Friday, May 23, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3922

6 Messages

Digest #3922
3
Fw: Jangan Sekalipun Lupa by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4a
Fw: BAGAIMANA KEJADIAN INI TERJADI ? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Thu May 22, 2014 8:46 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Anak Ketua Polis Negeri Beli Kereta Mewah - MyWatch

telokbakong.blogspot
kafesantai.blogspot
Dicatat oleh Tuk Kiyai

Hampir setahun selepas ditembak, pengerusi NGO pemantau jenayah MyWatch R Sri Sanjeevan hari ini tampil dengan dakwaan rasuah dalam pasukan polis.

Ahli PKR itu mempersoal kekayaan luar biasa anak lelaki seorang ketua polis negeri.

Dakwanya, penganggur berusia 30 tahun itu membeli dua kerewa mewah tahun lalu – Jaguar dan Audi A5 – yang kedua-duanya bernilai RM1.1 juta.

Akaun banknya juga, dakwa Sanjeevan, mempunyai transaksi bernilai RM500,000 dalam tempoh enam bulan sehingg April lalu.

"Kebetulannya di sini ialah dia mempunyai kaitan dengan syarikat senjata api. Syarikat senjata apa itu pula di negeri yang sama dengan di mana bapanya menjadi ketua polis," katanya kepada pemberita di sebuah restoren di Kuala Lumpur.

Malaysiakini tidak menyiarkan nama ketua polis negeri tersebut sementara menunggu komen rasminya.
-Malaysiakini

Read more: http://kafesantai.blogspot.com/2014/05/anak-ketua-polis-negeri-beli-kereta.html#ixzz32RJXu8LI

Anak Ketua Polis Negeri - Seorang penganggur tapi ada 2 buah kereta mewah bernilai RM1.1 juta dan rolling duit sebanyak RM500.000...
telokbakong.blogspot.
alditta.blogspot
Posted by ali allah ditta

Anak CPO beli kereta mewah(Top cop's son jobless but rolling in cash)...

Nearly a year after being shot, crime watchdog MyWatch chairperson R Sri Sanjeevan today hit out again at alleged corruption in the police force.

The PKR member also questioned the extraordinary wealth of a 30-year-old son of a state police chief.

Sanjeevan claimed the unemployed man bought two luxury cars last year - a Jaguar and an Audi A5, with a combined value of RM1.1 million.

His bank accounts, Sanjeevan alleged, had transactions worth some RM500,000 in the last six months, up to April.

"He is the only son in the family. He is jobless, he has no genuine source of income, no passive income...

"The coincidence here is that he is linked to a firearms company. The firearms company is in the same state where his father is the police chief," Sanjeevan told reporters at a restaurant in Kuala Lumpur.

He said MyWatch received a tip-off from an anonymous source, who also provided the bank account details of the state police chief's son for the last two years.

He added that the son, a law graduate, has not been employed since 2008, according to his Employee Provident Fund (EPF) record.

Malaysiakini has withheld the names of the state police chief and his son pending an official response from them.

The only Malay director

Sanjeevan said that the police chief's son was "the only Malay director" among 10 directors of a private limited arms company and received about RM100,000 a year in compensation for his position. He got married last year.

His father has been the top cop of the state for some three years.

"Even if he worked 40 years in the force, his salary cannot afford all this," Sanjeevan said, emphasising why the government needed to seriously look into this case.

Sanjeevan said that he would furbish all the details in a report to the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) next week.

Sanjeevan has been biting back at the police since he was shot by two men on a motorcycle in Negri Sembilan on July 27 last year, which put him in a coma for 35 days.

Earlier this month, he questioned why the police were slow in pursuing his attackers.

In response, Inspector-General of Police (IGP) Khalid Abu Bakar (left) warned Sanjeevan not to hold the police at ransom by threatening to expose more police wrongdoings unless they dutifully investigate his case.

Sanjeevan asserted his right to do so as a concerned Malaysian.

"I am not a criminal. Why do you need to confiscate my phone and my pendrive, which contain a lot of sensitive documents of MyWatch - things I want to expose. Why?" he asked.

"As a Malaysian, I have a right to know what happens in the police force and it is entirely the responsibility of the IGP to answer whatever we want to know. If really he is sleeping, then I think he should resign and go back home."- mk

Thu May 22, 2014 8:46 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

[IKTIBAR] Ayah, Bilakah Jari-jariku Akan Tumbuh Kembali?
greenboc.blogspot.
Posted by greenboc

Bahan Renungan agar kita selalu menjaga sikap dan perilaku.

Cerita ini adalah "Kisah Hikmah" seorang lelaki membawa pulang kereta baru kebanggaannya, kemudian ia meninggalkan kereta tersebut sejenak untuk melakukan kegiatan lain.

Anak lelakinya yang berumur 3 tahun sangat gembira melihat ada kereta baru, ia memukul-mukulkan palu ke kereta baru tersebut. Akibatnya kereta baru tersebut kemek dan catnya tergores. Lelaki tersebut berlari menghampiri anaknya dan memukulnya, memukul tangan anaknya dengan palu sebagai hukuman.

Setelah sang ayah tenang kembali, dia segera membawa anaknya ke hospital. Walaupun doktor telah mencuba segala usaha untuk menyelamatkan jari-jari anak yang hancur tersebut, tetapi ia tetap gagal. Akhirnya doktor memutuskan untuk melakukan pemotongan kesemua jari pada kedua tangan anak kecil tersebut.

Ketika anak kecil itu sadar dari operasi amputasi dan jarinya telah tidak ada dan dibaluti, dengan polos ia berkata, "Ayah, aku minta maaf tentang keretamu." Kemudian, ia bertanya, "tetapi bilakan jari-jariku akan tumbuh kembali?"

Ayahnya pulang ke rumah dan kerana dihantui kesalahan sendiri beliau lantas mengambil langkah melakukan membunuh diri.

Renungkan cerita di atas!

Berfikirlah dahulu sebelum kau kehilangan kesabaran kepada seseorang yang kau cintai. Kereta dapat diperbaiki. Tulang yang hancur dan hati yang disakiti seringkali tidak dapat diperbaiki.

Terlalu sering kita gagal untuk membedakan antara orang dan perbuatannya, kita seringkali lupa bahwa mengampuni lebih besar daripada membalas dendam.

Orang boleh berbuat salah. Tetapi, tindakan yang kita ambil dalam kemarahan akan menghantui kita selamanya.

Tahan, tunda dan fikirkan sebelum mengambil tindakan. Mengampuni dan melupakan, mengasihi satu dengan lainnya.

Ingatlah, jika kau menghakimi orang, kau tidak akan ada waktu untuk mencintainya waktu tidak dapat kembali....

Hidup bukanlah sebuah VCD PLAYER, yang dapat di backward dan Forward.....

HIDUP hanya ada tombol PLAY dan STOP saja....

Jangan sampai kita melakukan kesalahan yang dapat membayangi kehidupan kita kelak.

Yang menjadi sebuah inti hidup adalah "HATI"

adaptasi dari #Tausiyah Minggu / al-Ahad

Thu May 22, 2014 8:47 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Jangan Sekalipun Lupa

telokbakong.blogspot.

cikgu-pencen.blogspot.

Thu May 22, 2014 8:49 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

AKU MASIH TAK HABIS BERFIKIR BAGAIMANA KEJADIAN INI TERJADI
telokbakong.blogspot.
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Thu May 22, 2014 6:49 pm (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

...yg saya baca...dia kejo perompak..perompak himpit dia balik..tu yg jatuh
longkang...

2014-05-22 23:52 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg[automobil]
<automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> *AKU MASIH TAK HABIS BERFIKIR BAGAIMANA KEJADIAN INI TERJADI*
> telokbakong.blogspot.
> naimnikmat.blogspot
> Dicatat oleh Na'im Nikmat
> <http://www.blogger.com/profile/03432287966399183682>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-48-q_CJXWy8/U31O1GX7A3I/AAAAAAAABUo/DJQ6MDkcznI/s1600/IMG_4448560821285.jpeg>
>
>
>

Thu May 22, 2014 8:50 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Luahan Hati Seorang Suami Bergaji RM3,000
kitabantai.info

30hb, suami dapat gaji RM3,000.00 & terus buat internet banking bayar bil:

Bil air RM30.00
Duit rumah RM700.00
Duit kereta RM700.00
Bil telefon suami & isteri RM200.00
Bil elektrik RM170.00
Ansuran motor RM150.00
Yuran tuisyen anak RM150.00

Serta menukarkan RM150.00 duit pecah seringgit-seringgit untuk belanja sekolah anak² bagi tempoh sebulan.

Lalu berbekalkan duit baki RM750.00 balik ke rumah, jemput isteri dari tempat kerja & terus disambut dengan isteri satu soalan:

"Hari ini hari gaji abang kan?? Jom pergi beli barang dapur, banyak dah habis, sambil tu boleh bawa bebudak makan luarlah. Malam ni, I tak laratlah nak masak. Bebudak pun esok hari sabtu cutikan?"

Suami mengangguk lemah, terpaksa setuju demi anak dan isteri.

Sampai di rumah, disambut pula dengan anak yang bongsu, "Ayah, cikgu adik cakap hari isnin, cikgu nak RM20.00 untuk beli baju sukan yang baru."

Isteri spontan menyampuk "Minta kat ayah. Ayah baru dapat gaji"

Sambil anak yang sulung pula mencelah, "Ayah, kakak pun nak duit RM30.00. Hari isnin nak beli buku rujukan, dah dekat nak peperiksaan ni.

Si suami terus mengeluarkan RM50.00 untuk anak bongsu dan anak sulung. Kemudi,an bila selepas magrib berangkatlah anak beranak ke kedai untuk makan dan berbelanja barang dapur dan sebelum itu suami singgah isi minyak kereta RM50.00 langsung ke kedai makan dan makanlah anak beranak tersebut
dengan bil makan berjumlah RM50.00.

Setelah itu, langsung pergi berbelanja barang dapur dengan jumlah RM250.00 untuk barang kering dan RM50.00 untuk barang basah.

Setelah semuanya selesai, pulanglah keluarga tersebut ke rumah dengan suami hanya tinggal gaji yang baru dapat pagi tadi sebanyak RM300.00 sahaja. Maka tidurlah si suami dengan mata yang terkebil-kebil mengenangkan baki duit yang tinggal hanya dalam beberapa jam sahaja dapat gaji tadi.

Keesokkannya, pagi sabtu, isteri suruh si suami belikan roti canai untuk sarapan pagi. Suami pun pergilah beli dengan modal RM5.00 dan surat khabar RM1.50. Manakala menjelang petang, si isteri dan anak-anak ajak suami jalan-jalan di pasar malam Jalan TAR sempena malam minggu. Si suami ikutkan juga dalam keadaan dilema bagi menjaga hati isteri dan anak anak.Terpaksa tambahkan lagi minyak kereta sebanyak Rm30.00.

Sampai di jalan TAR, si isteri berkenan dengan tudung bawal berharga RM15.00, minta dibelikan. Suami pun keluarkan duit bayar. Kemudian bila ke depan sedikit bahagian pakaian kanak kanak pula, nampak baju tidur anak-anak yang berharga RM15.00 sehelai. Isteri pun selamba kata

"Bang baju tidur bebudak ni pun dah lusuh. Belikan diorang yang baru ni, murah jer RM15.00″.

Suami keluarkan lagi RM30.00 untuk baju tidur anak-anak.

Lalu terus pulang ke kereta untuk balik ke rumah bersama-sama. Tetapi dalam perjalanan nak pulang, anak-anak merengek dahaga dan lapar. Minta singgah di kedai makan untuk makan malam. Si ayah kesiankan dengan rengekan anak pun singgahlah di kedai makan tomyam dan makan dengan membayar RM30.00 lagi.

Jumlah keseluruhan baki yang tinggal selepas 48 jam dapat gaji ialah RM188.50.

Esok hari Ahad. Isteri suruh pergi kedai pagi-pagi untuk belikan santan dan sedikit ikan bilis untuk masak nasi lemak sebagai sarapan pagi. Suami bermodalkan RM7.00 dan RM1.50 untuk suratkhabar. Tinggallah duit gaji genap RM180.00.

Malamnya pula, beri pada isteri RM150.00 untuk belanja makan dia di pejabat atas dasar nafkah kepada isteri tercinta.

Maka bermulalah pagi hari isnin si suami dengan berbekalkan modal baki gaji hari jumaat kelmarin sebanyak RM30.00 untuk isi minyak motor dan makan di pejabat serta menghitung hari lagi untuk ke 30hb yang akan datang sama ada sampai atau tidak?

Selang seminggu selepas itu, pada hujung minggu, isteri ajak balik kampung melawat ibu ayah dia di kampung. Suami katakan tidak ada modal. Lalu isteri menjawab dengan sinis,

"Kalau ajak balik kampung saya jer, takde duit. Kalau ajak balik kampung saya jer, abang kata takde duit. Mana pergi duit gaji abang selama ni? Takkanlah seminggu gaji dah tak berduit? Abang ada perempuan lain ke?"

Terpinga pinga suami nak dijawab, jadi perang. Nak diceritakan yang sebenar, nanti disalahkan balik.

Itulah nasib seorang suami.

Sumber - See more at: http://sehinggit.blogspot.com/2014/05/luahan-hati-seorang-suami-bergaji-rm3000.html#sthash.JMAykS1M.dpuf
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: