Sunday, October 11, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4312[4 Attachments]

15 Messages

Digest #4312
1
Fw: Rombongan Pengantin Kemalangan by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Culik Kajang by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
Fw: TIGA PENUMPANG MERCEDES BENZ MAUT by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6
Fw: Jadual Tambang Terbaru Tren ETS by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Sun Oct 11, 2015 2:35 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Rombongan Pengantin Kemalangan, Pengantin Lelaki Dan 3 Orang Yang Lain Terkorban

siakapkeli.my

BESUT: Sebuah rombongan pengantin yang dalam perjalanan untuk majlis menyambut menantu telah terlibat dalam kemalangan di Kilometer 94 Jalan Jertih-Kuala Terengganu, Kampung Renek, di sini, 2.20 petang, hari ini.

Kemalangan itu menyebabkan pengantin lelaki Mohammad Norizan Mohd Nor, 20, dan tiga yang lain terkorban manakala pengantin perempuan Noraliza, 18, parah selepas tangan dan paha kirinya patah dan kini dirawat Hospital Besut

Tiga penumpang lain yang terkorban ialah ibu pengantin perempuan, Rozila Jusoh, 42, dan dua adik adiknya, Norma Mohd Razaki, 15, dan Mohd Haikal, dua tahun, dari Chetok, Pasir Mas, Kelantan.

Menurut sumber, kedua-dua pengantin ini baru diijabkabulkan sekali majlis kenduri di rumah pengantin perempuan yang telah berlangsung semalam, hari ini mereka dalam perjalanan untuk majlis menyambut menantu di rumah keluarga Mohammad Norizan. - Siakapkeli.my

Adik Sempat Telefon Tanya Tentang Persiapan Kenduri Untuk Sambut Menantu - Abang
siakapkeli.my

Hari ini, ramai rakyat Malaysia yang meluahkan rasa sedih atas kejadian yang berlaku kepada sepasang pengantin dan keluarga apabila mereka terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di KM93, Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu dekat Kampung Renek, Jerteh di sini pada pukul 2.20 petang tadi.

Kejadian menyebabkan pengantin lelaki Muhamad Norizan Mohd Noor, 20, ibu mertuanya Rozila Jusoh, 42, dan dua adik iparnya Norma Mohd Zaki, 15, dan Muhammad Haikal Zaki, 2 maut manakala pengantin perempuan mengalami cedera parah selepas tangan dan peha kirinya patah.

Memetik laporan Bernama, ketika kejadian, mereka berlima yang berada di dalam sebuah kereta jenis Produa Viva yang dipandu Norizan dalam perjalanan dari Kelantan menuju ke Setiu sebelum kenderaan jenis Perodua Viva itu terbabas setelah melanggar sebuah kereta sebelum memasuki laluan bertentangan menyebabkan pacuan empat roda jenis Isuzu D-Max itu gagal mengelak lalu merempuh mereka secara berhadapan.

Menurut abang Norizan, Mohamad Nazri, 29, beliau ternyata terkejut mendengar berita ini di mana sebelum itu adiknya berjumpa untuk meminjam kereta Viva miliknya bagi menjemput pengantin perempuan dan keluarganya untuk majlis menyambut menantu di kediamannya di Kampung Gong Terap, Setiu.

Katanya, majlis nikah adiknya itu diadakan pada malam Rabu lepas di rumah pengantin perempuan di Kampung Chetok, Pasir Mas, Kelantan.

"Ketika dalam perjalanan pulang, arwah adik ada menghubungi saya bertanyakan tentang persiapan majlis kenduri di rumah bagi menyambut kedatangan adik ipar saya ke kampung kami," katanya ketika ditemui di rumah mayat Hospital Besut.

Suami Rozila, Zaki Abdullah, 45 berkata beliau reda dengan pemergian isteri dan dua anaknya serta menantunya yang belum sempat dikenali dengan lebih dekat. - Siakapkeli.my

PENGANTIN LELAKI BERSAMA-SAMA DENGAN TIGA LAGI MAUT SEMENTARA PENGANTIN PEREMPUAN CEDERA PARAH TERLIBAT KEMALANGAN DALAM PERJALANAN MAJLIS SAMBUT MENANTU.

Posted by OMAK KAU!!!!

BESUT: Sebuah rombongan pengantin yang dalam perjalanan untuk majlis menyambut menantu telah terlibat dalam kemalangan di Kilometer 94 Jalan Jertih-Kuala Terengganu, Kampung Renek, di sini, 2.20 petang, hari ini.

Kemalangan itu menyebabkan pengantin lelaki Mohammad Norizan Mohd Nor, 20, dan tiga yang lain terkorban manakala pengantin perempuan Noraliza, 18, parah selepas tangan dan paha kirinya patah dan kini dirawat Hospital Besut

Tiga penumpang lain yang terkorban ialah ibu pengantin perempuan, Rozila Jusoh, 42, dan dua adik adiknya, Norma Mohd Razaki, 15, dan Mohd Haikal, dua tahun, dari Chetok, Pasir Mas, Kelantan.

Menurut sumber, kedua-dua pengantin ini baru diijabkabulkan semalam dan kenduri di rumah pengantin lelaki telah berlansung semalam mereka, hari ini mereka dalam perjalanan untuk majlis menyambut menantu di rumah keluarga Mohammad Norizan.

Sun Oct 11, 2015 2:35 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kadar Denda Untuk Ganti MyKad Hilang Dinaikkan, Berkuatkuasa 15 Oktober Ini

siakapkeli.my

PUTRAJAYA: Kadar denda bagi kehilangan MyKad akibat kecuaian telah diumumkan akan mengalami kenaikan bermula 15 Oktober.

Perkara ini disahkan oleh Timbalan Ketua Setiausaha Kanan (Dasar Keselamatan) Kementerian Dalam Negeri, Datuk Seri Adenan Ab Rahman yang membuat kenyataan hari ini.

Berikut adalah kadar denda baru,

Hilang kali pertama: Kadar asal, RM100 Harga baru,RM100

Hilang kali kedua: Kadar asal,RM200 Harga baru,RM300

Hilang kali ketiga: Kadar asal RM300 Harga baru,RM1000

Bagaimanapun kadar baru ini dikecualikan kepada orang kurang upaya(OKU), fakir miskin, warga emas berumur 60 tahun ke atas, mangsa bencana, kes jenayah seperti kecurian, samun dan ragut serta remaja warganegara Malaysia berusia bawah 18 tahun.

Kenaikan kadar baru ini adalah penting bagi penambahbaikan prosedur penggantian MyKad berikutan rekod Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang menunjukkan kadar kehilangan MyKad akibat kecuaian dari 2010 hingga September 2015 adalah 1,356,135 kes. - Siakapkeli.my

Sun Oct 11, 2015 2:36 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Culik Kajang : "Saya Jumpa Dia Merayau Tepi Jalan" - Abang Nizam

siakapkeli.my

KAJANG: Berikutan berita gembira penemuan semula kanak-kanak 5 tahun yang diculik di Kajang pagi tadi, pemandu teksi yang menjumpai kanak-kanak tersebut menceritakan bagaimana dia menjumpai kanak-kanak tersebut.

Pemandu teksi yang mahu dikenali sebagai Nizam berkata dia menjumpai kanak-kanak itu sedang merayau di tepi jalan.

Nizam berkata dia mengenalpasti kanak-kanak itu kerana gambarnya sudah pun viral di aplikasi Whatsapp.

Nizam kemudiannya mengambil kanak-kanak tersebut dan menghantarnya ke rumah.

"Saya cam gambar budak itu dari satu mesej Whatsapp dan mengambil keputusan untuk menghantarnya kembali ke rumah", kata Nizam memetik laporan NST Online.

Gambar kanak-kanak tersebut menjadi viral di media sosial Facebook dan aplikasi Whatsapp sejak pagi tadi.

Nizam bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai kejadian kerana bimbang akan keselamatannya.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Willey Richard mengesahkan penemuan itu.

"Mangsa ditemui dalam keadaan selamat dan dibawa ke hospital Kajang untuk pemeriksaan," katanya - Siakapkeli.my

Kanak-Kanak Diculik di Kajang Berjaya Disatukan Semula Dengan Keluarga, Terima Kasih Kepada Abang Nizam
siakapkeli.my

KAJANG: Kanak-kanak 5 tahun yang dilaporkan diculik berdekatan sebuah tadika di Sungai Chua telah disatukan kembali dengan keluarganya.

Seorang pemandu teksi yang hanya mahu dikenali sebagai Nizam, membawa kanak-kanak itu pulang ke rumah keluarganya di Taman Cahaya kira-kira yam 5.35 petang tadi.

Sesampainya di rumah tersebut, pemandu teksi terbabit kemudian memanggil ibu bapa kanak-kanak tersebut dari luar rumah.

Kanak-kanak itu kemudiannya dibawa masuk ke dalam rumah.

Menurut laporan dari The Star kanak-kanak itu dilaporkan dalam keadaan sihat. - Siakapkeli.my

Kanak-Kanak 5 Tahun Diculik di Kajang, Bapa Sahkan Kejadian
siakapkeli.my

KAJANG - Seorang kanak-kanak lelaki berumur 5 tahun, Lee Zhi Yang, dilarikan oleh sebuah kereta Proton Saga berwarna hitam dalam kejadian jam 9 pagi tadi.

Ketika kejadian, kanak-kanak tersebut dilarikan ketika dia dan ibunya dalam perjalanan ke sebuah tadika di Taman Setia, Sungai Chua.

Kereta yang dipandu oleh ibu mangsa, Lim Ker Shing dihampiri dua orang lelaki yang kemudiannya merampas, dan melarikan mangsa dari ibunya.

Menurut laporan Kosmo!, bapa mangsa, Lim Kim Wen mengesahkan anak lelakinya diculik namun enggan mengulas lanjut mengenai kejadian.

- Siakapkeli.my

Suspek kes culik di Kajang berjaya ditahan
bloglist-malaysia.blogspot
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

SHAH ALAM - Dua lelaki disyaki suspek kes culik kanak-kanak berumur lima tahun di Taman Setia, Sungai Chua, Kajang, ditahan dalam operasi khas, 10.25 malam tadi.

Seorang daripada suspek adalah lelaki tempatan manakala rakannya adalah warga Indonesia, masing-masing berusia 28 dan 32 tahun.

Petang semalam, kanak-kanak lelaki berbangsa Cina berusia 5 tahun yang diculik daripada ibunya di hadapan Tadika Cekap Bahasa, Sg. Chua, Kajang pada pukul 9 pagi hari yang sama berjaya ditemui.

Kanak-kanak tersebut dihantar oleh seorang pemandu teksi yang hanya mahu dikenali sebagai Nizam.

Dilaporkan pemandu teksi tersebut menghantar kanak-kanak terbabit di kediamannya di Taman Cahaya pada jam 5.35 petang.

Suspek Kes Culik Dah Kena Cekup
bloglist-malaysia.blogspot
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Kuala Lumpur : Dua lelaki disyaki suspek kes culik kanak-kanak berumur lima tahun di Taman Setia, Sungai Chua, Kajang, ditahan dalam operasi khas, 10.25 malam tadi.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat ketika dihubungi Harian Metro mengesahkan penahanan berkenaan dan menyatakan kedua-dua lelaki itu ditahan di kawasan sekitar lokasi kejadian.

Menurutnya, seorang daripada suspek adalah lelaki tempatan manakala rakannya adalah warga Indonesia, masing-masing berusia 28 dan 32 tahun.

"Kami sudah menahan dua suspek di kawasan Sungai Chua, Kajang dan sedang melakukan siasatan lanjut," katanya.
Berdasarkan sumber polis, kedua-dua suspek itu berada di bawah pengaruh dadah ketika ditahan.
Kejayaan itu adalah hasil operasi khas bermula daripada rakaman kamera litar tertutup (CCTV).

Dalam kejadian, 9 pagi semalam, kanak-kanak berkenaan dihantar ibunya ke tadika di Taman Setia, Sungai Chua sebelum didatangi dua lelaki terbabit yang berpura-pura bertanyakan lokasi ke pasar.
Suspek kemudian melarikan kanak-kanak berkenaan menaiki Proton Saga hitam.

Ibu mangsa cuba mengejar kereta suspek menyebabkanya terjatuh dan mengalami kecederaan di kaki kiri.
Berikutan itu, keluarga kanak-kanak itu membuat laporan di Balai Polis Kajang, pada 9.47 pagi.

Akhirnya, dengan bantuan seorang pemandu teksi, kanak-kanak itu dihantar pulang ke rumahnya dengan selamat pada 5.25 petang.

Kanak-kanak berkenaan ditemui di tepi jalan sebelum dia dibawa pulang ke rumahnya di Taman Cahaya Suria, Sungai Chua.

Difahamkan, pemandu teksi berkenaan mengecam wajah mangsa selepas melihat gambarnya yang menjadi viral di laman sosial.

Kanak-kanak itu kemudian dibawa untuk rawatan pemeriksaan di Hospital Kajang, malam tadi.

Penculikan Kajang : Polis Percaya Dalang Adalah Seorang Ahli Perniagaan Tempatan
siakapkeli.my

foto : FMT
SHAH ALAM: Polis telah menahan 4 lelaki termasuk seorang ahli perniagaan tempatan yang dipercayai menjadi dalang dalam kes penculikan kanak-kanak lima tahun di Sungai Chua, Kajang pada Jumaat.

Keempat-empat yang ditahan adalah lelaki yang berusia antara 28 - 45 tahun, termasuk seorang warganegara Indonesia dan pemandu teksi yang membawa pulang kanak-kanak itu ke pangkuan keluarga.

Ketua Polis Selangor, Abdul Samah Mat berkata dalang kes tersebut tinggal 2km - 3km dari rumah keluarga kanak-kanak itu dan dipercayai mengenali bapa mangsa dalam perniagaan.

Abdul Samah turut berkata motif penculikan masih lagi disiasat tetapi tidak menolak kemungkinan dalang yang mempunyai perniagaan pencetakan itu mempunyai masalah kewangan.

Polis berjaya merampas sebanyak RM291,550 duit tebusan dan kini masih lagi menyiasat sama ada masih ada baki yang hilang dan juga suspek-suspek lain yang turut diupah oleh dalang tersebut.

Mencerita semula kes, Abdul Samah berkata kanak-kanak itu diculik oleh tiga lelaki ketika ibunya sedang menghantarnya ke sebuah tadika di Sungai Chua, Kajang pada 9.26 pagi.

Bapa kanak-kanak itu kemudian menerima panggilan telefon pada 10.50 pagi yang meminta wang tebusan RM300,000. Dia kemudian meletakkan duit pampasan itu di bahu jalan berdekata sebuah supermarket di Saujana Impian, Kajang seperti yang diarahkan.

Kanak-kanak itu kemudian dibebaskan pada 5.40 petang dan seorang pemandu teksi memandu kanak-kanak itu ke rumah keluarganya di Taman Suria, Sungai Chua, kata Abdul Samah.

Pada 12.15 pagi, polis menahan seorang lelaki tempatan berusia 45 tahun, yang dipercayai dalang kejadian di rumahnya di Kajang Raya, Sungai Chua. Polis turut menjumpai wang berjumlah RM1,050 di dalam dompet lelaki tersebut dan RM60,500 dibawah tempat duduk motosikalnya yang berada di luar rumah.

Pemandu teksi yang menghantar kanak-kanak itu ke pangkuan keluarga juga ditahan polis bagi membantu siasatan. - Siakapekeli.my

Sumber : Free Malaysia Today

Culik Kajang : 4 Ditahan, Wang Tebusan Berjaya Dirampas Kembali, Polis Dedah Punca Penculikan
siakapkeli.my

SHAH ALAM, 10 Okt: 4 Lelaki ditahan berikutan insiden penculikan kanak-kanak lima tahun di Kajang, semalam.

Keempat-empat mereka, termasuk seorang pemandu teksi yang membawa pulang kanak-kanak itu kepada keluarganya, ditahan kurang dari 24 jam selepas penculikan berlaku.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat berkata polis juga berjaya merampas kembali wang tebusan bernilai RM300,000 yang dibayar.

Abdul Samah Mat turut berkata salah seorang empat suspek tersebut adalah warganegara Indonesia.

"Satu pasukan khas telah ditubuhkan bagi menyiasat kes ini. Tangkapan pertama yang melibatkan dua orang dibuat pada lebih kurang pukul 10.10 malam semalam di hadapan sebuah pasaraya di sini.

"Kedua suspek berada dalam sebuah kereta dan pihak polis telah merampas wang tebusan berjumlah RM30,000 yang ditemui di bawah tempat duduk.

"Tangkapan kedua pula dilakukan pada jam 12:15 pagi ini di Kajang Raya melibatkan seorang lelaki tempatan berumur 45 tahun di mana polis telah merampas wang tebusan berjumlah RM1,050 dari dalam beg duit milik suspek.

"Pihak polis juga berjaya merampas wang tunai berjumlah RM60,500 dari motosikal yang terletak di rumah lelaki tersebut," katanya semasa satu sidang media di IPK Selangor, pagi ini.

Kata Abdul Samah juga, sejumlah wang RM200,000 ditemui di Plaza Indah Sungai Kajang dan sebuah beg berwarna ungu turut dirampas oleh polis. Beg terbabit dipercayai digunakan oleh bapa mangsa untuk mengisi wang tebusan di Pusat Perindustrian Sungai Chua.

Suspek keempat ditahan di kawasan Perindustrian Bukit Angkat Kajang dan sebuah kereta turut dirampas dalam penahanan itu.

"Sebuah kereta jenis Proton Saga berwarna gelap dengan nombor pendaftaran WUJ 1485 yang digunakan semasa kejadian telah dirampas.

"Antara barangan yang turut dirampas termasuk sebuah teksi, wang tebusan RM291, 550, satu motosikal dan empat telefon bimbit," katanya.

Abdul Samah juga berkata tiga suspek telah mengaku bersalah manakala seorang mengaku tidak bersalah.

"Suspek dijanjikan upah sebanyak RM10,000 bagi menjalankan perniagaan dan selepas bapa mangsa membayar wang tebusan terbabit kedua-dua suspek mendapat bayaran RM20,000 masing-masing," katanya.

Tambahnya lagi, punca kejadian ialah selepas suspek mempunyai masalah kewangan.

Kanak-kanak itu selamat pulang ke pangkuan keluarga selepas selama 8 jam kes penculikannya menjadi viral di media sosial dan Whatsapp.

Dalam kejadian tersebut, kanak-kanak itu diculik di hadapan ibunya sendiri di luar sebuah tadika di Sungai Chua, Kajang. - Siakapkeli.my

Sumber : http://www.thestar.com.my/, http://www.astroawani.com/
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun Oct 11, 2015 2:36 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

TIGA PENUMPANG KERETA MERCEDES BENZ MAUT DI LOKASI DIHEMPAP PAPAN TANDA YANG TUMBANG SELEPAS DILANGGAR LORI KONTENA
Posted by OMAK KAU!!!!

Sebuah lori kontena terbabas lalu melanggar struktur papan tanda di KM399.6 Lebuhraya Plus arah utara sehingga mengakibatkan struktur papantanda tersebut tumbang lalu jatuh ke atas sebuah kereta yang datang dari arah selatan.

Menurut hebahan laman sosial Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), kejadian tersebut menyebabkan semua lorong terhalang di kedua-dua arah.

"Pihak Plus Berhad memaklumkan tiga mangsa maut dilokasi, dua lelaki dan seorang perempuan (pemandu, penumpang kereta).

"Trafik terhenti sepanjang 2km menghala lokasi dikedua-dua arah. Kejadian masih belum selesai sepenuhnya," katanya.

Orang ramai diminta menggunakan laluan alternatif arah selatan keluar melalui Behrang dan laluan alternatif arah utara keluar melalui Tanjung Malim.

Sun Oct 11, 2015 2:37 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Dua Anggota Kastam Parah Dan Seorang Cedera Ringan, Kenderaan Dinaiki Dirempuh Oleh Tonto

siakapkeli.my

PADANG BESAR: Dua anggota penguatkuasa kastam dilaporkan parah dan seorang lagi cedera ringan selepas kenderaan jenis MPV Honda Odyssey yang dinaiki mereka telah dirempuh olehs ebuah kenderaan milik tonton yang telah diupah oleh penyeludup di Jalan Titi Tinggi-Padang Besar, pagi tadi.

Pengarah Kastam Perlis, Kamaruddin Jaafar berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 4.15 pagi pada Jumaat lalu.

"Ia menyebabkan anggota, Mohd Safawi Rosdi, 27, yang duduk di bahagian belakang tercampak keluar, manakala Mat Zohir Mohd Saad, 47, yang duduk di hadapan cedera parah di kepala. Kedua-duanya kini dalam keadaan kritikal.

"Pemandu, Abdullah Ayob, 36, pula cedera di pipi dan dada," katanya.

Mohd Safawi kini telah dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah, di Alor Setar bagi rawatan lanjut.

Menurut Kamaruddin, ketika kejadian anggota berkenaan sedang mengekori tiga kenderaan pikap Thai yang disyaki membawa rokok dan arak tanpa cukai sedang menghala ke arah Kangar dari Padang Besar.

Sebuah pasukan lain mengekori jauh di belakang, katanya.

"Kereta mereka dirempuh sebanyak dua kali oleh kereta Proton Perdana tersebut, sehingga menyebabkannya terbabas dan melanggar sebuah pondok bas," tambahnya.

Proton Perdana tersebut telah melarikan diri ke arah Kangar selepas melanggar kenderaan yang dinaiki anggota kastam menyebabkan empat anggota kastam yang mengekori dari belakang memberi bantuan kepada rakan-rakan mereka.

"Perbuatan tonto terbabit berupa cubaan membunuh, kerana anggota kastam sebelum ini pernah menerima ugutan bunuh daripada sindiket penyeludupan, namun hari ini, mereka nekad melakukannya sehingga anggota-anggota saya cedera parah.

"Namun, tindakan tonto tidak melemahkan semangat kami untuk terus melaksanakan amanah dan tanggungjawab dalam membanteras kegiatan yang menyalahi undang-undang," katanya.

Ketua Polis Daerah Padang Besar, Supt Rizani Che Ismail berkata, sebuah pasukan khas telah ditubuhkan bagi menjejaki pelakunya. - Siakapkeli.my

Sun Oct 11, 2015 2:37 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Jadual Tambang Terbaru Tren ETS 10 Oktober 2015
bloglist-malaysia.blogspot
depalma-sp.blogspot
Jadual dan Tambang Terbaru Tren ETS Bermula 10 Oktober 2015, Download ETS Train Timetable 20154

Jadual dan Tambang Terbaru Tren ETS Bermula 10 Oktober 2015 -

Assalamualaikum, akhirnya perjalanan Tren ETS dari Gemas yang ditunggu-tunggu sudah bermula. Selepas ini, bolehlah saya naik dari Tampin untuk pulang ke kampung halaman. Sekarang saya ingin berkongsi bagi sesiapa yang berminat dan teringin juga untuk merasai Tren ETS ini anda bolehlah merujuk jadual dan harga tambang yang ditetapkan di bawah.

Jadual Terbaru Tren ETS

Jadual Tambang Tren ETS Gold

Jadual Tambang Tren ETS Silver

Ataupun anda boleh mendownload Jadual dan Tambang Terbaru Tren ETS Bermula 10 Oktober 2015

Sun Oct 11, 2015 7:24 am (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

1mdb pun Najib sign, inikan pula TPPaProton**...good luck..lepas ni boleh jual di Hollywoodtahniah pengundi Najib..kipidap ..hehe

On Sunday, October 11, 2015 10:12 AM, "muhamad zuki bin abdul kadir melayu83@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Malaysia kembali dijajah....
2015-10-08 23:27 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  Kpd Puak-Puak Ketuanan Bodoh : Pemenang Nobel Prize Ekonomi Kata M'sia Will Lose RM75b In Trade After TPPA. Boleh Paham Ke?  bloglist-malaysia.blogspotPosted by Jeebond BLMKpd Puak-Puak Ketuanan Bodoh : Pemenang Nobel Prize Okonomi kata M'sia Will Lose RM75b in trade after TPPA. Boleh paham ke?

| |
| |

Jadi sekarang soalan cepu mas untuk puak2 ketuanan bodoh ialah bagaimana kita BOLEH begitu successful selama 58 tahun ini TANPA sebarang TPPA atau FTA? Can you explain?

Siapa boleh jawab? Sila angkat tangan.

Siapa tak tahu jawab berdiri atas meja. Bodoh.

Apakah tanpa TPPA kita tidak boleh mencapai Wawasan 2020?

Apakah tanpa TPPA ladang getah tidak ada lagi getah?

Atau ladang kelapa sawit tidak ada lagi hasil kelapa sawit?

Apakah TPPA boleh tambahkan keluaran getah dari pokok getah secara ajaib?

Apakah TPPA boleh tambahkan keluaran kelapa sawit dari pokok kelapa sawit secara ajaib?

I would tell you to use your akal, tetapi masalahnya kau orang ini tak ada akal.

The TPPA is designed to make the American corporations and the big business people rich.

Jangan sekali-kali fikir puak-puak Amerika ini tiba-tiba sudah bertaubat dan sekarang ingin membantu kita jadi kaya pula. How stupid can you get?


#yiv8049562992 -- #yiv8049562992ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mkp #yiv8049562992hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mkp #yiv8049562992ads {margin-bottom:10px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mkp .yiv8049562992ad {padding:0 0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mkp .yiv8049562992ad p {margin:0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mkp .yiv8049562992ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-sponsor #yiv8049562992ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-sponsor #yiv8049562992ygrp-lc #yiv8049562992hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-sponsor #yiv8049562992ygrp-lc .yiv8049562992ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992activity span {font-weight:700;}#yiv8049562992 #yiv8049562992activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8049562992 #yiv8049562992activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8049562992 #yiv8049562992activity span span {color:#ff7900;}#yiv8049562992 #yiv8049562992activity span .yiv8049562992underline {text-decoration:underline;}#yiv8049562992 .yiv8049562992attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8049562992 .yiv8049562992attach div a {text-decoration:none;}#yiv8049562992 .yiv8049562992attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8049562992 .yiv8049562992attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8049562992 .yiv8049562992attach label a {text-decoration:none;}#yiv8049562992 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8049562992 .yiv8049562992bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8049562992 .yiv8049562992bold a {text-decoration:none;}#yiv8049562992 dd.yiv8049562992last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8049562992 dd.yiv8049562992last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8049562992 dd.yiv8049562992last p span.yiv8049562992yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8049562992 div.yiv8049562992attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8049562992 div.yiv8049562992attach-table {width:400px;}#yiv8049562992 div.yiv8049562992file-title a, #yiv8049562992 div.yiv8049562992file-title a:active, #yiv8049562992 div.yiv8049562992file-title a:hover, #yiv8049562992 div.yiv8049562992file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8049562992 div.yiv8049562992photo-title a, #yiv8049562992 div.yiv8049562992photo-title a:active, #yiv8049562992 div.yiv8049562992photo-title a:hover, #yiv8049562992 div.yiv8049562992photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8049562992 div#yiv8049562992ygrp-mlmsg #yiv8049562992ygrp-msg p a span.yiv8049562992yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8049562992 .yiv8049562992green {color:#628c2a;}#yiv8049562992 .yiv8049562992MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8049562992 o {font-size:0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992photos div {float:left;width:72px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992reco-category {font-size:77%;}#yiv8049562992 #yiv8049562992reco-desc {font-size:77%;}#yiv8049562992 .yiv8049562992replbq {margin:4px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mlmsg select, #yiv8049562992 input, #yiv8049562992 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mlmsg pre, #yiv8049562992 code {font:115% monospace;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-mlmsg #yiv8049562992logo {padding-bottom:10px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-msg p#yiv8049562992attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-reco #yiv8049562992reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-sponsor #yiv8049562992ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-sponsor #yiv8049562992ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-sponsor #yiv8049562992ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8049562992 #yiv8049562992ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8049562992

Attachment(s) from bashah
1 of 1 Photo(s)

Sun Oct 11, 2015 7:26 am (PDT) . Posted by:

"Norain"

Kena gelak je kereta proton
On Oct 11, 2015 10:24 PM, "bashah bwasi@yahoo.com [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

> [Attachment(s) <#150574a1099f96f6_TopText> from bashah included below]
>
> 1mdb pun Najib sign, inikan pula TPPa
> Proton**...good luck..lepas ni boleh jual di Hollywood
> tahniah pengundi Najib..kipidap ..hehe
>
>
>
>
>
>
>
> On Sunday, October 11, 2015 10:12 AM, "muhamad zuki bin abdul kadir
> melayu83@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> Malaysia kembali dijajah....
>
> 2015-10-08 23:27 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>
>
> 
> Kpd Puak-Puak Ketuanan Bodoh : Pemenang Nobel Prize Ekonomi Kata M'sia
> Will Lose RM75b In Trade After TPPA. Boleh Paham Ke?
> <http://bloglist-malaysia.blogspot.com/2015/10/kpd-puak-puak-ketuanan-bodoh-pemenang.html>
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> Posted by Jeebond BLM
> Kpd Puak-Puak Ketuanan Bodoh : Pemenang Nobel Prize Okonomi kata M'sia
> Will Lose RM75b in trade after TPPA. Boleh paham ke?
>
>
> <https://dinmerican.files.wordpress.com/2013/08/tppa-1.jpg>Jadi sekarang
> soalan cepu mas untuk puak2 ketuanan bodoh ialah bagaimana kita BOLEH
> begitu successful selama 58 tahun ini TANPA sebarang TPPA atau FTA? Can you
> explain?
>
> Siapa boleh jawab? Sila angkat tangan.
>
> Siapa tak tahu jawab berdiri atas meja. Bodoh.
>
> Apakah tanpa TPPA kita tidak boleh mencapai Wawasan 2020?
>
> Apakah tanpa TPPA ladang getah tidak ada lagi getah?
>
> Atau ladang kelapa sawit tidak ada lagi hasil kelapa sawit?
>
> Apakah TPPA boleh tambahkan keluaran getah dari pokok getah secara ajaib?
>
> Apakah TPPA boleh tambahkan keluaran kelapa sawit dari pokok kelapa sawit
> secara ajaib?
>
> I would tell you to use your akal, tetapi masalahnya kau orang ini tak ada
> akal.
>
> The TPPA is designed to make the American corporations and the big
> business people rich.
>
> Jangan sekali-kali fikir puak-puak Amerika ini tiba-tiba sudah bertaubat
> dan sekarang ingin membantu kita jadi kaya pula. How stupid can you get?
>
>
>
>
>
>
>
>

Sun Oct 11, 2015 8:23 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Geng Teksi 'Serang&#39; Pemandu Uber/Grab Car di KLCC

siakapkeli.my

KUALA LUMPUR - Dua video yang memaparkan aksi sekumpulan pemandu teksi 'menyerang&#39; kereta pemandu Uber/Grab Car tersebar di media sosial.

Video terbabit dimuat naik oleh seorang pengguna Facebook dengan nama Elton Poh.

Pengguna Facebook tersebut menyifatkan tindakan pemandu teksi itu sebagai tidak bertamadun dan takut dengan persaingan.

"Lebih teruk dari babarians, dan juga anjing.

"Ini ke contoh rakyat Malaysia yang kita mahu tunjjukkan kepada pelancong?", tulis Elton Poh.

Uber/Grab Car adalah perkhidmatan yang menyamai servis teksi tetapi menawarkan harga yang lebih murah dan sesiapa sahaja boleh menjadi pemandu dengan menggunakan apps.

Servis Uber/Grab Car mencetus kontroversi bukan sahaja di Malaysia malah di negara-negara lain. - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun Oct 11, 2015 8:23 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bumi Bergelap 15 Hari November ini? Ini Penjelasan Dari Angkasa

siakapkeli.my

KUALA LUMPUR - Berikutan satu keratan 'berita&#39; yang mnejadi viral di media sosial & aplikasi Whatsapp, Agensi Angkasa Negara (Angkasa) tampil menafikan berita tersebut.

Angkasa dalam satu kenyataan berkata, perbezaan jarak antara planet Musytari dan Zuhrah tidak akan memungkinkan sebarang proses seperti yang diceritakan di dalam 'berita&#39; tersebut.

Selain itu, melalui semakan keatas laman web NASA pula mendapati keadaan planet Musytari yang kelihatan terlalu hampir dengan planet Zuhrah adalah perkara yang normal. Fenomena ini dikenali sebagai fenomena Ijtimak atau 'Conjunction&#39;.

"Fenomena Ijtimak telah berlaku pada 30 Jun lepas dan akan berlaku sekali lagi pada 26 Oktober ini. Ketika fenomena ini berlaku pada 30 Jun lalu, planet Zuhrah pada ketika itu berada pada jarak 77 juta km dari Bumi manakala planet Musytari pula pada jarak 909 juta km dari Bumi," menurut kenyataan itu.

Pihak yang bertanggungjawab

Setelah diperiksa, 'berita&#39; bumi bergelap itu sebenarnya berasal dari laman web satira, newswatch33.com. Laman web ini sememangnya banyak mengeluarkan artikel-artikel palsu yang bertujuan mengelirukan orang ramai terutama pengguna media sosial.

Artikel tidak bertanggungjawab itu dikeluarkan oleh laman web tersebut pada 14 Julai 2015.

Keratan artikel yang viral di media sosial.

Artikel terbabit mendakwa pihak NASA mengesahkan bumi bakal bergelap mulai 15 hingga 30 November ini berikutan planet Musytari dan Zuhrah yang berada dalam kedudukan yang hampir selari.

Artikel itu juga mendakwa Ketua Pentadbiran NASA, Charles Bolden memberi penjelasan terbabit kepada White House. Menurut artikel itu, NASA memberitahu fenomena yang dikenali sebagai "November Black Out" ini hanya berlaku sekali dalam sejuta tahun.

Orang ramai dinasihati agar tidak berkongsi apa-apa artikel dari laman web newswatch33.com. - Siakapkeli.my

Sun Oct 11, 2015 8:23 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lelaki Terima Padah Tulis Perkataan Pu**m*k Atas Surat Saman Yang Dikeluarkan Trafik

siakapkeli.my

Seorang lelaki yang memandu sebuah kereta jenis Toyota Land Cruiser menerima padah berganda selepas dia yang disaman kerana melakukan kesalahan lalu lintas telah ditahan kerana disabitkan dengan kesalahan menghina anggota polis trafik di Jalan Tun Fuad Stephen berhadapan Promenade Hotel, Kota Kinabalu.

Beliau yang tidak berpuas hati dengan saman yang dikeluarkannya kerana tidak memakai tali pinggang keledar telah bertindak menurunkan tandatangan di atas surat saman dengan perkataan lucah dan juga makian iaitu 'pu**m*k&#39; di bahagian nama penerima saman.

Insiden memalukan itu berlaku di Jalan Kota Kinabalu, Sabah jam 10.40 pagi semalam.

Kerana tulisan berkenaa, anggota berkenaan dikatakan bertanya kepadanya kenapa menulis perkataan demikian, tetapi dijawab oleh lelaki tersebut itu adalah namanya.

Anggota berkenaan yang dikenali sebagai Koperal Arman Maidin telah meminta lelaki berkenaan ke balai untuk tindakan lanjut tetapi tidak mendapat kerjasama membuatkan dia terpaksa menghubungi anggota lain untuk tindakan.

Selepas anggota lain sampai di lokasi dan menerangkan kesalahan yang dilakukan lelaki itu, dia akhirnya telah dibawa ke balai polis trafik Kota Kinabalu untuk tindakan lanjut.

Berdasarkan rekod, ini bukanlah kejadian pertama berlaku sebegini di mana pada tahun lalu di Pulau Pinang seorang lelaki juga ditahan kerana menulis perkataan sama di atas surat saman yang diterimanya.

Dia kemudiannya didakwa di bawah Seksyen 509 Kanun Keseksaan dan didapati bersalah oleh Mahkamah Majistret yang menjatuhkan hukuman penjara seminggu serta saman RM5,000 atas kesalahan tersebut. - Siakapkeli.my

TULIS PERKATAAN LUCAH DI KERTAS SAMAN TRAFIK SEORANG LELAKI DITAHAN POLIS

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Berang akibat disaman, seorang lelaki berusia 33 tahun bertindak bodoh dan biadap dengan menulis perkataan lucah di atas surat saman trafik sehingga mengakibatkan dia ditahan polis dalam kejadian di Jalan Tun Fuad, Kota Kinabalu pagi tadi.

Dalam kejadian jam 10.40 pagi, suspek yang memandu pacuan empat roda dikatakan melakukan dua kesalahan trafik iaitu tidak memakai tali pinggang keledar semasa memandu.

Lelaki itu bagaimanapun tidak berpuas hati dan menulis perkataan lucah pada ruang tandatangan surat saman yang diterima sebelum menyerahkannya kepada pegawai trafik bertugas.Difahamkan suspek ditahan atas kesalahan menghalang penjawat awam menjalankan tugas.

Sun Oct 11, 2015 8:23 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Israel Dikesan Guna Bahan Letupan Mengandungi Bahan Kimia Peransang Kanser Di Palestin

siakapkeli.my

Sebuah akhbar dari Palestin, Falastin News Palestine telah mendedahkan tentang penemua seorang doktor warga Norway, di mana doktor berkenaan, Dr. Erik Fosse telah mengesan tentera Israel telah menggunakan bom perangsang-kanser terhadap penduduk Palestin.

Dr. Erik kini sedang giat mengkritik Israel melalui Press Tv di mana katanya majoriti pesakit yang dimasukkan ke hospital di Gaza City adalah orang awam yang rumah mereka dibedil di mana 30% daripada mereka adalah kanak-kanak.

Bahan letupan yang dikenali sebagai Dense Inert Metal Explosive (DIME), yang sudah pernah digunakan dalam Operasi Cast Lead. Senjata DIME menyebarkan atom-atom logam lembam yang menembus tubuh manusia dan sulit untuk keluar dari jaringan tubuh manusia.

Senjata ini telah digunakan sejak tahun 2009 lalu sehingga kini di mana tiada sebarang tindakan dikenakan terhadap negara Haram Israel walaupun telah didedahkan oleh media-media antarabangsa.

Jika terkena letupan bom berkenaan dalam jarak empat meter, mangsa mungkian akan terkorban dan jika jauh dari pusat ledakan, diluar diameter empat meter mangsa mungkin akan hidup tetapi akan mengalami luka yang parah kerana dari pecahan peluaru yang memotong jalanan urat tubuh dan tulang. (Sumber: arrahmah.com)

Berdasarkan maklumat, senjata berkenaan telah dibangunkan oleh Tentera Udara Amerika Syarikat (AS), pada tahun 2006 lalu dan penduduk Gaza menjadi 'tikus makmal' tanpa disedari masyarakat dunia dunia.

Bahan letupan DIME berkenaan dikatakan mengandungi tungsten atau lebih dikenali sebagai walfrom, iaitu sejenis unsur kimia dengan simbol W dan nombor atom 74. tungsten perkataan berasal dari bahasa Sweden tung sten, yang secara langsung diterjemahkan kepada logam berat. (Sumber: education.jlab.org/)

Logam kimia berkenaan dikatakan punca ransangan kanser terhadap hidupan yang terkena letupan bom berkenaan dan ia membantu bahan letupan meletup menembusi daging dan tulang mangsa malah anggota bahagian bawah turut termusnah sama sekali sekiranya mangsa berada dalam radius 4 meter atau 13 kaki dari tempat letupan.

Berdasarkan apa yang berlaku di Gaza, bekas letupan berkenaan amat susah untuk disembuhkan kerana tungsten daripada DIME yang berupa serbuk halus amat sukar untuk dikeluarkan melalui pembedahan.

DIME merupakan senjata yang diharamkan di mana ia pernah diuji di Iraq (Fallujah) AS dan pernah digunakan oleh Israel pada tahun 1996 kemudian 2008-2009-2014 terhadap warga Gaza. Bahkan ia bukan kali pertama Israel menggunakan senjata yang diharamkan ke atas rakyat Palestin.

Sebelum ini juga dilaporkan, Israel ada menggunakan senjata haram seperti bom berangkai, Uranium, dan Fosforus putih di mana ia akan menyebabkan kesan berparut dan terbakar teruk kepada mangsa. di mana kebanyakkan mereka adalah warga tua, orang kurang upaya dan kanak-kanak bawah setahun dan juga kesemua mangsa sasaran ini kebanyakannya dari rumah awam, hospital dan bandar.

Namun, apa boleh dunia lakukan kerana Israel adalah anak emas Amarika Syarikat dan Pertubungan Bangsa-Bangsa Bersatu(PBB). Apa yang boleh kita lakukan hanyalah mendedahkan perbuatan keji mereka ini kepada dunia, supaya semua orang tahu kekejaman Israel disebalik alasan mereka menjaga keselamatan penduduk yang menceroboh tanah umat Islam di Palestin. - Siakapkeli.my

Sun Oct 11, 2015 8:28 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lelaki Serang Kereta Guna Helmet di Air Itam : Suspek Telah Dikenalpasti - Polis

siakapkeli.my

GEORGE TOWN: Seorang agen isuran berusia 46 tahun terkejut apabila dia diserang oleh seorang penunggang motosikal yang menggunakan helmet.

Difahamkan, agen ansuran itu sedang memandu bersama isterinya ke sekolah untuk mengambil anaknya.

Satu video kejadian yang berdurasi 1 minit 26 saat dimuat naik online dan menjadi viral. Video tersebut memaparkan aksi penunggang motosikal terbabit mencabut helmetnya dari kepada dan berlari kearah kereta dalam keadaan agresif.

Melihat tindakan penunggang motosikal terbabit, agen insuran itu memecut keretanya dan melanggar penunggang motosikal tersebut.

Ketua Polis Daerah Timur Laut Asisten Komisioner Mior Faridalatrash Wahid berkata insiden berlaku kira-kira jam 3 petang pada Khamis.

"Kereta tersebut membelok dari Jalan Air Itam untuk membuat pusingan U ke Jalan Datuk Keramat dimana tiba-tiba penunggang motosikal terbabit mengetuk tingkap kereta di bahagian penumpang.

"Penunggang motosikal itu cuba memukul kereta itu sekali lagi tetapi pemandu kereta itu mengelak dan memperlahankan kereta.

"Penunggang motosikal itu kemudiannya pergi ke depan dan memberhentikan motosikal di tepi jalan

"Apabila kereta terbabit menghampiri penunggang motoskal itu, dia(penunggang motosikal) mencabut helmetnya dan berlari ke arah kereta dalam keadaan memprovokasi dan ingin menyerang", kata ACP Mior.

"Kereta itu kemudian melanggar penunggang motosikal itu yang kemudian terjatuh ke atas jalan raya

"Agen terbabit kemudian terus memandu keretanya, tanpa berhenti, ke balai polis untuk membuat laporan", kata ACP Mior memetik laporan The Star Online.

"Suspek telah dikenalpasti", tambah beliau.

ACP Mior berkata kes itu disiasat di bawah Seksyen 506 dan Seksyen 427 Kanun Keseksaan.

"Saya tidak menolak kemungkinan suspek mempunyai niat untuk merompak pasangan itu", tambahnya lagi - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun Oct 11, 2015 10:10 am (PDT) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Sun Oct 11, 2015 10:10 am (PDT) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: