Wednesday, April 3, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3552

9 New Messages

Digest #3552

Messages

Tue Apr 2, 2013 8:17 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom



Tahniah Kerajaan Negeri Kedah - Ini Kisah Mesin Basuh..!!!
Posted by Kedah Lanie
Barangkali inilah kot yang Orang Alim dok habag…bila rakyat negeri kita cenderung kepada pemerintahan ulamak, bagi negeri kita akan berseri-seri dengan cahaya Islam di merata-rata. Tumbuhnya banyak pusat Tahfiz di negeri Kedah dan yakinnya org2 luar Kedah untuk menghantar anak-anak mereka menuntut di sini melambangkan org2 luar pun dah nampak Islam sudah mula dimartabatkan di negeri kita ini.. ..tahniah kerajaan Negeri.
Kisah Mesin Basuh
moniermatdin.blogspot
Posted by Mohd Monier Bin Mat Din

Malam tadi, sahabat saya,sdra Radzi, rakan NGO Wargakilang dari Penang mai rumah. Dia baru balik dari KL atas urusan kerja. On the way balik, dia sempat singgah di rumah seorang hamba Allah bernama Puan Eda di KL sana nu, pi amik kain baju terpakai, basikal, dapur gas dan juga sebuah mesin basuh. Puan Eda pesan, minta tolong sampaikan kepada mereka yang memerlukan.

Bila Radzi called saya tanya kat mana nak hantar brg2 tu, terutamanya mesin basuh yang agak besar itu, saya kata tat pa lah, bawa mai dulu ke rumah saya di Kedah ini.

Radzi sampai dah dekat jam 11 malam; terus saya called Apit, seorang sahabat – kerja full time buat bendang – yang aktif dengan kerja2 kemasyarakatan di kawasan ini. Apit kata, mesin basuh itu boleh hantar ke sebuah pusat tahfiz yang baru buka baru-baru ini.

So, malam tadi, sebaik-baik saja sampai di rumah saya, bersama seorang lagi sahabat, kami terus ke Pusat Tahfiz tersebut dengan kenderaan Triton yg Radzi bawa itu.

Masyaallah, saya tak pernah sampai pun tempat tu sebelum ini, dari jalan besar itu, kenderaan Triton itu terpaksa meredah Batas Ban (jln permatang) tidak berturap, berliku-liku antara petak-petak sawah yang luas terbentang itu. Sampai tang korner tajam, jenuh juga sdra Radzi duk kilas stering kereta nak elak daripada terbabas masuk ke dalam bendang.

Walaupun jaraknya cuma dalam setengah km dari Jalan Besar, tapi pengalaman meredah jalan batas ban yg sempit muat-muat kereta itu, sesekali terhenjut-henjut apabila menempuh jalan yang berlopak, meredah jalan kampung yang sebegini di tengah-tengah malam buta ini adalah suatu pengalaman yang menarik untuk dikongsi.

Mungkin sebab itu kot, seorang sahabat kami bernama Din dari Sungai Petani yang turut serta, dia cakap:

"Fuyo, ini baru betul namanya Jln-Jln Masuk Kg!" - saya pun rasa macam itu juga.

Sampai di sana, kami diperkenalkan kepada Mudirnya yang bernama Ustaz Ashraf.

Bila saya tanya berapa jumlah pelajarnya - Ustaz Ashraf cakap 21 orang, semuanya perempuan, berusia antara 8 hingga 18 tahun.

Bila saya tanya pula berapa orang tenaga pengajar - Ustaz Ashraf habag DUA ORANG sahaja - beliau dan isteri.

Isteri beliau seorang guru Tahfiz berpengalaman dari sebuah Pusat Tahfiz di Baling, Kedah. Ustaz Ashraf menguruskan bab makan minum dll, sementara isterinya menumpukan perhatian kepada tugas mengajar.

Bila kami tanya, ada berapa buah mesin basuh kat situ – beliau tunjukkan kami sebuah mesin basuh kat hujung sana.

(Sebuah mesin basuh untuk dikongsi oleh 21 orang pelajar)

Sahabat kami sdra Apit yang tunjukkan jalan ke situ habag, Mesin Basuh itu adalah HADIAH PERKAHWINAN untuk Ustaz Ashraf dan Isterinya waktu majlis walimatul urus mereka hari itu. Hari ini, mesin basuh itu mereka infakkan untuk kegunaan anak-anak murid mereka ini. Masyaallah – mulianya hati Ustaz dan Ustazah suami isteri ini!!

Sebab itu, bila saya lihat mesin basuh yang disedekahkan oleh Puan Eda dari KL, yang dibawa pulang beratus kilometer jauhnya ke Utara oleh sdra Radzi ini, walau pun bagi sesetengah orang hanyalah sumbangan yang biasa-biasa saja, tapi di Pusat Tahfiz ini, mesin basuh ini amat bermanafaat untuk murid-murid di sini.

(Mesin Basuh 2nd Hand dari KL)

Terima kasih Puan Eda, dan terima kasih sdra Radzi kerana bersusah payah bawa balik dari KL ini.

Dalam perjalanan pulang, waktu meredah batas ban antara petak bendang itu, saya dengar seorang sahabat saya cakap:

"Aku kagum sungguh la dengan Ustaz Ashraf suami isteri ini, sanggup korbankan diri untuk kerja-kerja agama macam ini. Pi bawa diri duduk jauh kat tempat lepas ke dalam macam ini. Zaman la ni susah nak cari pasangan suami isteri macam depa dua orang ini!"

Saya pun tak tau nak kata apa, tapi ibu bapa dari Puchong dan Banting, Selangor yang sanggup pi "buang" anak depa jauh ke tengah bendang di Utara ini, bolehlah tidor lena sebab insyaallah anak-anak mereka sekarang ini sedang berada dalam jagaan insan kamil yang terpilih. Insyaallah berkat pengorbanan dan keikhlasan pasangan suami isteri ghuraba akhir zaman ini mendidik anak-anak ini, insyaallah mereka akan membesar menjadi seorang Hafizah dan wanita solehah yang menyejukkan hati ibu bapa di masa hadapan.

(Pemandangan Madhad Tahfiz ini dari jalan besar di waktu siang)

Saya cuma nak sampaikan pesanan Apit, dia kata kalau sesiapa nak sampaikan sumbangan dalam bentuk barang-barang makanan seperti beras, sayur, lauk pauk dan barangan keperluan harian amat-amatlah di alu-alukan.

(Ustaz Ashraf berkopiah putih bersama Apit)

Ustaz Ashraf tak minta apa-apa, dia cuma cakap:
"Terima kasih di atas sumbangan Mesin Basuh ini, moga Allah SWT melimpahkan rezeki yang melimpah ruah kepada penyumbangnya"

Sekian, moga ada kebaikannya buat semua.

moniermatdin@yahoo.com
http://www.moniermatdin.blogspot.com

Tue Apr 2, 2013 8:19 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom



Nak sambut TUN punya pasai nilai RM30 dan Tinggalkan Solat di gadaikan..
Posted by Kedah Lanie

Murahnya nilai solat bagi biker di Johor Bahru

Oleh Emjay

Semalam adalah hari Ahad 31 Mach 2013. YB Pulai Dato' Nur Jazlan Mohamed mengadakan program Bicara Perdana Bersama mantan PM Malaysia Tun Dr Mahathir di Projek Perumahan (PPR) Kempas Permai, Johor Bahru berlangsung di sebelah malam.

Saya sebagai anggota kelab bermotorsikal Bladerider dan Johor Biker menerima pemberitahuan melalui SMS berbunyi :

"Salam. Program menyambut Tun Mahathir pada hari ini 31 Mac jam 6.45 ptg. Tempat berkumpul di Shell Denai, Jalan Kempas. Harap Maklum".

Dua hari sebelum itu pun saya sudah dimaklumkan oleh pengerusi Bladerider agar ahli kelab yang ada kelapangan untuk menyertai program menyambut Tun Mahathir. Setiap peserta dijanjikan akan dibayar token sebanyak RM30.00.

Seumur hidup saya memang tidak pernah berminat untuk terlibat dalam program seperti ini apatah lagi menyambut seseorang yang saya banyak bertentangan pendapat. Namun atas dasar lain iaitu antaranya untuk melihat bagaimana respons biker lain dan untuk tujuan-tujuan lain maka saya luangkan masa untuk menyertai konvoi motorsikal berkuasa tinggi mengiringi Tun Mahathir ke Majlis yang dianjurkan oleh Dato' Nur Jazlan Mohamed.

Pagi Ahad 31 Mac 2013 saya telah memberitahu isteri saya hasrat saya berkonvoi mengiringi Tun Mahathir. Isteri saya tergelak dengan hasrat saya memandangkan saya bukan sekepala dengan Tun Mahathir. Pukul 6.00 ptg isteri memanggil saya untuk makan malam memandangkan pada malam nanti saya sibuk berkonvoi motorsikal.

Pukul 6.25 ptg saya bersiap-siap dengan kelengkapan jaket, sarung tangan, helmet fullface dan tidak ketinggalan sehelai sejadah dan bekalan air minum. Saya bergerak menuju Shell Denai Jalan Kempas untuk menyertai konvoi motorsikal berkuasa tinggi mengiringi Tun Mahathir.

Apabila sampai di sana saya lihat sudah ramai para biker sedang berehat berkumpul bersedia untuk menerima arahan selanjutnya. Dalam perkiraan saya tidak kurang dari 50 biker sudah berkumpul. Ada yang bersendirian, ada yang bawa isteri dan ada yang bawa anak. Saya cuba melihat sekeliling untuk mencari biker dari kelab Bladerider dan Johor Biker. Saya tak nampak seorang pun anggota dari kelab-kelab tersebut. Ramai yang datang dari pelbagai kelab lain, ada yang datang dari Kota Tinggi dan ada yang datang dari Pasir Gudang. Tidak ketinggalan juga ada biker yang tidak memasuki mana-mana kelab. Mungkin ramai yang sudi berkumpul untuk mengiring Tun Mahathir atas dasar mereka sayang Tun Mahathir dan mungkin atas tarikan RM30.00 yang dijanjikan oleh penganjur.

Motorsikal terus datang berkumpul menyertai kami. Kemudian saya bertemu dengan 6 orang biker dari Bladerider dan beberapa biker dari Johor Biker. Kami bersembang berbagai topik terutama sekali tentang politik dan hari pembubaran parlimen. Sedarlah saya bahawa ramai ahli bladerider yang sekadar nak berkumpul beramai-ramai dan bukan kerana RM30 dan bukan kerana cinta kepada Tun Mahathir. Hari semakin menjelang senja dan saya merancang untuk solat berjemaah dengan rakan dari Bladerider. Saya mengeluarkan sejadah saya dan meletakkan disatu ruang yang sesuai ditengah-tengah kumpulan biker dan saya memulakan azan mengajak para biker untuk solat maghrib berjemaah kerana tiada surau di Shell Denai Jalan Kempas. Rakan Biker dari Bladerider membawa kepingan kotak kertas untuk dijadikan alas bersolat. Bila dah bersedia lalu saya meminta salah seorang untuk iqamah lalu kami semua pun solat maghrib berjemaah.

Apa yang sangat menarik untuk saya ketengahkan kali ini ialah dari begitu ramai biker, yang solat berjemaah adalah sekadar 7 orang. Yang lainya sekadar memerhatikan kami solat berjemaah. Seandainya kumpulan biker semua berjumlah melebihi 60 orang, maka yang solat berjemaah adalah kira-kira 10% sahaja. Sekiranya para biker lain adalah dari luar mukim maka saya bolehlah mengandaikan bahawa ramai daripada mereka nak solat Jamak Qasar Takhir.

Kira-kira pukul 8.00 mlm kami semua diminta bersedia "ON THE BIKE" untuk bergerak ketempat menunggu ketibaan kenderaan Tun Mahathir. Di satu tempat berhampiran tapak majlis, kami semua berhenti menunggu ketibaan kenderaan Tun Mahathir. Kami semua diberikan pengikat kepala bertulis "PEMUDA BN", lencana BN dengan gambar Dato' Nur Jazlan serta bendera BN. Tidak mengapalah bukannya berdosa pun. Saya yang dah lebih setengah abad mengikat pengikat kepala di hadapan motorsikal saya dan tidak ketinggalan meletakkan bendera BN.

Kira-kira pukul 8.30 mlm para petugas dan polis trafik mengarahkan kami bergerak dan bersedia dalam formation untuk mengiringi kenderaan Tun Mahathir. Kami semua patuh dan sesudah selesai tugas kami, para biker diarahkan berkumpul di satu kawasan. Kami semua berkumpul dan para biker menanti RM30 sebagaimana dijanjikan. Sementara menunggu RM30, kami semua diberikan botol air mineral bertulis Hotel Grand Paragon, mungkin sumbangan dari Hotel Grand Paragon.

Jam sudah melewati 9.00 malam dan akhirnya Setiausaha Bladerider En Mahathir mengedarkan token tetapi walaupun dijanjikan RM30 seorang, kami hanya diberikan RM10 seorang. Dalam perjalanan saya untuk menunggang motorsikal pulang kerumah, saya melewati Pengerusi Johor Biker dan dia memanggil saya dan menghulurkan sekeping wang RM10.00. Alhamdulillah saya beruntung kerana datang mewakili dua kelab bermotosikal maka saya dapat RM20.

Apa yang ingin saya ceritakan ialah mudahnya orang berjanji dan mudahnya orang mungkir janji. Bila berceramah politik berkempen untuk dipilih, orang suka menabur janji tetapi bila sampai kepada menunaikan janji, sukarnya mereka menunaikan janji.

Daripada peristiwa pengalaman saya kali ini, berikut adalah rumusan yang boleh saya catatkan:

1. Ramai orang Melayu suka berkumpul (termasuk saya) kerana saya tidak melihat satu pun biker dari kaum Cina dan India.

2. Sanggup mengorbankan masa, peluh, wang ringgit dan yang paling utama sanggup mengorbankan SOLAT untuk sesuatu perkara yang tidak berfaedah.

3. Dengan umpan RM30 sudah berjaya mengumpulkan sekian banyak biker.

4. Puak ini masih suka berjanji tetapi sukar untuk menunaikan janji. Janji token RM30 tetapi apabila pembayaran hanya RM10 diberikan.

Sekian coretan untuk kali ini.

Emjay
http://www.selatanonline.net/modules.php?name=News&file=article&;sid=3679

Tue Apr 2, 2013 2:27 pm (PDT) . Posted by:

"Quwarrizxmy Qurraizy"

haaaaaaa

mulayu mudah lupa

On 02/04/2013, -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
>
>
>
> Nak sambut TUN punya pasai nilai RM30 dan Tinggalkan Solat di gadaikan..
> Posted by Kedah Lanie
>
> Murahnya nilai solat bagi biker di Johor Bahru
>
> Oleh Emjay
>
>
>
> Semalam adalah hari Ahad 31 Mach 2013. YB Pulai Dato' Nur Jazlan Mohamed
> mengadakan program Bicara Perdana Bersama mantan PM Malaysia Tun Dr Mahathir
> di Projek Perumahan (PPR) Kempas Permai, Johor Bahru berlangsung di sebelah
> malam.
>
>
> Saya sebagai anggota kelab bermotorsikal Bladerider dan Johor Biker menerima
> pemberitahuan melalui SMS berbunyi :
>
>
> "Salam. Program menyambut Tun Mahathir pada hari ini 31 Mac jam 6.45 ptg.
> Tempat berkumpul di Shell Denai, Jalan Kempas. Harap Maklum".
>
>
> Dua hari sebelum itu pun saya sudah dimaklumkan oleh pengerusi Bladerider
> agar ahli kelab yang ada kelapangan untuk menyertai program menyambut Tun
> Mahathir. Setiap peserta dijanjikan akan dibayar token sebanyak RM30.00.
>
> Seumur hidup saya memang tidak pernah berminat untuk terlibat dalam program
> seperti ini apatah lagi menyambut seseorang yang saya banyak bertentangan
> pendapat. Namun atas dasar lain iaitu antaranya untuk melihat bagaimana
> respons biker lain dan untuk tujuan-tujuan lain maka saya luangkan masa
> untuk menyertai konvoi motorsikal berkuasa tinggi mengiringi Tun Mahathir ke
> Majlis yang dianjurkan oleh Dato' Nur Jazlan Mohamed.
>
>
> Pagi Ahad 31 Mac 2013 saya telah memberitahu isteri saya hasrat saya
> berkonvoi mengiringi Tun Mahathir. Isteri saya tergelak dengan hasrat saya
> memandangkan saya bukan sekepala dengan Tun Mahathir. Pukul 6.00 ptg isteri
> memanggil saya untuk makan malam memandangkan pada malam nanti saya sibuk
> berkonvoi motorsikal.
>
>
> Pukul 6.25 ptg saya bersiap-siap dengan kelengkapan jaket, sarung tangan,
> helmet fullface dan tidak ketinggalan sehelai sejadah dan bekalan air minum.
> Saya bergerak menuju Shell Denai Jalan Kempas untuk menyertai konvoi
> motorsikal berkuasa tinggi mengiringi Tun Mahathir.
>
>
> Apabila sampai di sana saya lihat sudah ramai para biker sedang berehat
> berkumpul bersedia untuk menerima arahan selanjutnya. Dalam perkiraan saya
> tidak kurang dari 50 biker sudah berkumpul. Ada yang bersendirian, ada yang
> bawa isteri dan ada yang bawa anak. Saya cuba melihat sekeliling untuk
> mencari biker dari kelab Bladerider dan Johor Biker. Saya tak nampak seorang
> pun anggota dari kelab-kelab tersebut. Ramai yang datang dari pelbagai kelab
> lain, ada yang datang dari Kota Tinggi dan ada yang datang dari Pasir
> Gudang. Tidak ketinggalan juga ada biker yang tidak memasuki mana-mana
> kelab. Mungkin ramai yang sudi berkumpul untuk mengiring Tun Mahathir atas
> dasar mereka sayang Tun Mahathir dan mungkin atas tarikan RM30.00 yang
> dijanjikan oleh penganjur.
>
>
> Motorsikal terus datang berkumpul menyertai kami. Kemudian saya bertemu
> dengan 6 orang biker dari Bladerider dan beberapa biker dari Johor Biker.
> Kami bersembang berbagai topik terutama sekali tentang politik dan hari
> pembubaran parlimen. Sedarlah saya bahawa ramai ahli bladerider yang sekadar
> nak berkumpul beramai-ramai dan bukan kerana RM30 dan bukan kerana cinta
> kepada Tun Mahathir. Hari semakin menjelang senja dan saya merancang untuk
> solat berjemaah dengan rakan dari Bladerider. Saya mengeluarkan sejadah saya
> dan meletakkan disatu ruang yang sesuai ditengah-tengah kumpulan biker dan
> saya memulakan azan mengajak para biker untuk solat maghrib berjemaah kerana
> tiada surau di Shell Denai Jalan Kempas. Rakan Biker dari Bladerider membawa
> kepingan kotak kertas untuk dijadikan alas bersolat. Bila dah bersedia lalu
> saya meminta salah seorang untuk iqamah lalu kami semua pun solat maghrib
> berjemaah.
>
>
> Apa yang sangat menarik untuk saya ketengahkan kali ini ialah dari begitu
> ramai biker, yang solat berjemaah adalah sekadar 7 orang. Yang lainya
> sekadar memerhatikan kami solat berjemaah. Seandainya kumpulan biker semua
> berjumlah melebihi 60 orang, maka yang solat berjemaah adalah kira-kira 10%
> sahaja. Sekiranya para biker lain adalah dari luar mukim maka saya bolehlah
> mengandaikan bahawa ramai daripada mereka nak solat Jamak Qasar Takhir.
>
>
> Kira-kira pukul 8.00 mlm kami semua diminta bersedia �ON THE BIKE� untuk
> bergerak ketempat menunggu ketibaan kenderaan Tun Mahathir. Di satu tempat
> berhampiran tapak majlis, kami semua berhenti menunggu ketibaan kenderaan
> Tun Mahathir. Kami semua diberikan pengikat kepala bertulis �PEMUDA BN�,
> lencana BN dengan gambar Dato� Nur Jazlan serta bendera BN. Tidak mengapalah
> bukannya berdosa pun. Saya yang dah lebih setengah abad mengikat pengikat
> kepala di hadapan motorsikal saya dan tidak ketinggalan meletakkan bendera
> BN.
>
>
> Kira-kira pukul 8.30 mlm para petugas dan polis trafik mengarahkan kami
> bergerak dan bersedia dalam formation untuk mengiringi kenderaan Tun
> Mahathir. Kami semua patuh dan sesudah selesai tugas kami, para biker
> diarahkan berkumpul di satu kawasan. Kami semua berkumpul dan para biker
> menanti RM30 sebagaimana dijanjikan. Sementara menunggu RM30, kami semua
> diberikan botol air mineral bertulis Hotel Grand Paragon, mungkin sumbangan
> dari Hotel Grand Paragon.
>
>
> Jam sudah melewati 9.00 malam dan akhirnya Setiausaha Bladerider En Mahathir
> mengedarkan token tetapi walaupun dijanjikan RM30 seorang, kami hanya
> diberikan RM10 seorang. Dalam perjalanan saya untuk menunggang motorsikal
> pulang kerumah, saya melewati Pengerusi Johor Biker dan dia memanggil saya
> dan menghulurkan sekeping wang RM10.00. Alhamdulillah saya beruntung kerana
> datang mewakili dua kelab bermotosikal maka saya dapat RM20.
>
>
> Apa yang ingin saya ceritakan ialah mudahnya orang berjanji dan mudahnya
> orang mungkir janji. Bila berceramah politik berkempen untuk dipilih, orang
> suka menabur janji tetapi bila sampai kepada menunaikan janji, sukarnya
> mereka menunaikan janji.
>
>
> Daripada peristiwa pengalaman saya kali ini, berikut adalah rumusan yang
> boleh saya catatkan:
>
>
> 1. Ramai orang Melayu suka berkumpul (termasuk saya) kerana saya tidak
> melihat satu pun biker dari kaum Cina dan India.
>
>
> 2. Sanggup mengorbankan masa, peluh, wang ringgit dan yang paling utama
> sanggup mengorbankan SOLAT untuk sesuatu perkara yang tidak berfaedah.
>
>
> 3. Dengan umpan RM30 sudah berjaya mengumpulkan sekian banyak biker.
>
>
> 4. Puak ini masih suka berjanji tetapi sukar untuk menunaikan janji. Janji
> token RM30 tetapi apabila pembayaran hanya RM10 diberikan.
>
> Sekian coretan untuk kali ini.
>
>
> Emjay
> http://www.selatanonline.net/modules.php?name=News&file=article&;sid=3679

Tue Apr 2, 2013 8:20 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Fuh Info! Knapa Obor-Obor Sangat Berbahaya?
malaysiaberih.blogspot
fuh.my
Posted by Al-Azrul Zakuan

Obor2 merupakan haiwan yang paling bisa di dunia, biasanya berwarna biru terang atau pucat.kenapa dikatakan haiwan paling berbisa ? Ini kerana melalui hujung sesungutnya jika anda terkena,mempunyai toksin yang akan menyerang serta merta sistem saraf, hati dan sel kulit.

Sel kulit anda seolah-olahnya akan 'meletup&#39;, menyebabkan kesakitan yang sangat kuat, dan selalunya mangsa akan mati akibat kegagalan sistem saraf dan hati, oleh kerana itulah tidak hairan jika anda ke bahagain utara Australia akan terdapat tanda amaran bahaya jellyfish ini.Setiap sesungutnya yang lembut dan membelai manja itu mempunyai 5000 sengatan !

Tidak hairanlah setakat ini, obor-obor ini telah meragut hampir 5000 nyawa. Dengan ketinggian boleh sehingga 6 kaki menyamai ketinggan manusia, jellyfish ini paling banyak terdapat di Australia dan lautan Asia.Satu-satunya haiwan yang boleh memakan jellyfish ini ialah penyu,yang langsung tidak terkesan dengan bisa mereka.

Tue Apr 2, 2013 8:20 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


----- Original Message -----
From: Mann Trex

Subject: Bahan Toksik Dalam Kereta Yang DiPasang di China

Salam alaik,

Jika anda menggunakan kereta import dari China, sila baca berita ini :
http://shanghaiist.com/2013/03/21/china_made_luxury_car_brands_found_to_contain_carcinogenic_materials.php

Menurut laporan media TV rasmi di China - CCTV baru-baru ini, terdapat ramai pengguna yang komplen bau tidak enak dan juga sakit-sakit setelah menggunakan kereta mewah yang dipasang di China. Ini termasuklah kereta Audi, Mercedes dan BMW.

Untuk mendapatkan keuntungan dengan cara menjimatkan kos, pembuat kereta di China menggunakan ASPHALT untuk interior kereta mewah tersebut dan menghentikan penggunaan getah semulajadi dan resin. Menurut TV CCTV lagi, pembuat kereta di China telah menggunakan ASPHALT sejak 3 tahun lagi.

Asphalt boleh menyebabkan CANCER dan MASALAH PERNAFASAN, selain daripada Asbestos. Apatah lagi kesan buruknya jika kedua-dua bahan toksik ini dicampurkan.

Pada bulan Ogos 2012, sebanyak 23,000 buah kereta China yang diexport ke Australia telah di arah tarik balik dari jalanraya oleh kerajaan Australia. Ini kerana terdapat Asbestos dalam interior bahan Asphalt. Jenama kereta yang terlibat ialah Great Wall dan Chery.

Saya ada 2 persoalan :

1. ADAKAH KENDERAAN DI MALAYSIA YANG DI-IMPOT DARI CHINA JUGA MENGGUNAKAN BAHAN YANG SAMA ?

2. DI MALAYSIA, PIHAK MANAKAH YANG BERTANGGUNGJAWAB UNTUK MEMPASTIKAN KESELAMATAN PENGGUNA KERETA DARI BAHAN TOKSIK ?

Harap para pembaca ambil perhatian dan bincangkan.

NOTA :
Sejak beberapa tahun, saya telah berulangkali ke China untuk memenuhi tugasan sebagai penyelidik pasaran bagi pihak beberapa syarikat Saudi Arabia dan Malaysia. Untuk menjalankan tugasan dengan baik, salahsatu daripada aktiviti yang sangat penting ialah sentiasa memantau keadaan - pasaran, sosial, ekonomi, politik dan hubungan antarabangsa negara itu. Dari sinilah saya banyak bertembung dengan peluang yang cukup menyeronokkan serta juga beberapa masalah yang amat menakutkan - termasuklah yang saya utarakan hari ini..

Tue Apr 2, 2013 6:47 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

lain kali kalau berlaku kes mcm ni (minta dijauhkanlah..), hebahkan dlm
internet..bila dah kecoh nanti InsyaAllah akan cepatlah ada tindakan
pencegahan.

On 02/04/2013 1:23 PM, fuzzyinn@yahoo.com wrote:
>
> Dulu aku sendiri pernah Kena berhampiran bandar karak ..melalui kut
> jalan lama ..tiba dekat 1 selekoh kebetulan pulak berselisih dgn Lori
> yg membawa muatan batu kelikir ..dah la Lori tu isi membumbung tinggi
> ..apa lagi bila dia mengambil selekoh ..batu yg saiz 1/4 - 1/2 inci tu
> seolah2 org simbah dgn baldi la batu jatuh atas cermin depan + lampu
> semua berderai hancur ..entah berapa ratus biji batu yg menghentam
> ..nasib baik la tak berapa laju ..+- dlm 70km/h jer pada masa tu
> ..Kalau sedang duk speeding entah arwah dah saya gamaknya ..sempat la
> brake ..perlahan2 berhenti ka tepi ..Lori tu berhenti pun tidak
> selamba jer blah dari situ ..
>
> Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
> ----------------------------------------------------------
> *From: * rezal_sapuan@amtek.my
> *Sender: * automobil@yahoogroups.com
> *Date: *Tue, 2 Apr 2013 10:49:11 +0800
> *To: *<automobil@yahoogroups.com>
> *ReplyTo: * automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Cerucuk Besi
> Jatuh Dari Kren Hempap 2 Kereta [9 Attachments]
>
> Aku pulak pernah tengok tong gas jatuh, nasib keta yg follow sempat elak.
> Selang 2-3 keta je dgn aku.
>
> Kejadian berlaku kat balakong batu 11 kat selekoh, mmg bahaya
>
>
>
>
> From: bashah <bwasi@yahoo.com <mailto:bwasi%40yahoo.com>>
> To: "automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil%40yahoogroups.com>>,
> Date: 02/04/2013 10:05 AM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Cerucuk Besi Jatuh
> Dari Kren Hempap 2 Kereta
> Sent by: automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
>
>
>
> aku pernah tengok sebiji sawit jatuh dilorong laju sebelum Tol Pedas
> Linggi
> ke arah selatan...call PLUS, cepat depa respons...rupanya lori penuh
> sawit
> dah terbang kain canvas tutup...jatuh lagi sebiji didepan...nasib baik
> siang , kalau malam..boleh melambung kereta yg melanggar macam yang jadi
> keta MINi coopers lepas tol tangkak...semua mati.
>
> From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com <mailto:cekelatgetah%40gmail.com>>
> To: automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil%40yahoogroups.com>
> Sent: Tuesday, April 2, 2013 9:26 AM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Cerucuk Besi Jatuh
> Dari
> Kren Hempap 2 Kereta
>
> biasa la tu.. selagi takde kemalangan jiwa & selagi tak kecoh dlm
> internet,
> mmg takdela nak ambik preventive action.
>
> kalau tak silap mata aku, mmg ada yg diikat rantai tp kebanyakannya mmg
> togel mcm tu jer.. anggaran nisbah aku 9/10 mmg tak nampak pun rantai.
> kalau yg berantai pun alahai.. tak pastilah boleh support tak besi tu
> kalau
> bergolek.
> On 01/04/2013 5:28 PM, Abdul Rahman bin Johari wrote:
> dah kalau jadi mcm ni
> leh la kan klem juta2 lemon
> wlaupun kita tahu, tak sama dengan nyawa yg hilang
> tp sbg ganti punca rezeki dan sbg pengajaran kpd pihak yg berkenaan
> supaya tidak mengambil mudah perihal keselamatan
>
> selotep besar tu sheet plat kut
> kilang saya ada la pakai, utk press die
> ada kut rantai kat tengah2 gelung tu
> ikat kat lantai lori
>
>
>
> tanya saya wrote:
>
> salam,
>
> sy pn biasa tgk benda2 bahaya ni kat atas jalan ni, tapi ada
> gak yang segelintir tu yang tak berapa nk kisah ke atau tak
> perasan ke. Orang2 yang cam ni akan bwk kete rapat2 ngan lori
> yg bwk bende2 berat ni.
>
> Pernah terjadi, lori yang bawa balak ni, balak2 tu bergolek
> jatuh ke jalan n hempap kereta.
>
> Selagi kita mampu, elakkan drive dekat2 ngan lori/treler ni.
>
>
>
>
> 2013/4/1 MHZ <cekelatgetah@gmail.com <mailto:cekelatgetah%40gmail.com>>
> Salam,
>
> boleh dikatakan tiap hari aku ulang alik kerja akan
> nampak lori bawak gulungan besi besar (mcm sellotape
> gergasi) tanpa diikat apa2, hanya disendal 2 batang kayu
> bagi mengelakkan dari bergolek. bayangkanlah apa yg akan
> berlaku kalau tu besi tu bergolek atas jalan raya. tak
> tau lah sama prosedur mengangkut besi tu adalah jpj
> approved. tapi pandangan mata kasar aku ni memang sangat2
> membahayakan.
>
> On 31/03/2013 7:18 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>
> TRC digantung ekoran kemalangan kren penyambungan
> LRT, kata Prasarana
> The Malaysian
> InsiderThe Malaysian Insider
>
> (Embedded image moved to file: pic00778.jpg)TRC
> digantung ekoran
> kemalangan kren penyambungan
> LRT, kata Prasarana
>
> Oleh Boo Su-Lyn
>
> KUALA LUMPUR, 30 Mac — Kontraktor penyambungan LRT,
> TRC Synergies Bhd telah digantung daripada
> meneruskan kerja pembinaan selepas seorang
> meninggal dunia apabila tiang penyambung landasan
> menghempap kereta yang dipandu di Subang semalam.
> Ketua Kumpulan Komunikasi dan Pemasaran Strategik
> Syarikat Prasarana Negara Berhad's (Prasarana) Lim
> Jin Aun yang dihubungi The Malaysian Insider
> berkata tempoh penggantungan tersebut bergantung
> kepada siasatan kemalangan yang akan diambil.
> "Tetapi pada ketika ini, pastinya kami telah
> menggantung kerja yang dilakukan oleh TRC," kata
> Lim hari ini.
> Prasarana membelanjankan sebanyak RM7 bilion keatas
> penyambungan laluan kereta api Kelana Jaya and LRT
> Ampang.
> TRC Synergies merupakan anak syarikat Trans
> Resources Corporation Sdn Bhd (TRC), merupakan
> syarikat pembinaan yang berjaya dalam bidaan
> kontrak bernilai RM950 juta untuk penyambungan
> berjarak 17km laluan Kelana Jaya daripada stesen
> Kelana Jaya ke Putra Heights, dimana akan terdapat
> 13 stesen baru.
> Bina Puri-Tim Sekata JV telah dilantik untuk
> membina 17.7km laluan sambungan menghala ke laluan
> Ampang yang juga mempunyai 13 stesen baru.
> Kejadian ini adalah yang terbaru selepas Februari
> lepas sebuah jejambat berhampiran Taman Sains
> Selangor di Cyberjaya runtuh dan bumbung stadium di
> Kuala Terengganu runtuh, yang mana merupakan salah
> satu lagi insiden melibatkan projek awam di dalam
> negara.
> Projek Penyambungan Jajaran (LEP) sistem aliran
> transit ringan (LRT) merupakan salah satu projek di
> bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA),
> dimana ia dibina untuk meningkatkan khidmat
> pengangkutan awam dan dijangka mula beroperasi pada
> awal 2015.
> LEP merupakan inisiatif kerajaan untuk menyambung
> laluan LRT sedia ada meliputi laluan Kelana Jaya
> dan laluan Ampang menjangkaui kawasan perumahan dan
> komersil yang lebih luas di Lembah Klang.
> Laluan Ampang sedang diperluaskan sejauh 17.7km
> meliputi kawasan termasuk Bandar Kinrara, Puchong
> dan Putra Heights.
> Sementara laluan Kelana Jaya dipanjangkan sejauh
> 17km meliputi Lembah Subang, Subang Jaya dan USJ.
> Kedua-dua laluan bertemu di stesen bersepadu di
> Putra Heights.
>
> Cerucuk Besi Jatuh Dari Kren Hempap 2 Kereta
> Posted by greenboc
>
>
> (Embedded image moved to file: pic12316.jpg)
>
> Subang: Seorang lelaki maut manakala seorang lagi
> parah selepas tiang cerucuk besi seberat 10 tan
> menghempap dua kereta di Jalan Lapangan Terbang
> Subang, dekat sini, malam ini.
>
> Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, tiang cerucuk
> besi yang diangkat kren terbabit dikatakan terlepas
> sebelum menghempap dua kereta yang kebetulan
> melalui kawasan berkenaan.
>
> Mangsa yang menaiki kereta Hyundai Sonata meninggal
> dunia di tempat kejadian manakala seorang lagi
> lelaki yang menaiki kenderaan pacuan empat roda,
> Nissan Frontier cedera parah dan dikejarkan ke
> Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini,
> untuk rawatan lanjut.
>
> Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat
> Selangor, Mohamad Sani Harul, berkata pihaknya
> menerima maklumat mengenai kejadian itu 10 minit
> selepas insiden dan tiba di tempat kejadian pada
> jam 7.53 malam.
>
> Beliau berkata, dua jentera bomba dari Balai Bomba
> dan Penyelamat Subang Jaya serta Petaling Jaya
> dikejarkan ke tempat kejadian untuk operasi
> menyelamat.
>
> "Ketika tiba di lokasi, tiang cerucuk besi yang
> tumbang itu menghempap masing-masing sebuah kereta
> dan kenderaan pacuan empat roda.
>
> "Seorang lelaki meninggal dunia di tempat kejadian
> dan seorang lagi cedera parah," katanya kepada BH
> selepas operasi menyelamat selesai, sebentar tadi.
>
> Sementara itu, Syarikat Prasarana Negara Berhad
> (Prasarana) menghentikan kerja bagi penyambungan
> landasan LRT di KM15 off Jalan Lapangan Terbang,
> Subang di sini berikutan kematian seorang pemandu
> kereta di sini malam tadi.
>
> Pengarah Kumpulan Prasarana bagi Pembangunan Projek
> Zulkifli Mohd Yusoff berkata, syarikat itu kesal
> insiden membabitkan seorang pemandu maut dan
> penumpang kereta cedera apabila peralatan pembinaan
> di bahagian itu tiba-tiba menimpa kenderaan mereka
> pada kira-kira 7.30 malam.
>
> "Mangsa yang cedera dihantar ke hospital. Kami
> kesal kemalangan yang terjadi dan menyampaikan
> ucapan takziah kepada anggota keluarga mangsa yang
> meninggal dunia," katanya dalam satu kenyataan.
>
> Projek itu bertujuan untuk meningkatkan lagi
> pengangkutan awam bandar di Lembah Klang.
> (Embedded image moved to file: pic03035.jpg)
> (Embedded image moved to file: pic22190.jpg)
> (Embedded image moved to file: pic01842.jpg)
> (Embedded image moved to file: pic00288.jpg)
> (Embedded image moved to file: pic30106.jpg)
> (Embedded image moved to file: pic09040.jpg)
> (Embedded image moved to file: pic08942.jpg)
>
> comments:
> Anonymous said...
> walaupun untuk tujuan apa sekali pun
> keselamatan mesti diutamakan jangan bila dah
> jadi baru nak macama macam seliaan mesti ada
> walau pun dah malam
> Anonymous said...
> Ni semua punca drpd Anwar Ibrahim sebab tak
> pantau kerja keselamatan...
> Anonymous said...
> Apa pasal pulak salah kan anwar.ini msti
> karat punya mamat.
> Anonymous said...
> HA HA HA.BETUL LA ANUAR MUSA....PUN SAMA TAK
> Anonymous said...
> Bodoh... takkan semua DSAI nak jaga...
> Bangang.. Syarikat tu yg takde safety
> langsung.... Bongok..
> Anonymous said...
> Sedih tapi benar.
>
> Jambatan boleh runtuh, stadium pun runtuh,
> inikan kemalangan hempap biasalah. Bukan nya
> nak dijadikan tetapi kemalangan.
>
> Takziah pada keluarga waris yang meninggal
> dunia.
>
> Tapi kalau bacul sangat nak bubar parlimen,
> itu bukan kemalangan tapi khecutt takde
> teloq.
>
> Sedih tapi benar.
> Anonymous said...
> Anon...1:14 ...tu perli tu...dalam
> maksudnya...
> Anonymous said...
> itu hanya satu sindiran jgn emosi
> addin.... said...
> Ya...salah anuar lah ni sapa
> lagi......he..he..semua salah dia(sindiran)
> Anonymous said...
> Like3..
> Anonymous said...
> Ni smua punca kecuaian xleh libatkn isu
> politik.lau nk libatkn isu politik tu kn
> projek kerajaan persekutuan bkn projek
> kerjaan negeri
>
>
>
>
>

Tue Apr 2, 2013 11:01 pm (PDT) . Posted by:

"tanya saya"

Bro,

Klem mmg bleh klem ... tp orang yg kena tu either hidup atau merana seumur
hidup.

Tak pasti plak kesilapan cam ni company tu nk byr ke tak. Ingat tk kisah yg
tayar monorail kt bukit bintang yg jatuh atas kepada journalist tu..
Seingat sy, fight punya fight, the insurance company tk byr an journlist tu
pulak rsanya masih tak sihat til now.

kesimpulannya.. go for takaful product. Insyaallah klem akan dibyr. Yg
penting, jgn langgar peraturan / undang2 yng telah ditetapkan. Jika tidak.
semua kesalahan fall back kt kita blk.
Cth plg mudah.. Ramai kita tgk orang gunakan lane kecemasan masa kt highway
utk kepentingan sendiri. Nk cepat la.. n macam2 alasan lg. Ade yg Mmg speed
habis. Ade pulak yg saje nk potong queue. If ade xcident kt situ, susah nk
dpt klem. Buat la report polis atau dpt keputusan kes skalipun, blum tentu
kita dpt klem tu. ..

2013/4/1 Abdul Rahman bin Johari <arahman@newhoongfatt.com.my>

> **
> dah kalau jadi mcm ni
> leh la kan klem juta2 lemon
> wlaupun kita tahu, tak sama dengan nyawa yg hilang
> tp sbg ganti punca rezeki dan sbg pengajaran kpd pihak yg berkenaan supaya
> tidak mengambil mudah perihal keselamatan
>
> selotep besar tu sheet plat kut
> kilang saya ada la pakai, utk press die
> ada kut rantai kat tengah2 gelung tu
> ikat kat lantai lori
>
>
>
> tanya saya wrote:
>
>
> salam,
>
> sy pn biasa tgk benda2 bahaya ni kat atas jalan ni, tapi ada gak yang
> segelintir tu yang tak berapa nk kisah ke atau tak perasan ke. Orang2 yang
> cam ni akan bwk kete rapat2 ngan lori yg bwk bende2 berat ni.
>
> Pernah terjadi, lori yang bawa balak ni, balak2 tu bergolek jatuh ke
> jalan n hempap kereta.
>
> Selagi kita mampu, elakkan drive dekat2 ngan lori/treler ni.
>
>
>
>
> 2013/4/1 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>
>> Salam,
>>
>> boleh dikatakan tiap hari aku ulang alik kerja akan nampak lori bawak
>> gulungan besi besar (mcm sellotape gergasi) tanpa diikat apa2, hanya
>> disendal 2 batang kayu bagi mengelakkan dari bergolek. bayangkanlah apa yg
>> akan berlaku kalau tu besi tu bergolek atas jalan raya. tak tau lah sama
>> prosedur mengangkut besi tu adalah jpj approved. tapi pandangan mata kasar
>> aku ni memang sangat2 membahayakan.
>>
>> On 31/03/2013 7:18 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>>
>>
>>
>> *TRC digantung ekoran kemalangan kren penyambungan LRT, kata Prasarana
>> *
>> [image: The Malaysian Insider] <http://www.themalaysianinsider.com/>The
>> Malaysian Insider
>>
>> [image: TRC digantung ekoran kemalangan kren penyambungan LRT, kata
>> Prasarana]<http://my.news.yahoo.com/photos/prasarana-nafi-dakwaan-perkasa-halang-bumi-sertai-mrt-photo-084650876.html>
>>
>> Oleh Boo Su-Lyn
>>
>> KUALA LUMPUR, 30 Mac � Kontraktor penyambungan LRT, TRC Synergies Bhd
>> telah digantung daripada meneruskan kerja pembinaan selepas seorang
>> meninggal dunia apabila tiang penyambung landasan menghempap kereta yang
>> dipandu di Subang semalam.
>>
>> Ketua Kumpulan Komunikasi dan Pemasaran Strategik Syarikat Prasarana
>> Negara Berhad's (Prasarana) Lim Jin Aun yang dihubungi *The Malaysian
>> Insider *berkata tempoh penggantungan tersebut bergantung kepada
>> siasatan kemalangan yang akan diambil.
>>
>> "Tetapi pada ketika ini, pastinya kami telah menggantung kerja yang
>> dilakukan oleh TRC," kata Lim hari ini.
>>
>> Prasarana membelanjankan sebanyak RM7 bilion keatas penyambungan laluan
>> kereta api Kelana Jaya and LRT Ampang.
>>
>> TRC Synergies merupakan anak syarikat Trans Resources Corporation Sdn Bhd
>> (TRC), merupakan syarikat pembinaan yang berjaya dalam bidaan kontrak
>> bernilai RM950 juta untuk penyambungan berjarak 17km laluan Kelana Jaya
>> daripada stesen Kelana Jaya ke Putra Heights, dimana akan terdapat 13
>> stesen baru.
>>
>> Bina Puri-Tim Sekata JV telah dilantik untuk membina 17.7km laluan
>> sambungan menghala ke laluan Ampang yang juga mempunyai 13 stesen baru.
>>
>> Kejadian ini adalah yang terbaru selepas Februari lepas sebuah jejambat
>> berhampiran Taman Sains Selangor di Cyberjaya runtuh dan bumbung stadium di
>> Kuala Terengganu runtuh, yang mana merupakan salah satu lagi insiden
>> melibatkan projek awam di dalam negara.
>>
>> Projek Penyambungan Jajaran (LEP) sistem aliran transit ringan (LRT)
>> merupakan salah satu projek di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara
>> (NKRA), dimana ia dibina untuk meningkatkan khidmat pengangkutan awam dan
>> dijangka mula beroperasi pada awal 2015.
>>
>> LEP merupakan inisiatif kerajaan untuk menyambung laluan LRT sedia ada
>> meliputi laluan Kelana Jaya dan laluan Ampang menjangkaui kawasan perumahan
>> dan komersil yang lebih luas di Lembah Klang.
>>
>> Laluan Ampang sedang diperluaskan sejauh 17.7km meliputi kawasan termasuk
>> Bandar Kinrara, Puchong dan Putra Heights.
>>
>> Sementara laluan Kelana Jaya dipanjangkan sejauh 17km meliputi Lembah
>> Subang, Subang Jaya dan USJ.
>>
>> Kedua-dua laluan bertemu di stesen bersepadu di Putra Heights.
>> Cerucuk Besi Jatuh Dari Kren Hempap 2 Kereta<http://greenboc.blogspot.com/2013/03/bergambar-cerucuk-besi-jatuh-dari-kren.html>
>> Posted by greenboc
>> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://4.bp.blogspot.com/-zpm2URubne0/UVZpAuo6rWI/AAAAAAABc80/5BfvPRxqaqE/s1600/maut1.jpg>
>> Subang: Seorang lelaki maut manakala seorang lagi parah selepas tiang
>> cerucuk besi seberat 10 tan menghempap dua kereta di Jalan Lapangan Terbang
>> Subang, dekat sini, malam ini.
>>
>> Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, tiang cerucuk besi yang diangkat kren
>> terbabit dikatakan terlepas sebelum menghempap dua kereta yang kebetulan
>> melalui kawasan berkenaan.
>>
>> Mangsa yang menaiki kereta Hyundai Sonata meninggal dunia di tempat
>> kejadian manakala seorang lagi lelaki yang menaiki kenderaan pacuan empat
>> roda, Nissan Frontier cedera parah dan dikejarkan ke Pusat Perubatan
>> Universiti Malaya (PPUM) di sini, untuk rawatan lanjut.
>>
>> Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohamad Sani
>> Harul, berkata pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu 10 minit
>> selepas insiden dan tiba di tempat kejadian pada jam 7.53 malam.
>>
>> Beliau berkata, dua jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Subang
>> Jaya serta Petaling Jaya dikejarkan ke tempat kejadian untuk operasi
>> menyelamat.
>>
>> �Ketika tiba di lokasi, tiang cerucuk besi yang tumbang itu menghempap
>> masing-masing sebuah kereta dan kenderaan pacuan empat roda.
>>
>> �Seorang lelaki meninggal dunia di tempat kejadian dan seorang lagi
>> cedera parah,� katanya kepada BH selepas operasi menyelamat selesai,
>> sebentar tadi.
>>
>> Sementara itu, Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) menghentikan
>> kerja bagi penyambungan landasan LRT di KM15 off Jalan Lapangan Terbang,
>> Subang di sini berikutan kematian seorang pemandu kereta di sini malam tadi.
>>
>> Pengarah Kumpulan Prasarana bagi Pembangunan Projek Zulkifli Mohd Yusoff
>> berkata, syarikat itu kesal insiden membabitkan seorang pemandu maut dan
>> penumpang kereta cedera apabila peralatan pembinaan di bahagian itu
>> tiba-tiba menimpa kenderaan mereka pada kira-kira 7.30 malam.
>>
>> "Mangsa yang cedera dihantar ke hospital. Kami kesal kemalangan yang
>> terjadi dan menyampaikan ucapan takziah kepada anggota keluarga mangsa yang
>> meninggal dunia," katanya dalam satu kenyataan.
>>
>> Projek itu bertujuan untuk meningkatkan lagi pengangkutan awam bandar di
>> Lembah Klang.
>> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-T6fpHpDSJLo/UVZoMYhlzMI/AAAAAAABc70/BgxQzoOghUE/s1600/1.jpghttp://www.gophoto.it/view.php?i=http://1.bp.blogspot.com/-RTP6RTfwJrw/UVZoMhpxdcI/AAAAAAABc78/ZNagbh9kLBA/s1600/2.jpghttp://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-SKNRcOrV7s4/UVZoR5TYxhI/AAAAAAABc8E/PDdEm8i66K8/s1600/5.jpghttp://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-bc454yvIN1s/UVZoR4tEsXI/AAAAAAABc8I/DSFLUBfxAlQ/s1600/3.jpghttp://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-p8kJ7CoL_Ew/UVZoYSUF4UI/AAAAAAABc8U/3D4laAYDaUA/s1600/7.jpghttp://www.gophoto.it/view.php?i=http://1.bp.blogspot.com/-kiTGVUdKo38/UVZoYUGK5PI/AAAAAAABc8Y/p09lyGsqnYc/s1600/6.jpghttp://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-I7O1bSJhjOw/UVZodzwGTZI/AAAAAAABc8k/5ZinsGBiuL8/s1600/8.jpg>
>>
>> *comments: *
>>
>> Anonymous said...
>>
>> walaupun untuk tujuan apa sekali pun keselamatan mesti diutamakan jangan
>> bila dah jadi baru nak macama macam seliaan mesti ada walau pun dah malam
>> Anonymous said...
>>
>> Ni semua punca drpd Anwar Ibrahim sebab tak pantau kerja keselamatan...
>> Anonymous said...
>>
>> Apa pasal pulak salah kan anwar.ini msti karat punya mamat.
>> Anonymous said...
>>
>> HA HA HA.BETUL LA ANUAR MUSA....PUN SAMA TAK
>> Anonymous said...
>>
>> Bodoh... takkan semua DSAI nak jaga... Bangang.. Syarikat tu yg takde
>> safety langsung.... Bongok..
>> Anonymous said...
>>
>> Sedih tapi benar.
>>
>> Jambatan boleh runtuh, stadium pun runtuh, inikan kemalangan hempap
>> biasalah. Bukan nya nak dijadikan tetapi kemalangan.
>>
>> Takziah pada keluarga waris yang meninggal dunia.
>>
>> Tapi kalau bacul sangat nak bubar parlimen, itu bukan kemalangan tapi
>> khecutt takde teloq.
>>
>> Sedih tapi benar.
>> Anonymous said...
>>
>> Anon...1:14 ...tu perli tu...dalam maksudnya...
>> Anonymous said...
>>
>> itu hanya satu sindiran jgn emosi
>> addin.... said...
>>
>> Ya...salah anuar lah ni sapa lagi......he..he..semua salah dia(sindiran)
>> Anonymous said...
>>
>> Like3..
>> Anonymous said...
>>
>> Ni smua punca kecuaian xleh libatkn isu politik.lau nk libatkn isu
>> politik tu kn projek kerajaan persekutuan bkn projek kerjaan negeri
>>
>>
>>
>

Wed Apr 3, 2013 12:31 am (PDT) . Posted by:

"tanya saya"

betul tu. Sy pn pernah experience. Tayar spare lori tetiba jatuh n melantun
kt keta sy yg tgh on speed... Nasib baik tk panic. Cumanya kete kemek...
Melayang gak duit..

2013/4/1 Mohd Syaril Matsali <syaril.matsali@my.panasonic.com>

> **
>
>
> ramai pemandu2 especially driver lori x beri perhatian bab safety terutama
> pd brg2 yg mereka bawa... pernah terjadi mold acuan atas lori tergolek atas
> jalan sebab lantai besi pd lori tu licin... ia sepatutnya diletakkan papan
> utk elakkan mold tu slide dan jatuh, pernah juga 1 case dpn mata sebatang
> kayu terbang dari atas lori dan kena cermin depan kereta sebelah, nyaris
> tidak sebabkan kecederaan serius... hal ini berlaku pd berita akhbar sabtu
> lepas, sebatang besi dari lori yg selisih terbang masuk kereta dan tertusuk
> leher seorg wanita hingga maut...
> hal2 sebegini adalah dari sikap cuai sesetangah pihak yg mendatangkan
> mudharat pada org lain... so pikirkan safety diri sendiri dan untuk org
> lain juga....
>
>
>
> From: tanya saya <worksplendid@gmail.com>
> To: automobil <automobil@yahoogroups.com>,
> Date: 04/01/2013 05:17 PM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Cerucuk Besi
> Jatuh Dari Kren Hempap 2 Kereta
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
> ------------------------------
>
>
>
>
>
> salam,
>
>
> sy pn biasa tgk benda2 bahaya ni kat atas jalan ni, tapi ada gak yang
> segelintir tu yang tak berapa nk kisah ke atau tak perasan ke. Orang2 yang
> cam ni akan bwk kete rapat2 ngan lori yg bwk bende2 berat ni.
>
> Pernah terjadi, lori yang bawa balak ni, balak2 tu bergolek jatuh ke jalan
> n hempap kereta.
>
> Selagi kita mampu, elakkan drive dekat2 ngan lori/treler ni.
>
>
>
>
> 2013/4/1 MHZ <*cekelatgetah@gmail.com* <cekelatgetah@gmail.com>>
> Salam,
>
> boleh dikatakan tiap hari aku ulang alik kerja akan nampak lori bawak
> gulungan besi besar (mcm sellotape gergasi) tanpa diikat apa2, hanya
> disendal 2 batang kayu bagi mengelakkan dari bergolek. bayangkanlah apa yg
> akan berlaku kalau tu besi tu bergolek atas jalan raya. tak tau lah sama
> prosedur mengangkut besi tu adalah jpj approved. tapi pandangan mata kasar
> aku ni memang sangat2 membahayakan.
>
> On 31/03/2013 7:18 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>
>
> *TRC digantung ekoran kemalangan kren penyambungan LRT, kata Prasarana*
> [image: The Malaysian Insider] <http://www.themalaysianinsider.com/>*The
> Malaysian Insider *
> * *
> [image: TRC digantung ekoran kemalangan kren penyambungan LRT, kata
> Prasarana]<http://my.news.yahoo.com/photos/prasarana-nafi-dakwaan-perkasa-halang-bumi-sertai-mrt-photo-084650876.html>
> * *
> *Oleh Boo Su-Lyn*
> *
> KUALA LUMPUR, 30 Mac � Kontraktor penyambungan LRT, TRC Synergies Bhd
> telah digantung daripada meneruskan kerja pembinaan selepas seorang
> meninggal dunia apabila tiang penyambung landasan menghempap kereta yang
> dipandu di Subang semalam. *
>
> *Ketua Kumpulan Komunikasi dan Pemasaran Strategik Syarikat Prasarana
> Negara Berhad's (Prasarana) Lim Jin Aun yang dihubungi The Malaysian
> Insider berkata tempoh penggantungan tersebut bergantung kepada siasatan
> kemalangan yang akan diambil.*
>
> *"Tetapi pada ketika ini, pastinya kami telah menggantung kerja yang
> dilakukan oleh TRC," kata Lim hari ini.*
>
> *Prasarana membelanjankan sebanyak RM7 bilion keatas penyambungan laluan
> kereta api Kelana Jaya and LRT Ampang.*
>
> *TRC Synergies merupakan anak syarikat Trans Resources Corporation Sdn
> Bhd (TRC), merupakan syarikat pembinaan yang berjaya dalam bidaan kontrak
> bernilai RM950 juta untuk penyambungan berjarak 17km laluan Kelana Jaya
> daripada stesen Kelana Jaya ke Putra Heights, dimana akan terdapat 13
> stesen baru.*
>
> *Bina Puri-Tim Sekata JV telah dilantik untuk membina 17.7km laluan
> sambungan menghala ke laluan Ampang yang juga mempunyai 13 stesen baru.*
>
> *Kejadian ini adalah yang terbaru selepas Februari lepas sebuah jejambat
> berhampiran Taman Sains Selangor di Cyberjaya runtuh dan bumbung stadium di
> Kuala Terengganu runtuh, yang mana merupakan salah satu lagi insiden
> melibatkan projek awam di dalam negara.*
>
> *Projek Penyambungan Jajaran (LEP) sistem aliran transit ringan (LRT)
> merupakan salah satu projek di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara
> (NKRA), dimana ia dibina untuk meningkatkan khidmat pengangkutan awam dan
> dijangka mula beroperasi pada awal 2015.*
>
> *LEP merupakan inisiatif kerajaan untuk menyambung laluan LRT sedia ada
> meliputi laluan Kelana Jaya dan laluan Ampang menjangkaui kawasan perumahan
> dan komersil yang lebih luas di Lembah Klang.*
>
> *Laluan Ampang sedang diperluaskan sejauh 17.7km meliputi kawasan
> termasuk Bandar Kinrara, Puchong dan Putra Heights.*
>
> *Sementara laluan Kelana Jaya dipanjangkan sejauh 17km meliputi Lembah
> Subang, Subang Jaya dan USJ.*
>
> *Kedua-dua laluan bertemu di stesen bersepadu di Putra Heights.*
>
> * *
> *Cerucuk Besi Jatuh Dari Kren Hempap 2 Kereta*<http://greenboc.blogspot.com/2013/03/bergambar-cerucuk-besi-jatuh-dari-kren.html>
> * *
> Posted by greenboc
>
> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://4.bp.blogspot.com/-zpm2URubne0/UVZpAuo6rWI/AAAAAAABc80/5BfvPRxqaqE/s1600/maut1.jpg>
>
> Subang: Seorang lelaki maut manakala seorang lagi parah selepas tiang
> cerucuk besi seberat 10 tan menghempap dua kereta di Jalan Lapangan Terbang
> Subang, dekat sini, malam ini.
>
> Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, tiang cerucuk besi yang diangkat kren
> terbabit dikatakan terlepas sebelum menghempap dua kereta yang kebetulan
> melalui kawasan berkenaan.
>
> Mangsa yang menaiki kereta Hyundai Sonata meninggal dunia di tempat
> kejadian manakala seorang lagi lelaki yang menaiki kenderaan pacuan empat
> roda, Nissan Frontier cedera parah dan dikejarkan ke Pusat Perubatan
> Universiti Malaya (PPUM) di sini, untuk rawatan lanjut.
>
> Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohamad Sani
> Harul, berkata pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu 10 minit
> selepas insiden dan tiba di tempat kejadian pada jam 7.53 malam.
>
> Beliau berkata, dua jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Subang
> Jaya serta Petaling Jaya dikejarkan ke tempat kejadian untuk operasi
> menyelamat.
>
> �Ketika tiba di lokasi, tiang cerucuk besi yang tumbang itu menghempap
> masing-masing sebuah kereta dan kenderaan pacuan empat roda.
>
> �Seorang lelaki meninggal dunia di tempat kejadian dan seorang lagi cedera
> parah,� katanya kepada BH selepas operasi menyelamat selesai, sebentar tadi.
>
> Sementara itu, Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) menghentikan
> kerja bagi penyambungan landasan LRT di KM15 off Jalan Lapangan Terbang,
> Subang di sini berikutan kematian seorang pemandu kereta di sini malam tadi.
>
> Pengarah Kumpulan Prasarana bagi Pembangunan Projek Zulkifli Mohd Yusoff
> berkata, syarikat itu kesal insiden membabitkan seorang pemandu maut dan
> penumpang kereta cedera apabila peralatan pembinaan di bahagian itu
> tiba-tiba menimpa kenderaan mereka pada kira-kira 7.30 malam.
>
> "Mangsa yang cedera dihantar ke hospital. Kami kesal kemalangan yang
> terjadi dan menyampaikan ucapan takziah kepada anggota keluarga mangsa yang
> meninggal dunia," katanya dalam satu kenyataan.
>
> Projek itu bertujuan untuk meningkatkan lagi pengangkutan awam bandar di
> Lembah Klang.
>
> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-T6fpHpDSJLo/UVZoMYhlzMI/AAAAAAABc70/BgxQzoOghUE/s1600/1.jpg>
> *
> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://1.bp.blogspot.com/-RTP6RTfwJrw/UVZoMhpxdcI/AAAAAAABc78/ZNagbh9kLBA/s1600/2.jpg>
> *
> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-SKNRcOrV7s4/UVZoR5TYxhI/AAAAAAABc8E/PDdEm8i66K8/s1600/5.jpg>
> *
> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-bc454yvIN1s/UVZoR4tEsXI/AAAAAAABc8I/DSFLUBfxAlQ/s1600/3.jpg>
> *
> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-p8kJ7CoL_Ew/UVZoYSUF4UI/AAAAAAABc8U/3D4laAYDaUA/s1600/7.jpg>
> *
> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://1.bp.blogspot.com/-kiTGVUdKo38/UVZoYUGK5PI/AAAAAAABc8Y/p09lyGsqnYc/s1600/6.jpg>
> *
> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-I7O1bSJhjOw/UVZodzwGTZI/AAAAAAABc8k/5ZinsGBiuL8/s1600/8.jpg>
>
> *comments: *
>
> Anonymous said...
> walaupun untuk tujuan apa sekali pun keselamatan mesti diutamakan jangan
> bila dah jadi baru nak macama macam seliaan mesti ada walau pun dah malam
>
> Anonymous said...
> Ni semua punca drpd Anwar Ibrahim sebab tak pantau kerja keselamatan...
>
> Anonymous said...
> Apa pasal pulak salah kan anwar.ini msti karat punya mamat.
>
> Anonymous said...
> HA HA HA.BETUL LA ANUAR MUSA....PUN SAMA TAK
>
> Anonymous said...
> Bodoh... takkan semua DSAI nak jaga... Bangang.. Syarikat tu yg takde
> safety langsung.... Bongok..
>
> Anonymous said...
> Sedih tapi benar.
>
> Jambatan boleh runtuh, stadium pun runtuh, inikan kemalangan hempap
> biasalah. Bukan nya nak dijadikan tetapi kemalangan.
>
> Takziah pada keluarga waris yang meninggal dunia.
>
> Tapi kalau bacul sangat nak bubar parlimen, itu bukan kemalangan tapi
> khecutt takde teloq.
>
> Sedih tapi benar.
>
> Anonymous said...
> Anon...1:14 ...tu perli tu...dalam maksudnya...
>
> Anonymous said...
> itu hanya satu sindiran jgn emosi
>
> addin.... said...
> Ya...salah anuar lah ni sapa lagi......he..he..semua salah dia(sindiran)
>
> Anonymous said...
> Like3..
>
> Anonymous said...
> Ni smua punca kecuaian xleh libatkn isu politik.lau nk libatkn isu politik
> tu kn projek kerajaan persekutuan bkn projek kerjaan negeri
>
>
>
>
>

Wed Apr 3, 2013 3:01 am (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Sebenarnya garis panduan dah ada tapi disebabkan *penguatkuasaan
lemah*, dia buat "asal
boleh" aje. Ni la yang aku kesalkan sangat�. Bila
dah jadi baru nak ambil tindakan..

2013/4/3 tanya saya <worksplendid@gmail.com>

> **
>
>
> betul tu. Sy pn pernah experience. Tayar spare lori tetiba jatuh n
> melantun kt keta sy yg tgh on speed... Nasib baik tk panic. Cumanya kete
> kemek... Melayang gak duit..
>
>
>
> 2013/4/1 Mohd Syaril Matsali <syaril.matsali@my.panasonic.com>
>
>> **
>>
>>
>> ramai pemandu2 especially driver lori x beri perhatian bab safety
>> terutama pd brg2 yg mereka bawa... pernah terjadi mold acuan atas lori
>> tergolek atas jalan sebab lantai besi pd lori tu licin... ia sepatutnya
>> diletakkan papan utk elakkan mold tu slide dan jatuh, pernah juga 1 case
>> dpn mata sebatang kayu terbang dari atas lori dan kena cermin depan kereta
>> sebelah, nyaris tidak sebabkan kecederaan serius... hal ini berlaku pd
>> berita akhbar sabtu lepas, sebatang besi dari lori yg selisih terbang masuk
>> kereta dan tertusuk leher seorg wanita hingga maut...
>> hal2 sebegini adalah dari sikap cuai sesetangah pihak yg mendatangkan
>> mudharat pada org lain... so pikirkan safety diri sendiri dan untuk org
>> lain juga....
>>
>>
>>
>> From: tanya saya <worksplendid@gmail.com>
>> To: automobil <automobil@yahoogroups.com>,
>> Date: 04/01/2013 05:17 PM
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Cerucuk Besi
>> Jatuh Dari Kren Hempap 2 Kereta
>> Sent by: automobil@yahoogroups.com
>> ------------------------------
>>
>>
>>
>>
>>
>> salam,
>>
>>
>> sy pn biasa tgk benda2 bahaya ni kat atas jalan ni, tapi ada gak yang
>> segelintir tu yang tak berapa nk kisah ke atau tak perasan ke. Orang2 yang
>> cam ni akan bwk kete rapat2 ngan lori yg bwk bende2 berat ni.
>>
>> Pernah terjadi, lori yang bawa balak ni, balak2 tu bergolek jatuh ke
>> jalan n hempap kereta.
>>
>> Selagi kita mampu, elakkan drive dekat2 ngan lori/treler ni.
>>
>>
>>
>>
>> 2013/4/1 MHZ <*cekelatgetah@gmail.com* <cekelatgetah@gmail.com>>
>> Salam,
>>
>> boleh dikatakan tiap hari aku ulang alik kerja akan nampak lori bawak
>> gulungan besi besar (mcm sellotape gergasi) tanpa diikat apa2, hanya
>> disendal 2 batang kayu bagi mengelakkan dari bergolek. bayangkanlah apa yg
>> akan berlaku kalau tu besi tu bergolek atas jalan raya. tak tau lah sama
>> prosedur mengangkut besi tu adalah jpj approved. tapi pandangan mata kasar
>> aku ni memang sangat2 membahayakan.
>>
>> On 31/03/2013 7:18 PM, -::eSpAcE9808::- wrote:
>>
>>
>> *TRC digantung ekoran kemalangan kren penyambungan LRT, kata Prasarana*
>> [image: The Malaysian Insider] <http://www.themalaysianinsider.com/>*The
>> Malaysian Insider *
>> * *
>> [image: TRC digantung ekoran kemalangan kren penyambungan LRT, kata
>> Prasarana]<http://my.news.yahoo.com/photos/prasarana-nafi-dakwaan-perkasa-halang-bumi-sertai-mrt-photo-084650876.html>
>> * *
>> *Oleh Boo Su-Lyn*
>> *
>> KUALA LUMPUR, 30 Mac � Kontraktor penyambungan LRT, TRC Synergies Bhd
>> telah digantung daripada meneruskan kerja pembinaan selepas seorang
>> meninggal dunia apabila tiang penyambung landasan menghempap kereta yang
>> dipandu di Subang semalam. *
>>
>> *Ketua Kumpulan Komunikasi dan Pemasaran Strategik Syarikat Prasarana
>> Negara Berhad's (Prasarana) Lim Jin Aun yang dihubungi The Malaysian
>> Insider berkata tempoh penggantungan tersebut bergantung kepada siasatan
>> kemalangan yang akan diambil.*
>>
>> *"Tetapi pada ketika ini, pastinya kami telah menggantung kerja yang
>> dilakukan oleh TRC," kata Lim hari ini.*
>>
>> *Prasarana membelanjankan sebanyak RM7 bilion keatas penyambungan laluan
>> kereta api Kelana Jaya and LRT Ampang.*
>>
>> *TRC Synergies merupakan anak syarikat Trans Resources Corporation Sdn
>> Bhd (TRC), merupakan syarikat pembinaan yang berjaya dalam bidaan kontrak
>> bernilai RM950 juta untuk penyambungan berjarak 17km laluan Kelana Jaya
>> daripada stesen Kelana Jaya ke Putra Heights, dimana akan terdapat 13
>> stesen baru.*
>>
>> *Bina Puri-Tim Sekata JV telah dilantik untuk membina 17.7km laluan
>> sambungan menghala ke laluan Ampang yang juga mempunyai 13 stesen baru.*
>>
>> *Kejadian ini adalah yang terbaru selepas Februari lepas sebuah jejambat
>> berhampiran Taman Sains Selangor di Cyberjaya runtuh dan bumbung stadium di
>> Kuala Terengganu runtuh, yang mana merupakan salah satu lagi insiden
>> melibatkan projek awam di dalam negara.*
>>
>> *Projek Penyambungan Jajaran (LEP) sistem aliran transit ringan (LRT)
>> merupakan salah satu projek di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara
>> (NKRA), dimana ia dibina untuk meningkatkan khidmat pengangkutan awam dan
>> dijangka mula beroperasi pada awal 2015.*
>>
>> *LEP merupakan inisiatif kerajaan untuk menyambung laluan LRT sedia ada
>> meliputi laluan Kelana Jaya dan laluan Ampang menjangkaui kawasan perumahan
>> dan komersil yang lebih luas di Lembah Klang.*
>>
>> *Laluan Ampang sedang diperluaskan sejauh 17.7km meliputi kawasan
>> termasuk Bandar Kinrara, Puchong dan Putra Heights.*
>>
>> *Sementara laluan Kelana Jaya dipanjangkan sejauh 17km meliputi Lembah
>> Subang, Subang Jaya dan USJ.*
>>
>> *Kedua-dua laluan bertemu di stesen bersepadu di Putra Heights.*
>>
>> * *
>> *Cerucuk Besi Jatuh Dari Kren Hempap 2 Kereta*<http://greenboc.blogspot.com/2013/03/bergambar-cerucuk-besi-jatuh-dari-kren.html>
>> * *
>> Posted by greenboc
>>
>> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://4.bp.blogspot.com/-zpm2URubne0/UVZpAuo6rWI/AAAAAAABc80/5BfvPRxqaqE/s1600/maut1.jpg>
>>
>> Subang: Seorang lelaki maut manakala seorang lagi parah selepas tiang
>> cerucuk besi seberat 10 tan menghempap dua kereta di Jalan Lapangan Terbang
>> Subang, dekat sini, malam ini.
>>
>> Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, tiang cerucuk besi yang diangkat kren
>> terbabit dikatakan terlepas sebelum menghempap dua kereta yang kebetulan
>> melalui kawasan berkenaan.
>>
>> Mangsa yang menaiki kereta Hyundai Sonata meninggal dunia di tempat
>> kejadian manakala seorang lagi lelaki yang menaiki kenderaan pacuan empat
>> roda, Nissan Frontier cedera parah dan dikejarkan ke Pusat Perubatan
>> Universiti Malaya (PPUM) di sini, untuk rawatan lanjut.
>>
>> Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohamad Sani
>> Harul, berkata pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu 10 minit
>> selepas insiden dan tiba di tempat kejadian pada jam 7.53 malam.
>>
>> Beliau berkata, dua jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Subang
>> Jaya serta Petaling Jaya dikejarkan ke tempat kejadian untuk operasi
>> menyelamat.
>>
>> �Ketika tiba di lokasi, tiang cerucuk besi yang tumbang itu menghempap
>> masing-masing sebuah kereta dan kenderaan pacuan empat roda.
>>
>> �Seorang lelaki meninggal dunia di tempat kejadian dan seorang lagi
>> cedera parah,� katanya kepada BH selepas operasi menyelamat selesai,
>> sebentar tadi.
>>
>> Sementara itu, Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) menghentikan
>> kerja bagi penyambungan landasan LRT di KM15 off Jalan Lapangan Terbang,
>> Subang di sini berikutan kematian seorang pemandu kereta di sini malam tadi.
>>
>> Pengarah Kumpulan Prasarana bagi Pembangunan Projek Zulkifli Mohd Yusoff
>> berkata, syarikat itu kesal insiden membabitkan seorang pemandu maut dan
>> penumpang kereta cedera apabila peralatan pembinaan di bahagian itu
>> tiba-tiba menimpa kenderaan mereka pada kira-kira 7.30 malam.
>>
>> "Mangsa yang cedera dihantar ke hospital. Kami kesal kemalangan yang
>> terjadi dan menyampaikan ucapan takziah kepada anggota keluarga mangsa yang
>> meninggal dunia," katanya dalam satu kenyataan.
>>
>> Projek itu bertujuan untuk meningkatkan lagi pengangkutan awam bandar di
>> Lembah Klang.
>>
>> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-T6fpHpDSJLo/UVZoMYhlzMI/AAAAAAABc70/BgxQzoOghUE/s1600/1.jpg>
>> *
>> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://1.bp.blogspot.com/-RTP6RTfwJrw/UVZoMhpxdcI/AAAAAAABc78/ZNagbh9kLBA/s1600/2.jpg>
>> *
>> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-SKNRcOrV7s4/UVZoR5TYxhI/AAAAAAABc8E/PDdEm8i66K8/s1600/5.jpg>
>> *
>> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-bc454yvIN1s/UVZoR4tEsXI/AAAAAAABc8I/DSFLUBfxAlQ/s1600/3.jpg>
>> *
>> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://2.bp.blogspot.com/-p8kJ7CoL_Ew/UVZoYSUF4UI/AAAAAAABc8U/3D4laAYDaUA/s1600/7.jpg>
>> *
>> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://1.bp.blogspot.com/-kiTGVUdKo38/UVZoYUGK5PI/AAAAAAABc8Y/p09lyGsqnYc/s1600/6.jpg>
>> *
>> *<http://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-I7O1bSJhjOw/UVZodzwGTZI/AAAAAAABc8k/5ZinsGBiuL8/s1600/8.jpg>
>>
>> *comments: *
>>
>> Anonymous said...
>> walaupun untuk tujuan apa sekali pun keselamatan mesti diutamakan jangan
>> bila dah jadi baru nak macama macam seliaan mesti ada walau pun dah malam
>>
>> Anonymous said...
>> Ni semua punca drpd Anwar Ibrahim sebab tak pantau kerja keselamatan...
>>
>> Anonymous said...
>> Apa pasal pulak salah kan anwar.ini msti karat punya mamat.
>>
>> Anonymous said...
>> HA HA HA.BETUL LA ANUAR MUSA....PUN SAMA TAK
>>
>> Anonymous said...
>> Bodoh... takkan semua DSAI nak jaga... Bangang.. Syarikat tu yg takde
>> safety langsung.... Bongok..
>>
>> Anonymous said...
>> Sedih tapi benar.
>>
>> Jambatan boleh runtuh, stadium pun runtuh, inikan kemalangan hempap
>> biasalah. Bukan nya nak dijadikan tetapi kemalangan.
>>
>> Takziah pada keluarga waris yang meninggal dunia.
>>
>> Tapi kalau bacul sangat nak bubar parlimen, itu bukan kemalangan tapi
>> khecutt takde teloq.
>>
>> Sedih tapi benar.
>>
>> Anonymous said...
>> Anon...1:14 ...tu perli tu...dalam maksudnya...
>>
>> Anonymous said...
>> itu hanya satu sindiran jgn emosi
>>
>> addin.... said...
>> Ya...salah anuar lah ni sapa lagi......he..he..semua salah dia(sindiran)
>>
>> Anonymous said...
>> Like3..
>>
>> Anonymous said...
>> Ni smua punca kecuaian xleh libatkn isu politik.lau nk libatkn isu
>> politik tu kn projek kerajaan persekutuan bkn projek kerjaan negeri
>>
>>
>>
>>
>
>
GROUP FOOTER MESSAGE
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: