Monday, February 22, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4407[2 Attachments]

13 Messages

Digest #4407
2
Fw: PENGUMUMAN DIVIDEN KWSP 2015 by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Gambar-Gambar Ini Cukup Memalukan by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5
Fw: 15 kaki pancing hilang by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
7
Fw: Wanita Berbogel Singgah Beli Rokok by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
8a
8b
Re: Fw: Dedah Gambar Bocor Proton Perdana 2016 by "muhamad zuki bin abdul kadir" myv183

Messages

Sun Feb 21, 2016 8:09 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Keputusan tangguh kemasukan pekerja asing hanya drama, kata Ibrahim Ali

bloglist-malaysia.blogspot 

Posted by Mohd Sulaiman

 

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali mendakwa keputusan membeku kemasukan pekerja asing hanya untuk meredakan rakyat. – Gambar fail The Malaysian Inisder.

Rakyat diminta tidak terlalu teruja dengan keputusan kerajaan menangguhkan pengambilan pekerja warga asing kerana ia disifatkan presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali hanya drama bagi meredakan kemarahan rakyat.

Menerusi video dimuat naik blogger Minaq Jinggo, Ibrahim mendakwa, kerajaan sebenarnya akan tetap meneruskan kemasukan 1.5 juta pekerja dari Bangladesh meskipun wujud arahan pembekuan.

"Rakyat jangan bertepuk tangan apabila Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi buat pengumuman menghentikan kemasukan 1.5 tenaga pekerja asing.

"Kita jangan mudah teruja dengan drama, di mana, setakat penangguhan ini, untuk meredakan kemarahan rakyat.

"Tetapi sebenarnya, pekerja akan tetap dibawa masuk dengan jumlah 1.5 juta," katanya dipetik daripada video tersebut.

Tambahnya, kerajaan sebelum ini juga ada mengumumkan pemansuhan sementara kemasukan pekerja asing namun ia diteruskan secara senyap-senyap.

"Dulu pun Kabinet kata bekukan, tetapi dalam senyap-senyap meneruskan, termasuk kuota pekerja asing, peringkat demi peringkat, sampai kita lihat, berapa banyak jumlah membanjiri negara kita hari ini," katanya.

Sebelum ini, kerajaan mengumumkan rancangan membawa masuk 1.5 juta pekerja asing warga Bangladesh bagi memenuhi permintaan majikan dan industri.

Ia menerima bantahan pelbagai pihak tetapi satu memorandum persefahaman tetap ditandatangani antara Putrajaya dan Dhaka pada 18 Februari lalu.

Bagaimanapun, keesokan harinya Zahid mengumumkan penangguhan pengambilan pekerja asing dari semua negara sumber, termasuk Bangladesh, sehingga kerajaan berpuas hati terhadap keperluan sebenar tenaga kerja asing itu.

Sehubungan itu, Ibrahim menggesa kerajaan menghentikan drama memutar belit serta mengelirukan rakyat dengan keputusan yang tidak tetap.

"Jangan terus bermain drama, terus memutarbelitkan rakyat, kerana yang kita nak lihat, pembatalan terus secara muktamad, tidak ada lagi pekerja warga asing.

"Masalah kekurangan pekerja boleh kita uruskan dengan cara yang lain, banyak lagi kaedah dan bukan dengan jalan mudah," katanya. -

See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/keputusan-tangguh-kemasukan-pekerja-asing-hanya-drama-kata-ibrahim-ali#sthash.0fthSNC7.dpuf

Bekukan pengambilan warga Bangladesh taktik BN dalam PRN S'wak: PAS
bloglist-malaysia.blogspot
idahsalam.blogspot
Posted by indah.com

Adam Abu Bakar
FMT

Isu pengambilan warga asing secara besar-besaran ini adalah isu yang merentas kaum, agama dan politik dan ia beri kesan kepada BN di PRN Sarawak.

PETALING JAYA: PAS mendakwa tindakan Kerajaan Persekutuan membekukan pengambilan warga Bangladesh hanyalah taktik sementara.

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata ia cuma taktik sementara bagi mengelakkan isu berkenaan daripada menjadi isu utama di Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak.
"Isu pengambilan warga asing secara besar-besaran ini adalah isu yang merentas kaum, agama dan politik dan ia sudah pasti memberi kesan kepada Barisan Nasional (BN) di PRN Sarawak," ujarnya dalam satu kenyataan, hari ini.

Jelas Tuan Ibrahim, jika pengambilan warga asing diteruskan, ia akan menjejaskan serta menyebabkan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem tersepit sekiranya menyokong pengambilan pekerja dari Bangladesh.

"Warganegara yang tertindas di negeri sendiri, terutamanya negeri Sarawak, sudah pasti akan terasa dengan polisi kerajaan untuk membawa sebegitu banyak warga asing ke negara ini.
"Ia tatkala hidup mereka terus dihimpit dengan kesusahan kos hidup, mencari kerja dan suasana sosio-politik yang kian berubah kerana pertambahan warga asing yang begitu mendadak sejak beberapa tahun kebelakangan ini," ujarnya.

Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan bahawa kerajaan membekukan pengambilan pekerja asing termasuk dari Bangladesh.

Pengumuman itu sehari selepas kerajaan menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) dengan Kerajaan Bangladesh.

Bagaimanapun, media Bangladesh melaporkan Kerajaan Malaysia membuat pengumuman membekukan pengambilan pekerja asing itu hanya untuk menenangkan rakyat yang menentang pengambilan pekerja asing.

Dhaka Tribune menyatakan Kerajaan Malaysia masih akan mengambil pekerja dari Bangladesh seperti dipersetujui dalam MoU yang ditandatangani pada 18 Feb lalu.
 

Tok Him kata kerajaan main wayang
MALAYSIAKINI
bloglist-malaysia.blogspot
dialograkyat.blogspot
Dicatat oleh ELBI RISALAH

Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali menasihati rakyat di negara ini supaya tidak teruja dengan janji timbalan perdana menteri yang menyatakan pengambilan seramai 1.5 juta pekerja Bangladesh kini dibekukan.

Katanya, tindakan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi itu hanyalah bertujuan hanya untuk meredakan kemarahan rakyat semata-mata.

"Saya ingin menarik perhatian, kita jangan mudah teruja dengan drama, di mana saya bimbang setakat penangguhan ini untuk meredakan kemarahan rakyat.

"Sebenarnya pekerja Bangladesh ini akan dibawa ke Malaysia dengan jumlah 1.5 juta," katanya melalui rakaman video yang dimuat naik oleh blogger Minaq Jinggo.

Jumaat lalu, kerajaan mengumumkan penangguhan pengambilan pekerja asing dari semua negara sumber sehingga berpuas hati terhadap keperluan sebenar tenaga kerja oleh pihak industri.

Zahid berkata penangguhan itu juga bagi membolehkan kerajaan meneliti semula keputusan berkaitan pembayaran levi dua kategori.

Kata Ibrahim lagi, perkara itu bukanlah suatu baru kerana sebelum ini kabinet secara senyap meluluskan pelbagai kuota.

"Saya ingin tegaskan, sebelum ini sudah ada pengumuman kabinet membekukan keputusan itu dan ini.
Tetapi dalam senyap-senyap mereka meluluskan pelbagai kuota termasuk pekerja asing peringkat demi peringkat," katanya.

Mengulas lanjut, bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu menggesa kerajaan tidak bermain wayang, sekali gus memutarbelitkan rakyat dengan keputusan yang tidak tetap.

"Jangan terus bermain drama, terus memutarbelitkan rakyat kerana yang kita nak lihat, pembatalan terus secara muktamad, tidak ada lagi pekerja warga asing.

"Masalah kekurangan pekerja boleh kita uruskan dengan cara yang lain, banyak lagi kaedah dan bukan dengan jalan yang mudah," tegasnya.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Feb 21, 2016 8:09 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



TERKINI ! PENGUMUMAN DIVIDEN KWSP 2015
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Terkini! Pengumuman Dividen KWSP 2015 / EPF 2015 Dividend Announcement

KUALA LUMPUR, 20 Feb (Bernama) - Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) Sabtu mengisytiharkan kadar dividen sebanyak 6.40 peratus bagi tahun 2015 dengan jumlah pembayaran berjumlah RM38.24 bilion.

Jumlah pembayaran diperlukan untuk setiap satu peratus kadar dividen peratus bagi tahun ini adalah RM5.98 bilion, iaitu 10.13 peratus lebih tinggi, berbanding dengan RM5.43 bilion pada 2014, katanya dalam satu kenyataan.

Peningkatan ini adalah sejajar dengan pertumbuhan dalam aset pelaburan KWSP yang berjumlah RM 684.530.000.000 pada 31 Dis, 2015, manakala pendapatan kasar meningkat 13.18 peratus kepada RM44.23 bilion berbanding RM39.08 bilion pada 2014.

"Pendapatan pelaburan kasar yang dicapai adalah disebabkan oleh strategi kepelbagaian kami di seluruh kelas aset pelbagai di pelbagai negara dan pasaran.

"Walaupun korelasi yang tinggi di kalangan pasaran global, strategi kepelbagaian yang membolehkan kami mengambil peluang melalui kesedaran keuntungan dan mencari pelaburan yang berpotensi pada penilaian yang menarik," kata Pengerusi KWSP Tan Sri Samsudin Osman.

Beliau berkata kepelbagaian KWSP dalam aset global dan mata wang dibenarkan untuk merealisasikan keuntungan yang ketara dengan keuntungan daripada sumber bukan ringgit, yang membentuk 48 peratus daripada jumlah pendapatan pelaburan kasar sepanjang tahun.

"Sebagai dana simpanan persaraan, pelaburan kami sentiasa memberi penekanan kepada kemampanan pulangan dalam jangka ufuk jangka panjang berbanding dengan keuntungan jangka pendek dan kami gembira untuk mengisytiharkan kadar dividen sebanyak 6.40 peratus, prestasi yang diberikan cabaran semasa , "katanya.

Lebih penting lagi, beliau berkata, KWSP dapat memenuhi dua sasaran pelaburan strategik sekurang-kurangnya 2.5 peratus dividen nominal setiap tahun seperti yang dikehendaki oleh Akta KWSP 1991 dan sekurang-kurangnya dua peratus dividen sebenar setiap tiga tahun yang bergolek.

Bagi tahun 2015, Samsudin berkata dividen sebenar tiga tahun rolling adalah 4.05 peratus, iaitu 205 mata asas lebih tinggi daripada sasaran.

Pada tahun yang ditinjau, ekuiti terus kekal sebagai penyumbang utama pendapatan pada 58,81 peratus berjumlah RM26.01 bilion atau sehingga 13.54 peratus daripada RM22.91 bilion pada 2014.

Menurut kenyataan itu, portfolio ekuiti asing memainkan peranan penting pada 2015 dengan menjana lebih daripada 50 peratus daripada pendapatan daripada pelaburan ekuiti.

Sementara itu, pelaburan KWSP dalam instrumen pendapatan tetap terus menyediakan aliran pendapatan yang stabil dengan kelas aset yang terdiri daripada Sekuriti Kerajaan Malaysia (MGS) & bersamaan dan pinjaman & bon dalam jumlah, menyumbang 35.40 peratus daripada pendapatan pelaburan kasar RM44.23 bilion bagi tahun ini.

hartanah dan kelas aset infrastruktur menyumbang RM1.70 bilion, meningkat 22.23 peratus daripada 2014, di mana kelas pelaburan asing, yang telah dimulakan pada tahun 2010, menunjukkan prestasi memberangsangkan sejak beberapa tahun.

"Program kami berstruktur luar negara pelaburan, yang secara rasmi bermula pada tahun 2006, menyumbang 48 peratus daripada jumlah pendapatan RM44.23 bilion pelaburan tahun ini walaupun hanya 25 peratus daripada jumlah saiz pelaburan kami, sekali gus mengatasi prestasi aset domestik," kata Samsudin.

Sebagai KWSP gear untuk pelancaran skim simpanan persaraan Syariah pada tahun 2017, pendedahan kepada pelaburan patuh Syariah yang meliputi pelbagai kelas aset setakat ini melebihi 40 peratus daripada jumlah aset.

KWSP juga memastikan bahawa semua pelaburan, termasuk aset bukan Syariah, beretika di alam, yang menapis keluar pelaburan dalam sektor-sektor yang menggalakkan perjudian, arak / minuman keras dan senjata tentera, antara lain.

Mengulas mengenai keadaan ekonomi pada 2016, Samsudin amaran bahawa tahun ini akan menjadi lebih mencabar.

"Gabungan kebimbangan pertumbuhan dan harga komoditi yang tertekan telah melihat indeks yang paling utama jatuh, termasuk FBMKLCI, sejak awal tahun ini.

"Ini adalah iklim yang sangat berbeza daripada separuh pertama 2015 di mana pelaburan kami dalam pasaran global dapat mengurangkan kesan daripada kelembapan pasaran domestik," katanya.

Turun naik dalam pasaran mata wang juga bermakna bahawa ia akan menjadi sukar bagi KWSP untuk mengulangi prestasi cemerlang dalam aset global ia menyaksikan pada tahun 2015.

"Bagaimanapun, kami akan terus mengekalkan dan meningkatkan lagi nilai modal daripada sumbangan ahli dengan mengekalkan pulangan yang stabil dan konsisten dalam jangka masa panjang dalam had risiko yang boleh diterima," katanya.

\
- BERNAMA

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/terkini-pengumuman-dividen-kwsp-2015.html#ixzz40irqmQMJ
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Sun Feb 21, 2016 8:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Gambar-Gambar Ini Cukup Memalukan Najib?
bloglist-malaysia.blogspot
addindeen.com
Posted by Addin Deen

Gambar-Gambar Ini Cukup Memalukan Najib?Malam ini berlangsung majlis meraikan penglibatan Najib Razak selama 40 tahun dalam dunia politik di PWTC, Kuala Lumpur.

Sayangnya, melalui gambar-gambar yang dibekalkan oleh "Spy Leman" kepada saya, didapati majlis yang sepatutnya begitu bermakna bagi Najib, telah berlangsung dengan begitu hambar, tawar dan kira-kira 60 peratus daripada kira-kira 2,000 jemputan tidak menghadirkan diri.

Malah, salah satu gambar memperlihatkan Najib sedang berucap yang di depannya menunjukkan lebih banyak meja kosong daripada yang dipenuhi hadirin.

Apa sudah jadi?

Saksikanlah gambar-gambar yang disiarkan ini sebagai satu lagi inspirasi perubahan.

Sumber

Addin:

Jikalau betul seperti didakwa.. petanda Najib sudah hilang pengaruh di dalam Umno..

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Feb 21, 2016 8:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



"Allah, Allah, Macam Mana Ni", ujar Ustaz Kazim
siakapkeli.my

KOTA BHARU - Jadual penceramah, Datuk Mohd Kazim Elias yang padat, selain memaksa beliau menjelajah ke seluruh negara bagi memenuhi jemputan, dipercayai menjadi punca beliau terpaksa di masukkan ke hospital baru-baru ini.

Biarpun jadual yang padat, Ustaz Kazim tetapi memenuhi setiap undangan yang diterima semata-mata ingin bertemu orang ramai tanpa pernah mengadu penat.

Menurut Pegawai Khasnya, Rafi Rahman, Ustaz Kazim tetap mahu meneruskan ceramahnya di perkarangan Pejabat Pertubuhan Kawasan Sri Gunong, Bachok kelmarin biarpun dia memang sudah kelihatan kurang sihat dan wajahnya pucat.

Tambah Rafi juga, Ustaz Kazim memang komited dengan urusan kerjanya biarpun terpaksa menahan kesakitan sebelum itu.

"Pagi ini (semalam), dia sudah boleh bercakap lebih jelas berbanding malam tadi (kelmarin) dan perkara yang diucapkannya, dia terkilan kerana tidak dapat menghabiskan ceramahnya.

"Ketika dalam perjalanan ke hospital pun dia kata 'ALLAH, ALLAH macam mana ni', tetapi saya pujuk, kesihatan dia lebih penting buat masa ini. Dia dah janji nak datang tetapi hanya dapat berceramah selama tujuh minit. Memang dia terkilan sangat," katanya sebagaimana lapor Sinar Online.

Pada malam kelmarin, Malaysia dikejutkan dengan berita Ustaz Kazim dikejarkan ke HUSM selepas difahamkan terkena serangan jantung.

Dalam pada itu, doktor turut mengesahkan terdapat kesan luka di bahagian jantung ustaz Kazim. - Siakapkeli.my

Doktor Sahkan Terdapat Luka Di Bahagian Otot Jantung Ustaz Kazim
siakapkeli.my

KOTA BHARU: Pendakwah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias (DUKE) yang dilaporkan diserang saki jantung semalam kini stabil dan dirawat di wad CCU Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Menurut Pegawai Khas DUKE, Rafi Rahman berkata, setakat ini doktor mengesahkan terdapat otot di bahagian jantung beliau mengalami luka.

"Pihak hospital masih menjalankan diagnosis lanjut bagi mengetahui punca sebenar.

"Beliau (Ustaz Kazim) sudah sedar pagi tadi dan boleh bercakap dengan jelas berbanding dengan keadaannya malam tadi namun masih dalam keadaan keletihan dan memerlukan banyak rehat" katanya dipetik laporan Sinar Harian.

Semalam, Ustaz Kazim ditelah dikajarkan ke hospital selepas mengadu sakit ketika hanya sempat menyampaikan ceramah kira-kira tujuh minit di Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Sri Gunong, Bachok sebelum dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian. - Siakapkeli.my

Ustaz Kazim Elias Dikejarkan ke Hospital Kerana Serangan Jantung Semasa Program Ceramah
siakapkeli.my

BACHOK - Datuk Kazim Ilias terpaksa dikejarkan ke hospital kerana dipercayai mengalami serangan sakit jantung ketika dalam satu program ceramah.

Kazim Elias sepatutnya menjayakan satu ceramah anjuran Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA) di perkarangan Pertubung Pelandang Kawasan (PPK) Sri Gunong, Bator malam ini.

Majis yang membawa tajuk kupasan 'Jihad Agro Makanan Negara' yang sepatutnya bermula pada 9.30 malam itu bagaimanapun tidak dapat diteruskan atas sebab tersebut.

Jemaah Ahli Lembaga Pengarah PPK Sri Gunong, Mohd Radzuan Hamat mengesahkan kejadian itu dan Ustaz Kazim kini stabil di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Menurut Timbalan Pengurus (Pembangunan) KADA, Nik Ruslan Idrus pula, sebaik sahaja naik ke pentas dan memulakan ceramah tidak sampai lima minit, Ustaz Kazim terpaksa menghentikan kerana sakit dada.

"Ustaz Kazim sempat memohon maaf kepada orang ramai kerana tidak dapat meneruskan ceramah seperti yang dijanjikan kerana perlu ke hospital dengan segera.

"Ustaz Kazim di bawa ke Klinik Kesihatan Gunong sebelum dirujuk ke HUSM," katanya yang terpaksa menggantikan penceramah dari KADA bagi tidak menghampakan orang ramai.

Menurut Nik Ruslan juga, keadaan Ustaz Kazim ketika sampai sudah kelihatan kurang sihat dan wajahnya pucat, namun masih lagi mahu meneruskan ceramah tersebut.

"Ustaz Kazim ada memaklumkan dia sepatutnya ke hospital untuk membuat rawatan, namun menangguhkan kerana sudah berjanji untuk berjumpa dengan penduduk di Bachok," katanya. - Siakapkeli.my

Sumber : http://www.sinarharian.com.my, http://www.bharian.com.my

Chenda Hill

Mengiringi Utz Dato Kazim Elias mendapat rawatan kecemasan

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Sun Feb 21, 2016 8:11 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Lemas atau hanyut?
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Rosmawati Mat, isteri tekong bot yang membawa pemancing hilang.

Alor Setar: Nasib 15 pemancing yang hilang selepas selepas bot karam mereka kira-kira 10 batu nautika di selatan Pulau Payar di sini, malam tadi, sama ada lemas atau hanyut masih belum diketahui.

Selepas 12 jam operasi mencari dan menyelamat (SAR) dilakukan, pihak berkuasa belum menemui sebarang petunjuk mengenai kehilangan mereka.

Isteri tekong bot berkenaan, Rosmawati Mat, 40, berkata dia berasa melahirkan rasa tidak sedap hati apabila gagal menghubungi suaminya, , Zamidi Meeson, 42, sejak Khamis lalu.

Menurutnya, suaminya keluar dari rumah di Kampung Seberang Kota, Kuala Kedah, di sini, kira-kira jam 8.30 pagi tetapi tidak pasti berapa lama dia akan ke laut

"Dia beritahu mahu membawa kumpulan kaki pancing ke Pulau Payar dan itulah kali terakhir kami berbual sebelum dia keluar.

"Saya cuba menghubungi telefon bimbitnya beberapa kali sehingga malam tadi (semalam) tetapi gagal," katanya yang mempunyai tiga anak berusia antara enam hingga 16 tahun.

Menurutnya, suaminya yang juga nelayan sudah biasa dengan keadaan laut dan akan pulang selepas tiga hari.

Sementara itu, Ketua Pangkalan Maritim Kuala Kedah Leftenan Komander Maritim Ahmad Kamal Mohd Noor berkata, ombak setinggi antara dua hingga tiga meter menyukarkan operasi pencarian kira-kira 19 batu nautika dari Kuala Kedah.

Beliau berkata, sebuah helikopter Agusta AW 139 akan dihantar untuk membantu operasi pada jam 1 petang ini.
-hmetro

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/lemas-atau-hanyut.html#ixzz40nWNrJmB
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

15 kaki pancing hilang
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Langkawi: Lima belas kaki pancing dilaporkan hilang selepas bot karam kira-kira 10 batu nautika di selatan Pulau Payar, di sini, malam tadi.

Jurucakap Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM) dalam satu kenyataan, berkata pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian pada 10.41 malam.
Menurutnya, usaha mencari dan menyelamat mengggunakan dua bot APMM, dua bot Polis Marin dan beberapa bot nelayan sedang dilakukan, pagi ini.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/15-kaki-pancing-hilang.html#ixzz40nWZvV95
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Feb 21, 2016 8:11 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Bangladesh Kata Malaysia Tidak Bekukan Pengambilan Warga Asing, Kenyataan Zahid Sebagai Mengarut.
bloglist-malaysia.blogspot.
sozcyili.blogspot

Kerajaan Malaysia membuat pengumuman membekukan pengambilan pekerja asing hanya untuk memenangkan rakyatnya yang menentang pengambilan pekerja asing, lapor sebuah media Bangladesh, memetik sumber FMT.

Dhaka Tribune melaporkan, kerajaan Malaysia masih akan mengambil pekerja dari Bangladesh seperti dipersetujui dalam memorandum persefahaman yang ditandatangani pada 18 Februari lalu.

Laporan itu memetik kenyataan Pemangku Setiausaha Kementerian Kebajikan Ekspatriat dan Pekerjaan Luar Negara Bangladesh, Begum Shamsun Nahar.

Dhaka Tribune juga menganggap pengumuman kerajaan itu sebagai 'mengarut'.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan kerajaan membekukan pengambilan pekerja asing termasuk dari Bangladesh.

Pengumuman itu sehari selepas kerajaan menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) dengan kerajaan Bangladesh.

Dhaka Tribune juga melaporkan, Kerajaan Bangladesh masih belum menerima sebarang kenyataan rasmi berhubung tindakan pembekuan oleh kerajaan Malaysia.

Kerajaan telah menjelaskan jumlah 1.5 juta rakyat Bangladesh itu adalah mereka yang mendaftar dengan pihak berkuasa negara berkenaan untuk bekerja di 139 negara termasuk Malaysia.

Kurang 24 Jam Tembelang Zahid Hamidi Terbongkar
bloglist-malaysia.blogspot.
cipantapirtenuk.blogspot
Ngomelan SysOp

Bhai/DeeDee semua...

Dalam dunia tanpa sempadan ni... Begitu mudah dan pantasnya berita merebak.. Sehinggakan ianya bergerak tanpa sempadan dan tanpa sekatan... Hahaha.. Yang pasti Zahid Hamidi sudah terkantoi... Sudah kena main...

Dier ingat dier nak mainkan 1Malaysia bab pekerja warga Bangladesh yang seramai 1.5 juta nih... Tapi... Hehehe... Dia pulak yang kena main... Hahaha... Padan muka dier... Padan muka... Hahaha

Read more: http://cipantapirtenuk.blogspot.com/2016/02/kurang-24-jam-tembelang-zahid-hamidi.html#ixzz40iwkm0X2

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Sun Feb 21, 2016 8:12 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Wanita Berbogel Singgah Beli Rokok Dan Duduk Di Restoran
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Kuala Lumpur: "Saya dan pelanggan terpinga-pinga melihat gelagat wanita itu," kata Hassan, pekerja restoran yang melihat wanita tempatan dalam keadaan bogel singgah di restoran tempatnya bekerja di Setapak, semalam.

Kejadian 1.30 tengah hari itu menyebabkan ada yang mengambil gambar wanita terbabit sehingga 'viral' di Facebook (FB).

Menurut Hassan, wanita berusia 20-an itu tinggal di kondominium berhampiran restoran.
Katanya, wanita itu seperti dalam keadaan separuh sedar dan membeli sekotak rokok sebelum duduk di dalam restoran.

"Semua pelanggan termasuk saya memandang ke arah dia (wanita) tetapi dia selamba saja.
"Hampir 30 minit wanita itu duduk di restoran ini sebelum pengawal keselamatan kondominium membawa dia keluar," katanya ketika ditemui, petang tadi.

Sementara itu, pekerja pasar raya berhampiran restoran yang mahu dikenali sebagai Revathy berkata, dia turut melihat wanita itu dan berasa malu.

"Dia merayau-rayau di sekitar kawasan kondominium sebelum masuk ke dalam restoran menyebabkan orang awam mengambil gambarnya," katanya.

Wartawan Harian Metro yang memperoleh alamat tempat tinggal wanita itu menjejakinya, namun dia tiada di rumah.

Jiran wanita itu yang enggan dikenali berkata, wanita terbabait tiada di rumah kerana sudah dijemput oleh ibu bapanya.

"Sepanjang saya berjiran dengan wanita itu, dia tidak melakukan perkara aneh seperti ini. Semalam adalah kali pertama wanita itu bertindak di luar kewarasan akal dan fikiran," katanya yang mendakwa wanita itu tinggal bersama beberapa rakan serumah wanita.

-hmetro

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/02/wanita-berbogel-singgah-beli-rokok-dan.html#ixzz40it8zTlP
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Sun Feb 21, 2016 8:12 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Laman Funtastiko Dedah Gambar Bocor Proton Perdana 2016
siakapkeli.my

Portal dunia permotoran tempatan, Funtastiko, hari ini mendedahkan dua keping gambar yang dikatakan Proton Perdana 2016 yang telah terbocor.

Menurut portal terbabit, mereka yakin ia versi produksi Perdana 2016 kerana melihatkan kepada bentuk lampu belakang dan depan adalah sama dengan imej teaser yang pernah dikeluarkan.

Selain itu, portal tersebut sebelum ini turut mendedahkan spesifikasi Perdana 2016. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Sun Feb 21, 2016 8:20 pm (PST) . Posted by:

"muhamad zuki bin abdul kadir" myv183

PRM versi Honda Accord dah stop ke cik?

2016-02-22 0:12 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
>
>
> *Laman Funtastiko Dedah Gambar Bocor Proton Perdana 2016 *
> siakapkeli.my
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh_29CmqLH53cn3ypOXC7OhlZ0tH9nSynWXenUteDe0KRDvSIfFv-Jct7YGz-YJKD38-vEULQqMVl7Gl9UF0-Ok5yCSGI0itUIbr34cDRpXCdZzykMA0DH8g0eGFOEdlXwKnYFqK1D8w18/s1600/perdana-front.jpg>
>
> Portal dunia permotoran tempatan, Funtastiko, hari ini mendedahkan dua
> keping gambar yang dikatakan Proton Perdana 2016 yang telah terbocor
> <http://www.funtasticko.net/gempar-foto-sebenar-proton-perdana-2016-bocor/>
> .
>
> Menurut portal terbabit, mereka yakin ia versi produksi Perdana 2016
> kerana melihatkan kepada bentuk lampu belakang dan depan adalah sama dengan
> imej teaser yang pernah dikeluarkan.
>
> Selain itu, portal tersebut sebelum ini turut mendedahkan spesifikasi
> <http://www.funtasticko.net/spesifikasi-proton-perdana-2016-terbongkar/>
> Perdana 2016. - Siakapkeli.my <http://siakapkeli.my/>
>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgU6sPB6I5QMaVvUjcLBWbsOSJqEDI4678JOU6cBlmYW6jz7KmHiK1lgc0ATJ1knW_ATyq8Z2Xdn4MvtaPv4dLObbiPXdAHJ6H4r_ows_dzBJD6NfuUGpPB_pNz5j0A-pfq98x9lQ5483I/s1600/perdana-front.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjmxV6cu_RCOCnR3dQ-0G-3h_ccOTTR98pM7uy2GKU2lLQyLbpvc3mINXzq1rX4RnTgntbUVk97dk8FO59Bf4Veub1Fw6kczkOWnN4q_8JF7qOW_SiMMc-J1HZDxNrZL1Lmcwh93RTJJFk/s1600/perdana-rear.jpg>
>
>
>
> "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
> (Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
> Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.
>
> Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
>
>
>

Sun Feb 21, 2016 10:00 pm (PST) . Posted by:

cirit3

Model tu hanya utk kerajaan aje...utk selamatkan Honda Malaysia
dari rugi sbb marketing teroder byk...

nt from my BlackBerry 10 smartphone.
From: muhamad zuki bin abdul kadir melayu83@gmail.com
[automobil]Sent: Monday, 22 February 2016 12:20To:
automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Dedah Gambar Bocor Proton
Perdana 2016


PRM versi Honda Accord dah stop ke cik?

2016-02-22 0:12 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
<mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil]
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >:



Laman Funtastiko Dedah Gambar Bocor Proton Perdana 2016
siakapkeli.my
<https://4.bp.blogspot.com/-fswCx2hB-YU/VskhbfNxikI/AAAAAAAATVY/L\
sP5i9jFYfE/s1600/perdana-front.jpg>
Portal dunia permotoran tempatan, Funtastiko, hari ini
mendedahkan dua keping gambar yang dikatakan Proton Perdana 2016
yang telah terbocor
<http://www.funtasticko.net/gempar-foto-sebenar-proton-perdana-20\
16-bocor/> .

Menurut portal terbabit, mereka yakin ia versi produksi Perdana
2016 kerana melihatkan kepada bentuk lampu belakang dan depan
adalah sama dengan imej teaser yang pernah dikeluarkan.

Selain itu, portal tersebut sebelum ini turut mendedahkan
spesifikasi
<http://www.funtasticko.net/spesifikasi-proton-perdana-2016-terbo\
ngkar/> Perdana 2016. - Siakapkeli.my <http://siakapkeli.my/>



<https://3.bp.blogspot.com/-90CjYfL2Z1M/VskhoheTfiI/AAAAAAAATVg/U\
5z1C_ldLr8/s1600/perdana-front.jpg>

<https://3.bp.blogspot.com/-6u_QTgD_0W0/VskhomaCX7I/AAAAAAAATVc/r\
KAvchBRPSw/s1600/perdana-rear.jpg>
"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan
Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No
Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.






Attachment(s) from
2 of 2 Photo(s)

Mon Feb 22, 2016 12:50 am (PST) . Posted by:

"Azmibcc"

Ni sebenarnya tak de kena mengena ngan nak selamatkan honda malaysia dr rugi.

Azmi Che Cob
Sent from my iPhone

> On 22 Feb 2016, at 1:59 PTG, badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
> [Attachment(s) from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
> Model tu hanya utk kerajaan aje...utk selamatkan Honda Malaysia dari rugi sbb marketing teroder byk...
>
>
> nt from my BlackBerry 10 smartphone.
> From: muhamad zuki bin abdul kadir melayu83@gmail.com [automobil]
> Sent: Monday, 22 February 2016 12:20
> To: automobil@yahoogroups.com
> Reply To: automobil@yahoogroups.com
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Dedah Gambar Bocor Proton Perdana 2016
>
>
> PRM versi Honda Accord dah stop ke cik?
>
> 2016-02-22 0:12 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>>
>> 
>>
>>
>>
>> Laman Funtastiko Dedah Gambar Bocor Proton Perdana 2016
>>
>> siakapkeli.my
>>
>>
>>
>> Portal dunia permotoran tempatan, Funtastiko, hari ini mendedahkan dua keping gambar yang dikatakan Proton Perdana 2016 yang telah terbocor.
>>
>> Menurut portal terbabit, mereka yakin ia versi produksi Perdana 2016 kerana melihatkan kepada bentuk lampu belakang dan depan adalah sama dengan imej teaser yang pernah dikeluarkan.
>>
>> Selain itu, portal tersebut sebelum ini turut mendedahkan spesifikasi Perdana 2016. - Siakapkeli.my
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
>> (Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
>> Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.
>>
>> Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
>
>
>

Mon Feb 22, 2016 12:58 am (PST) . Posted by:

cirit3

Habis...kalau tak nak selamatkan Honda, takkan proton sanggup
keluarkan model tu utk beberapa unit sahaja...tak rugi ke proton
dlm segi apa apa ajelah...org Ramai tak boleh Beli pun model
tu...so apa keuntungan kepada proton...
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: Azmibcc azmibcc@yahoo.com [automobil]Sent: Monday, 22
February 2016 16:50To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Dedah Gambar Bocor Proton
Perdana 2016


Ni sebenarnya tak de kena mengena ngan nak selamatkan honda
malaysia dr rugi.

Azmi Che CobSent from my iPhone
On 22 Feb 2016, at 1:59 PTG, badrulhishammohd.ramly@gmail.com
<mailto:badrulhishammohd.ramly@gmail.com> [automobil]
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >
wrote:



Model tu hanya utk kerajaan aje...utk selamatkan Honda Malaysia
dari rugi sbb marketing teroder byk...

nt from my BlackBerry 10 smartphone.
From: muhamad zuki bin abdul kadir melayu83@gmail.com
<mailto:melayu83@gmail.com> [automobil]Sent: Monday, 22 February
2016 12:20To: automobil@yahoogroups.com
<mailto:automobil@yahoogroups.com> Reply To:
automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
<http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Dedah Gambar
Bocor Proton Perdana 2016


PRM versi Honda Accord dah stop ke cik?

2016-02-22 0:12 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
<mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil]
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >:



Laman Funtastiko Dedah Gambar Bocor Proton Perdana 2016
siakapkeli.my
<https://4.bp.blogspot.com/-fswCx2hB-YU/VskhbfNxikI/AAAAAAAATVY/L\
sP5i9jFYfE/s1600/perdana-front.jpg>
Portal dunia permotoran tempatan, Funtastiko, hari ini
mendedahkan dua keping gambar yang dikatakan Proton Perdana 2016
yang telah terbocor
<http://www.funtasticko.net/gempar-foto-sebenar-proton-perdana-20\
16-bocor/> .

Menurut portal terbabit, mereka yakin ia versi produksi Perdana
2016 kerana melihatkan kepada bentuk lampu belakang dan depan
adalah sama dengan imej teaser yang pernah dikeluarkan.

Selain itu, portal tersebut sebelum ini turut mendedahkan
spesifikasi
<http://www.funtasticko.net/spesifikasi-proton-perdana-2016-terbo\
ngkar/> Perdana 2016. - Siakapkeli.my <http://siakapkeli.my/>



<https://3.bp.blogspot.com/-90CjYfL2Z1M/VskhoheTfiI/AAAAAAAATVg/U\
5z1C_ldLr8/s1600/perdana-front.jpg>

<https://3.bp.blogspot.com/-6u_QTgD_0W0/VskhomaCX7I/AAAAAAAATVc/r\
KAvchBRPSw/s1600/perdana-rear.jpg>
"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan
Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No
Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.











Sun Feb 21, 2016 8:40 am (PST) . Posted by:



Saya ingin tau apa TARGET dan Cita-Cita kamu Tahun ini ? reminder
When: Sunday, 21 February 2016 05:00 PM to 06:00 PM
(GMT) Greenwich Mean Time - Dublin / Edinburgh / Lisbon / London

Where: http://rokokkesehatan.com/?ref=8429

Notes: Halo sahabat...

Saya ingin tau apa TARGET dan Cita-Cita kamu Tahun ini ?

- . Apakah ingin memiliki Mobil Mewah ?
- . Ingin memiliki Rumah Mewah ?
- . Ingin memiliki Bisnis Besar ?
- . Bebas Finansial ?
- . Hidup Mapan dan Sejahtera ?

TETAPI... Bagaimana CARA meraih itu semua ?

- . Butuh Modal BESAR ?
- . Harus berpendidikan TINGGI ?
- . Harus Bekerja sangat KERAS ?

Mampukah kamu ?

Coba luangkan waktumu sejenak melihat situs ini :
http://goo.gl/1foLME

Di rokokkesehatan.com anda akan mendapatkan penghasilan
milyaran rupiah tanpa perlu bekerja keras!
Menggunakan sistem otomatis yang pasti akan menghantarkan
anda menjadi seorang milyuner! DIJAMIN!

Perlu BUKTI ?
Kunjungi Website saya :
http://goo.gl/1foLME

Sukses Selalu!

Darman
http://goo.gl/1foLME

From: automobil Calendar

Privacy:
http://privacy.yahoo.com/privacy/us

Terms:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: