Saturday, April 27, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3578

3 New Messages

Digest #3578

Messages

Fri Apr 26, 2013 11:00 am (PDT) . Posted by:

"Muaz CK" azz95

Mcm diwar2kan dlm media, calit dulu

Sent from my iPhone

On 26/04/2013, at 17:30, Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com> wrote:

> salam,
>
> akan datang ni calit dulu ke pangkah dulu?
>
>
>
> 2013/4/26 Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>>
>> bro,
>>
>> masa saya mengundi dahulu, tak ada pulak.
>>
>> 1. masuk bilik mengundi. serah ic, dengar nama kena panggil. ambil kertas undi. satu parlimen, satu adun. kerani tu palang nama saya dengan pembaris dari senarai pemilih.
>>
>> 2. pi kat meja untuk memangkah. saya pangkah 'rahsia&#39; :P
>>
>> 3. lipat kertas undi.
>>
>> 4. masukkan dalam kotak undi.
>>
>> 5. keluar.
>>
>> lain macam procedure tu. laporkan kepada wakil. wakil buat apa dalam bilik tu ? kita boleh mengadu terus dengan wakil. dalam kes macam ni Wakil patut bingkas bangun dan bantah. dia ada hak. dan, lepas tu buatlah laporan rasmi ke SPR / polis kalau mahu.
>>
>> rgds,
>> Nazri Ahtar
>>
>> From: bashah <bwasi@yahoo.com>
>> To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>> Sent: Friday, April 26, 2013 3:32 PM
>>
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Re: Fw: Reminder on Voting Procedures
>>
>>
>> Tq bro atas penerangan.
>> Masa aku undi PRU12 dulu ada 2 perkara yg aku tak puas hati pada kerani2 SPR. 1) Kerani yg serah kertas undi tu tulis nombor (no siri atau no iIC aku pada nama aku di atas kertas komputer besar - ada org kata yg boleh cuma garis lurus pembaris saja dan kata kita boleh bantah ? tapi dijawab balik oleh SPR - perkara biasa 2) kerani ke 3 lelaki cop mohor kertas undi aku LEPAS aku mark X - aku pun heran, dia senyum lebaq saja - undi aku tak rahsia lagilah..hmm tak taulah..tawakkal sajalah kepada Allah.
>>
>> From: Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>> To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>> Sent: Friday, April 26, 2013 9:53 AM
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Re: Fw: Reminder on Voting Procedures
>>
>>
>> as salam,
>>
>> macam ni la. saya nak kongsi pengalaman saya jadi wakil pada sebuah parti politik pada PRU12.
>> bukan wakil apa....tapi wakil yang duduk dalam bilik mengundi. rasanya2 ramai dah tengok gambar macammana susun atur dalam sesebuah bilik mengundi, kan ?
>>
>> baik. gambaran secara penulisan.
>> dalam bilik mengundi terdapat kurang2 4 orang.
>> 1. 2 orang petugas SPR, sorang check senarai. sorang tukang bagi kertas undi.
>> 2. 2 orang wakil parti politik. tak kisah la parti apa pun. kalau 3 parti bertanding, maka dalam bilik ada 3 orang wakil. jadi jumlah semua 5 orang.
>>
>> BILIK MENGUNDI
>> baik. semasa kita masuk mengundi, serahkan kad pengenalan untuk pengesahan. nama kita akan disebut dengan kuat dan jelas. supaya, wakil boleh counter check pada senarai daftar pemilih yang telah diberi terlebih dahulu kepada calon2 yang bertanding.
>>
>> jika betul. tak ada orang bangkang... pemilih akan diberikan kertas undi.... pi kat ruang/meja undi, pangkah yg dia suka, dan kemudian masukkan dalam kotak undi, kemudian keluar bilik.
>>
>> jika ada yang tidak betul pada waktu sebut nama pemilih tersebut...cth: kerani SPR sebut nama ali bin abu, dalam senarai SPR ada, tapi dalam senarai wakil2 parti, tak ada. wakil parti BERHAK bangun dan bersuara. perkara itu akan cuba diselesaikan masa itu juga. kalau tak puas hati, ketua wakil turus SPR tempat undian akan/boleh dipanggil untuk selesaikan masalah tersebut. saya belum pernah dengar kes tak boleh selesai. kebarangkalian yg terjadi ialah, pemilih datang ke tempat undian yang salah. jawabnya, pi la tempat yang betul. check habis2 tempat undian masing2 sekarang/hari ini (26 april 2013) juga. jangan tunggu last minute.
>>
>> jadi nak kata isu ada kertas undi tambahan, tak wujud la kot. kalau ada, adalah wakil parti yang tidor masa sessi undian masih berjalan.
>>
>> SELESAI UNDIAN - KOTAK UNDI DIBAWA KE TEMPAT PENGIRAAN UNDI
>> cukup tamat undian. kotak undi AKAN DIKUNCI/SEAL dihadapan WAKIL parti yang bertanding dalam bilik undian itu jugak.
>>
>> kotak undi kemudian akan dibawa ke dalam kenderaan SPR. WAKIL boleh ikut dari angkat kotak berkenaan ke kenderaan tersebut dan dari pusat mengundi....sehinggalah ke pusat kiraan undi.
>>
>> jadi kalau nak kata ada kotak tambahan pun susah la jugak. WAKIL boleh check kenderaan tersebut. lainlah kalau wakil tersebut tak reti mengira. wallahualam.
>>
>> PUSAT KIRAAAN UNDI
>> sampai sahaja pusat kiraan undi. kotak akan dibawa masuk ke meja2 yang disediakan. dan wakil BOLEH memeriksa kunci/seal pada kotak undian. kalau2 rosak, lapor terus kepada ketua wakil turun pusat kiraan undi. which tak pernah dengar kes sebegitu lagi. so tak ada masalah la kot disini, kan ? kalau ada, worst case scenario... kira undi rosak la kot semua ? tak pasti. tak pernah hadapi/dengar kejadian ni.
>>
>> baik. disaat nak kira undi. meja undi bukan kiraan undi by SPR semata2. WAKIL akan duduk sama dimeja kiraan undi. kunci/seal kotak akan dibuka depan mata WAKIL masing2. dan kertas akan dkeluarkan, letak atas meja...dihadapan WAKIL. WAKIL boleh periksa kotak yang telah dibuka kalau2 ada kertas undi yang tertinggal.
>>
>> kertas undian akan dibuka satu persatu dan akan ditayangkan kepada WAKIL sebelum diambil kira samada:-
>> 1. undi parti A, or
>> 2. undi parti B, or
>> 3. undi rosak.
>> ini bergantung kepada kriteria pangkahan yang pemilih sendiri buat.
>>
>> remember, kertas undian akan dibuka dan ditayang satu persatu sehingga WAKIL puas hati, barulah undian tersebut diambil kira.
>>
>> bukan semua kotak dibuka serentak. kotak akan dibuka satu demi satu.
>>
>> jadi, kalau nak kata undi rosak/undi parti A/ undi parti B telah dirancang adalah salah sama sekali. WAKIL parti masing2 ada dimeja kiraan undi, ditayang satu demi satu sampai naik muntah tengok kertas undi. KALAU masih nak kata kiraan undi tak betul.....WAKILlah sebenarnya yang tak betul. tak pandai lihat kertas undi.
>>
>> dan, bukan satu meja sahaja kiraan undi dipusat kiraan undi. ada banyak meja, dari byk pusat undian, dari macam2 parti. ingat senang nak rancang lebihkan kiraan undi untuk memihak pada parti tertentu dalam keadaan ramai orang yang sedang mengira ? nak atur kita yang baru ahli seramai 5000 orang nih untuk pergi gathering pun tak dapat, inikan pulak nak atur berjuta pengundi berdaftar..... terer giler mamat yang atur tu, kan ?
>>
>> DAH SELESAI KIRAAN UNDI, masalah2 yang mungkin timbul lepas undi.
>>
>> PERTAMA. kiraan undi lebih dari jumlah daftar pengundi.
>> penyelesaian - KIRAAN SEMULA !
>>
>> KEDUA. menang majoriti tipis, yang kalah protes.
>> penyelesaian - KIRAAN SEMULA !
>>
>> KETIGA. terlampau banyak undi rosak.
>> penyelesaian - kemungkinan KIRAAN semula kalau ada pihak yang protes.
>>
>> selesai pusat kiraan undi
>>
>>
>> MASALAH2
>> masalah2 yang nampak yang belum ditackle oleh SPR seperti kes nurul izzah punya tempat, dia tak setuju dengan senarai daftar pemilih tempat dia. ini kes bagus untuk diambil perhatian. tindakan SPR melambatkan proses tindakbalas amatlah memalukan.
>>
>>
>>
>> kesimpulan saya.
>> undi hantu semasa hari pengundian adalah khayalan semata2. sebab:-
>> 1. kalau wujud undi hantu, takkan ada split power yang terjadi macam sekarang. most probably akan jadi macam singapura. 99% dimenangi oleh parti A, 1% dimenangi pembangkang, dari dulu sehingga sekarang. itupun sebab kesian dan nak menampakkan 'konon&#39;nya depa ni telus... haktuiihh !
>>
>> 2. kalau wujud undi tambahan masuk dari bangla, pakistan, nepal, indon dsbgnya. kenapa calon tak pi protes awal2 dipejabat SPR, buat laporan polis, buat press conference awal2. senarai daftar pemilih telah diberikan lebih awal. kalau tak silap lepas pengesahan daftar calon bertanding. kalau tak buat bantahan awal.... silap sendiri tak buat kerja. jangan salahkan orang lain.
>>
>> WAKIL parti dibenarkan mengekori semua proses undian dari awal pagi sehingga selesai kiraan undi. so kalau kalah disebabkan undi yg 'suspicious&#39;, sila salahkan WAKIL masing2 sebab tak pandai buat kerja.
>>
>> DANNN !!
>>
>> kalau masih tidak berpuas hati dengan keputusan undian, silalah bawa ke mahkamah seperti apa yang terjadi kepada beberapa kawasan adun masa PRU12 yang lepas.
>>
>>
>> tak nafi, apa yang kita rancang ada cacat cela. perancangan Allah juga yang terbaik. tapi tak perlu ambil tindakan yang kurang bijak untuk selesaikan masalah2 tersebut. banyak pendekatan boleh dibuat/ambil. which saya rasa sekarang pun dah diambil tindakan penambah-baikkan proses pilihanraya, bukan ? tak perlu cerita buruk perihal keluarga kita kepada orang luar yang tak faham macammana sayangnya kita kepada keluarga sendiri. ok ?
>>
>> wallahualam.
>>
>> rgds,
>> Nazri Ahtar
>>
>> From: "perahulayar72@yahoo.com" <perahulayar72@yahoo.com>
>> To: automobil@yahoogroups.com
>> Sent: Monday, April 22, 2013 5:31 PM
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Re: Fw: Reminder on Voting Procedures
>>
>>
>> Kalau nk ikutkn depa xdak masa pun nak cek balik satu2 kertas undi tu tgk sapa pangkah sapa...xd keja la haih...
>> Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
>> From: fuzzyinn@yahoo.com
>> Sender: automobil@yahoogroups.com
>> Date: Mon, 22 Apr 2013 05:00:35 +0000
>> To: Automobil<automobil@yahoogroups.com>
>> ReplyTo: automobil@yahoogroups.com
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Re: Fw: Reminder on Voting Procedures
>>
>>
>> Biaq p la depa nak tau pun kita pangkah sapa ..rezeki bukan kat tangan depa pun ..siapa2 yg duk rasa rezeki depa Tu makhluk yg tentukan baik la perbetul balik akidah Tu ..taubat Dan mengucap balik ...bukan politik ni ..sekadar ingat mengingati sesama kita.
>> Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
>> From: Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com>
>> Sender: automobil@yahoogroups.com
>> Date: Mon, 22 Apr 2013 12:54:11 +0800
>> To: automobil@yahoogroups.com<automobil@yahoogroups.com>
>> ReplyTo: automobil@yahoogroups.com
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Re: Fw: Reminder on Voting Procedures
>>
>>
>> cross check IC number vs kertas undi serial number. kan bole tau sapa pangkah sapa..
>>
>>
>> On Mon, Apr 22, 2013 at 11:05 AM, hafiz <desiregent@gmail.com> wrote:
>>
>> boleh sertakan sumber?nnti senang kalau nk fight...tq
>>
>> --- In automobil@yahoogroups.com, "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@...> wrote:
>> >
>> >
>> > ----- Original Message -----
>> > From: Rafi
>> >
>> >
>> >
>> > ----------------------------------------------------------
>> > From: Agarwal
>> >
>> > Subject: Reminder on Voting Procedures
>> >
>> >
>> >
>> >
>> >
>> > Please pass this on.........
>> >
>> > Reminder on Voting Procedures
>> >
>> >
>> > G.E. Voting Procedure 2013
>> >
>> >
>> >
>> > Good reminders on what to do on that day
>> >
>> > PLEASE bring along your own pencil ERASER. It is VITAL that we get this information across to as many people as possible.
>> >
>> > The Voter Agent Training recently conducted at the PJ Civic Centre brought to the fore some very critical issues which every Voter ought to know.
>> >
>> > These are :
>> >
>> > 1. As soon as you enter the polling station, you will be ushered to Kerani 1, who will check your personal identity against your NRIC. He/she will then read out your name, NRIC number and the Siri/Bilangan number in accordance to the List provided by the Election Commission (SPR).
>> >
>> > 2. Once all that is verified, Kerani 1 will pass your NRIC to the next officer, Kerani 2.
>> >
>> > 3. Here, Kerani 2 will hand you a ‘Kertas Undi,’ which is identified by its Serial Number. As a Voter, please know your rights. You have the constitutional right under our Election Laws to NOT accept the ‘Kertas Undi’ that the officer assigns to you. You CAN and should ask for a different ‘Kertas Undi’ from a different book. To do that, just say to the officer, “Encik (or Cik), saya minta Kertas Undi dari buku lain atau dari bawah.†Translated, that is, “Sir (or Madam), I like to request a different ballot paper from a different book or from below.†This must be done so that the Voter CANNOT be identified via the SPR’s Master List. It will take just ONE voter to upset the whole sequence, which will eventually affect the SPR’s Master List for that voting centre. The aim of doing this is to SAFEGUARD every Voter’s identity. No one has the right to know how you want to vote.
>> >
>> > 4. Once your ‘Kertas Undi’ is issued to you, just stand there and do NOT leave immediately. Instead please CHECK BOTH SIDES of the ballot paper in order to ensure that there are NO pencil markings or Any other form of suspicious markings on it. If there are, REJECT the ballot paper issued to you and instead request for these markings to be either erased to your satisfaction or for you to be issued with a new ‘Kertas Undi.’ Also do NOT accept any loose-lying ‘Kertas Undi,’ which may have been strewn about because it was rejected by someone else earlier. ALWAYS ask for a fresh ballot paper from the book. An alternative, as suggested by certain other people via email, is to Bring along your own eraser so that when you see any pencil marks, you can rub them off completely yourself.
>> >
>> > 5. Kerani 2 will then hand the ‘Kertas Undi’ to the next officer, Kerani 3. Kerani 3 carries a seal, which will be used to stamp your ‘Kertas Undi.’ PLEASE watch carefully that the officer stamps your ballot paper FULLY and CLEARLY. After that, see that it is folded into two before the ballot paper is handed over to you.
>> >
>> > 6. You can now proceed to the voting booth.
>> >
>> > 7. At the booth, please ensure that the ballot paper has only your ONE marking of a single X. If for whatever reason, suspicious or otherwise, you overlooked some pencil marks of numbers or markings on the front or back of the ballot paper (ie other than your own mark), please ERASE those markings completely. REMEMBER, these markings can and will render your ballot spoilt â€" so be Extra Cautious. The most careful approach is to check your ‘Kertas Undi’ thoroughly before you accept it from the officer.
>> >
>> > REMEMBER to check it in front of the relevant officer so that if you have to reject it, he is right in front of you.
>> >
>> > 8. Do not be afraid or cower in fear when you have to express your objections because there are representatives from the various participating political parties who will be there to observe the whole voting process and they are there to assist you as and when you need.
>> >
>> > As mentioned earlier, It is this kind of information that BN/UMNO does not want others to know. They thrive on public ignorance so that they can do whatever they feel like brazenly.
>> >
>> > One way to stop them is to send this information to as many of your friends as possible so that everyone, on voting day, knows exactly what to do, knows his/her constitutional voting rights and is aware of Print this out and keep it safely. When Voting Day finally arrives, it will be handy for you to access and read again.
>> >
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>
>

Sat Apr 27, 2013 5:16 am (PDT) . Posted by:

"sham" somecd1983

kalau retak skit sahaja saya cadangkan tunggu sahaja sampai next renew insuran. masokkan option utk windscreen.. baya pon dalam rm100 aje masa baya insuran..
pastu boleh nego kt kedai doktor cermin, utk tuka cermin skali dngan tinted.. jimat gitu,,

yg penting gi kedai doktor cermin yg dekat dngan area kita, tanye die panel insuran mana yg die boleh deal.. so pastu kita renew insuran kete skali ngn cermin insuran ikut panel insuran yg disarankan oleh kedai dr cermin tu

sekian.

________________________________
From: Abdul Rahman bin Johari <arahman@newhoongfatt.com.my>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, April 17, 2013 9:51 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - (unknown)


 
kos beli cermin sahaja
bajet dlm rm300 ke bawah
utk dabel layer
belum masuk pemasangan, kos dlm 200 ke bawah
range dlm 400~500

tanya saya wrote:
 
>saya
cadangkan puteriduyung pegi kedai cermin kereta cth Dr Cermin. 
>
>
>Pengalaman
saya, kalau retak tu boleh dibaiki, depa bagi option utk patch je yg
retak tu.  Itu pn bergantung panjang mana retak tu. Lagi panjang lagi
mahal. 
>
>
>Kalau
puteriduyung ade masukkan windscreen masa renew insurans kereta dulu,
boleh pegi kedai cermin kereta , and tukar tanpa bayar atau bayar dulu
(claim kemudian).
>
>
>Utk
yang guna renew takaful motor (insurans kereta) ngan etiqa, boleh
browse website ni, utk panel windscreen
>
>
>http://www.etiqa.com.my/English/Insurance/Windscreen/Pages/default.aspx
>
>
>
>atau
untuk senarai panel workshop
>
>
>http://www.etiqa.com.my/English/Insurance/Workshop/Pages/default.aspx
>
>
>
>atau
bleh cal 1300
13 8888 for assistance.
>
>
>harap
membantu.
>
>
>TQ.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>2013/3/22 Norlinanani mohd Noh <puteriduyung_nany_charming@yahoo.com>
>

>>Salam...
>> 
>>Minta tolong bagi info..
>> 
>>Ada sedikit keretakkan Cermin bahagian hadapan Persona
Dan berapa harga sekiranya saya ingin menukarkan?
>> 
>>TQ
>

Sat Apr 27, 2013 5:22 am (PDT) . Posted by:

"sham" somecd1983

aku punye keter da setel..
kalau en abdul rahman tak setel lagi.. saya rekomen gi kedai ni..

hiap seng aircond & battery
no 1 jln pengasah 3
batu 3 1/2 jalan kapar
klang
tel: 03 3290 5277

problem keter aku magnetic clutch plate die kong.. masa run engin ON airkond kt kedai die.. die da tau da magnetic clutch tu rosak... die tak engage..
die amik spanar, ketuk skit je pas tu die engage..
memang sampai umur kena tuka..
alhamdulillah skang da ok..

boleh la try gi sana tengok..
cina ni ok sbb die dulu lama kt klantan,, pekerja die pon org melayu klantan..
so tak de la die nak kencing sngat tang harga tu..

________________________________
From: bashah <bwasi@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, April 17, 2013 5:50 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - aircond kereta wajasekejap sejuk, sekejap panas


ehhm dah di modified kipas aircon dok belakang radiator - namapk gaya kena cek 3) kipas radiator lah pulak... lagi satu cek jugak 4) switch...tempat pusing2 adjust aircon dari dalam kabin kereta...kalau ni kiok memang dida effect macam fuse jugak..pasal bila lari laju, letrik cukup jadi contact switch bagus...yg ni pernah jadi pada 'bekas" toyota GL aku.....camnapun kalau dah ok nanti bagitau group..Good LUck.

________________________________
From: Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, April 17, 2013 3:27 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - aircond kereta wajasekejap sejuk, sekejap panas


 
ATAUPUN......

3000rpm = 95~100km/h kan?
maksudnya angin luar yang sejukkan condensor tu... 
Cer tengok kipas tu ada capasitor tak? Kalau ada, cuba try tukar capasitor dia aje.. Tak mahal mana pun cap tu..

2013/4/17 Abdul Rahman bin Johari <arahman@newhoongfatt.com.my>

>hehehe
>kipas jalan
>laju
>tp tu la dia
>tatau nape aircond tak sejuk2 jugak
>bwk laju 90 ok la sejuk
>berenti panas
>
>yg kompressor tu dia test guna compress test tu
>patutnya masa enjin idle pun compressor tu compress air sampai takat
brp ntah dah tak igt
>bila rem enjin hingga 3k baru compressor function
>tu yg kena tukar tu
>nasib kt klang ada brg afkat dia
>sblm tu dah tukar cooling coil baru
>
>fius/relay mmg saya dah tukar dulu bro
>pomen yg buat kete saya tu, jiran saya bro
>lagi satu kete saya tu, condenser dah letak ke belakang radiator
>sbb tukar radiator pjg
>itu pun 1 hal gak ekon kejap sejuk kejap panas tu
>hehe
>
>
>back to waja kawan nya kes
>leh cuba check kat 2-3 bengkel dulu
>tgk apa kata pomen
>
>
>
>
>
>bashah wrote:
>aaaa...kalau dah pi pomen aircon, pomen aircon pun dah
melaut, maknanyaaaa...suruh pomen aircon atau pomen wiring cek 1)  FIUS
contact KIPAS DAN FIUS YG berkaitan..dalam rajah tu tak tunujk fius
> .kalu betul fius murah jer harga fius..pasal aku pernah kena
sekali macam ni....kalau fius OK, mungkin 2 ) KIPAS tu sendiri kena
tukar pasal magnet kipas dah hampeh...apapun mulakan yg murah dulu baru
mahal...jgn mula dg mahal dulu, sebab biasanya yg part mahal tu susah
rosakkk..tyapi iyerlah mekanik suka mula dari part yg mahal..cari makan
gitu...carilah mekanik lain, lain kali....
>>
>>
>>
>>________________________________
>> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>>To: automobil@yahoogroups.com
>>Sent: Wednesday, April
17, 2013 11:18 AM
>>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - aircond kereta wajasekejap sejuk,
sekejap panas
>>
>>
>>
>>kipas ekon tak kuat kot..
>>On 17/04/2013 10:22 AM, Abdul Rahman bin Johari wrote:
>>
>>dah jadi mcm kete teman je
>>>ntah le nih
>>>den pun penin
>>>
>>>mekanik suggest tukar compressor
>>>sbb compressor tak kuat kompress/nk kong
>>>
>>>dah tukar compressor
>>>mcm sama jugak
>>>elok gi kat pakar le
>>>kete saya tak jalan, on engine sejuk la
>>>dah jalan sikit, panas la jadinya
>>>kalau bawak laju, ok sejuk
>>>slow balik mmg panas la
>>>
>>>termostat?
>>>expansion valve?
>>>
>>>
>>>
>>>bashah wrote:
>>> 
>>>>pi kedai aircond keta , jgn pi mekanik biasa ;)
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>________________________________
>>>> From: sham <somecd1983@yahoo.com>
>>>>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>>>>Sent: Tuesday,
April 2, 2013 10:52 PM
>>>>Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - aircond kereta wajasekejap sejuk, sekejap panas
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>>kereta waja saya kalau jalan die sejuk, lepas beberapa
ketika, terutama kalau tersekat dalam trafik, (rpm below 3000rpm)
aircond jadi panas..
>>>>bila kita ramp engine kasi rpm 3000 ke atas, baru rasa macam clutch
aircond tu contact pastu sejuk kejap..
>>>>
>>>>kiranya masa low speed jalan kete kereta akan panas..
>>>>mula2 on kereta die sejuk, clutch tu contact, pas tu jadi panas kalau
jalan slow, rpm 3000 ke bawah..
>>>>boleh advise apa2 ke??
>>>>
>>>>
>>
>>
>>
GROUP FOOTER MESSAGE
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: