Sunday, May 11, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3915[2 Attachments]

15 Messages

Digest #3915
1
3
Fw: Amanah Dalam Kerja by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
5
Fw: Kerajaan Kaji Kenaikan Kadar Tol Pula by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
7
Fw: Toyota Vios vs Lancer Evolution VII by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
8
10
Fw: Kota Mekah Dilanda Banjir, Dua Maut by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
12
13
Fw: BAPA TERLELAP KETIKA MEMANDU by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Wed May 7, 2014 9:15 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

"Nasib Baik Saya Dah Amalkan Ajaran Islam...." Kata Felixia Setelah Kena Tengking..
greenboc.blogspot
Posted by greenboc

Gara-gara Parking, Felixia Yeap Ditengking Seorang Lelaki Budi bahasa budaya kita atau lebih mudah lagi apa yang diluahkan menunjukkan diri kita yang sebenar.

Itulah yang dialami oleh bekas model dan kini sedang mendalami agama Islam Felixia Yeap yang diluahkan melalui laman sosial facebook miliknya beberapa hari lepas.

Katanya hanya gara-gara parking, dia dimarah dan ditengking oleh seorang lelaki yang memandu kereta mewah model Audi.

Alhamdulilah. Felixia sabar dengan keadaan yang begitu tegang itu, walaupun dia belum lagi memeluk agam Islam, sekurang-kurangnya dia mengamalkan adab yang dititikberatkan dalam agama, apa-apa pun yang penting dia mampu mengawal kemarahan dalam keadaan apa sekalipun, tahniah Felixia!

Felixia atau nama sebenarnya Yeap Chin Yee berkata, dia bakal memeluk Islam pada awal Ramadhan ini dan kini sibuk mempelajari ilmu agama. Katanya dia akan menghadiri kelas dan ceramah agama untuk memudahkan dirinya lebih memahami mengenai agama Islam. - Harian Blogger

comments:

XUMNO said...

Felixia, kenapa tak sebarkan no plat kereta pakcik sombong tu? Senag lain kali boleh cam manusia ankuh dan tak ada adab tu. Dia ingat semua parking lot bapaknya yang punya.

Anonymous said...
Alhamdullillah...

Flexia nih dapat buat istri pun baik juga....

Anonymous said...
Subhanallah...hidayah itu milik Allah...Allah maha Agong...Allah memberikan hidayah kepada sesiapa saja yang diinginiNya...

Anonymous said...
Berlapang dada dan memaafkan, serta menutup aib org, antara ciri muslim yg baik.

Adjie123 said...
Betul tu.....amalan orang Islam, bukan orang "melayu"

Anonymous said...
Flexia, sesungguh nya banyak dugaan yang kamu akan hadapi. Banyaklah bersabar dengan ujian Allah. Sesungguh nya ujian Allah adalah berbagai bagi memantapkan iman kita. Sabar itu satu cabang dari Iman.

Wed May 7, 2014 9:17 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

[IKTIBAR] Hantar Kereta Ke Bengkel, Bertukar Menjadi Besi Buruk
greenboc.blogspot
Posted by greenboc

Pelik!! Hantar kereta di bengkel dan ianya bertukar jadi besi buruk?

Seorang ibu tunggal terkejut apabila mendapati kereta Hyundai Getz miliknya bertukar menjadi 'besi buruk' selepas lebih sebulan dihantar ke sebuah bengkel membaiki kenderaan di Bandar Tun Hussien Onn, di sini.

Mangsa dikatakan menghantar keretanya di bengkel itu pada awal Februari lalu selepas enjin kenderaannya gagal berfungsi ketika dalam perjalanan pulang ke rumah.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Normah, 39, berkata, dia meninggalkan keretanya untuk dibaiki tiga pekerja bengkel itu berusia lewat 20-an itu.

"Ketika itu hari sudah lewat petang dan saya perlu segera mengambil anak pulang dari sekolah. Tanpa berfikir panjang saya menyerahkan kereta untuk dibaik pulih.

"Selepas memeriksa kereta saya itu, seorang mekanik memberitahu kereta itu mempunyai masalah brek dan meminta saya datang seminggu kemudian," katanya.

Menurutnya, dia bagaimanapun kecewa apabila kereta itu masih belum selesai dibaik pulih.

"Mekanik di bengkel itu mendakwa kereta perlu menjalani proses baik pulih enjin. Saya terpaksa bersetuju dan diarahkan datang semula seminggu lagi.

"Seperti dijanjikan, saya menghubungi mereka untuk bertanyakan keadaan kereta, namun pemilik bengkel berkenaan gagal dihubungi," katanya.

Normah berkata, dia bagaimanapun hanya datang semua ke bengkel itu pada minggu lalu untuk mengambil semula keretanya.

"Namun, saya terperanjat apabila mendapati kereta saya itu hanya tinggal kerangka.

"Mereka memberi alasan enjin dan komponen pentingi kereta saya dihantar ke pekan Kajang untuk pemeriksaan lanjut. Malah, saya diugut apabila mempersoalkan tindakan mereka itu," katanya.

Menurutnya, pemilik bengkel itu bukan saja memarahi saya, malah turut menggunakan kata-kata kesat dan memaki hamun.

Normah berkata, dia juga diarahkan untuk melangsaikan bayaran lebih RM5,000 untuk proses baik pulih berkenaan.

"Saya minta mereka mengeluarkan resit dan bukti pemeriksaan dijalankan untuk rujukan namun mereka tidak mengendahkan permintaan itu.

"Sehingga kini pemilik bengkel itu bukan saja gagal dihubungi, malah kereta saya juga gagal dikesan," katanya yang mengesyaki bengkel itu sudah melerai dan menjual komponen keretanya.

Susulan itu mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Batu 9, Cheras, di sini. -HM

comments:
ahmad salleh said...
Amat bersimpati dgn mangsa penipuan bengkel kenderaan ini. Jika laporan polis telah dibuat, PDRM diminta supaya mengambil tindakan menyoal siasat dgn tegas. Ini adalah perlu supaya mangsa dapat pembelaan dan tiada mangsa baru yg lain dapat ditipu lagi. Lagi satu, PDRM eloklah mengadakan kempen untuk kesedaran awam mengelak dari menjadi mangsa penipuan sebegini dan yg lain2.

Anonymous said...
POLIS MAU SIASAT KAH KES MACAM NI.KALAU KES YANG MELIBATKAN ORANG BESAR LAJU JA SIASAT

Anonymous said...
Polis baik memang ada buat kerja. Tapi, mereka dan keluarga mereka kena ugut. Malaysia suadah jadi negara gengster. Rakyat didahulukan apabila susah. saya sudah banyak kali kena ugut. sampai sekarang tak selesai. geng gelap banyak kasi suapan enak untuk yang berkuasa.

Anonymous said...
Ibu ini juga punya saham keatas musibah menimpanya. Sepatutnya beliau sudah faham tip tip am mengenai masaalah kenderaan dan mengenal pasti bengkel yang berwibawa dikawasan sekitarnya walaupun beliau seorang wanita.

Saya tidak niat mengutuk, tapi itulah kenyataan untuk menjadi satu pengalaman yang tidak dilupai.

Anonymous said...
Well sudah kehidupan di Malaysia teramat sangat terdesak. Jenayah for sure tiada kesudahan selagi kerajaan UMNO Melayu Mr. Bean, tidak ambil serius dengan pendapatan isi rumah rakyat Malaysia dan kadar pengangguran serta asyik - asyik nak manipulasi data.

Negara lain seperti Jepun dan England naik sahaja 0.01% sahaja kadar penganguran, menteri kewangan diaorang terus buat mesyuarat tergampar beb nak tunjukkan betapa seriusnya kadar penganguran kalau meningkat. Malaysia? Lu sendiri lihatlah.

Anonymous said...
Biasanya pekedai2 akan tngok siapa pelanggan yg bole dimakan.
Dlm kes ni, dia tngok ibu ni dtg sorang2 , jadi mmg mudah jadi mangsa.

Bkn kes ni aje, kes lains spr jualan rumah ke rumah, derma2 dsbnya pun skrg ni banyak penipuan, dah trend.

Antara pengarannya ialah, klu nak pi urusan sebegini, bawa org lelaki buat teman, yg muka garang sikit ke.

Anonymous said...
Untuk maklumat tambahan seboleh-bolehnya jauhilah bengkel yang diusahakan oleh orang india.Paling leceh dan kuat menipu dan janji yang berbelit-belit,ada satu bengkel dikawasan Sg.Bakap yang banyak memakan korbannya.

Thu May 8, 2014 8:28 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Amanah Dalam Kerja
telokbakong.blogspot.
ijoks2009.blogspot.
Posted by ijoks2009

Sekarang ni sifat amanah sukar di cari ibarat mencari sebutir permata di tengah tengah padang pasir..

Fri May 9, 2014 9:32 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Kemalangan Ngeri : Marshal FZ Bikers Maut Kemalangan Ngeri di Slim River
telokbakong.blogspot.
kachipemas.blogspot.
Posted by Abu Luqman

Maaf Bukan Nak tunjuk Keaiban..sekadar Iktibar kepada semua

Al fatihah

Kejadian katanya di Bukit Tagar...12km sbelum exit Tol Tapah....Tidak tahu mana satu...Arwah Azhar Zulkifly, Marshall MMC n Fz Bikerz
Dua buah kereta dan sebijik motor....
1) perdana kuning
2) audi hitam dalam gaung
3) motorsikal yamaha fz
Kejadian berlaku di slim river menghala ke utara

Semoga beliau mendapat magfirah dari Allah

LEMBAH BERINGIN - "Saya tengok ada orang di sini (sudah meninggal dunia dan tersepit pada besi pengadang), kakinya pula ada di tengah jalan sana. Dah putus," kata mekanik daripada Tanjung Malim, Perak, Wong Sai Weng, 31, menceritakan detik awal kejadian kemalangan di Kilometer 408, Lebuh Raya Utara Selatan kira-kira dua kilometer selepas susur masuk Plaza Tol Lembah Beringin arah Utara petang, semalam.

Sai Weng antara saksi awal kejadian yang ketika itu dalam perjalanan pulang daripada Rawang ke Tanjung Malim, memberitahu insiden itu dipercayai berlaku kira-kira jam 4.25 petang di selekoh yang menuruni bukit.

"Rasanya baru saja berlaku masa saya sampai. Saya nampak ada asap dari bawah dan saya nampak ada kereta. Saya cuba jerit panggil beberapa kali sama ada orang atau tak, tapi tak ada sahutan. Saya pun lekas hubungi pihak Plus," katanya.

Menurutnya, dia bergegas turun ke dalam gaung sedalam lebih 50 meter dan melihat sepasang lelaki dan perempuan dalam keadaan tersepit.

"Mangsa cakap mahu keluar. Mereka cakap tolong-tolong mahu keluar. Saya cepat-cepat angkat keluar, sebab takut nanti kereta itu terbakar," katanya.

Sebelum itu, Sai Weng berkata, sebuah lagi kereta jenis Proton Perdana dilihat terbabas ketika cuba mengelak tayar yang berada di lorong paling kanan dipercayai milik kereta Audi yang terjunam ke dalam gaung.

Bagaimanapun menurutnya, tiga penumpang di dalam kenderaan tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, pemandu kereta Perdana, Mohd Zulfadli Abdullah, 29, yang ditemui berkata, keadaan laluan berselekoh dan menuruni bukit menyukarkannya melihat objek di depannya ketika itu.

"Laluan selekoh, saya tak nampak tayar tu tengah jalan (lorong paling kanan). Saya cuba elak, tapi rempuh besi pembahagi jalan. Mujur, Alhamdulillah kami tak ada apa-apa," katanya.

Manakala, anak saudaranya, Amir Nasuha Abdul Khatab, 23, yang memandu kereta Hoda Jazz berkata, mereka sekeluarga dalam perjalanan daripada Kuala Lumpur ke Cameron Highland sebelum terbabit dalam kemalangan tersebut.

"Kami nak pergi bercuti ke Cameron Highland tapi singgah ke Kuala Lumpur. Bila dah berlaku begini terpaksa batalkan perjalanan sebab satu kereta rosak," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Kubu Bharu, Omar Mohd Yatim berkata, operasi menyelamat mengambil masa kira-kira 20 minit dan dibantu anggota bomba daripada Balai Bomba dan Penyelamat Tanjung Malim.

Menurutnya, kawasan cerun memaksa bomba menggunakan tali untuk membawa naik kedua-dua mangsa yang terjatuh di dalam gaung.

"Ketika kami sampai, seorang mangsa dipercayai pemandu telah dibawa naik oleh anggota bomba Tanjung Malim. Kami bawa naik mangsa kedua dan difahamkan mengalami patah kaki kanan," katanya.

Menurutnya, mangsa yang maut dikenali sebagai Muhammad Azhar Naim Zulkifli berasal daripada Ipoh, Perak.

Manakala mangsa yang parah dikenali sebagai Teoh Gim Yeoh, 36, beralamat di 1Q, Lorong Delima 12, Island Glades, Gelugor, Pulau Pinang dan Huang Zike, 27.

comments:

Anonymous said...
Utk bikers yg masih bernafas, beringat selalu. Jalan raya turn bukan jalan bapak kita.....itu jalan bapak orang lain jugak, jgn nak belagak.....

Alfatihah utk arwah

Anonymous said...
hamba sangat bersetuju... penunggang motor berkuasa besar ini rasa 'besar' bila atas jalanraya...hormati orang lain

Anonymous said...
memang selalu melangar undang-undang jalan raya.

NARDtheNERD said...
takutnya.. abg hati2 ya :)

MOHAMMAD SYAFIQ said...
Kepala bapak ko. Dalam kes ni audi bawak macam bangsat lajunya.langgar dr belakang.aku kenal siapa arwah.jgn ikut tekak ko je.arwah ikut lorong kecemasan sbb arwah tak bawak laju.bodoh.tak tau crita nk acah pandai

Anonymous said...
Geng mereka ni memang samseng. Pernah pukul saya di High Way Timur Barat kerana kereta saya memotong salah seorang bikers ni.

Fri May 9, 2014 9:33 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kerajaan Kaji Kenaikan Kadar Tol Pula Dah....
telokbakong.blogspot.
amenoworld.blogspot.

Ini berita berkaitan ;

Kata menteri ;

1. Pihak kerajaan dah terima proposal mengenai cadangan kadar tol (kenaikan) baru.

2. Kerajaan akan membincangkan hal tersebut dalam mesyuarat bersama konsesi pada 12 Mei 2014 sejurus selepas hasil perbicangan dimuktamadkan.

Ini bermaksud kerajaan ada ura2 nak menaikkan kadar tol.

Cakap banyak takmo. Kalau lue reti malu baca manifesto kat bawah neh hah ;

Mengurangkan bayaran tol antara bandar secara berperingkat-peringkat.

Ini manifesto sapa?

Sila google untuk pastikan ini manifesto sapa.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2014/05/kerajaan-kaji-kenaikan-kadar-tol-pula.html#ixzz317fzJmhZ

Eh?.. Tol nak naik lagi ke ni?
telokbakong.blogspot.
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof mengesahkan satu mesyuarat khas bakal diadakan bagi membincangkan ketetapan kadar tol di negara ini.

Beliau berkata, perbincangan ini akan disertai oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Wahid Omar bersama Unit Kerja Awam Swasta (UKAS).

"Mesyuarat itu bagi membentangkan hasil perbincangan antara Kementerian Kerja Raya dan beberapa konsensi," katanya ketika pada sidang media mengenai operasi penguatkuasaan bersepadu Jabatan Kerja Raya (JKR) di sini, hari ini.

Projek Lebuh Raya Usahasama Berhad (Plus), salah satu pemegang konsesi lebuh raya utama negara telah bersetuju terhadap cadangan penstrukturan semula kenaikan kadar tol.

Ketetapan itu turut membabitkan perubahan perjanjian asal bagi memastikan ianya memihak kepada kebajikan rakyat lapor RakyatNews

... Memihak kepada rakyat konon... poodah!!

Fri May 9, 2014 9:34 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Petroleum Prices in Oil-Producing Countries
By Eugene Chua | SaveMoney.my

a.. Petroleum Prices in Oil-Producing Countries

by: Caitlyn Ng
If you have ever heard of the word "black gold" and thought that it referred to gold that was black in colour (a'la rose gold), well I'm sorry but that's just not the case! In this context, it is referring to petroleum, which is also known as "oil from the earth". People often wonder why it is named as such; due to its currently limited amount on earth and non-renewable status, the countries which produce this precious commodity thus place a steep price on it to reflect its rarity. In addition, there was also the saying back in the olden days when one found an oil field (considering how difficult it was without the level of advanced technology that we possess today) that it was as though one had "struck gold".

With such a precious commodity within the reach of any nation - one would assume that the first to benefit would be the producing country itself (not just from revenue but from cheaper petrol prices). But is that always the case?

We now take a look at the list of countries who have available data only that are oil-producing, to get an idea of how much the citizens themselves are paying for petrol in these countries (arranged according to their output).

The three factors that are shown include the amount produced (how many barrels per day that the country is able to produce), the price of petrol (average price of a liter of petrol) and the percentage of income spent (portion of annual income spent on total petrol purchases).

Source: International Energy Agency, Bloomberg, U.S. Energy Information Administration

1) United States
Amount Produced: 12,316,100
Price of Petrol: $0.97 / RM3.16
Percentage of Income Spent: 3.18%

2) Saudi Arabia
Amount Produced: 11,591,900
Price of Petrol: $0.12 / RM0.39
Percentage of Income Spent: 0.42%

3) Russia
Amount Produced: 10,498,200
Price of Petrol: $0.89 / RM2.90
Percentage of Income Spent: 1.82%

4) China
Amount Produced: 4,459,400
Price of Petrol: $1.23 / RM4.00
Percentage of Income Spent: 1.30%

5) Canada
Amount Produced: 4,096,600
Price of Petrol: $1.23 / RM4.00
Percentage of Income Spent: 3.03%

6) Iran
Amount Produced: 3,422,000
Price of Petrol: $0.57 / RM1.85
Percentage of Income Spent: 3.18%

7) United Arab Emirates
Amount Produced: 3,229,600
Price of Petrol: $0.47 / RM1.53
Percentage of Income Spent: 0.46%

8) Mexico
Amount Produced: 2,907,800
Price of Petrol: $0.91 / RM2.96
Percentage of Income Spent: 3.18%

9) Kuwait
Amount Produced: 2,811,800
Price of Petrol: $0.21 / RM0.68
Percentage of Income Spent: 0.54%

10) Brazil
Amount Produced: 2,712,000
Price of Petrol: $1.47 / RM4.78
Percentage of Income Spent: 1.40%

11) Venezuela
Amount Produced: 2,489,200
Price of Petrol: $0.01 / RM0.03
Percentage of Income Spent: 0.05%

12) Nigeria
Amount Produced: 2,373,200
Price of Petrol: $0.60 / RM1.95
Percentage of Income Spent: 1.76%

13) Norway
Amount Produced: 1,826,100
Price of Petrol: $2.66 / RM8.65
Percentage of Income Spent: 0.84%

14) Colombia
Amount Produced: 1,028,500
Price of Petrol: $1.19 / RM3.87
Percentage of Income Spent: 1.14%

15) India
Amount Produced: 982,200
Price of Petrol: $1.25 / RM4.07
Percentage of Income Spent: 1.26%

16) Indonesia
Amount Produced: 925,700
Price of Petrol: $0.96 / RM3.12
Percentage of Income Spent: 2.67%

17) United Kingdom (Offshore)
Amount Produced: 836,300
Price of Petrol: $2.05 / RM6.67
Percentage of Income Spent: 1.77%

18) Egypt
Amount Produced: 709,900
Price of Petrol: $0.26 / RM0.85
Percentage of Income Spent: 0.75%

19) Argentina
Amount Produced: 707,900
Price of Petrol: $1.42 / RM4.62
Percentage of Income Spent: 1.62%

20) Malaysia
Amount Produced: 630,500
Price of Petrol: $0.61 / RM1.98
Percentage of Income Spent: 2.37%

21) Thailand
Amount Produced: 473,400
Price of Petrol: $1.23 / RM4.00
Percentage of Income Spent: 1.94%

22) Australia
Amount Produced: 446,700
Price of Petrol: $1.40 / RM4.55
Percentage of Income Spent: 1.72%

23) South Africa
Amount Produced: 180,600
Price of Petrol: $1.31 / RM4.26
Percentage of Income Spent: 4.25%

24) Denmark
Amount Produced: 180,500
Price of Petrol: $2.09 / RM6.80
Percentage of Income Spent: 1.36%

25) Italy
Amount Produced: 155,100
Price of Petrol: $2.28 / RM7.42
Percentage of Income Spent: 1.56%

26) Germany
Amount Produced: 144,800
Price of Petrol: $2.12 / RM6.90
Percentage of Income Spent: 1.57%

27) Japan
Amount Produced: 135,400
Price of Petrol: $1.56 / RM5.08
Percentage of Income Spent: 1.76%

28) Brunei
Amount Produced: 134,300
Price of Petrol: $0.33 / RM1.07
Percentage of Income Spent: 1.3%

29) Philippines
Amount Produced: 26,200
Price of Petrol: $1.25 / RM4.07
Percentage of Income Spent: 1.73%

30) Singapore
Amount Produced: 20,200
Price of Petrol: $1.67 / RM5.43
Percentage of Income Spent: 0.76%

Fun Fact: Did you also know that crude oil can be "sweet" or "sour"? No, we aren't talking about its flavour, it would be highly toxic and possibly fatal if consumed! The terms "sweet" and "sour" actually refer to the amount of sulphur that is contained within; if crude oil contains only a small amount, then its the former and vice versa for the latter. There are many countries that produce petroleum, but only a few of them provide enough to support the current demand from humankind: gasoline, or better known as petrol, is actually refined petroleum used as fuel for internal combustion engines.

* Caitlyn Ng is an Investigative Journalist of SaveMoney.my, an online consumer advice portal which aims to help Malaysians save money through smart (and most of the time painless) savings in their daily banking, technology, and lifestyle spending habits.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 Photo(s)

Sun May 11, 2014 7:26 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

syukurlah malaysia antara yang terendah

On 10/05/2014 12:33 AM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> [Attachment(s) <#TopText> from -:eSpAcE9808:- included below]
>
> 
>
>
> _Petroleum Prices in Oil-Producing Countries_
>
> SaveMoney.my <http://www.savemoney.my/>By Eugene Chua | SaveMoney.my
>
> *
>
> *_Petroleum Prices in Oil-Producing Countries_*
>
> /by: Caitlyn Ng/
>
> If you have ever heard of the word "black gold" and thought that it
> referred to gold that was black in colour (a'la rose gold), well I'm
> sorry but that's just not the case! In this context, it is referring
> to petroleum, which is also known as "oil from the earth". People
> often wonder why it is named as such; due to its currently limited
> amount on earth and non-renewable status, the countries which produce
> this precious commodity thus place a steep price on it to reflect its
> rarity. In addition, there was also the saying back in the olden days
> when one found an oil field (considering how difficult it was without
> the level of advanced technology that we possess today) that it was as
> though one had "struck gold".
>
> With such a precious commodity within the reach of any nation - one
> would assume that the first to benefit would be the producing country
> itself (not just from revenue but from cheaper petrol prices). But is
> that always the case?
>
> We now take a look at the list of countries who have available data
> only that are oil-producing, to get an idea of how much the citizens
> themselves are paying for petrol in these countries (arranged
> according to their output).
>
> The three factors that are shown include the amount produced (how many
> barrels per day that the country is able to produce), the price of
> petrol (average price of a liter of petrol) and the percentage of
> income spent (portion of annual income spent on total petrol purchases).
>
> /Source: International Energy Agency, Bloomberg, U.S. Energy
> Information Administration/
>
>
> *1) United States*
>
> Amount Produced: 12,316,100
> *Price of Petrol: $0.97 / RM3.16*
> Percentage of Income Spent: 3.18%
>
>
> *2) Saudi Arabia*
>
> Amount Produced: 11,591,900
> *Price of Petrol: $0.12 / RM0.39*
> Percentage of Income Spent: 0.42%
>
>
> *3) Russia*
>
> Amount Produced: 10,498,200
> *Price of Petrol: $0.89 / RM2.90*
> Percentage of Income Spent: 1.82%
>
>
> *4) China*
>
> Amount Produced: 4,459,400
> *Price of Petrol: $1.23 / RM4.00*
> Percentage of Income Spent: 1.30%
>
>
> *5) Canada*
>
> Amount Produced: 4,096,600
> *Price of Petrol: $1.23 / RM4.00*
> Percentage of Income Spent: 3.03%
>
>
> *6) Iran*
>
> Amount Produced: 3,422,000
> *Price of Petrol: $0.57 / RM1.85*
> Percentage of Income Spent: 3.18%
>
>
> *7) United Arab Emirates*
>
> Amount Produced: 3,229,600
> *Price of Petrol: $0.47 / RM1.53*
> Percentage of Income Spent: 0.46%
>
>
> *8) Mexico*
>
> Amount Produced: 2,907,800
> *Price of Petrol: $0.91 / RM2.96*
> Percentage of Income Spent: 3.18%
>
>
> *9) Kuwait*
>
> Amount Produced: 2,811,800
> *Price of Petrol: $0.21 / RM0.68*
> Percentage of Income Spent: 0.54%
>
>
> *10) Brazil*
>
> Amount Produced: 2,712,000
> *Price of Petrol: $1.47 / RM4.78*
> Percentage of Income Spent: 1.40%
>
>
> *11) Venezuela*
>
> Amount Produced: 2,489,200
> *Price of Petrol: $0.01 / RM0.03*
> Percentage of Income Spent: 0.05%
>
>
> *12) Nigeria*
>
> Amount Produced: 2,373,200
> *Price of Petrol: $0.60 / RM1.95*
> Percentage of Income Spent: 1.76%
>
>
> *13) Norway*
>
> Amount Produced: 1,826,100
> *Price of Petrol: $2.66 / RM8.65*
> Percentage of Income Spent: 0.84%
>
>
> *14) Colombia*
>
> Amount Produced: 1,028,500
> *Price of Petrol: $1.19 / RM3.87*
> Percentage of Income Spent: 1.14%
>
>
> *15) India*
>
> Amount Produced: 982,200
> *Price of Petrol: $1.25 / RM4.07*
> Percentage of Income Spent: 1.26%
>
>
> *16) Indonesia*
>
> Amount Produced: 925,700
> *Price of Petrol: $0.96 / RM3.12*
> Percentage of Income Spent: 2.67%
>
>
> *17) United Kingdom (Offshore)*
>
> Amount Produced: 836,300
> *Price of Petrol: $2.05 / RM6.67*
> Percentage of Income Spent: 1.77%
>
>
> *18) Egypt*
>
> Amount Produced: 709,900
> *Price of Petrol: $0.26 / RM0.85*
> Percentage of Income Spent: 0.75%
>
>
> *19) Argentina*
>
> Amount Produced: 707,900
> *Price of Petrol: $1.42 / RM4.62*
> Percentage of Income Spent: 1.62%
>
>
> *20) Malaysia*
>
> Amount Produced: 630,500
> *Price of Petrol: $0.61 / RM1.98*
> Percentage of Income Spent: 2.37%
>
>
> *21) Thailand*
>
> Amount Produced: 473,400
> *Price of Petrol: $1.23 / RM4.00*
> Percentage of Income Spent: 1.94%
>
>
> *22) Australia*
>
> Amount Produced: 446,700
> *Price of Petrol: $1.40 / RM4.55*
> Percentage of Income Spent: 1.72%
>
>
> *23) South Africa*
>
> Amount Produced: 180,600
> *Price of Petrol: $1.31 / RM4.26*
> Percentage of Income Spent: 4.25%
>
>
> *24) Denmark*
>
> Amount Produced: 180,500
> *Price of Petrol: $2.09 / RM6.80*
> Percentage of Income Spent: 1.36%
>
>
> *25) Italy*
>
> Amount Produced: 155,100
> *Price of Petrol: $2.28 / RM7.42*
> Percentage of Income Spent: 1.56%
>
>
> *26) Germany*
>
> Amount Produced: 144,800
> *Price of Petrol: $2.12 / RM6.90*
> Percentage of Income Spent: 1.57%
>
>
> *27) Japan*
>
> Amount Produced: 135,400
> *Price of Petrol: $1.56 / RM5.08*
> Percentage of Income Spent: 1.76%
>
>
> *28) Brunei*
>
> Amount Produced: 134,300
> *Price of Petrol: $0.33 / RM1.07*
> Percentage of Income Spent: 1.3%
>
>
> *29) Philippines*
>
> Amount Produced: 26,200
> *Price of Petrol: $1.25 / RM4.07*
> Percentage of Income Spent: 1.73%
>
>
> *30) Singapore*
>
> Amount Produced: 20,200
> *Price of Petrol: $1.67 / RM5.43*
> Percentage of Income Spent: 0.76%
>
> *Fun Fact:* Did you also know that crude oil can be "sweet" or "sour"?
> No, we aren't talking about its flavour, it would be highly toxic and
> possibly fatal if consumed! The terms "sweet" and "sour" actually
> refer to the amount of sulphur that is contained within; if crude oil
> contains only a small amount, then its the former and vice versa for
> the latter. There are many countries that produce petroleum, but only
> a few of them provide enough to support the current demand from
> humankind: gasoline, or better known as petrol, is actually refined
> petroleum used as fuel for internal combustion engines.
>
> */* Caitlyn Ng is an Investigative Journalist of SaveMoney.my
> <http://savemoney.my/>, an online consumer advice portal which aims to
> help Malaysians save money through smart (and most of the time
> painless) savings in their daily banking, technology, and lifestyle
> spending habits./*
>
>

Fri May 9, 2014 9:35 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Toyota Vios vs Lancer Evolution VII

By Naveen Victor | Motor Trader Malaysia

a.. Toyota Vios goes head to head with one of the most respected rally bred road car …

Buying an affordable econobox is always a sensible move but did you know for the same money you can get your hands on something a little more special?

So you've got RM90,000.00 to spend on a car but can't quite figure out what to get? Well, as of late, the Malaysian car market has seen an influx of decent performance cars as well as hassle-free econoboxes, it's difficult to make the right choice. Many consider going about picking the right car as a fool's errand. But if you plan ahead, stick to your budget and do extensive research on what you want, the dream of owning the perfect car may not seem that far fetched.

If you've got this much money to spend, and if you have an accountant's 'no-risk' mindset, putting your name down for a brand new Toyota may seem like a darn good idea, and though we won't disagree with you, we can't negate the fact that there are other alternatives out there.

Toyota Vios vs Mitsubishi Lancer Evolution VII (Price point: Rm90,000.00)

The Toyota Vios is one of the most sensible cars to buy if you've just started a career or for a young couple looking for a daily driver. This third generation Vios doesn't have the latest and greatest Toyota has to offer and when compared with Korean offerings, feels a little dated. But there's a silver lining to this. The use of older internals mean that mechanical defects, reliability issues and system malfunctions, which are all too common with the latest 'revolutionary cars' these days are virtually non-existent with the Vios.

Though the Vios has inherited the powertrain and many other mechanical components from its predecessor, Toyota engineers have reworked them slightly and the sum of its parts are just that much more efficient than before. Most of the work that Toyota did was carried out on the exterior. The new Vios is far better looking than its dugong looking predecessor. Its angular contours put its design in line with the current Corolla Altis and upcoming Toyota Camry.

Having driven a few variants of the Vios, I can confidently report that the Vios is the kind of car that can take abuse like a true trooper. Though it may not offer much in terms of driving enjoyment, it will function like a reliable machine for however long you keep it. Servicing costs will be reasonably cheap, wear and tear issues will be minimal at best and resale value will be very reasonable.

If you are now convinced that it's the car for you, I'm here to throw a spanner into the works. You see, for that same money you can get something with far more power, head and shoulders better at tackling corners, and with the kind of looks that would strike fear into most econobox owners looking at one through their rear view mirror.

The car in question is the Mitsubishi Lancer Evolution VII. Based on the larger Lancer Cedia, the Evo 7 was a major departure from the designs of previous generation Evos. It is bigger, more powerful, has a reworked chassis, an active centre differential and a decent LSD or limited slip differential.

Back in the 1990s, Mitsubishi was a formidable opponent on the world rally stage and the Evo series from the I all the way to the current Evo 10 are road-going versions of their rally car siblings. As such owning an Evo is the closest the average Joe would ever get to owning an actual rally car.

Under the bonnet is a turbocharged 2.0-litre powerplant that is able to deliver 276bhp and 385Nm of torque. The dash to 100km/h from a standstill can be done in about 5.1 seconds, which isn't stellar by today's standards but is still lightning quick.

The Evo 7 features a clever four wheel drive system that supplies traction to the wheels that need it most, which means regardless of how much of a buffoon you are, it will be very difficult to loose control of the car. So good is the traction and power distribution system that around a tight narrow track, and Evo can keep up with a number of Ferraris and Porsches.

As of now, the car is about 11 years old but because it was ludicrously expensive when new, only the wealthy were able to afford one. So, finding one that has been well looked after won't be impossible but difficult. There is no doubt that many have been modified then used and abused, and as such, if you do see such examples its best to walk away. But you can still find one in good shape, you just need to know where to look.

So which do you choose? Well that depends on what you are using the car for. If all you need is a regular econobox, then the Vios is your best bet. But if it is speed, agility and street cred that you are after, you would be hard pressed to find another car that can offer such driving enjoyment at this price point like the Evo 7.

If you are interested in a Vios or an Evo, look through Motor Trader's vehicle classifieds section for the full list.

Source: AUTOCAR ASEAN

Sun May 11, 2014 8:44 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tak tidur sebulan jaga 6 anak hiperaktif
bloglist-malaysia.blogspot.
idahsalam.blogspot.
Posted by indah.com
Oleh Ahmad Rabiul Zulkifli

Kuala Terengganu: "Pernah seorang daripada mereka tak tidur selama sebulan, menyebabkan saya terpaksa berjaga lewat malam hingga akhirnya saya sakit," kata Fauziah Ngah, 56, ibu kepada enam anak orang kelainan upaya (OKU) yang menghidap penyakit genetik dan hiperaktif.

Itu antara dugaan dan kepayahan dilalui ibu mithali ini menjaga Yazid Aziz, 30, Sufiya, 27, Surani, 25, Mohd Syukri Hafiz, 23, Rizal, 20, dan Mohd Amir Haikal, 11, yang sepatutnya dicontohi golongan ibu sempena Hari Ibu, hari ini.

Biarpun terpaksa melayan pelbagai kerenah mereka yang mempunyai karakter masing-masing, ia tidak membuatkan Fauziah baran dengan keletah nakal enam daripada lapan anaknya.
Sebaliknya, ibu tunggal ini menganggap mereka nadi hidupnya dan amanah Allah yang perlu dijaga walaupun terpaksa berkorban wang, masa dan tenaga.

FAUZIAH menguruskan enam anaknya yang menghidap penyakit genetik dan hiperaktif.

"Saya menerima mereka seadanya. Biarpun tidak sempurna seperti orang lain, mereka ada tempat yang sempurna di mata saya. myMetro

Sun May 11, 2014 8:45 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Malaysia Akan Dilanda Hujan Meteor 23 Mei Ini ??
telokbakong.blogspot
btmmari.blogspot.
Posted by Jeebond BLM
Written By canang

Malaysia Akan Dilanda Hujan Meteor 23 Mei Ini ??

Rakyat Malaysia berpeluang menyaksikan juraian hujan meteor daripada Komet 209P/Linear pada 23 dan 24 Mei ini.

Agensi Angkasa Negara (Angkasa) menyatakan kira-kira 100 hingga 400 meteor sejam dapat dilihat dengan mata kasar pada malam itu....

"Titik hujan meteor ini adalah daripada buruj Camelopardalis di langit utara dan dijangka masa puncak hujan meteor ini adalah pada 6UTC hingga 8UTC iaitu dari 2 petang hingga 4 petang waktu tempatan," kata Angkasa dalam kenyataan.

Hujan meteor itu boleh dilihat di kawasan yang kurang mengalami pencemaran cahaya dan bergantung kepada keadaan cuaca langit malam kawasan itu.

Selain keadaan cuaca dan awan tebal, kebarangkalian untuk menyaksikan meteor itu berkurangan sedikit kerana terdapat bulan sabit tua yang akan terbit kira-kira 3 pagi pada tarikh hujan meteor itu.

Justeru itu, orang ramai yang ingin melihat hujan meteor disaran berbuat demikian sebelum bulan terbit iaitu sebelum jam 3 pagi kedua-dua hari berkenaan.

Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh menghubungi Planetarium Negara di talian 03-22734303 atau Observatori Negara Langkawi di talian 04-9668870.

- Bernama

Sun May 11, 2014 8:47 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kota Mekah Dilanda Banjir, Dua Maut
telokbakong.blogspot.
greenboc.blogspot
Posted by greenboc

Hujan lebat landa Makkah

RIYADH - ARAB SAUDI. Sekurang-kurangnya dua maut dan puluhan yang lain cedera apabila hujan lebat melanda Makkah dan Hail, kelmarin.

Memetik laporan Arab News, banjir itu juga menyebabkan ratusan kenderaan rosak dan ribuan jemaah umrah terkandas di Masjidil Haram selepas solat Maghrib hingga tengah malam.

Jurucakap Pertahanan Awam Hail Nafea Alyan Al-Makhalaf berkata, beberapa kenderaan terbalik ketika cuba menyeberangi Al- Khafj Valley dengan seorang daripada maut akibat lepas selepas terperangkap di dalam kenderaan tersebut.

Di Makkah, jurucakap Pertahanan Awam Saleh Al- Alyani melaporkan seorang warga Afrika terbunuh di daerah Mansour apabila dihempap pokok.

"Bilik operasi menerima 1,356 panggilan kecemasan selepas sebuah bilik operasi khas ditubuhkan untuk memantau keadaan dan menyelaras bantuan serta melakukan usaha menyelamat termasuk di kawasan Sharayah, Aziziyah, Misfalah dan Otaibiah ," katanya.

Menurutnya, sebanyak 23 helikopter 23 dan 16 pasukan penyelamat dikerah untuk operasi kecemasan.

"Kami berada dalam keadaan siap siaga terutama ketika jemaah umrah melakukan Tawaf dalam hujan lebat dan petir," katanya.

Beliau berkata, Lebuh Raya Jeddah-Makkah ditutup sementara waktu akibat banjir dan Lebuh Raya ke Riyadh berhampiran Gunung Hada juga ditutup sebagai langkah berjaga-jaga.

Seorang petugas di Masjidil Haram berkata, kawasan King Abdulaziz Gate yang sebelum ini popular sebagai tempat berehat untuk jemaah kelihatan kosong.

Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun May 11, 2014 8:48 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

KECOH TWEET NURUL IZZAH PERTIKAIKAN MUTU TUNJUK ARAH KLIA2 YANG BARU DIBINA BERNILAI RM5 BILLION.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!

Ahli Parlimen Lembah Pantai, YB Nurul Izzah Anwar mempertikaikan tunjuk arah yang terdapat di KLIA2.

Beliau mempertikaikan kenapa hanya penunjuk arah hanya menggunakan kertas untuk kos pembinaan KLIA2 yang berjumlah RM5 billion.

Mohon pihak berwajib memberikan respon kerana kalau sekadar sehelai kertas perlukah dana awam digunakan sebanyak RM5 billion?????

Sun May 11, 2014 8:49 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

AWAS Kepada ibubapa yang rajin tinggal anak dalam kereta tanpa di kunci
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

Keluar tandas anak lesap bersama kereta
Oleh Mohd Razlan Salleh dan Ardyhansah Amat

Kota Kinabalu: Tindakan seorang bapa meninggalkan kenderaan dipandunya tanpa mengunci pintu dan mematikan enjin membawa padah apabila anak bongsunya berusia tiga tahun dilarikan penjenayah di sebuah stesen minyak Kampung Air di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 6 pagi, Low Yee Shang, 31, terkedu apabila melihat pacuan empat roda Toyota Hilux diletakkan di luar setesen minyak selepas membuang air kecil hilang bersama anaknya Low Min You, 3, yang turut dilarikan.

"Saya tidak tahan untuk membuang air kecil dan berhenti di sebuah stesen minyak untuk melepaskan hajat.

"Ketika itu, saya melihat Min You sedang tidur di kerusi penumpang belakang dan tidak mahu mengejutkannya sebelum keluar dari kenderaan," katanya ketika ditemui.

MIN You dilarikan penjenayah.

Menurutnya, susulan itu, dia hanya membiarkan enjin dalam keadaan hidup lalu bergegas ke tandas.

"Bagaimanapun sebaik selesai membuang air, saya bergegas ke kenderaan, tetapi terkejut mendapati ia sudah tiada," katanya.

Bimbang berlaku perkara buruk selain risaukan keselamatan anak, katanya, dia menghubungi polis melaporkan insiden itu.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu Asisten Komisioner Jauteh Dikun mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

"Sebaik menerima laporan, sepasukan polis melakukan rondaan dan berjaya mengesan Toyota Hilux milik mangsa ditinggalkan di Bukit Bendera berhampiran Menara Jam Atkinson, kira-kira jam 9.30 pagi (semalam) hari sama, kira-kira 500 meter dari tempat kejadian.

"Bagaimanapun, kanak-kanak terbabit tidak ditemui dipercayai dilarikan suspek," katanya.

Menurutnya, pihaknya sudah mengedarkan foto Min You dan mengadakan sekatan jalan raya dan pemeriksaan di setiap laluan keluar selain pemantauan melalui udara dan laut.

"Setakat ini, polis masih menyiasat insiden ini mengikut Seksyen 365 Kanun Keseksaan kerana menculik atau melarikan seseorang dengan tujuan mengurung secara sulit dan salah yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara tujuh tahun.

"Difahamkan, kanak-kanak itu ketika kejadian memakai baju-T putih dan seluar pendek hijau.

"Orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubungi talian 088-529 270/207 segera," katanya. myMetro

Sun May 11, 2014 8:51 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

BAPA TERLELAP KETIKA MEMANDU
telokbakong.blogspot.
biaqpila.blogspot.
Oleh: biaqpila hensem >>>

Keadaan sebuah kenderaan pacuan empat roda yang remuk selepas terlibat nahas dengan sebuah bas henti-henti.

RAUB - Seorang kanak-kanak berusia dua tahun maut kemalangan membabitkan kenderaan pacuan empat roda dan bas henti-henti di Kilometer 345 Jalan Alternatif Kuala Lumpur - Kota Bharu atas jambatan Kampung Melayu Cheroh, di sini kelmarin.

Arisha Qismina Mohd Dani disahkan meninggal dunia pada jam 7 pagi semalam ketika dalam perjalanan dari Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HosHas) Temerloh ke Hospital Kuala Lumpur untuk menerima rawatan akibat parah di bahagian kepala.

Ketua Polis daerah, Superintendan Wan Mohd Samsudin Wan Osman berkata, kejadian kira-kira jam 6.45 petang kelmarin itu berlaku ketika mangsa sekeluarga dalam perjalanan dari Kampung Hulu Sungai menuju ke bandar Raub.

Menurutnya, sampai di tempat kejadian, pacuan empat roda yang dipandu bapa mangsa, Mohd Dani Mohamed Dali, 31, terbabas ke kanan jalan dan seterusnya melanggar benteng jambatan.

"Siasatan awal mendapati Mohd Dani terlelap seketika menyebabkan kenderaan yang dipandu terbabas ke kanan jalan dan seterusnya melanggar benteng jambatan.

"Dalam masa sama, sebuah bas henti-henti yang datang dari arah Cheroh ke Batu Malim tidak sempat mengelak dan melanggar kenderaan mangsa," katanya.

Menurutnya, pemandu dan kesemua enam penumpang bas terbabit tidak mengalami kecederaan.

"Mohd Dani bersama isterinya juga tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan diminta tampil ke balai polis berdekatan untuk membantu siasatan.

Dalam kejadian berasingan, tiga kereta nyaris musnah apabila kesemuanya hampir dihempap sebatang pokok tumbang di hadapan Rumah Rehat di bandar Raub kira-kira jam 4 petang kelmarin.

Wan Mohd Samsudin berkata, kereta yang terlibat adalah sebuah Perodua Myvi, sebuah Proton Satria dan sebuah van.

"Bagaimanapun tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan hanya Perodua Myvi sahaja dilaporkan mengalami kerosakan patah cermin," katanya.

Katanya, enam anggota Bomba dan Penyelamat, enam kakitangan Tenaga Nasional Berhad (TNB), empat anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan seorang wakil dari Majlis Daerah Raub (MDR) terlibat bagi membantu menyelamat kenderaan terlibat dan membersih pokok tumbang.

SH

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2014/05/bapa-terlelap-ketika-memandu.html#ixzz31KOHFgAb

Sun May 11, 2014 8:52 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kereta Malaysia Diguna Dalam Serangan Bom ?
bloglist-malaysia.blogspot
idaman78.blogspot.

Rakaman yang menunjukkan kereta mirip model Proton Saga BLM

[sinar]- Sebuah klip video berdurasi 3 minit 32 saat, dikesan tersebar di laman YouTube sejak beberapa bulan yang lalu, menunjukkan sebuah kereta dipercayai Proton Saga BLM digunakan untuk melancarkan serangan bom.
Difahamkan video berkenaan dirakam di Syria oleh anggota kumpulan pejuang di sebuah bandar bergolak.

Durasi satu setengah minit pertama, menunjukkan individu terbabit mengisi bom serta memasang alat kawalan jauh pada kereta berkenaan agar dapat dipandu secara elektronik.

Pada minit terakhir, kereta itu dipandu oleh seorang lelaki menuju ke satu lokasi dan ditinggalkan, Kereta itu kemudiannya, dikawal menggunakan alat kawalan jauh ke sasaran sebelum bom diledakkan.

Video yang dimuat turun ini telah ditonton sebanyak 4723.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: