Friday, July 10, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4248

11 Messages

Digest #4248
4
Fw: Awas..Bahaya tidur selepas sahur by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6a

Messages

Thu Jul 9, 2015 2:12 am (PDT) . Posted by:

cirit3

Cubalah kalau rakyat kita ni berani...tuntut rebet 80% kalau kita
tesangkut dlm jem yg teruk melebihi 1jam...rasanya PLUS nak bagi
ke?

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: almustaqeem almustaqeem@yahoo.com [automobil]Sent:
Thursday, 9 July 2015 16:21To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: PLUS Tawar Rebat Sehingga
50% Bayaran Tol


hahaha... biasalah tu.... time nak ambik duit kita senang...time
nak bagi balik... mcm2 T&C apply
From: "rezal_sapuan@amtek.my [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Thursday, 9 July 2015, 12:57
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: PLUS Tawar
Rebat Sehingga 50% Bayaran Tol

Ada jarak pulak tu nak dapat
diskaun 100 kilometer

Mmg tak ikhlas langsung




From: "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "Norain norainonisnain@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>,
Date: 09/07/2015 10:43 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: PLUS
Tawar Rebat Sehingga 50% Bayaran Tol [2 Attachments]
Sent by: automobil@yahoogroups.com




[Attachment(s)
<https://au-mg6.mail.yahoo.com/neo/launch?.rand=behr2uc3r5mda#Top\
Text> from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
Mereka bagi mcm tak iklas aje...kalau betul nak bagi..peratus tu
jgn buat date...

Sent from my BlackBerry 10 smartphone. From: Norain
norainonisnain@gmail.com [automobil]
Sent: Thursday, 9 July 2015 10:27
To: automobil@yahoogroups.com
Reply To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: PLUS Tawar
Rebat Sehingga 50% Bayaran Tol

Tahun lepas rebat dpt masa topup.. byk juga dipotong... masa
touch tu diporong harga asal.. On Jul 9, 2015 9:50 AM, "bashah
bwasi@yahoo.com <mailto:bwasi@yahoo.com> [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >
wrote:


tapi bila nak claim rebat asyik offline so tak boleh claim..
bukan sekali cuba, dah dekat 7 kali
knapa tak auto rebate jer ?
- janji masam manis..





On Thursday, July 9, 2015 12:05 AM, "'-:eSpAcE9808:-'
rienacom@yahoo.com.sg <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com
<mailto:automobil@yahoogroups.com> > wrote:






PLUS Tawar Rebat Sehingga 50% Bayaran Tol Untuk Pengguna Mereka
Sempena Raya Aidilfitri
siakapkeli.my/ <http://siakapkeli.my/>

<http://1.bp.blogspot.com/-ptYz493uY64/VZtAq6SiQ6I/AAAAAAAATOY/73\
7ZZ1L681s/s1600/tol.jpg>

SUBANG JAYA: Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS Malaysia
Berhad) dikatakan menawarkan rebat tol sehingga 50% kepada
pengguna Lebuhraya Utara-Selatan yang akan balik beraya nanti.

Bagaimanapun tawaran yang bermula 13 Julai ini hanya akan
melibatkan mereka yang menggunakan perkhidmatan Smart Tag dan
Touch 'n Go.

Memetik laporan Astro Awani, rebat ini adalah salah satu usaha
PLUS untuk menggalakkan orang ramai merancang jadual perjalanan
mereka lebih awal seterusnya mengelak kesesakan di lebuhraya.

Pengarah Urusan PLUS, Datuk Noorizah Abd Hamid berkata, rebat tol
tersebut akan ditawarkan untuk perjalanan sepanjang hari jarak
jauh 100 kilometer pada 13 serta 23 Julai ini.

"Ini adalah kali pertama kita buat rebat tol seperti ini,
jadi kami pun nak tahu apakah tindakbalas daripada para pengguna,
sama ada mereka akan mengambil kesempatan untuk menikmati rebat
ini dan balik awal," katanya.

Pemberian rebat ini melibatkan dua peringkat di mana bagi rebat
tol 40 peratus adalah pada 14 dan 22 Julai ini anakala bagi rebat
tol 30 peratus pula ditawarkan untuk perjalanan pada 15 dan 21
Julai.

Selain itu pihak PLUS juga telah mengeluarkan jadual waktu
perjalanan bagi mengelakkan kesesakan di Lebuhraya Utara-Selatan
untuk tempoh puncak iaitu dari 16 Julai hingga 20 Julai ini.

<http://3.bp.blogspot.com/-eYGaJhz_XGA/VZtFRV4TibI/AAAAAAAATOk/pN\
oiGW5i5T4/s1600/jadual1.jpg>

Mengikut jadual berkenaan, pihak PLUS menasihatkan orang ramai
dari Lembah Klang yang menuju ke bandar-bandar utama supaya
menggunakan Lebuhraya Utara-Selatan mengikut giliran
masing-masing seperti di dalam jadual di atas.

Pihak PLUS menjangkakan sebanyak 1.6 juta kenderaan akan berada
di atas lebuhraya berkenaan menjelang cuti perayaan ini. -
Siakapkeli.my <http://siakapkeli.my/>









Thu Jul 9, 2015 6:56 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Yang penting dah keluar paper satu negara terpampang besar2 REBATE 50%

On 09/07/2015 4:21 PM, almustaqeem almustaqeem@yahoo.com [automobil] wrote:
> hahaha... biasalah tu.... time nak ambik duit kita senang...
> time nak bagi balik... mcm2 T&C apply
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* "rezal_sapuan@amtek.my [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
> *To:* automobil@yahoogroups.com
> *Sent:* Thursday, 9 July 2015, 12:57
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: PLUS Tawar Rebat
> Sehingga 50% Bayaran Tol
>
> Ada jarak pulak tu nak dapat diskaun 100 kilometer
>
> Mmg tak ikhlas langsung
>
>
>
>
> From: "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]"
> <automobil@yahoogroups.com>
> To: "Norain norainonisnain@gmail.com [automobil]"
> <automobil@yahoogroups.com>,
> Date: 09/07/2015 10:43 AM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com- Fw: PLUS Tawar Rebat
> Sehingga 50% Bayaran Tol [2 Attachments]
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
> ----------------------------------------------------------
>
>
>
>
> [Attachment(s)
> <https://au-mg6.mail.yahoo.com/neo/launch?.rand=behr2uc3r5mda#TopText>from
> badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
> Mereka bagi mcm tak iklas aje...kalau betul nak bagi..peratus tu jgn
> buat date...
>
>
> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
> *From: *Norain norainonisnain@gmail.com [automobil]
> *Sent: *Thursday, 9 July 2015 10:27
> *To: *automobil@yahoogroups.com
> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com- Fw: PLUS Tawar Rebat
> Sehingga 50% Bayaran Tol
>
>
>
> Tahun lepas rebat dpt masa topup.. byk juga dipotong... masa touch tu
> diporong harga asal..
> On Jul 9, 2015 9:50 AM, "bashah _bwasi@yahoo.com_
> <mailto:bwasi@yahoo.com>[automobil]" <_automobil@yahoogroups.com_
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
>
>
> tapi bila nak claim rebat asyik offline so tak boleh claim..
> bukan sekali cuba, dah dekat 7 kali
> knapa tak auto rebate jer ?
> - janji masam manis..
>
>
>
>
>
> On Thursday, July 9, 2015 12:05 AM, "'-:eSpAcE9808:-'
> _rienacom@yahoo.com.sg_ <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>[automobil]"
> <_automobil@yahoogroups.com_ <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
>
>
>
> 
>
>
> *_PLUS Tawar Rebat Sehingga 50% Bayaran Tol Untuk Pengguna Mereka
> Sempena Raya Aidilfitri_***
> _siakapkeli.my/_ <http://siakapkeli.my/>
>
>
> SUBANG JAYA: Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS Malaysia Berhad)
> dikatakan menawarkan rebat tol sehingga 50% kepada pengguna Lebuhraya
> Utara-Selatan yang akan balik beraya nanti.
>
> Bagaimanapun tawaran yang bermula 13 Julai ini hanya akan melibatkan
> mereka yang menggunakan perkhidmatan Smart Tag dan Touch 'n Go.
>
> Memetik laporan Astro Awani, rebat ini adalah salah satu usaha PLUS
> untuk menggalakkan orang ramai merancang jadual perjalanan mereka
> lebih awal seterusnya mengelak kesesakan di lebuhraya.
>
> Pengarah Urusan PLUS, Datuk Noorizah Abd Hamid berkata, rebat tol
> tersebut akan ditawarkan untuk perjalanan sepanjang hari jarak jauh
> 100 kilometer pada 13 serta 23 Julai ini.
>
> "*Ini adalah kali pertama kita buat rebat tol seperti ini, jadi kami
> pun nak tahu apakah tindakbalas daripada para pengguna, sama ada
> mereka akan mengambil kesempatan untuk menikmati rebat ini dan balik
> awal,"* katanya.
>
> Pemberian rebat ini melibatkan dua peringkat di mana bagi rebat tol 40
> peratus adalah pada 14 dan 22 Julai ini anakala bagi rebat tol 30
> peratus pula ditawarkan untuk perjalanan pada 15 dan 21 Julai.
>
> Selain itu pihak PLUS juga telah mengeluarkan jadual waktu perjalanan
> bagi mengelakkan kesesakan di Lebuhraya Utara-Selatan untuk tempoh
> puncak iaitu dari 16 Julai hingga 20 Julai ini.
>
>
> Mengikut jadual berkenaan, pihak PLUS menasihatkan orang ramai dari
> Lembah Klang yang menuju ke bandar-bandar utama supaya menggunakan
> Lebuhraya Utara-Selatan mengikut giliran masing-masing seperti di
> dalam jadual di atas.
>
> Pihak PLUS menjangkakan sebanyak 1.6 juta kenderaan akan berada di
> atas lebuhraya berkenaan menjelang cuti perayaan ini.
> -*_Siakapkeli.my_* <http://siakapkeli.my/>
>
>
>
>
>
>
>

Thu Jul 9, 2015 8:50 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Hari Ini Dalam Sejarah : Al-Qassam Menghentam Bumi Haifa Buat Pertama Kali

bloglist-malaysia.blogspot
btmmari.blogspot
Written By canang
Posted by canang

Satu tarikh yang sangat bersejarah, pada tarikh tersebut sayap ketenteraan gerakan Hamas, Briged Eizuddin Al-Qassam buat pertama kalinya telah berjaya melanjutkan serangan roket mereka sehingga ke bumi Haifa, sebuah bandar yang terletak di utara Israel. Haifa merupakan bandar ke-3 terbesar di Israel, bumi terjajah. Lebih mengejutkan jarak antara Haifa dan Gaza adalah lebih kurang 150km, bukanlah satu jarak yang dekat.

Berikut adalah artikel yang dikeluarkan oleh unit media Briged Eizuddin Al-Qassam yang diterjemahkan khas untuk tatapan anda semua, rakyat Malaysia.

R160, Roket Palestin Yang Pertama Memeluk Bandar Haifa

Satu tahun yang lalu daripada sekarang, tepat pada pukul 10.06 petang hari Selasa 8/7, sebuah Roket R160 telah dilancarkan ke arah utara tanah Palestin yang terjajah, menjadikan ianya roket hasil buatan tangan penduduk Palestin yang pertama menghentam bumi Haifa, dan roket itu mampu menjangkau jarak sehingga 160km. Briged Al-Qassam telah mendedahkan semasa peperangan Al-Asful Ma'kul sedang berlangsung bahawa roket R160 itu diambil namanya daripada As-Syahid Dr. Abdel Aziz Al-Rantisi. Serangan tersebut merupakan satu kejutan besar kepada pihak musuh Zionis dan pasukan keselamatannya, di mana mereka mengakui kegagalan mereka dalam tidak mengetahui kadar kemampuan roket-roket Briged Al-Qassam.

Bumi Haifa telah dihentam lebih daripada satu kali, dan pihak musuh mencuba untuk membuat helah bagi mengelirukan pandangan umum rakyat Zionis, mereka mendakwa bahawa sistem pertahanan anti-roket milik mereka 'Iron Dome' telah memintas kebanyakan daripadanya, namun beberapa media Zionis dan barat telah mengakui bahawa roket-roket telah jatuh menghentam di tengah-tengah bandar Haifa dan 'Iron Dome' gagal memintasnya.

Sejak daripada hari-hari awal pertempuran, ratusan perampas Zionis telah mula berpindah daripada selatan Palestin ke arah utara Palestin, dengan sangkaan mereka akan selamat, namun dengan sampainya roket-roket ke Haifa dan kemampuannya untuk menjangkau 160km, ratusan daripada mereka terpaksa untuk berpindah keluar daripada Palestin, dalam masa yang sama jutaan daripada perampas tersebut terpaksa hidup dalam kawasan-kawasan perlindungan kerana takutkan hentaman roket-roket.

Selain itu, sepertimana yang telah diisytiharkan oleh Briged Al-Qassam pada hari ini setahun yang lalu, bahawa mereka telah menghentam Tel Aviv dengan dua roket daripada model J80 yang digunakan buat pertama kali, dan mereka menamakannya dengan nama tersebut sempena nama As-Syahid Ahmed Al-Jaabari. Roket ini mampu menjangkau jarak 80km.

Dalam tempoh beberapa tahun yang lalu, Unit Perindustrian & Kemajuan Briged Al-Qassam telah bekerja keras dalam mencipta dan menginovasi generasi-generasi baru roket, mereka telah bermula dengan Roket Qassam 1 sejak bermulanya intifadah yang mana ianya tidak mampu merentasi beberapa kilometer, kemudian hari berlalu lagi dengan kemunculan roket M75, Kemudian hari berlalu lagi sehinggalah sampai pada hari Briged Al-Qassam mengisytiharkan kemunculan roket S55, J80, dan R160. Jarak capaian roket-roket Al-Qassam telah sampai sehinggalah kepada peperangan Al-Asful Ma'kul sehingga 160km, dan hari-hari yang kemudian masih lagi membawa pelbagai kejutan.

Sumber : Unit Media Briged Al-Qassam
Terjemahan oleh Aman Palestin.

Thu Jul 9, 2015 8:51 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Jumlah Kanak-Kanak Bawah 18 Tahun Hilang Amat Membimbangkan

siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Kes melibatkan kanak-kanak dan remaja bawah 18 tahun dari tahun 2011 adalah amat membimbangkan.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim, berkata daripada jumlah 8,842 yang dilaporkan hilang seramai 8,441 berjaya ditemui.

"Jumlah yang masih hilang agak tinggi dan membimbangkan," katanya selepas melancarkan 'Portal Kanak-Kanak Hilang' di ibunegara semalam.

Portal tersebut dilancarkan adalah kerjasama Jabatan Siasatan Jenayah Seksual Wanita dan Kanak-Kanak (D11) Bukit Aman, Polis Diraja Malaysia dan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM).

Simstem ini adalah berbeza dengan NUR Alert yang telah diwujudkan pada 2011 bagi membuat sebaran pantas berkenaan maklumat kanak-kanak berumur 12 tahun ke bawah yang hilang.

"Portal Kanak-kanak Hilang" membolehkan orang ramai menyemak dan menyalurkan data kanak-kanak hilang secara 'real-time&#39;," katanya. - Siakapkeli.my

Thu Jul 9, 2015 6:17 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

spt biasa, akan disiasat depa **jalan mana
**auto

On Thursday, July 9, 2015 11:51 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Jumlah Kanak-Kanak Bawah 18 Tahun Hilang Amat Membimbangkan  siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Kes melibatkan kanak-kanak dan remaja bawah 18 tahun dari tahun 2011 adalah amat membimbangkan.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim, berkata daripada jumlah 8,842 yang dilaporkan hilang seramai 8,441 berjaya ditemui.

"Jumlah yang masih hilang agak tinggi dan membimbangkan," katanya selepas melancarkan 'Portal Kanak-Kanak Hilang' di ibunegara semalam.

Portal tersebut dilancarkan adalah kerjasama Jabatan Siasatan Jenayah Seksual Wanita dan Kanak-Kanak (D11) Bukit Aman, Polis Diraja Malaysia dan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM).

Simstem ini adalah berbeza dengan NUR Alert yang telah diwujudkan pada 2011 bagi membuat sebaran pantas berkenaan maklumat kanak-kanak berumur 12 tahun ke bawah yang hilang.

"Portal Kanak-kanak Hilang" membolehkan orang ramai menyemak dan menyalurkan data kanak-kanak hilang secara 'real-time&#39;," katanya. - Siakapkeli.my #yiv6205195118 #yiv6205195118 -- #yiv6205195118ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mkp #yiv6205195118hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mkp #yiv6205195118ads {margin-bottom:10px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mkp .yiv6205195118ad {padding:0 0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mkp .yiv6205195118ad p {margin:0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mkp .yiv6205195118ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-sponsor #yiv6205195118ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-sponsor #yiv6205195118ygrp-lc #yiv6205195118hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-sponsor #yiv6205195118ygrp-lc .yiv6205195118ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118activity span {font-weight:700;}#yiv6205195118 #yiv6205195118activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv6205195118 #yiv6205195118activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv6205195118 #yiv6205195118activity span span {color:#ff7900;}#yiv6205195118 #yiv6205195118activity span .yiv6205195118underline {text-decoration:underline;}#yiv6205195118 .yiv6205195118attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv6205195118 .yiv6205195118attach div a {text-decoration:none;}#yiv6205195118 .yiv6205195118attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv6205195118 .yiv6205195118attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv6205195118 .yiv6205195118attach label a {text-decoration:none;}#yiv6205195118 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv6205195118 .yiv6205195118bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv6205195118 .yiv6205195118bold a {text-decoration:none;}#yiv6205195118 dd.yiv6205195118last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6205195118 dd.yiv6205195118last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6205195118 dd.yiv6205195118last p span.yiv6205195118yshortcuts {margin-right:0;}#yiv6205195118 div.yiv6205195118attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv6205195118 div.yiv6205195118attach-table {width:400px;}#yiv6205195118 div.yiv6205195118file-title a, #yiv6205195118 div.yiv6205195118file-title a:active, #yiv6205195118 div.yiv6205195118file-title a:hover, #yiv6205195118 div.yiv6205195118file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6205195118 div.yiv6205195118photo-title a, #yiv6205195118 div.yiv6205195118photo-title a:active, #yiv6205195118 div.yiv6205195118photo-title a:hover, #yiv6205195118 div.yiv6205195118photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6205195118 div#yiv6205195118ygrp-mlmsg #yiv6205195118ygrp-msg p a span.yiv6205195118yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv6205195118 .yiv6205195118green {color:#628c2a;}#yiv6205195118 .yiv6205195118MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv6205195118 o {font-size:0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118photos div {float:left;width:72px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118reco-category {font-size:77%;}#yiv6205195118 #yiv6205195118reco-desc {font-size:77%;}#yiv6205195118 .yiv6205195118replbq {margin:4px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mlmsg select, #yiv6205195118 input, #yiv6205195118 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mlmsg pre, #yiv6205195118 code {font:115% monospace;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-mlmsg #yiv6205195118logo {padding-bottom:10px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-msg p#yiv6205195118attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-reco #yiv6205195118reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-sponsor #yiv6205195118ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-sponsor #yiv6205195118ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-sponsor #yiv6205195118ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv6205195118 #yiv6205195118ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv6205195118

Thu Jul 9, 2015 8:52 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Awas..Bahaya tidur selepas sahur
bloglist-malaysia.blogspot

Dicatat oleh ustazcyber

 

DI bulan Ramadhan ini Allah telah mewajibkan kita semua berpuasa sebagaimana Ia telah mewajibkan kepada orang2 sebelum kita dari kalangan Ahlul Kitab, seperti dalam firman-Nya, "Hai orang2 yang beriman, diwajibkan atas kamu sekalian berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu, agar kamu bertakwa." (Al Baqarah: 183).

Namun sebelum melaksanakan ibadah puasa, kita dianjurkan untuk makan sahur. Salah satu sunnah puasa adalah mengakhirkan makan sahur, di zaman Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam dan para sahabat yang merupakan generasi pertama umat Islam tersebut tidak tidur setelah sahur. Tentunya hal ini sangat bertolak belakang di zaman sekarang ini , banyak orang masih merasa ngantuk dan mempercepat makan sahur kemudian tidur kembali akibatnya sering terlambat untuk mengerjakan solat subuh , kehilangan berkah di pagi hari, selain itu ternyata tidur setelah sahur tidak baik untuk kesehatan dari segi medic.

Berikut penyebab kenapa seseorang tidak dianjurkan kembali setelah makan sahur.

Pertama.

Gangguan lambung/asam lambung. Setelah memakan makanan (termasuk sahur), sistem pencernaan memerlukan beberapa waktu untuk mencerna dan menyerap nutrisi yang ada di dalam makanan tersebut. Ketika seseorang tidur setelah makan (sahur), apalagi dalam posisi terlentang, pencernaan menjadi melambat atau sulit bekerja. Akibatnya, timbullah nyeri di ulu hati dan panas yang menyebar ke dada dan tenggorokan karena meningkatnya asam lambung.

Kedua,

terjadinya refluks. Merupakan penyakit yang timbul akibat kelemahan dari katup antara lambung dan kerongkongan. Hal ini menyebabkan asam lambung naik ke dalam kerongkongan dan menimbulkan gejala berupa rasa terbakar di dada. Di antara tanda refluks adalah ketika seseorang terbangun dari tidur setelah sahur ia merasakan kerongkongannya panas dan mulutnya terasa pahit. Para doktor menyarankan jeda waktu antara makan dan tidur adalah dua jam. Namun sunnah Rasulullah lebih lama lagi. Beliau dan para sahabatnya biasa mengisi waktu setelah sahur dengan solat atau dzikir dan setelah Subuh berzikir hingga matahari terbit. Untuk tidur sejenak, mereka memilih waktu siang yang dikenal dengan istilah qailulah.

Ketiga,

Terserang Stroke. Tidur setelah sahur dipercaya meningkatkan resiko terkena stroke. Berdasarkan penelitian ditemukan bahwa orang yang memiliki jeda paling lama antara makan dan tidur mempunyai risiko terendah terkena stroke. Sebaliknya, orang-orang yang memiliki jeda paling singkat antara makan dan tidur memiliki resiko lebih tinggi terkena stroke.

Keempat,

Sakit Kepala. Jika kita tidur setelah shalat subuh, dan ketika bangun bagian leher akan terasa sakit dan kaku, bahkan terkadang bukan kesegaran yang didapat, namun sebaliknya. Lalu akan terasa sakit kepala bagian atas atau kepala bagian belakang. Itulah hal mudhorat yang didapat jika anda tidur lagi usai sahur atau menjelang pagi. Menurut sebuah hasil studi, tidur pagi menyebabkan serebrospinal bergerak ke otak. Inilah yang menimbulkan sakit di kepala.

Selain berbahaya dari segi kesehatan, tidur setelah sahur membuat terhalangnya pintu rezeki, dalam hadits yang di riwayatkan oleh Abu Daud, bahwasannya Rasulullah bersabda "Ya Allah, berkahilah umatku di waktu paginya." Dalam hadits tersebut Rasulullah mendoakan keberkahan bagi umatnya yang bangun di waktu pagi. Sebaliknya, doa itu mengisyaratkan bagi mereka yang tidur lagi setelah Subuh, mereka akan kehilangan keberkahan yang disebutkan dalam doa Nabi. Keberkahan dalam ayat ini memiliki makna yang luas.

Secara umum maknanya adalah bertambahnya kebaikan. Bentuknya bisa macam-macam, misalnya bisnisnya berhasil sehingga bisa banyak berinfak atau karirnya meningkat sehingga mudah bersedekah.

Dan yang terakhir, menjadi malas dan Kehilangan semangat. Biasanya ketika tidur sesudah sahur atau menjelang pagi, tubuh akan terasa lemas dan kehilangan semangat untuk melakukan aktiviti. Mood juga akan berubah jadi buruk. Ketika kondisi hati sedang buruk, otomatik akan tergambar dari garis wajah. Wajah akan terlihat pucat.

Maka sebaiknya Mengisi waktu pagi setelah Subuh dengan ibadah, berzikir, membaca Al-qur'an atau boleh juga anda gunakan waktu pagi anda untuk membersihkan rumah. Boleh di pastikan waktu berikutnya, Anda akan terlihat lebih segar dan bersemangat. Baik secara medis ataupun secara ruhiyah. [https://www.islampos.com]

Thu Jul 9, 2015 8:52 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Subhanallah..ini betul-betul Billionair fakir

bloglist-malaysia.blogspot

Dicatat oleh ustazcyber

 

RIYADH – Jarang rasanya kita mendengar konglomerat skala dunia bersaing dengan muazin. Apalagi konglomerat yang selalu mengutamakan solat berjama'ah di masjid dan hidup dalam kezuhudan sebagaimana diteladankan Rasulullah shalallahu 'alaihi wasallam, rasanya jarang sekali bukan?

Alhamdulillah, di Ramadhan 1436 Hijriyah ini, Arrahmah menyajikan profil seorang konglomerat asal Kerajaan Arab Saudi (KSA) bernama Sulaiman Ar-Rajhi. Semoga profil beliau yang dipublikasikan Dar-AlHijrah pada Jum'at (2/7/2015) ini dapat dijadikan sebagai model oleh Anda yang bercita-cita menjadi pengusaha Muslim yang profesional dunia dan akhirat. Bismillah.

Mengenai Sulaiman Ar-Rajhi, majalah Forbes menyebutkan bahwa, kakayaannya mencapai 5,9 milion dollar AS. Sebagai orang terkaya no.120 di dunia, beliau tetap tampil dengan sederhana, berpakaian jubah putih bersih yang jauh dari kesan glamor dan berlebihan....lagi

Beliau memulai usaha dari NOL. Kkehidupan masa kecilnya sangat susah hingga ia pernah bekerja menjadi kuli panggul dan menjual kayu bakar di masa kanak-kanaknya. Tetapi dengan ketekunan, hemat dan kerja keras serta tawakkalnya kepada Allah subhanahu wata'ala, akhirnya beliau dan saudaranya memiliki "Kerajaan Bisnis Raksasa" di KSA. Salah satunya adalah Bank Ar-Rajhi; Bank syariah terbesar di Dunia yang ATM-nya tersebar menjamur dan cabangnya terdapat nyaris di semua distrik KSA.

Beliau dikabarkan sangat-sangat dermawan. Yayasan Amal "raksasa" yang ia miliki bahkan menyalurkan donasinya ke berbagai negara –sebelum dilarang pasca 11 septmber 2002- sulit menghitung waqaf beliau dan jumlah masjid yang telah dibangunnya. Donasinya untuk berbagai amal dakwah dan penyebaran ilmu pun sudah tak hingga.

Kunci kesuksesan beliau teryata dengan, "Tidak meletakkan kekayaan di hatinya". Bahkan di masa tuanya, kini beliau telah membagi sekitar 6,7 trilyun hartanya kepada ahli waris dan kerabatnya, serta fakir miskin. Hingga ia diibaratkan hanya memilih "pakaian yang melekat di badan", sementara asset bisnisnya dikelola para professional yang hasilnya untuk amal sosial dakwah Islam saja. Sulaiman Ar-Rajhi menyadari bahwa dirinya, "Lahir tanpa membawa apa-apa dan siap tidak tergantung pada harta sebelum meninggal."

Dari tetangga dan orang yang tinggal di lingkungannya disampaikan bahwa, "Konglomerat kelas kakap ini selalu termasuk orang-orang yang datang paling awal ke masjid untuk sholat 5 waktu berjamaah, sehingga jika muadzin masjid telat sedikit maka sang konglomeratlah yang adzan. Bandingkan dengan konglomerat lainnya!!"

Gambar..Masjid Aisyah Ar-Rajhi

Diantara masjid yang dibangunnya adalah Masjid Ar-Rajhi di distrik Rabwah, masjid ini terbesar ketiga setelah Masjidil Haram Mekah dan Madinah. Masjid itu dapat menampung 18 ribu jamaah sholat. Di dalamnya terdapat berbagai sarana pelayanan masyarakat seperti pusat pemandian dan pengurusan jenazah terbesar di Riyadh, auditorium untuk seminar dan ceramah agama, perpustakaan berisi 40 ribu jenis buku (bukan judul ya…, red.). Disana juga ada tempat tinggal bagi para penuntut ilmu yang datang dari luar kota untuk mengikuti berbagai kajian Islam, menyediakan air zamzam sebagai minuman jamaah dengan kuota 400 galon perminggu, dsb. Selain itu, saat sholat jum'at di lantai dasar, di lokasi yang dikhususkan untuk sholat jum'at orang asing, khutbah langsung diterjemahkan ke berbagai bahasa ; termasuk bahasa isyarat untuk jamaah yang tuna rungu dan tentu saja…bahasa Indonesia.

Menurut informasi dalam Wikipedia, beliau saat ini hanya meminta jatah untuk makan sehari-hari saja dari usahanya, sampai beliau wafat. Setelah meninggal, maka jatah itu dihapus dan semua hartanya itu menjadi waqaf. Maasyaa Allah.

Semoga Allah ta'ala merahmati beliau, menerima amalnya, mengampuni kesalahan dan dosanya dan kita semua. (adibahasan/arrahmah.com)

Thu Jul 9, 2015 8:54 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Seorang Wanita Berang Kena Tahan Polis Hanya Kerana Kotak Milo
siakapkeli.my

Seorang wanita meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap anggota polis yang menjalankan tugas baru-baru ini kerana menganggap kotak milo yang dipegangnya sebagai handphone.

Wanita itu yang menggunakan nama di Facebook sebagai Jaydee Lok menceritakan ketika melalui lebuhraya NKVE, dia sedar ada sekatan jalan raya namun tidak terfikir akan menjadi 'mangsa&#39; memandangkan tidak melakukan apa-apa kesalahan jalan raya.

Namun tanpa diduga wanita itu ditahan kerana didakwa menggunakan telefon bimbit ketika memandu. Dia berulang kali menafikan dakwaan itu dan menegaskan telefon bimbitnya diletak di dalam beg tangan dan apa yang dipegangnya ketika itu adalah kotak milo.

Maka terjadilah sedikit salah faham wanita berkenaan dan beberapa anggota polis.

Lebih panas apabila anggota polis berkenaan dilihat cuba mengugut wanita itu hanya kerana pengakuannya tidak menggunakan telefon bimbit.

Status yang dimuatnaik di laman Facebook wanita berkenaan mengundang pelbagai reaksi orang ramai yang juga tidak berpuas hati dengan tindakan anggota polis berkenaan.

Thu Jul 9, 2015 7:02 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

lepas ni ada la yg guna tektik standby kotak milo kat sebelah. bila kena
tahan je bagi alasan kotak milo.. kalau setakat call masa memandu ok
lagi.. ramai yg buat gila layan wasap masa memandu. aku berani jamin dlm
grup ni pun ramai yg mcm tu hahaha..

On 09/07/2015 11:53 PM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
>
> 
>
>
> _Seorang Wanita Berang Kena Tahan Polis Hanya Kerana Kotak Milo _
>
> siakapkeli.my
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-A2wT3Kc0YRs/VZiWYunjrAI/AAAAAAAAEXs/OVWwmvk1tTo/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.07.12-PM-504x630.png>
>
> Seorang wanita meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap anggota
> polis yang menjalankan tugas baru-baru ini kerana menganggap kotak
> milo yang dipegangnya sebagai handphone.
>
> Wanita itu yang menggunakan nama di Facebook sebagai *Jaydee Lok
> <https://www.facebook.com/jaydeefied?fref=ts>* menceritakan ketika
> melalui lebuhraya NKVE, dia sedar ada sekatan jalan raya namun tidak
> terfikir akan menjadi 'mangsa' memandangkan tidak melakukan apa-apa
> kesalahan jalan raya.
>
> Namun tanpa diduga wanita itu ditahan kerana didakwa menggunakan
> telefon bimbit ketika memandu. Dia berulang kali menafikan dakwaan itu
> dan menegaskan telefon bimbitnya diletak di dalam beg tangan dan apa
> yang dipegangnya ketika itu adalah kotak milo.
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-SxiLjUYsdoQ/VZiWYGMfG4I/AAAAAAAAEXg/SAipBXepJq4/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.08.57-PM.png>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-LA-rDuWLLks/VZiWYCAlSnI/AAAAAAAAEXk/gOn_uKhHw1U/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.11.26-PM.png>
>
> Maka terjadilah sedikit salah faham wanita berkenaan dan beberapa
> anggota polis.
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-bYxMIu1WMkw/VZiWZbY_LEI/AAAAAAAAEX8/NV-F1FWrnjI/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.13.12-PM.png>
>
> Lebih panas apabila anggota polis berkenaan dilihat cuba mengugut
> wanita itu hanya kerana pengakuannya tidak menggunakan telefon bimbit.
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-k6dLyQjGzUs/VZiWZu6lkgI/AAAAAAAAEXw/qBCYnuIL2nw/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.15.07-PM.png>
>
> Status yang dimuatnaik di laman Facebook wanita berkenaan mengundang
> pelbagai reaksi orang ramai yang juga tidak berpuas hati dengan
> tindakan anggota polis berkenaan.
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-x70_jOI-vHI/VZiWVf5ktQI/AAAAAAAAEXY/S05442oA4FM/s1600/Capture.JPG>
>
>

Thu Jul 9, 2015 8:17 pm (PDT) . Posted by:

"Norain"

Polis marin ada kamera kalau nak tangkap nelayan tak pakai life
jacket...polis trafik kena ada jugalah...baru boleh jd bhn bukti
On Jul 10, 2015 10:02 AM, "MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> lepas ni ada la yg guna tektik standby kotak milo kat sebelah. bila kena
> tahan je bagi alasan kotak milo.. kalau setakat call masa memandu ok lagi..
> ramai yg buat gila layan wasap masa memandu. aku berani jamin dlm grup ni
> pun ramai yg mcm tu hahaha..
>
> On 09/07/2015 11:53 PM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] wrote:
>
>
>
> 
>
>
> *Seorang Wanita Berang Kena Tahan Polis Hanya Kerana Kotak Milo *
> siakapkeli.my
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-A2wT3Kc0YRs/VZiWYunjrAI/AAAAAAAAEXs/OVWwmvk1tTo/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.07.12-PM-504x630.png>
>
> Seorang wanita meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap anggota polis
> yang menjalankan tugas baru-baru ini kerana menganggap kotak milo yang
> dipegangnya sebagai handphone.
>
> Wanita itu yang menggunakan nama di Facebook sebagai *Jaydee Lok
> <https://www.facebook.com/jaydeefied?fref=ts>* menceritakan ketika
> melalui lebuhraya NKVE, dia sedar ada sekatan jalan raya namun tidak
> terfikir akan menjadi 'mangsa' memandangkan tidak melakukan apa-apa
> kesalahan jalan raya.
>
> Namun tanpa diduga wanita itu ditahan kerana didakwa menggunakan telefon
> bimbit ketika memandu. Dia berulang kali menafikan dakwaan itu dan
> menegaskan telefon bimbitnya diletak di dalam beg tangan dan apa yang
> dipegangnya ketika itu adalah kotak milo.
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-SxiLjUYsdoQ/VZiWYGMfG4I/AAAAAAAAEXg/SAipBXepJq4/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.08.57-PM.png>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-LA-rDuWLLks/VZiWYCAlSnI/AAAAAAAAEXk/gOn_uKhHw1U/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.11.26-PM.png>
>
> Maka terjadilah sedikit salah faham wanita berkenaan dan beberapa anggota
> polis.
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-bYxMIu1WMkw/VZiWZbY_LEI/AAAAAAAAEX8/NV-F1FWrnjI/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.13.12-PM.png>
>
> Lebih panas apabila anggota polis berkenaan dilihat cuba mengugut wanita
> itu hanya kerana pengakuannya tidak menggunakan telefon bimbit.
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-k6dLyQjGzUs/VZiWZu6lkgI/AAAAAAAAEXw/qBCYnuIL2nw/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.15.07-PM.png>
>
> Status yang dimuatnaik di laman Facebook wanita berkenaan mengundang
> pelbagai reaksi orang ramai yang juga tidak berpuas hati dengan tindakan
> anggota polis berkenaan.
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-x70_jOI-vHI/VZiWVf5ktQI/AAAAAAAAEXY/S05442oA4FM/s1600/Capture.JPG>
>
>
>
>
>
>

Thu Jul 9, 2015 8:52 pm (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

......sy layan gak wassam , sms....kalau memandu ni...teruatama tgh tunggu
trapik light, jln jem.........

2015-07-10 10:02 GMT+08:00 MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> lepas ni ada la yg guna tektik standby kotak milo kat sebelah. bila kena
> tahan je bagi alasan kotak milo.. kalau setakat call masa memandu ok lagi..
> ramai yg buat gila layan wasap masa memandu. aku berani jamin dlm grup ni
> pun ramai yg mcm tu hahaha..
>
> On 09/07/2015 11:53 PM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] wrote:
>
>
>
> 
>
>
> *Seorang Wanita Berang Kena Tahan Polis Hanya Kerana Kotak Milo *
> siakapkeli.my
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-A2wT3Kc0YRs/VZiWYunjrAI/AAAAAAAAEXs/OVWwmvk1tTo/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.07.12-PM-504x630.png>
>
> Seorang wanita meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap anggota polis
> yang menjalankan tugas baru-baru ini kerana menganggap kotak milo yang
> dipegangnya sebagai handphone.
>
> Wanita itu yang menggunakan nama di Facebook sebagai *Jaydee Lok
> <https://www.facebook.com/jaydeefied?fref=ts>* menceritakan ketika
> melalui lebuhraya NKVE, dia sedar ada sekatan jalan raya namun tidak
> terfikir akan menjadi 'mangsa' memandangkan tidak melakukan apa-apa
> kesalahan jalan raya.
>
> Namun tanpa diduga wanita itu ditahan kerana didakwa menggunakan telefon
> bimbit ketika memandu. Dia berulang kali menafikan dakwaan itu dan
> menegaskan telefon bimbitnya diletak di dalam beg tangan dan apa yang
> dipegangnya ketika itu adalah kotak milo.
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-SxiLjUYsdoQ/VZiWYGMfG4I/AAAAAAAAEXg/SAipBXepJq4/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.08.57-PM.png>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-LA-rDuWLLks/VZiWYCAlSnI/AAAAAAAAEXk/gOn_uKhHw1U/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.11.26-PM.png>
>
> Maka terjadilah sedikit salah faham wanita berkenaan dan beberapa anggota
> polis.
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-bYxMIu1WMkw/VZiWZbY_LEI/AAAAAAAAEX8/NV-F1FWrnjI/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.13.12-PM.png>
>
> Lebih panas apabila anggota polis berkenaan dilihat cuba mengugut wanita
> itu hanya kerana pengakuannya tidak menggunakan telefon bimbit.
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-k6dLyQjGzUs/VZiWZu6lkgI/AAAAAAAAEXw/qBCYnuIL2nw/s1600/Screen-Shot-2015-07-03-at-12.15.07-PM.png>
>
> Status yang dimuatnaik di laman Facebook wanita berkenaan mengundang
> pelbagai reaksi orang ramai yang juga tidak berpuas hati dengan tindakan
> anggota polis berkenaan.
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-x70_jOI-vHI/VZiWVf5ktQI/AAAAAAAAEXY/S05442oA4FM/s1600/Capture.JPG>
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: