Wednesday, October 21, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4318[1 Attachment]

10 Messages

Digest #4318

Messages

Tue Oct 20, 2015 7:59 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kes Tertinggal Kain Dalam Rahim : Suami Ambil Tindakan

siakapkeli.my

SUNGAI PETANI: Suami kepada mangsa kes kain tertinggal di dalam rahim mengambil keputusan untuk memfailkan saman di mahkamah dengan mendakwa kecuaian tersebut boleh mengancam nyawa isterinya.

Mohd Shahid Azim Mohd Saufi berkata laporan polis mengenai kejadian telah pun di buat pada Jumaat lalu.

Menurut Shahid, isterinya memberitahu ada benda keluar dari rahim pada 1 Oktober lalu.

"Pada 1 Oktober itu, saya pulang ke rumah, kemudian dia (Norsyazwani) memberitahu ada benda keluar dari rahimnya.

"Selepas dikeluarkan, rasa sakit yang dialami sebelum ini -- nak jalan, nak pergi tandas, nak duduk -- semua hilang," katanya memetik laporan Astro Awani.

Norsyazwani terpaksa menanggung kesakitan selama tiga hari selepas melahirkan anak selain aliran darah nifasnya menjadi tidak normal. Keadaan menjadi lebih serius setelah berlaku pendarahan selepas 17 hari.

Doktor kemudian mengesahkan wujud darah beku di dalam rahim Norsyazwani.

"Mula-mula keluar (kain), saya memang terkejut sangat sebab kain itu besar, jadi saya rujuk kepada doktor, doktor maklumkan kain itu diletakkan untuk memberhentikan pendarahan sewaktu menjahit luka bersalin dan petugas waktu itu terlupa untuk keluarkannya.

"Sakitnya hanya Allah sahaja yang tahu," kata Norsyazwani.

Dalam perkembangan yang sama, Pengarah Kesihatan Negeri Kedah, Datuk Dr Norhizan Ismail berkata pihaknya sedang menjalankan siasatan termasuk mengambil keterangan dan penjelasan dari semua pihak yang terlibat. - Siakapkeli.my

Tue Oct 20, 2015 8:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Wanita Dakwa Diraba Oleh Seorang Doktor Semasa Buat Pemeriksaan Di Klinik Kerajaan

siakapkeli.my

Seorang wanita berumur 29 tahun telah membuat aduan di Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri Kota Alam Shah, Klang mendakwa seorang doktor di sebuah klinik kerajaan di Selangor mencabul kehormatannya.

Memetik laporan Malaysiakini, beliau yang hanya mahu dikenali sebagai "Miss T" mendakwa menjadi mangsa doktor lelaki itu pada 8 Oktober lalu ketika mahu mendapatkan rawatan untuk batuk dan sakit kepala.

Menurutnya, ketika sesi rawatan doktor berkenaan berkata dia mahu membuat pemeriksaan pernafasan tetapi tiba-tiba telah meraba-raba buah dadanya ketika berbaju selama beberapa minit.

Dia juga mendakwa doktor tersebut telah mengarahkannya membuka baju, termasuk coli tetapi ditolaknya sebelum doktor itu memasukkan tangan ke dalam baju dan menyentuh payudaranya lagi.

Beliau yang mula rimas dan sangsi telah memberitahu seorang kakitangan klinik selain membuat laporan polis pada hari yang sama.

Bagaimanapun, kata wanita itu, sehingga ke hari ini dia masih belum dipanggil untuk memberikan keterangan.

"Saya mahu pihak berkuasa siasat doktor terbabit supaya perkara yang sama berulang kepada wanita lain," kata Miss T dalam satu sidang media.

Kenyataan Miss T dalam bahasa Mandarin pada sidang media itu diterjemahkan oleh seorang jurubahasa.

Beliau hadir dengan memakai baju yang sama ketika hari kejadian tetapi menyembunyikan wajah dengan memakai topeng dan topi. - Siakapkeli.my

Doktor Klinik Cabul Saya - Miss T
siakapkeli.my

Kuala Lumpur, 20 Okt - Seorang wanita yang hanya mahu dirinya dikenali sebagan Miss T mendakwa dirinya dicabul oleh seorang doktor lelaki ketika dia mendapat rawatan di sebuah klinik kerajaan di Klang pada 8 Oktober lalu.

Miss T, 29, berkata dia ke klinik tersebut untuk mendapatkan rawatan bagi sakit kepala dan batuk.

Miss T berkata, doktor terbabit meraba bahagian payudaranya beberapa minit ketika menjalankan pemeriksaan pernafasan.

Selain itu Miss T juga mendakwa doktor lelaki terbabit turut mengarahkan Miss T membuka baju termasuk coli namun arahan itu ditolak. Doktor terbabit kemudian memasukkan tangan ke dalam baju dan menyentuh payudara Miss T lagi.

Miss T kemudian membuat laporan di Balai Polis Klang.

"Saya mahu polis menyiasat doktor terbabit dan tidak mahu perkara yang sama berlaku terhadap wanita lain," katanya pada sidang media di Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri Kota Alam Shah, Klang di sini hari ini memetik laporan dari TheRakyatPost.

Namun, Miss T berkata sehingga hari ini dia masih belum dipanggil untuk memberi keterangan.

Miss T hadir pada sidang media pada hari ni dengan memakai topeng dan topi serta baju yang sama pada hari kejadian.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Azman Abdul Razak mengesahkan sudah menerima laporan polis tersebut.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul dan siasatan masih diteruskan," katanya. - Siakapkeli.my

Tue Oct 20, 2015 8:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tol Patut Dinaikkan Lebih Tinggi, Menteri Kepada Rakyat Malaysia - Owh, Kena Bersyukur Laju2 Ke Neh?

bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net

Apa dosa yang kita buat sampai orang-orang sebegini dilantik menjadi menteri kita hah?

Korang baca jawapan menteri JKR jap ;

Kenaikan kadar tol baharu yang diumumkan minggu lalu sepatutnya lebih tinggi.
Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, kerajaan telah mengambil jalan tengah bagi menampungnya.
Jelasnya, kadar tol di kebanyakan lebuh raya sepatutnya dinaikkan sehingga RM2.00 tetapi memutuskan kadar kali ini tidak melebihi RM1.00.
"Menaikkan kadar tol merupakan jalan tengah yang diambil oleh kerajaan.
"Jika ingat semula pada tahun 2008, kita bercadang untuk menaikkan kadar tol pada tahun 2014, tetapi kita telah tangguhkan, " katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Antarabangsa Ukur Bahan 2015.
Kepada pengguna yang masih merungut dengan kenaikan itu, Fadillah menasihati mereka supaya menggunakan jalan alternatif.
"Kita ada jalan alternatif. Kalau tidak mahu bayar, gunalah jalan utama, kenaikan harga tol memang perlu dilakukan pada masa ini," katanya. -FMT

Kenyataan yang membela tindakan kerajaan yang menaikkan kadar tol turut dilaporkan.

Baca ;

Persatuan Syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM) menjelaskan kenaikan tol yang diumumkan minggu lalu tidak membebankan rakyat.
Presidennya, Datuk Ir. Zainuddin Kadir berkata, ia dibuat selepas kajian dilakukan.
Katanya, kenaikan itu juga memastikan syarikat konsesi dapat mempertingkatkan penyediaan kemudahan dan keselesaaan kepada pengguna lebuh raya.
"Kenaikan tol menerusi hasil kajian merupakan sesuatu tindakan terkini yang dipratikkan.Kami juga akan sentiasa bekerjasama dengan kerajaan dalam usaha menambahbaik usaha ini," katanya, lapor Berita Harian.
Kenaikan tol yang sebahagian besarnya melibatkan lebuh raya antara bandar di Lembah Klang dan Johor telah berkuatkuasa Khamis lalu.
Akhbar itu juga melaporkan Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof berkata, pernjanjian konsesi ditambah baik untuk memastikan kerajaan tidak berada di pihak yang rugi. -FMT.

Saja nak bagi orang mencarut. Puak2 neh memang sohai gila kot.

Kenyataan pertama dikeluarkan oleh menteri JKR. Satu jawapan yang sangat bangsat. Kadar tol sepatutnya dinaikkan lebih tinggi? Pasai apa? Konsesi tol dah nak bankrupt ka apa?

Semua tahu kerajaan bagi alasan PAMPASAN ialah PUNCA UTAMA KENAIKAN KADAR TOL.

PAMPASAN = IALAH SATU BENTUK PERJANJIAN YANG DITANDATANGANI DAN DIPERSETUJUAN DI ANTARA KERAJAAN DAN SYARIKAT KONSESI.

Yakni, rakyat Malaysia tidak dilibatkan sama sekali dalam membuat atau menentukan apa-apa keputusan berkaitan perjanjian tersebut. In fact rakyat dinafikan hak sama sekali untuk menilai, melihat dan mengetahui tentang isi perjanjian. Kita kosong. Tak tau apa-apa. Takde hak untuk tahu apa-apa. Dan takan diberitahu apa-apa.

Ya, rakyat mahukan kemajuan. Sistem jaringan jalanraya yang effisen dan diselanggara dengan baik. Tetapi ia mestilah dalam satu bentuk perjanjian yang tidak menekan, memanipulasi, menipu dan memperbodohkan rakyat.

Iaitu, konsesi boleh mendapatkan semula pelaburan dan keuntungan yang berpadanan sesuai dengan apa yang mereka laburkan, pengguna juga boleh mendapat manfaat sesuai dengan apa yang mereka bayar.

Bukan dengan cara pengguna bayar mahal-mahal dan perjanjian tol diikat bertahun2 lamanya dan konsesi makan untung sampai seribu keturunan pun tak habis-habis. Perjanjian mesti bersifat boleh-ubah. Sebagai seorang menteri, dia patut berada di side kita. Dia p berada di side konsesi pasai apa.

Boleh pula dia suruh kita guna jalan alternatif. Apa punya lancau la statement dia. Tak reti langsung nak jaga ahti dan perasaan rakyat. Aku tak ralat sangat sebab guna highway tidak kerap. Tetapi orang yang guna highway dengan kerap, mereka akan terasa dengan point menteri. Siyes jawapan macam gampang.

Yang sign deal ialah mereka.
Yang setuju perjanjian berat sebelah pun mereka.
Yang buat agreement tentang kadar pampasan pun mereka.
Alih-alih rakyat yang kena terima segala.
Kan, itu salah mereka.
Kenapa rakyat dipaksa hadap juga?

Menteri2 neh ada ka bayar tol, minyak bagai?

Balik2 menteri karang ayat nak bagi mengambarkan betapa sucinya tindakan mereka. Maka dikatakan kenaikan tol patut lebih tinggi lagi.

Nampak?
Nampakk?

Nak kena bersujud ucapkan terima kasih ka sebab tak naik sampai 10000% ke macam mana?

Heh.

Then tah ceruk mana tah si dia neh datang. Mewakili syarikat konsesi dengan mengatakan kenaikan tol tidak membebankan rakyat. Ya tuhan. Bodoh sangat ke manusia di Malaysia neh sampai tak reti nak tangkap bahawa diri kau ialah individu yang berkepentingan? Dah mewakili syarikat konsesi obviously membela tindakan tersebut. Hak ala.

Aku sampai sekarang tengah fikir apa maksud "kenaikan tol menerusi hasil kajian merupakan sesuatu tindakan terkini yang dipratikkan".

Aku betul2 tak dapat tangkap malaon neh punya point. Saf2 depa neh kalau nak karang ayat untuk memperbodohkan minda rakyat yang merepek2 pun takpe. Janji mereka fikir ayat2 begitu boleh membahlolkan otak rakyat.

Haizh. Nak cakap apa pun kosong je hasil. Menteri JKR dan syarikat konsesi relax je collect duit setiap hari. Kita neh melalak ja la terdaya. Lepas tue depa dok gelakkan kita. Menang. Menang. Bila la kita boleh menang.

Huhu.

Tue Oct 20, 2015 9:55 pm (PDT) . Posted by:

"MetalWorks Calibra" azz95

kumpulkan semua manifesto pilihanraya yang gagal dilaksana termasuklah
harga kereta tak turun2, harga tol naik2, harga minyak tak ikut harga
pasaran, harga duit yang makin murah (MYR vs USD) dll. pastu hentam mereka
masa pilihanraya kakrang.. dan jangan harap nak dapat undi lagi lepas ni

2015-10-20 23:00 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> *Tol Patut Dinaikkan Lebih Tinggi, Menteri Kepada Rakyat Malaysia - Owh,
> Kena Bersyukur Laju2 Ke Neh? *
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> amenoworld.net
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-90dv2flt1Uo/ViX3roGeejI/AAAAAAAAKwA/4Bxl70lKvP4/s1600/MENTERI.png>
>
> Apa dosa yang kita buat sampai orang-orang sebegini dilantik menjadi
> menteri kita hah?
>
> Korang baca jawapan menteri JKR jap ;
>
> Kenaikan kadar *tol baharu yang diumumkan minggu lalu sepatutnya lebih
> tinggi.*
> Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, kerajaan telah
> mengambil jalan tengah bagi menampungnya.
> Jelasnya, kadar tol di kebanyakan lebuh raya sepatutnya dinaikkan sehingga
> RM2.00 tetapi memutuskan kadar kali ini tidak melebihi RM1.00.
> *"Menaikkan kadar tol merupakan jalan tengah yang diambil oleh kerajaan.*
> "Jika ingat semula pada tahun 2008, kita bercadang untuk menaikkan kadar
> tol pada tahun 2014, tetapi kita telah tangguhkan, " katanya kepada
> pemberita selepas merasmikan Konvensyen Antarabangsa Ukur Bahan 2015.
> Kepada pengguna yang masih merungut dengan kenaikan itu, *Fadillah
> menasihati mereka supaya menggunakan jalan alternatif.*
> *"Kita ada jalan alternatif. Kalau tidak mahu bayar, gunalah jalan utama,
> kenaikan harga tol memang perlu dilakukan pada masa ini,"* katanya. -FMT
>
>
> Kenyataan yang membela tindakan kerajaan yang menaikkan kadar tol turut
> dilaporkan.
>
> Baca ;
>
> *Persatuan Syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM) menjelaskan
> kenaikan tol yang diumumkan minggu lalu tidak membebankan rakyat.*
> *Presidennya, Datuk Ir. Zainuddin Kadir berkata, ia dibuat selepas kajian
> dilakukan.*
> *Katanya, kenaikan itu juga memastikan syarikat konsesi dapat
> mempertingkatkan penyediaan kemudahan dan keselesaaan kepada pengguna lebuh
> raya.*
> *"Kenaikan tol menerusi hasil kajian merupakan sesuatu tindakan terkini
> yang dipratikkan*.Kami juga akan sentiasa bekerjasama dengan kerajaan
> dalam usaha menambahbaik usaha ini," katanya, lapor Berita Harian.
> Kenaikan tol yang sebahagian besarnya melibatkan lebuh raya antara bandar
> di Lembah Klang dan Johor telah berkuatkuasa Khamis lalu.
> Akhbar itu juga melaporkan Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof
> berkata, pernjanjian konsesi ditambah baik untuk memastikan kerajaan tidak
> berada di pihak yang rugi. -FMT.
>
>
> Saja nak bagi orang mencarut. Puak2 neh memang sohai gila kot.
>
> Kenyataan pertama dikeluarkan oleh menteri JKR. Satu jawapan yang sangat
> bangsat. Kadar tol sepatutnya dinaikkan lebih tinggi? Pasai apa? Konsesi
> tol dah nak bankrupt ka apa?
>
> Semua tahu kerajaan bagi alasan PAMPASAN ialah PUNCA UTAMA KENAIKAN KADAR
> TOL.
>
> *PAMPASAN = IALAH SATU BENTUK PERJANJIAN YANG DITANDATANGANI DAN
> DIPERSETUJUAN DI ANTARA KERAJAAN DAN SYARIKAT KONSESI.*
>
> Yakni, rakyat Malaysia tidak dilibatkan sama sekali dalam membuat atau
> menentukan apa-apa keputusan berkaitan perjanjian tersebut. In fact rakyat
> dinafikan hak sama sekali untuk menilai, melihat dan mengetahui tentang isi
> perjanjian. Kita kosong. Tak tau apa-apa. Takde hak untuk tahu apa-apa. Dan
> takan diberitahu apa-apa.
>
> Ya, rakyat mahukan kemajuan. Sistem jaringan jalanraya yang effisen dan
> diselanggara dengan baik. Tetapi ia mestilah dalam satu bentuk perjanjian
> yang tidak menekan, memanipulasi, menipu dan memperbodohkan rakyat.
>
> Iaitu, konsesi boleh mendapatkan semula pelaburan dan keuntungan yang
> berpadanan sesuai dengan apa yang mereka laburkan, pengguna juga boleh
> mendapat manfaat sesuai dengan apa yang mereka bayar.
>
> Bukan dengan cara pengguna bayar mahal-mahal dan perjanjian tol diikat
> bertahun2 lamanya dan konsesi makan untung sampai seribu keturunan pun tak
> habis-habis. Perjanjian mesti bersifat boleh-ubah. Sebagai seorang menteri,
> dia patut berada di side kita. Dia p berada di side konsesi pasai apa.
>
> Boleh pula dia suruh kita guna jalan alternatif. Apa punya lancau la
> statement dia. Tak reti langsung nak jaga ahti dan perasaan rakyat. Aku tak
> ralat sangat sebab guna highway tidak kerap. Tetapi orang yang guna highway
> dengan kerap, mereka akan terasa dengan point menteri. Siyes jawapan macam
> gampang.
>
> Yang sign deal ialah mereka.
> Yang setuju perjanjian berat sebelah pun mereka.
> Yang buat agreement tentang kadar pampasan pun mereka.
> Alih-alih rakyat yang kena terima segala.
> Kan, itu salah mereka.
> Kenapa rakyat dipaksa hadap juga?
>
> Menteri2 neh ada ka bayar tol, minyak bagai?
>
> Balik2 menteri karang ayat nak bagi mengambarkan betapa sucinya tindakan
> mereka. Maka dikatakan kenaikan tol patut lebih tinggi lagi.
>
> Nampak?
> Nampakk?
>
> Nak kena bersujud ucapkan terima kasih ka sebab tak naik sampai 10000% ke
> macam mana?
>
> Heh.
>
> Then tah ceruk mana tah si dia neh datang. Mewakili syarikat konsesi
> dengan mengatakan kenaikan tol tidak membebankan rakyat. Ya tuhan. Bodoh
> sangat ke manusia di Malaysia neh sampai tak reti nak tangkap bahawa diri
> kau ialah individu yang berkepentingan? Dah mewakili syarikat konsesi
> obviously membela tindakan tersebut. Hak ala.
>
> Aku sampai sekarang tengah fikir apa maksud *"kenaikan tol menerusi hasil
> kajian merupakan sesuatu tindakan terkini yang dipratikkan".*
>
> Aku betul2 tak dapat tangkap malaon neh punya point. Saf2 depa neh kalau
> nak karang ayat untuk memperbodohkan minda rakyat yang merepek2 pun takpe.
> Janji mereka fikir ayat2 begitu boleh membahlolkan otak rakyat.
>
> Haizh. Nak cakap apa pun kosong je hasil. Menteri JKR dan syarikat konsesi
> relax je collect duit setiap hari. Kita neh melalak ja la terdaya. Lepas
> tue depa dok gelakkan kita. Menang. Menang. Bila la kita boleh menang.
>
> Huhu.
>
>
>

Tue Oct 20, 2015 10:00 pm (PDT) . Posted by:

cirit3

Org kita dpt kain pelikat dan kain batik...terus nyokong balik...
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]Sent:
Wednesday, 21 October 2015 11:55To: automobilReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tol Patut Dinaikkan Lebih
Tinggi


kumpulkan semua manifesto pilihanraya yang gagal dilaksana
termasuklah harga kereta tak turun2, harga tol naik2, harga
minyak tak ikut harga pasaran, harga duit yang makin murah (MYR
vs USD) dll. pastu hentam mereka masa pilihanraya kakrang.. dan
jangan harap nak dapat undi lagi lepas ni


2015-10-20 23:00 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
<mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil]
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >:


Tol Patut Dinaikkan Lebih Tinggi, Menteri Kepada Rakyat Malaysia
- Owh, Kena Bersyukur Laju2 Ke Neh?
bloglist-malaysia.blogspot amenoworld.net <http://amenoworld.net>
<http://1.bp.blogspot.com/-90dv2flt1Uo/ViX3roGeejI/AAAAAAAAKwA/4B\
xl70lKvP4/s1600/MENTERI.png>
Apa dosa yang kita buat sampai orang-orang sebegini dilantik
menjadi menteri kita hah?

Korang baca jawapan menteri JKR jap ;
Kenaikan kadar tol baharu yang diumumkan minggu lalu sepatutnya
lebih tinggi. Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah
Yusof berkata, kerajaan telah mengambil jalan tengah bagi
menampungnya. Jelasnya, kadar tol di kebanyakan lebuh raya
sepatutnya dinaikkan sehingga RM2.00 tetapi memutuskan kadar
kali ini tidak melebihi RM1.00. "Menaikkan kadar tol
merupakan jalan tengah yang diambil oleh kerajaan.
"Jika ingat semula pada tahun 2008, kita bercadang
untuk menaikkan kadar tol pada tahun 2014, tetapi kita telah
tangguhkan, " katanya kepada pemberita selepas merasmikan
Konvensyen Antarabangsa Ukur Bahan 2015. Kepada pengguna
yang masih merungut dengan kenaikan itu, Fadillah menasihati
mereka supaya menggunakan jalan alternatif. "Kita ada
jalan alternatif. Kalau tidak mahu bayar, gunalah jalan utama,
kenaikan harga tol memang perlu dilakukan pada masa
ini," katanya. -FMT
Kenyataan yang membela tindakan kerajaan yang menaikkan kadar
tol turut dilaporkan.

Baca ;
Persatuan Syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM)
menjelaskan kenaikan tol yang diumumkan minggu lalu tidak
membebankan rakyat. Presidennya, Datuk Ir. Zainuddin Kadir
berkata, ia dibuat selepas kajian dilakukan. Katanya,
kenaikan itu juga memastikan syarikat konsesi dapat
mempertingkatkan penyediaan kemudahan dan keselesaaan kepada
pengguna lebuh raya. "Kenaikan tol menerusi hasil
kajian merupakan sesuatu tindakan terkini yang
dipratikkan.Kami juga akan sentiasa bekerjasama dengan
kerajaan dalam usaha menambahbaik usaha ini," katanya,
lapor Berita Harian. Kenaikan tol yang sebahagian besarnya
melibatkan lebuh raya antara bandar di Lembah Klang dan Johor
telah berkuatkuasa Khamis lalu. Akhbar itu juga melaporkan
Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof berkata, pernjanjian
konsesi ditambah baik untuk memastikan kerajaan tidak berada
di pihak yang rugi. -FMT.
Saja nak bagi orang mencarut. Puak2 neh memang sohai gila kot.

Kenyataa
Attachment(s) from
1 of 1 Photo(s)

Tue Oct 20, 2015 11:44 pm (PDT) . Posted by:

Tak relevan dah kain batik/pelikat ... la ni BRIM




From: "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>, automobil <automobil@yahoogroups.com>,
Date: 21/10/2015 01:00 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tol Patut
Dinaikkan Lebih Tinggi [1 Attachment]
Sent by: automobil@yahoogroups.com




[Attachment(s) from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
Org kita dpt kain pelikat dan kain batik...terus nyokong balik...

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]
Sent: Wednesday, 21 October 2015 11:55
To: automobil
Reply To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tol Patut Dinaikkan
Lebih Tinggi


kumpulkan semua manifesto pilihanraya yang gagal dilaksana termasuklah
harga kereta tak turun2, harga tol naik2, harga minyak tak ikut harga
pasaran, harga duit yang makin murah (MYR vs USD) dll. pastu hentam mereka
masa pilihanraya kakrang.. dan jangan harap nak dapat undi lagi lepas ni


2015-10-20 23:00 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:


Tol Patut Dinaikkan Lebih Tinggi, Menteri Kepada Rakyat Malaysia - Owh,
Kena Bersyukur Laju2 Ke Neh?

bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net



Apa dosa yang kita buat sampai orang-orang sebegini dilantik menjadi
menteri kita hah?

Korang baca jawapan menteri JKR jap ;
Kenaikan kadar tol baharu yang diumumkan minggu lalu sepatutnya lebih
tinggi.
Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, kerajaan telah
mengambil jalan tengah bagi menampungnya.
Jelasnya, kadar tol di kebanyakan lebuh raya sepatutnya dinaikkan sehingga
RM2.00 tetapi memutuskan kadar kali ini tidak melebihi RM1.00.
"Menaikkan kadar tol merupakan jalan tengah yang diambil oleh kerajaan.
"Jika ingat semula pada tahun 2008, kita bercadang untuk menaikkan kadar
tol pada tahun 2014, tetapi kita telah tangguhkan, " katanya kepada
pemberita selepas merasmikan Konvensyen Antarabangsa Ukur Bahan 2015.
Kepada pengguna yang masih merungut dengan kenaikan itu, Fadillah
menasihati mereka supaya menggunakan jalan alternatif.
"Kita ada jalan alternatif. Kalau tidak mahu bayar, gunalah jalan utama,
kenaikan harga tol memang perlu dilakukan pada masa ini," katanya. -FMT

Kenyataan yang membela tindakan kerajaan yang menaikkan kadar tol turut
dilaporkan.

Baca ;
Persatuan Syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM) menjelaskan kenaikan
tol yang diumumkan minggu lalu tidak membebankan rakyat.
Presidennya, Datuk Ir. Zainuddin Kadir berkata, ia dibuat selepas kajian
dilakukan.
Katanya, kenaikan itu juga memastikan syarikat konsesi dapat
mempertingkatkan penyediaan kemudahan dan keselesaaan kepada pengguna
lebuh raya.
"Kenaikan tol menerusi hasil kajian merupakan sesuatu tindakan terkini
yang dipratikkan.Kami juga akan sentiasa bekerjasama dengan kerajaan dalam
usaha menambahbaik usaha ini," katanya, lapor Berita Harian.
Kenaikan tol yang sebahagian besarnya melibatkan lebuh raya antara bandar
di Lembah Klang dan Johor telah berkuatkuasa Khamis lalu.
Akhbar itu juga melaporkan Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof
berkata, pernjanjian konsesi ditambah baik untuk memastikan kerajaan tidak
berada di pihak yang rugi. -FMT.

Saja nak bagi orang mencarut. Puak2 neh memang sohai gila kot.

Kenyataa


Tue Oct 20, 2015 11:56 pm (PDT) . Posted by:

"Norain"

Ada pula istilah jln antara bandar dan dlm bandar ... masa pilihanraya tak
sebut betul2
On Oct 21, 2015 2:44 PM, "rezal_sapuan@amtek.my [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Tak relevan dah kain batik/pelikat ... la ni BRIM
>
>
>
>
> From: "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> To: "MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>, automobil <automobil@yahoogroups.com>,
> Date: 21/10/2015 01:00 PM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tol Patut
> Dinaikkan Lebih Tinggi [1 Attachment]
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
> ------------------------------
>
>
>
>
> [Attachment(s) <#1508924aca91967a_TopText> from
> badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
>
> Org kita dpt kain pelikat dan kain batik...terus nyokong balik...
>
>
> Sent from my BlackBerry 10 smartphone. *From: *MetalWorks Calibra
> muazck@gmail.com [automobil]
> *Sent: *Wednesday, 21 October 2015 11:55
> *To: *automobil
> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tol Patut Dinaikkan
> Lebih Tinggi
>
>
>
> kumpulkan semua manifesto pilihanraya yang gagal dilaksana termasuklah
> harga kereta tak turun2, harga tol naik2, harga minyak tak ikut harga
> pasaran, harga duit yang makin murah (MYR vs USD) dll. pastu hentam mereka
> masa pilihanraya kakrang.. dan jangan harap nak dapat undi lagi lepas ni
>
>
> 2015-10-20 23:00 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' *rienacom@yahoo.com.sg*
> <rienacom@yahoo.com.sg> [automobil] <*automobil@yahoogroups.com*
> <automobil@yahoogroups.com>>:
>
>
> 
>
> *Tol Patut Dinaikkan Lebih Tinggi, Menteri Kepada Rakyat Malaysia - Owh,
> Kena Bersyukur Laju2 Ke Neh? *
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> *amenoworld.net* <http://amenoworld.net/>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-90dv2flt1Uo/ViX3roGeejI/AAAAAAAAKwA/4Bxl70lKvP4/s1600/MENTERI.png>
>
>
> Apa dosa yang kita buat sampai orang-orang sebegini dilantik menjadi
> menteri kita hah?
>
> Korang baca jawapan menteri JKR jap ;
> Kenaikan kadar *tol baharu yang diumumkan minggu lalu sepatutnya lebih
> tinggi.*
> Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, kerajaan telah
> mengambil jalan tengah bagi menampungnya.
> Jelasnya, kadar tol di kebanyakan lebuh raya sepatutnya dinaikkan sehingga
> RM2.00 tetapi memutuskan kadar kali ini tidak melebihi RM1.00.
> *"Menaikkan kadar tol merupakan jalan tengah yang diambil oleh kerajaan.*
> "Jika ingat semula pada tahun 2008, kita bercadang untuk menaikkan kadar
> tol pada tahun 2014, tetapi kita telah tangguhkan, " katanya kepada
> pemberita selepas merasmikan Konvensyen Antarabangsa Ukur Bahan 2015.
> Kepada pengguna yang masih merungut dengan kenaikan itu, *Fadillah
> menasihati mereka supaya menggunakan jalan alternatif.*
> *"Kita ada jalan alternatif. Kalau tidak mahu bayar, gunalah jalan utama,
> kenaikan harga tol memang perlu dilakukan pada masa ini,"* katanya. -FMT
>
> Kenyataan yang membela tindakan kerajaan yang menaikkan kadar tol turut
> dilaporkan.
>
> Baca ;
> *Persatuan Syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM) menjelaskan
> kenaikan tol yang diumumkan minggu lalu tidak membebankan rakyat.*
> *Presidennya, Datuk Ir. Zainuddin Kadir berkata, ia dibuat selepas kajian
> dilakukan.*
> *Katanya, kenaikan itu juga memastikan syarikat konsesi dapat
> mempertingkatkan penyediaan kemudahan dan keselesaaan kepada pengguna lebuh
> raya.*
> *"Kenaikan tol menerusi hasil kajian merupakan sesuatu tindakan terkini
> yang dipratikkan*.Kami juga akan sentiasa bekerjasama dengan kerajaan
> dalam usaha menambahbaik usaha ini," katanya, lapor Berita Harian.
> Kenaikan tol yang sebahagian besarnya melibatkan lebuh raya antara bandar
> di Lembah Klang dan Johor telah berkuatkuasa Khamis lalu.
> Akhbar itu juga melaporkan Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof
> berkata, pernjanjian konsesi ditambah baik untuk memastikan kerajaan tidak
> berada di pihak yang rugi. -FMT.
>
> Saja nak bagi orang mencarut. Puak2 neh memang sohai gila kot.
>
> Kenyataa
>
>
>
>
>
>

Wed Oct 21, 2015 12:16 am (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

jln dalam bandar-jalan melalui tengah -tengah bandar
jalan antara bandar - jalan yg menyambung bandar ke bandar (ni yg banyak
tol ni)...

2015-10-21 14:55 GMT+08:00 Norain norainonisnain@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> Ada pula istilah jln antara bandar dan dlm bandar ... masa pilihanraya tak
> sebut betul2
> On Oct 21, 2015 2:44 PM, "rezal_sapuan@amtek.my [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>>
>>
>> Tak relevan dah kain batik/pelikat ... la ni BRIM
>>
>>
>>
>>
>> From: "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <
>> automobil@yahoogroups.com>
>> To: "MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]" <
>> automobil@yahoogroups.com>, automobil <automobil@yahoogroups.com>,
>> Date: 21/10/2015 01:00 PM
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tol Patut
>> Dinaikkan Lebih Tinggi [1 Attachment]
>> Sent by: automobil@yahoogroups.com
>> ------------------------------
>>
>>
>>
>>
>> [Attachment(s) <#150892f04e9b12ca_1508924aca91967a_TopText> from
>> badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
>>
>> Org kita dpt kain pelikat dan kain batik...terus nyokong balik...
>>
>>
>> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
>> *From: *MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]
>> *Sent: *Wednesday, 21 October 2015 11:55
>> *To: *automobil
>> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com
>> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tol Patut Dinaikkan
>> Lebih Tinggi
>>
>>
>>
>> kumpulkan semua manifesto pilihanraya yang gagal dilaksana termasuklah
>> harga kereta tak turun2, harga tol naik2, harga minyak tak ikut harga
>> pasaran, harga duit yang makin murah (MYR vs USD) dll. pastu hentam mereka
>> masa pilihanraya kakrang.. dan jangan harap nak dapat undi lagi lepas ni
>>
>>
>> 2015-10-20 23:00 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' *rienacom@yahoo.com.sg*
>> <rienacom@yahoo.com.sg> [automobil] <*automobil@yahoogroups.com*
>> <automobil@yahoogroups.com>>:
>>
>>
>> 
>>
>> *Tol Patut Dinaikkan Lebih Tinggi, Menteri Kepada Rakyat Malaysia - Owh,
>> Kena Bersyukur Laju2 Ke Neh? *
>>
>> bloglist-malaysia.blogspot
>> *amenoworld.net* <http://amenoworld.net/>
>>
>>
>> <http://1.bp.blogspot.com/-90dv2flt1Uo/ViX3roGeejI/AAAAAAAAKwA/4Bxl70lKvP4/s1600/MENTERI.png>
>>
>>
>> Apa dosa yang kita buat sampai orang-orang sebegini dilantik menjadi
>> menteri kita hah?
>>
>> Korang baca jawapan menteri JKR jap ;
>> Kenaikan kadar *tol baharu yang diumumkan minggu lalu sepatutnya lebih
>> tinggi.*
>> Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, kerajaan telah
>> mengambil jalan tengah bagi menampungnya.
>> Jelasnya, kadar tol di kebanyakan lebuh raya sepatutnya dinaikkan
>> sehingga RM2.00 tetapi memutuskan kadar kali ini tidak melebihi RM1.00.
>> *"Menaikkan kadar tol merupakan jalan tengah yang diambil oleh kerajaan.*
>> "Jika ingat semula pada tahun 2008, kita bercadang untuk menaikkan kadar
>> tol pada tahun 2014, tetapi kita telah tangguhkan, " katanya kepada
>> pemberita selepas merasmikan Konvensyen Antarabangsa Ukur Bahan 2015.
>> Kepada pengguna yang masih merungut dengan kenaikan itu, *Fadillah
>> menasihati mereka supaya menggunakan jalan alternatif.*
>> *"Kita ada jalan alternatif. Kalau tidak mahu bayar, gunalah jalan utama,
>> kenaikan harga tol memang perlu dilakukan pada masa ini,"* katanya. -FMT
>>
>> Kenyataan yang membela tindakan kerajaan yang menaikkan kadar tol turut
>> dilaporkan.
>>
>> Baca ;
>> *Persatuan Syarikat Konsesi Lebuhraya Malaysia (PSKLM) menjelaskan
>> kenaikan tol yang diumumkan minggu lalu tidak membebankan rakyat.*
>> *Presidennya, Datuk Ir. Zainuddin Kadir berkata, ia dibuat selepas kajian
>> dilakukan.*
>> *Katanya, kenaikan itu juga memastikan syarikat konsesi dapat
>> mempertingkatkan penyediaan kemudahan dan keselesaaan kepada pengguna lebuh
>> raya.*
>> *"Kenaikan tol menerusi hasil kajian merupakan sesuatu tindakan terkini
>> yang dipratikkan*.Kami juga akan sentiasa bekerjasama dengan kerajaan
>> dalam usaha menambahbaik usaha ini," katanya, lapor Berita Harian.
>> Kenaikan tol yang sebahagian besarnya melibatkan lebuh raya antara bandar
>> di Lembah Klang dan Johor telah berkuatkuasa Khamis lalu.
>> Akhbar itu juga melaporkan Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof
>> berkata, pernjanjian konsesi ditambah baik untuk memastikan kerajaan tidak
>> berada di pihak yang rugi. -FMT.
>>
>> Saja nak bagi orang mencarut. Puak2 neh memang sohai gila kot.
>>
>> Kenyataa
>>
>>
>>
>>
>>
>

Tue Oct 20, 2015 8:03 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Pau 50 Sen Jadi Fenomena, Ini Baru Ikhlas Nak Berniaga

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

KISAH seorang pakcik yang menjual pau pada harga amat murah di Johor kini menjadi sensasi di media sosial.

Dikatakan pau yang dijual oleh pakcik ini adalah sangat sedap, besar dan jangan tidak percaya kalau harga bagi sebiji pau ini hanyalah RM0.50.

Gambar beserta maklumat tentang pau ini dikongsikan oleh saudari Engku Sofea, atas dasar rasa terima kasih setelah membelinya.

Ini perkongsian Engku Sofea:

Salam, maaf lari tajuk.. Minta tolong viralkan .. Pakcik ni jual pau terlalu murah pastu besar pulak tu . Sebiji pon dh kenyng . Nak tahu berapa sebiji ? Just rm0.50 sahaja . Jum pakat2 beli . Kita membeli sama mcm kita bersedekah area Tangkak, Ledang . Ape2 boleh pm sy Pau kaya, pau kacang,pau kelapa , pau choc rm0.50 .. Pau Ayam n pau daging rm0.80

Location : Kampung Padang Lerek,
Tangkak, Ledang, Johor.

Difahamkan setelah kisah pau murah ini tersebar, gerai pakcik tersebut senantiasa dipenuhi penggunjung yang datang dari dalam dan luar Johor.

Syabas pakcik, orang yang tidak kedekut sememangnya Tuhan pasti melipat kali gandakan rezekinya.

Apa-apa pun, mungkin lepas ini pakcik itu boleh perbesarkan sedikit papan tanda ke gerainya dan letakkan info menarik terutama harga paunya yang cuma 50 sen sebiji untuk lebih memudahkan orang ramai berkunjung. – MYNEWSHUB.CC

Tue Oct 20, 2015 8:05 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

AHLI KELAB ANTI JENAYAH DAN DADAH PAKAI VEST POLIS ... DUA LELAKI CINA DITAHAN
Posted by OMAK KAU!!!!

 

Sekitar jam lebih kurang 4.10 petang semalam , dua lelaki Cina yang berumur 28 dan 30 tahun ditahan polis di sebuah sekolah yang terletak di Putra Perdana bagi membantu siasatan bersabit viral di laman sosial Facebook yang memaparkan lelaki Cina memakai Vest Polis yang mengaku diri sebagai Ahli Kelab Anti Cegah Jenayah Dan Dadah.

Turut merampas: 2 unit Vest Polis, 2 keping Kad Kuasa Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia, serta 2 keping Kad nama atas Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia.

Hasil semakan mendapati kedua-dua suspek tidak mempunyai sebarang rekod lampau. Kes disiasat dibawah Seksyen 89(a) Akta Polis 1967.

ANGGOTA KELAB ANTI JENAYAH DAN DADAH MALAYSIA PAKAI VEST PDRM

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Warga media sosial mempertikaikan mengenai beberapa anggota Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia pakai vest ada lambang PDRM ... vest yang selalu pakai oleh anggota polis kita.

Setahu Omak Kau apa-apa jua pakaian yang ada lambang PDRM atau pun sememangnya dikhaskan kegunaan dan dipakai oleh anggota PDRM tidak boleh sesiapa pun memakai dan menggunakannya melainkan anggota PDRM yang sah dilantik.

Rasanya anggota Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia ini telah menyalahgunakan keanggotaannya untuk ambil kesempatan pakai vest PDRM.

Kegiatan ini perlu dibendung dan disekat serta merta demi menggelakkan kejadian yang boleh mencemarkan nama baik PDRM kerana gelagat dan perangai yang bukan dilakukan oleh anggota PDRM ... orang awam selalunya akan menganggap siapa jua yang pakai vest ada lambang PDRM maka pelakunya ialah anggota PDRM jua.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: