Tuesday, November 20, 2012

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3424

15 New Messages

Digest #3424
1a
Fw: Boikot McD dan Facebook by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
1b
Re: Fw: Boikot McD dan Facebook by "Zaiedishaq" zaiedishaq
1c
Re: Fw: Boikot McD dan Facebook by "Abdul Rahman bin Johari" man_apache
1d
1e
Re: Fw: Boikot McD dan Facebook by "MHZ" mohamad_hadi
1g
Re: Fw: Boikot McD dan Facebook by "almustaqeem" almustaqeem
1h
Re: Fw: Boikot McD dan Facebook by "lan loqius" rxzabd
2
Cuci Karbon by "Muaz CK" azz95
3a
Re: Fw: JIRAN MENCURI WIFI by "Nazri Ahtar" littlenoti
3b
Re: Fw: JIRAN MENCURI WIFI by "Nazri Ahtar" littlenoti
3c
Re: Fw: JIRAN MENCURI WIFI by "Nazri Ahtar" littlenoti
4a
Re: WIRING VTEC PROBLEM by "automobil@yahoogroups.com"
5a
Re: Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "Mohd Nazmi" thaexpired
5b
Re: Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR by "hairulnizam83" hairulnizam83

Messages

Tue Nov 20, 2012 7:46 am (PST) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

HINAKAN MEREKA YANG MAKAN DI MEK DOGAL
tukartiub.blogspot.
KOMENTAR TUKAR TIUB
tak perlu cakap banyak
tak perlu pergi ke gaza
tak perlu heboh heboh

mek dogal ialah milik zionis
mek dogal memberi dana untuk israel
mek dogal beri sokong untuk israel

luaskan kempen anti mek dogal
luaskan kempen anti isreal
luaskan kempen anti zionis

hinakan mereka yang makan di mek dogal
kutuk mereka yang makan di mek dogal
kapirkan mereka yang makan di mek dogal
babikan mereka yang makan di mek dogal
harbikan mereka yang makan di mek dogal
laknatkan mereka yang makan di mek dogal
PAS GESA PULAU EKONOMI, MEDIA PRO ISRAEL – harakah daily
Dicatat oleh Tukar Tiub
KUALA LUMPUR: PAS berpendirian, sudah tiba masanya Malaysia memainkan peranan yang pro aktif dalam menggesa Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) mengadakan sidang tergempar berhubung serangan terbaru Israel ke atas Wilayah Palestin di Gaza.

Demikian tegas Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat ketika berbahas menyokong usul mengecam tindakan keganasan Israel yang melancarkan serangan ketenteraan yang dinamakan Operasi "Pillar of Defence", 14 November lalu ke atas Wilayah Palestin di Gaza meliputi pengeboman dan serangan udara dan laut.

"Sudah tiba masanya Malaysia memainkan peranan yang pro aktif dalam menangani isu ini khususnya melalui OIC untuk mengadakan sidang tergempar mempengaruhi rakan-rakan OIC dan rakan-rakan negara Arab.

HARI RAKYAT BANGKIT MELAWAN

Orang melayu yang masih melantak di mcdonald .................
wak-labu.blogspot.
Posted by Wak Labu

Sorry ye, photo yang di atas ni bukan nye berlaku kat Malaysia, ianye berlaku di luar negara.

Ha! photo yang di bawah ni memang benar2 berlaku kat Malaysia, tengok aje berapa ramai beruk2 melayu yang sedang beratur nak melantak kat restoren israel.

Wak tak heran bile negara luar dah mula ambil tindakan memboikot ape2 yang berkaitan dengan Israel. Tapi kat Malaysia ni senario nye sangat berlainan. Ini kesah tentang orang melayu, orang melayu ni mulut nye aje yang bising tapi tak sampai ati nak boikot2 ni.

Pergi aje masuk kat restoren KFC, Pizza Hut atau McDonald berduyun2 muke melayu yang makan di sane tu. Cakap aje nak boikot barangan amerika dan israel, tapi negara Malaysia sendiri masih ade hubungan dagangan dengan israel. Memang kite ni punyai pemimpin negara yang lidah bercabang.

comments:
1.. Anonymous
wak labu ni guna komputer yg menggunakan cpu jenis INTEL ke? atau AMD? atau tablet yg menggunakan cpu Tegra?

mungkin wak labu tak tahu bahawa kemudahan INTEL mempunyai kemudahan R&D termaju di Israel?

masih kah wak labu menggunakan peralatan komputer yg mempunyai barang-barang INTEL dalam nya?

boleh kah kita menggelarkan wak labu sebagai beruk labu kerana menggunakan produk yg secara langsung dan tak langsung pun mempunyai pertalian dgn Israel?

2.. Anonymous
salam. nak tambah skit. kalau rase2 wak labu ade jugak guna microsoft ke apple ke baik jangan la ye. sama jugak la kalau guna kenderaan awam mcm lrt ke..sbb company yg buat tu kalau bukan dari israel atau amerika tp penyokong tegar israel. mcm siemens yg buat papan elektronik kenderaan dari german. penyokong tegar israel tu..

a.. Anonymous
Kita perlu bijak dalam hal ini. kalau kita mampu boikot McD sila lakukan, jangan beralasan. Kalau memudaratkan diri sila cari alternatif lain, yang penting kita turut serta membantu saudara2 kita di Palestin. Jangan cari alasan sekadar 'justify' kelemahan diri dan juga melemahkan usaha orang lain.

Boikot McD dan Facebook? | Senarai SAH Produk Sokong Zionis | Sikap Umat Islam?
mohamadazhan.com
Mohamadazhan.com


Salam untuk semua, moga dirahmati

Isu BOIKOT Barangan Yahudi Zionis memang "kencang" dalam FB la ni lepas serangan 1 Muharam yang dilancarkan Yahudi Zionis Laknat ni. Aku lihat memang respons Boikot ni antra paling hangat dibincangkan, ada setuju, ada tak kisah, ada tak berminat...apa pun aku ucap tahniah dan sangat seronok dengan kepedulian rakyat kita, tak kira bangsa dan agama semua nyatakan bantahan terhadap Israel. Tetapi sejauh mana kita tau barang2 yang kita nak boikot tu ada saham bersama Zionis Israel?

Inminds, satu badan berpengkalan di UK yang melakukan research syarikat-syarikat yang menyumbang kepada negara Israel..bukan main saja-saja boikot, apabila research mendapati cukup bukti, baru di publish sebagai produk yang perlu diboikot..

Tujuan? supaya syarikat berkenaan mengubah polisi untuk tidak menyumbang kepada Israel. Contoh: Produk Sara Lee dikenal pasti sejak lama (2002 kalu tak silap) menyumbang kepada Israel. Diletakkan dalam senarai boikot. 2011, Sara Lee ubah polisi dan dikeluarkan dari senarai boikot. Boikot bukan semberono, detailed research baru boikot..come, let's do it together.. (kredit FB Muhamad Suffian Salahuddin)

*aku dapat info ni dari kawan lama zaman sekolah dulu, sangat berguna supaya kita memboikot tak membuta tapi atas ilmu dan fakta!

Isu McD

Paling dapat perhatian baru2 ni McD bagi burger sarapan pagi percuma seluruh Malaysia...banyk sungguh komen dan pendapat. Yang paling aku tertarik seorang admin FB dia cakap "McD bagi burger percuma, so, rakyat tak perlu keluarkan duit sesen pun nak beli burger tu...maksudnya rakyat tak menyumbangkan apa2 duit pun untuk Israel..." lebih kurang macam tu lah ayat dia...

Aku tetap tak setuju walaupun buger tu percuma kerana melibatkan soal MARUAH/NILAI umat ISLAM? Maruah kita hanya mampu dibeli dengan sebijik burger tu? tak pastilah kalau ada yang sanggup jual Maruah semurah harga Burger...sedangkan rakyat Palestin menjual nyawa demi maruah negaranya dan Islam. Depa kat sana jangan kata nak rasa makan burger, nak menjamah sesuap nasi untuk hari ini pun belum pasti...Allahuakbar!

"Aku melihat Islam (di Eropah), tapi tidak melihat Muslim. Dan aku melihat Muslim (di Mesir/negara Arab) tetapi aku tidak melihat Islam". Syeikh Mohammad Abduh

Isu FB

Bolehkan kita guna FB (milik orang Yahudi)? Mesti kita selalu dengar benda ni kan...
1- Sehingga kini, tidak ada bukti Mark Zuckerberg (pengasas facebook) menyumbang dana kepada Zionis.

2- Benar, Mark seorang Yahudi, cuma dia tidak bermazhab Zionis. Zionis berbeza dengan Yahudi biasa. Yahudi yang taat dengan kitab Talmut berbeza dengan Yahudi yang taat dengan Zion (protokol-protokol Zion). Yahudi bangsa, Zion fahaman. Yang kita tentang Zionis Yahudi. Fb ini pula percuma. Tak kena bayar. Kalau kita tutup bodohlah kita. Sbb tak manfaatkan ia untuk menyebarkan Islam dan menentang Zionis Yahudi.

3- Yang menguasai Negara Haram Israel sekarang ini adalah Zionis Yahudi. Disebalik pemerintahan USA terdapatnya Yahudi berfahaman Zionis. (Neo Conservative Jews). Saya yakin dan percaya kesedaran anak muda akan isu Gaza banyak diperolehi dari facebook. Bayangkan, revolusi di Mesir yang menjatuhkan Rejim Hosni Mubarak salah satunya bermula dari facebook.

4- Manfaatkanlah teknologi yg ada utk memenangkan islam sprt kata Syeikh Yusuf Qardhawi. Lagipun senjata musuh macam mujahidin afghanistan ambil daripada Rusia digunakan balik utk melawan tentera Rusia. sumber FB

5. Tambahan: Idea peperangan zaman Rasulullah iaitu korek parit (Khandak) adalah idea peperangan tamaduan Parsi, tetapi Rasulullah setuju gunakan walaupun idea itu bukannya daripada tamadun arab setempat malah datang daripada tamadun yang memusuhi Islam.

Sikap Umat Islam Terhadap Isu GAZA, Palestin

1. Bermusim: Boikot ikut musim, itu yang jadi selalunya. Termasuk aku sama! haha...ini pesanan dan nasihat bukan untuk sahabat2 saja tetapi untuk diri aku terutamanya supaya aku pun terus istiqamah dan tekal memboikot. Itu saja yang mampu, nak angkat senjata...? aku kalah lama dah kalau banding dengan anak2 Gaza.

2. Sikap dan nilai diri: Tak cukup nak boikot saja, kalau sikap dan akhlak yang ditonjolkan buruk. Malas solat, selalu tinggal solat, makan duit riba, aurat tak jaga baju ketat2, dedah sana sini...majlis ilmu tak pernah pergi, nak hiburan sepanjang masa, dan mcam2 lagi... aku pesan ni untuk diri aku supaya dalam menyuarakan bantahan, peribadi perlu dijaga dan berubah ke arah lebih baik.

Selamat memboikot! Moga kita mendapat hidayah dan petunjuk =)

Gambar ni menyentuh hati aku, 3 orang kanak2 buat sumbangan hasil tabungan mereka sediri. Memang nilai tak besar tapi usaha BESAR dari kanak2 yang Berjiwa Besar demi anak2 seusia mereka di Gaza! Tahniah buat ibu bapa, mendidik dan menyedarkan hati si anak2 kecil. Moga membesar sebagai anak muda hebat!
Alhamdulillah, si kecil ini menyumbang untuk GAZA menggunakan duit tabung mereka (3 beradik) berjumlah RM271.35 Mohd idris - 8 tahun, Nur amelina - 6 tahun, Nur afikah - 10 tahun. Dari Sekolah Kebangsaan Sri Sikamat, Kajang-sumber FB
comments:
Kakzakie said...
Kalau takat McD keluarga kakak lama dah tinggalkan. Tak percaya cuba lihat bab makan-makan dlm N3 kakak tak pernah McD dlm list.

Tapi satu masih jadi minuman kakak iaitu product Nestle. Nak cuba harap tekak anak kakak boleh menerima.

Istiqamah kena ada dlm jiwa kita kerana hasutan keliling kita terlalu banyak. Angkat senjata tak pandai yg boleh kecik ini lakukanlah.

Nur Najwa Bt Ibnu Pajar said...
alhamdulillah info yg bagus..thanks

Tue Nov 20, 2012 5:25 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

TESCO?

2012/11/20 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>

> **
>
>
> **
> HINAKAN MEREKA YANG MAKAN DI MEK DOGAL<http://tukartiub.blogspot.com/2012/11/hinakan-mereka-yang-makan-di-mek-dogal.html>
> tukartiub.blogspot. KOMENTAR TUKAR TIUB
> *tak perlu cakap banyak*
> *tak perlu pergi ke gaza*
> *tak perlu heboh heboh*
> *
> **mek dogal ialah milik zionis*
> *mek dogal memberi dana untuk israel*
> *mek dogal beri sokong untuk israel*
> *
> **luaskan kempen anti mek dogal*
> *luaskan kempen anti isreal*
> *luaskan kempen anti zionis*
> *
> **hinakan mereka yang makan di mek dogal*
> *kutuk mereka yang makan di mek dogal*
> *kapirkan mereka yang makan di mek dogal*
> *babikan mereka yang makan di mek dogal*
> *harbikan mereka yang makan di mek dogal*
> *laknatkan mereka yang makan di mek dogal*
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-2i80cYvyT6o/UKsihAK4zYI/AAAAAAAAo4I/eCivCHaKWP4/s1600/mcd2.jpg>
> *PAS GESA PULAU EKONOMI, MEDIA PRO ISRAEL* � harakah daily
> Dicatat oleh Tukar Tiub
> KUALA LUMPUR: PAS berpendirian, sudah tiba masanya Malaysia memainkan
> peranan yang pro aktif dalam menggesa Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu
> (PBB) mengadakan sidang tergempar berhubung serangan terbaru Israel ke atas
> Wilayah Palestin di Gaza.****
> <http://4.bp.blogspot.com/-6pgfr8T_zfM/UKsiZiPQkDI/AAAAAAAAo34/V4NMHcUCXlg/s1600/295779_445214802205080_1512737646_n+%281%29.jpg>
> Demikian tegas Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang di Dewan
> Rakyat ketika berbahas menyokong usul mengecam tindakan keganasan Israel
> yang melancarkan serangan ketenteraan yang dinamakan Operasi �Pillar of
> Defence�, 14 November lalu ke atas Wilayah Palestin di Gaza meliputi
> pengeboman dan serangan udara dan laut.****
> <http://3.bp.blogspot.com/-ChLzI9_UC3A/UKsieSNX_rI/AAAAAAAAo4A/QRREh0ijCE4/s1600/546935_352854741477419_1373353531_n.jpg>"Sudah
> tiba masanya Malaysia memainkan peranan yang pro aktif dalam menangani isu
> ini khususnya melalui OIC untuk mengadakan sidang tergempar mempengaruhi
> rakan-rakan OIC dan rakan-rakan negara Arab.
>
>
> HARI RAKYAT BANGKIT MELAWAN
>
> *Orang melayu yang masih melantak di mcdonald .................*
> wak-labu.blogspot.
> Posted by Wak Labu <http://www.blogger.com/profile/04859646130255815032>
> <http://www.blogger.com/email-post.g?blogID=833786252412811282&postID=8394690911099074812>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-m8XUdgBCu4w/UKrWtK7pzbI/AAAAAAAABOY/ONX1H4slp-0/s1600/1+486334_303198053122066_752125233_n.jpg>
> Sorry ye, photo yang di atas ni bukan nye berlaku kat Malaysia, ianye
> berlaku di luar negara.
>
> Ha! photo yang di bawah ni memang benar2 berlaku kat Malaysia, tengok aje
> berapa ramai beruk2 melayu yang sedang beratur nak melantak kat restoren
> israel.
> <http://1.bp.blogspot.com/-DYWcf3848Qc/UKrZnbagpvI/AAAAAAAABO4/mYTtZvR5zy8/s1600/1+550954_468389533204766_209397136_n.jpg>
> Wak tak heran bile negara luar dah mula ambil tindakan memboikot ape2 yang
> berkaitan dengan Israel. Tapi kat Malaysia ni senario nye sangat berlainan.
> Ini kesah tentang orang melayu, orang melayu ni mulut nye aje yang bising
> tapi tak sampai ati nak boikot2 ni.
>
> Pergi aje masuk kat restoren KFC, Pizza Hut atau McDonald berduyun2 muke
> melayu yang makan di sane tu. Cakap aje nak boikot barangan amerika dan
> israel, tapi negara Malaysia sendiri masih ade hubungan dagangan dengan
> israel. Memang kite ni punyai pemimpin negara yang lidah bercabang.
> <http://www.blogger.com/email-post.g?blogID=833786252412811282&postID=8394690911099074812>
>
> *comments:*
>
> 1. Anonymous
>
> wak labu ni guna komputer yg menggunakan cpu jenis INTEL ke? atau AMD?
> atau tablet yg menggunakan cpu Tegra?
>
> mungkin wak labu tak tahu bahawa kemudahan INTEL mempunyai kemudahan
> R&D termaju di Israel?
>
> masih kah wak labu menggunakan peralatan komputer yg mempunyai
> barang-barang INTEL dalam nya?
>
> boleh kah kita menggelarkan wak labu sebagai beruk labu kerana
> menggunakan produk yg secara langsung dan tak langsung pun mempunyai
> pertalian dgn Israel?
> 2. Anonymous
>
> salam. nak tambah skit. kalau rase2 wak labu ade jugak guna microsoft
> ke apple ke baik jangan la ye. sama jugak la kalau guna kenderaan awam mcm
> lrt ke..sbb company yg buat tu kalau bukan dari israel atau amerika tp
> penyokong tegar israel. mcm siemens yg buat papan elektronik kenderaan dari
> german. penyokong tegar israel tu..
> 1. Anonymous
>
> Kita perlu bijak dalam hal ini. kalau kita mampu boikot McD sila
> lakukan, jangan beralasan. Kalau memudaratkan diri sila cari alternatif
> lain, yang penting kita turut serta membantu saudara2 kita di Palestin.
> Jangan cari alasan sekadar 'justify' kelemahan diri dan juga melemahkan
> usaha orang lain.
>
> *Boikot McD dan Facebook? | Senarai SAH Produk Sokong Zionis | Sikap
> Umat Islam?*
> mohamadazhan.com
> Mohamadazhan.com <http://www.blogger.com/profile/16268173207883953340>
>
>
> Salam untuk semua, moga dirahmati
>
> Isu BOIKOT Barangan Yahudi Zionis memang "kencang" dalam FB la ni lepas
> serangan 1 Muharam yang dilancarkan Yahudi Zionis Laknat ni. Aku lihat
> memang respons Boikot ni antra paling hangat dibincangkan, ada setuju, ada
> tak kisah, ada tak berminat...apa pun aku ucap tahniah dan sangat seronok
> dengan kepedulian rakyat kita, tak kira bangsa dan agama semua nyatakan
> bantahan terhadap Israel. *Tetapi sejauh mana kita tau barang2 yang kita
> nak boikot tu ada saham bersama Zionis Israel?*
>
>
> *Inminds <http://www.inminds.com/boycott-brands.html>*, satu badan
> berpengkalan di UK yang melakukan research syarikat-syarikat yang
> menyumbang kepada negara Israel..bukan main saja-saja boikot, apabila
> research mendapati cukup bukti, baru di publish sebagai produk yang perlu
> diboikot..
>
> Tujuan? supaya syarikat berkenaan mengubah polisi untuk tidak menyumbang
> kepada Israel. Contoh: Produk Sara Lee dikenal pasti sejak lama (2002
> kalu tak silap) menyumbang kepada Israel. Diletakkan dalam senarai boikot.
> 2011, Sara Lee ubah polisi dan dikeluarkan dari senarai boikot. *Boikot
> bukan semberono, detailed research baru boikot..come, let's do it
> together.. (kredit FB Muhamad Suffian Salahuddin)*
>
> *aku dapat info ni dari kawan lama zaman sekolah dulu, sangat berguna
> supaya kita memboikot tak membuta tapi atas ilmu dan fakta!
>
>
> *Isu McD *
>
> Paling dapat perhatian baru2 ni McD bagi burger sarapan pagi percuma
> seluruh Malaysia...banyk sungguh komen dan pendapat. Yang paling aku
> tertarik seorang admin FB dia cakap *"McD bagi burger percuma, so, rakyat
> tak perlu keluarkan duit sesen pun nak beli burger tu...maksudnya rakyat
> tak menyumbangkan apa2 duit pun untuk Israel..." lebih kurang macam tu lah
> ayat dia...*
>
> Aku tetap tak setuju walaupun buger tu percuma kerana melibatkan soal
> MARUAH/NILAI umat ISLAM? Maruah kita hanya mampu dibeli dengan sebijik
> burger tu? tak pastilah kalau ada yang sanggup jual Maruah semurah harga
> Burger...sedangkan rakyat Palestin menjual nyawa demi maruah negaranya dan
> Islam.* Depa kat sana jangan kata nak rasa makan burger, nak menjamah
> sesuap nasi untuk hari ini pun belum pasti*...Allahuakbar!
>
>
> �Aku melihat Islam (di Eropah), tapi tidak melihat Muslim. Dan aku melihat
> Muslim (di Mesir/negara Arab) tetapi aku tidak melihat Islam�. Syeikh
> Mohammad Abduh
>
>
> *Isu FB*
>
> *Bolehkan kita guna FB (milik orang Yahudi)?* Mesti kita selalu dengar
> benda ni kan...
> 1- Sehingga kini, tidak ada bukti Mark Zuckerberg (pengasas facebook)
> menyumbang dana kepada Zionis.
>
> 2- Benar, Mark seorang Yahudi, cuma dia tidak bermazhab Zionis. Zionis
> berbeza dengan Yahudi biasa. Yahudi yang taat dengan kitab Talmut berbeza
> dengan Yahudi yang taat dengan Zion (protokol-protokol Zion). Yahudi
> bangsa, Zion fahaman. Yang kita tentang Zionis Yahudi. Fb ini pula percuma.
> Tak kena bayar. Kalau kita tutup bodohlah kita. Sbb tak manfaatkan ia untuk
> menyebarkan Islam dan menentang Zionis Yahudi.
>
> 3- Yang menguasai Negara Haram Israel sekarang ini adalah Zionis Yahudi.
> Disebalik pemerintahan USA terdapatnya Yahudi berfahaman Zionis. (Neo
> Conservative Jews). Saya yakin dan percaya kesedaran anak muda akan isu
> Gaza banyak diperolehi dari facebook. Bayangkan, revolusi di Mesir yang
> menjatuhkan Rejim Hosni Mubarak salah satunya bermula dari facebook.
>
> 4- Manfaatkanlah teknologi yg ada utk memenangkan islam sprt kata Syeikh
> Yusuf Qardhawi. Lagipun senjata musuh macam mujahidin afghanistan ambil
> daripada Rusia digunakan balik utk melawan tentera Rusia. *sumber FB*
>
> 5. Tambahan: Idea peperangan zaman Rasulullah iaitu* korek parit
> (Khandak) adalah idea peperangan tamaduan Parsi,* tetapi Rasulullah
> setuju gunakan walaupun idea itu bukannya daripada tamadun arab setempat
> malah datang daripada tamadun yang memusuhi Islam.
>
>
> *Sikap Umat Islam Terhadap Isu GAZA, Palestin*
>
> 1. Bermusim: Boikot ikut musim, itu yang jadi selalunya. Termasuk aku
> sama! haha...ini pesanan dan nasihat bukan untuk sahabat2 saja tetapi untuk
> diri aku terutamanya supaya aku pun terus istiqamah dan tekal memboikot.
> Itu saja yang mampu, nak angkat senjata...? aku kalah lama dah kalau
> banding dengan anak2 Gaza.
>
> 2. Sikap dan nilai diri: Tak cukup nak boikot saja, kalau sikap dan akhlak
> yang ditonjolkan buruk.* Malas solat, selalu tinggal solat, makan duit
> riba, aurat tak jaga baju ketat2, dedah sana sini...majlis ilmu tak pernah
> pergi, nak hiburan sepanjang masa, dan mcam2 lagi...* aku pesan ni untuk
> diri aku supaya dalam menyuarakan bantahan, peribadi perlu dijaga dan
> berubah ke arah lebih baik.
>
> Selamat memboikot! Moga kita mendapat hidayah dan petunjuk =)
>
>
>
>
>
> Gambar ni menyentuh hati aku, 3 orang kanak2 buat sumbangan hasil tabungan
> mereka sediri. Memang nilai tak besar tapi usaha BESAR dari kanak2 yang
> Berjiwa Besar demi anak2 seusia mereka di Gaza! Tahniah buat ibu bapa,
> mendidik dan menyedarkan hati si anak2 kecil. Moga membesar sebagai anak
> muda hebat!
>
> Alhamdulillah, si kecil ini menyumbang untuk GAZA menggunakan duit tabung
> mereka (3 beradik) berjumlah RM271.35 Mohd idris - 8 tahun, Nur amelina -
> 6 tahun, Nur afikah - 10 tahun. Dari Sekolah Kebangsaan Sri Sikamat, Kajang-
> *sumber FB*
>
> *comments:*
> <http://www.blogger.com/profile/18290430369737490751>Kakzakie<http://www.blogger.com/profile/18290430369737490751>said...
>
> Kalau takat McD keluarga kakak lama dah tinggalkan. Tak percaya cuba lihat
> bab makan-makan dlm N3 kakak tak pernah McD dlm list.
>
> Tapi satu masih jadi minuman kakak iaitu product Nestle. Nak cuba harap
> tekak anak kakak boleh menerima.
>
> Istiqamah kena ada dlm jiwa kita kerana hasutan keliling kita terlalu
> banyak. Angkat senjata tak pandai yg boleh kecik ini lakukanlah.
> <http://www.blogger.com/profile/17555373794737806084>Nur Najwa Bt Ibnu
> Pajar <http://www.blogger.com/profile/17555373794737806084> said...
>
> alhamdulillah info yg bagus..thanks
>
>

Tue Nov 20, 2012 5:32 pm (PST) . Posted by:

"Abdul Rahman bin Johari" man_apache

tessa cohen bro
ke kedai runcit tepi jalan la nampaknya
or pasar basah keliling rumah nak cari barang
adeh2
kena check la, if tesco pun de bagi sumbangan ke israel
then kenala boikot sama

intel? then our pc?

Zaiedishaq wrote:
>
>
> TESCO?
>
>
>
> 2012/11/20 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg
> <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>>
>
>
>
>
> HINAKAN MEREKA YANG MAKAN DI MEK DOGAL
> <http://tukartiub.blogspot.com/2012/11/hinakan-mereka-yang-makan-di-mek-dogal.html>
>
>
>
> tukartiub.blogspot.
>
>
> KOMENTAR TUKAR TIUB
> /tak perlu cakap banyak/
> /tak perlu pergi ke gaza/
> /tak perlu heboh heboh/
> /
> //mek dogal ialah milik zionis/
> /mek dogal memberi dana untuk israel/
> /mek dogal beri sokong untuk israel/
> /
> //luaskan kempen anti mek dogal/
> /luaskan kempen anti isreal/
> /luaskan kempen anti zionis/
> /
> //hinakan mereka yang makan di mek dogal/
> /kutuk mereka yang makan di mek dogal/
> /kapirkan mereka yang makan di mek dogal/
> /babikan mereka yang makan di mek dogal/
> /harbikan mereka yang makan di mek dogal/
> /laknatkan mereka yang makan di mek dogal/
> <http://2.bp.blogspot.com/-2i80cYvyT6o/UKsihAK4zYI/AAAAAAAAo4I/eCivCHaKWP4/s1600/mcd2.jpg>
>
>
> _PAS GESA PULAU EKONOMI, MEDIA PRO ISRAEL_ – harakah daily
>
>
> Dicatat oleh Tukar Tiub
>
>
> KUALA LUMPUR: PAS berpendirian, sudah tiba masanya
> Malaysia memainkan peranan yang pro aktif dalam
> menggesa Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB)
> mengadakan sidang tergempar berhubung serangan terbaru
> Israel ke atas Wilayah Palestin di Gaza.
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-6pgfr8T_zfM/UKsiZiPQkDI/AAAAAAAAo34/V4NMHcUCXlg/s1600/295779_445214802205080_1512737646_n+%281%29.jpg>
>
>
> Demikian tegas Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi
> Awang di Dewan Rakyat ketika berbahas menyokong usul
> mengecam tindakan keganasan Israel yang melancarkan
> serangan ketenteraan yang dinamakan Operasi "Pillar of
> Defence", 14 November lalu ke atas Wilayah Palestin di
> Gaza meliputi pengeboman dan serangan udara dan laut.
>
>
>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-ChLzI9_UC3A/UKsieSNX_rI/AAAAAAAAo4A/QRREh0ijCE4/s1600/546935_352854741477419_1373353531_n.jpg>"Sudah
> tiba masanya Malaysia memainkan peranan yang pro aktif
> dalam menangani isu ini khususnya melalui OIC untuk
> mengadakan sidang tergempar mempengaruhi rakan-rakan
> OIC dan rakan-rakan negara Arab.
>
>
>
>
> HARI RAKYAT BANGKIT MELAWAN
>
> _Orang melayu yang masih melantak di mcdonald
> ................._
>
> wak-labu.blogspot.
> Posted by Wak Labu
> <http://www.blogger.com/profile/04859646130255815032>
> <http://www.blogger.com/email-post.g?blogID=833786252412811282&postID=8394690911099074812>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-m8XUdgBCu4w/UKrWtK7pzbI/AAAAAAAABOY/ONX1H4slp-0/s1600/1+486334_303198053122066_752125233_n.jpg>
> Sorry ye, photo yang di atas ni bukan nye berlaku kat Malaysia,
> ianye berlaku di luar negara.
>
> Ha! photo yang di bawah ni memang benar2 berlaku kat Malaysia,
> tengok aje berapa ramai beruk2 melayu yang sedang beratur nak
> melantak kat restoren israel.
> <http://1.bp.blogspot.com/-DYWcf3848Qc/UKrZnbagpvI/AAAAAAAABO4/mYTtZvR5zy8/s1600/1+550954_468389533204766_209397136_n.jpg>
> Wak tak heran bile negara luar dah mula ambil tindakan memboikot
> ape2 yang berkaitan dengan Israel. Tapi kat Malaysia ni senario
> nye sangat berlainan. Ini kesah tentang orang melayu, orang melayu
> ni mulut nye aje yang bising tapi tak sampai ati nak boikot2 ni.
>
> Pergi aje masuk kat restoren KFC, Pizza Hut atau McDonald
> berduyun2 muke melayu yang makan di sane tu. Cakap aje nak boikot
> barangan amerika dan israel, tapi negara Malaysia sendiri masih
> ade hubungan dagangan dengan israel. Memang kite ni punyai
> pemimpin negara yang lidah bercabang.
>
> _comments:_
>
> 1.
> Anonymous
>
> wak labu ni guna komputer yg menggunakan cpu jenis INTEL ke?
> atau AMD? atau tablet yg menggunakan cpu Tegra?
>
> mungkin wak labu tak tahu bahawa kemudahan INTEL mempunyai
> kemudahan R&D termaju di Israel?
>
> masih kah wak labu menggunakan peralatan komputer yg
> mempunyai barang-barang INTEL dalam nya?
>
> boleh kah kita menggelarkan wak labu sebagai beruk labu
> kerana menggunakan produk yg secara langsung dan tak
> langsung pun mempunyai pertalian dgn Israel?
>
> 2.
> Anonymous
>
> salam. nak tambah skit. kalau rase2 wak labu ade jugak guna
> microsoft ke apple ke baik jangan la ye. sama jugak la kalau
> guna kenderaan awam mcm lrt ke..sbb company yg buat tu kalau
> bukan dari israel atau amerika tp penyokong tegar israel.
> mcm siemens yg buat papan elektronik kenderaan dari german.
> penyokong tegar israel tu..
>
> 1.
> Anonymous
>
> Kita perlu bijak dalam hal ini. kalau kita mampu
> boikot McD sila lakukan, jangan beralasan. Kalau
> memudaratkan diri sila cari alternatif lain, yang
> penting kita turut serta membantu saudara2 kita di
> Palestin. Jangan cari alasan sekadar 'justify'
> kelemahan diri dan juga melemahkan usaha orang lain.
>
>
>
>
>
> _Boikot McD dan Facebook? | Senarai SAH Produk Sokong Zionis
> | Sikap Umat Islam?_
>
> mohamadazhan.com <http://mohamadazhan.com>
> Mohamadazhan.com <http://www.blogger.com/profile/16268173207883953340>
>
>
> Salam untuk semua, moga dirahmati
>
> Isu BOIKOT Barangan Yahudi Zionis memang "kencang" dalam FB la ni
> lepas serangan 1 Muharam yang dilancarkan Yahudi Zionis Laknat ni.
> Aku lihat memang respons Boikot ni antra paling hangat
> dibincangkan, ada setuju, ada tak kisah, ada tak berminat...apa
> pun aku ucap tahniah dan sangat seronok dengan kepedulian rakyat
> kita, tak kira bangsa dan agama semua nyatakan bantahan terhadap
> Israel. *Tetapi sejauh mana kita tau barang2 yang kita nak boikot
> tu ada saham bersama Zionis Israel?*
>
>
> *Inminds <http://www.inminds.com/boycott-brands.html>*, satu badan
> berpengkalan di UK yang melakukan research syarikat-syarikat yang
> menyumbang kepada negara Israel..bukan main saja-saja boikot,
> apabila research mendapati cukup bukti, baru di publish sebagai
> produk yang perlu diboikot..
>
> Tujuan? supaya syarikat berkenaan mengubah polisi untuk tidak
> menyumbang kepada Israel. Contoh: Produk Sara Lee dikenal pasti
> sejak lama (2002 kalu tak silap) menyumbang kepada Israel.
> Diletakkan dalam senarai boikot. 2011, Sara Lee ubah polisi dan
> dikeluarkan dari senarai boikot. *Boikot bukan semberono, detailed
> research baru boikot..come, let's do it together.. (kredit FB
> Muhamad Suffian Salahuddin)*
>
> *aku dapat info ni dari kawan lama zaman sekolah dulu, sangat
> berguna supaya kita memboikot tak membuta tapi atas ilmu dan fakta!
>
>
> _*Isu McD *_
>
> Paling dapat perhatian baru2 ni McD bagi burger sarapan pagi
> percuma seluruh Malaysia...banyk sungguh komen dan pendapat. Yang
> paling aku tertarik seorang admin FB dia cakap *"McD bagi burger
> percuma, so, rakyat tak perlu keluarkan duit sesen pun nak beli
> burger tu...maksudnya rakyat tak menyumbangkan apa2 duit pun untuk
> Israel..." lebih kurang macam tu lah ayat dia...*
>
> Aku tetap tak setuju walaupun buger tu percuma kerana melibatkan
> soal MARUAH/NILAI umat ISLAM? Maruah kita hanya mampu dibeli
> dengan sebijik burger tu? tak pastilah kalau ada yang sanggup jual
> Maruah semurah harga Burger...sedangkan rakyat Palestin menjual
> nyawa demi maruah negaranya dan Islam.* Depa kat sana jangan kata
> nak rasa makan burger, nak menjamah sesuap nasi untuk hari ini pun
> belum pasti*...Allahuakbar!
>
>
> "Aku melihat Islam (di Eropah), tapi tidak melihat Muslim. Dan aku
> melihat Muslim (di Mesir/negara Arab) tetapi aku tidak melihat
> Islam". Syeikh Mohammad Abduh
>
>
> _*Isu FB*_
>
> *Bolehkan kita guna FB (milik orang Yahudi)?* Mesti kita selalu
> dengar benda ni kan...
> 1- Sehingga kini, tidak ada bukti Mark Zuckerberg (pengasas
> facebook) menyumbang dana kepada Zionis.
>
> 2- Benar, Mark seorang Yahudi, cuma dia tidak bermazhab Zionis.
> Zionis berbeza dengan Yahudi biasa. Yahudi yang taat dengan kitab
> Talmut berbeza dengan Yahudi yang taat dengan Zion
> (protokol-protokol Zion). Yahudi bangsa, Zion fahaman. Yang kita
> tentang Zionis Yahudi. Fb ini pula percuma. Tak kena bayar. Kalau
> kita tutup bodohlah kita. Sbb tak manfaatkan ia untuk menyebarkan
> Islam dan menentang Zionis Yahudi.
>
> 3- Yang menguasai Negara Haram Israel sekarang ini adalah Zionis
> Yahudi. Disebalik pemerintahan USA terdapatnya Yahudi berfahaman
> Zionis. (Neo Conservative Jews). Saya yakin dan percaya kesedaran
> anak muda akan isu Gaza banyak diperolehi dari facebook.
> Bayangkan, revolusi di Mesir yang menjatuhkan Rejim Hosni Mubarak
> salah satunya bermula dari facebook.
>
> 4- Manfaatkanlah teknologi yg ada utk memenangkan islam sprt kata
> Syeikh Yusuf Qardhawi. Lagipun senjata musuh macam mujahidin
> afghanistan ambil daripada Rusia digunakan balik utk melawan
> tentera Rusia. *sumber FB*
>
> 5. Tambahan: Idea peperangan zaman Rasulullah iaitu* korek parit
> (Khandak) adalah idea peperangan tamaduan Parsi,* tetapi
> Rasulullah setuju gunakan walaupun idea itu bukannya daripada
> tamadun arab setempat malah datang daripada tamadun yang memusuhi
> Islam.
>
>
> _*Sikap Umat Islam Terhadap Isu GAZA, Palestin*_
>
> 1. Bermusim: Boikot ikut musim, itu yang jadi selalunya. Termasuk
> aku sama! haha...ini pesanan dan nasihat bukan untuk sahabat2 saja
> tetapi untuk diri aku terutamanya supaya aku pun terus istiqamah
> dan tekal memboikot. Itu saja yang mampu, nak angkat senjata...?
> aku kalah lama dah kalau banding dengan anak2 Gaza.
>
> 2. Sikap dan nilai diri: Tak cukup nak boikot saja, kalau sikap
> dan akhlak yang ditonjolkan buruk.* Malas solat, selalu tinggal
> solat, makan duit riba, aurat tak jaga baju ketat2, dedah sana
> sini...majlis ilmu tak pernah pergi, nak hiburan sepanjang masa,
> dan mcam2 lagi...* aku pesan ni untuk diri aku supaya dalam
> menyuarakan bantahan, peribadi perlu dijaga dan berubah ke arah
> lebih baik.
>
> Selamat memboikot! Moga kita mendapat hidayah dan petunjuk =)
>
>
>
>
>
> Gambar ni menyentuh hati aku, 3 orang kanak2 buat sumbangan hasil
> tabungan mereka sediri. Memang nilai tak besar tapi usaha BESAR
> dari kanak2 yang Berjiwa Besar demi anak2 seusia mereka di Gaza!
> Tahniah buat ibu bapa, mendidik dan menyedarkan hati si anak2
> kecil. Moga membesar sebagai anak muda hebat!
>
> Alhamdulillah, si kecil ini menyumbang untuk GAZA menggunakan
> duit tabung mereka (3 beradik) berjumlah RM271.35 Mohd idris -
> 8 tahun, Nur amelina - 6 tahun, Nur afikah - 10 tahun. Dari
> Sekolah Kebangsaan Sri Sikamat, Kajang-*sumber FB*
>
> _comments:_
>
> <http://www.blogger.com/profile/18290430369737490751>Kakzakie
> <http://www.blogger.com/profile/18290430369737490751> said...
>
> Kalau takat McD keluarga kakak lama dah tinggalkan. Tak
> percaya cuba lihat bab makan-makan dlm N3 kakak tak pernah McD
> dlm list.
>
> Tapi satu masih jadi minuman kakak iaitu product Nestle. Nak
> cuba harap tekak anak kakak boleh menerima.
>
> Istiqamah kena ada dlm jiwa kita kerana hasutan keliling kita
> terlalu banyak. Angkat senjata tak pandai yg boleh kecik ini
> lakukanlah.
>
>
> <http://www.blogger.com/profile/17555373794737806084>Nur Najwa
> Bt Ibnu Pajar
> <http://www.blogger.com/profile/17555373794737806084> said...
>
> alhamdulillah info yg bagus..thanks
>
>
>

Tue Nov 20, 2012 6:05 pm (PST) . Posted by:

"Muaz CK" azz95

Salaam.

Macam ni lah. Pendapat saya mengenai penggunaan komputer.

Saya berpendapat kita masih boleh gunakan komputer. Tapi kita perlu
berusaha pada masa yang sama untuk memanipulasi komputer untuk membantu
kawan2 kita di Palestin.

Cara2 yang saya dapat pikirkan,
-Sebarkan kekejaman mereka
-Sebarkan benda2 barang2 yang boleh diboikot
-Sebarkan berita yang sebenar
-Sebarkan sejarah sebenar dari sudut pihak Palestin
-Buat vandalisma terhadap sistem musuh (kalau terer lah)

So penggunaan komputer, justified, pada hemat saya.

2012/11/21 Abdul Rahman bin Johari <arahman@newhoongfatt.com.my>

> tessa cohen bro
> ke kedai runcit tepi jalan la nampaknya
> or pasar basah keliling rumah nak cari barang
> adeh2
> kena check la, if tesco pun de bagi sumbangan ke israel
> then kenala boikot sama
>
> intel? then our pc?
>
>
> Zaiedishaq wrote:
>
>
>
> TESCO?
>
>
> 2012/11/20 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
>
>>
>> HINAKAN MEREKA YANG MAKAN DI MEK DOGAL<http://tukartiub.blogspot.com/2012/11/hinakan-mereka-yang-makan-di-mek-dogal.html>
>> tukartiub.blogspot. KOMENTAR TUKAR TIUB
>> *tak perlu cakap banyak*
>> *tak perlu pergi ke gaza*
>> *tak perlu heboh heboh*
>> *
>> **mek dogal ialah milik zionis*
>> *mek dogal memberi dana untuk israel*
>> *mek dogal beri sokong untuk israel*
>> *
>> **luaskan kempen anti mek dogal*
>> *luaskan kempen anti isreal*
>> *luaskan kempen anti zionis*
>> *
>> **hinakan mereka yang makan di mek dogal*
>> *kutuk mereka yang makan di mek dogal*
>> *kapirkan mereka yang makan di mek dogal*
>> *babikan mereka yang makan di mek dogal*
>> *harbikan mereka yang makan di mek dogal*
>> *laknatkan mereka yang makan di mek dogal*
>> <http://2.bp.blogspot.com/-2i80cYvyT6o/UKsihAK4zYI/AAAAAAAAo4I/eCivCHaKWP4/s1600/mcd2.jpg>
>> *PAS GESA PULAU EKONOMI, MEDIA PRO ISRAEL* � harakah daily
>> Dicatat oleh Tukar Tiub
>> KUALA LUMPUR: PAS berpendirian, sudah tiba masanya Malaysia memainkan
>> peranan yang pro aktif dalam menggesa Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu
>> (PBB) mengadakan sidang tergempar berhubung serangan terbaru Israel ke atas
>> Wilayah Palestin di Gaza.
>> <http://4.bp.blogspot.com/-6pgfr8T_zfM/UKsiZiPQkDI/AAAAAAAAo34/V4NMHcUCXlg/s1600/295779_445214802205080_1512737646_n+%281%29.jpg>
>> Demikian tegas Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang di Dewan
>> Rakyat ketika berbahas menyokong usul mengecam tindakan keganasan Israel
>> yang melancarkan serangan ketenteraan yang dinamakan Operasi �Pillar of
>> Defence�, 14 November lalu ke atas Wilayah Palestin di Gaza meliputi
>> pengeboman dan serangan udara dan laut.
>> <http://3.bp.blogspot.com/-ChLzI9_UC3A/UKsieSNX_rI/AAAAAAAAo4A/QRREh0ijCE4/s1600/546935_352854741477419_1373353531_n.jpg>"Sudah
>> tiba masanya Malaysia memainkan peranan yang pro aktif dalam menangani isu
>> ini khususnya melalui OIC untuk mengadakan sidang tergempar mempengaruhi
>> rakan-rakan OIC dan rakan-rakan negara Arab.
>>
>>
>> HARI RAKYAT BANGKIT MELAWAN
>>
>> *Orang melayu yang masih melantak di mcdonald .................*
>> wak-labu.blogspot.
>> Posted by Wak Labu <http://www.blogger.com/profile/04859646130255815032>
>> <http://www.blogger.com/email-post.g?blogID=833786252412811282&postID=8394690911099074812>
>>
>> <http://2.bp.blogspot.com/-m8XUdgBCu4w/UKrWtK7pzbI/AAAAAAAABOY/ONX1H4slp-0/s1600/1+486334_303198053122066_752125233_n.jpg>
>> Sorry ye, photo yang di atas ni bukan nye berlaku kat Malaysia, ianye
>> berlaku di luar negara.
>>
>> Ha! photo yang di bawah ni memang benar2 berlaku kat Malaysia, tengok aje
>> berapa ramai beruk2 melayu yang sedang beratur nak melantak kat restoren
>> israel.
>>
>> <http://1.bp.blogspot.com/-DYWcf3848Qc/UKrZnbagpvI/AAAAAAAABO4/mYTtZvR5zy8/s1600/1+550954_468389533204766_209397136_n.jpg>
>> Wak tak heran bile negara luar dah mula ambil tindakan memboikot ape2
>> yang berkaitan dengan Israel. Tapi kat Malaysia ni senario nye sangat
>> berlainan. Ini kesah tentang orang melayu, orang melayu ni mulut nye aje
>> yang bising tapi tak sampai ati nak boikot2 ni.
>>
>> Pergi aje masuk kat restoren KFC, Pizza Hut atau McDonald berduyun2 muke
>> melayu yang makan di sane tu. Cakap aje nak boikot barangan amerika dan
>> israel, tapi negara Malaysia sendiri masih ade hubungan dagangan dengan
>> israel. Memang kite ni punyai pemimpin negara yang lidah bercabang.
>>
>> *comments:*
>>
>> 1. Anonymous
>>
>> wak labu ni guna komputer yg menggunakan cpu jenis INTEL ke? atau
>> AMD? atau tablet yg menggunakan cpu Tegra?
>>
>> mungkin wak labu tak tahu bahawa kemudahan INTEL mempunyai kemudahan
>> R&D termaju di Israel?
>>
>> masih kah wak labu menggunakan peralatan komputer yg mempunyai
>> barang-barang INTEL dalam nya?
>>
>> boleh kah kita menggelarkan wak labu sebagai beruk labu kerana
>> menggunakan produk yg secara langsung dan tak langsung pun mempunyai
>> pertalian dgn Israel?
>> 2. Anonymous
>>
>> salam. nak tambah skit. kalau rase2 wak labu ade jugak guna microsoft
>> ke apple ke baik jangan la ye. sama jugak la kalau guna kenderaan awam mcm
>> lrt ke..sbb company yg buat tu kalau bukan dari israel atau amerika tp
>> penyokong tegar israel. mcm siemens yg buat papan elektronik kenderaan dari
>> german. penyokong tegar israel tu..
>> 1. Anonymous
>>
>> Kita perlu bijak dalam hal ini. kalau kita mampu boikot McD sila
>> lakukan, jangan beralasan. Kalau memudaratkan diri sila cari alternatif
>> lain, yang penting kita turut serta membantu saudara2 kita di Palestin.
>> Jangan cari alasan sekadar 'justify' kelemahan diri dan juga melemahkan
>> usaha orang lain.
>>
>> *Boikot McD dan Facebook? | Senarai SAH Produk Sokong Zionis |
>> Sikap Umat Islam?*
>> mohamadazhan.com
>> Mohamadazhan.com <http://www.blogger.com/profile/16268173207883953340>
>>
>>
>> Salam untuk semua, moga dirahmati
>>
>> Isu BOIKOT Barangan Yahudi Zionis memang "kencang" dalam FB la ni lepas
>> serangan 1 Muharam yang dilancarkan Yahudi Zionis Laknat ni. Aku lihat
>> memang respons Boikot ni antra paling hangat dibincangkan, ada setuju, ada
>> tak kisah, ada tak berminat...apa pun aku ucap tahniah dan sangat seronok
>> dengan kepedulian rakyat kita, tak kira bangsa dan agama semua nyatakan
>> bantahan terhadap Israel. *Tetapi sejauh mana kita tau barang2 yang kita
>> nak boikot tu ada saham bersama Zionis Israel?*
>>
>>
>> *Inminds <http://www.inminds.com/boycott-brands.html>*, satu badan
>> berpengkalan di UK yang melakukan research syarikat-syarikat yang
>> menyumbang kepada negara Israel..bukan main saja-saja boikot, apabila
>> research mendapati cukup bukti, baru di publish sebagai produk yang perlu
>> diboikot..
>>
>> Tujuan? supaya syarikat berkenaan mengubah polisi untuk tidak
>> menyumbang kepada Israel. Contoh: Produk Sara Lee dikenal pasti sejak
>> lama (2002 kalu tak silap) menyumbang kepada Israel. Diletakkan dalam
>> senarai boikot. 2011, Sara Lee ubah polisi dan dikeluarkan dari senarai
>> boikot. *Boikot bukan semberono, detailed research baru boikot..come,
>> let's do it together.. (kredit FB Muhamad Suffian Salahuddin)*
>>
>> *aku dapat info ni dari kawan lama zaman sekolah dulu, sangat berguna
>> supaya kita memboikot tak membuta tapi atas ilmu dan fakta!
>>
>>
>> *Isu McD *
>>
>> Paling dapat perhatian baru2 ni McD bagi burger sarapan pagi percuma
>> seluruh Malaysia...banyk sungguh komen dan pendapat. Yang paling aku
>> tertarik seorang admin FB dia cakap *"McD bagi burger percuma, so,
>> rakyat tak perlu keluarkan duit sesen pun nak beli burger tu...maksudnya
>> rakyat tak menyumbangkan apa2 duit pun untuk Israel..." lebih kurang macam
>> tu lah ayat dia...*
>>
>> Aku tetap tak setuju walaupun buger tu percuma kerana melibatkan soal
>> MARUAH/NILAI umat ISLAM? Maruah kita hanya mampu dibeli dengan sebijik
>> burger tu? tak pastilah kalau ada yang sanggup jual Maruah semurah harga
>> Burger...sedangkan rakyat Palestin menjual nyawa demi maruah negaranya dan
>> Islam.* Depa kat sana jangan kata nak rasa makan burger, nak menjamah
>> sesuap nasi untuk hari ini pun belum pasti*...Allahuakbar!
>>
>>
>> �Aku melihat Islam (di Eropah), tapi tidak melihat Muslim. Dan aku
>> melihat Muslim (di Mesir/negara Arab) tetapi aku tidak melihat Islam�.
>> Syeikh Mohammad Abduh
>>
>>
>> *Isu FB*
>>
>> *Bolehkan kita guna FB (milik orang Yahudi)?* Mesti kita selalu dengar
>> benda ni kan...
>> 1- Sehingga kini, tidak ada bukti Mark Zuckerberg (pengasas facebook)
>> menyumbang dana kepada Zionis.
>>
>> 2- Benar, Mark seorang Yahudi, cuma dia tidak bermazhab Zionis. Zionis
>> berbeza dengan Yahudi biasa. Yahudi yang taat dengan kitab Talmut berbeza
>> dengan Yahudi yang taat dengan Zion (protokol-protokol Zion). Yahudi
>> bangsa, Zion fahaman. Yang kita tentang Zionis Yahudi. Fb ini pula percuma.
>> Tak kena bayar. Kalau kita tutup bodohlah kita. Sbb tak manfaatkan ia untuk
>> menyebarkan Islam dan menentang Zionis Yahudi.
>>
>> 3- Yang menguasai Negara Haram Israel sekarang ini adalah Zionis Yahudi.
>> Disebalik pemerintahan USA terdapatnya Yahudi berfahaman Zionis. (Neo
>> Conservative Jews). Saya yakin dan percaya kesedaran anak muda akan isu
>> Gaza banyak diperolehi dari facebook. Bayangkan, revolusi di Mesir yang
>> menjatuhkan Rejim Hosni Mubarak salah satunya bermula dari facebook.
>>
>> 4- Manfaatkanlah teknologi yg ada utk memenangkan islam sprt kata Syeikh
>> Yusuf Qardhawi. Lagipun senjata musuh macam mujahidin afghanistan ambil
>> daripada Rusia digunakan balik utk melawan tentera Rusia. *sumber FB*
>>
>> 5. Tambahan: Idea peperangan zaman Rasulullah iaitu* korek parit
>> (Khandak) adalah idea peperangan tamaduan Parsi,* tetapi Rasulullah
>> setuju gunakan walaupun idea itu bukannya daripada tamadun arab setempat
>> malah datang daripada tamadun yang memusuhi Islam.
>>
>>
>> *Sikap Umat Islam Terhadap Isu GAZA, Palestin*
>>
>> 1. Bermusim: Boikot ikut musim, itu yang jadi selalunya. Termasuk aku
>> sama! haha...ini pesanan dan nasihat bukan untuk sahabat2 saja tetapi untuk
>> diri aku terutamanya supaya aku pun terus istiqamah dan tekal memboikot.
>> Itu saja yang mampu, nak angkat senjata...? aku kalah lama dah kalau
>> banding dengan anak2 Gaza.
>>
>> 2. Sikap dan nilai diri: Tak cukup nak boikot saja, kalau sikap dan
>> akhlak yang ditonjolkan buruk.* Malas solat, selalu tinggal solat, makan
>> duit riba, aurat tak jaga baju ketat2, dedah sana sini...majlis ilmu tak
>> pernah pergi, nak hiburan sepanjang masa, dan mcam2 lagi...* aku pesan
>> ni untuk diri aku supaya dalam menyuarakan bantahan, peribadi perlu dijaga
>> dan berubah ke arah lebih baik.
>>
>> Selamat memboikot! Moga kita mendapat hidayah dan petunjuk =)
>>
>>
>>
>>
>>
>> Gambar ni menyentuh hati aku, 3 orang kanak2 buat sumbangan hasil
>> tabungan mereka sediri. Memang nilai tak besar tapi usaha BESAR dari kanak2
>> yang Berjiwa Besar demi anak2 seusia mereka di Gaza! Tahniah buat ibu bapa,
>> mendidik dan menyedarkan hati si anak2 kecil. Moga membesar sebagai anak
>> muda hebat!
>>
>> Alhamdulillah, si kecil ini menyumbang untuk GAZA menggunakan duit tabung
>> mereka (3 beradik) berjumlah RM271.35 Mohd idris - 8 tahun, Nur amelina
>> - 6 tahun, Nur afikah - 10 tahun. Dari Sekolah Kebangsaan Sri Sikamat,
>> Kajang-*sumber FB*
>>
>> *comments:*
>> <http://www.blogger.com/profile/18290430369737490751>Kakzakie<http://www.blogger.com/profile/18290430369737490751>said...
>>
>> Kalau takat McD keluarga kakak lama dah tinggalkan. Tak percaya cuba
>> lihat bab makan-makan dlm N3 kakak tak pernah McD dlm list.
>>
>> Tapi satu masih jadi minuman kakak iaitu product Nestle. Nak cuba harap
>> tekak anak kakak boleh menerima.
>>
>> Istiqamah kena ada dlm jiwa kita kerana hasutan keliling kita terlalu
>> banyak. Angkat senjata tak pandai yg boleh kecik ini lakukanlah.
>>
>> <http://www.blogger.com/profile/17555373794737806084>Nur Najwa Bt
>> Ibnu Pajar <http://www.blogger.com/profile/17555373794737806084> said...
>>
>> alhamdulillah info yg bagus..thanks
>>
>
>

Tue Nov 20, 2012 6:09 pm (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

salam,

boikotlah sekadar yang termampu. buat sikit demi sedikit.. yg penting
niatkan dlm hati kita nk membantu saudara kita di palestin & menjatuhkan
israel. boikot kenalah berterusan kalau setakat hangat2 taik ayam je tak
guna juga. boikot salah satu cara paling senang utk membantu selain
derma. byk cara lain lg yg perlu difikirkan.

mcd - ramly burger, burger bakar..
tesco - giant, econsave, 99
intel - AMD?
windows - linux
nestle - ?
maggie - ?

On 21/11/2012 9:40 AM, Abdul Rahman bin Johari wrote:
> tessa cohen bro
> ke kedai runcit tepi jalan la nampaknya
> or pasar basah keliling rumah nak cari barang
> adeh2
> kena check la, if tesco pun de bagi sumbangan ke israel
> then kenala boikot sama
>
> intel? then our pc?
>
>
> Zaiedishaq wrote:
>>
>> TESCO?
>>

Tue Nov 20, 2012 6:28 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

 sumbangan utk Palestin boleh dibuat ke sini

http://www.aqsasyarif.org.my/

________________________________
From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, November 21, 2012 10:09 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Boikot McD dan Facebook


 
salam,

boikotlah sekadar yang termampu. buat sikit demi sedikit.. yg
penting niatkan dlm hati kita nk membantu saudara kita di palestin
& menjatuhkan israel. boikot kenalah berterusan kalau setakat
hangat2 taik ayam je tak guna juga. boikot salah satu cara paling
senang utk membantu selain derma. byk cara lain lg yg perlu
difikirkan.
 
mcd - ramly burger, burger bakar..
tesco - giant, econsave, 99
intel - AMD?
windows - linux
nestle - ?
maggie - ?

On 21/11/2012 9:40 AM, Abdul Rahman bin Johari wrote:

tessa cohen bro
>ke kedai runcit tepi jalan la nampaknya
>or pasar basah keliling rumah nak cari barang
>adeh2
>kena check la, if tesco pun de bagi sumbangan ke israel
>then kenala boikot sama
>
>intel? then our pc?
>
>
>Zaiedishaq wrote:

>>TESCO?

Tue Nov 20, 2012 6:42 pm (PST) . Posted by:

"almustaqeem" almustaqeem

Tapi saya macam tak sampai hati pulak nak hampakan model2 VICTORIA SECRET.
hahahaha.... cabuutttt!!!

--- On Wed, 21/11/12, Muaz CK <muazck@gmail.com> wrote:

From: Muaz CK <muazck@gmail.com>
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Boikot McD dan Facebook
To: automobil@yahoogroups.com
Received: Wednesday, 21 November, 2012, 10:05 AM

 

Salaam.
Macam ni lah. Pendapat saya mengenai penggunaan komputer.
Saya berpendapat kita masih boleh gunakan komputer. Tapi kita perlu berusaha pada masa yang sama untuk memanipulasi komputer untuk membantu kawan2 kita di Palestin. 

Cara2 yang saya dapat pikirkan,-Sebarkan kekejaman mereka-Sebarkan benda2 barang2 yang boleh diboikot-Sebarkan berita yang sebenar -Sebarkan sejarah sebenar dari sudut pihak Palestin
-Buat vandalisma terhadap sistem musuh (kalau terer lah)
So penggunaan komputer, justified, pada hemat saya.

 
2012/11/21 Abdul Rahman bin Johari <arahman@newhoongfatt.com.my>

tessa cohen bro

ke kedai runcit tepi jalan la nampaknya

or pasar basah keliling rumah nak cari barang

adeh2

kena check la, if tesco pun de bagi sumbangan ke israel

then kenala boikot sama

intel? then our pc?

Zaiedishaq wrote:
 

TESCO?


2012/11/20 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>

 










HINAKAN MEREKA YANG MAKAN DI MEK DOGAL

tukartiub.blogspot.
KOMENTAR TUKAR
TIUB

tak perlu cakap banyak

tak perlu pergi  ke gaza

tak perlu heboh heboh

mek
dogal ialah milik zionis

mek dogal memberi dana untuk
israel

mek dogal beri sokong untuk
israel

luaskan
kempen anti mek dogal

luaskan  kempen anti isreal

luaskan kempen anti zionis

hinakan
 mereka yang makan di mek dogal

kutuk mereka yang makan di mek
dogal

kapirkan mereka yang makan di
mek dogal

babikan mereka yang makan di mek
dogal

harbikan mereka yang makan di
mek dogal

laknatkan mereka yang makan di
mek dogal

PAS GESA
PULAU EKONOMI, MEDIA PRO ISRAEL – harakah daily

Dicatat oleh Tukar
Tiub

KUALA LUMPUR: PAS berpendirian, sudah
tiba masanya Malaysia memainkan peranan yang pro aktif dalam menggesa
Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) mengadakan sidang tergempar
berhubung serangan terbaru Israel ke atas Wilayah Palestin di Gaza.
 

Demikian tegas Presiden PAS,  Tuan Guru
Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat ketika berbahas menyokong usul
mengecam tindakan keganasan Israel yang melancarkan serangan
ketenteraan yang dinamakan Operasi "Pillar of Defence", 14 November
lalu ke atas Wilayah Palestin di Gaza meliputi pengeboman dan serangan
udara dan laut.
 
"Sudah tiba masanya Malaysia memainkan
peranan yang pro aktif dalam menangani isu ini khususnya melalui OIC
untuk mengadakan sidang tergempar mempengaruhi rakan-rakan OIC dan
rakan-rakan negara Arab.


HARI
RAKYAT BANGKIT MELAWAN
 


Orang melayu yang masih
melantak di mcdonald .................




wak-labu.blogspot.
Posted by Wak Labu 

 






Sorry ye, photo yang di atas ni bukan nye
berlaku kat Malaysia, ianye berlaku di luar negara.

Ha! photo yang di bawah ni memang benar2 berlaku kat Malaysia, tengok
aje berapa ramai beruk2 melayu yang sedang beratur nak melantak kat
restoren israel.

Wak tak heran bile negara luar dah mula ambil
tindakan memboikot ape2 yang berkaitan dengan Israel. Tapi kat Malaysia
ni senario nye sangat berlainan. Ini kesah tentang orang melayu, orang
melayu ni mulut nye aje yang bising tapi tak sampai ati nak boikot2 ni.

Pergi aje masuk kat restoren KFC, Pizza Hut atau McDonald berduyun2
muke melayu yang makan di sane tu. Cakap aje nak boikot barangan
amerika dan israel, tapi negara Malaysia sendiri masih ade hubungan
dagangan dengan israel. Memang kite ni punyai pemimpin negara yang
lidah bercabang.


 
comments:










Anonymous

wak labu ni guna komputer yg
menggunakan cpu jenis INTEL ke? atau AMD? atau tablet yg menggunakan
cpu Tegra?

mungkin wak labu tak tahu bahawa kemudahan INTEL mempunyai kemudahan
R&D termaju di Israel?

masih kah wak labu menggunakan peralatan komputer yg mempunyai
barang-barang INTEL dalam nya?

boleh kah kita menggelarkan wak labu sebagai beruk labu kerana
menggunakan produk yg secara langsung dan tak langsung pun mempunyai
pertalian dgn Israel?



Anonymous

salam. nak tambah skit. kalau rase2
wak labu ade jugak guna microsoft ke apple ke baik jangan la ye. sama
jugak la kalau guna kenderaan awam mcm lrt ke..sbb company yg buat tu
kalau bukan dari israel atau amerika tp penyokong tegar israel. mcm
siemens yg buat papan elektronik kenderaan dari german. penyokong tegar
israel tu..








Anonymous

Kita perlu bijak dalam hal ini.
kalau kita mampu boikot McD sila lakukan, jangan beralasan. Kalau
memudaratkan diri sila cari alternatif lain, yang penting kita turut
serta membantu saudara2 kita di Palestin. Jangan cari alasan sekadar
'justify' kelemahan diri dan juga melemahkan usaha orang lain.



















 
Boikot McD dan Facebook? |
Senarai SAH Produk Sokong Zionis | Sikap Umat Islam?
mohamadazhan.com

Mohamadazhan.com





 


Salam untuk semua, moga dirahmati


Isu BOIKOT Barangan Yahudi Zionis memang "kencang"
dalam FB la ni lepas serangan 1 Muharam yang dilancarkan Yahudi Zionis
Laknat ni. Aku lihat memang respons Boikot ni antra paling hangat
dibincangkan, ada setuju, ada tak kisah, ada tak berminat...apa pun aku
ucap tahniah dan sangat seronok dengan kepedulian rakyat kita, tak kira
bangsa dan agama semua nyatakan bantahan terhadap Israel. Tetapi
sejauh mana kita tau barang2 yang kita nak boikot tu ada saham bersama
Zionis Israel?


Inminds, satu
badan berpengkalan di UK yang melakukan research syarikat-syarikat yang
menyumbang kepada negara Israel..bukan main saja-saja boikot, apabila
research mendapati cukup bukti, baru di publish sebagai produk yang
perlu diboikot.. 


Tujuan? supaya syarikat
berkenaan mengubah polisi untuk tidak menyumbang kepada Israel. Contoh: Produk Sara Lee
dikenal pasti sejak lama (2002 kalu tak silap) menyumbang kepada
Israel. Diletakkan dalam senarai boikot. 2011, Sara Lee ubah polisi dan
dikeluarkan dari senarai boikot. Boikot bukan
semberono, detailed research baru boikot..come, let's do it together..
(kredit FB Muhamad Suffian Salahuddin)


*aku
dapat info ni dari kawan lama zaman sekolah dulu, sangat berguna supaya
kita memboikot tak membuta tapi atas ilmu dan fakta!


Isu
McD


Paling dapat perhatian baru2 ni McD bagi burger sarapan pagi percuma
seluruh Malaysia...banyk sungguh komen dan pendapat. Yang paling aku
tertarik seorang admin FB dia cakap "McD bagi burger percuma, so,
rakyat tak perlu keluarkan duit sesen pun nak beli burger
tu...maksudnya rakyat tak menyumbangkan apa2 duit pun untuk Israel..."
lebih kurang macam tu lah ayat dia...


Aku
tetap tak setuju walaupun buger tu percuma kerana melibatkan soal
MARUAH/NILAI umat ISLAM? Maruah kita hanya mampu dibeli dengan sebijik
burger tu? tak pastilah kalau ada yang sanggup jual Maruah semurah
harga Burger...sedangkan rakyat Palestin menjual nyawa demi maruah
negaranya dan Islam. Depa kat sana jangan kata nak rasa makan
burger, nak menjamah sesuap nasi untuk hari ini pun belum pasti...Allahuakbar!

"Aku
melihat Islam (di Eropah), tapi tidak melihat Muslim. Dan aku melihat
Muslim (di Mesir/negara Arab) tetapi aku tidak melihat Islam". Syeikh
Mohammad Abduh


Isu
FB


Bolehkan
kita guna FB (milik orang Yahudi)? Mesti kita selalu dengar benda
ni kan...
1-
Sehingga kini, tidak ada bukti Mark Zuckerberg (pengasas facebook)
menyumbang dana kepada Zionis.

2- Benar, Mark seorang Yahudi, cuma dia
tidak bermazhab Zionis. Zionis berbeza dengan Yahudi biasa. Yahudi yang
taat dengan kitab Talmut berbeza dengan Yahudi yang taat dengan Zion
(protokol-protokol Zion). Yahudi bangsa, Zion fahaman. Yang kita
tentang Zionis Yahudi. Fb ini pula percuma. Tak kena bayar. Kalau kita
tutup bodohlah kita. Sbb tak manfaatkan ia untuk menyebarkan Islam dan
menentang Zionis Yahudi.

3- Yang menguasai Negara Haram Israel sekarang ini
adalah Zionis Yahudi. Disebalik pemerintahan USA terdapatnya Yahudi
berfahaman Zionis. (Neo Conservative Jews). Saya yakin dan percaya
kesedaran anak muda akan isu Gaza banyak diperolehi dari facebook.
Bayangkan, revolusi di Mesir yang menjatuhkan Rejim Hosni Mubarak salah
satunya bermula dari facebook.


4- Manfaatkanlah teknologi yg ada
utk memenangkan islam sprt kata Syeikh Yusuf Qardhawi. Lagipun senjata
musuh macam mujahidin afghanistan ambil daripada Rusia digunakan balik
utk melawan tentera Rusia. sumber FB



5.
Tambahan: Idea peperangan zaman Rasulullah iaitu korek parit
(Khandak) adalah idea peperangan tamaduan Parsi, tetapi Rasulullah
setuju gunakan walaupun idea itu bukannya daripada tamadun arab
setempat malah datang daripada tamadun yang memusuhi Islam.


Sikap
Umat Islam Terhadap Isu GAZA, Palestin


1.
Bermusim: Boikot ikut musim, itu yang jadi selalunya. Termasuk aku
sama! haha...ini pesanan dan nasihat bukan untuk sahabat2 saja tetapi
untuk diri aku terutamanya supaya aku pun terus istiqamah dan tekal
memboikot. Itu saja yang mampu, nak angkat senjata...? aku kalah lama
dah kalau banding dengan anak2 Gaza.


2.
Sikap dan nilai diri: Tak cukup nak boikot saja, kalau sikap dan akhlak
yang ditonjolkan buruk. Malas solat, selalu tinggal solat, makan
duit riba, aurat tak jaga baju ketat2, dedah sana sini...majlis ilmu
tak pernah pergi, nak hiburan sepanjang masa, dan mcam2 lagi... aku
pesan ni untuk diri aku supaya dalam menyuarakan bantahan, peribadi
perlu dijaga dan berubah ke arah lebih baik.


Selamat memboikot!
Moga kita mendapat hidayah dan petunjuk =)

Gambar ni menyentuh hati aku, 3 orang kanak2 buat sumbangan hasil
tabungan mereka sediri. Memang nilai tak besar tapi usaha BESAR dari
kanak2 yang Berjiwa Besar demi anak2 seusia mereka di Gaza! Tahniah
buat ibu bapa, mendidik dan menyedarkan hati si anak2 kecil. Moga
membesar sebagai anak muda hebat!


Alhamdulillah, si
kecil ini menyumbang untuk GAZA menggunakan duit tabung mereka (3
beradik) berjumlah RM271.35 Mohd idris - 8
tahun, Nur amelina - 6 tahun, Nur afikah - 10 tahun. Dari Sekolah
Kebangsaan Sri Sikamat, Kajang-sumber FB


comments:




 Kakzakie said...

Kalau takat McD keluarga kakak lama
dah tinggalkan. Tak percaya cuba lihat bab makan-makan dlm N3 kakak tak
pernah McD dlm list.

Tapi satu masih jadi minuman kakak iaitu product Nestle. Nak cuba harap
tekak anak kakak boleh menerima.

Istiqamah kena ada dlm jiwa kita kerana hasutan keliling kita terlalu
banyak. Angkat senjata tak pandai yg boleh kecik ini lakukanlah.



 Nur Najwa Bt Ibnu Pajar said...

alhamdulillah info yg bagus..thanks








Tue Nov 20, 2012 7:12 pm (PST) . Posted by:

"lan loqius" rxzabd

Tang maggi tu tukar ke Mee Sedap 
 
-Dak Lan-

________________________________
From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, November 21, 2012 10:09 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Boikot McD dan Facebook


 
salam,

boikotlah sekadar yang termampu. buat sikit demi sedikit.. yg
penting niatkan dlm hati kita nk membantu saudara kita di palestin
& menjatuhkan israel. boikot kenalah berterusan kalau setakat
hangat2 taik ayam je tak guna juga. boikot salah satu cara paling
senang utk membantu selain derma. byk cara lain lg yg perlu
difikirkan.
 
mcd - ramly burger, burger bakar..
tesco - giant, econsave, 99
intel - AMD?
windows - linux
nestle - ?
maggie - ?

On 21/11/2012 9:40 AM, Abdul Rahman bin Johari wrote:

tessa cohen bro
>ke kedai runcit tepi jalan la nampaknya
>or pasar basah keliling rumah nak cari barang
>adeh2
>kena check la, if tesco pun de bagi sumbangan ke israel
>then kenala boikot sama
>
>intel? then our pc?
>
>
>Zaiedishaq wrote:

>>TESCO?

Tue Nov 20, 2012 4:45 pm (PST) . Posted by:

"Muaz CK" azz95

Salaam

Saya hari ini bercuti. Agak kurang sihat.

Tapi boleh sahaja untuk melayan cuci karbon. Oleh kerana kurang sihat, saya
hanya akan berada di kawasan sekitar Dengkil sahaja.

Kalau Putrajaya, boleh. Kalau Salak Tinggi, boleh juga. Tapi Salak Tinggi
ada agen juga, so boleh pergi ke Sepang Pit Stop.

Tempat2 lain yang saya mampu pergi, adalah seperti Cyberjaya, Desa
Pinggiran Putra, sehingga Seri Kembangan. Kota Warisan boleh juga.

Banting agak jauh. Puchong agak jauh. Kalau ada tiga customer ke atas, saya
gagahkan diri lah untuk pergi.

Tempat2 tu sahaja lah.

Kalau ada sesiapa dalam lingkungan kawasan 10-15km dari Dengkil, boleh buat
appointment dengan saya.

Hari ini sahaja yarrr.. Hubungi segera 010-9029909

Selesai dolu...

Tue Nov 20, 2012 7:14 pm (PST) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

as salam,

saya nak cuba jawab soalan no 1 sahaja.

ikuti langkah berikut untuk jadi hacker :P
1. pc hacker - scan available wifi signal
2. pc hacker - scan traffic for source and destination (monitor network traffic)
3. pc hacker - duplicate one point (selalunya wifi client)
4. pc hacker - send disconnect signal to the other point (selalunya wifi AP)
5. original client - will try to reconnect to wifi AP, during this time, passkey is being transmitted.
6. pc hacker - monitor traffic packet with passkey
7. pc hacker - decode encrypted passkey
8. pc hacker - revert to original setting
9. pc hacker - connect to Wifi AP

wallahualam.
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: ML <allmailinglist@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 2:22 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI


 
Q:
1 Camana blh tau org hack? Tgk log? Ada special sware?

2. Try control guna MAC addr, iaitu setting supaya MAC tertentu je blh connect... Cumanya tiapkali ada ada device baru, kawan/sedara dtg, kena add balik MAC device tu... Susah sikit je

On 20 Nov, 2012, at 10:54 AM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:

tulah...mlm td sy dah try hide SSID tu...
>bila kita on wifi kat komputer, tab, dan lain2....still akan nampak signal bar dia tu...cuma nama je xde
>masalahnya....klu org lan dlm rumah yg nak guna internet mcm org rumah ke...anak ke...
>dorang xtau plak camana nak connect....
>sbb kita kena tulis nama network tu manually...connect...then baru masuk password...
>agak sukar bagi org yg tak berapa tau pasal IT...
>
>
>From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>To: automobil@yahoogroups.com
>Sent: Monday, 19 November 2012 5:00 PM
>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>
>hide ssip pun bleh detect signal wireless gak.. cuma tak nampak nama wireless tu je. still ada possibility boleh kena hack.
On 19/11/2012 2:41 PM, n wafdi wrote:

>>kalau x bole..sruh dia tukaq nama NO je lah.. hehhe gurau bro
>>On Nov 19, 2012 2:12 PM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:
>>bro...
>>>kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
>>> 
>>>
>>>
>>>From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>>>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>>>Sent: Friday, 16 November 2012 11:54 AM
>>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>>
>>>disable SSID broadcast (hide SSID)
>>>
>>>
>>> 
>>>rgds,
>>>Nazri Ahtar
>>>
>>>From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>>>To: automobil@yahoogroups.com
>>>Sent: Friday, November 16, 2012 10:02 AM
>>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>>
>>>salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah?? On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>>> 
>>>>JIRAN MENCURI WIFI
>>>>yongsukakuning.blogspot.
>>>>Posted by Yong
>>>> 
>>>>Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>>>>
>>>>
>>>>Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal. Contohnya Unifi
>>>><mime-attachment.jpg>
>>>>PAKEJ TERMURAH UNIFI
>>>>Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
>>>> * Unifi =     RM149.00 (Pakej termurah)
>>>> * Litrik =    RM300.00 (banyak guna air-cond)
>>>> * HP =       RM200.00 (banyak borak)
>>>> * Jumlah =  RM649.00
>>>>Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain. Nak buat camne?
>>>>Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia bukan rugi apapun. 
>>>>Itulah yang berlaku.
>>>>Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>>>>Keme

Tue Nov 20, 2012 7:18 pm (PST) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

hide SSID maksudnya tak broadcast. kalau tengok pada connection manually yang kita perlu buat, kita perlu tick pada 'connect even if SSID are not found'.

PC kita nampak wifi walaupun setelah dihide SSID sebab PC kita telah ada wireless profile tersimpan dalam PC kita.

 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 10:54 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI


tulah...mlm td sy dah try hide SSID tu...
bila kita on wifi kat komputer, tab, dan lain2....still akan nampak signal bar dia tu...cuma nama je xde
masalahnya....klu org lan dlm rumah yg nak guna internet mcm org rumah ke...anak ke...
dorang xtau plak camana nak connect....
sbb kita kena tulis nama network tu manually...connect...then baru masuk password...
agak sukar bagi org yg tak berapa tau pasal IT...

From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Monday, 19 November 2012 5:00 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI

hide ssip pun bleh detect signal wireless gak.. cuma tak nampak nama wireless tu je. still ada possibility boleh kena hack.
On 19/11/2012 2:41 PM, n wafdi wrote:
 
>kalau x bole..sruh dia tukaq nama NO je lah.. hehhe gurau bro
>On Nov 19, 2012 2:12 PM, "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my> wrote:
>bro...
>>kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
>> 
>>
>>
>>From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>>Sent: Friday, 16 November 2012 11:54 AM
>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>
>>disable SSID broadcast (hide SSID)
>>
>>
>> 
>>rgds,
>>Nazri Ahtar
>>
>>From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>>To: automobil@yahoogroups.com
>>Sent: Friday, November 16, 2012 10:02 AM
>>Subject: Re: http://www.groupautomobil.blogspot.com/ - Fw: JIRAN MENCURI WIFI
>>
>>salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah?? On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>> 
>>>JIRAN MENCURI WIFI
>>>yongsukakuning.blogspot.
>>>Posted by Yong
>>> 
>>>Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>>>
>>>
>>>Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal. Contohnya Unifi
>>>
>>>PAKEJ TERMURAH UNIFI
>>>Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
>>> * Unifi =     RM149.00 (Pakej termurah)
>>> * Litrik =    RM300.00 (banyak guna air-cond)
>>> * HP =       RM200.00 (banyak borak)
>>> * Jumlah =  RM649.00
>>>Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain. Nak buat camne?
>>>Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia bukan rugi apapun. 
>>>Itulah yang berlaku.
>>>Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>>>Keme tukar password. Sekarang bila tidak guna Internet keme off - AirPort.
>>>Bukan Yong kedekut. Tetapi kita tak tahu orang yang menceroboh dan mencuri wifi itu buat apa semasa on-line. Adakah dia mencarut dan memaki orang lain, misalnya Raja? Bukankah keme yang tak tahu apa-apa ni akan dapat susah kalau ia berlaku begitu?
>>>Yong minta sesiapa yang mencuri wifi jiran, sila berhenti sekarang juga. Ini kerana perbuatan ini berdosa. Jangan fikir jiran tidak hilang apa-apa jika komer mencuri wifinya. Jiran akan mendapati sistem internet jadi slow. Ini membuang masa jiran. Membuang masa juga berdosa.
>>>Komer yang nak tahu tentang pencuri wifi, tanya pakcik google jer tentang wifi thief.
>>> 
>>> 
>>>comments:
>>> 1. Shalehudin
>>>Salam Yong,
>>>Ada lagi cara
lain ka nak
tau line tenet
kita dicuri
jiran selain
dari slow??
Boleh suggest
tak cara
terbaik nak
elakkannya??
>>>
>>>Iskk... Rasa
macam nak pi
gaduh ngan
jiran ja
neh...
>>>
>>> * Yong
>>>Salam Shalehudin
>>>
>>>Ada. kita
tengok melalui
IP. Nanti Yong
citer dengan
detail.
>>>
>>>Nak elak,
selalu2 tengok
melalui IP dan
tukar
password. WEP
tak berapa
secure. WPA2
lebih secure.
Itupun masih
boleh curi.
Maklumle
pencuri. Otak
dia cume fikir
camne nak
mencuri jer.
>>> * voltrex
>>>salam...
>>>untuk tau sape
yang tgh guna
wifi kita...
boleh install
program
NirSoft
Wireless
Network
Watcher...
>>>lepas tu
install jugak
"netcut
software
2.1.4"... ni
kita boleh
putuskan
internet dgn
komputer atau
sebarang gajet
yg kita x
kenal...
kedua2nya
percuma.. cuba
cari di
google...
semoga
membantu... =D
>>> * mangchikla
>>>From Voltron to Voltrex 9, Affirmative n tq, signing out :D
>>> * Yong
>>>Salam Voltrex,
>>>
>>>Terima kasih.
Yong akan
download dan
test.
>>> 
>>> 2. PUPPETS
>>>salam yong...
>>>tu tak msuk lg
pengalak pd
pencuri
pencuri wifi
tuh...alatan
mencuri wifi
dijual merata
heee
>>>
>>> * Yong
>>>Salam PUPPETS
>>>
>>>Benda ni dah
jadi masalah
global
sebenornya.
Semua negara
kena duduk dan
teliti di mana
asas problem
ini. Tapi
kalau kerajaan
bagi wifi free
untuk rakyat,
masalah
selesai! Alat
curi wifi tak
laku.

Tue Nov 20, 2012 7:29 pm (PST) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

boleh rasanya. 

default IP - 192.168.1.1 <- admin page.
1. login dengan username password
2. click advanced settings
3. click LAN/wifi
4. click wifi settings
5. un-tick SSID-broadcast
6. click save button.

bila pikir balik add MAC is the best protection, tapi merenyahkan kita sebab tiap kali nak add new device...nak kena masuk admin page dan tambah MAC. bagi pengguna yang biasa dengan PC...dia boleh guna ipconfig/all utk detect satu2 PC.

tapi untuk penguna tablet/android/symbian smartphone, tak semua GUI dalam smartphone displaykan MAC address. infact, symbian tak display pun DHCP ip address selepas connection established.

dan bila SSID broadcast, bila jiran nak guna wifi.... sekali sekala boleh bagi jiran guna. tapi kalau semedang dok guna download pelbagai sampai kita sendiri nak surf/check email pun jadi slow. takkan nak cakap kat jiran 'hang tak boleh guna wifi aku...dah slow bangat'

atas sebab itu, saya syorkan hide SSID.... orang tak tahu kita ada wifi... orang tak tanya. kita tak menipu/tak sakit hati jiran.
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: "agai@017" <agai_disini@yahoo.com.my>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Monday, November 19, 2012 2:12 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI


bro...
kalau saya guna Yes pun bole hidekan ssid ni ke...
 

From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Friday, 16 November 2012 11:54 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI

disable SSID broadcast (hide SSID)

 
rgds,
Nazri Ahtar

From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Friday, November 16, 2012 10:02 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: JIRAN MENCURI WIFI

salam, 1. rajin2 lah tukar password wifi at least seminggu sekali 2. tukar password wireless router 3. gunakan password yang "kuat" supaya susah utk hack (sila google password generator) 4. offkan wireless jika tidak gunakan internet. 5. backup setting wireless router anda. sangat berguna untuk restore semula jika setting lari selepas kena hack. (pastikan tukar pasword wireless & router dengan segera selepas kena hack). ada apa2 lagi niak tambah??
On 14/11/2012 4:50 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
 
>
>JIRAN MENCURI WIFI
>yongsukakuning.blogspot.
>Posted by Yong

>Di zaman moden ini kita tidak boleh memilih siapa harus jadi jiran kita. Mungkin dulu kita ada jiran yang baik. Lepas itu jiran berpindah ke tempat lain. Datang jiran baru. Nampak baik juga. Terpelajar. Maklumlah tinggal di kawasan perumahan kelas pertengahan. Tentu semua terpelajar dan celik IT.
>
>
>Ooops! di sinilah timbul masalahnya. Melanggan IT di Malaysia mahal. Contohnya Unifi
>
>PAKEJ TERMURAH UNIFI
>Pakej termurah Unifi ialah RM149.00 sebulan. Sudah tentu ia membebankan jika dicampur dengan bil handphone dan tenaga litrik. Contohnya:
> * Unifi =     RM149.00 (Pakej termurah)
> * Litrik =    RM300.00 (banyak guna air-cond)
> * HP =       RM200.00 (banyak borak)
> * Jumlah =  RM649.00
>Ini tak masuk bil Astro, duit minyak kereta dan barangan pengguna lain. Nak buat camne?
>Datang syaitan bertanduk bagi idea. Apa kata nko curi je wifi jiran. Dia bukan rugi apapun. 
>Itulah yang berlaku.
>Beberapa hari lepas, bodyguard Yong mendapati wifi keme diceroboh. Siapa lagi kalau bukan jiran? Tapi tak tahu jiran mana.
>Keme tukar password. Sekarang bila tidak guna Internet keme off - AirPort.
>Bukan Yong kedekut. Tetapi kita tak tahu orang yang menceroboh dan mencuri wifi itu buat apa semasa on-line. Adakah dia mencarut dan memaki orang lain, misalnya Raja? Bukankah keme yang tak tahu apa-apa ni akan dapat susah kalau ia berlaku begitu?
>Yong minta sesiapa yang mencuri wifi jiran, sila berhenti sekarang juga. Ini kerana perbuatan ini berdosa. Jangan fikir jiran tidak hilang apa-apa jika komer mencuri wifinya. Jiran akan mendapati sistem internet jadi slow. Ini membuang masa jiran. Membuang masa juga berdosa.
>Komer yang nak tahu tentang pencuri wifi, tanya pakcik google jer tentang wifi thief.


>comments:
> 1. Shalehudin
>Salam Yong,
>Ada lagi cara lain ka nak tau line
tenet kita dicuri jiran selain
dari slow?? Boleh suggest tak cara
terbaik nak elakkannya??
>
>Iskk... Rasa macam nak pi gaduh
ngan jiran ja neh...
>
> * Yong
>Salam Shalehudin
>
>Ada. kita tengok
melalui IP. Nanti Yong
citer dengan detail.
>
>Nak elak, selalu2
tengok melalui IP dan
tukar password. WEP
tak berapa secure.
WPA2 lebih secure.
Itupun masih boleh
curi. Maklumle
pencuri. Otak dia cume
fikir camne nak
mencuri jer.
> * voltrex
>salam...
>untuk tau sape yang
tgh guna wifi kita...
boleh install program
NirSoft Wireless
Network Watcher...
>lepas tu install jugak
"netcut software
2.1.4"... ni kita
boleh putuskan
internet dgn komputer
atau sebarang gajet yg
kita x kenal...
kedua2nya percuma..
cuba cari di google...
semoga membantu... =D
> * mangchikla
>From Voltron to Voltrex 9, Affirmative n tq, signing out :D
> * Yong
>Salam Voltrex,
>
>Terima kasih. Yong
akan download dan
test.

> 2. PUPPETS
>salam yong...
>tu tak msuk lg pengalak pd pencuri
pencuri wifi tuh...alatan mencuri
wifi dijual merata heee
>
> * Yong
>Salam PUPPETS
>
>Benda ni dah jadi
masalah global
sebenornya. Semua
negara kena duduk dan
teliti di mana asas
problem ini. Tapi
kalau kerajaan bagi
wifi free untuk
rakyat, masalah
selesai! Alat curi
wifi tak laku.

Tue Nov 20, 2012 9:46 pm (PST) . Posted by:

"automobil@yahoogroups.com"

Tok mode hide my id :

Vtec engaged control by ECU. Nak buat manual on off pun boleh (ke solenoid dia).

Tapi, dlm kes abang nih..sebelum kes jadik lebihh parah...tukar enjin la bang..
Takut tuko masuk carb macam2 hal lagi yg jadik...pomen belum tentu betul lagi..(org kalau bleh nak pakai injection..dia nak kembali ke zaman lama..)
Drp duit habis banyak di kengdian hari..baik amik langkah selamat..

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of suhaimi ibrahim
Sent: Monday, November 19, 2012 10:01 PM
To: automobil@yahoogroups com; automobil@yahoogroups com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - WIRING VTEC PROBLEM

Salam, setahu saya vtec memang kene injection. Tak pernah dengar vtec carburator. Vtec tak on off macam nos. Cume bleh off atau on sebelum start. Tapi jarang org set vtec on off. Cume biasanya set kat rpm mane nak engage. Maaf kalau tersilap

artikel menarik di sembang-automobil.blogspot.com

________________________________
From: automobil@yahoogroups.com <automobil@yahoogroups.com>;
To: <automobil@yahoogroups.com>;
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - WIRING VTEC PROBLEM
Sent: Fri, Nov 16, 2012 2:50:18 AM

Mod,
Hide my address..tq

Salam,
Ada tak kawan2 dalam group ni pakai enjin VTEC (SOHC)guna carburetor.kereta old skool saya injection+wiring problem,pomen syor pakai
balik carburetor asal dan VTEC boleh buka pakai button-manual.
Kalau ada boleh share pengalaman skit ttng problem dia.tq

Mz...

Tue Nov 20, 2012 10:05 pm (PST) . Posted by:

"Mohd Nazmi" thaexpired

sangat2 setuju. walaupon saya jugak bukan kaki pecut, tp bila kat highway
tak perasan kaki ni menekan minyak. makin laju makin sedap. baru ni balik
utara tgh sedap tekan tp pk jgak ade AES tak ni. kalau dah dok line kanan
tu mmg tak sempat dh nk tengok signboard. time tu malam, igtkan org bg
spotlight.... skali kena petir AES daaa.... pastu trus slow je smpai la
destinasi. so ada pros cons la bende ni. pros nye adalah kerana dpt
mendidik rakyat kite supaya tidak langgar undang2 dan mengurangkan
kemalangan maut. cons nye adalah bende ni dijadikan isu politik oleh pihak
yg tak bertanggungjwb. pihak ni suke sgt nmpak kesalahan org drpd kesalahan
dia sendiri. benda yg baik gomen buat die tak nampak pon. die pon tak penah
nk buat benda yg baik. ni la die politik yg menjahanamkan bangsa dan
negara. K.O K.O K.O hahahahah sekian :)

2012/11/20 <allmailinglist@gmail.com>

> **
>
>
> lain effect dia kalau langgar orang pada 140 kmj berbanding 110/90 kmj hehe
> kan dah kurang tu..
>
> btw, tgk kat spore pun warning dia pada jalan lurus jugak.. prinsip nya
> sama,
> mendidik/mengingatkan orang kawal laju memasing... bbrp tahun dulu mmg tak
> paham kenapa aa spore nak bgtau ada kamera had laju... amik gambar saman
> je la... aaaa sekarang baru tau..MENDIDIK
>
> tapi ofkos.. dalam satu kelas yg terima didikan yang sama, tetap ada murid
> yg lembab sikit.. :-) tak makan didikan gituh
>
> step by step aaa atau phase by phase... ada perancangan masa pendek ada
> masa panjang... memula jalan lurus, pastu jalan bahaya, lama2 orang dah
> behave
> tak perlu aa sampai jln kampung pun nak ber AES.. kang ada lagi parti
> politik
> bising..
>
> nak buat camana... dah tajuk forum ni pun sebut parti politik yg tak
> setuju AES.
> biasa a dah dekat pru ni apa2 yg dpt political milage ke sokongan rakyat
> ke, mesti kena belasah...
>
>
>

Tue Nov 20, 2012 10:50 pm (PST) . Posted by:

"hairulnizam83" hairulnizam83


Cara paling mudah...keluar awal nak kemana2 destinasi......lepas tuh bawak kete macam bawak kete flinstone.....kira bersiar2.....disamping itu...kita boleh menyumbangkan lagi kesesakan.....mmg kerajaan suruh kita menikmati keindahan lanskap tepi jalan tuh....

Sent from Samsung Galaxy NoteHazli Izwan Ghazali <hazli@rhb.com.my> wrote:Salam E.Fhazly,

Sy pun kaki lari dan sy rasa sedikit sebyk AES dah berjaya mengurang kan tahap "lari" sy.

Seminggu seblm AES launch sy kena panah kilat masa tgh lari 140km/j kat exit kajang(Seremban highway) terkezut teramat sgt!!

Hari2 bukak MYEG nak tgk brp RM nak melayang tp Alhamdulillah AES baru testing stage…peh!! Lega!

So sekarang walaupun dah tau kat mana kamera tu ada( sebijik jer pun kat highway Seremban tuh/Sebiji kat SKVE)…nak lari lebih2 dah kecut skit mana tau tetiba g pacak tiang lain plak ….hehe lagipun  kalo tgh laju mana ada masa nak tgk signboard!!

 

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of Fhazly Yusop
Sent: 20 November 2012 3:09 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR

 

 

mcm saya la sblm ni. selalu pecut kalau masuk hiway. baru2 ni org rumah tegur juga kenapa hiway bawak slow (dalam speed limit 110, 90 tgk kawasan), saya jawab takut AES nanti kena saman. skrg ni x perlu takut lagi. sekurang2nya, ada beberapa org yg sy kenal mula berubah sejak ada AES, tetapi balik kepada tabiat lama sebab benda ni.

ramai org kata di singapore, org takut nk buat kesalahan sebab undang2 ketat. maknanya, undang2 di singapura dihormati, hatta nak buang puntung rokok dari kenderaan pun pikir byk kali. malangnya di Malaysia, bila penguatkusaan diketatkan, ramai yang menentang, di mana akhirnya, perubahan itu kembali kepada asal. sudahnya, tabiat lama kembali.

 

From: ML <allmailinglist@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, November 20, 2012 2:43 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: BERITA BAIK UNTUK PR SELANGOR

 

 

Ketika rakan sekeliling mula berhati2 dengan AES dari segi kelajuan dan pematuhan lampu merah, sy nmpak tujuan AES utk mendidik dah berjaya.. Sama seperti yg diamalkn oleh bbrp negara lain termasuk negara jiran

 

Tapi sayangnya malaysia, pasal politik, usaha yang dah siap pun boleh dimusnahkan, tak nampak pulak kerajaan pr bagi cadangan bernas untuk mengurangkn kadar kemalangan kita..

 

Kesian pulak pikir bro polis jpj yg kerja siang malam nak settle problem kecil2 sedangkan perkara pokok iaitu kesedaran dan pendidikan masih ditentang ahli politik..

 

Sy sendiri pun suka jugak drive laju, ada 2 saman blm byr tp atas reason kesedaran setuju la jugak..

 

.. Apa yg mnariknya bila menang bila kampung tergadai???

 

 

 

 

 

On 20 Nov, 2012, at 12:06 AM, "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:

 



 

BERITA BAIK UNTUK WARGA SELANGOR DAN KERAJAAN PAKATAN

tukartiub.blogspot.

Dicatat oleh Tukar Tiub

 

 

KOMENTAR TUKAR TIUB

exco ronnie telah berkata

pada 14 hari telah diberi

kepada tuan empunya kamera AES

sesudah 14 hari maka kerajaan selangor

akan mengarahkan kontrektor untuk

mencabut kepala bana ini

<pic13235.jpg>

kerjaan selangor kan selamat kan duit

kerana ramai rakyat akan memcabutkan

kepala bana AES tanpa bayaran

 

NOTA:

pada 26 haribulan ini adalah tarikh akhir

amaran telah diberi kepada tuan empunya

kepala bana ini

jika masih berdegil maka orang ramai berhak

mencabutkan kepala bana ini

 

PENGUMUMAN

orang ramai diminta

mengenal pasti tempat dan lokasi

kepala bana ini di pasang

agar   bila tiba tarikh nya kepala bana ini

dapat di cabut

 

siarkan gambar dan alamat kepala bana ini

dalam face book atau  tweteer

seliannya adalah sejarah!

 

 <112.jpg>

 

SAMM Menawarkan Diri Untuk Roboh Kamera Haram AES di

 

Selangor Secara Percuma

 

Hanya berbaki tujuh hari lagi daripada 14 hari tempoh yang diberi kepada Kementerian Pengangkutan untuk menanggalkan dua kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang dipasang secara haram di Selangor.

 

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Ronnie Liu, jika kamera tersebut gagal diturunkan sehingga tempoh yang ditetapkan berakhir pada 25 November ini, kerajaan negeri akan mengarahkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk robohkannya.

 

Justeru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menawarkan diri untuk merobohkan kamera haram tersebut secara sukarela dan percuma. Tawaran SAMM ini juga mampu mengurangkan kos yang bakal dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan untuk mengeluar tender atau mengarah petugas khas untuk aksi mengalih kamera haram tersebut.

 

Bagi SAMM, adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak untuk menaikkan apa-apa struktur tanpa kebenaran pihak berkuasa kerana ia turut membabitkan soal keselamatan awam, apatah lagi struktur tersebut juga mengganggu keselesaan awam. Sekiranya struktur awam ini menyebabkan kecelakaan, siapakah yang akan bertanggungjawab sedangkan ia dipasang secara haram?

 

Maka SAMM sangat berbesar hati untuk memastikan struktur awam ini dialihkan dengan kerjasama mana-mana pihak yang ingin bersama, setelah sampai masa dan mendapat kebenaran dari Kerajaan Negeri Selangor. SAMM juga mempunyai kemahiran dan punya tenaga anak muda yang cukup untuk menurunkan kamera AES dengan selamat.

 

 

DISCLAIMER

This message may contain confidential and privileged information for its intended
recipient(s) only. If you are not an intended recipient, you are hereby notified that
any review, dissemination and distribution, printing or copying of this message or
any part thereof is strictly prohibited. Please delete the entire message and inform
the sender of the error. Any opinions, conclusions and other information in this
message that are unrelated to official business of RHB Banking Group are those of
the individual sender and shall be understood as neither explicitly given nor
endorsed by RHB Banking Group. RHB Banking Group shall not be liable for any
loss or damage caused by viruses transmitted by this e-mail or its attachments.
Further, RHB Banking Group is also not responsible for any unauthorised changes
made to the information or the effect thereto.
GROUP FOOTER MESSAGE
Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: