Wednesday, February 10, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4394

9 Messages

Digest #4394

Messages

Tue Feb 9, 2016 8:40 am (PST) . Posted by:



Saya ingin tau apa TARGET dan Cita-Cita kamu Tahun ini ? reminder
When: Tuesday, 09 February 2016 05:00 PM to 06:00 PM
(GMT) Greenwich Mean Time - Dublin / Edinburgh / Lisbon / London

Where: http://rokokkesehatan.com/?ref=8429

Notes: Halo sahabat...

Saya ingin tau apa TARGET dan Cita-Cita kamu Tahun ini ?

- . Apakah ingin memiliki Mobil Mewah ?
- . Ingin memiliki Rumah Mewah ?
- . Ingin memiliki Bisnis Besar ?
- . Bebas Finansial ?
- . Hidup Mapan dan Sejahtera ?

TETAPI... Bagaimana CARA meraih itu semua ?

- . Butuh Modal BESAR ?
- . Harus berpendidikan TINGGI ?
- . Harus Bekerja sangat KERAS ?

Mampukah kamu ?

Coba luangkan waktumu sejenak melihat situs ini :
http://goo.gl/1foLME

Di rokokkesehatan.com anda akan mendapatkan penghasilan
milyaran rupiah tanpa perlu bekerja keras!
Menggunakan sistem otomatis yang pasti akan menghantarkan
anda menjadi seorang milyuner! DIJAMIN!

Perlu BUKTI ?
Kunjungi Website saya :
http://goo.gl/1foLME

Sukses Selalu!

Darman
http://goo.gl/1foLME

From: automobil Calendar

Privacy:
http://privacy.yahoo.com/privacy/us

Terms:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

Tue Feb 9, 2016 9:50 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



"Yang Dicerca, Dikeji, Dimaki Tu Abah Saya..." - Luahan Anak Bongsu Ahmad Bashah
siakapkeli.my

Kedah - Krisis Menteri Besar di Kedah akhirnya berkesudahan dengan pelantikan Ahmad Bashah sebagai Menteri Besar yang baharu.

Namun, menerusi tinjauan kami, rata-rata netizens tidak berpuas hati dengan perturakan itu menyebabkan pelbagai cacian yang dilontarkan kepada Ahmad Bashah.

Tidak tahan dengan kata-kata cerca dan makian, anak bongsu kepada Ahmad Bashah meluahkan isi hatinya di laman media sosial terutamanya terhadap video yang merakamkan Ahmad Bashah kelihatan seperti 'tidur'.

Luahan hati dari anak bongsu Ahmad Bashah :

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.

KAKI "tidur", yang dicerca, dikeji, dimaki tu is my one and only abah and yes I'm proud of him. Lawak bila orang yang tak pernah kenal, tak pernah bersua, baca entah dari sumber yang mana, tak pernah tegur, tak pernah say Hi (sorry nanti keyboard warriors kecam bukan Islam kena bagi salam) boleh cakap macam-macam.

Siapa tahu video "tidur" yang sangat popular tu semata-mata nak burukkan abah. Orang yang rakam video tu merangkak la dekat padang masyar minta maaf sebab sebar fitnah.

But don't worry abah dah maafkan pun. Macam tulah bila dah rasa diri bagus, bila besar boleh jadi keyboard warriors yang maksum bebas dosa confirm masuk syurga dan boleh menghukum orang tanpa usul periksa.

Yes. Abah sekolah tak tinggi. Takda Master, takda PHD, apatah lagi Diploma, bukan kelulusan luar negara, apatah lagi ahli motivasi/professional trainer.

Haha. Sebab abah yang kena ambil alih tugas seorang ayah untuk keluarga dia. Jaga kakak, dan adik-beradik lain lepas ayah abah meninggal. Kerja jual telur ayam, jual durian, kelindan lori, you name it.

Tapi kalau tengok adik-beradik abah Alhamdulillah semua berkelulusan tinggi dan ada yang dari luar negara (nanti keyboard warriors kecam riak). Abah pengalaman politik dia sejak dari umur 20an lagi. Dia mula dari bawah. Dari kosong. Dari nan hado. That's the fact.

Mana ada istilah pakai cable/ bapak macam orang sekarang. Tidak disangkal pancapaian akademik sangat penting. Itu harus. Tapi, apa guna belajar tinggi, nak involve politik, jaja kejayaan sana sini, share status dalam Facebook dapat deal dari Dato' A, Dato' B, dapat peluang kerja yang tak dapat ditepis tangan kanan dan kiri.

Alhamdulillah abah bijak dia tak beli ijazah ka Master ka PHD dan lepas tu kantoi hanya kerana nak puaskan hati manusia yang memandang akademik semata-mata. Kesian abah sebab dia tak pandai selfie, tak pandai tweets dan post pencapaian dekat Facebook.

Lawak bila waktu dipilih jadi ketua semasa pemerintahan Pas tak ada orang yang persoalkan kelayakan akademik abah. Sebab siapa yang sanggup nak galas tanggungjawab tu? Kan?

Plus, the best part is. Siapa yang tengok dan tahu susah payah dia dan jentera yang lain lepas Kedah kalah dalam sejarah dulu. Bila nak dekat PRU13 anak-anak tak payah cakap, berapa hari yang kami dapat jumpa sembang dengan abah. Nak jumpa pun tak menyempat.

Mama dan kami adik beradik share abah dengan rakyat dari kakak yang sulung dalam perut lagi. We all okay, dah biasa. Bak kata orang Kedah, dah mangli. Bila Kedah menang, orang tu cuci kaki tangan terus dapat jawatan. Untung badan.

Abah ada cakap apa tak? No. Dia terima semua. Tak pulak dia nak lompat parti macam orang lain. Untungla bila ada ayah berpengaruh tolong kempenkan on behalf. Takpa kita letak tepi sebab abah dah mangli cantas mencantas memang asam garam politik.

Sungguh. Saya respect dengan orang yang boleh komen dan bagi buah fikiran dengan bahasa yang sangat intelektual dan berhemah. Seriously, I respect that. Saya percaya semua orang ada hak bersuara. Hak memilih. Hak mengutarakan pendapat.

I don't care, even my friend can say anything they want. It just that, don't use abusive language. Kadang rasa sedih, kadang kami adik beradik tergelak pun ada. Macam lawaknya hang ni.

Yang mintak mati kena panah petir, yang minta doa mati mata terbuka, yang mintak doa satu family jatuh sakit. Wow lagi sekali. Paling menarik ada yang komen suruh balik main dengan cucu.

Oh that part, kena perenggan baru.

Sejak habis PRU13 dan abah mula tugas sebagai Timbalan KPDNKK, percayalah dia memang boleh tengok cucu sebab setiap weekend sampai ke hari ini abah ulang alik KL ke Kedah without fail. Mana kerja di KPDNKK. Mana kerja di sini lagi.

So don't say he doesn't care at all about Kedah or his work. You know nothing. Dah berapa penggal dia jaga Dun? Fikirlah sendiri. Saya yang baru bekerja nak balik Kedah sebulan sekali pun rasa letih.

Not a single word saying he's tired working nearly forty years for his family and his rakyat. Siapa yang tahu susah payah dia yet he never complained and still people talk shit about him.

Macam saya katakan tadi, saya hormat dan sangat OK dengan manusia yang sangat berhemah bila mengutarakan pendapat. Even he or she is my friend. I have no problem at all and love to hear that too. Use a decent language. Is it too hard?

Bukan apa, takut yang doa kena panah petir tu ALLAH bayar cash. Walaupun sekarang bukan musim hujan.

I read somewhere saying, aku tak kisah dengan orang yang membenci. Aku cuma takut dengan mereka yang pura-pura suka. Believe me, I'm so grateful that I've cut you off before all this thing happen. At least kita boleh kenal mana satu kawan bila senang dan bermanis mulut (bila nak minta surat sokongan, nak minta bantuan/ tajaan, nak minta tukar kerja, nak minta pinjam duit, nak minta tajaan tunggu tak boleh minta nyawa ja and the list goes on) dan mana satu kawan bila susah. Sikitpun saya tak menyesal. Sumpah.

Kalau abah ada salah dan silap dengan Mukhriz, and vice versa saya tak berapa risau sebab mereka boleh sama-sama minta maaf. Cuma keyboard warriors yang maksum dan confirm masuk syurga dah ready nak berjumpa dekat padang masyar nanti?

Sesiapa yang sungguh tak berkenan dekat abah, saya sarankan berdoalah pada ALLAH. Sesungguhnya doa "rakyat teraniaya" tiada hijab. Berdoalah anda para keyboard warriors sekalian sebab kalau sumpah seranah bukan ALLAH dengar pun.

Malaikat belah kiri asyik pulak mencatit. Kun faya kun. Jadi maka jadilah. Rezeki, ajal, jodoh ALLAH yang tentukan. What's yours will always be yours, what's not yours will never be yours. No matter how hard you fight for it.

Jadi, mohon jangan gelabah sangat. Orang Kedah cakap jangan gelabah togei (its taugeh).

Insya-ALLAH, saya wakil dari ahli keluarga meminta maaf dan memaafkan anda semua yang memaki, mencaci memfitnah sebab anda semua tak kenal abah.

Takpalah, abah dah takda mak ayah untuk dapat dakapan syahdu seorang ibu bapa pemberi semangat dan ditenangkan macam dia. Tapi abah ada kami. Saya juga doakan isteri/suami/anak/ahli keluarga keyboard warriors sihat hendaknya serta dirahmati ALLAH dunia akhirat, dapat belajar oversea dan tidak dipanah petir.

Keyboard warriors kalau nak share mohon jangan separuh nanti takut jadi fitnah. Uhuks

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Yang benar,

LUAHAN HATI ANAK BONGSU.

"Saya Cuma Pejam Mata Hayati Ucapan Tuanku, Bukanya Lena," - Ahmad Bashah
siakapkeli.my

ALOR SETAR: Bakal Menteri Besar Kedah yang baru hari ini menafikan penyiaran video yang viral dilaman sosial kononnya beliau tidur semasa Yang Dipertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mua'adzam Shah sedang memberi ucapan.

"Saya tidak lena tetapi hanya pejam mata sebab nak menghayati ucapan tuanku pada majlis di istana tempoh hari," katanya dalam sidang media di Bagunan Tunku yang merupakan ibu pejabat UMNO Kedah hari ini.

Mengulas mengenai video berkenaan, beliau menyatakan dia duduk di barisan hadapan, jadi tidak mungkin beliau akan terlena atau tidur dalam majlis besar seperti itu.

"Saya duduk sebaris dengan semua tetamu kenamaan termasuk Datuk Seri Mukhriz Mahathir. Jadi tidak mungkin saya akan berbuat demikian.

"Semua dakwaan itu adalah tidak benar dan sengaja memberi gambaran negatif terhadap saya," katanya dipetik laporan Sinar Harian.

Beliau juga mengulas mengenai pesanan Mukriz yang mengingatkan supaya Ahmad Bashah tidak tidur semasa angkat sumpah jawatan MB esok di Istana Anak Bukit.

"Ia tidak akan berlaku, nasihat ini adalah satu nasihat nakal, mungkin ada niat lain di sebalik nasihat yang tidak begitu bernas," katanya. - Siakapkeli.my

TERLENA KETIKA MAJLIS ANGKAT SUMPAH MB KEDAH DIJADIKAN BAHAN SERANGAN OLEH PENYOKONG MUKHRIZ DI MEDIA SOSIAL

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Gambar yang menunjukkan seolah-olah Menteri Besar Kedah yang baharu, Datuk Seri Ahmad Bashah Hanipah 'terlena' ketika Majlis Angkat Sumpah di Istana Anak Bukit, pagi ini, menjadi perkongsian hangat di media sosial.

Gambar yang menunjukkan Ahmad Bashah 'pejam mata' itu dirakam ketika siaran langsung Majlis Angkat Sumpah di TV1.

Ia terus menjadi topik perbualan netizen yang masih lagi kecewa dengan penyingkiran Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Sebelum ini, gambar Ahmad Bashah 'terlena' dalam Majlis Penganugerahan Pingat sempena Keputeraan Sultan Kedah menjadi bahan untuk orang ramai mempersendakan beliau.

Menteri Besar Kedah ke-12 itu bagaimanapun menafikan beliau terlena sebaliknya mendakwa video itu telah diedit dan beliau hanya pejam mata kerana menghayati titah ucapan Sultan Kedah.

Semalam, ketika ditanya apakah amanat kepada Menteri Besar baharu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dengan sinis berkata, beliau berharap Ahmad Bashah tidak terlena ketika majlis angkat sumpah.

Sementara itu, netizen memberikan komen-komen pedas kepada Ahmad Bashah susulan penyebaran gambar seolah-olah beliau 'terlena' itu.

"Itu saja je konon-konon dia memang jenis ambil feel dengan ucapan. Nak memperbodohkan orang lain. Kalau jenis auta ini memang cari jalan je. Harap-hara berdengkur atau tersembam betul-betul," Hairul Basser Ibrahim.

"Kesian la sikit kat dia. Malam tadi tak boleh tido. Hati dupdapdupdap je menanti jawatan pagi hari," komen Mohd Faidzul Sharufuddin.

"Ini pemimpin yang setia, akan majukan negeri sambil tidur ketuk sama kepala dia," komen Sivanesh Nash.

"Tido lagi ke tu orang tua dah kurang stamina. Asyik nak tido je la cari ilham," kata Norlie Hayati.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Tue Feb 9, 2016 9:51 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Maut Dibelasah Kerana Tercicir Penumpang
siakapkeli.my

KLANG, 4 Feb - Impian seorang pemuda untuk menamatkan zaman bujangnya tidak kesampaian apabila hayatnya berakhir dengan tragedi selepas dia dipukul oleh seorang lelaki di tepi Jalan Kampung Sungai Udang di sini malam tadi.

Mangsa, Mohd Izhharuddin Nordin, 24, dikatakan bakal menamatkan zaman bujangnya pada 20 Februari ini.

Menurut Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Azman Abdul Razak, kejadian berlaku sekitar jam 7 malam selepas mangsa dikatakan tertinggal untuk mengambil anak saudara suspek yang pulang dari sekolah agama.

"Kerana terlalu bengang, suspek kemudiannya bertindak mengekori van yang dipandu mangsa dengan motosikalnya dan ketika menghampir van berkenaan suspek meminta mangsa memberhentikan kenderaan itu.

"Sebaik van diberhentikan, berlaku pertengkaran mulut di antara mereka sebelum suspek bertindak menumbuk mangsa sehingga mangsa tidak sedarkan diri," katanya.

Mangsa kemudian meninggal dunia dalam van tersebut.

"Ekoran itu, sepasukan anggota polis bertindak memberkas suspek kira-kira sejam selepas kejadian di rumahnya," katanya.

Kes disiasat dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan danbedah siasatan akan dilakukan hari ini di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang.

Tambahnya lagi, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan bedah siasat akan dilakukan esok di Hospital Tengku Ampuan Rahimah(HTAR) Klang.

Tumbuk pemandu van sekolah: Pengganggur direman

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

KLANG - Mahkamah Majistret klang membenarkan permohonan polis untuk menahan reman seorang penganggur membantu siasatan kes kematian seorang pemandu van di Sungai Delek semalam.

Majistret Nor Asma Ahmad membenarkan lelaki berumur 29 tahun ini ditahan selama tujuh hari mulai hari ini.

Reman dibuat mengikut seksyen 117 Kanun Acara Jenayah untuk disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntuikkan hukuman mati mandatori.

Semalam, dalam kejadian di tepi Jalan Kampung Sungai Udang, Mohd Izhharuddin Nordin, 24, maut selepas dipercayai dibelasah oleh suspek gara-gara mangsa terlupa mengambil anak saudara lelaki terbabit pulang dari sekolah agama.

Mangsa bakal menamatkan zaman bujangnya pada 20 Februari ini.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Tue Feb 9, 2016 9:52 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Hanya Yang Korup Sahaja Risau
cipantapirtenuk.blogspot
Ngomelan SysOp

Bhai/DeeDee semua...

Peguam Negara katanya nak buat peruntukan undang-undang yang baru... yang nak kenakan penjara seumur hidup kepada sesiapa yang membocorkan rahsia... iaitu pemberi maklumat.... pergh.... bangang ker dah aper si Apandi ni...

Bukan ker ada Akta Pemberi Maklumat... kenapa pulak nak kenakan tidakan hukuman penjara seumur hidup...

Nih mesti sebab nak selamatkan orang yang korup dan rasuah.... Sebab hanya yang korup dan rasuah sajer yang risau dan takut kepada pemberi maklumat.... yang membocorkan rahsia... Nampak sangat lar.... memang nampak sangat...

Aper nak jadi la dapat Peguam Negara kaki bodek yang lagi lahabau dari Gani Patail...

Hahaha... bodoh nak mampus... Hahaha

Read more: http://cipantapirtenuk.blogspot.com/#ixzz3zTt5HK00

Jangan Cakap Banyaklah Apandi...
bloglist-malaysia.blogspot
Posted by Jeebond BLM

Membocorkan maklumat kerajaan untuk kepentingan negara dan melawan rasuah tidak akan memudaratkan negara ini, kata bekas pemimpin Umno Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.

Beliau mengulas rancangan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali untuk meminda Akta Rahsia Rasmi (OSA) bagi menghukum mereka yang membocorkan rahsia kerajaan dengan hukuman penjara seumur hidup dan 10 sebatan.

Apandi berkata wartawan yang melindungi sumber maklumat juga tidak terlepas daripada hukuman tersebut.

"Kalau kebocoran maklumat kerajaan didedahkan untuk kepentingan bangsa, agama dan tanahair ke arah memerangi atau membasmi rasuah mahupun penyelewangan; apakah itu memudaratkan negara kita?," soal Khairuddin dalam kenyataan media hari ini.

Khairuddin berkata peguam negara sepatutnya bekerjasama dengan negara luar dan memberi tumpuan menangani dakwaan rasuah dalam kes 1MDB terlebih dahulu.

"Jangan cakap banyak sangatlah Tan Sri Apandi. Selesai isu skandal 1MDB, wang derma RM2.6 bilion serta dana SRC (International Sdn Bhd) berjumlah RM42 juta terlebih dulu bagi meyakinkan seluruh rakyat Malaysia," ujarnya.

Khairuddin sebelum ini membuat laporan polis dan SPRM ke atas Apandi dan meminta kedua-dua agensi itu menyiasat secara telus sama ada terdapat unsur salahguna kuasa dilakukan peguam negara.

'AG Patut ucap terima kasih'

Sementara itu Penyelaras Jingga13 Fariz Musa berkata Apandi harus berterima kasih kepada pemberi maklumat.

"Selaku peguam negara sepatutnya beliau mengucapkan terima kasih dan menyokong segala pendedahan serta memberikan perlindungan kepada pemberi maklumat , wartawan dan editor media agar keselamatan mereka terjamin.

"Beliau juga perlu menyiasat dan mendakwa mereka yang terlibat ke muka pengadilan," kata Fariz dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau seterusnya menasihatkan Apandi tidak menjadi 'balaci' Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dan bertindak sebagai seorang penjawat awam yang mempunyai maruah dan integriti.

Rancangan Apandi untuk menyekat kebocoran rahsia kerajaan dibuat dua minggu selepas beliau membersihkan Najib daripada sebarang salah laku dalam isu derma RM2.6 bilion dan skandal SRC International Sdn Bhd.

- mkini

Memalukan!! Peguam Negara Kantoi Lagi..
bloglist-malaysia.blogspot
addindeen.com
Posted by Addin Deen

Peguam Negara Kantoi Lagi. Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata motif di sebalik derma RM2.6 bilion kepada Datuk Seri Najib Razak tidak penting kerana derma seperti itu sesuatu yang sah di sisi undang-undang Malaysia.

Salah seorang putera Allahyarham Raja Abdullah Abdulaziz Al Saud merupakan orang yang menderma RM2.6 bilion kepada Datuk Seri Najib Razak, kata Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali dalam satu temu bual eksklusif dengan Sinchew Daily hari ini.Apandi bagaimanapun tidak mendedahkan identiti penderma itu.

Raja Arab itu, yang meninggal dunia pada Januari tahun lepas, mempunyai 9 orang putera dan 10 puteri.

Kami tahu nama dia (penderma). Dia bukan arwah Raja Saudi tetapi anak raja itu. Dia masih hidup," pendakwa utama negara itu dipetik berkata akhbar berbahasa Cina itu.

Beliau juga dilaporkan berkata, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memperolehi satu kenyataan daripada penderma itu sepertimana yang diperincikan dalam laporan badan anti-rasuah itu.

Peguam Negara Kantoi Lagi

Terdahulu hari ini, Menteri Luar Arab Adel al-Jubeir berkata beliau tidak fikir RM2.6 bilion yang mengalir ke dalam akaun bank Najib adalah daripada kerajaan Arab atau merupakan derma politik.

Bercakap kepada The New York Times (NYT), beliau berkata, wang itu disalurkan kepada satu "pelaburan di Malaysia".Bulan lalu, Apandi berkata, RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun peribadi Najib adalah sumbangan daripada keluarga diraja Saudi yang diberi "tanpa sebarang pertimbangan", dan menutup kes itu.

Tetapi, pihak berkuasa di Switzerland yang menyiasat cabang pelabur negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB) mendedahkan, kira-kira AS$4 bilion (RM16.8bilion) disalahgunakan daripada syarikat negara.

Sumber

Isu Derma RM2.6 Billion: Membelit Dan Akhirnya Terbelit
bloglist-malaysia.blogspot.
greenboc.blogspot
Dicatat oleh Green Boc

SIAPA SEBENARNYA PENDERMA RM2,600 JUTA ITU? ADAKAH NAMANYA PUTERA TURKI ABDULLAH AL SAUD?

Baru semalam Menteri Luar Arab Saudi, Adel Al-Jubeir mengatakan wang RM2,600 juta yang masuk ke akaun peribadi Najib Razak adalah suatu bentuk pelaburan dan bukannya derma, kini Peguam Negara, Apandi Ali pula mendedahkan penderma tersebut ialah salah seorang daripada anak lelaki Almarhum Raja Abdullah.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan identitinya, cuma berkata, "kami tahu nama penderma itu. Dia bukan Almarhum Raja Saudi yang mangkat itu, tetapi anak lelakinya. Dia masih hidup."

Almarhum Raja Abdullah bin Abdulaziz Al Saud ialah pemerintah Arab Saudi yang mangkat pada Januari 2015 lalu.

Melalui dapatan di wikipedia, Raja Abdullah dikesan mempunyai 18 anak iaitu lapan lelaki dan 10 perempuan. Anak-anak lelakinya ialah Putera Khalid, Putera Mutaib, Putera Mishal, Putera Abdulaziz, Putera Turki, Putera Badr, Putera Saud dan Putera Bandar.

Jadi, anak Raja Abdulllah yang mana satu yang dimaksudkan oleh Apandi sebagai penderma itu?

Siapakah di kalangan putera-putera itu yang diketahui begitu baik, dermawan dan murah hati?

Berapa pula kekayaan dan harta-harta mereka sehingga sanggup menyumbang derma sebanyak RM2,600 juta?

Mungkinkah penderma itu bernama Putera Turki Abdullah Al Saud, salah seorang putera Almarhum Raja Abdullah yang merupakan pemilik syarikat PetroSaudi yang diketahui ada menjalin kerjasama dengan 1MDB?

Dalam pada itu, Sarawak Report sebelum ini pernah mendedahkan mengenai gambar-gambar percutian Najib Razak bersama keluarganya di atas kapal layar mewah dengan Putera Turki yang turut juga disertai oleh Jho Low.

Berita yang turut disiarkan oleh portal Malaysiakini itu menyebut gambar-gambar tersebut dirakam pada Ogos 2009 dan sekiranya tarikh itu tepat, ia adalah kira-kira sebulan sebelum 1MDB menandatangani perjanjian dengan PetroSaudi yang melibatkan pelaburan bernilai AS$1 biliion.

Pernahkah diketahui Najib mempunyai hubungan dengan anak-anak Raja Abdullah yang lain selain Putera Turki?

Jika benar sumbangan itu diterima itu daripada Putera Turki, bolehkah ia dianggap sebagai derma yang dibuat tanpa mengharapkan sebarang balasan sedangkan syarikatnya, PetroSaudi mempunyai perjanjian perniagaan dengan 1MDB yang mana Najib adalah Pengerusi Lembaga Penasihatnya?

Yang lebih misteri, jika benar wang yang diberi itu sebagai derma, mengapa pula sebahagian besar daripadanya dipulangkan semata-mata kerana tidak digunapakai?

Atau barangkali memang benar seperti yang dikatakan oleh Menteri Luar Arab Saudi, Adel Al-Jubeir bahawa wang itu bukannya derma, tetapi adalah suatu bentuk pelaburan.

Tetapi, jika ianya pelaburan, mengapa dimasukkan ke akaun peribadi dan kemudian dikembalikan?

Kalau derma bukan dan pelaburan juga bukan, kategori apakah wang tersebut?

Yang pasti, hari demi hari semakin banyak perkara-perkara pelik terdedah akhirnya?

ULASAN GB

Dua perkara yang meletupkan isu derma RM2.6 bilion.

Pertama penafian Menteri Luar Arab Saudi, Adel Al-Jubeir mengatakan wang RM2,600 juta yang masuk ke akaun peribadi Najib Razak adalah suatu bentuk pelaburan dan bukannya derma.

Kedua kini setelah terdedah Raja Abdullah telah mangkat sewaktu Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan beliau telah berjumpa sendiri dengan Raja Abdullah, kini Peguam Negara menyatakan iua bukan Raja Abdullah yang menderma, tetapi anaknya.

Berpusing-pusing kumpulan Najib hendak menutup kes derma berkenaan tetapi hukum kebenaran dan keadilan terus berjalan sehingga kebenaran akan tetap terdedah juga.

Persoalan yang dilontarkan Shahbudin di atas amat menarik juga. "Mungkinkah penderma itu bernama Putera Turki Abdullah Al Saud, salah seorang putera Almarhum Raja Abdullah yang merupakan pemilik syarikat PetroSaudi yang diketahui ada menjalin kerjasama dengan 1MDB?".

Jika benar penderma itu bernama Putera Turki Abdullah Al Saud pemilik syarikat PetroSaudi yang mempunyai perjanjian perniagaan dengan 1MDB, sudah pastilah ada "urusniaga" yang berjalan diantara PetroSaudi dan 1MDB.

Lebih menghairankan apabila Peguam Negara pernah membuat kenyataan bahawa Najib telah memulangkan RM2.04 bilion dari "derma" itu kepada pemiliknya kerana kononnya ia tidak digunakan. Orang tidak siuman saja akan memulangkan wang derma kepada pemberinya.

Apa-apa pun kita tunggukan episod selanjutnya isu derma ini. Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan.....

ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Kalau kita palam,tampal,sumbatatau kambus taik dengan ketirisan baunya akan terhidu dengan hidung yang tidak tersekat lubangnya kecuali hidung yang telah disumbat atau memang sudah tersumbat dan selapas semua gejala tersekat di rungkai insya Allah jalan yang wangi akan dirasa.faham sendirilah

Tanpa Nama berkata...
dh dikatakn 2.6b itu komisyen utk najib. duit tu dpd 42b.

klu razak baginda pun dpt 500j komisyen beli scorpene.. sudah tentu najib mesti dpt lbh dpd projek lbh besar 1mdb

penderma sebenar ialah rakyat malaysia termasuk pekebun petani yg mencarum dlm tabung haji. derma yg dibuat secara haram.. rompakan.

klu dipulangkn balik rasanya dikrluarkn dpd akaun najib dn disimpan sementara isu belum reda dlm simpanan jho low.

tu sbb sgt berahsia nama penderma kerana ada kaitan 1mdb. dh tentu ada kepentingan dua2 pihak.

klu arab nk lawan IS lbh baik duit itu guna kpd tentera saudi yg sedang berjuang menyekat IS dan syiah.

atau duit tu diguna utk bantu pelarian syria yg sedang kebuluran dn kesejukan di kem turki. itu lbh afdhal.

semakin lama semakin terbongkar kejahatan pemimpin zalim yg menipu menyusahkn rakyat demi kerana nafsu seorg betina yg dikenali. yg tidak puas2 membazir utk menikmati isi dunia... sehingga israil mencabut nyawa.. baru berakhir nafsu itu.

rakyat malaysia tidak akn halalkn derma rompakan itu. jumpa di akhirat nnti.

lelaki dicermin berkata...
Sebenar strategi najib dgn penasihat..memang sengaja pasal derma 2.6 belion di pusing sana pusing sini.. tepis sana tepis sini.. kelok sana kelok sini.. bukan cara najib dan penasihat lemah dlm mengendalikkan kes ini.. tp bg aku itu lah strategi.. sampai rakyat malaysia boring,menyampah dan malas dengar kes 2.6 belion tu.. najib apa nak kesah semua politik dan pentadbiran negara dlm gemgamannya..dia tak kesah media dan org luar negara kecuh pasal 2.6 belion tu.. yg penting rakyat malaysia sampai satu waktu tak nak ambik tahu kes tu.. sbb dah terlalu berjela2.. dlm tembuh 2 tahun..rakyat2 felda dan org2 kg akan di jaga hatinya..asal pru14 dia masih PM malaysia...

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Tue Feb 9, 2016 9:52 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



GAMBAR RAKYAT MALAYSIA YANG TERPAKSA MEMPERTARUHKAN NYAWA SETIAP HARI DI JALANRAYA.
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

SELANJUTNYA DISINI

Lando Zawawi Vrus·
Ni kalau time hujan atau terlalu laju memang wa doakan korang sempat mengucap. Dengan jalan berselekoh, cukup dengan takde lampu, longkang tengah jalan pakai gril yg muat sebiji tayar moto. Jalan taman desa seni lunas, Kulim. Hati-hati my brothers.

BRO NI AMBIL ALIH KERJA JKR SELEPAS RAKAN TERBUNUH KERANA JALAN BERLUBANG
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Kisah selanjutnya disini

Man takes matters into his own hands after friend's death
Nawar Firdaws

Azlan Sani Zawawi and his friends of Silaturrahim Brotherhood now patch up dangerous potholes using money out of their own pocket since local councils are slow to act.

PETALING JAYA: Road defects are not a small matter that can be left unattended. A slight miscalculation on the part of motorists can see these seemingly harmless defects lead to horrific accidents that sometime end in death or life-altering injuries.

Azlan Sani Zawawi is no stranger to this fact, having lost seven friends from accidents due to road defects.

One which affected him the most was that of his friend, Yusri Yusof, who died after he was run over by a hydraulic crane. According to Azlan, Yusri was trying to avoid a car which closed in on him in an attempt to avoid an unmarked pothole at Kuala Kubu Bharu in August last year.

"He was riding his motorcycle when a car swerved onto the lane he was on. He fell off and was run over by a lorry."

It was then that Azlan, along with his biker friends decided to form Silaturrahim Brotherhood, a group, who frustrated with the failure of local authorities to address the menacing problem of potholes, took matters into their own hands by fixing damaged city roads themselves.

"We use our own time and money, all to help reduce the risks faced by motorists. Currently we're fixing potholes in Kuala Lumpur, Selangor, Johor, Melaka and Penang," he said to FMT.

The road to hell is filled with good intentions as experienced by Azlan and his friends, who in the course of their goodwill, have gotten into tight spots with the authorities.

"We are a group which has no choice but to fight the incompetent system. We didn't invest our efforts for the sake of mere fun and if I can, I would like to stop. It's not my job.

"Unfortunately those responsible are unreliable. I've been doing this for eight years and every time I lodge a report, the response I have received has always been the same. Either they would blame utility owners, or at times, they don't even know whose purview the reported area is under.

"The funding required for the patching up works comes from my own pocket, but when I don't have the money to do it, I will mark the pothole so vehicles can be warned from afar, giving them time to properly avoid it."

A simple pothole he added, can be patched with a cold mix that cost around RM70 while a bigger one can cost them up to RM3500.

Last week, FMT published a report on the permanent facial disfigurement motorcyclist Muhammad Aizat Onn sustained after falling face-first into a pothole in Persiaran Subang Damai.

Despite facing loss of employment due to the accident and enduring shocked stares from the public whenever he is out and about, the Subang Jaya Municipal Council (MPSJ) were still only willing to part with RM35,000 as compensation for the injuries he sustained.

Muhammad Aizat however rejected the offer as he intends to take his case to court in the hope that local authorities all over the country will wake up from their stupor and start taking the problem of potholes along Malaysian roads more seriously.

N'N: Semua dah tak boleh diharap, tau kutip cukai jer...Hampeh...

INILAH RUPA PEMBUNUH SENYAP DI JALANRAYA
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat


Kenapa bila buat kerja tak fikirkan nyawa pengguna jalanraya?

comments:

Anonymous said...
Jalan raya negara ini terutama sekali di kawasan bandar mempunyai lubang-lubang yang boleh menyebabkan kemalangan jalanraya dan kecederaan dan kematian kepada pengguna-pengguna jalan raya dan kerosakan kepada kenderaan!

Sebilangan orang yang kita pernah kenali telah meninggal dunia kerana lubang-lubang maut tersebut ! Sebaik-baiknya semua mangsa kemalangan yang disebabkan oleh lubang di jalanraya menyaman kerajaan kerana kecuaian kerajaan !

Adakah kerajaan peduli tentang kebajikan dan nyawa rakyat? Jika kerajaan peduli, mengapa lubang-lubang itu dibiarkan mengancam nyawa manusia? Apakah juruteknik, jurutera awam, pengarah, ahli politik dan menteri berkenaan sedang tidur lena di waktu rakyat menderita kerana kemalangan yang tidak sepatutnya berlaku?

Atau adakah sultan atau PM perlu melalui jalan tersebut supaya semua manusia berkaitan tersedar dari mimpi dan terus memperbaiki jalanraya sebelum jalan itu dilalui VVIP?

Na'im Nikmat said...
Saya setuju dgn pendapat saudara...Apakah kita perlu tunggu seorg VVIP terkorban kerana keadaan jalanraya sebegitu baru pihak berwajib mahu ambil serius tentang masalah ini...

Anonymous said...
RAKYAT hanya diperah utk dpt hasil (cukai) sahaja. Kebajikan RAKYAT tidal diindahkan.

Anonymous said...
Masalahnya kita ada pemimpin berfikir menggunakan siku dan kepala lutut...

Lando Zawawi Vrus

[UPDATE: SETEL OLEH MBJB] Dear MBJB, wa nak ingatkan lu satu jer. Wa doakan ahli keluarga, sedara lu termasuk lu sendiri tak tumbang dilobang maut ni. Sebab wa taknak waktu sakaratulmaut rentap nyawa lu, MUKA WA WAJAH TERAKHIR DIFIKIRAN LU. Wa taknak lu mati mata terbeliak. Sepatutnya lu mati lebih aman. Lokasi: Jalan tun razak susur 5, depan Food Court Bomba Larkin.
Comments

Lando Zawawi Vrus Jilake. Wa rasa mbjb tak nak terbayang muka wa sebagai wajah terakhir sebelum depa mati. Laju semacam jer kerja? Wa cute apa????

Lando Zawawi Vrus Faezah Hj Zabidin. Sis kata muka wa nightmare?????? Tolong jangan guris perasaan ini

Lando Zawawi Vrus Suda setel

Lando Zawawi Vrus

Lando Zawawi Vrus Wa rasa kesan hitam hitam tu tanda ada kenderaan dah terseret.


Amy Rere Nasib baik wa xde sdra mara kje MBJB..klau x silap2 wa yg tmsuk..heheh..

Lando Zawawi Vrus Mbjb sudah turun

Hamizi Hasim Kat mana boleh beli baju brotherhood?? Saya nak tolong turap jalan tak dapat.. bantu beli baju dengan siapa nak berurusan?

Lando Zawawi Vrus Inbox wa

H Azehar Madon Bro....kalau jalan tu under Majlis, mcm mana?
Puas dah beritahu...tapi xde apax2 actions....menyirap dah rasa hati ni....


Lando Zawawi Vrus Buat laporan pada fb depa pun ok. Tak jalan gak, pass sini. Inbox wa..tau la cara nanti

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Tue Feb 9, 2016 9:53 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



KORANG UNDI LAGI PEMBANGKANG KAT SELANGOR, TENGOK APA BALA KORANG DAH DAPAT...
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Apa sebenarnya yang rakyat perlukan daripada sebuah kerajaan? Melihat kepada kenaikan kos sara hidup, kerajaan yang baik seharusnya meringankan bebanan rakyat dengan memberi pengecualian cukai seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Selangor ditambah pula dengan perkhidmatan bas percuma sedikit sebanyak mampu mengurangkan bebanan rakyat yang agak kurang berkemampuan...

Kita tidak mahu Kerajaan yang hanya pandai berjanji tapi tidak pernah menepati...

comments:

Anonymous said...
pasti kan orang malaysia je naik.

Na'im Nikmat said...
Perlu ada pengawasan oleh pihak berwajib...

lanun botak said...
Ini sudah kurang ajar.tolak kerajaan mcm ni.undur azmin ali...
p/s : if u know what I mean

Anonymous said...
naik percuma tunjuk IC dulu baru bangla, PATI tak naik..... tapi ada la plak pakai IC palsu...

Anonymous said...
Patut ada mcm pas naik bas utk warga negara aje, ada pas boleh naik percuma. Ini bas penuh ngan warga asing, sakit kepala.

Anonymous said...
9.00 am...busuk hati.

Anonymous said...
seluruh selangor menikmati bas percuma julai ini? biar betul en na'im oi... ini dah masuk lawak skala besar ni. jangan jadi seperti lawak2 asal semasa mb terkini baru dapat kerusi mb. habis semua lubang sampah, longkang tersumbat dan sebagainya dia terjun. kini, ada lagi ke aktiviti terjun longkang dan sampah yang pernah dibuatnya dahulu? tak pastilah samada nombor hotline yang diberi untuk melapor soal sampah, parit tersumbat dan nyamuk banyak tu masih beroperasi. berapa agaknya bajet 2016 oleh selangor, adakah bertambah atau sedikit berkurang berbanding 2015? jika berkurang (dipadankan dengan anggaran penyusutan kutipan cukai akibat fenomena ekonomi global)bagaimanakah prasarana bas percuma itu dapat disediakan? beli bas2 swasta yang sedang beroperasikah? beri token kepada penumpang yang naik bas dan dituntut oleh pengusaha baskah? atau beri kontrak kepada syarikat2 segera kepunyaan kroni untuk melaksanakannya secepat mungkin? bulan julai, lebih sedikit 5 bulan dari sekarang bukanlah tempoh yang lama. kenapa begitu cepat kerajaan selangor membuat keputusan? keadaan tergesa-gesa yang disengajakan ini seolah ada agenda lain yang tersembunyi. adakah bas percuma di kajang sudah menunjukkan impak positif atau hangat2 taik ayam? pendatang asing tidak akan naik baskah? untuk difikirkan bersama,adakah logik atau retorik. adakah 'face lift' pintu gerbang bersesuaian dengan nilai menghampiri rm10 juta? juga adakah baik pulih menara masjid negeri perlu memakan kos sehingga rm32 juta? banyak sebenarnya cacat dan cela dengan pentadbiran kerajaan baru selangor dibandingkan dengan apa yang dilakukan oleh bekas mb yang dipaksa turun tempohari. dengarnya air juga tidak semestinya percuma, apatah lagi bas percuma yang belum tentu bijik butir tentang perlaksanaannya. en. na'im nikmat sedang bermimpi agaknya.

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-
To:
Sent: Monday, February 01, 2016 11:08 PM
Subject: Fw: Bas Percuma Seluruh Selangor !! Untung Lerr!!

Bas Percuma Seluruh Selangor !! Untung Lerr!!
bloglist-malaysia.blogspot.
bankami.blogspot

Kerajaan Selangor mensasarkan untuk menyediakan perkhidmatan bas percuma di semua daerah sebelum Julai tahun ini.

Berucap ketika perasmian laluan bas percuma PJ03 dan PJ04 di perkarangan stesen LRT Taman Bahagia pagi tadi, Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, ia bagi membolehkan seluruh rakyat, termasuk di kawasan luar bandar, menikmati perkhidmatan pengangkutan awam itu.

"Saya dimaklumkan oleh Datuk Teng Chang Khim (EXCO negeri) dalam usaha kerajaan negeri meluaskan perkhidmatan bas percuma, kita akan luaskan perkhidmatan ini di kawasan luar bandar pada Julai ini.
"Menjelang Julai, dijangka seluruh PBT akan ada perkhidmatan bas percuma yang disediakan oleh kerajaan negeri," katanya lagi.

Bagi tujuan itu, katanya lagi, sebanyak 12 bas akan ditambah meliputi laluan Selayang – Kuala Kubu Bharu, Kuala Selangor – Sungai Besar dan Banting – Sungai Pelek.

Dengan pelancaran laluan PJ03 dan PJ04 ini, Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) kini memiliki 22 bas percuma, berbanding 10 buah ketika mula beroperasi pada Mei 2014.

Selain Petaling Jaya, perkhidmatan ini juga disediakan di Ampang, Hulu Langat, Kajang, Klang, Shah Alam dan Subang.

Beliau berkata lagi, Selangor kini dalam proses rundingan dengan pihak-pihak berkaitan bagi merangka Pelan Induk Sistem Pengangkutan Awam Negeri yang akan menjamin "kelestarian pembangunan dan sistem pengangkutan awam negeri".

"Kita ingin mendorong rakyat agar beralih dari kenderaan persendirian ke pengangkutan awam. Tetapi pada masa sama, kita bertanggungjawab menyediakan sistem yang benar-benar cekap dan berkesan," katanya lagi.

comments :
1..
Anonymous
Agak2 ape kata NOH OMAR

2..
nordin Abu Bakar
Alhamdulillah terbaik...dah lama kuala selangor - tg karang - sg besar takde bas

3..
Anonymous
very smart, indeed!!

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Tue Feb 9, 2016 9:53 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tinggal 11 Ekor Sahaja Lagi Harimau Belang Di Malaysia
bloglist-malaysia.blogspot.
Posted by Jeebond BLM

SHAH ALAM: Pemandu kenderaan pelbagai guna (MPV) yang melanggar harimau belang betina dewasa di Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) masih terkejut dengan insiden berkenaan.

Mohd Syahrin Abdul Aziz, 43, mengakui sedih dengan kejadian itu, apatah lagi apabila dia dimaklumkan bahawa harimau belang jenis itu sudah semakin pupus dan hanya tinggal 11 ekor sahaja di Semenanjung Malaysia.

Sinar Harian melaporkan, Mohd Syahrin sebagai berkata, dia tanpa sengaja melanggar seekor harimau belang dewasa ketika melalui LPT2, semalam.

Dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira jam 11.45 malam semalam, harimau itu mati selepas dirempuh kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dipandu Mohd Syahrin di KM321.2 lebuh raya berkenaan.

Mohd Syahrin berkata, kejadian berlaku terlalu pantas, dan dia hanya menyedari harimau itu ketika haiwan itu berada terlalu hampir dengan keretanya.

"Laluan itu memang gelap, memang tiada kenderaan lain selain saya… tiba-tiba dalam jarak lima meter baru saya nampak harimau itu, saya hanya sempat menjerit 'harimau' tetapi apakan daya saya tidak sempat berbuat apa-apa untuk mengelak daripada harimau itu dilanggar," katanya.

Katanya lagi, selepas pelanggaran itu, dia memberhentikan keretanya untuk melihat keadaan harimau itu.

"Saya berhenti agak jauh dari tempat kejadian, sebab takut-takut ada harimau lain yang datang… selang lima minit kemudian ada kereta berhenti dekat saya, tanya apa berlaku, lepas itu dia minta dekat saya hendak ambil harimau itu saya cakap tidak boleh.

"Selepas itu, dalam 20 minit kemudian ada Peronda LPT datang lalu ambil harimau itu. Kemudian polis pula datang selepas itu saya maklumkan bahawa harimau itu telah diambil oleh Peronda LPT," katanya.

Ujarnya, selepas semua selesai dia telah membuat satu laporan di Balai Polis Kemaman pagi tadi.

"Saya bersyukur sebab keluarga saya selamat, tetapi sedih mengenangkan nasib harimau itu. Saya dimaklumkan bahawa harimau itu adalah haiwan perlindungan yang hampir pupus, hanya ada 11 ekor di Semenanjung Malaysia," katanya.

Harimau Mati Dilanggar : Pemandu MPV Beri Penjelasan
siakapkeli.my

Kuala Lumpur 7 Feb - Berikutan insiden seekor harimau belang dirempuh dalam kemalangan di Lebuh Raya Pantai Timur Dua (LPT2) baru-baru ini, pemilik MPV yang terlibat dalam kejadian itu tampil memberi penjelasan.

Sebelum ini, insiden itu mendapat perhatian dari netizen dan pelbagai pandangan diberi, termasuk adala yang membuat tuduhan melulu kepada pemilik MPV berkenaan.

Menurut pemandu MPV tersebut, yang juga seorang jurufoto bebas, Syahrin Abdul Aziz, kejadian itu tidak dapat dielakkan memandangkan haiwan tersebut tiba-tiba sahaja berlari menyeberang lebuh raya tersebut betul-betul dihadapan keretanya.

Dalam kejadian pagi semalam itu, harimau belang tersebut mati setelah dirempuh oleh Hyndai Starex di kilomter 321.2 LPT2.

Insiden yang berlaku kira-kira 1 pagi itu dipercayai berlaku ketika harimau terbabit cuba melintas lebuh raya tersebut sebelum dilanggar oleh PMV itu yang sedang dipandu dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu.

Polis telah mengesahkan empat mangsa termasuk pemandu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Bangkai harimau tersebut yang juga sedang bunting akan diserahkan kepada Jabatan Perhilitan Negeri untuk tindakan lanjut. - Siakapkeli.my

Harimau Belang Mati Dirempuh MPV Di LPT 2
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


KEMAMAN: Seekor harimau belang dewasa mati selepas dirempuh sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) di KM321.2 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) di sini, awal pagi Sabtu.

Kejadian dipercayai berlaku pada kira-kira 1 pagi ketika harimau berkenaan cuba melintasi lebuh raya sebelum dilanggar sebuah MPV yang dipandu dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuala Terengganu.

Ketua Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri Supt Kamaluddin Mohamad yang mengesahkan kejadian itu berkata pemandu dan tiga penumpang MPV berkenaan selamat.
Bangkai harimau belang berkenaan akan diserahkan kepada Jabatan Perhilitan negeri untuk tindakan lanjut.
Dalam pada itu, Kamaluddin turut menasihatkan pengguna LPT 2 supaya berhati-hati memandu di sepanjang lebuh raya berkenaan terutamanya pada waktu malam berikutan banyak binatang liar berkeliaran dan melintas.
"Berwaspada dengan haiwan seperti rusa, tapir, babi dan binatang ternakan seperti kambing, lembu serta kerbau yang berkeliaran di kawasan tersebut," katanya ketika dihubungi.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/harimau-belang-mati-dirempuh-mpv-di-lpt.html#ixzz3zST3BKG7
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Tue Feb 9, 2016 9:54 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Tragedi mandi di parit
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


Suasana operasi mencari mangsa sebelum ditemui dan pegawai bomba menenangkan ahli keluarga mangsa. FOTO Syarafiq Abd Samad

Ledang: Banjir di Johor meragut nyawa pertama apabila remaja lelaki berusia 14 tahun lemas ketika mandi parit di Kampung Tanjung Labuh, petang tadi.

Mangsa dikenali sebagai Abd Hadi Abd Hamid, lemas selepas mandi bersama dua rakannya dalam kejadian kira-kira 2.30 petang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak Penolong Penguasa Bomba Azhar Elmi Mustofar berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 2.53 petang sebelum sebuah jentera dan kenderaan utiliti membabitkan lapan anggota serta dua pegawai ke lokasi.

"Apabila tiba, kami dapati benar ada remaja lelaki hilang di parit berkenaan dan usaha mengesan dan mencari mangsa dilakukan pada 3.06 petang.

"Pada 3.14 petang, kami berjaya mengeluarkan mangsa dari dasar parit sedalam kira-kira 3.6 meter dengan jarak 6 meter dari tempat dia terjun," katanya ketika ditemui, petang tadi.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/tragedi-mandi-di-parit.html#ixzz3zd1K13Pg
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

Lemas mandi kolam tadahan
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


Anggota bomba ketika mencari mangsa. FOTO ihsan bomba

Batu Pahat: Budak lelaki berusia 11 tahun ditemui lemas 6 petang tadi selepas mandi di kolam tadahan di Kampung Parit Selamat, Yong Peng, di sini.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, mangsa dikenali sebagai Noriman Nasrul Rozi berasal dari Kampung Parit Amir, Yong Peng mandi bersama rakannya di situ sebelum lemas.

Katanya, kolam itu adalah tadahan untuk nurseri pokok yang terletak bersebelahan Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Seth dan ketika mangsa lemas, rakannya melarikan diri.

"Pada 3.40 petang mangsa mandi bersama rakannya di lokasi kejadian dan kira-kira 4.35 petang seorang individu melaporkan terdapat kes lemas di kawasan itu.

"Operasi mencari menyelamat dilakukan dan mayat mangsa dijumpai di lokasi kejadian pada 6 petang oleh anggota bomba," katanya.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/lemas-mandi-kolam-tadahan.html#ixzz3zd1argcw
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

Kaki Kanak-Kanak 4 Tahun Tersepit Eskalator Di Lot 10
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak terpaksa menahan sakit hampir sejam selepas kakinya telah tersepit pada tangga eskalator pusat membeli belah Lot 10 semalam.

Kanak-kanak yang berusia empat tahun berkenaan dilaporkan mengalami kecederaan pada kaki kanannya.

Ketika kejadian, kanak-kanak tersebut sedang menuruni kompleks berkenaan bersama ahli keluarganya ke tingkat bawah namun tiba-tiba kasut yang dipakainya tersepit dicelah eskalator berkenaan yang menarik sekali kakinya.

Keluarga mangsa pada awalnya cuba mengeluarkan kaki kanak-kanak tersebut tetapi gagal.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, seramai enam pegawai dan anggota daripada Balai Bomba dan Penyelamat Hang Tuah dikejarkan ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan kecemasan pada jam 7.44 petang.

"Kaki kanan mangsa tersepit pada celah dinding dan konveyor tangga bergerak itu," katanya.

Beliau berkata, selepas sejam pihaknya berjaya mengeluarkan kaki kanak- kanak itu sebelum diserahkan kepada ambulans untuk rawatan lanjut. - Siakapkeli.my

Kanak-Kanak Putus Sebahagian Kaki Akibat Tersepit di Eskalator di KL Sentral
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR - Kegembiraan seorang kanak-kanak lelaki bersiar-siar bersama keluarga bertukar detik cemas apabila sebahagian kaki kirinya terputus apabila kaki itu tersepit pada tangga eskalator di tingkat bawah KTM Komuter, KL Sentral petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4 petang itu, kanak-kanak berusia empat tahun itu difahamkan telah dibawa ke Hospital Kuala Lumpur oleh ambulan sebelum anggota bomba tiba.

Menurut Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Azizan Ismail, seramai lima anggota dan seorang pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat Pantai dikejarkan ke lokasi setelah menerima panggilan kecemasan pada 5.43 petang.

"Kejadian telah berlaku dua jam lebih awal sebelum pihak Pusat Gerakan Operasi Bomba Kuala Lumpur terima panggilan.

"Sejurus tiba, anggota bertindak pantas mencari dan mengambil jari kaki yang terputus untuk diserahkan kepada pihak hospital," katanya.

"Kaki kanak kanak terbabit tersepit antara panel besi dan tangga. Dia dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL)selepas dikeluarkan dari eskalator.

"Kami menerima panggilan meminta membantu mencari sebahagian pergelangan kaki yang putus sebelum ditemui pada 6.30 petang dan diserahkan kepada HKL," katanya.

Laporan dari Kosmo! menyebut, orang ramai yang menyaksikan kejadian berjaya mengeluarkan kaki kanak-kanak tersebut, bagaimanapun, separuh dari tapak kaki kirinya telah putus dan tersepit pada tangga eskalator terbabit.

Laporan itu juga berkata sebelum kejadian, keluarga terbabit sedang menuruni eskalator terbabit - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Tue Feb 9, 2016 9:55 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Ikan Paus 9 Meter Tersangkut di Johor Berjaya Diselamatkan
siakapkeli.my

PONTIAN - Seekor ikan paus seberat 3 tan dan berukuran 9.14 meter menggemparkan penduduk di Pantai Rambah di sini apabila ia ditemui kira-kira jam 2.00 petang tadi.

Penemuan terbabit menarik perhatian orang ramai kerana ia disifatkan unik kerana haiwan mamalia itu hidup di kawasan beriklim sejuk dan tidak terdapat di kawasan perairan negara ini.

Ikan paus itu telah diselamatkan oleh penduduk dan anggota penyelamat yang terdiri dari Bomba dan JPAM.

Menurut Ketua Operasi Khidmat Khas, Balai Bomba Pontian Baru, Jumaat Sailan, ikan paus tersebut diselamat menggunakan bot nelayan tempatan yang digunakan untuk menarik ikan paus berkenaan yang berada hanya kira-kira 50 meter dari kawasan tebing Pantai Rambah.

"Ikan paus itu masih lagi hidup. Justeru gerakan menyelamatkan mamalia itu dilakukan dengan bantuan penduduk dan nelayan tempatan. ‎

"Kami cuba membawa ikan paus itu ke laut dalam, kerana ka‎wasan di tepi pantai Rambah agak cetek.

"Ekor ikan paus telah diikat dengan tali, yang kemudiannya ditarik oleh nelayan tempatan ke laut dalam kira-kira 50 meter," katanya.

Tambah beliau juga, sebaik haiwan itu berjaya ditarik ke kawasan laut dalam kira-kira jam 3.30 petang ikan tersebut dilepaskan.

"Gerakan menyelamatkan ikan paus sebegini, kali pertama dilakukan di kawasan pantai di daerah Pontian.

"Kerjasama yang begitu baik penduduk dan nelayan kepada pasukan penyelamat memudahkan kerja-kerja menyelamat dilakukan,"katanya sebagaimana lapor Sinar Online.

Seorang nelayan, Ariss Karim, 54, berkata ikan paus itu dilihat berlegar-legar di tengah laut berdekatan Pantai Rambah sejak awal pagi tadi namun dia tidak menyangka ianya adalah ikan paus sehingga mamalia itu terdampar di Pantai Rambah tengahhari semalam semalam.

"Ikan paus itu mungkin ikut arus sehinggalah terdampar ke tepi pantai. Ini kali pertama pak cik melihat ikan paus di kawasan pantai di sini. Memang pelik kerana ikan sebegini hanya boleh ditemui di kawasan beriklim sejuk,"katanya. - Siakapkeli.my

Ikan Paus 9 Meter Tersangkut di Johor Berjaya Diselamatkan
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


PONTIAN - Seekor ikan paus seberat 3 tan dan berukuran 9.14 meter menggemparkan penduduk di Pantai Rambah di sini apabila ia ditemui kira-kira jam 2.00 petang tadi.

Penemuan terbabit menarik perhatian orang ramai kerana ia disifatkan unik kerana haiwan mamalia itu hidup di kawasan beriklim sejuk dan tidak terdapat di kawasan perairan negara ini.

Ikan paus itu telah diselamatkan oleh penduduk dan anggota penyelamat yang terdiri dari Bomba dan JPAM.

Menurut Ketua Operasi Khidmat Khas, Balai Bomba Pontian Baru, Jumaat Sailan, ikan paus tersebut diselamat menggunakan bot nelayan tempatan yang digunakan untuk menarik ikan paus berkenaan yang berada hanya kira-kira 50 meter dari kawasan tebing Pantai Rambah.

"Ikan paus itu masih lagi hidup. Justeru gerakan menyelamatkan mamalia itu dilakukan dengan bantuan penduduk dan nelayan tempatan. ‎

"Kami cuba membawa ikan paus itu ke laut dalam, kerana ka‎wasan di tepi pantai Rambah agak cetek.

"Ekor ikan paus telah diikat dengan tali, yang kemudiannya ditarik oleh nelayan tempatan ke laut dalam kira-kira 50 meter," katanya.

Tambah beliau juga, sebaik haiwan itu berjaya ditarik ke kawasan laut dalam kira-kira jam 3.30 petang ikan tersebut dilepaskan.

"Gerakan menyelamatkan ikan paus sebegini, kali pertama dilakukan di kawasan pantai di daerah Pontian.

"Kerjasama yang begitu baik penduduk dan nelayan kepada pasukan penyelamat memudahkan kerja-kerja menyelamat dilakukan,"katanya sebagaimana lapor Sinar Online.

Seorang nelayan, Ariss Karim, 54, berkata ikan paus itu dilihat berlegar-legar di tengah laut berdekatan Pantai Rambah sejak awal pagi tadi namun dia tidak menyangka ianya adalah ikan paus sehingga mamalia itu terdampar di Pantai Rambah tengahhari semalam semalam.

"Ikan paus itu mungkin ikut arus sehinggalah terdampar ke tepi pantai. Ini kali pertama pak cik melihat ikan paus di kawasan pantai di sini. Memang pelik kerana ikan sebegini hanya boleh ditemui di kawasan beriklim sejuk,"katanya.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/video-ikan-paus-9-meter-tersangkut-di.html#ixzz3zczmp0w5
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: