Monday, July 6, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4244[1 Attachment]

8 Messages

Digest #4244

Messages

Sun Jul 5, 2015 9:01 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Keluarga Mualaf Perlukan Keprihatinan Anda

Dilulus untuk paparan oleh memo
tranungkite.net
Oleh Suzilawati Osman

Assalaamu'alaykum semua

Dengan rendah diri saya ingin memohon bantuan sahabat-sahabat semua untuk sebuah keluarga di Pangsapuri Jasa, Mutiara Rini, Skudai, Johor.

Bapanya mualaf. Kerja di kedai tayar dengan gaji RM1300. Anak 5 orang. Kos sara hidup yg sangat tinggi di JB ini menyempitkan lagi kehidupan mereka. Anak sulung sepatutnya darjah satu tetapi tidak bersekolah. Anak yang kecik tangan baru terkena air panas.

Keadaan rumah sangat daif. Peti sejuk sudah tidak boleh diguna. Mohon bantuan segera agar masa depan anak-anak ini lebih terjamin.

Boleh terus salurkan bantuan kepada mereka melalui akaun berikut dan hubungi mereka di 0197509371 (Puan Shafinah binti Abdul Manan)

No.akaun cimb bank
1218-0004155-20-9

Alamat rumah:
En Johari Bin Nordin
Blok L-04-01, Pangsapuri Jasa,
Taman Mutiara Rini, Skudai, Johor.

Nama anak
1.) Elysda Emylia - 8 tahun
2.) Ally Iskandar - 7 tahun
3.) Daniel Irfan - 5 tahun
4.) Daniel Haiqal - 4 tahun
5.) Siti Nur Aisyah Solehah - 1 tahun.

Facebook Suzilawati Osman

Sun Jul 5, 2015 9:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Terkejut Dapati Lemang Berlauk Katak Ketika Ingin Bersahur
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Pasangan suami isteri terkejut apabila lemang yang dibelinya sebagai juadah sahur mengandungi katak mati.

Gambar lemang tersebut yang telah dimuat naik oleh pengguna Facebook, Farah Adila, telah menjadi viral di media sosial.

Menurut apa yang ditulis di ruangan kapsyen gambar terbabit, Farah berkata dia dan suami terpaksa 'membatalkan' niatnya untuk bersahur kerana lemang katak itu.

"Terbantut sahur si suami…Gara2 makhluk ni y elok parking dlm lemang y dibeli kat bazaar smlm…Kecut perut laki bini..terus loya nk mkn pe pon..", kata Farah.

Memetik laporan dari The Rakyat Post, Farah berkata dia dan suami membeli lemang tersebut di bazar Ramadan di Jalan Kuching.

"Bazar itu bazar yang sangat besar dan suami saya sukakan lemang. Kami dapati hanya satu gerai di bazar itu yang menjual lemang jadi kami membeli tiga."

"Disebabkan kami sudah berbuka puasa dengan makanan lain, kami bercadang untuk memakan lemang itu ketika sahur. Lemang yang mempunyai katak adalah yang pertama kami buka"

"Pada mulanya suami saya sangka ianya daun pisang yang terbakar, tetapi setelah kami galinya keluar kami sedar ia sebenarnya adalah katak yang telah mati", katanya. - Siakapkeli.my

Sun Jul 5, 2015 9:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Laluan motor dianaktirikan

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Laluan sikal di Lebuhraya Pesekutuan terowong yang menghala ke Shah Alam tidak berturap dan tiada papan tanda amaran awal menyebabkan ramai penunggang motosikal terlibat kemalangan hari ini. Minta beri tindakan secepat kilat sebelum kawasan tersebut meragut nyawa.

Sun Jul 5, 2015 9:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lagi Kemalangan, Libatkan Lori Bauksit Berlaku Di Kuantan
telokbakong.blogspot

pahangdaily

comments

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZKUANTAN: Gara-gara bauksit, satu lagi kemalangan berlaku di sini petang semalam. Kemalangan melibatkan sebuah lori treler membawa bauksit dengan kereta Perodua Viva itu berlaku di simpang Tanjung Pasir berhampiran stesen minyak BHP.

Kejadian menyebabkan kesesakan jalan raya beberapa kilometer, kerana jalan terbabit juga adalah jalan utama ke pusat bandar Kuantan dari arah Tol Kuantan (Bukit Goh). Kejadian demi kejadian yang berlaku ini cukup membimbangkan penduduk setempat, terutamanya bagi mereka yang lalu lalang untuk aktiviti harian di kawasan lombong terbabit.

Kerajaan Negeri Pahang sepatutnya bertindak menghentikan dulu operasi seperti dijanjikan, kerana keadaan semakin kritikal sekarang. Bukan sahaja alam sekitar tercemar, malahan juga nyawa manusia kini semakin terancam. #PDONEWS

PENDUDUK GEBENG BERANG KERANA HIDUP MENDERITA SEDUT DEBU BAUKSIT SETIAP HARI

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Penduduk di Gebeng, Pahang merayu pihak berkuasa mengambil tindakan segera bagi menyelesaikan pencemaran alam sekitar yang disebabkan lori pengangkut bauksit.

Sikap pemandu lori yang berlumba-lumba mengejar trip tanpa menutup bahan muatan menyebabkan penduduk sengsara apabila jalan raya utama dicemari debu-debu berwarna merah.

Selain Gebeng, pencemaran itu turut merebak ke Balok, Bukit Goh dan beberapa kawasan lain di Kuantan.

Sikap pemandu lori yang memandu laju dan cuai menyebabkan banyak berlaku kemalangan sehingga melibatkan kematian.

Penduduk yang marah berpakat menaikkan kain rentang yang menuntut pihak yang terlibat mematuhi syarat seperti menggunakan kontena tertutup, bersihkan lori sebelum menggunakan jalan raya, hanya menggunakan laluan yang dibenarkan dan jangan meletak lori di kawasan kampung atau perumahan.

"Kami tidak bantah industri bauksit, kami geram dengan pencemaran," tulis kain rentang itu.

Beberapa keping gambar yang dikongsikan di laman sosial menunjunkkan sebuah kereta yang diselaputi debu sehingga tidak nampak warna asal kereta itu manakala jalan raya utama pula bertukar menjadi merah kerana debu-debu bauksit yang dibawa oleh lori pengangkut.

Sekeping gambar pula menunjukkan penduduk meluahkan kemarahan dengan memaki lori pengangkut bauksit 'celaka lori bauksit' di atas jalan raya.

Penduduk juga menggunakan laman sosial Facebook untuk meluahkan kemarahan itu dan menyalahkan pihak berkuasa kerana gagal mengambil tindakan bagi menjaga kepentingan awam.

"Tuhan saja yang tahu perasaan kami di sini. Hari-hari tiap masa mengadap debu kotor bauksit ni. Lori-lori berlagak gila, duk conquer jalan," luah pemilik akaun Ena Azlina Bridal.

"Hari-hari kami menderita lalu jalan ni," luah Ikram Sg Ulo.

"Bagaikan anjing menyalak bukit, tiada apa-apa tindakan. Pihak tertentu tetap memejamkan mata dan memekakkan telinga. Inilah budaya kerajaan yang ada sekarang," tulis Zain Abidin.

"Kalau masalah ini berlaku di Selangor atau Kelantan, TV3 suku tiap-tiap hari akan main isu ini . tulis Azamia Deris.

Berdasarkan komen-komen pengguna laman sosial, syarikat yang terlibat industri bauksit ada kaitan secara langsung dengan pihak atasan sehinggakan kerajaan negeri dan pemimpin tidak berdaya untuk bertindak.

Sun Jul 5, 2015 9:03 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Indonesia Sahkan Sebuah Helikopter Awam Malaysia Ceroboh Sempadan Negara Mereka
siakapkeli.my

Nunukan, Indonesia: Sekeping gambar yang menunjukkan sebuah pesawat awam milik Malaysia mendarat di wilayah Sibatik telah tersebar di laman sosial di negara tersebut.

Menurut seorang Komander Tentera Negara Indonesia (TNI),Kapten Suris Fiyanto, yang berada di Nunukan semalam, ia mengesahkan tentang kehadiran helikopter awam berkenaan dari Malaysia.

Beliau yang bertugas di pos sempadan di kampung Aji Kuning berkata pada mulanya helikopter itu dilihat berlegar di udara sebelum mendarat di satu pad pendaratan yang dikhaskan untuk helikopter tentera.

"Saya jelas melihat helikopter yang mendarat itu mempunyai nombor 9M-HM. Saya mengarahkan seorang anggota menghampiri helikopter itu untuk meminta juruterbangnya mematikan enjin.

"Bagaimanapun, juruterbang itu memberi isyarat supaya jangan rapat sebelum helikopter itu terbang semula dan menuju ke arah sempadan Malaysia," katanya.

Menurut beliau pada pendaratan tersebut yang terletak di kampung Aji Kuning itu hanya dikhaskan kepada pesawat tentera yang membawa bekalana makanan sahaja di mana helikopter awam sama sekali tidak dibenarkan mendarat.

"Helikopter awam tidak boleh masuk ke sini tanpa kebenaran kegiatan ini menunjukkan pesawat itu telah menceroboh sempadan," tegasnya.

Kehadiran helikopter tersebut tidak dapat disahkan kenapa tetapi ada satu laporan helikopter berkenaan membawa rombongan menteri dari Malaysia yang melawat satu kampung yang terletak berhampiran sempadan Indonesia. - Siakapkeli.my

Faktor Kesilapan Punca Helikopter Dinaiki Oleh Zahid 'Ceroboh' Sempadan Indonesia
siakapkeli.my

KUCHING: Berikutkan kes pesawat awam dari Malaysia yang didakwa menceroboh sempadan negara Indonesia baru-baru ini yang tersebar di laman sosial, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi telah tampil mengatakan kejadian tersebut bukanlah satu pencerobohan tetapi kesilapan nyata.

Helikopter milik Sabah Air yang dinaiki oleh beliau telah mendarat di tempat pendaratan milik tentera Indonesia dekat sempadan Sabah dengan Indonesia sebelum ini.

"Kami sepatutnya mendarat di Sungai Melayu berhampiran sempadan. Tetapi juruterbang mendapati tempat pendaratan digenangi air. Jadi, dia menerbangkan helikopter untuk mencari tempat alternatif untuk mendarat," katanya.

Dalam kejadian juruterbang berkenaan telah tersedar kesilapannya dan kemudian dia membuat keputusan kembali mendarat di Wallace Bay di Sabah.

"Saya berharap pihak media dari Malaysia dan Indonesia tidak akan memanipulasi insiden itu.

"Kami telah menjelaskan kepada Kedutaan Indonesia. Saya juga telah memberi taklimat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak," kata beliau.

Berikutan kejadian itu, beliau memlalui Kementerian Dalam Negeri akan menghantar sepucuk surat penjelasan kepada Menteri Luar Datuk Seri Musa Aman untuk diserahkan kepada menteri Luar Indonesia.

"Saya berharap perkara itu telah selesai kerana ia bukan kes pencerobohan tetapi kesilapan oleh juruterbang. Kita tidak harus membiarkan hubungan baik antara kedua-dua negara terjejas," katanya.

Juruterbang juga tidak patut dipersalahkan kerana bentuk muka bumi dan sempadan adalah sama jika dipandang dengan mata kasar. - Siakapkeli.my

Sun Jul 5, 2015 9:04 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Anggota Jabatan Kesihatan Diacu Parang Kerana Dikatakan Tidak Beri Notis Semburan "Fogging"

siakapkeli.my

Tersebar dilaman sosial hari ini sebuah video yang menunjukkan satu kejadian di mana anggota dari Jabatan Kesihatan telah diugut dengan diacukan parang ke arah mereka.

Berdasarkan keterangan yang disertakan dengan video berkenaan, kejadian dikatakan berlaku di Desa Baiduri Farlim, Paya Terubong,Ayer Itam, Pulau Pinang.

Kejadian yang berlaku semalam (1 Julai 2015) berpunca apabila lelaki berkenaan berang selepas pihak Jabatan Kesihatan didakwanya tidak memberikan sebarang notis awal untuk melakukan semburan asap basmi denggi (fogging).

Menurut keterangan, lelaki itu naik berang kerana semasa kejadian "fogging' berkenaan terdapat keluarganya masih berada di dalam rumah.

"Kalau terjadi apa-apa kepada anak saya kamu semua mahu tanggungjawab ka? bagitau la, mau tanggungjawab ka?" katanya sambil mengacu parang.

Berdasarkan keterangan juga, pihak Jabatan Kesihatan juga telah memberi notis kepada penduduk di apartment berkenaan pada pagi hari kejadian. - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun Jul 5, 2015 10:54 am (PDT) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Sun Jul 5, 2015 10:54 am (PDT) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: