Tuesday, February 2, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4389[1 Attachment]

12 Messages

Digest #4389

Messages

Mon Feb 1, 2016 6:21 am (PST) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Mon Feb 1, 2016 6:21 am (PST) . Posted by:


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

1. Setiap hari group Automobil menyiarkan purata 20 email. Dalam sebulan sebanyak 580 - 620 email disiarkan.

2. Terdapat 2 cara keahlian iaitu:

a. Melalui email:
Apabila anda menjadi ahli melalui email iaitu menghantar email ke automobil-subscribe@yahoogroups.com anda akan menerima setiap email yang disiarkan oleh Automobil termasuk attachment. Cara ini bersesuaian dengan ahli group yang sering membuka email setiap hari, dua atau tiga hari sekali.

b. Melalui laman web:
Anda menjadi ahli dengan melayari laman web Automobil iaitu http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil . Semasa mengisi borang permohonan anda boleh memilih cara keahlian anda seperti berikut:
Message Delivery
b1. Individual emails. Send individual email messages.
b2. Daily digest. Send many emails in one message.
b3. Special notices. Only send me important update emails from the moderator.
b4. No email. Don't send me email, I'll read the messages at the Web site.

c. Anda boleh menukar cara menerima mesej pada bila-bila masa dengan klik kepada Edit My Membership di laman utama.

3. Kepada ahli-ahli yang jarang membuka email ataupun kepada sesiapa yang tidak gemar menerima email yang banyak dari Automobil setiap hari, anda boleh memilih 2 cara keahlian yang mungkin bersesuaian dengan anda.

a. Daily digest:
Hanya 1 email sahaja yang akan diterima setiap hari atau 29-31 email sebulan iaitu rangkuman semua email yang disiarkan oleh Automobil. Cara ini juga tidak akan menerima attachment yang disiarkan oleh Automobil. SILA PADAMKAN KANDUNGAN EMAIL YANG TIDAK PERLU JIKA INGIN 'REPLY' EMAIL TERSEBUT ATAUPUN EMAIL ANDA TIDAK AKAN DISIARKAN.

a1. Cara menukar keahlian kepada daily digest ialah dengan menghantar email kosong ke: automobil-digest@yahoogroups.com atau menukar melalui laman web seperti yang telah diterangkan.

a2. Untuk menerima kembali email secara normal sila hantar ke automobil-normal@yahoogroups.com .

b. No email:
Anda tidak akan menerima email dari Automobil, sebaliknya terpaksa masuk ke laman web Automobil di http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/messages . Attachment juga tidak dapat dilihat kerana Yahoo tidak lagi menyimpan attachment di ruangan Messages.

a1. Cara menukar keahlian kepada no email ialah dengan menghantar email kosong ke: automobil-nomail@yahoogroups.com atau menukar melalui laman web seperti yang telah diterangkan.

a2. Untuk menerima kembali email secara normal sila hantar ke automobil-normal@yahoogroups.com .

4. Sekiranya ada pertanyaan sila hubungi automobilowner@yahoo.com .

Sekian, terima kasih.

Iwan
AutomobilOwner.

Mon Feb 1, 2016 6:21 am (PST) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Mon Feb 1, 2016 6:21 am (PST) . Posted by:


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Kepada ahli-ahli group yang telah "DISEKAT" dari menghantar email ke
group dan inginkan status normal (Boleh Post ke Group) sila email ke
automobil-owner@yahoogroups.com untuk tindakan lanjut.

Kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh mereka yang ditarik
keistimewaan menghantar email ialah:
1. Menghantar email yang tidak berkaitan Automobil.
2. Spam.
3. Menghantar virus samada sengaja atau tidak sengaja (pastikan anti
virus anda diupdate).
4. Skim cepat kaya, mlm dan lain-lain lagi.

Kepada semua ahli group yang semakin meningkat(keahlian terkini 6301
members)diharap dapat bekerjasama dengan moderator dengan tidak
melakukan kesalahan-kesalahan diatas supaya anda tidak menghadapi
masalah pada masa akan datang.

Kerjasama anda dihargai.

Sekian, terima kasih.
Irwan
AutomobilOwner

Mon Feb 1, 2016 7:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Nasihat TMJ Untuk Kerajaan : Buanglah Menteri Yang Dianggap Sebagai Bahan Jenaka
siakapkeli.my

31 JAN: Tunku Mahkota Johor, DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Sultan Ibrahim menasihati kerajaan supaya menyingkirkan beberapa menteri yang seringkali dijadikan bahan jenaka.

Menurutnya, tindakan itu perlu dibuat kerana Malaysia memerlukan menteri yang bijak berkhidmat untuk rakyat dan bukan menteri yang lebih mementingkan kepentingan peribadi berbanding kepentingan rakyat.

"Dengan rendah diri, saya ingin memberi nasihat untuk Kerajaan, langkah pertama dalam usaha menambah baik sistem adalah dengan mengeluarkan beberapa menteri yang dianggap sebagai bahan jenaka.

"Negara kita memerlukan menteri bijak yang boleh berkhidmat kepada rakyat, bukan berkhidmat untuk menampung poket mereka sendiri. Saya berdoa agar keadaan dan kesedaran politik di negara ini akan diperbaiki untuk manfaat rakyat.", katanya di laman Facebook Johor Southern Tigers.

Namun, Baginda turut berkata sikapnya yang gemar berterus terang turut menimbulkan perasaan kurang senang sesetengah pihak yang berusaha untuk menutup mulutnya.

"Apabila saya menyuarakan pendapat, ia tidak bertujuan mencetuskan ketegangan dengan Kerajaan Persekutuan tetapi ia adalah dengan niat untuk bekerja bersama-sama menjadikan negara ini tempat yang lebih baik.

"Saya berjanji akan terus bersuara untuk rakyat dan bukannya mencetuskan ketegangan tetapi bekerja bersama-sama memperbaiki bahagian tertentu yang masih lemah kerana ia adalah tugas dan tanggungjawab sebagai Tunku Mahkota untuk berkhidmat kepada rakyat Johor," ujarnya.

Baginda juga menegaskan tegurannya tidak mempunyai sentimen politik tapi hanyalah teguran seorang putera raja yang sayangkan rakyat.

"Saya bukan seorang ahli politik dan saya tidak perlukan sebarang undi. Saya hanya seorang putera yang sayangkan rakyat dan apa yang saya katakan atau lakukan, adalah untuk kesejahteraan mereka," ujarnya lagi.

Baginda bertitah sedemikian di dalam satu posting Facebook yang bertajuk "POLITIK NEGARA, FAM DAN PERKARA MELIBATKAN BOLASEPAK".

Selain dari nasihat tersebut Baginda turut memetik mengenai FAM dan juga perkara yang melibatkan bola sepak. - Siakapkeli.my

JOHOR Southern Tigers
Sports Team · 1,289,588 Likes
· January 30 at 2:45am ·
POLITIK NEGARA, FAM DAN PERKARA MELIBATKAN BOLASEPAK

Selamat petang kepada sekalian rakyat Johor, penyokong JDT dan peminat bola sepak Malaysia.

Saya percaya bahawa JOHOR Southern Tigers telah memaparkan video saya semalam yang mengatakan bahawa 'Semakin anda bertambah bijak, semakin kurang anda bercakap'. Rakaman video tersebut adalah satu cara bagaimana saya membalas kritikan sesetengah pesaing saya dan beberapa kumpulan negatif.

Saya ingin mengambil kesempatan pada hari ini untuk mengetengahkan beberapa perkara-perkara berkaitan politik, FAM dan bola sepak.

POLITIK

Apabila saya menyuarakan perkara tentang politik, anda perlu memahami bahawa ianya bukan untuk diri saya. Ia tidak pernah bersifat peribadi. Ia sentiasa untuk rakyat. Saya tidak boleh menafikan bahawa saya amat mengambil berat tentang keadaan politik di negara ini. Rakyat perlu turut serta untuk menjadikan negara ini tempat yang lebih baik untuk generasi akan datang.

Saya amat menjaga kebajikan rakyat Johor dan juga rakyat Malaysia yang lain. Terdapat beberapa pihak yang cuba sedaya upaya untuk mendiamkan saya. Tetapi berada di kedudukan saya, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk menyuarakan pendapat ikhlas saya untuk kebaikan negeri tercinta dan juga negara.

Apabila saya menyuarakan pendapat, ia tidak bertujuan mencetuskan ketegangan dengan Kerajaan Persekutuan tetapi ia adalah dengan niat untuk bekerja bersama-sama menjadikan negara ini tempat yang lebih baik. Saya bukan seorang ahli politik dan saya tidak perlukan sebarang undi. Saya hanya seorang putera yang sayangkan rakyat dan apa yang saya katakan atau lakukan, adalah untuk kesejahteraan mereka.

Dengan rendah diri, saya ingin memberi nasihat untuk Kerajaan, langkah pertama dalam usaha menambah baik sistem adalah dengan mengeluarkan beberapa menteri yang dianggap sebagai bahan jenaka. Negara kita memerlukan menteri bijak yang boleh berkhidmat kepada rakyat, bukan berkhidmat untuk menampung poket mereka sendiri. Saya berdoa agar keadaan dan kesedaran politik di negara ini akan diperbaiki untuk manfaat rakyat.

Saya berjanji bahawa saya akan terus bersuara untuk rakyat dan bukannya untuk mencetuskan ketegangan tetapi bekerja bersama-sama dan memperbaiki bahagian-bahagian tertentu yang masih lemah kerana ia adalah tugas dan tanggungjawab saya sebagai Tunku Mahkota untuk berkhidmat kepada rakyat Johor.

PERSATUAN BOLASEPAK MALAYSIA (FAM)

Untuk memastikan mana-mana organisasi berjaya, kita perlu bersikap fleksibel dalam membuat sesuatu keputusan demi kepentingan bolasepak Malaysia. Baru-baru ini, pihak Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) telah membuat keputusan agar Syahrul Azwari yang ingin bermain bersama Sarawak melaporkan diri ke pasukan Kelantan. Undang-undang FAM mengatakan semua pemain Harimau Muda sepatutnya pergi ke negeri masing-masing. Bagi pandangan saya, undang-undang ini sudah tidak lagi relevan oleh kerana negeri masing-masing tidak mengeluarkan dana untuk pembangunan pemain-pemain tersebut sebaliknya FAM yang membangunkan pemain Harimau Muda. Jadi, apabila pemain tersebut telah tamat kontrak, mereka berhak untuk memilih pasukan mana yang mereka mahu bermain. Kamu sibuk hendak menuju ke arah profesional tetapi masih ada pihak atasan yang memaksa pemain untuk bermain dalam pasukan yang mereka tidak mahu bermain.

FAM perlu lebih konsisten dalam membuat keputusan yang sewajarnya dan ia akan memberi keuntungan kepada semua pasukan yang bertanding dan bukannya disebabkan oleh kerana pihak atasan yang membuat keputusan terhadap negeri mana yang perlu dipilih. Tidak boleh ada sikap kepentingan peribadi. Pihak atasan FAM perlu fokus membantu bolasepak tanahair, bukannya menjadi beban kepada bolasepak tanahair dan jangan memegang jawatan tinggi dalam FAM semata-mata untuk mendapatkan pendapatan tambahan seperti menjual tiket, berkongsi gaji dengan jurulatih kebangsaan, komisen dari penaja-penaja liga dan tiket percuma untuk ahli keluarga melancong ke luar negara. Perkara korupsi ini harus dihentikan dengan segera. Orang atasan seperti Naib Presiden juga tidak boleh campur tangan memilih pengadil tertentu dalam perlawanan yang melibatkan negeri mereka. Ini adalah nasihat saya yang ikhlas. Jikalau FAM benar-benar hendak memajukan bolasepak tanahair, hentikan budaya korupsi dan angkuh.

PERKARA MELIBATKAN BOLASEPAK

Bolasepak sepatutnya menyatupadukan rakyat bukannya memecahbelahkan rakyat. Apabila anda berpecahbelah dan bergaduh dalam media sosial, anda bukan sahaja membuatkan sesetengah individu dapat lari dari isu yang lebih besar dalam negara, tetapi anda juga telah menunjukkan kelemahan kaum Melayu. Ianya seolah-olah "kami lebih suka membunuh antara satu sama lain daripada bersatu dan memajukan sesuatu". Saya ingin mengingatkan semua laman media sosial termasuk dari Johor agar menghormati antara satu sama lain. Jangan sampai kita terjerumus dalam permainan politik yang memecahbelah dan menguasai pemikiran kita.

Kepada semua penyokong bolasepak Johor dan pasukan yang lain harus sentiasa menghormati antara satu sama lain dan jangan beri tumpuan kepada provokasi-provokasi yang boleh memecahbelahkan rakyat. Sebagai seseorang yang cintakan bolasepak, saya ucapkan selamat maju jaya kepada semua pasukan-pasukan yang bertanding dalam negara. Untuk sekian kalinya tetapi bukan yang terakhir, maklumat ringkas kepada semua penyokong-penyokong JDT yang saya hormati dan kasihi, bezanya antara saya dan sesetengah pesaing saya adalah saya di sini bukan untuk menjadi popular, saya berada di sini untuk mencapai kejayaan.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

------

NATIONAL POLITICS, FAM AND FOOTBALL MATTERS

Good afternoon to my fellow Johoreans, JDT fans and Malaysian football fans.

I believe that yesterday JOHOR Southern Tigers posted a video of me saying 'The smarter you get, the less you speak'. That particular video is my way of replying to some of my competitors and a few negative groups.

I would like to take this opportunity today to highlight some matters on politics, FAM and football in general.

POLITICS

When I voice out about politics, you have to understand that it is never about me. It is never personal. It is always for the people. I cannot deny the fact that I'm extremely concerned about the political situation in this country. The people have to get involved to make this country a better place for our future generations.

I care for the welfare of my people in Johor as well as the rest of Malaysia. There are some parties that are trying their best to keep me quiet. But being in my position, it is my responsibility to voice out my genuine opinions for the betterment of my beloved state and the nation.

When I voice out my opinions, it is not to create tension with the Federal Government but it is with the intention to work together to make this country a better place. I am not a politician and I do not need votes. I am just a prince who loves his people and whatever I say or do, is for everyone's well-being.

As my humble advice for the Government, the first step in trying to improve the system is by removing the few ministers who are considered a joke. Our country needs intelligent ministers who can serve the people, not to serve their own pockets. I pray that our political situation in this country and the education system will improve for the benefit of the people.

I vow that I will speak up for the people not to create unnecessary tension but to work together and improve certain areas of weakness, because it is my duty and responsibility as the Crown Prince to serve the people of Johor.

FOOTBALL ASSOCIATION OF MALAYSIA (FAM)

To ensure the success of any organisation, we need to be flexible in making decisions for the sake of Malaysian football. Recently the Football Association of Malaysia (FAM) made the decision that Syahrul Azwari, who wants to play for Sarawak, must report himself to Kelantan. The FAM's rule states that all Harimau Muda players must return to their respective states. In my opinion, that rule is no longer relevant because the state does not contribute funds to the players' developments anymore. It's the FAM that is responsible for the development of Harimau Muda players. So, when their contracts with Harimau Muda expires, they should reserve the right to choose the teams they want to play for. You insist on being professional but there are officials within the body that are forcing these players to play for teams that they don't want to play for.

The FAM needs to be consistent in making the right decisions, which will benefit all competing teams. Officials should not dictate which state the players should play for and they must put aside their personal interests. The upper management of FAM must focus on helping local football, and not burden them. They hold high positions within the body and from these positions they get additional income through selling tickets, getting a slice of the national coach's salary, getting commissions from league sponsors, and giving free tickets to family members for overseas holidays. These corrupt practices must be stopped immediately. Officials like the Deputy Presidents cannot get involved in picking referees for matches involving their states. This is just a humble advice from me. If the FAM really cares about local football, they should stop the arrogance and ultimately stop these corrupt practices.

FOOTBALL MATTERS

Football should unite the people, not divide them. When you are divided and argue with each other on the social media, you not only let certain individuals run away from issues larger than the country, but also show the weaknesses of the Malay race. It is as if we prefer to kill each other than work together for a common cause. I need to remind all social media pages including those from Johor to respect each other. Do not let ourselves fall into the political games that will divide us and influence our minds.

To all football supporters of Johor and other teams, you must always respect each other and not focus on provocations aimed to divide the people. As someone who loves football, I wish all the best to all the teams in the country. Last but not least, to all my respected and beloved JDT supporters, the difference between me and some of my rivals is that I'm not here for popularity, I'm here to achieve success.

HRH Brigadier General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Crown Prince of Johor

MENGAPA ORANG TIDAK CERDIK PUN BOLEH JADI MENTERI?
bloglist-malaysia.blogspot.
wrlr.blogspot
Posted by AMIR Wartawan Rasmi LR

Bukanlah perkara biasa bagi pihak istana membuat teguran mengenai menteri-menteri yang dianggap tidak cerdik dan lebih selalu menjadi bahan jenaka kepada rakyat.

Sejak dulu lagi, pihak istana memang tidak pernah campurtangan dalam pentadbiran kerajaan, apatah lagi membuat teguran terbuka mengenai kedudukan menteri-menterinya.

Tetapi di era kepimpinan Najib Razak ini, kedudukan menteri-menteri yang tidak cerdik dan sering menjadi bahan jenaka bukan saja diperbual dan dijadikan momokan oleh rakyat, malah turut menggamit hati nurani istana untuk turut sama menegurnya.

Sudah tentu, dengan turut sama membuat teguran itu bermakna ketidakcerdikan dan penonjolan menteri-menteri sebagai bahan jenaka sudah mencapai "tahap gaban" sifatnya.

Terbaru, Tuanku Mahkota Johor secara terbuka membuat teguran mengenai kedudukan menteri-menteri yang tidak cerdik dan sering dijadikan bahan lawak itu.

Katanya, langkah terpenting untuk kerajaan menambah baik sistem dalam negara sekarang ialah dengan mengenepikan beberapa menteri yang dianggap sebagai bahan jenaka kepada orangramai.

Malaysia, tambahnya memerlukan menteri-menteri yang bijak yang boleh berkhidmat kepada rakyat dan bukan menampung poket sendiri.

Apabila saya menyuarakan pendapat, ia tidak bertujuan mencetuskan ketegangan dengan kerajaan Persekutuan, tetapi dengan niat untuk bekerja bersama-sama menjadikan negara ini tempat yang lebih baik, jelas Tunku Mahkota Johor itu lagi.

Tidak perlu disebut satu persatu menteri-menteri berkenaan kerana secara umumnya rakyat sudah pun mengetahui siapa mereka, tetapi yang menjadi persoalan ialah bagaimana mereka itu boleh menjadi anggota pentadbiran dalam kerajaan.

Siapakah yang melantiknya dan kenapa setelah diketahui tidak cerdik dan sering menjadi bahan jenaka, terus juga dikekalkan sebagai menteri?

Jika menteri-menteri kelihatan tidak cerdik dan sering dijadikan bahan lawak berikutan sering bertindak atau mengeluarkan kenyataan-kenyataan pra matang, sudah tentu yang melantiknya juga berada di kedudukan yang tidak cerdik sama.

Orang yang tidak cerdik biasanya hanya akan melantik mereka yang tidak cerdik atau lebih teruk daripada itu sebagai orang bawahannya supaya dirinya kelihatan sedikit cerdik berbanding mereka.

Berbeza dengan orang cerdik yang pasti akan melantik orang cerdik juga kerana tidak mahu nilai kecerdikannya dalam memimpin dan memilih orang bawahan dipandang rendah.

Sebab itu, tidaklah merupakan kesalahan apa-apa kepada mereka yang tidak cerdik dan selalu menjadi bahan jenaka itu apabila menjadi menteri, tetapi yang salahnya ialah siapa yang melantik mereka itu.

Yang tidak cerdik dan selalu menjadi bahan ketawa rakyat itu mungkin sudah semulajadinya begitu dan tidak boleh "diubati" lagi, tetapi persoalannya ialah mengapa mereka tetap dilantik sebagai menteri.

Maka, penyelesaiannya ialah hanya dengan menyingkirkan orang yang berkuasa melantik menteri-menteri itu kerana disitulah punca segala-galanya mengapa sistem dalam negara ini kelihatan begitu teruk dan buruk. (SH

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Mon Feb 1, 2016 7:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Bas Percuma Seluruh Selangor !! Untung Lerr!!
bloglist-malaysia.blogspot.
bankami.blogspot

Kerajaan Selangor mensasarkan untuk menyediakan perkhidmatan bas percuma di semua daerah sebelum Julai tahun ini.

Berucap ketika perasmian laluan bas percuma PJ03 dan PJ04 di perkarangan stesen LRT Taman Bahagia pagi tadi, Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, ia bagi membolehkan seluruh rakyat, termasuk di kawasan luar bandar, menikmati perkhidmatan pengangkutan awam itu.

"Saya dimaklumkan oleh Datuk Teng Chang Khim (EXCO negeri) dalam usaha kerajaan negeri meluaskan perkhidmatan bas percuma, kita akan luaskan perkhidmatan ini di kawasan luar bandar pada Julai ini.
"Menjelang Julai, dijangka seluruh PBT akan ada perkhidmatan bas percuma yang disediakan oleh kerajaan negeri," katanya lagi.

Bagi tujuan itu, katanya lagi, sebanyak 12 bas akan ditambah meliputi laluan Selayang – Kuala Kubu Bharu, Kuala Selangor – Sungai Besar dan Banting – Sungai Pelek.

Dengan pelancaran laluan PJ03 dan PJ04 ini, Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) kini memiliki 22 bas percuma, berbanding 10 buah ketika mula beroperasi pada Mei 2014.

Selain Petaling Jaya, perkhidmatan ini juga disediakan di Ampang, Hulu Langat, Kajang, Klang, Shah Alam dan Subang.

Beliau berkata lagi, Selangor kini dalam proses rundingan dengan pihak-pihak berkaitan bagi merangka Pelan Induk Sistem Pengangkutan Awam Negeri yang akan menjamin "kelestarian pembangunan dan sistem pengangkutan awam negeri".

"Kita ingin mendorong rakyat agar beralih dari kenderaan persendirian ke pengangkutan awam. Tetapi pada masa sama, kita bertanggungjawab menyediakan sistem yang benar-benar cekap dan berkesan," katanya lagi.

comments :
1..
Anonymous
Agak2 ape kata NOH OMAR

2..
nordin Abu Bakar
Alhamdulillah terbaik...dah lama kuala selangor - tg karang - sg besar takde bas

3..
Anonymous
very smart, indeed!!

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Mon Feb 1, 2016 7:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Illustrasi Digital Model Gantian Persona
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


Ini adalah illustrasi digital hasil karya Pow Ying Hern yang merupakan pembaca laman blog funtasticko.net. Dikatakan illustrasi digital tersebut dibuat berpandukan kepada beberapa foto dan maklumat telah diperolehi. Rekaan ini juga boleh dikatakan hampir tepat dengan model yang sebenar.

Model gantian Persona atau Persona R, bakal diperkenalkan pada suku kedua tahun ini selepas pelancaran Perdana baharu pada bulan Mac. Model ini adalah versi sedan Iriz dan akan berkongsi enjin 1.6 liter VVT yang sama dengan model hatchback itu.

-careta

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/01/illustrasi-digital-model-gantian-persona.html#ixzz3yMPVGPX5
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Mon Feb 1, 2016 7:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Warga Emas Maut Dalam Kejadian Langgar Lari, Ditemui Dalam Keadaan Bersujud
siakapkeli.my

GUA MUSANG: Seorang warga emas yang juga merupakan seorang peneroka di Felda Chiku 1 ditemui meninggal dunia dalam keadaan seolah-olah sedang bersujud selepas terbabit dalam satu kemalangan dipercayai kejadian langgar lari di Kilometer 30 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, dekat sini, petang semalam.

Sebelum kejadian sekitar jam 12.30 petang, mangsa, Arifin Che Long, 74, dalam perjalanan pulang kerumah daripada kebunnya berseorang menunggang motosikal.

Mangsa dipercayai dirempuh oleh sebuah kereta daripada arah belakang menyebabkan beliau tercampak ke dalam semak di tepi jalan bersama motosikalnya.

Selepas kemalangan mangsa dipercayai bangun merangkak ke bahu jalan sambil menahan sakit kerana kecederaan parah di kepala sebelum meninggal dunia dan ditemui orang ramai.

Anak mangsa, Farizi, 42, memberitahu, bapanya keluar rumah sejak jam 10 pagi dengan menunggang motosikal untuk ke kebun sawitnya di Jalan Felda Perasu.

"Sudah jadi kebiasaan ayah pergi ke kebun untuk melihat pokok sawit yang diusahakannya kerana bimbang ia dimusnahkan babi hutan. Arwah dipercayai dirempuh kenderaan dalam perjalanan pulang dan kepalanya cedera parah.

"Memang kebiasaan arwah pulang ke rumah sebelum jam 1 petang setiap hari walau ke mana pun dia pergi, kerana dia mahu ke surau berhampiran rumah untuk menunaikan solat Zohor berjemaah," katanya dipetik Sinar Harian.

Beliau kemudiannya terus bergegas ke lokasi kejadian sebaik sahaja menerima berita tentang bapanya itu dan melihat sendiri mayat ayahnya itu dalam keadaan sujud kerana mungkin bapanya teringat untuk menunaikan solat Zohor sambil menahan kesakitan.

Isteri mangsa, Che Zaharah Awang Kecil, 65, berkata, kebiasaannya mangsa akan membawanya atau anak-anak sebagai peneman jika ke kebun sawit, namun pada hari kejadian dia pergi berseorangan.

"Dia (mangsa) tidak pernah gagal solat berjemaah di surau pada setiap waktu dan mungkin keadaannya semasa meninggal merupakan petunjuk dari ALLAH SWT. Jika benar ia petunjuk dari-Nya, makcik rasa lega kerana arwah mendapat keberkatan Ilahi," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gua Musang, Superintendan Saiful Bahri Abdullah memaklumkan, kejadian yang meragut nyawa mangsa dipercayai langgar lari berdasarkan nombor pendaftaran dan lampu belakang motosikal mangsa pecah.

Katanya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada pihak keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Felda Chiku 1. petang kelmarin. - Siakapkeli.my

Pelajar Meninggal Dalam Kemalangan, Siri Tweet Sebelum Ajal Jadi Viral
siakapkeli.my

MUADZAM SHAH, 1 Feb - Seorang pelajar dari Universiti Tenaga Nasional (Uniten) Kampus Muadzam Shah dan bapa meninggal dunia dalam satu kemalangan apabila kereta yang dinaiki mereka bertembung dengan kenderaan lain di Kilometer 105.9 Jalan Kuantan - Segamat berhampiran dengan Ladang Dara Teh sekitar jam 11.15 pagi semalam.

Mangsa, Muhammad Haziq Januddin, 23 dan bapa, Janudin Sukardi, 55, maut ketika dalam perjalanan menuju ke Uniten Kampus Muadzam Shah untuk Haziq pulang ke universiti tersebut.

Ketua Polis Daerah Rompin, Muhammad Aidil Roneh Abdullah berkata kedua-dua mangsa maut di tempat kejadian akibat cedera parah.

"Hasil siasatan awal mendapati kemalangan berlaku apabila Proton Wira yang dinaiki mangsa dari arah Segamat, Johor menghala ke arah Kuantan dipercayai dalam keadaan cuba memotong kenderaan di hadapan namun gagal lalu bertembung dengan sebuah kenderaan lain dari arah bertentangan.

"Akibat kemalangan ini, pemandu dan penumpang Proton Wira berkenaan meninggal dunia di tempat kejadian dan mangsa dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk proses bedah siasat. Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," katanya sebagaimana lapor Sinar Online.

Sementara itu, di laman Twitter, perkongsian tweet-tweet Haziq beberapa hari sebelum terlibat dalam kemalangan itu mendapat perhatian netizens di laman media sosial tersebut.























Semoga kedua-dua mereka ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.

Di kesempatan ini, marilah kita sama-sama menyedekahkan Al-Fatihah untuk mangsa dan bapanya.

Takziah dari kami buat keluarga dan yang mengenali mangsa. - Siakapkeli.my

Di mana jua kamu berada, maut akan mendapatkan kamu (bila sampai ajal), sekalipun kamu berada dalam benteng-benteng yang tinggi lagi kukuh.(Surah an-Nisaa': ayat 78)




Tragedi Hantar Anak Ke Taska
siakapkeli.my

Kesan darah di tempat kejadian .Kredit foto : Harian Metro / Junaidi Ladjana

Kota Kinabalu, 1 Feb: Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun maut setelah dilanggar oleh kereta yang dipandu oleh ibunya yang dipercayai tertekan pedal minyak di kawasan parkir di Taska Alam Damai, Taman Seputih, Luyang, Kota Kinabalu pada pagi tadi.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira 9.30 pagi itu, dua murid taska yang lain serta seorang guru turut cedera dan dihantar ke Hospital Queen Elizabeth II.

Mangsa yang maut adalah Megan Wong Shi Ting manakala yang cedera adalah Siti Amira Haqisyah Maennang Ambia, 6, Mohd Fakhriy Fasyin Norman, 5, dan Valin Shammi, 25.

Laporan Harian Metro melaporkan, sebelum kejadian ibu kepada Megan, 36, menurunkan anaknya di depan pagar taska tersebut.

Kemudian, dia masuk semula ke dalam kereta dan dipercayai tertekan pedal minyak keretanya sehingga terlanggar Mega yang berjalan beriringan dengan dua lagi murid dan guru di hadapan keretanya.

Megan disahkan meninggal pada 10.10 pagi di Hospital Queen Elizabeth II.

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu Asisten Komisioner M Chandra, siasatan lanjut masih dijalankan. - Siakapkeli.my



"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Mon Feb 1, 2016 7:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Tolak Anggota Polis Jatuh Dan Larikan Diri Dengan Tangan Bergari
siakapkeli.my

KANGAR: Seorang lelaki sedang diburu oleh pihak polis selepas lelaki berkenaan dikatakan telah melarikan diri semasa sedang disoal siasat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar semalam atas tuduhan mencuri.

Kira-kira jam 12.15 tengah hari, lelaki tersebut yang dikenali sebagai V. Baskaran, 39, dari Pokok Sena, Kedah dilaporkan sedang disoal siasat oleh anggota Jabatan Siasatan Jenayah Kangar.

Ketika kejadian, dia telah didakwa mencuri dalam sebuah bangunan di Kangar tiga hari lepas dikatakan meminta anggota polis untuk membawanya ke bilik air.

Menurut pihak polis, sebaik tiba di tandas lelaki itu didakwa telah menolak anggota poliss ehingga terjatuh sebelum melarikan diri.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kangar, DSP Zaini Talib mengesahkan kejadian itu dan berkata tangan lelaki itu masih bergari semasa melarikan diri ke kawasan bandar Kangar dengan berpakaian lokap.

Gerakan memburunya sedang dipergiatkan dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai lelaki itu diminta menghubungi IPD Kangar di talian 04-9082222 atau mana-mana balai polis. - Siakapkeli.my

Suspek Ragut Terpaksa Dihantar ke Hospital Selepas Dibelasah Orang Ramai
siakapkeli.my

Kajang, 31 Jan: Seorang lelaki dikejarkan ke hospital apabila dia dibelasah oleh orang ramai selepas dikatakan meragut seorang wanita di hadapan Pasar Semenyih dalam kejadian kira-kira 8.30 pagi tadi.

Suspek yang berusia 38 tahun itu bersama rakannya menunggang motosikal sebelum meragut beg tangan mangsa yang dalam perjalanan ke pasar.

Menurut Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Willey Richard, anak mangsa yang turut menyaksikan kejadian bertindak mengejar suspek bersama beberapa orang awam sebelum salah seorang suspek ditahan.

"Rakan jenayah suspek sempat melarikan diri manakala suspek ditahan orang ramai," katanya sebagaimana lapor Harian Metro.

Suspek yang ditangkap kini sedang dirawat di Hospital Kajang selepas mengalami kecederaan selepas dipukul orang awam. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Mon Feb 1, 2016 7:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Jawapan Kelakar MB Pahang Isu Kematian Ikan & Bauksit YG Anda Mesti Tonton.
bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net

Ini bukan troll. Seriyus MB Pahang Adnan Yaakob buat lawak bhai.

Point Mb Pahang kenapa ikan Belanak ditemui mati banyak-banyak hari tu di Sungai Tonggak ialah ;

1. Sebenarnya ikan Belanak bukan hidup di Sungai.

2. Ikan Belanak hidup di laut.

3. Rupa2nya ada orang bagitau saya.

4. Ikan tu dicampak disitu, kemudian diambil gambar kemudian buat cerita ikan tu mati kena racun akibat bauksit.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

MB Pahang neh nak ku kata sewel kang dia mencarut ke aku pula. Tapi aku rasa orang yang bagitau dia tu lupa nak baca point-point penting isu kematian ikan-ikan tersebut secara misteri kot.

Meh baca sini dulu ==> http://www.amenoworld.net/2016/01/ikan-mati-tiada-kaitan-dengan-fenomena.html

Lepas baca sila la laju-laju bisik ke telinga Adnan Yaakob agar dia tak malukan diri dia macam paparan video kat bawah neh.

Tiada sesiapa kata ikan tersebut hidup di Sungai. Bahkan dah diberitahu awal2 hasil analisa bahawa ikan tersebut mati bukan di kawasan habitat asal. Bila diterbalikan keluar air merah seakan bauksit dari mulut mereka.

Aiyooo.

Sapa la yang bangang sangat bagitau MB bahawa ikan tersebut dicampakkan ke situ dan ditangkap gambarnya. Banyak juga kerja nak campak-campak ikan di sepanjang perairan sungai Tonggak tu ek.

Dan paling penting. Sapa la yang bangang sangat p percaya cerita orang tue sampai sanggup berucap depan microfon.

KAH KAH KAH

Hadoi.

Kemudian isu bauksit, katanya ;

1. 99% masalah bauksit berpunca dari lombong haram.

2. Ia kerana masalah penguatkuasaan yang berkaitan langsung dengan undang-undang.

3. Semua kuasa dipecah-pecahkan akibat mewarisi pusaka dari British.

4. British tak pernah beri kuasa tertentu kepada satu2 institusi.

5. Akhirnya kita tiada kuasa langsung untuk kuatkuasakan undang-undang.

KAH KAH KAH

Biol punya jawapan.

British dah bertahun angkat kaki. Apa kau nak babitkan British lagi. Gubal la undang2 baru. Lagipun, bila PTG ke PDRM ke blablabla semua tu ada kuasa pun dah kenapa? Tak boleh bekerjasama ke? Jawapan macam gampang. Pelik juga. Yang akta hasutan 1948 pusaka British beria pula pertahankan. Ngok ngek betul.

KAH KAH KAH

Yang aku heran. Kalau 99% masalah bauksit berpunca dari lombong haram, akhirnya ke mana mereka hantar bauksit2 mereka? Bukan ke pelabuhan ke? So, tak boleh detect?

KAH KAH KAH

Nak memperbodohkan orang tapi diri sendiri terlihat bodoh. Ikan mati dicampak ke situ? Tangkap gambar? Salah British? Kita tiada kuasa?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Mon Feb 1, 2016 7:11 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



BUDAK NI MUNGKIN AKAN JADI MENTERI UMNO SUATU HARI NANTI...
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Stesen Kereta Api Klang Berisiko Ditutup
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


PETALING JAYA: Stesen kereta api Klang yang berusia 125 tahun mungkin akan dihentikan operasinya memandangkan stesen baharu akan dibina bersebelahan ibu pejabat Majlis Perbandaran Klang (MPK) di Jalan Perbandaran.

Cadangan itu dibuat oleh Prasarana kepada Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) sejajar dengan cadangan penyusunan semula laluan Aliran Transit Ringan (LRT) 3.

Difahamkan Prasarana merancang untuk membina sebuah hentian kereta api untuk tren komuter berhampiran stesen LRT Bandar Klang yang dicadangkan di mana ia terletak di tanah rizab KTMB di Jalan Raya Barat.

Memandangkan pembinaan stesen kereta api baharu itu akan dibiayai oleh Prasarana, KTMB dipercayai tidak akan membantah cadangan itu.

Pengarah projek LRT3 Norila Nuh memberitahu StarMetro bahawa stesen komuter baharu itu bertujuan untuk menyediakan sambungan bagi penumpang LRT dan komuter.

Di bawah kehendak Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad), Norila berkata, stesen LRT dan stesen kereta api mesti terletak bersebelahan antara satu sama lain untuk memastikan kemudahan pengangkutan awam bersepadu.

"Stesen LRT dan kereta api itu perlu berada dalam jarak 150 meter antara satu sama lain, '' kata beliau sambil menambah stesen kereta api yang dicadangkan akan dibina kira-kira 100 meter dari stesen LRT.

Norila berkata laluan pejalan kaki berbumbung juga akan dibina untuk menghubungkan stesen LRT dan hentian komuter itu.

Beliau bagaimanapun tidak pasti sama ada stesen kereta api sedia ada di Jalan Besar di Klang Selatan akan terus beroperasi.

"Kami masih belum mengadakan perbincangan dengan KTMB mengenai cadangan kami tetapi kami tidak menjangkakan bantahan daripada pihak berkuasa kereta api kerana stesen kereta api yang dicadangkan akan dibina oleh Prasarana selaras dengan kehendak Spad, '' katanya.

Tapak stesen kereta api baharu yang dicadangkan itu terletak kira-kira 400 meter dari stesen kereta api sedia ada di Jalan Besar.

Di bawah cadangan awal, Norila berkata, Prasarana tidak mempunyai rancangan untuk membina hentian komuter baharu kerana stesen LRT Bandar Klang sepatutnya terletak di Jalan Besar di mana ia terletak berhampiran stesen keretapi sedia ada.

Beliau berkata Prasarana terpaksa menyelaraskan semula laluan LRT3 selepas pemilik kedai dari Little India Klang membantah langkah untuk mewujudkan stesen LRT di Jalan Besar.Mstar

Awas Kepada Polis-Polis Yang Perut Mula Membuncit
siakapkeli.my

Kuala Lumpur: Buat anggota polis, berita ini mungkin kurang enak didengar. Jika perut anda mula membuncit ke depan, ia mungkin satu petanda yang kurang baik untuk karier anda.

Pengarah Pengurusan Bukit Aman, Datuk Zulkifli Abdullah berkata PDRM bakal mewajibkan anggotanya lulus ujian Indeks Jisim Badan (BMI) serta beberapa ujian kesihatan lain sebagai prasyarat kenaikan pangkat dan pengesahan jawatan.

Menurut beliau, ini adalah sebagai dorongan besar kepada hampir 130,000 pegawai, anggota dan kakitangan awam PDM untuk menjaga kesihatan diri selain mengamalkan gaya hidup yang sihat.

Selain itu, syarat ini juga perlu untuk memastikan warga agensi tersebut supaya mereka sentiasa cergas dan dapat melaksanakan tugas dengan baik.

"Rekod PDRM menunjukkan 250 anggota meninggal dunia semasa dalam perkhidmatan akibat pelbagai penyakit sepanjang tahun 2015.", katanya sebagaimana lapor myMetro. - Siakapkeli.my

Tauke Stesen Minyak Makin Runsing
siakapkeli.my

gambar hiasan.

KUALA LUMPUR – Pengusaha-pengusaha stesen minyak seluruh negara meluahkan rasa risau mereka dengan trend harga minyak mentah dunia yang terus merudum dan mungkin boleh menyebabkan perniagaan mereka 'gulung tikar'.

Harga terbaru minyak mentah dunia adalah pada paras A$30 (RM132.7) setong.

Akhbar Kosmo! melaporkan rata-rata pengusaha stesen minyak di beberapa negeri menerima kesan akibat kejatuhan harga minyak mentah dunia dengan margin keuntungan yang semakin mengecil bahkan ada yang kerugian antara RM10,000 hingga RM24,000 sebulan.

Seorang pengusaha stesen minyak di Bandar Permaisuri berkata masalah yang timbul adalah apabila mereka membeli bekalan minyak dengan harga tinggi, namun gagal menjual dengan harga yang sama apabila berlaku kejatuhan pada harga produk tersebut.

"Kerugian yang saya alami bergantung kepada jumlah stok minyak dalam tangki apabila ia dibeli pada harga mahal tetapi tidak sempat dijual ketika harganya telah jatuh.

"Saya terpaksa menanggung kerugian kira-kira RM10,000 hingga RM15,000 sebulan tetapi ada juga pengusaha lain yang mengalami kerugian sehingga RM24,000 sebulan. Perkara ini boleh menyebabkan kami gulung tikar sekiranya harga minyak terus jatuh," katanya- Siakapkeli.my

Bawa Lari RM400,000 : Macam Drama Kami Tengok - Polis
siakapkeli.my

TAMPIN - Sebuah beg berisi wang tunai RM400,000 yang baru sahaja dibawa keluar dari sebuah bank dilarikan oleh seorang lelaki dalam satu kejadian di Pulau Sebang kira-kira jam 9.30 malam tadi.

Difahamkan, wang tersebut dikeluarkan dari bank terbabit untuk dimasukkan ke dalam van keselamatan.

Menurut Ketua Polis Daerah Alor Gaja, Superintendan Mohamad Ismail Mohd Yusof, dia berasa kesal kerana setelah meneliti rakaman CCTV dia mendapati kakitangan keselamatan yang berada di lokasi kejadian tidak melepaskan tembakan ke arah suspek yang terus melarikan diri ke tempat duduk belakang sebuah pacuan empat roda jenis Hilux.

"Macam drama tapi kita akan teliti semula rakaman cctv bagi siasatan lanjut. Bagaimanapun, enam kakitangan keselamatan ditahan reman bagi membantu siasatan berhubung insiden ini.

"Suspek kita anggarkan berusia lingkungan 30an dan melarikan diri menggunakan 4x4 yang bernombor pendaftaran palsu," katanya sebagaimana lapor Sinar Online. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Mon Feb 1, 2016 7:14 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Polis Buru Peluncur Extreme Yang Viral Di Media Sosial
siakapkeli.my

SEREMBAN: Pihak Polis Di Raja Malaysia telah menyiasat identiti peluncur yang menjadi viral di laman sosial apabila peluncur berkenaan telah melakukan aksi ekstrem 'street lugging' atau meluncur menuruni bukit dengan berbaring di atas papan selaju di Jalan Seremban-Jelebu di sini, semalam.

Memetik laporan BH Online, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Zainudin Ahmad berkata, pihaknya telah mendapat maklumat awam mengenai aktiviti ini di mana ianya membahayakan peluncur itu sendiri dan pengguna jalan raya lain.

"Aktiviti sedemikian tidak sepatutnya dilakukan di atas jalan raya terbuka dengan kehadiran kenderaan lain kerana jelas terlalu berbahaya.

"Kita sedang mengumpul maklumat mengenai identiti peluncur itu dan akan mengambil tindakan sewajarnya," katanya di sini, hari ini.

Rakaman video berdurasi 1 minit 5 saat itu menjadi viral selepas dimuat naik Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Loh Seng Kok, di dalam laman Facebook beliau dimana ia menunjukkan aksi seorang lelaki sedang meluncur laju menggunakan jalan raya awam dan memotong kenderaan lain sambil berbaring atas papan selaju.

Seng Kok berkata, dia yang memandu di jalan berkenaan terkejut dipotong dari arah kiri oleh peluncur terbabit di satu selekoh dan tidak dapat membayangkan jika dia terbabas dan peluncur itu digilis kenderaan. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: