, tab, dan lain2....still akan nampak signal bar dia tu...cuma nama je xde
masalahnya....klu org lan dlm rumah yg nak guna internet mcm org rumah ke...anak ke...
dorang xtau plak camana nak connect....
sbb kita kena tulis nama network tu manually...connect...then baru masuk password...
agak sukar bagi org yg tak berapa tau pasal IT...

From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Monday, 19 November 2012 5:00 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI

hide ssip pun bleh detect signal wireless gak.. cuma tak nampak nama wireless tu je. still ada possibility boleh kena hack.
On 19/11/2012 2:41 PM, n wafdi wrote:
 
>kalau x bole..sruh dia tukaq nama NO je lah.. hehhe gurau bro
>On Nov 19, 2012 2:12 PM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:
>bro...
>>kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
>> 
>>
>>
>>From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>>Sent: Friday, 16 November 2012 11:54 AM
>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>
>>disable SSID broadcast (hide SSID)
>>
>>
>> 
>>rgds,
>>Nazri Ahtar
>>
>>From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>>To: automobil@yahoogroups.com
>>Sent: Friday, November 16, 2012 10:02 AM
>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>
>>salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah?? On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>> 
>>>JIRAN MENCURI WIFI
>>>yongsukakuning.blogspot.
>>>Posted by Yong
>>> 
>>>Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>>>
>>>
>>>Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal. Contohnya Unifi
>>>
>>>PAKEJ TERMURAH UNIFI
>>>Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
>>> * Unifi =     RM149.00 (Pakej termurah)
>>> * Litrik =    RM300.00 (banyak guna air-cond)
>>> * HP =       RM200.00 (banyak borak)
>>> * Jumlah =  RM649.00
>>>Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain. Nak buat camne?
>>>Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia bukan rugi apapun. 
>>>Itulah yang berlaku.
>>>Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>>>Keme tukar password. Sekarang bila tidak guna Internet keme off - AirPort.
>>>Bukan Yong kedekut. Tetapi kita tak tahu orang yang menceroboh dan mencuri wifi itu buat apa semasa on-line. Adakah dia mencarut dan memaki orang lain, misalnya Raja? Bukankah keme yang tak tahu apa-apa ni akan dapat susah kalau ia berlaku begitu?
>>>Yong minta sesiapa yang mencuri wifi jiran, sila berhenti sekarang juga. Ini kerana perbuatan ini berdosa. Jangan fikir jiran tidak hilang apa-apa jika komer mencuri wifinya. Jiran akan mendapati sistem internet jadi slow. Ini membuang masa jiran. Membuang masa juga berdosa.
>>>Komer yang nak tahu tentang pencuri wifi, tanya pakcik google jer tentang wifi thief.
>>> 
>>> 
>>>comments:
>>> 1. Shalehudin
>>>Salam Yong,
>>>Ada lagi cara
lain ka nak
tau line tenet
kita dicuri
jiran selain
dari slow??
Boleh suggest
tak cara
terbaik nak
elakkannya??
>>>
>>>Iskk... Rasa
macam nak pi
gaduh ngan
jiran ja
neh...
>>>
>>> * Yong
>>>Salam Shalehudin
>>>
>>>Ada. kita
tengok melalui
IP. Nanti Yong
citer dengan
detail.
>>>
>>>Nak elak,
selalu2 tengok
melalui IP dan
tukar
password. WEP
tak berapa
secure. WPA2
lebih secure.
Itupun masih
boleh curi.
Maklumle
pencuri. Otak
dia cume fikir
camne nak
mencuri jer.
>>> * voltrex
>>>salam...
>>>untuk tau sape
yang tgh guna
wifi kita...
boleh install
program
NirSoft
Wireless
Network
Watcher...
>>>lepas tu
install jugak
"netcut
software
2.1.4"... ni
kita boleh
putuskan
internet dgn
komputer atau
sebarang gajet
yg kita x
kenal...
kedua2nya
percuma.. cuba
cari di
google...
semoga
membantu... =D
>>> * mangchikla
>>>From Voltron to Voltrex 9, Affirmative n tq, signing out :D
>>> * Yong
>>>Salam Voltrex,
>>>
>>>Terima kasih.
Yong akan
download dan
test.
>>> 
>>> 2. PUPPETS
>>>salam yong...
>>>tu tak msuk lg
pengalak pd
pencuri
pencuri wifi
tuh...alatan
mencuri wifi
dijual merata
heee
>>>
>>> * Yong
>>>Salam PUPPETS
>>>
>>>Benda ni dah
jadi masalah
global
sebenornya.
Semua negara
kena duduk dan
teliti di mana
asas problem
ini. Tapi
kalau kerajaan
bagi wifi free
untuk rakyat,
masalah
selesai! Alat
curi wifi tak
laku.

Mon Nov 19, 2012 10:28 pm (PST) . Posted by:

"ML" budubedet

Q:
1 Camana blh tau org hack? Tgk log? Ada special sware?

2. Try control guna MAC addr, iaitu setting supaya MAC tertentu je blh connect... Cumanya tiapkali ada ada device baru, kawan/sedara dtg, kena add balik MAC device tu... Susah sikit je

On 20 Nov, 2012, at 10:54 AM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:

> tulah...mlm td sy dah try hide SSID tu...
> bila kita on wifi kat komputer, tab, dan lain2....still akan nampak signal bar dia tu...cuma nama je xde
> masalahnya....klu org lan dlm rumah yg nak guna internet mcm org rumah ke...anak ke...
> dorang xtau plak camana nak connect....
> sbb kita kena tulis nama network tu manually...connect...then baru masuk password...
> agak sukar bagi org yg tak berapa tau pasal IT...
>
> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
> To: automobil@yahoogroups.com
> Sent: Monday, 19 November 2012 5:00 PM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
> hide ssip pun bleh detect signal wireless gak.. cuma tak nampak nama wireless tu je. still ada possibility boleh kena hack.
> On 19/11/2012 2:41 PM, n wafdi wrote:
>> kalau x bole..sruh dia tukaq nama NO je lah.. hehhe gurau bro
>> On Nov 19, 2012 2:12 PM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:
>> bro...
>> kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
>>
>>
>> From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>> To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>> Sent: Friday, 16 November 2012 11:54 AM
>> Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>> disable SSID broadcast (hide SSID)
>>
>>
>> rgds,
>> Nazri Ahtar
>>
>> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>> To: automobil@yahoogroups.com
>> Sent: Friday, November 16, 2012 10:02 AM
>> Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>> salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah?? On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>>>
>>> JIRAN MENCURI WIFI
>>>
>>> yongsukakuning.blogspot.
>>> Posted by Yong
>>>
>>> Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>>>
>>> Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal. Contohnya Unifi
>>> <mime-attachment.jpg>
>>> PAKEJ TERMURAH UNIFI
>>> Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
>>> Unifi = RM149.00 (Pakej termurah)
>>> Litrik = RM300.00 (banyak guna air-cond)
>>> HP = RM200.00 (banyak borak)
>>> Jumlah = RM649.00
>>> Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain. Nak buat camne?
>>> Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia bukan rugi apapun.
>>> Itulah yang berlaku.
>>> Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>>> Keme

Tue Nov 20, 2012 12:59 am (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

biasanya kt dlm router bleh cek device yg connected pada masa tu. cthnya
kalau kt rumah kita tgh online 2 laptop je tp kt router ada lebih device
kemungkinan besar dh ada penceroboh online tanpa restu.

dulu router unifi saya takleh access internet sebab setting reset
sendiri. menurut tm maybe ada org cuba hack masuk wireless tp bila dh
byk kali x lepas, router reset sendiri. byk kes jadi mcm tu.

kalau default password wifi yg kontraktor tm setkan tu biasanya guna
nombor aje. yg ini mmg cukup mudah nak kena pecah masuk. disyorkan tukar
password yg susah sket. pword yg kuat bukan bermaksud 100% kebal tp
menyusahkan dorang nak hack.. memakan masa..

contohnya mcm password yg saya guna sekarang test kat
http://howsecureismypassword.net/, desktop pc biasa akan memakan masa
276 hari untuk crack. kira oklah tu seminggu sekali tukar password.
sedangkan kalau guna password 8 angka yg kontraktor tm buat tu hanya
memakan masa 0.025 saat aje untuk crack.

nk control guna mac address pun boleh gak tp jgn harapkan cara tu je
semata2 sebab mac add boleh di clone.

On 20/11/2012 2:22 PM, ML wrote:
> Q:
> 1 Camana blh tau org hack? Tgk log? Ada special sware?
>
> 2. Try control guna MAC addr, iaitu setting supaya MAC tertentu je blh
> connect... Cumanya tiapkali ada ada device baru, kawan/sedara dtg,
> kena add balik MAC device tu... Susah sikit je

GROUP FOOTER MESSAGE
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: